Volvo D3 190 hp lastutus

Anonyymi

Onko mahdollista ja mitä maksaa kyseisen moottorin tehon nosto? Onko mahdollista saada lisää vääntöä/tehoa 10-15%? Missä näitä lastutuksia tehdään?

45

1388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Motorbit Oy (https://www.motorbit.fi/) lastutti minun D4 - 260 kesällä 2012 ja hyvin toimi ne 7 kesää/700 h kun vene oli minun käytössä. Tehoa otetiin ulos noin 320 hp ja jouduin vaihtamaan yhteen sarjaan isompia potkureita että ei menty pahasti ylikierroksille.

      • Anonyymi

        Et ajanut ilmeisesti yhtään seitsemään kesään ja myit tarpeettomana pois.


      • Anonyymi

        Tietysti Motorbit, jonka liikevaihto on hiukan yli 100.000 ja joka tekee tappiota, osaa asiat paremmin kuin yli 30 miljardin liikevaihdon Volvo Group.

        Kuinka joku voi edes epäillä etteikö 1-4 h3nkilön yritykseen olisi pesiytynyt osaamista enemmän kuin 100.000 henkilön Volvolle :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ajanut ilmeisesti yhtään seitsemään kesään ja myit tarpeettomana pois.

        7 kesää/ 700 tuntia lukihäiriö ?


    • Anonyymi

      Eikö D3 ole jo valmiiksi tarpeeksi epäluotettava?
      Miksi haluat voimistaa sitä piirrettä?

    • Anonyymi

      Miksi valmistaja, jolla on kaikkein paras tieto ja osaaminen tekemästään moottorista, tekisi siihen lastun, joka ei ole paras mahdollinen?

      Miten voi olla, että joku paja, joka ei ole koskaan valmistanut yhtään moottoria, voisi osata lastuttaa muiden tekemät moottorit paremmin kuin niiden kehittäjät?

      Jos näihin kysymyksiin löytyy järkevä syy, niin siitä vain lastuttamaan :D

      • Anonyymi

        Et näköjään tiedä lastuttamisesta mitään. Näitä tekee monet nyrkkipajat hyvällä menestyksellä ja homma toimii. Näiden pajojen tekijät ovat monesti satakertaa fiksumpia, kuin merkin omat, jotka tukeutuu omiin normeihinsa ja eivät rikon takia uskalla tehdä yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et näköjään tiedä lastuttamisesta mitään. Näitä tekee monet nyrkkipajat hyvällä menestyksellä ja homma toimii. Näiden pajojen tekijät ovat monesti satakertaa fiksumpia, kuin merkin omat, jotka tukeutuu omiin normeihinsa ja eivät rikon takia uskalla tehdä yhtään mitään.

        Siis väität, että pienten nyrkkipajojen pellepelottomat tietävät asiat paremmin kuin Volvon tekniikan tohtorit?

        Väität myös, että nyrkkipajan amislainen on sata kertaa fiksumpi kuin tekniikan tohtori?

        Siitä olen samaa mieltä, että yritys, joka tekee miljardeilla tuotteita, ei ota riskejä laadun ja kestävyyden suhteen.

        Nyrkkipaja ei tiedä minkälaisia riskejä heidän tekeleisiinsä liittyy koska paja tekee niin vähän töitä ettei siitä kertyisi tarpeeksi tietoa analyysien tekemiseen vaikka pajassa joku ymmärtäisikin mitä riski tarkoittaa.
        Tyhmänrohkeutta ei yleensä pidetä hyvänä asiana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis väität, että pienten nyrkkipajojen pellepelottomat tietävät asiat paremmin kuin Volvon tekniikan tohtorit?

        Väität myös, että nyrkkipajan amislainen on sata kertaa fiksumpi kuin tekniikan tohtori?

        Siitä olen samaa mieltä, että yritys, joka tekee miljardeilla tuotteita, ei ota riskejä laadun ja kestävyyden suhteen.

        Nyrkkipaja ei tiedä minkälaisia riskejä heidän tekeleisiinsä liittyy koska paja tekee niin vähän töitä ettei siitä kertyisi tarpeeksi tietoa analyysien tekemiseen vaikka pajassa joku ymmärtäisikin mitä riski tarkoittaa.
        Tyhmänrohkeutta ei yleensä pidetä hyvänä asiana.

        Yleensä näillä pajoilla on pitkä kokemus ja tietoa asiasta niin paljon, että homma toimii. Sehän on nähty vuosien varrella. Joka ei asiaa itse tunne ollenkaan, kannattaakin jättää homma sikseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä näillä pajoilla on pitkä kokemus ja tietoa asiasta niin paljon, että homma toimii. Sehän on nähty vuosien varrella. Joka ei asiaa itse tunne ollenkaan, kannattaakin jättää homma sikseen.

        Joo, ei kyllä innostaisi pitkä avomeri matka tuollaisella nyrkkipajan softa sorkkimisen jälkeen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä näillä pajoilla on pitkä kokemus ja tietoa asiasta niin paljon, että homma toimii. Sehän on nähty vuosien varrella. Joka ei asiaa itse tunne ollenkaan, kannattaakin jättää homma sikseen.

        Yleensä?
        Ja sitten toisinaan ei ole ollenkaan. Ne, joilla ei ole kokemustakertovat sen heti kättelyssä?

        Kokemus tulee yritysten ja erehdyten kautta ellei sitten ole valmistanut konetta ja sitä kautta pysty laskennallisesti mitoittamaan osia ja testaamaan käytännössä vaikka sadalla koneella muutaman vuoden ajan.

        Kun kerran vedotaan kokemukseen, niin miten nyrkkipajalla voisi olla edes murto-osa siitä kokemuksesta, joka on valmistajalla?
        Valmistajalla on omien tutkimusten lisäksi käytettävissä koko huoltoverkon kokemus kaikkien moottoreiden elinajalta.

        Mitä nyrkkipajan kokemus on siihen verrattuna?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä?
        Ja sitten toisinaan ei ole ollenkaan. Ne, joilla ei ole kokemustakertovat sen heti kättelyssä?

        Kokemus tulee yritysten ja erehdyten kautta ellei sitten ole valmistanut konetta ja sitä kautta pysty laskennallisesti mitoittamaan osia ja testaamaan käytännössä vaikka sadalla koneella muutaman vuoden ajan.

        Kun kerran vedotaan kokemukseen, niin miten nyrkkipajalla voisi olla edes murto-osa siitä kokemuksesta, joka on valmistajalla?
        Valmistajalla on omien tutkimusten lisäksi käytettävissä koko huoltoverkon kokemus kaikkien moottoreiden elinajalta.

        Mitä nyrkkipajan kokemus on siihen verrattuna?

        Kuten jo tuossa mainittiin, jätä vaan asia sikseen ja unohda koko juttu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten jo tuossa mainittiin, jätä vaan asia sikseen ja unohda koko juttu.

        Kyllä kannattaa jo venettä hankkiessa miettiä onko vene ja kone sopiva, tyhmää lähteä nostamaan tehoja tuollaisesta surkeasta pikku volvosta, kun muutenkin kertakäyttö koneeksi suunniteltu ja ongelmia mallissa ollut.a

        Kyllä optimoinnilla saa lisää vääntöä ja tehoa, sitä ei kukaan kyseenalaista, mutta varmaa on, että elinkaari lyhenee vs vakio kone, kellä löytyy siitä kokemusta, siis nyrkkipajalta ja vene moottorista, taidat olla huumori miehiä, kun vielä kehoitat toisia unohtamaan jutun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa jo venettä hankkiessa miettiä onko vene ja kone sopiva, tyhmää lähteä nostamaan tehoja tuollaisesta surkeasta pikku volvosta, kun muutenkin kertakäyttö koneeksi suunniteltu ja ongelmia mallissa ollut.a

        Kyllä optimoinnilla saa lisää vääntöä ja tehoa, sitä ei kukaan kyseenalaista, mutta varmaa on, että elinkaari lyhenee vs vakio kone, kellä löytyy siitä kokemusta, siis nyrkkipajalta ja vene moottorista, taidat olla huumori miehiä, kun vielä kehoitat toisia unohtamaan jutun.

        Tällä palstalla on liikaa vanhoja kääkkiä ja pàskàntaputtelijoita.
        Ei nämä huutosuolet lastuttamisen, tai optimoinnin päälle ymmärrä mitään.
        Tuollasen vakio d3 volvon elinikä on vakiokuosissa max 1000 tuntia, niin eiköhän se ole aivan sama, jos se elinikä lyhenee sinne 800-900 tuntiin siinä tapauksessa jos siitä on kaivettu pari-kolkytä kakkia enemmän pihalle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tällä palstalla on liikaa vanhoja kääkkiä ja pàskàntaputtelijoita.
        Ei nämä huutosuolet lastuttamisen, tai optimoinnin päälle ymmärrä mitään.
        Tuollasen vakio d3 volvon elinikä on vakiokuosissa max 1000 tuntia, niin eiköhän se ole aivan sama, jos se elinikä lyhenee sinne 800-900 tuntiin siinä tapauksessa jos siitä on kaivettu pari-kolkytä kakkia enemmän pihalle.

        Vai kakkia otetaan koneesta pihalle :D

        Laitapa linkki siihen tiedostoon, jossa D3:n normaali käyttöikä on 1000 tuntia ja myös siihen, jossa kerrotaan 20 kakin kähentävän ikää 100-200 tuntia.

        Päästään hiukan jyvälle siitä onko sinulla tietoa vai keksitkö omasta päästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai kakkia otetaan koneesta pihalle :D

        Laitapa linkki siihen tiedostoon, jossa D3:n normaali käyttöikä on 1000 tuntia ja myös siihen, jossa kerrotaan 20 kakin kähentävän ikää 100-200 tuntia.

        Päästään hiukan jyvälle siitä onko sinulla tietoa vai keksitkö omasta päästä.

        Jos 2,4 litran kokoisesta moottorista otetaan lähemmäs 200 hevosvoimaa pihalle ja kyseinen paketti istutetaan kahen-kolmen tonnin painoiseen veneeseen ja sitä myös käytetään säästelemättä tehtaanpaapan ilmoittamilla max @wot kierrosalueella, niin onhan se nyt päivänsaletti asia, että tuollainen moottori ei kovin paljon yli tuhatta tuntia näe!
        Ihan sama mitä myyntimiehet, tai muut joojoojamekset hehkuttavat.
        Asia on sitten ihan eri, jos litratilavuutta kasvattais sinne kolmen-kolmen ja puolen litraan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos 2,4 litran kokoisesta moottorista otetaan lähemmäs 200 hevosvoimaa pihalle ja kyseinen paketti istutetaan kahen-kolmen tonnin painoiseen veneeseen ja sitä myös käytetään säästelemättä tehtaanpaapan ilmoittamilla max @wot kierrosalueella, niin onhan se nyt päivänsaletti asia, että tuollainen moottori ei kovin paljon yli tuhatta tuntia näe!
        Ihan sama mitä myyntimiehet, tai muut joojoojamekset hehkuttavat.
        Asia on sitten ihan eri, jos litratilavuutta kasvattais sinne kolmen-kolmen ja puolen litraan.

        Ai sä tiedät tonkin asian muita paremmin.
        Oletko töissä jollain virityspajalla, kun et laita yhtään linkkiä, josta "tietosi" voi tarkistaa?

        Edelleenkään sana "päivänselvä" ei ole mikään osoitus todenperäisyydestä vaan päinvastoin. Jos ei linkkiä, ei ole totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kannattaa jo venettä hankkiessa miettiä onko vene ja kone sopiva, tyhmää lähteä nostamaan tehoja tuollaisesta surkeasta pikku volvosta, kun muutenkin kertakäyttö koneeksi suunniteltu ja ongelmia mallissa ollut.a

        Kyllä optimoinnilla saa lisää vääntöä ja tehoa, sitä ei kukaan kyseenalaista, mutta varmaa on, että elinkaari lyhenee vs vakio kone, kellä löytyy siitä kokemusta, siis nyrkkipajalta ja vene moottorista, taidat olla huumori miehiä, kun vielä kehoitat toisia unohtamaan jutun.

        Onko sinulla tästä väittämästäsi varmasta tiedosta esittää faktaa vaikka linkillä vai oletatko ja toivotko vai niin?


    • Anonyymi

      Muistakaa nyt kaikki jotka vaahtoo täällä että veneissä sekä autoissa on sama toimitapa, eli samasta mottoreista otetaan eri tehoja (D3 on jopa automoottori).
      D4 myydään nykyisin jopa 320 hp versiona ja D3 on pitkään ollut myynnissä sekä autoille että vesille myös ainakin 220 hp versiona. Tiedän että jotain pieni mekaanisia eroja voi löytyä, mutta ei suuria.
      Molempien vetolaitteiden pitäisi myös kestää lisääntynyt voima, DPH vetolaitetta myydään aina D6-370 hp:seen asti ja D3 vetolaite on käytössä ainakin D3 220 hp moottorin kanssa...

