Onkohan kukaan puhunut Janita Lukkariselle

Anonyymi

107

703

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Henkimaailmassa on puhuttu.

    • Anonyymi

      Kannattas SRK:n pääjehun käydä puhuttelemassa Janitaa

    • Anonyymi

      Maarit Feldt-Rantakin teki parannuksen.

      • Anonyymi

        Niin teki, Jeesukseen Messiaana.

        r


      • Mistäs tämä tieto on peräisin?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mistäs tämä tieto on peräisin?

        Hevosmiesten tietotoimistosta. 🧔🏽🐎


      • Anonyymi

        älkää viitsikö Maaret Feldia vetää vertailuun botoksi Janitan takia! Maaret oli sentään luonnollinen ja kaunis sisältä ja ulkoa!


      • Anonyymi

        Maaret oli luonnollinen, kaunis ulkoa ja sisältä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


      • Anonyymi

        Maaret ,hän oli ihana ja positiivinen, turha Janitan aihesivuilla verrata ...


    • Anonyymi

      Tänään Vaasan seuroissa oli puhuja, joka kertoi työskennelleensä ensihoidossa 15 vuotta. Hän viittasi ensihoitajia koskeviin eettisiin säännöksiin, joiden mukaan on mm käyttäydyttävä avuntarvitsijan ehdoilla. Joskus oli sattunut, että pahoin loukkaantunut huutaa ja anelee, että hänelle annettaisiin synnit anteeksi. Mitä tekee silloin uskovainen ensihoitaja?

      • Anonyymi

        Hän sanoo näin: Tunnustatko Jeesuksen Herraksesi ja kuoliko hän sinun syntiesi puolesta että saisit elää? Syntisi on kannettu jo Golgatan ristille, jos uskot sen olet pelastettu!

        Jeesus on Jumala ja vain hänellä on valta antaa anteeksi syntejä. Kukaan vl-ei mennyt kenenkään takia ristille kuolemaan. Jeesus kuoli puolestamme että Hänen myötä myös saisimme elää, siis jokainen joka suullansa tunnustaa Jeesuksen. Se tunnustus EI OLE "tahdon uskoa syntini anteeksi"

        Room
        10:9 Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;

        10:10 sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.

        10:11 Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeää


      • Anonyymi

        No se uskovainen ensihoitaja myy heti ensi kättelyssä rauhanyhdisyksen jäsenyydeen. Taitaa olla joitain kymppejä per vuosi. Sit ku rahukit on saatu, kehoitetaan tekemään parannus.
        Ja kuolinkorisevan tulee tunnusta että vanhoillislestaadiolaisuus on ainoa oikea usko. Sit voi saarnata syntilöitä anteeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se uskovainen ensihoitaja myy heti ensi kättelyssä rauhanyhdisyksen jäsenyydeen. Taitaa olla joitain kymppejä per vuosi. Sit ku rahukit on saatu, kehoitetaan tekemään parannus.
        Ja kuolinkorisevan tulee tunnusta että vanhoillislestaadiolaisuus on ainoa oikea usko. Sit voi saarnata syntilöitä anteeksi.

        Unohdit että hänen täytyy ensimmäisenä tehdä Päivämiehen kestotilaus. Siionin rospuutto on taittu jo lakkauttaa ettei sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No se uskovainen ensihoitaja myy heti ensi kättelyssä rauhanyhdisyksen jäsenyydeen. Taitaa olla joitain kymppejä per vuosi. Sit ku rahukit on saatu, kehoitetaan tekemään parannus.
        Ja kuolinkorisevan tulee tunnusta että vanhoillislestaadiolaisuus on ainoa oikea usko. Sit voi saarnata syntilöitä anteeksi.

        Unohdit että hänen täytyy ensimmäisenä tehdä Päivämiehen kestotilaus. Siionin rospuutto on taittu jo lakkauttaa ettei sitä.


      • > Joskus oli sattunut, että pahoin loukkaantunut huutaa ja anelee, että hänelle annettaisiin synnit anteeksi. Mitä tekee silloin uskovainen ensihoitaja?

        Sellainen yhteensattuma on varmasti erittäin harvinainen, että sekä potilas että ensihoitaja olisivat molemmat jonkinlaisia aitouskovaisia.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        > Joskus oli sattunut, että pahoin loukkaantunut huutaa ja anelee, että hänelle annettaisiin synnit anteeksi. Mitä tekee silloin uskovainen ensihoitaja?

        Sellainen yhteensattuma on varmasti erittäin harvinainen, että sekä potilas että ensihoitaja olisivat molemmat jonkinlaisia aitouskovaisia.

        Jos se potilas on jo uskovainen, ei hänen tarvitse vaikeassakaan paikassa huudella pelastuksensa perään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos se potilas on jo uskovainen, ei hänen tarvitse vaikeassakaan paikassa huudella pelastuksensa perään.

        Kovissa tuskissa ihminen ei ehkä muista, miten uskovainen hän tarkasti ottaen on.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kovissa tuskissa ihminen ei ehkä muista, miten uskovainen hän tarkasti ottaen on.

        Uudestisyntyneellä usko Jeesukseen on sydämessä, ei sitä tarvitse jännittää, muisaako vai ei, sillä se on koko ajan mukana, ajan hermolla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uudestisyntyneellä usko Jeesukseen on sydämessä, ei sitä tarvitse jännittää, muisaako vai ei, sillä se on koko ajan mukana, ajan hermolla.

        Jos sulla on käsi irtipoikki, mitenhän mahtaa silloin Jeesus-muisti pelata?


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Jos sulla on käsi irtipoikki, mitenhän mahtaa silloin Jeesus-muisti pelata?

        Ehkä pelastaa, mutta tyhmyys vain osaltasi tiivistyy.


    • Anonyymi

      Hänen kannattaa tehdä parannus Jeesukseen, entisestä elämästä, ja ottaa kaste.
      Mikään lahko, eikä seurakunta ei pelasta häntä.
      Mark. 16:16
      Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.

      r

      • Anonyymi

        50 luvulla oli Rovasti Urho Muroma joka saarnasi kirkossa, nii kuin Jeesus opetti ihmisen täytyy syntyä uudesti ylhäältä muuten ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan miksi nyt kirkossa on muutettu Jeesuksen opetuksia. Jeesushan sanoi nikodeemukselle kun nikodeemus kysyi kuinka ihminen voi vaanhana mennä äitinsä kohtuun, totisesti totisesti minä sanon sinulle ellei ihminen synny uudesti ylhäältä ei pääse sisälle Jumalan valtakuntaan. Nämähä on kaikki Jeesuksen omija opetuksia.


      • Anonyymi

        Missä Raamatussa sanotaan "tehdä parannus Jeesukseen".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä Raamatussa sanotaan "tehdä parannus Jeesukseen".

        Ei missään. Kuka niin väittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään. Kuka niin väittää?

        No Ruusa näkyy niin sanoneen. On ymmärrettävää että hänellä on vielä vl-taustan takia puurot ja vellit sekaisin. Jeesukseen ja Hänen sovitustyöhönsä pitää uskoa. Tätä Ruusakin epäilemättä tarkoitti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei missään. Kuka niin väittää?

        Eikö.
        Keneen Saul teki parannuksen entisestä elämästä ja Israelin Jumalasta, vastaatko siihen.

        Ja hieman tietoa parannuksesta, josta Uusi Testamentti kertoo.
        ”Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Uusi käännös: "Kääntykää” (kreik. metanoeite, perusmuoto metanoeo, noeo = ajatella, meta = toisin, muuttaa ajatustapansa, muuttaa mielensä, katua, kääntyä):

        (Matt 3:2). Samoin Jeesus saarnasi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi”. Uusi käännös: ”Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!" (kreik. metanoeite) (Mark 1:15).

        Mikä on evankeliumi, se on hyvä sanoma Jeesuksesta, Hän on persoona, mihin parannus tehdään.
        Tämä ei kuulu SRK;n ohjelmistoon.

        Kun Jeesus keskusteli kuulijoittensa kanssa Pilatuksen raa’asta veriteosta ja tornin kaatumisen yhteydessä surmansa saaneista hän kahteen kertaan sanoi: ”Ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.” Uusi käännös: ”Samalla tavoin te kaikki olette tuhon omia, ellette käänny” (kreik. metanoete) (Luuk 13:3,5). Jeesus ylösnoustuaan lähetti opetuslapsensa lähetystyöhön. Luukkaan evankeliumin mukaan hän sanoi silloin heille: ”Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.” Nyt uusikin käännös säilyttää sanaa parannus: ”On hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista” (kreik. metanoian) (Luuk 24:46-47).
        Ensimmäisenä helluntaina Pietari saarnasi: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan”. Jälleen uusi käännös käyttää sanaa kääntykää (kreik. metanoesate) (Apt 2:38).

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö.
        Keneen Saul teki parannuksen entisestä elämästä ja Israelin Jumalasta, vastaatko siihen.

        Ja hieman tietoa parannuksesta, josta Uusi Testamentti kertoo.
        ”Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle". Uusi käännös: "Kääntykää” (kreik. metanoeite, perusmuoto metanoeo, noeo = ajatella, meta = toisin, muuttaa ajatustapansa, muuttaa mielensä, katua, kääntyä):

        (Matt 3:2). Samoin Jeesus saarnasi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi”. Uusi käännös: ”Kääntykää ja uskokaa hyvä sanoma!" (kreik. metanoeite) (Mark 1:15).

        Mikä on evankeliumi, se on hyvä sanoma Jeesuksesta, Hän on persoona, mihin parannus tehdään.
        Tämä ei kuulu SRK;n ohjelmistoon.

        Kun Jeesus keskusteli kuulijoittensa kanssa Pilatuksen raa’asta veriteosta ja tornin kaatumisen yhteydessä surmansa saaneista hän kahteen kertaan sanoi: ”Ellette tee parannusta, niin samoin te kaikki hukutte.” Uusi käännös: ”Samalla tavoin te kaikki olette tuhon omia, ellette käänny” (kreik. metanoete) (Luuk 13:3,5). Jeesus ylösnoustuaan lähetti opetuslapsensa lähetystyöhön. Luukkaan evankeliumin mukaan hän sanoi silloin heille: ”Parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.” Nyt uusikin käännös säilyttää sanaa parannus: ”On hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista” (kreik. metanoian) (Luuk 24:46-47).
        Ensimmäisenä helluntaina Pietari saarnasi: ”Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan”. Jälleen uusi käännös käyttää sanaa kääntykää (kreik. metanoesate) (Apt 2:38).

        r

        En ala enemmän väittelemään asiasta tällä erää kanssasi r, olet kuitenkin oikealla tiellä etsimässä totuutta ja kirous on väistymästä päältäsi kun otit Jumalalta vastaan rakkauden totuuteen. Enkä mnäkään voi väittää olevani besserwisseri,viimeisen päälle. Olen erehtyväinen ihminen kuten muutkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ala enemmän väittelemään asiasta tällä erää kanssasi r, olet kuitenkin oikealla tiellä etsimässä totuutta ja kirous on väistymästä päältäsi kun otit Jumalalta vastaan rakkauden totuuteen. Enkä mnäkään voi väittää olevani besserwisseri,viimeisen päälle. Olen erehtyväinen ihminen kuten muutkin.

        Kiitos ymmärryksestä.
        Kuitenkin totuus on jo löytynyt, se on Jeesus.
        Joh. 14:6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani

        r


    • Anonyymi

      Yhdessä suviseurapuheessa mainiottiin, että uskovainen ihminen oli kutsuttu kuolevan nuoren luokse.

      Uskovainen oli mennyt sinne. Kuoleva ei ollut halunnut tehdä parannusta. Hän oli elätellyt toiveita parantumisesta.

      Suureen ääneen huutaen tämä nuori oli kuollut.

      Mikä iankaikkinen vahinko.

      Tälläkin palstalla ja tässäkin ketjussa nähdään, että yksinkertainen pelastava evankeliumi ei kelpaa.

      • Anonyymi

        No sepäs sattui.
        Kuoltuasi näet kyllä tuon seurapuheissa esiin tuodun nuoren. Olet nääs menossa samaan paikkaan : ) Minulla on siitä varma tieto.


      • Anonyymi

        No sepäs sattui.
        Kuoltuasi näet kyllä tuon seurapuheissa esiin tuodun nuoren. Olet nääs menossa samaan paikkaan : ) Minulla on siitä varma tieto.


    • Jt!

      Tee Janita vain parannus, se kannattaa. Niin minäkin olen tehnyt.

      Jos nimittäin luet tätä palstaa.

      • Anonyymi

        Voisivat kysyä, että saavatko ne rukoilla Janitan puolesta jne.


      • Anonyymi

        Miten se tehdään?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tehdään?

        Haluaako hän uskoa jne.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tehdään?

        Syntinsä tuntevalle saarnataan Jeesuksen esimerkin mukaisesti synnit anteeksi.

        Sitä seuraa sisäinen uudistuminen ja Pyhän Hengen saaminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaako hän uskoa jne.

        Haluaako hän ottaa Jeesuksen vastaan henkilökohtaisena vapahtajana jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haluaako hän uskoa jne.

        Mihin minun tulee uskoa?


      • Anonyymi
        Natasha_ kirjoitti:

        Syntinsä tuntevalle saarnataan Jeesuksen esimerkin mukaisesti synnit anteeksi.

        Sitä seuraa sisäinen uudistuminen ja Pyhän Hengen saaminen.

        Miksi tuota esimerkkiä ei Raamattu näytä niin, että joku saarnaa toiselle ihmiselle synnit anteeksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi tuota esimerkkiä ei Raamattu näytä niin, että joku saarnaa toiselle ihmiselle synnit anteeksi?

        Sehän oli lähetyskäsky opetuslapsille,menkää kaikkialle maailmaan jne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän oli lähetyskäsky opetuslapsille,menkää kaikkialle maailmaan jne.

        Luin, mutta siinä ei lue, että saarnata synnit anteeksi, ainoastaan; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Olisko se jossain muualla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin, mutta siinä ei lue, että saarnata synnit anteeksi, ainoastaan; Matt 28;18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
        19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."

        Olisko se jossain muualla?

        Joille te synnit anteeksi annatte.......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joille te synnit anteeksi annatte.......

        Eihän se ole lähetyskäskyä ymmärtääkseni?
        Laitako paikan, missä joku antoi toiselle synnit anteeksi.
        Tämä on minulle tärkeä asia, ja kohta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole lähetyskäskyä ymmärtääkseni?
        Laitako paikan, missä joku antoi toiselle synnit anteeksi.
        Tämä on minulle tärkeä asia, ja kohta.

        Joh. 20:22-23.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän se ole lähetyskäskyä ymmärtääkseni?
        Laitako paikan, missä joku antoi toiselle synnit anteeksi.
        Tämä on minulle tärkeä asia, ja kohta.

        Joh. 20:22-23.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 20:22-23.

        Mutta se, että kuka antoiti toiselle synnit anteeksi?
        Siinä ei lue sitä.
        Toisaalta, Pyhä Henkihän tuli vasta Helluntaina, kuukausien päätä, jolloin ihmiset tekivät parannusta, ja saivat voitelun, sekä armolahjoja.
        3000 kastettiin.
        Autatko vielä, missä ihminen Raamatussa antaa toiselle synnit anteeksi?
        Nyt huomasin, et ole Natasha, eli et tiedä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta se, että kuka antoiti toiselle synnit anteeksi?
        Siinä ei lue sitä.
        Toisaalta, Pyhä Henkihän tuli vasta Helluntaina, kuukausien päätä, jolloin ihmiset tekivät parannusta, ja saivat voitelun, sekä armolahjoja.
        3000 kastettiin.
        Autatko vielä, missä ihminen Raamatussa antaa toiselle synnit anteeksi?
        Nyt huomasin, et ole Natasha, eli et tiedä asiasta.

        Selitä nyt sitten, mitä Joh. 20:22-23.tarkoittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Selitä nyt sitten, mitä Joh. 20:22-23.tarkoittaa?

        Se on selvä.
        Hengen puhaltaminen ennakoi Hengen laskeutumista.
        Jeesushan sanoi, että lähettää PUOLUSTAJAN, itse poistuttuaan.
        Joh. 15:26
        "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.
        Sitten tuo syntien anteeksi antaminen. Sen Hän sanoi VAIN opetuslapsilleen, ei muille, jotka eivät sitä käyttäneet, ja miksi, koska Jeesus oli jo sovittanut kaikkien synnit ja sairaudet.
        Myös Heidän kunnioitus oli niin suuri Jeesusta kohtn, etteivät menneet Hänen ylitseen, kuten lestadiolaiset, silloin Jeesus jää heille, kuten tiedetään vain kurjositiitiksi.
        Kristityille on tehtävänä kertoa Jeesuksen syntien anteeksi antamisesta;
        Luuk. 24:47
        ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
        Ei itse kehitettyä ja annettavaa ihmiskäsitystä, - antaa anteeksi.

        Jos luet alkutekstiä, aivan ensimmäistä, armaeaa, se kuuluu; Luuk 24;47. Ja että hänen nimessään on julistettava kääntymystä syntisten vapauttamiseksi kaikissa kansakunnissa, ja alku on oleva Jerusalemissa.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on selvä.
        Hengen puhaltaminen ennakoi Hengen laskeutumista.
        Jeesushan sanoi, että lähettää PUOLUSTAJAN, itse poistuttuaan.
        Joh. 15:26
        "Te saatte puolustajan; minä lähetän hänet Isän luota. Hän, Totuuden Henki, lähtee Isän luota ja todistaa minusta.
        Sitten tuo syntien anteeksi antaminen. Sen Hän sanoi VAIN opetuslapsilleen, ei muille, jotka eivät sitä käyttäneet, ja miksi, koska Jeesus oli jo sovittanut kaikkien synnit ja sairaudet.
        Myös Heidän kunnioitus oli niin suuri Jeesusta kohtn, etteivät menneet Hänen ylitseen, kuten lestadiolaiset, silloin Jeesus jää heille, kuten tiedetään vain kurjositiitiksi.
        Kristityille on tehtävänä kertoa Jeesuksen syntien anteeksi antamisesta;
        Luuk. 24:47
        ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista.
        Ei itse kehitettyä ja annettavaa ihmiskäsitystä, - antaa anteeksi.

        Jos luet alkutekstiä, aivan ensimmäistä, armaeaa, se kuuluu; Luuk 24;47. Ja että hänen nimessään on julistettava kääntymystä syntisten vapauttamiseksi kaikissa kansakunnissa, ja alku on oleva Jerusalemissa.

        r

        Totisesti, et ole kaukana Jumalan valtakunnasta.


      • Anonyymi
        Natasha_ kirjoitti:

        Syntinsä tuntevalle saarnataan Jeesuksen esimerkin mukaisesti synnit anteeksi.

        Sitä seuraa sisäinen uudistuminen ja Pyhän Hengen saaminen.

        Natashan pitää opiskella Raamattua hiukan lisää, j aluopua kokonaan lestalaisista painotuksista, ne eivät kuulu Raamattuun.

        Raamatussa ei saarnata kenellekkään syntejä anteeksi.

        mieti sanoja.


      • Anonyymi
        Natasha_ kirjoitti:

        Syntinsä tuntevalle saarnataan Jeesuksen esimerkin mukaisesti synnit anteeksi.

        Sitä seuraa sisäinen uudistuminen ja Pyhän Hengen saaminen.

        Millähän sanoilla se Jeesus saarnasi eläessään niitä syntilöitä anteeksi?

        Varmaan jotakuinkin näin: Minä Jeesus, Jumalan avioton lapsi, saarnaan sinun syntisi anteeksi Lars Leevi Lestadiuksen nimessä ja maahan hajonnessa kalmossa.
        Ole siis vapaa!


      • Anonyymi

        iteppähän järjesti botoksia ja tissin suurennukset..nyt siitä maksakoon vaikka kuolemalla :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        iteppähän järjesti botoksia ja tissin suurennukset..nyt siitä maksakoon vaikka kuolemalla :)

        näin on, kaunis olis ollut ilman suurennuksia ja potokseja, eri asia mitä mieli kertoo...


    • Anonyymi

      Matt.16:19. 18:18 Minä olen antava sinulle taivasten valtakunnan avaimet, ja minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaissa, ja minkä sinä päästät maan päällä, se on päästetty taivaassa. Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä te sidotte maan päällä, on oleva sidottu taivaassa, ja kaikki, minkä te päästätte maan päällä, on oleva päästetty taivaassa.

      • Anonyymi

        Näyttäisitkö ne avaimet minulle? Säilytetäänkö niitä professurintiellä kassakaapissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttäisitkö ne avaimet minulle? Säilytetäänkö niitä professurintiellä kassakaapissa?

        Juuri näin. Raamattua voi raiskata omissa lahkoissaan, miten haluaa, mutta muille sitä ei ole tarkoitettu jakaa.


      • Anonyymi

        Kenelle hän näin sanoi, mikä on konteksti?

        r


    • Anonyymi

      Ilm.1:18 Biblia (1776) Ja elävä, ja olin kuollut, ja katso, minä olen elävä ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen!Ja minulla on helvetin ja kuoleman avaimet. Kirjoitetaan: iankaikkisesta, iankaikkiseen. Ilm.3:7 Ja Filadelfian seurakunnan enkelille kirjoita: Näin sanoo Pyhä, Totinen, jolla on Daavidin avain, joka avaa, eikä kukaan sulje, ja joka sulkee, eikä kukaan avaa. Jes.22:22 Ja minä panen Daavidin huoneen avaimen hänen olallensa; ja hän avaa, eikä kukaan sulje, ja hän sulkee, eikä kukaan avaa.

      • Anonyymi

        Näin on, Jeesuksella on kaikki valta, taivaassa ja maan päällä.
        Sama alkutekstinä, Ilm 1;Ja joka eli, ja joka oli kuollut, ja katso, minä elän, aina ja iankaikkisesti – amen. Ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.

        r


    • Anonyymi

      Tavallinen vauvakastettu luterlaien ei tahdo kuulla mitään parannuksen tekemisistä, he mieltävät itsensä Jeesuksen seuraajina olkoot elämä mitä tahansa ja sydän yhtä kaukana kuin valovuosi Jeesuksen tahdon tekemisistä, ennen he pilkkaavat sinua kun menet kysymään sielun asioista vaikka kuolemansairaalta.

      kokemusta on.

    • Anonyymi

      Taivasten valtakunnan avaimilla (myös Pyhän Pietarin avaimet) tarkoitetaan... Minkä sinä sidot maan päällä, se on sidottu taivaassa...Joh.20:23.

      • Anonyymi

        Niin on, ne on Pietarilla, Kalliolla, ei muilla.
        Tätä pakanat, Rooman kirkko ja SRK omii itselleen.


    • Anonyymi

      Varmaan siellä Terhokodissa käy uskovaisiakin, joilla on syntien sovituksen sana.

      Jollakin tavalla vain merkillistä on, että on kuolemansairaitakin ihmisiä, joita ei vähän vähää kiinnosta kuolemanjälkeinen tilanne. Ilmeisesti armonaika heidän osaltaan on mennyt ohi, ja he ovat paatumuksensa rauhassa.

      Usko on Jumalan lahja. Jumala antaa lahjansa kenelle tahtoo.

      Toivoisi, että kuuluisa Janita Lukkarinenkin tahtoisi ottaa vastaan tämän lahjan.

      • Anonyymi

        Eli ensin kerrot kuinka Jumala antaa kenelle tahtoo, ja heti perään että ko henkilökin ottaisi lahjan vastaan!??!

        Koita nyt päättää kummasta on kysymys ja saa sen kertoakkin ilman lisää sekottamalla.


      • Anonyymi

        Kaikki me olemme vielä matkalla.


      • Anonyymi

        Kaikki me olemme vielä matkalla.


      • Anonyymi

        Kaikki me olemme vielä matkalla.


      • Anonyymi

        Kaikki me olemme vielä matkalla.


      • Anonyymi

        Onko usko islamiinkin, Jumalan lahja?


    • Anonyymi

      Mistä se tulee tmä jatkuva hokeminen kuinka usko on Jumalan lahja ja Hän antaa sen kenelle tahtoo !?

      eikö tuollaisesta nyt herää pelkkä passiivinen olotila jossa ei ole huolta, eipä' ole Jumala uskoa antanut jne..

      Minun Raamatussani Apostolit toimivat aktiivisesti julistaen evankeliumia eivätkä puhu mitään uskon arpajaisista.

      Kaikki on lahjaa, mutta asioiden painoittamisella on vaikutuksensa, joko hyvään tai huonoon. ja väärinymmärrätämisellä aina vain suurempi vaikutus.

      edelleen jos luetaan esm Joh 3 :16. niin miten siihen on piilotettu tämä hokeman lahja, kertokaa?

      • Anonyymi

        Ef. 2:8

        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ef. 2:8

        Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.

        Niinhän siinä sanotaan, mutta sitten sen ymmärtämisen puoli, miten sen kanssa lienee.

        ja sitten se on toisella tavalla vanhemmassa käännöksessä ja antaa aivan toisen kuvan asiasta, lue sieltä ja ymmrrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän siinä sanotaan, mutta sitten sen ymmärtämisen puoli, miten sen kanssa lienee.

        ja sitten se on toisella tavalla vanhemmassa käännöksessä ja antaa aivan toisen kuvan asiasta, lue sieltä ja ymmrrä.

        Hyvä että otit kantaa.
        Käännöksen ikä ei ratkaise, vaan asiakokonaisuus, josta voi etisä mielipiteen.
        Laitan sen nyt alkutekstillä:
        Ef 2:
        5. Kun me olimme kuolleina synneissämme, hän teki meidät eläviksi, MESSIAAN KANSSA, ja LUNASTI MEIDÄT hyvyydessään.
        6. Ja hän nostatti meidät hänen kanssaan, ja ASETTI ISTUMAAN hänen kanssaan taivaissa, Jeshuan, MESSIAAN KAUTTA
        7. Että hän näyttäisi sen tulevan IANKAIKKISEN SIUNAUKSEN runsauden suuruutta, ja ihanuuttaan, joka on tullut meidän yllemme Jeshuan, Messiaan kautta.
        8. Sillä sen HÄÅNEN SIUNUKSENSA KAUTTA (Jeesuksen) me olemme lunastetut, uskollisuudessa, eikä tämä ollut teistä, vaan se on se Jumalan lahja.
        9. Ei teoista, ettei kukaan kerskailisi.

        r


    • Anonyymi

      Jollakin tavalla vain merkillistä on, että on kuolemansairaitakin ihmisiä, joita ei vähän vähää kiinnosta kuolemanjälkeinen tilanne. Ilmeisesti armonaika heidän osaltaan on mennyt ohi, ja he ovat paatumuksensa rauhassa.

      Tämä aina minua ihmetyttää ettei uskovainen kunnioita mitään jopa kuolevia ihmisiä jotka ovat itsensä kanssa sovussa ja rauhassa nämä uskovaiset käyvät rienaamaan ja halveeraamaan

      En haliaisi halveksia uskovaisia mutta kun te olemuksellanne ja jutuillanne saatte sen aikaiseksi miksi ette voi olla joskus vain hiljaa

      • Anonyymi

        TÄYTYY TARJOTA EVANKELIUMIA SYNTIEN ANTEEKSIANTAMUKSESTA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄYTYY TARJOTA EVANKELIUMIA SYNTIEN ANTEEKSIANTAMUKSESTA.

        Evankeliumi on Jeesus ja Hänessä on syntien anateeksi anatamus, ei missäänn muualla.

        r


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Evankeliumi on Jeesus ja Hänessä on syntien anateeksi anatamus, ei missäänn muualla.

        r

        Niinhän se onkin Jeesuksen nimessä ja veressä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Paperista luki saarnaansa...hapuilevaa puhetta oi sentään.

    • Anonyymi

      Jos aatellaan niin että koko raamattu on pyhää jumalan sanaa niin Jumala ite eksytti eka ihmis parin syntiin sielunvihollisen kautta!!!

      • Anonyymi

        Janita sai mitä tilasi, muovituotteita silikooni esissanttien puolesta, kiitelkööt jumalaa tilauksista ja niiden tehoista. Nyt sitten kerjää massia eliksiirien poistoista yhteiskunnan maksavista puolista. -Vittu mikä kerjäläis potoksi huuli tissien kera,Olis edes ioma itsensä sairauksineen,,,ei yhtään käy sääliksi tuollainen tv.kasvo, joka omilla toimillaan saattaa itsensä tuollaiseen tuomion temppeliin!

        Mielestäni tuosta tulee hyvä esikuva tuleville nuorille jotka hamuavat isoja lörppätissejä!
        Olkaa omia nuoria pienine tisseineen ja normi huulineen. Ei Janita Lukkarisessa mitään kaunista. ei luonnollinen ja sääliä se tyttö ei kaipaa..omat valinnat teki ite!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Janita sai mitä tilasi, muovituotteita silikooni esissanttien puolesta, kiitelkööt jumalaa tilauksista ja niiden tehoista. Nyt sitten kerjää massia eliksiirien poistoista yhteiskunnan maksavista puolista. -Vittu mikä kerjäläis potoksi huuli tissien kera,Olis edes ioma itsensä sairauksineen,,,ei yhtään käy sääliksi tuollainen tv.kasvo, joka omilla toimillaan saattaa itsensä tuollaiseen tuomion temppeliin!

        Mielestäni tuosta tulee hyvä esikuva tuleville nuorille jotka hamuavat isoja lörppätissejä!
        Olkaa omia nuoria pienine tisseineen ja normi huulineen. Ei Janita Lukkarisessa mitään kaunista. ei luonnollinen ja sääliä se tyttö ei kaipaa..omat valinnat teki ite!!!

        Mistä tuo ihmisten ilkeys kumpuaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo ihmisten ilkeys kumpuaa.

        Osittain ainakin siitä mitä mediat on täynnä eli naisilta on kadonnut todellisuus ja kauan sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tuo ihmisten ilkeys kumpuaa.

        Se on sielunvihollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sielunvihollinen.

        Miksi ihmisellä pitää olla sielunvihollinen?
        En oo koskaan ymmärtänyt miksi Jumala meille ihmisille tälläsen riesan antoi.


    • Anonyymi

      Onhan noita omituisia höpöttäjiä ollut maailman sivu.

    • Anonyymi

      Varmaan Terhokodissa joskus käy uskovaisiakin.

      Janita Lukkarisella olisi nyt mahdollisuus aivan elämän viime metreillä tarttua syntien sovituksen sanaan.

      • Anonyymi

        Ongelma on siinä, että kaikki kuoleman edessä olevat eivät juuri ole kiinnostuneet syntien sovituksen sanasta.


    • Anonyymi

      Janita Lukkarinen on tehnyt virheen siinä, että meni ja tuotteisti oman syöpäsairautensa siten, että koko sairaus ulkopuolisen silmin on toissijainen - ihan kuin Janita syövän avulla pyrkisi tuomaan itseään esille somessa. Tällainenhan on väärin, ja siksi ihmiset reagoivat. Ei Janitaa saisi kuitenkaan kiusata. Mitä ilmeisemmin hän on kuolemansairas, mutta on avun puutteessa sortunut viemään sairautensa lähes tuotteeksi. Jos olisin Janita, koittaisin nyt viettää niin rauhallista elämää kuin pystyisin. Jos jollakin tapaa tuon sairauden voisi saada pois, niin ainakin poistuminen somesta voisi auttaa. Sitten kaikkien hiusvärien, huulipunien ja muiden myrkkyjen käytön lopettaminen myös edistää yleiskunnon parantumista. Hiusvärit ovat mahdollisesti naisten yleisten syöpien yksi perusaiheuttajista.

      • Anonyymi

        Kuolemansairaus voi jopa kestää niin kauan, että Janita pääsee terhokodissa lepäillessään aikanaan hyvin ansaitulle vanhuuseläkeelle kaikkine lisäosineen.


    • Anonyymi

      Parturissa luin Seiska-lehteä. Ensimmäisenä juttuna oli uutinen Jorn Donnerin kuolemasta. Kukaan ei tainnut kertoa Jorn Donnerillekaan uskonasioista ja parannuksen tekemisen tärkeydestä. Iankaikkisesti hän saa katua helvetissä, että antoi armonaikansa kulua hukkaan.

      • Anonyymi

        Jorn Donnerin isankaikkisuusosaan emme enää voi vaikuttaa.

        Jorrn Donnerilla oli kuusi lasta useista eri avioliitoista. Heille tässä voitaisiin muistuttaa parannuksen tekemisen tärkeydestä.

        "Jeesuksen Krtistuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen on elämämme tärkein asia."

        Helsingin rauhanyhdistyksen nettisivut ovat tässä:

        https://www.helsinginrauhanyhdistys.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jorn Donnerin isankaikkisuusosaan emme enää voi vaikuttaa.

        Jorrn Donnerilla oli kuusi lasta useista eri avioliitoista. Heille tässä voitaisiin muistuttaa parannuksen tekemisen tärkeydestä.

        "Jeesuksen Krtistuksen tunteminen ja Jumalan lapseksi pääseminen on elämämme tärkein asia."

        Helsingin rauhanyhdistyksen nettisivut ovat tässä:

        https://www.helsinginrauhanyhdistys.fi/

        Ota heihin yhteyttä henkilökohtaisesti, jos mielestäsi juuri julkisuuden henkilöiden lapset pitää erityisesti pelastaa. Kukaan Donnerin lapsista ei lue tätä keskustelupalstaa.


    • Anonyymi

      Syöpää sairastava Janita Lukkarinen on kokenut aikuiskasteen. Hän on julkaissut aiheesta kuvia sosiaalisessa mediassa.

      Janita Lukkarinen on käynyt aikuiskasteella. Hän kokee syntyneesä uudelleen ja tuleensa lähemmäksi Herraa. "Suhteeni yläkertaan ei aina ole ollut mikään parhain, en ole todellakaan aina elänyt synnitöntä elämää, enkä varmasti vieläkään tule elämään, mutta pyrin tekemään parhaani ja Jumala kuitenkin armahtaa pienet virheelliset syntini."
      Janita Lukkarinen sanoo luottavansa elämänsä taivaanisän käsiin ja tietävänsä että lopussa kiitos seisoo.

      Kasteesta on iloinnut myös Janitan ystävä, Johanna Tukiainen.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se auta vaikka puhuu kielillä,jos ei ole tehnyt parannusta synneistä.

        Johanna Tukiainen on käynyt aikuiskasteella ja on aktiivinen seurakunnan jäsen.
        Syntisiä olemme kaikki. Joka päivä. Armo on rikkeitämme monin verroin suurempi, elämme yksin armosta.


    • Anonyymi
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Jos on tärkeää asiaa, sen voi kertoa lyhyesti. Mihin tarvitaan 44 minuutin puhe yksitoikkoisen valittavalla äänellä? Tällainen teennäinen ja tekonöyrä puhemaneeri ilmeisesti kuuluu lestadiolaisuuteen ja ilmentää puhujansa "hurskautta"?
        Ei ihme, ettei käännynnäisiä tule ja seurakunta kasvaa vain synnytysikäisten lestadiolaisnaisten toistuvien synnytysten ja kärisimysten voimalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on tärkeää asiaa, sen voi kertoa lyhyesti. Mihin tarvitaan 44 minuutin puhe yksitoikkoisen valittavalla äänellä? Tällainen teennäinen ja tekonöyrä puhemaneeri ilmeisesti kuuluu lestadiolaisuuteen ja ilmentää puhujansa "hurskautta"?
        Ei ihme, ettei käännynnäisiä tule ja seurakunta kasvaa vain synnytysikäisten lestadiolaisnaisten toistuvien synnytysten ja kärisimysten voimalla?

        On ensiarvoisen tärkeää, että Janita Lukkarinen ja muut epäuskoiset löytäisivät Jumalan valtakunnan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ensiarvoisen tärkeää, että Janita Lukkarinen ja muut epäuskoiset löytäisivät Jumalan valtakunnan.

        Etkö ole lukenut aikaisempia kommentteja? Janita Lukkarinen on aikuiskasteella käynyt, uskova kristitty. Millä valtuudella tuomitset häet epäuskoiseksi? Tunnetko hänet?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ole lukenut aikaisempia kommentteja? Janita Lukkarinen on aikuiskasteella käynyt, uskova kristitty. Millä valtuudella tuomitset häet epäuskoiseksi? Tunnetko hänet?

        En tunne häntä vielä, mutta tulen varmasti tutustumaan häneen seuraavissa suviseuroissamme. Hallelujaa ja kiitos Jeesukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tunne häntä vielä, mutta tulen varmasti tutustumaan häneen seuraavissa suviseuroissamme. Hallelujaa ja kiitos Jeesukselle.

        Niitä suviseuroja ei tule vähään aikaan, tulee virus ja lakkauttaa kaikki kokoontumiset, hautajaisia myöten.

        ja vaikka tulisikin, niin miksi tämä henkilö sinne tulisi? Ei sinne tule Raamatulliseen uskoon tulleet, miksi tulisi, ei siellä ole heille mitään jos ei edullista lohikeittoa lasketa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä suviseuroja ei tule vähään aikaan, tulee virus ja lakkauttaa kaikki kokoontumiset, hautajaisia myöten.

        ja vaikka tulisikin, niin miksi tämä henkilö sinne tulisi? Ei sinne tule Raamatulliseen uskoon tulleet, miksi tulisi, ei siellä ole heille mitään jos ei edullista lohikeittoa lasketa.

        Mikäli Janita ei ole vielä tervehtynyt Terhokodin hellässä huomassa, niin kyllä hän taatusti tulee suviseuroihin, joissa parhaimmat esirukoilijamme parannuskokouksessa Jumalan avulla parantavat hänet täysin. Terv. Vanh. esirukoilija.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1779
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1575
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      47
      1529
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe