alle 600 ajavat

Anonyymi

Naurettavaa kun aikuise miehet ajaa jollain 500 customeilla. Kesällä näin aika usein kun yksi aikuinen mies ajoi tuollaisella. Menin aina taakse ja väänsin kahvaa ja näytin miten yli tonninen lähtee. Sine jäi mopolla ajava. Kyllä, vertaan noita mopoihin.
Aivan nauretavaa.

105

1154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sinulla on vielä matkaa kasvaa aikuiseksi vai miksi noille naureskella.
      Itsellä monta 1000cm3 ja yli mutta joskus etelässä vuokrannut tuollaisen leppoisan ajelupelin eikä kivekset kutistunut yhtään,,,,,,

      • Anonyymi

        Minkälaisen hautakiven haluat?


    • Anonyymi

      Sinulla on vielä matkaa kasvaa aikuiseksi vai miksi noille naureskella.
      Itsellä monta 1000cm3 ja yli mutta joskus etelässä vuokrannut tuollaisen leppoisan ajelupelin eikä kivekset kutistunut yhtään,,,,,,

    • Anonyymi

      Tämä aloitus höpisiä on tyypillinen mielikuva todellisuudessa elelevä paidankuluttaja kansalainen. Järjen käyttö olematonta, elo kuin vaiston varassa elävä luontokappale. Asiat samalla tolalla kuin pässillä, joka uskoo suuriin sarviinsa .
      Eipä paljon naurata, säälittää paremminkin.

    • Anonyymi

      Aivan naurettavaa, kun se yli tonnisen omistaja menee kotiin ja lähtee 1,2 TSI Octavialla kauppaan.
      Mie näytin liikennevaloissa 6,2 litraisella Camarolla, että miten lähtee.

      • Anonyymi

        Minä näytän P100D Teslallani tuollaiselle jenkkiromulle miten oikeasti lähtee 😀

        Noloa lesoilla jollain hitaalla metelicamarolla 😂 Kas kun ei satalitrainen. Ei sitä tehoa kuitenkaan saa märkään tiehen muu kuin Tesla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä näytän P100D Teslallani tuollaiselle jenkkiromulle miten oikeasti lähtee 😀

        Noloa lesoilla jollain hitaalla metelicamarolla 😂 Kas kun ei satalitrainen. Ei sitä tehoa kuitenkaan saa märkään tiehen muu kuin Tesla.

        Jaahas, "omistajat" taas palstoilla. Niin se pieni koirakin haukkuu aidan takaa mutta jos portti avataan, niin tulee kiire..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaahas, "omistajat" taas palstoilla. Niin se pieni koirakin haukkuu aidan takaa mutta jos portti avataan, niin tulee kiire..

        Tarkoitatko, että nettiä käyttävät ainoastaan köyhät?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä näytän P100D Teslallani tuollaiselle jenkkiromulle miten oikeasti lähtee 😀

        Noloa lesoilla jollain hitaalla metelicamarolla 😂 Kas kun ei satalitrainen. Ei sitä tehoa kuitenkaan saa märkään tiehen muu kuin Tesla.

        Otetaan matka Helsingistä Kajaaniin ja takaisin, ja kumpi ensin perillä takaisin Helsingissä. Itsellä bensiiniauto joka asettuu noin kymmenen joukkoon suorituskyvyssään verrattuna koko Suomen autokantaan.
        Aina ollut miellyttävä tuo omistaa, kun tietää että uhittelijoilla ei koskaan tule olemaan todellista saumaa. En myöskään lähde yllytyksiin, mutta Helsinki-Kajaani-helsinki perustuu kiihtyvyyteen ja kestävyyteen.
        Siinä sähköleikkikaluille haaste. Sähköleikkikalu kiihtyy kyllä hetkellisesti, mutta sitten onkin akku tyhjä, ja pitää vuorokausi olla laturissa:)))) (Huutonaurua)


    • Anonyymi

      Naurettavaa on ajaa yhtään millään "prätkällä". 6-vuotiaiden tasolla olevan WT-saastan melusaastutussekoilua.

    • Anonyymi

      Eikös se kannata aloitella tuolla 600:lla ja sitten siirtyä isompaan? Henki lähtee, jos hyppää 30 vuoden tauon jälkeen isön pyörän selkään. Höh..

      • Anonyymi

        Höh siiryin 20v tauon jälkeen Soliferistä 1400 customiin. Sillä 15vuotta viime kesänä ajelin Kawan ZL 600cc.. VANHUKSELLA 72HP?


    • Anonyymi

      Pyörä miehen mukaan , pakko myöntää että vaikka pienemmilläkin ajelee ajonsa niin on se nolon näköstä kun isomies pienen pyörän päällä huristelee , siksi ei esim. pikkuinkkaria pysty hankkimaan kun niin mopon kokoinen ja isommat hyppää hinnaltaan järjettömiksi.Ei luulisi isomman rungon valmistuksen paljoa enempi maksavan , olisi pieni satsaus hankkia laajempi asiakaskunta.Ei nuo ameriikan ihmeet ole koolla pilattu jos muihin vertaa , luulisi olevan toisinpäin asian.

      • Anonyymi

        Joo, jos pyörän hankinnan peruste on se, että miltä kuvittelee muiden silmissä näyttävänsä sen päällä...
        Oman hankinnan motivaatio aikanaan oli se, että prätkällä on kiva ajella, ihan sama miltä se jonkun muun mielestä näyttää. Varmaan liittyy jollain lailla itsetuntoon ja ikään, että kuka kokee asian mitenkin.


    • Anonyymi

      Niin, ennen oli toisin. Kaikki aloittivat satapiikillä, siitä 250 tai 350 seuraavaksi, jne. pikkuhiljaa isompiin. Noh, seiskapuoli taisikin olla se toiveiden täyttymys, jota kun miettii selllainen 70-luvun seiskapätkä aivan riittävästi kyydittää tänäkin päivänä. En ole huomannut yli kahdensadan nopeuksia enää vuosikymmeniin tarpeellisiksi.

      Nopsimmat menevät jo sen 3 sataa, mutta missäpä ajat?
      Ehkä jossakin lentokentällä tms. tai asioikseen Saksaan, jossa sielläkin aletaan niitä vapaita autobahnien nopeuksia kuristamaan.

      • Anonyymi

        Et ole ilmeisestikään käynyt armeijaa tai olet muuten vaan luuseri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ole ilmeisestikään käynyt armeijaa tai olet muuten vaan luuseri?

        En käynyt. Olen mies joka kulkee omia polkujaan enkä kaltaisesi laumasielu


    • Anonyymi

      Ajattelin ostaa uuden 500 cm2 customin. Se olisi 12. pyörä minulla. Pyöristä yli 1000 cm3 eli ei 999 cm3 on ollut 4 kpl, joista vielä on 1 kpl tallissa. Kaikilla pyörillä olen saanut hienoja hetkiä, jokaisella on hyvät puolensa. Suosittelen pieniä pyöriä, niillä nopeudet eivät kasva liian suuriksi. PekkaYAMAHA-BMW-HONDA

      • Anonyymi

        Kuten myös, tallissa on jo iso pyörä, toiseksi ajattelin 600 kokoluokan kyykkyä enkä näe minkäänlaista ristiriitaa siitä "pienemmästä" ja kevyemmin mutkiin taiteltavasta.

        Nykyisin myös kahden pärrän omistaminen onnistuu samoilla bonuksilla joka on hieno juttu.


    • Anonyymi

      Aloittaja on kyllä oikeilla jäljillä. Sääliksi käy kaikkia jotka joutuvat teitä käyttämään. Mopoilu aloitetaan katumopoilusta jossa on asfalttia ja katuvalot sekä bensiksiä joissa selkään taputtajia sekä kehujia riittää. Kunnes lähdet seuraavalle huoltikselle juomaan kupillista kahvia kolmeksi tunniksi.

      • Anonyymi

        Unohdit paikallisella grillillä pistäytymisen, sehän tiettävästi kuuluu asiaan..


    • Anonyymi

      Mä haaveilen tuollaisesta Honda Gromista. Se on 125cc.
      Terveisin yli kolmikymppinen mies.

      • Anonyymi

        125 mankia olin hankkimassa, ja aivan tosissani.
        Olis se vaan ollut hauska peli ison ahterin alla, hymyssä suin ihmisetkin katsovat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        125 mankia olin hankkimassa, ja aivan tosissani.
        Olis se vaan ollut hauska peli ison ahterin alla, hymyssä suin ihmisetkin katsovat.

        Samaa olen tuuminut, Manki, kuten H-D, on fiilispyörä ja sellaisena erinomainen. Pitää myös arvonsa ja helppo myydä jos haluaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        125 mankia olin hankkimassa, ja aivan tosissani.
        Olis se vaan ollut hauska peli ison ahterin alla, hymyssä suin ihmisetkin katsovat.

        PEUKUTAN... ajoin -80 luvun Monkey puolaria vähän oli nokka kevyt ku persii niin takana..


    • Anonyymi

      Kaveri alotti 40 vuotiaana 125 kuutioisella custom Hondalla ja ajaa sillä vieläkin useamman vuoden jälkeen. Sanoo että hyvä peli, ei kannata vaihtaa.

    • Anonyymi

      Vain Urpolla on näyttämisen halua, sellaisten kommenteilla on yhtä paljon painoarvoa kuin paskakärpäsellä tuulilasissa.

    • Anonyymi

      Aloittajan asenteella voittaa helposti Darwin-palkinnon, mutta siitä on iloa vain jos ei ole ehtinyt lisääntymään.

    • Anonyymi

      Toisilla ei ole kiire minnekään. Itse voisin ottaa jonkun vanhan laiskan vehkeen jolla käy jätskikiskalla kääntymässä.

      Kiire on sitä paitsi tyhmyyden ystävä. Kiire on osoitus siitä että ajanhallinnta on jo pielessä.

    • Anonyymi

      Kiire? Mitä se lienee? Moottoripyörällä ajaessa merkityksetön seikka, ajamisen ilostahan joskus sitä kaasukapulaa tulee kierrettyä liiankin paljon.

      Adrenaali paukku joka elimistöön jysähtää kun vauhti alkaa olla yli 200 on mahtava, sanon vaan että aistit ovat niin tapissa kuin vaan olla voi..300 alkaa olla jo vähän liikaa? Jotakin samaa kuin esim. laskuvarjohypyssä?

      Kaikki yli kahdensadan on hengenvaarallista mm. jarrutusmatkan pidentymisen vuoksi..toisaalta: Eipä jää kitumaan.

      Vielä: 150/h nykyajan katetulla pyörällä on sellainen kohtuullinen, mukava ja kaikinpuolin hallinnassa oleva matkanopeus.
      Useissa tuollaisissa malleissa se alkaa olla juuri se "sopiva" matkantekonopeus.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei ole moottoripyörää omistanut tai edes nähnyt omistavansa muutoin kuin unessa.
      Asenne aivan väärä ja ikää tuskin 10 vuotta.
      Ottaa tuolla aikaa kasvaa aikuiseksi....

    • Anonyymi

      Ei ihme että suomalaiset naiset katsoo mieluummin ulkomaalaista miestä kun näitä lapsellisia ns miehiä mitä meillä Suomessa löytyy paljon. Hyi helv... ja oksennus päälle.

      • Anonyymi

        Mitä arvelet ? Miksi Suomalainen mies katsoo ennemmin ulkomaalaisen naisen kuin suomalaisen ;)


      • Anonyymi

        Ei mulla kyllä ole ollut mitään ongelmia kotimaisten tai ulkomaisten naisten kanssa. Monet olisi tulossa kyytiin mutta en oikeastaan halua ajaa kaksi päällä.


    • Anonyymi

      Arvostan tehoa ja arvostan omaa mukavuutta.
      Näin olenkin sitä mieltä, että vaikka on säälittävää ajella jollain alle 750cc mopolla, niin ajavat omalle tarpeelleen. On se säälittävän näköistä tosiaan ja ihan naurettavaa MUISTA mutta jo itsestä tuntuu hyvältä, niin se on siinä.
      Kukaan ei aja toisten iloksi vaan omakseen.
      Se on lähtökohta.
      Mutta olen samaa mieltä aloittajan kanssa, että nössön näköistä touhua ajella jollain pikkumopoilla.

      • Anonyymi

        Kunhan pääset siitä Derbistäsi eroon, hommaat A-kortin ja siihen sopivan pyörän ja ajelet sillä alkuun muutaman kymppitonnin niin huomaat miten typerä tämänpäiväinen kirjoituksesi olikaan.

        Minulla on nyt menossa 160 heppainen kurapyörä ja kaverilla 535:n apinakiikku - kummallakaan ei ole mitää ego-ongelmia... voidaan ihan hyvin lähteä iltalenkille yhdessä.


    • Anonyymi

      Vaikka AP on trolli ja kaikki jotka väittävät että täytyy olla yli 750cc jotta näyttäisi HARDCORE OIKEALTA MOTORISTlta eivät selvästi ole kasvaneet vielä aikuiseksi, kommentoin nyt kuitenkin että eniten kiinnostaa motomaailmassa Honda Gromin uusi versio ja tuleeko se Suomeenkin. Monkey olisi myös hieno. Lisäksi, markkinoilla pitäisi olla enemmän alle 500cc pyöriä vaikkapa DRZ, esimerkiksi.

      Naurettavimmalta yleensä motomaailmassa näyttävät <500km vuodessa ajavat 50 ukkelit sons of anarchy liiviensä ja lähes ajamattomien isojen harrikoidensa kanssa tai 1000cc pyörien T-paitakuskit joilla on renkaanreunat kuin pakasta vedettyjä. Mutta ketä sen pitäisi kiinnostaa kuka miltäkin näyttää.

    • Anonyymi

      No höh, jokainen ajaa just sillä vehkeellä millä haluaa tai pystyy.
      Oli se sitten mopo tai 2300 cc trumppa, aivan sama. Jokaisen oma asia.
      Pääasia että on ittellä kivaa :) Sitähän se ajeleminen on.

      • Anonyymi

        Varmaan pitkälti noin on. Ja onhan siinä myös se rahatekijä,,ei suinkaan ole jokaisella helppoa pistää vaikkapa 10 tonni siihen mopoon?


    • Anonyymi

      Mielestäni autokoulun joku 70hv 600cc oli niin laiska että ostin ekaksi pyöräksi 850 josta lähtee 115hv takapyörältä (käytetty dynossa). Tosin tähänkin tottunut niin nopeasti että kyllä seuraava on yli tonninen.

      • Anonyymi

        Opettele nyt ensin oikeasti ajamaan, ettet löydä itseäsi tai käytännössä poliisi sinua koivun kyljestä tai auton pohjasta.


      • Kyllä 1000cc kyykyt on niitä parhaita laitteita.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Kyllä 1000cc kyykyt on niitä parhaita laitteita.

        Radalla joo. Kannattaa ehkä ekaks ottaa 600cc.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele nyt ensin oikeasti ajamaan, ettet löydä itseäsi tai käytännössä poliisi sinua koivun kyljestä tai auton pohjasta.

        Paremmin nämä hijattain kortin saaneet osaa ajaa kuin lahja-A:lla ajavat. Lahja-A kuskit eivät koskaan ole joutuneet opettelemaan pyörän käsittelyä yllättävissä ja vaikeissa tilanteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmin nämä hijattain kortin saaneet osaa ajaa kuin lahja-A:lla ajavat. Lahja-A kuskit eivät koskaan ole joutuneet opettelemaan pyörän käsittelyä yllättävissä ja vaikeissa tilanteissa.

        Jaa muuallako pyörän käsittelyä ei voi oppia kuin autokoulussa? Inssin käsittelykoe on kuule vasta alkeita, aivan liian helppo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jaa muuallako pyörän käsittelyä ei voi oppia kuin autokoulussa? Inssin käsittelykoe on kuule vasta alkeita, aivan liian helppo.

        Crossipyörällä on hyvä opetella suljetulla alueella pyörän käsittelyä, siinä oppii eri metkut ilman että tulee kallista vahinko kuten isolla matkapyörällä katteineen.

        Lisäksi maastossa ja montulla tulee käytännön tilanteet hiljaisemmissa vauhdeissa kuin asfaltilla ja pääsee käytännössä hankkimaan selkäytimeen oikeat tekniikat joilla selviää myös motarilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paremmin nämä hijattain kortin saaneet osaa ajaa kuin lahja-A:lla ajavat. Lahja-A kuskit eivät koskaan ole joutuneet opettelemaan pyörän käsittelyä yllättävissä ja vaikeissa tilanteissa.

        Se ajotaito tuli hankittua jo mopollla, johon ei tarvinnut edes korttia. Isommilla sitten AB kortilla. Jotkut oppivat, jotkut eivät. Luonnon valinta oli rankaa 60-luvulla. Nyt ovat isot pyörät jääneet ja ajelen taas mopolla sen mitä ajelen, ja loput autolla.


    • Anonyymi

      Siinä vaiheessa kun sinä Jutustelija1 metsäläinen löydät yhdenkin kaverin joka sietää sinun kehääkiertäviä juttuja niin vedä iso rasti seinään ja vie äijä vihille !

      • Anonyymi

        Onko sinulla paha olla? Miksi olet niin negatiivinen? Kannattaisi varmaan mennä keskustelemaan siitä asiasta jonkun ammattilaisen kanssa!


    • Anonyymi

      Jutustelija1 se on se kenen kannattaisi mennä ammattiauttajalle.

    • Anonyymi

      Tuli ajeltua melkein kymppitonni tänä vuonna 535 Viragolla. Työmatkat, kauppareissut, vierailut ja huviajelut.

      Kaveri osti 1300 (?) Dynan kun ei se 600 kuutoisella kehdannut ajaa. Laiskakin oli. Että jos olisi iso harrikka niin silloin ajelisi. Ei ajanut. Kävi kerran jäätelökioskilla.

      Kuutiot, teho ja koko. Niillä ei ole MITÄÄN merkitystä itselleni.

    • Anonyymi

      Itsellä menee raja siinä että A-kortillisena en halua sellaista mallia jota saa myös A2 versiona. Eli tehoa oltava sen verran ettei kyseisellä mallilla ajeta alemmilla korttiluokilla.

      Ehkä ensisijaisesti protestiksi viranomaisille että kun yrittävät rajoittaa millä saa ajaa, pidän huolen että varmasti käytän sitä oikeuttani kun ajokortti sallii.

    • Ei ole tarvetta näyttää muille vaan ajella letkeesti ihan keskenään toisin kuin sinulla.
      Kielii itsetunto ongelmista.

    • Anonyymi

      1290 kuutiota on nyt sopivasti. Seuraavassa ehkä 890, kevyempi laite voisi olla kiva. Tai sitten hommaa rataleluksi 600 kiuutioisen kyykkäpyörän. Ans kattoo ny - itse ajan millä haluan ja suon sen valinnanvapauden myös muille. Moikataan taas kun kohdataan.

    • Anonyymi

      Tuttu mies, reilu 50 vuotias kun osti ekan pyöränsä niin se oli piikkinen customi.
      Kyllä naurettiin. Miten se kehtaa. Aikuinen mies.


      No ei. Ihan oikein teki.

      • Anonyymi

        Niinpä - ne kenellä on itsetunto ja järki kohdallaan, ostavat sellaisen pyörän joka tuntuu itsestä parhaalta, tai jos on tiukka budjetti niin ainakin sitä lähinnä olevan.
        Se voi olla ihan mikä vaan, iso tai pieni.

        Sitten on taas ne, joiden elämä rakentuu sen varaan, että "mitä muut minusta ajattelevat" ja "olenko riittävän cool muiden silmissä".
        He hommaavat sitten sellaisen vehkeen joka on mielestään muiden silmissä kova sana, ja kun omia mielipiteitä ei ole niin se tuntuu sitten varmaan itsestäkin hyvältä.

        Ja sen oman hyvän olon varmistamiseksi mollaavat muiden "vääriä" valintoja, ettei itselle jäisi epävarma tunne siitä, että jos en kuitenkaan itse näytä muiden mielestä hyvältä.
        Aloittaja vaikuttaa olevan tällainen tapaus, ja mikäpä siinä, kyllä maailmaan ääntä mahtuu.


    • Anonyymi

      Mitä sillä kaikella hevosvoimilla ja vauhdilla tekee, jos on esim. 180hv/ 300kmh? Itse en keksi yhtäkään syytä, hyvää enkä huonoa, että sillä perusteella pyörän hommaisin. Kenenkään harrastelijan taidot ei riitä sellaisen tehon kesyttämiseen. Joka muuta väittää, niin valehtelee...

      • Anonyymi

        200 heppaa pysyy helposti lapasissa muttei saa hölmöillä eikä varsinkaan provosoitua vaikka provosoidaan. Ratapäivillä noita heppoja pääsee sitten juoksuttamaan.


    • Anonyymi

      Tuuppa litramoottorisella mun kaa luontoon talvella ajamaan nii katotaan pääsenkö pitemmälle mun 125cc ps: mulla on kesäleluna 650cc

    • Anonyymi

      Mie oon jo veteraani-ikäinen aikamies. Mutta moottoripyöräily Harrikallakin tuntuu mopoilulta. V-twinissä on voimaa liikaakin. Mutta kun oon 206/134 kokoinen niin kaikki vakiopyörät on mittojen mukaan mopoja. Boss Hoss on leveä ja painava mutta samanlainen lypsyjakkara. Tonnisella kyykyllä en edes yritä ajaa.

    • Anonyymi

      minäki kerran ajoin autolla oli hitaampi naapuri vieressä valoisa, että ilkeekin aja niin vähämpitehosella alle 200 heppaa ni menin viereen valoissa ja painoin kaasua niin jäi ihan seisomaan. noloa oli kyllä se kun iso mies ajaa alle 150 hp autolla. 151 ihan on jo hyvä mutta noloa 150 taikka vähemmän!

      Illalla kyllä äiti sanoi peitellesään, että joku päivä sinäkin kasvat aikuiseksi ja saat älyn, Sitä odotellessa voi olla ankeampaa aikaa tuo muiden kulkupelien tarkkailu ja arvosteleminen. Äiti oli oikeessa, niinhän se on ollut, aina ei riitä lääkkeetkään. Parempia aikoja odotellessa.

    • Anonyymi

      Alle tonnisilla ajavat ovat itkupillisivareita ja honosetsuaaleja. Tai muuten vaan tanssityttöjä ja PikkuKakkosen fanittamisessa mukana. Leikkipuistoisiä.

      Huh huh.

    • Anonyymi

      Minua huvittaa, kun huonohampaiset pitkätukka-pälvikaljut ajavat maha pystyssä jollakin HD-romulla.

      • Anonyymi

        Se näkee naamasta, kun lakkaa saamasta lauloi Junnukin.


    • Anonyymi

      Pyörieni moottorit ovat olleet väliltä 600 cm3 - 1900 cm3. Nyt on tallissa 900 cm3 ja 1000 cm3. Kaikilla on ollut mukava ajella, mikään pyörä ei ole ollut erityisen nopea. Kaikilla on ollut mukavaa, olen ostanut nuo ajettavaksi, en pönkittääkseni omaa egoani.

    • Anonyymi

      Kolmas kausi lähti 500 kuutioisella kustomilla. Hidas kuin mikä mutta en välitä siitä. Ei vauhti kiinnosta.

      • Anonyymi

        JAa ettei vauhti kiinnosta. Huhhuh. Kannattaisiko vaihtaa lajia?
        Naisystävälläni on alla ekana pyöränä 1200 harley.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        JAa ettei vauhti kiinnosta. Huhhuh. Kannattaisiko vaihtaa lajia?
        Naisystävälläni on alla ekana pyöränä 1200 harley.

        Mitä tekemistä Harleyllä on nopeuden kanssa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tekemistä Harleyllä on nopeuden kanssa?

        No ainakin "äänennopeus" se puksutus kuuluu kyllä inhottavan kaukaa esim. kesäisenä yönä ikkuna auki .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No ainakin "äänennopeus" se puksutus kuuluu kyllä inhottavan kaukaa esim. kesäisenä yönä ikkuna auki .

        Kävin tuossa "kylillä" ja mukavan hiljaista oli vaikka olikin se aika kun ihmiset oli liikkeellä. Ainoastaan nastojen ropina tuli autoista. Sitten tuli jostain tämä camo-housuinen paholainen sillä helvetinkoneellaan. PAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAAPAPAPAPA ja sitten urku auki keskellä kylää kun näkki pikkupoikia. Kertoo jotain harrikkamiehistä kun pitää pikkupojille esittää. Ne tietää ettei muita kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävin tuossa "kylillä" ja mukavan hiljaista oli vaikka olikin se aika kun ihmiset oli liikkeellä. Ainoastaan nastojen ropina tuli autoista. Sitten tuli jostain tämä camo-housuinen paholainen sillä helvetinkoneellaan. PAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAPAAPAPAPAPA ja sitten urku auki keskellä kylää kun näkki pikkupoikia. Kertoo jotain harrikkamiehistä kun pitää pikkupojille esittää. Ne tietää ettei muita kiinnosta.

        Eikös juuri niitä ne pikkupojat kiinnosta?


    • Anonyymi

      Voisitko aloittaja ystävällisesti listata, että millä me 'aikuise' miehet saadaan sitten kesällä ajaa, ettei olisi 'aivan nauretavaa', kiitos.

      Jonkinlainen lista miesten iästä, pituudesta ja painosta, matriisitaulukkona pyörämallien kanssa, josta jokainen voi sitten valita se sinun sallimasi mallin.
      Ei tulisi sitten noita noloja 'sine jäi' -tilanteita kanssasi.

      t. Yksi aikuinen mies

    • Anonyymi

      Ajattelin näin vanhoilla päivillä vielä lopettaa heteropelleilyt, ja tilasin Honda Afrikkakaksosen 1200cc. Laitoin lumppuvaimoni kiertoon tai fattaan viiden erivärisen lapsensa kanssa.
      Näin ollen oon siis "wild and free", juu nou. Mistähän löytäis semmosen mopoilevan poikulin, kun tykkäis tämmösestä kypsästä paapasta? Aluks vaan kaveripohjalta, mutta myöhemmin limakalvotasolle. Hii haa.

      Lauri Ilomantsista 75v. Honda, Homelite, herpes.

    • Anonyymi

      Homppelit ja reppanat hankkii ison pyörän ja luulevet, että pujoparta, nahkaliivi ja iso pyörä tekee heistä miehen, hihii mitä noloa ja epätoivoista yritystä.
      Mies ajaa millä haluaa ja paskat välittää reppanoitten mielipiteistä.
      Usein nuo pienemmät pyörät on parempia ajaa ja kyyti riittää niilläkin.

    • Anonyymi

      Eikä oikea mies mitään kypärää käytä, huivi riittää peittämään kaljun ja pitää rasvaisen takatukan kurissa.

    • Anonyymi

      Hyönteiset maistuu.

    • Anonyymi

      Palstan aloittaja ei ole motoristi. Moottoripyörilijät kunnioitavat jokaisen valintaa. Meitä on joka junaan. Näitä wannabe motoristeja ei näe Kehä III:n ulkopuolella kun eihän pyörällä voi ajaa niin pitkiä matkoja. Käydään jossain kiskalla, Kaivarissa tms. elvistelmässä.

      Olen ajanut Suomessa moottoripyörällä jo maanteiden vapaiden nopeuksien aikaan. Kuka muistaa?? Minulla oli silloin AJS 500 vm. 1952 ja kaikki reilut 30 hv. Pyörä oli rakennettu sillioseen jenkkityylin mukaiseksi eli nykyisten custom pyörien tyylliin. Nykyään nimitetään old school chopperiksi. Eikä sitä v..tun jäykkäperää jolla pilataan ajettavuus. Paljon kromia ja metalflake väritys. Siis aikana kun ei ollut vastaavia pyöriä kaupasta saatavana. Herätti ainakin tässä maassa huomiota.

      Hyvin pärjäsi liikenteessä kaksi päällä ja matka-ajossa. Korkea ohjaustanko rajoitti matkanopeuden käytännössä 90 km/h.. Siitäkään nopeudesta ohitukset eivät teettäneet mitään ongelmia. Nyt on rajoitukset ja joutuu periaattessa ajamaan suurimmaksi osaksi hiljempaa. Edelleen ihmettelen mihin nämä teho- ja huippunopeuselvistelijät pyrkii katukäytössä. Käyttöpyöränä on nykyisin 100 hv matkapyörä. Saksan autobaaanoilla sillä voi pitää sen 200 km/h matkanopeutena. Suomen rajoituksilla tuppaa lähinnä nukahtamaan sarviin. Ajelen mielummin mutkateitä pitkin nauttien maisemista ja niistä mutkista.

      Tällä hetkellä muita pyöriä on kertynyt 7 kpl eri vuosimalleja, vanhin on tälllä hetkellä vuodelta 1956. Kaikki ovat omalla tavallaan hauskoja laitteita. Se nopein eikä edes uusin kulkee GPS:llä mitattua nopeutta 278 km/h. Mut so what. Ei siitä matkakoneeksi ole. Motoristit tapaavat toisensa tienpäällä. Muut kiertelevät nakkikioskia hyvällä kelillä. Ehkä vähän provo, mutta kasvakaa aikuisiksi ennen kuin arvostelette millä muut ajaa.. En ole muuten koskaan ajanut kevarilla. Ison motskarikortin sain jo 16v. Ei siis autokortin palkinto.

      Terveisin motoristi jo vuodesta 1970.

      • Anonyymi

        No ny tuli tuubaa. Jos olit armeijassa, olitko punaisten vai valkoisten puolella?
        Sulla mitään A-korttia oo ollu, meikä veti tohon vuosilukuun jo JytäJammulla XS2 itse lainkaan kipua tuntematta.
        Kasvaako sulla munissa ees karvat vielä, vai ootko lukenu mummosi peeceessä punnertaessasi vauvansinistä paskoa vanhoja TM-lehtiä?
        Motoristit on pääosin potenssihäiriöisiä itkupillejä, jotka ovat epävarmoja sukupuolisesta suuntauksestansa, kyttäävät nahkahousupoikien peboja, tytöt ei kiinnosta. Nollasakkia kaikki, paittes ehkä Airborne Rangers MCC Utti. Kaikki asevelvollisuuden suorittaneita laskuvarjojääkäreitä, kova koulutus, kotimaan puolustustahto kohdillaan.

        Huh huh.


    • Anonyymi

      Kappas. Tuubamies jauhaa tuubaa. Et tainnut tietää ettei Jammun XS2:sta vielä edes valmistettu vuonna 1970. Paljastit tietämättömyytesi etkä siis ole voinut ajaa kyseisellä pyörällä. Et tainnut olla vielä tuolloin edes syntynyt ja nyt on mennyt Manki rikki niin pitää täällä purkaa pahaa oloaan. Tiedätkö miltä ajokortti näytti vuonna 1970? Missä pidettiin moottoripyöränäyttely jossa Jytäjammu esiteltiin Suomessa ensimmäisen kerran ja koska? Mulla on sieltä valokuva.

      Voi näitä lapsukaisia. Kyllä teistäkin vielä toivottavasti joskus miehiä tulee ellei henkinen kehitys jää murrosiän kiukuttelu asteelle.

      • Anonyymi

        En puhunut vuodesta 197070. Itselläni oli v.75 XS2, se keltaoranssi väritys.
        Ko. aikaan ongelmani Amerikassa oli, että kyseisessä pahvikortissa ei ollut missään tekstiä englanniksi, että se oli ajokortti. Oli suomeksi ajokortti, ruotsiksi körkort, ranskaksi permis de conduire, eikä edes mitään ajoneuvon kuvia missään. Aika monta kertaa sain selittää New Yorkissa ja Floridassa, että "ei tämä ole mikään kalastuskortti, vaan ihan laillinen kansainvälinen ajokortti". Aina kelpasi, Montrealissa ja yleensä Kanadassa oli helpompaa autonvuokraus sen suhteen.
        Mitä tulee JytäJammuun, oli hieno peli, vääntöä ja pauketta brittitwinin sytytyskierron ansiosta. Tosin outo poika ei edes löytänyt siitä starttinappulaa (puolipuristinvipu oikealla peukalolla).
        Siinäpä sinulle Jammu-nostalgiaa. Nyt työn tuoksinaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En puhunut vuodesta 197070. Itselläni oli v.75 XS2, se keltaoranssi väritys.
        Ko. aikaan ongelmani Amerikassa oli, että kyseisessä pahvikortissa ei ollut missään tekstiä englanniksi, että se oli ajokortti. Oli suomeksi ajokortti, ruotsiksi körkort, ranskaksi permis de conduire, eikä edes mitään ajoneuvon kuvia missään. Aika monta kertaa sain selittää New Yorkissa ja Floridassa, että "ei tämä ole mikään kalastuskortti, vaan ihan laillinen kansainvälinen ajokortti". Aina kelpasi, Montrealissa ja yleensä Kanadassa oli helpompaa autonvuokraus sen suhteen.
        Mitä tulee JytäJammuun, oli hieno peli, vääntöä ja pauketta brittitwinin sytytyskierron ansiosta. Tosin outo poika ei edes löytänyt siitä starttinappulaa (puolipuristinvipu oikealla peukalolla).
        Siinäpä sinulle Jammu-nostalgiaa. Nyt työn tuoksinaan.

        Muuten se ajpkortti oli vielä vuona 1970 semmoinen sinikantinen kirja. Vähän kuin passi, mutta pienempi. Siellä oli tilaa myös poliisin antamille huomautuksille. Ajokortit uusiiutuivat sitten niihin punaisiin pahviläpysköihin. Tekivät vain muutoksen liian hätäiseen etti ollut vielä kortteja jakaa. Kun ajoin autokortin sain väliaikaisen todistuksen ajoluvasta. Siinä ei ollut edes valokuvaa. sitä sitten poliist ihmettlivät pariin kertaan tienpäällä.

        Juu olen minäkin ajanut Jytä-Jammulla. Hyvät soundit mutta melko tehoton ja onneton ajettava ennen kuin vahvistivat rungon myöhempiin malleihin. Taisi olla 1975 tai -76. Kyllä silläkin kerkisi. Tosin kaikki 70-luvun japsit olivat melko lepakoita ajettavaksi isommissa nopeuksissa.

        Muuten ketjun aloittajalle tiedoksi. Pienemmällä pyörällä ajaa kaarteet paljon kovempaa kuin jollain raskaalla kuutiohirviöllä. Ovat muutenkin paljon ketterämpiä mutkasyheröissä. Kyllä minua ainakin nolottaisi kun jää mutkatiellä 125:lle toiseksi jollain 1800 kuutioisella. Kannattaa joskus miettiä mikä on noloa ja kokeilemassa vaikka radalla ajoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuten se ajpkortti oli vielä vuona 1970 semmoinen sinikantinen kirja. Vähän kuin passi, mutta pienempi. Siellä oli tilaa myös poliisin antamille huomautuksille. Ajokortit uusiiutuivat sitten niihin punaisiin pahviläpysköihin. Tekivät vain muutoksen liian hätäiseen etti ollut vielä kortteja jakaa. Kun ajoin autokortin sain väliaikaisen todistuksen ajoluvasta. Siinä ei ollut edes valokuvaa. sitä sitten poliist ihmettlivät pariin kertaan tienpäällä.

        Juu olen minäkin ajanut Jytä-Jammulla. Hyvät soundit mutta melko tehoton ja onneton ajettava ennen kuin vahvistivat rungon myöhempiin malleihin. Taisi olla 1975 tai -76. Kyllä silläkin kerkisi. Tosin kaikki 70-luvun japsit olivat melko lepakoita ajettavaksi isommissa nopeuksissa.

        Muuten ketjun aloittajalle tiedoksi. Pienemmällä pyörällä ajaa kaarteet paljon kovempaa kuin jollain raskaalla kuutiohirviöllä. Ovat muutenkin paljon ketterämpiä mutkasyheröissä. Kyllä minua ainakin nolottaisi kun jää mutkatiellä 125:lle toiseksi jollain 1800 kuutioisella. Kannattaa joskus miettiä mikä on noloa ja kokeilemassa vaikka radalla ajoa.

        Olihan J-J siihen aikaan soiva peli, tehoa muistaakseni 50hv, muttä väännöllähän se kulki, ei niinkään huipputehoilla. Pitkäiskuinen, tutisi tyhjäkäynnillä kuin epileptikko, ketjuja kului, ääni kuului kauas.
        Jos vastaavan nykyään haluaisi, niin ehkä paras vaihtoehto olisi Trumppa Bonneville 120T. Toki tekniikka ja muut ominaisuudet ovat ihan jotain muuta, mutta idea on sama.

        T: Alan Roisin


    • Anonyymi

      Itse olet vielä naurettavampi.

    • Anonyymi

      Kyllä ne aikuiset miehet varmaan nauroivatkin touhuillesi.

    • Anonyymi

      Kunhan pääsee sen 120km/h tunnissa muulla ei ole niinkään väliä. Silloin saa ajaa kaikkia mahdollisia lain sallimia nopeuksia kun ajaa kohteesta A kohteeseen B. Jos ajalee muualla kuin moottoriteillä niin riittää kun kulkee 100km/h.

      • Anonyymi

        Itseäni on himottanut Moto-Guzzi 1400 Cali. Uuden hinta jossain 28k, joten täytyisi käydä pankin kautta. Mutta siinäpä olisi hieno nostalgiapyörä. Tiedä vaikka näin vanhakin vielä innostuisi.

        Aurinkoista kevään alkua.

        T: Alan Roisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itseäni on himottanut Moto-Guzzi 1400 Cali. Uuden hinta jossain 28k, joten täytyisi käydä pankin kautta. Mutta siinäpä olisi hieno nostalgiapyörä. Tiedä vaikka näin vanhakin vielä innostuisi.

        Aurinkoista kevään alkua.

        T: Alan Roisin

        Vai hankinko rollaattorin, tekohampaat, ja sinisiä pillereitä?

        T: Alan Roisin


    • Anonyymi

      "Jytäri" oli oikeastaan kohtuullisen mukava pärrä,,kunhan malttoi kierrokset pitää suht sopivalla tasolla. Mutta esi-isänsä esi jonkun brittipyörän vinkeitä ainakin siinä minulla olleessa oli,,öljyä tiputteli, ilmeisesti etuhammasrattaan takaa stefasta.

      Johtonippu kärähti myös etuvalon sisällä ajaessa, alkoin ensin nenään käryämään, pääsuin kuitenkin tuolla ajamalla perille repimällä paljaaksi palaneita piuhoja erilleen,,ja taas mentiin..

      Megafonit molemmin puolin tietenkin,,pää kipeänä aina ajojen jälkeen "mekkalasta"
      Joo, jytärin voisi kukaties vieläkin hankkia.

      Toinen "menneen ajan" suosikki olisi 750 kaksitahti Kawa,,hinnat vaan karanneet jo mahdottomiksi niillä harvoilla yksilöillä joita ei vielä ole ehditty autonkylkeen rysäyttää.
      Nykyisin annan olla vakioputkien "mopoissani" eipä enää jaksa melua kuunnella.

      • Nelareissa vakioputket antavat usein myös parhaat tehot ja usien niitä vaihtelemalla on voimaa vain menetetty.


      • Anonyymi
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Nelareissa vakioputket antavat usein myös parhaat tehot ja usien niitä vaihtelemalla on voimaa vain menetetty.

        Tehoputkilla yleensä saa muutaman pollen (nelareihin) lisää, mutta silloin pitää myös imuilmaa ja polttoaineen syöttöä ruuvata, ja tulpat vaihtaa lämpimämpiin. Kaksitahtiset vaativat taas tietyn pakovastuksen, muuten bensa lorahtaa hukkaan, ja tehot katoavat. Kaksitahtisen tuunaus putkea avaamalla on ammattimiehen hommaa, siihen ei riitä monkey-pojan amistaidot.
        Kun avaat nelarin putket, niin vauhti tuntuu paljon kovemmalta pelkästään äänenpaineen vuoksi. Putket on tehty saaste-, melu-, yms määräysten vuoksi hyvinkin tukkoisiksi, joten pienellä vaivalla saa lisää tehoa. Tosin virkavalta ja naapurit voivat olla erimieltä. Tai sitten katsastuskonttorin kautta hyväksyttämään uusi viritys.

        Kyseinen lentoperä-Kawa 750 oli hieno peli sitä maailman aikaa. Öljyä ja bensaa paloi, savupilvi näytti, missä mentiin. Surkeat ajo-ominaisuudet, rättirenkaat, alamittaiset jarrut, löysä runko ja iskunvaimennus, ohjausgeometria hakusessa, lyhyt kaasukahvan liike. Mutta 4000 kierroksen jälkeen se loikkasi lujaa, ja sitten vietiin, joskus myös hautaustoimistoon asti.

        Siinäpä taas moponostalgiaa. Aurinkoinen viikonloppu tulossa koko maahan, joten nyt on hyvä aloittaa viimeistään ajokausi.

        T: Alan Roisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tehoputkilla yleensä saa muutaman pollen (nelareihin) lisää, mutta silloin pitää myös imuilmaa ja polttoaineen syöttöä ruuvata, ja tulpat vaihtaa lämpimämpiin. Kaksitahtiset vaativat taas tietyn pakovastuksen, muuten bensa lorahtaa hukkaan, ja tehot katoavat. Kaksitahtisen tuunaus putkea avaamalla on ammattimiehen hommaa, siihen ei riitä monkey-pojan amistaidot.
        Kun avaat nelarin putket, niin vauhti tuntuu paljon kovemmalta pelkästään äänenpaineen vuoksi. Putket on tehty saaste-, melu-, yms määräysten vuoksi hyvinkin tukkoisiksi, joten pienellä vaivalla saa lisää tehoa. Tosin virkavalta ja naapurit voivat olla erimieltä. Tai sitten katsastuskonttorin kautta hyväksyttämään uusi viritys.

        Kyseinen lentoperä-Kawa 750 oli hieno peli sitä maailman aikaa. Öljyä ja bensaa paloi, savupilvi näytti, missä mentiin. Surkeat ajo-ominaisuudet, rättirenkaat, alamittaiset jarrut, löysä runko ja iskunvaimennus, ohjausgeometria hakusessa, lyhyt kaasukahvan liike. Mutta 4000 kierroksen jälkeen se loikkasi lujaa, ja sitten vietiin, joskus myös hautaustoimistoon asti.

        Siinäpä taas moponostalgiaa. Aurinkoinen viikonloppu tulossa koko maahan, joten nyt on hyvä aloittaa viimeistään ajokausi.

        T: Alan Roisin

        Olihan siinä se keskimmäinen sylinterikin vielä, männänrenkaita kyrvähteli, juuriputki kuin baaritappelijan musta silmä, tulppa kuumempi, tuoreöljyn syöttö kaasareista enemmän (kuka sen osasi), käynnistinpoljinkin löi yli joskus. Mutta siltikin niin loistava peli, aikakautenansa.

        T: Alan Roisin


    • Anonyymi

      Mulla rupee sieni kastuun.

      Amis-Anneli 53v impi

    • Anonyymi

      Se Kawa 750 (2-t) helinä tyhjäkäynnillä tuli just siitä keskimmäisen sylinterin hajonneista männänrenkaista, ja yleensä öljyrengaskin oli vaihtokunnossa. Lisäksi se kuumuus kävi myös kansipahviin.

      Ei mulla muuta.

      T: Alan Roisin

      • Anonyymi

        Hm..minun mielstäni se "helinä" kuului kyläkin kansien jäähdytysrivoista, Niiden väliin kun
        älyttiin laittaa vaimentavat kumipalat siistiytyi äänikin. Tämä sama mm.kaksitahti Suzukeissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hm..minun mielstäni se "helinä" kuului kyläkin kansien jäähdytysrivoista, Niiden väliin kun
        älyttiin laittaa vaimentavat kumipalat siistiytyi äänikin. Tämä sama mm.kaksitahti Suzukeissa.

        Siitä myös, mutta se terävä helinä tuli naapurin Kawassa kolmeen osaan katkenneesta männänrenkaasta jo tyhjäkäynnillä. Helisihän niissä moni muukin paikka.

        Alan Roisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siitä myös, mutta se terävä helinä tuli naapurin Kawassa kolmeen osaan katkenneesta männänrenkaasta jo tyhjäkäynnillä. Helisihän niissä moni muukin paikka.

        Alan Roisin

        Sutsuki T500 helisi myös, jos sattus käynnistymään. En koskaan paikallistanut helinää, koska mopo kulki hyvin. Silloin kun toimi.

        T: Alan Roisin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sutsuki T500 helisi myös, jos sattus käynnistymään. En koskaan paikallistanut helinää, koska mopo kulki hyvin. Silloin kun toimi.

        T: Alan Roisin

        Se jäähdytysripojen kilinä kuulu vasta jossain 3-5000 rpm paikkeilla, tai sit mulla kilisi päässä.

        Alan Roisin


    • Anonyymi

      Näin kun lihava mies ajoi pienen pientä Viragoa. Oli se huvittavan näköistä.
      Onneksi on 1200 harrikka alla niin ei tarvitse hävetä.

      • Anonyymi

        Varmastiko?


      • Anonyymi

        Huomioituna köyhän Suomen, jossa kivijalkamyymälät lopettavat, Finnair irtisanoo 700 työntekijää, Nordea 350 työntekijää, työtä ei ole eikä tule, kansalaiset vain sosiaaliluukuilla, ajoneuvokanta keskimäärin autot 13 vuotta vanhoja hinta arvoltaan 3600€, moottoripyörät 30 vuotta vanhoja, voi todeta, että itse olen tyytyväinen omasta Chopper-Cruiseristani 1000cc, vaikka 30 vuotta vanha onkin.
        Olen tyytyväinen jos mitään tässä maassa ja sosialismissa ylipäätään voi saada.
        Vaikka pyörä olisi 125cc, mutta sekin parempi kuin ei mitään.
        Huomioikaa että tämä maa on jo pidemmän aikaa johdettu päin helvettiä, ja tässä maassa jaetaan vain kurjuutta.
        Joku jolla on ollut vanhaa varallisuutta, on jotakin voinut aikoinaan hankkia, kuten itsekin olen, mutta surkea on tilanne tulevilla polvilla. Muutto pois Suomesta on paras valinta nuorelle. Ei kannata mikään tässä maassa. Siksi ostamalla vaikka 125cc välikausikoneeksi, on aivan oikein. Ei Suomessa kannata panostaa mihinkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huomioituna köyhän Suomen, jossa kivijalkamyymälät lopettavat, Finnair irtisanoo 700 työntekijää, Nordea 350 työntekijää, työtä ei ole eikä tule, kansalaiset vain sosiaaliluukuilla, ajoneuvokanta keskimäärin autot 13 vuotta vanhoja hinta arvoltaan 3600€, moottoripyörät 30 vuotta vanhoja, voi todeta, että itse olen tyytyväinen omasta Chopper-Cruiseristani 1000cc, vaikka 30 vuotta vanha onkin.
        Olen tyytyväinen jos mitään tässä maassa ja sosialismissa ylipäätään voi saada.
        Vaikka pyörä olisi 125cc, mutta sekin parempi kuin ei mitään.
        Huomioikaa että tämä maa on jo pidemmän aikaa johdettu päin helvettiä, ja tässä maassa jaetaan vain kurjuutta.
        Joku jolla on ollut vanhaa varallisuutta, on jotakin voinut aikoinaan hankkia, kuten itsekin olen, mutta surkea on tilanne tulevilla polvilla. Muutto pois Suomesta on paras valinta nuorelle. Ei kannata mikään tässä maassa. Siksi ostamalla vaikka 125cc välikausikoneeksi, on aivan oikein. Ei Suomessa kannata panostaa mihinkään.

        Harvinaisen totta kirjoitat.

        T: Alan Roisin


      • Anonyymi

        Huvittavaahan tuossa oli se, että "lihava mies" ajoi moottoripyörällä, sinä et.
        Ei ole vaikeaa kumpi nautti elämästään ja vapaudesta olla ja valita, ja kumpi tuhlasi sitä toisten kyttäämiseen :)


    • Anonyymi

      "Menin aina taakse ja väänsin kahvaa ja näytin miten yli tonninen lähtee."
      Itse menen aina toisen eteen, jos omani kulkee kovempaa, tässä tapauksessa taisit olla se hitaampi?
      Vai tapahtuiko tuota ollenkaan, ettet vaan fillarin sarvista katellut ja unelmoinut?

      • Anonyymi

        Kuis ala-aste meni sulla? Oliko enosi varmasti ihan terve? Tai muuten kakkapotalla ongelmia?

        HelkkarinHenkseli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuis ala-aste meni sulla? Oliko enosi varmasti ihan terve? Tai muuten kakkapotalla ongelmia?

        HelkkarinHenkseli

        Ei onkelmia. Hyvin on suoli toiminu.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe