Unessa olin löytänyt muka viimein rauhallisen kämpän, jossa oli hyvä nukkua. Sen ikkunoista näkyi vain suikale vihreää nurmikkoa ja joki tai muu vastaava pieni vesistö ja sen takana vanhaa muistaakseni kuolleen oloista tyhjää metsää. Ikkunoita oli siis kaksi, molemmat samalla seinällä. Vaikka kämppä oli uusi kämppä mulle, niin tavallaan kämppä oli unessa (ajoittain) kuitenkin huone veljeni talossa. Osa sitä. Ei kuitenkaan osa veljen oikeassa elämässä olevaa taloa, vaan se huone oli aina vaihtunut täysin erilaiseen, kun vaihdoin kämppää ja silti se oli ollut aina samalla osa veljeni taloa. (Olin tosielämässä veljellä vasta kylässä. Liekö tämä tuli uneen siitä. Tosielämässä mulle on sattunut viimeisen viiden vuoden aikana myös rauhattomia kämppiä, kaksi kappaletta. )
Olin jo ajatellut miten ihana huone on, kun sen ikkunoiden etenkään ei tarvinut vetää verhoja, kun ei ulkoa nähnyt kukaan sisälle ja muutenkin se oli tosi hiljainen. Yhden yön jälkeen kuitenkin tajusin että kun katsoin viistosti huoneen toisesta ikkunasta ulos, niin huomasin että huone olikin keskellä vanhaa hautausmaata. Joki rajasi hautausmaan. Jotenkin en aiemmin ollut huomannut hautoja. Tiedostin unessa että paikkakunnalla oli uusikin hautausmaa. Tämä oli jokin tosi vanha ja räihnäinen ja hylätty. Aloin kuitenkin pelätä että kummitteleekohan huoneessa, kun se on keskellä hautausmaata ja voinko todella nukkua siellä rauhassa.
Löysin viimein rauhallisen asunnon. Lopulta paljastui, että se sijaitsikin keskellä hautausmaata.
Anonyymi
1
134
Vastaukset
Vastasit jo itse unesi merkitykseen ja sen syntyperusteeseen. Olet joutunut asumaan rauhattomissa paikoissa, ja pelkäät ensinäkemältä rauhalliseltakin vaikuttavan paikan olevan rauhaton. Toisin sanoen, että kaikkeen siihen rauhallisuuteen on koira haudattuna, jonka vuoksi (kenties) unessasi esiintyi hautausmaa.
Toisaalta unestasi voisi veistää vaikka mitä menneisyyden ahdistuksia, mutta luulisin päälimmäisen syyn olleen juurikin kokemasi rauhattomat asunnot.
Kiitos mielenkiintoisen unesi jakamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen Anna Koskela kaahasi 172 km/h
Kuvasi samalla myös videota, jonka sitten myöhemmin poisti. Jotenkin tuntuu persuilta lähtevän nyt kaikki lapasesta, va286553Ratkaisujen tarjoamisen sijaan SDP on keskittynyt levittämään väärää tietoa
Kokoomuksen kansanedustaja Martin Paasi on turhautunut eduskunnassa käytävään salikeskusteluun. Hän kertoo, miksi. – Ko725188Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä
Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas934795Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!
🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin64619Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan
Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa694468Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana
Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä184058Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus
Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast544007Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle
✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL1243900Miksi Marinin vasemmistohallitus ei tunnustanut Palestiinaa
kun mahdollisuus oli? Nyt sitten vasemmisto-oppositio ulvoo yhtään ääneen, että Palestiina pitää tunnustaa - onpa tode213510Sebu Tynkkynen vaatii Ulkopoliittisen instituutin rahoituksen leikkaamista
kun UPI:n tutkija kritisoi Tynkkystä, Mikä Trump tuo Tynkkynen oikein luulee olevansa? https://www.iltalehti.fi/politi173327