      • Anonyymi

        Eli nyrkkipajan kaveri tietää, että Volvo myy tahallaan moottoreita huonompana ja halvempana kuin mitä ne oikeasti on?
        Kyllä se nyrkkipajan kaveri on fiksu. Ei ihme, että on päässyt niin hyvään duuniin.

        Sanot, että nyrkkipajaneron mukaan koneissa on vain pieni ero. Ranskalaiset sanoivat, "vive la difference".


      • Anonyymi

        Muistappa itse, että auto ja vene poikkeavat vertailukohteena liikaa toisistaan, massa, liike kitka ja matkanopeudella moottorista otettava teho % joka veneessä matka ajossa 75-85% ja liukuun lähdössä 100%. Autolla ajellaan pinta kaasulla jopa moottoritie nopeuksilla ja hetkittäin kiihdytyksessä otetaan enemmän, mutta massa ja kitka olemattomia vs vene. Jos et muusta älyä tätä, niin vertaa polttoaineen kulutusta samalla moottorilla auto vs vene. Hiha vetona, kun en suoraa tiedä faktaa, niin autona kone nautii noin 5-6 litraa tunnissa / 100km/tunnissa ja veneenä tunnissa 80% kuormituksella 27 litraa tunnissa.

        Joo hepponen on VP D3 moottori, jos oletus elinkaaresta 1000 tuntia, omassa Cummins meri KONEESSA ensimmäinen venttiilin säätö 5000 tunnissa ja öljyn vaihto 500 tuntia tai vuosi ja elinkaaren odotus 20 000 tuntia.
        Kai tiedät moottorin ja koneen eron?


    • Monilla (useimmilla?) Suomen viriipajoilla tuunaaja esiintyy suurena guruna, vaikka hän vain päivittää tietokonepurkin firmwaren, jonka jokainen 8-vuotias osaa opastettuna tehdä.

      Itse "lastu" eli tietokoneohjelman suoritusparametrit ovat mallikohtaisesti suunniteltu ja ohjelmoitu vritystekniikan erikoisliikkeissä esim. Yhdysvalloissa, Saksassa tai Iso-Britanniassa

      Näillä firmoilla on rautainen tietotaito nimenomaan suorituskyky- ja kilpailuvirityksistä, joista jollain Volvon vankkuriverstaalla ei olla kuultukaan.

      • Anonyymi

        Uskotko itse tuota soopaa?


      • Anonyymi

        Hyvä, mainitse edes yksi yritys, jolla on Volvoa parempi kokemus Volvon moottoreista, niin päästään asiaan.
        Saksa, Yhdysvallat ja Iso-Britannia ovat valtioita, ne eivät viritä moottoreita. Yhtä hyvin olisit voinut luetella maanosia ja väittää maanosien osaavan vaikka paistaa pullaa :D


    • Anonyymi

      Viime vuoden maaliskuun Kipparilehdessä on juttu auto ja venemoottoreiden erosta. Siinä on yllättäen inforuutu juuri Volvon D5 ja VP:n D3 koneista ja niiden eroista.
      Vääntökäyrät auton ja veneen välillä on eri ja se on toteutettu eri määrällä turboja (D5 2 sarjaankytkettyä turboa) ja ohjelmoinnilla.
      "Venekäytössä moottoreissa on vain yksi turbo, ja eri tehoversiot (140-220 hv) on tehty ohjelmallisesti moottoriohjausjärjestelmää muuttaen. Turboahdetuissa moottorissa on mahdollista saada hyvinkin suuria teho- ja vääntömomenttieroja, kun ahtopaineen ohjausta muutetaan."
      "Mekaaniselta rakenteeltaan D3- ja D5-moottorit ovat hämmästyttävän samanlaisia: samat männät, kiertokanget ja sylinterikannet soveltuvat molempiin käyttöihin..."

      • Anonyymi

        Siinä on syynsä miksi ne eivät ole identtisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä on syynsä miksi ne eivät ole identtisiä.

        Jep, eroja automoottorin ja venmoottorin välillä on, ja ne selviää jos luet jutun Kipparista. Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastauksen tärkein asia on; "Venekäytössä moottoreissa on vain yksi turbo, ja eri tehoversiot (140-220 hv) on tehty ohjelmallisesti moottoriohjausjärjestelmää muuttaen. Turboahdetuissa moottorissa on mahdollista saada hyvinkin suuria teho- ja vääntömomenttieroja, kun ahtopaineen ohjausta muutetaan."
        Eli muuttamalla moottorin ohjelmointia tai kansankielellä "lastuttamalla".
        Jos VP tekee näin niin uskon että alkuperäisen kysymyksen esittäjän 190 hv versiosta voidaan helposti saada samat 220 hv kun tehdas ottaa tehoja ulos samasta koneesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jep, eroja automoottorin ja venmoottorin välillä on, ja ne selviää jos luet jutun Kipparista. Mutta alkuperäiseen kysymykseen vastauksen tärkein asia on; "Venekäytössä moottoreissa on vain yksi turbo, ja eri tehoversiot (140-220 hv) on tehty ohjelmallisesti moottoriohjausjärjestelmää muuttaen. Turboahdetuissa moottorissa on mahdollista saada hyvinkin suuria teho- ja vääntömomenttieroja, kun ahtopaineen ohjausta muutetaan."
        Eli muuttamalla moottorin ohjelmointia tai kansankielellä "lastuttamalla".
        Jos VP tekee näin niin uskon että alkuperäisen kysymyksen esittäjän 190 hv versiosta voidaan helposti saada samat 220 hv kun tehdas ottaa tehoja ulos samasta koneesta.

        Fakta puuttuu silti vielä koneen elinkaaresta ja fiksut nuoret miehet voisivatsen näppärästi kaivaa esille.

        kyllä kaikki vanhat kääkät sen ymmärtää, että teho nousee, kun ahtopainetta kasvatetaan ja annetaan enemmän dieseliä ja vielä senkin kääkkä ymmärtää, että Volvo on säätänyt koneen päästö normien vuoksi hieman ei niin optimiksi.

        CUMMINS tehnyt asian luotettavammaksi, sillä optimoinnin voi tilata asiantuntevalta huolto mieheltä ja heillä on kokemusta ympäri mailmaa miljoonien koneiden kautta ja osaavat ottaa huomioon koneen kokonaisuutena eri käyttö aplikaatioissa. Mahdollisesti volvolla sama palvelu?

        Vene koneiden optimointi on marginaalia ihan globaalisti, sillä oikea kone, vaihteisto ja propulsio valitaan jo ostohetkellä, eikä jälkikäteen fiksaamalla, siksi näillä nyrkkipajoilla ei ole laajaa kokonaisvaltaista kokemuspohjaista tietotaitoa veneisiin ja KUN olet eri mieltä, niin anna meille kääkille faktaa , ei pelkästään sana helinää.


    • Anonyymi

      Mielenkiintoinen moderni keskustelu.
      Tässä kaivataan enää sitä, että lastuvirityksen kannattaja esittää jotain faktaa, jonka voi tarkistaa.
      Pelkkä "kaikkihan sen tietävät" tai "faktaa on" ei enää valeuutisten aikalkaudella nosta kuin hymyn suupieliin :D

      • Anonyymi

        Valitettavasti keskustelu tyrehtyy vaikka salaista tietoa Oikein suuresta mailmasta Yhdysvalloista, Saksasta ja Iso Britanniasta, niin ei loydy faktaa, kuin tehon noususta autoissa.

        Mielenkiintoisempaa olis nahda faktaa koneen ja vaihteiston elinkaari muutoksesta ja miten lammot pysyivat kurissa vai pysyivatko?

        Yleensä näillä ohjelmoija velhoilla lisä bisneksenä ikkunoiden kalvotusta ja muuta pikku fiksausta, saat ehkä ostaa myös vain ammatimyynnissä olevaa "käärmeöljyä" jolla moottori alkaa suorastaan kehrätä ja pikku vauriot korjaantuvat itsestään yms...


      • Anonyymi

        Valitettavasti keskustelu tyrehtyy vaikka salaista tietoa Oikein suuresta mailmasta Yhdysvalloista, Saksasta ja Iso Britanniasta, niin ei loydy faktaa, kuin tehon noususta autoissa.

        Mielenkiintoisempaa olis nahda faktaa koneen ja vaihteiston elinkaari muutoksesta ja miten lammot pysyivat kurissa vai pysyivatko?

        Yleensä näillä ohjelmoija velhoilla lisä bisneksenä ikkunoiden kalvotusta ja muuta pikku fiksausta, saat ehkä ostaa myös vain ammatimyynnissä olevaa "käärmeöljyä" jolla moottori alkaa suorastaan kehrätä ja pikku vauriot korjaantuvat itsestään yms...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valitettavasti keskustelu tyrehtyy vaikka salaista tietoa Oikein suuresta mailmasta Yhdysvalloista, Saksasta ja Iso Britanniasta, niin ei loydy faktaa, kuin tehon noususta autoissa.

        Mielenkiintoisempaa olis nahda faktaa koneen ja vaihteiston elinkaari muutoksesta ja miten lammot pysyivat kurissa vai pysyivatko?

        Yleensä näillä ohjelmoija velhoilla lisä bisneksenä ikkunoiden kalvotusta ja muuta pikku fiksausta, saat ehkä ostaa myös vain ammatimyynnissä olevaa "käärmeöljyä" jolla moottori alkaa suorastaan kehrätä ja pikku vauriot korjaantuvat itsestään yms...

        Jos ei asiaa itse tunne, kannattaa jättää lastutus tekemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei asiaa itse tunne, kannattaa jättää lastutus tekemättä.

        Ilmeisesti kaikkien kannattaa jättää koska kukaan ei näytä "tuntevan". Ja hyvä niin.


    • Anonyymi

      Jos on uusinta mallia eikä D3 190I-A malli, niin pieni tunaus on OK.
      KCR valmistaa yksikköä tyypiltään 4004. Tuolla saa 210 heppaa.
      On toiminut malleissa, joissa on vahvemmat kiertokanget (30mm).
      Vanhempiin kannattaa ehkä hakea veneen suorituskyvyn optimointi siten, että potkurit on valittu oikein veneen normaali kuormaan nähden. (ottaa täydet kierrokset kuorma päällä).

      • Anonyymi

        Niinpä.
        Laitteella on kahden vuoden takuu, moottorilla takuu loppuu heti, kun laite on kiinni. Laite nostaa maksimikierroksia ja sitä kautta huippunopeus voi nousta.

        Kaikki ne, jotka ajavat täydellä kaasulla ja potkurilla, joka antaa koneen ottaa kaikki kierrokset, hyötyvät. En tunne ketään, joka tekisi niin koska se ei ole järkevää.

        Lisäksi mainitaan, ettei moottori mahdollisesti täytä lain asettamia vaatimuksia.

        Minä olen ihan varma, että Volvo osaa tehdä lastun, jolla mottori olisi vielä tarvikelastua tehokkaampi kunhan sen ei tarvitse täyttää lain vaatimuksia eikä sille tarvitse nataa mitään takuuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä.
        Laitteella on kahden vuoden takuu, moottorilla takuu loppuu heti, kun laite on kiinni. Laite nostaa maksimikierroksia ja sitä kautta huippunopeus voi nousta.

        Kaikki ne, jotka ajavat täydellä kaasulla ja potkurilla, joka antaa koneen ottaa kaikki kierrokset, hyötyvät. En tunne ketään, joka tekisi niin koska se ei ole järkevää.

        Lisäksi mainitaan, ettei moottori mahdollisesti täytä lain asettamia vaatimuksia.

        Minä olen ihan varma, että Volvo osaa tehdä lastun, jolla mottori olisi vielä tarvikelastua tehokkaampi kunhan sen ei tarvitse täyttää lain vaatimuksia eikä sille tarvitse nataa mitään takuuta.

        Sinä olet varma ja se on hyvä niin jos muuten on vaikeuksia saada unenpäästä kiinni, mutta onko sinulla mitään faktaa asiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet varma ja se on hyvä niin jos muuten on vaikeuksia saada unenpäästä kiinni, mutta onko sinulla mitään faktaa asiasta?

        Niinpä, entä sinun fktasi takuiden säilymisestä, kun tollasen surkean laatikon kiini piuhoihin laitat?

        KUN OLETTE OSTAMASSA VENETTÄ jättäkää suosiolla alitehoisella koneela oleva ostamatta. Yleensä löytyy käytettynä vaihtoehto isommalla koneella, jos ei löydy katso sitten toista mallia.

        Jos on jo kuset housussa ei laatikko tai uudelleen ohjelmointi ole oikea ratkaisu . Muutenkin tuo kyseinen malli on aika rimpula meridieseliksi liukuvaan veneeseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä olet varma ja se on hyvä niin jos muuten on vaikeuksia saada unenpäästä kiinni, mutta onko sinulla mitään faktaa asiasta?

        Se lukee lastun valmistajan omilla sivuilla.

        Etkö sä tosiaan viitsi lukea edes sitä tietoa, mitä valmistaja antaa?
        Silti paukuttelet täällä henkseleitä kuin vanha tekijä.
        Oot sä kanssa aikamoinen epeli :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se lukee lastun valmistajan omilla sivuilla.

        Etkö sä tosiaan viitsi lukea edes sitä tietoa, mitä valmistaja antaa?
        Silti paukuttelet täällä henkseleitä kuin vanha tekijä.
        Oot sä kanssa aikamoinen epeli :D

        Sinä väität että Volvo tekee lastun jolla enemmän tehoa kuin tarvikelastulla. Mutua vai tietoa, jos tietoa niin löytyykö jotain todistetta puheillesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä väität että Volvo tekee lastun jolla enemmän tehoa kuin tarvikelastulla. Mutua vai tietoa, jos tietoa niin löytyykö jotain todistetta puheillesi?

        Väitä, että volvo pystyisi tekemään paremman lastun, jos sen ei tarvitse välittää päästöistä eikä tarvitse antaa koneilleen takuita.

        Itse asiassa Volvo pystyy rakentamaan koko koneen paljon halvemmalla ja silti suuremmalla teholla, jos sen ei tarvitse välittää siitä , kuinka pitkään se käy ja kukkuu.


    • Anonyymi

      Väität olevasi varma. Mihin varmuutesi perustuu?

    • Anonyymi

      Täällä halutaan todisteita lastutuksen kannattajilta ja vastustajilta. Kumpikaan ei niitä esitä vaan mutuja molemmilta. Mitä se voisi muutakaan olla. Omina kokemuksina lastuttaneet tykkää ja ne jotka ei ole lastuttaneet vastustavat.

      • Anonyymi

        Juuri näin.


      • Anonyymi

        Jos lastun valmistaja sanoo omilla sivuilla, että koneen takuut katkeavat ja ettei kone täytä lakeja ja säädöksiä päästöjen ja melun osalta, niin kyllä siihen pitää uskoa ihan yhtä paljon kuin muuhunkin valmistajan informaatioon.

        Joku mainitsi KCR:n lastun.

        Heidän sivultaan löytyy helposti, että moottorin takuut voivat päättyä, kun lastu asennetaan.

        Rajoitetun takuun saa ostaa vain Ruotsiin, mutta se maksaa ja edellyttää muitakin asioita.

        Lisäksi toteavat, että voipi olla ettei mitään arvoista täyty koska ne ovat vain esimerkkejä.

        Lisäksi on maininta, että useimmat lastut on vain kilpailukäyttöön ja ne eivät mahdollisesti ole laillisia muualla. Takuu tosin lakkaa myös heidän osalta kilpailu- tai harjoittelukäytössä.

        Ei vaikuta ihan sellaisilta takuilta eikä tiedoilta, jonka hyväksyisi esimerkiksi Volvolta moottorinvalmistajana.

        Kun ostaa uuden moottorin, odottaa, että se täyttää tekniset tiedot kulutuksen ja päästöjen suhteen ja kaiken muunkin. Moottorilta odotaa myös takuuaikaa ilman, että siitä tarvitse erikseen maksaa ja muuallakin kuin Ruotsissa.
        Eritysesti odottaa, että uusi moottori on laillinen käyttää.

        Lastua, joka ei lupaa päästä edes itse antamiin lukemiin, ei voi verrata valmistajan lastuu, jonka muka tulee takuut ja vastuut.


    • Anonyymi

      Se on ihan siinä ja tässä että kestääkö kiinalainen vp lastuttamattakin sen takuuajan jälkeen. En menisi itse tuunaamaan, enkä antaisi jonkun nyrkkipajan sitä kopeloida.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      247
      4042
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2348
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2141
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      25
      1414
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1327
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe