Unessa olin löytänyt muka viimein rauhallisen kämpän, jossa oli hyvä nukkua. Sen ikkunoista näkyi vain suikale vihreää nurmikkoa ja joki tai muu vastaava pieni vesistö ja sen takana vanhaa muistaakseni kuolleen oloista tyhjää metsää. Ikkunoita oli siis kaksi, molemmat samalla seinällä. Vaikka kämppä oli uusi kämppä mulle, niin tavallaan kämppä oli unessa (ajoittain) kuitenkin huone veljeni talossa. Osa sitä. Ei kuitenkaan osa veljen oikeassa elämässä olevaa taloa, vaan se huone oli aina vaihtunut täysin erilaiseen, kun vaihdoin kämppää ja silti se oli ollut aina samalla osa veljeni taloa. (Olin tosielämässä veljellä vasta kylässä. Liekö tämä tuli uneen siitä. Tosielämässä mulle on sattunut viimeisen viiden vuoden aikana myös rauhattomia kämppiä, kaksi kappaletta. )
Olin jo ajatellut miten ihana huone on, kun sen ikkunoiden etenkään ei tarvinut vetää verhoja, kun ei ulkoa nähnyt kukaan sisälle ja muutenkin se oli tosi hiljainen. Yhden yön jälkeen kuitenkin tajusin että kun katsoin viistosti huoneen toisesta ikkunasta ulos, niin huomasin että huone olikin keskellä vanhaa hautausmaata. Joki rajasi hautausmaan. Jotenkin en aiemmin ollut huomannut hautoja. Tiedostin unessa että paikkakunnalla oli uusikin hautausmaa. Tämä oli jokin tosi vanha ja räihnäinen ja hylätty. Aloin kuitenkin pelätä että kummitteleekohan huoneessa, kun se on keskellä hautausmaata ja voinko todella nukkua siellä rauhassa.
Löysin viimein rauhallisen asunnon. Lopulta paljastui, että se sijaitsikin keskellä hautausmaata.
Anonyymi
1
89
Vastaukset
Vastasit jo itse unesi merkitykseen ja sen syntyperusteeseen. Olet joutunut asumaan rauhattomissa paikoissa, ja pelkäät ensinäkemältä rauhalliseltakin vaikuttavan paikan olevan rauhaton. Toisin sanoen, että kaikkeen siihen rauhallisuuteen on koira haudattuna, jonka vuoksi (kenties) unessasi esiintyi hautausmaa.
Toisaalta unestasi voisi veistää vaikka mitä menneisyyden ahdistuksia, mutta luulisin päälimmäisen syyn olleen juurikin kokemasi rauhattomat asunnot.
Kiitos mielenkiintoisen unesi jakamisesta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412645Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4082161Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201982Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau161672Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1341652Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211133Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01122- 741029
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63925