Löytyisipä yksi ystävä

Anonyymi

Olen nainen, 60v, paikkakunta Turku. Kiltti, ja luotettava.
Usein on toivottomuus iskenyt sen suhteen, etteivät edes yksinäiset
tunnu kelpuuttavan toisiaan itselleen seuraksi..... Ihan ihmeellistä,
ja neuvo : lähde johonkin, missä tapaat/näet ihmisiä on joskus turhauttavaa,
sillä useimmat ovat jo jonkun seurassa, tai sitten kiirehtivät omiin menoihinsa, kuka mihinkin.
Joukossa juurikin voi tuntea yksinäisyyttä.
Voisi sanoa, että katsoppa ikkunasta ulos, niin näet ihmisiä :( se on julmaa jotenkin...

55

101

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Itse olen 56v ja kanssa yksin oleminen käy välillä rasittavaksi, ei ole kavereita samantyyppisiä, joko ovat parisuhteessa onnellisesti tai sitten alkoholi on kuvioissa niin voimakkaasti että en sellaistakaan seuraa kaipaa.
      Pakko yksin olla sitten vaan.

    • Anonyymi

      M58 yksinäistä erakkoelämää kerrostaloyksiössä.
      Alkaen toukokuu 2010.

      • Anonyymi

        saanko udella missäpäin suomea?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saanko udella missäpäin suomea?

        Länsi-Suomi.Kaupunki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Länsi-Suomi.Kaupunki.

        mikäs semmonen on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikäs semmonen on?

        Björneborg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        mikäs semmonen on?

        Pori.


    • Anonyymi

      Koska asun ulkomailla pysyvästi ei tapaaminen oikein onnistu, mutta olen useammanihmisen kanssa aloitelllut tällaista nettiystävyyttä.
      On ollut miestä ja naista, monen ikäistä mutta yleensä jo hyvin aikuiseen ikään ehtineitä. Kaikille oli ok että emme tapaa, vaan vaihdamme kulumisia e-postin kautta. Yksi jaksoi olla mukana pari kuukautta, sitten vaikeni eikä enää vastannut. Muutama häipyi joa alkumetreillä. Viimeisin (mies) nimen omaan korosti ettei halua tavata, vain jutella netin kautta. Kaksi kertaa ehdittiin kirjoittaa, sitten hiljaisuus.
      En ole yksinäinen, mutta olisi ollut mukava kirjoitella omalla kielellä ja vaihtaa kuulumisia. Enä en edes yritä koska se ei onnistu. Jostain syystä nämä itsensä yksinäisiksi kokevat eivät sitten kuitenkaan halua jutella.
      En mitenkään ymmärrä mikä tämä ilmiö on? Jospa joku voisi selittää?

    • Anonyymi

      Koska asun ulkomailla pysyvästi ei tapaaminen oikein onnistu, mutta olen useammanihmisen kanssa aloitelllut tällaista nettiystävyyttä.
      On ollut miestä ja naista, monen ikäistä mutta yleensä jo hyvin aikuiseen ikään ehtineitä. Kaikille oli ok että emme tapaa, vaan vaihdamme kulumisia e-postin kautta. Yksi jaksoi olla mukana pari kuukautta, sitten vaikeni eikä enää vastannut. Muutama häipyi joa alkumetreillä. Viimeisin (mies) nimen omaan korosti ettei halua tavata, vain jutella netin kautta. Kaksi kertaa ehdittiin kirjoittaa, sitten hiljaisuus.
      En ole yksinäinen, mutta olisi ollut mukava kirjoitella omalla kielellä ja vaihtaa kuulumisia. Enä en edes yritä koska se ei onnistu. Jostain syystä nämä itsensä yksinäisiksi kokevat eivät sitten kuitenkaan halua jutella.
      En mitenkään ymmärrä mikä tämä ilmiö on? Jospa joku voisi selittää?

      • Anonyymi

        Usein on tullut sekin mieleen, että jopa samasta talosta/yhtiöstä voi löytyä joku
        joka on yhtä yksinäinen, mutta emme kuitenkaan tiedä toisistamme.
        Tai muuten voi asua lähistöllä/samassa kaupungissa.
        Kyllä minä uskaltaisin ainakin koettaa ystävystyä, sittenhaän sen näkisi,
        muttei voi /ei kehtaa kysyä oletko yksinäinen.......ompa vaikeeta :(
        Ap


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein on tullut sekin mieleen, että jopa samasta talosta/yhtiöstä voi löytyä joku
        joka on yhtä yksinäinen, mutta emme kuitenkaan tiedä toisistamme.
        Tai muuten voi asua lähistöllä/samassa kaupungissa.
        Kyllä minä uskaltaisin ainakin koettaa ystävystyä, sittenhaän sen näkisi,
        muttei voi /ei kehtaa kysyä oletko yksinäinen.......ompa vaikeeta :(
        Ap

        Minä en koe itseäni yksinäiseksi ja koska on monta rankkaa vuotta takana, en halua ketään lähelleni, tykkään liikkua yksin. Ei ole mitään tarvetta jutella mistään vaan päinvastoin pidän hiljaisuudesta monen rankan vuoden takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en koe itseäni yksinäiseksi ja koska on monta rankkaa vuotta takana, en halua ketään lähelleni, tykkään liikkua yksin. Ei ole mitään tarvetta jutella mistään vaan päinvastoin pidän hiljaisuudesta monen rankan vuoden takia.

        Harvalla se on vapaaehtoista....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein on tullut sekin mieleen, että jopa samasta talosta/yhtiöstä voi löytyä joku
        joka on yhtä yksinäinen, mutta emme kuitenkaan tiedä toisistamme.
        Tai muuten voi asua lähistöllä/samassa kaupungissa.
        Kyllä minä uskaltaisin ainakin koettaa ystävystyä, sittenhaän sen näkisi,
        muttei voi /ei kehtaa kysyä oletko yksinäinen.......ompa vaikeeta :(
        Ap

        Kyllä minun talostastani löytyy paljon yksinäisiä mutta he eivät edes halua/kaipaa seuraa kun ovat tottuneet olemaan aina yksin.
        Näitäkin on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä minun talostastani löytyy paljon yksinäisiä mutta he eivät edes halua/kaipaa seuraa kun ovat tottuneet olemaan aina yksin.
        Näitäkin on.

        Nykyään suurin osa talouksista taitaa olla yhden hengen talouksia. Vain pieni osa yhden hengen taloudessa asuvista on kuitenkaan yksinäisiä.

        Minustakin on ihana asua yksin, saan olla, tulla ja mennä kuten haluan. Ei tarvitse riidellä mistään, saa syödä mitä haluaa ja milloin haluaa, saa mennä petiin kun väsyttää, saa nukkua kaikesa rauhassa ja nousta ylös kaikessa rauhassa. Saa mennä vessaan kun on tarve ja saa suihkuttaa kylpyhuoneessa mielin määrin. Saa imuroida kun on sen aika ja tiskiä tulee vain itseltä.
        En kestäisi toista ihmistä kihisemässä ja tahtomassa milloin mitäkin jatkuvasti.

        Ystäviä on tarpeeksi, heitä tapaan milloin itse haluan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein on tullut sekin mieleen, että jopa samasta talosta/yhtiöstä voi löytyä joku
        joka on yhtä yksinäinen, mutta emme kuitenkaan tiedä toisistamme.
        Tai muuten voi asua lähistöllä/samassa kaupungissa.
        Kyllä minä uskaltaisin ainakin koettaa ystävystyä, sittenhaän sen näkisi,
        muttei voi /ei kehtaa kysyä oletko yksinäinen.......ompa vaikeeta :(
        Ap

        Tiedän 2 taloyhtiötä, joissa on asukkaat keränneet porukan yksinäisistä. Sattumoisin ovat Turussa, mutta olisi kyllä yllättävää, jos niissä asuisit.

        Toinen on jarrumiehenkadulla ja toinen on förin lähellä linnankadulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usein on tullut sekin mieleen, että jopa samasta talosta/yhtiöstä voi löytyä joku
        joka on yhtä yksinäinen, mutta emme kuitenkaan tiedä toisistamme.
        Tai muuten voi asua lähistöllä/samassa kaupungissa.
        Kyllä minä uskaltaisin ainakin koettaa ystävystyä, sittenhaän sen näkisi,
        muttei voi /ei kehtaa kysyä oletko yksinäinen.......ompa vaikeeta :(
        Ap

        Miksi kukaan teistä seuraa kaipaavista ei kutsu muita seuraa kaipaavia soittamaan itselleen ? Olisiko se niin vaarallista laittaa puhelinnumeronsa tälle keskustelupalstalle ? Toinen vaihtoehto olisi laittaa sähköpostiosoitteensa tälle palstalle. Tuntuu todella hullulta se että miksi yksinäisyydestä kärsivät ja muut seuranhaluiset eivät hae seuraa toisistaan.


    • Anonyymi

      Miksi yksinäinen ei löydä toista yksinäistä ystäväkseen?
      Molemmilla on joku kyvyttömyys kohdata toinen ihminen. Juuri siksi he ovat yksin ja yksinäisiä, vaikka se olisi tuskallista.

      Minä en voi enkä halua alkaa ystäväksi sellaiselle, joka ei tule yhtään vastaan eikä avaudu mistään. Tai jonka kanssa ei ole mitään yhteistä, ei mitään jaettavaa, ei yhteisiä kiinnostuksen kohteita. En halua olla ystävä sellaiselle, jota täytyy auttaa koko ajan ja joka valittaa koko ajan.

      Minulla on muutama ystävä, joiden kanssa on samoja kiinnostuksen kohteita, samantapainen koulutus ja samantapainen elämisen tyyli. Ystävyydet ovat syntyneet luonnostaan elämän varrella. Lisäksi lähipiiriin kuuluu sukulaisia. Puoliso on kuollut, lapset perheineen kaukana. Viihdyn oikein hyvin myös yksin, parempi on olla yksin kuin rasittavan "ystävän" kanssa.

    • Anonyymi

      Minä en nyt niin kamalan yksinäiseksi itseäni voi sanoa mutta se elämänkumppani puuttuu, sitä kaipaan elämääni.

      • Anonyymi

        "Ystäviä on tarpeeksi" miksi ihmeessä sitä tällä palstalla hehkutat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ystäviä on tarpeeksi" miksi ihmeessä sitä tällä palstalla hehkutat?

        Eikö ole hyvä, että jollakulla on ystäviä tarpeeksi? Sinullakin voisi olla, jos olisit mukavampi ihminen!

        Se on niin paljon itsestä kiinni onko ystäviä vai ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole hyvä, että jollakulla on ystäviä tarpeeksi? Sinullakin voisi olla, jos olisit mukavampi ihminen!

        Se on niin paljon itsestä kiinni onko ystäviä vai ei.

        Tuossa edellä huomaa, että löytyi selvänäkijäkin paikalle ;D
        Miksi näitä ketjuja kun lueskelee, niin törmää näihin vihaisiin ihmisiin,
        jotka provosoivat tai muuten vaan vähättelevät toisia, siis tuntemattomia.
        Samaa menoa joka palstalla. pahaa oloa puretaan kaikkiin.
        Itse asun toisella suunnalla suomea, joten en ihan vastaa hakua, valitettavasti,
        Toivotan kuitenkin yksinäiset, että löytäisitte etsimänne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa edellä huomaa, että löytyi selvänäkijäkin paikalle ;D
        Miksi näitä ketjuja kun lueskelee, niin törmää näihin vihaisiin ihmisiin,
        jotka provosoivat tai muuten vaan vähättelevät toisia, siis tuntemattomia.
        Samaa menoa joka palstalla. pahaa oloa puretaan kaikkiin.
        Itse asun toisella suunnalla suomea, joten en ihan vastaa hakua, valitettavasti,
        Toivotan kuitenkin yksinäiset, että löytäisitte etsimänne.

        Aika ilkeästi sinäkin kommentoit!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Ystäviä on tarpeeksi" miksi ihmeessä sitä tällä palstalla hehkutat?

        Toinen sanoo lyhyesti: "Ystäviä on tarpeeksi."
        Mitä hehkutusta se on? Ei mitään. Lyhyt toteamus ja piste.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toinen sanoo lyhyesti: "Ystäviä on tarpeeksi."
        Mitä hehkutusta se on? Ei mitään. Lyhyt toteamus ja piste.

        Sama kuin menisi masennus palstalle ja kertoisi miten upeaa ja ihanaa oma elämänsä on kun kaikki on hyvin. Jos ei empatia riitä mt-ongelmiin, niin sitten vaikka sama kuin menisi kertomaan syöpä palstalle miten ihanaa on kun on terve ja kaikki normaalisti.

        Yksinäisyys tarkoittaa tunnetta sosiaalisesta ulkopuolisuudesta, ei itse valittua yksin olemista, kuten jotkut väärin ymmärtävät, vaikka palstan sijainnista " henkinen hyvinvointi ja mielenterveys" osastossa pitäisi voida jotain päätellä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika ilkeästi sinäkin kommentoit!

        Turha todellakin tunkea tähän keskusteluun kehumaan että on ystäviä.
        Turhaa myös väittää toisesta mitään kun ei edes tunne ihmistä.
        Totuus taitaa olla hänellä ettei ole ystäviä siksi pitää purkautua noin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Turha todellakin tunkea tähän keskusteluun kehumaan että on ystäviä.
        Turhaa myös väittää toisesta mitään kun ei edes tunne ihmistä.
        Totuus taitaa olla hänellä ettei ole ystäviä siksi pitää purkautua noin.

        Sinä ilmeisesti tiedät ja tunnet henkilön, jonka kommenttia kommentoit.


    • Anonyymi

      59v. tykkään yksin olosta. ihmettelen kun jotkut valittaa että yksin ei voi tehdä mitään miksi ei voi itse ainakin voin kun onneksi koira on minun seurana. omaan rikkaan mielikuvituksen ja huumoria huvittaa kovastikin jotkun omat tyhmät ajatukset. tykkään katsoa tvstä mieleisiä ohjelmia ja kuuntelen musiikkia liikun luonnossa koirani kanssa käyn marjassa ja sienestämässä syksyisin.

      • Anonyymi

        Todella. Kyllä yksin voi tehdä mitä vain ja melkein kaikkea, monia asioita jopa paremmin kuin kaksin tai isolla joukolla.

        Joskus on toki kiva pyytää joku mukaan konserttiin tai lähteä toisen mukaan pikku reissuun, mutta usein on antoisampaa yksin. Ihan kiva on myös laittaa hyvää ruokaa ja kutsua ystävä lounaalle ja sitten taas vuorostaan saada itse kutsu aterialle tai kahville.

        Jos haluaa seuraa, on oltava itsekin valmis tekemään jotain sen eteen ja jotain antamaan. Tarvitaan siis vastavuoroisuutta. Vähän tahtoa se tietysti vaatii.


    • Anonyymi

      Vaikka kaksi yksinäistä tapaisikin, niin voi olla että ei niillä kemiat synkkaa.
      Ei sitä ihan kenen vaan toisen yksinäisen seuraa halua jos ollaan ihan eri elämäntilanteessa.

      • Anonyymi

        Sosiaalisesti lahjakkaat löytävät aina mieluista seuraa, jonka kanssa viihtyy.

        Toisaalta sosiaalisesti kömpelöt eivät vain saa yhteyttä toiseen ihmiseen eikä mitään yhteistä löydy hyvin samankaltaistenkaan kesken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalisesti lahjakkaat löytävät aina mieluista seuraa, jonka kanssa viihtyy.

        Toisaalta sosiaalisesti kömpelöt eivät vain saa yhteyttä toiseen ihmiseen eikä mitään yhteistä löydy hyvin samankaltaistenkaan kesken.

        Mutta eikös sanota:
        "Samanlaiset lapset leikkivät parhaiten keskenään."

        Ei siinä mitään erityistä tarvita, uskallusta kuitenkin, lähteä tutustumaan.
        Molemmilta osapuolilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sosiaalisesti lahjakkaat löytävät aina mieluista seuraa, jonka kanssa viihtyy.

        Toisaalta sosiaalisesti kömpelöt eivät vain saa yhteyttä toiseen ihmiseen eikä mitään yhteistä löydy hyvin samankaltaistenkaan kesken.

        Joku yksinäinen on hyvin urheilullinen ja terveet elämäntavat omaava ja toinen yksinäinen
        ei niinkään terveellistä elämää viettävä niin eipä siinä kahden yksinäisen tiet kohtaa eikä
        oikein mitään yhteistä ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joku yksinäinen on hyvin urheilullinen ja terveet elämäntavat omaava ja toinen yksinäinen
        ei niinkään terveellistä elämää viettävä niin eipä siinä kahden yksinäisen tiet kohtaa eikä
        oikein mitään yhteistä ole.

        Kyllä sitä voi kahvitella ja käydä vaikka teatterissa tai ostoksilla vaikka on täysin erilaiset elämäntavat.

        Meidän rapussa tutustuminen alkoi niin, että grillaamaan mennessä soitin ovikelloa ja kysyin, että lähdetkö paistamaan makkaraa. Lähti mielellään ja porukkaan on alkanut kertyä muitakin.

        Suurin osa eläkeläisiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sitä voi kahvitella ja käydä vaikka teatterissa tai ostoksilla vaikka on täysin erilaiset elämäntavat.

        Meidän rapussa tutustuminen alkoi niin, että grillaamaan mennessä soitin ovikelloa ja kysyin, että lähdetkö paistamaan makkaraa. Lähti mielellään ja porukkaan on alkanut kertyä muitakin.

        Suurin osa eläkeläisiä.

        Tuo pihassa grillaminen on eri asia kun huomaisitkin ulkomailla että se yksinäinen kaverisi on huolehdittava juoppo.

        Kaikki ei ole niin yksiselitteistä varsinkaan jos toinen ei ole yksinäinen on vielä neuvoja antamassa.


    • Anonyymi

      Yksin todellakin on joskus parempikin elellä. Kommuuni tyyppinen asuminenkin, ei siitä mitään tule kaikkien kanssa.

      Sulloppa saman katon alle vaikka alkkis huonojen elämäntapojen ja terveytensä kanssa, sekä paremmin itsestään ja terveydestä huolehtivia.

      Alkkis ei koskaan siivoa, kokkaa, peseydy viikkokausiin - myös hampaiden harjaus ja puhdistaminen on täysin tuntematon käsite, vaihda puhtaita vaatteita ylleen, vaihda petivaatteitaan, pese niitä tai vaatteitaan, todellinen biologinen ongelmajäte pahimmillaan.

      Jos sellainen saa asua omissa oloissaan jossain huoneisto osassa, murju on kuin pahin sikolätti termiittiarmeijoineen täydellisen remontin tarpeessa lattiasta kattoon muutaman vuoden asumisen jäljiltä.

      Sitten se tupakointirönkiminen, sellainen jos hönkii ja kröhii sitä basiliskoarmadaa ilmoille vaikkapa 5 muun ihmisen kommuunin sisäilmaan, kaikki köhii kohta samalla tavalla niin kuin tämä alkkiskin.
      Se keuhkomähö pesiytyy myös niiden tupakoimattomien keuhkoihin, jos hengittelevät samaa sisäilmaa, ilmanvaihdon kautta tai muuten.

      Siinä saattaa koko poppoon elämän kesto lyhentyä yli kymmenenellä vuodella alkkiksen kanssa saman katon alla asustellessa.
      Ystävystymisiä tai ei, oma henki ja terveys menee monella etusijalle.
      Eli yksinkin on parempi elellä kuin huonon kaverin kanssa.

      • Anonyymi

        Aivan samaa mieltä. Yksinäisyydessä on hyvätkin puolensa.


    • Anonyymi

      Yksinäisyyttä tuntevalla tuskin on mukavaa. Yksin viihtyvällä voi olla.
      Kaksi eri asiaa.
      Minä olen yksin ja onneksi aika harvoin yksinäinen.
      Sitäkin kyllä koska lapsi ei vaivaudu yhteyttä pitämään. Äidillä kun on aina kuitenkin lapsi mielessä. Opettelen nyt itsekkyyttä olla välittämättä kun ei kerran välitetä.

      • Anonyymi

        Tuli vaan mieleen, olisiko aloittajalla jotain sähköpostiosoitetta?


      • Anonyymi

        Sama mulla.
        Ainut lapsi ei oikein pidä yhteyttä, oli sellanen mummon poika enemmän.
        Kyllä hän välittää, mutta ei ole tapana meillä ollut kyläillä, on nämä kaikki muut laitteet yhteydenpitoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli vaan mieleen, olisiko aloittajalla jotain sähköpostiosoitetta?

        Hyvää Ystävänpäivää Kaikille muillekin yksinäisille! :)
        Tuon sp osoitteen puuttumista pahoittelen, jos joku halusi ottaa yhteyttä.
        Pitäisi kai kehittää sellainen,
        minulla on vain yksi ja se on nimelläni, joten sitä ei voi käyttää.
        Aloittaja


    • Anonyymi

      Nyt on vielä koronatilanteen vuoksi entistä kolkompaa monilla,
      jos on ns karanteenissa ties miten pitkiä aikoja niin ei voi edes tavata ketään.
      Eihän se mukavaa ole perheellisillekään, mutta heillä on toisensa.

      Olen siis aloittaja, ja mietin jo tarjaisiko ns kaupankäyntiapua jollekin,
      mutta vaikeus siinä, että voi itse saada viruksen ja tuoda senkin tullessaan :(
      En ole uskaltautunut mihinkään koko vkl, ja voin vaan kuvitella,
      millaista meidän yksinäisten olo on jos jatkuu kuukausitolkulla tämä tilanne.
      Auttaisin jollaintapaa mielelläni, vaikka keskusteluapuna, jos ei muuta voi.....

      • Anonyymi

        No joo, menee se yksinkin. Luen historiaa ja teologiaa,teen historiikkiä ym. Yksin saa olla kuin huvittaa, ei tartte riidellä. Saa tulla ja mennä kuin haluaa.

        Täytyy myöntää että pelkäänkin käydä jossain, väkivaltaa olen kohdannut kuin moni muukin. Ihan hirveitä noi jutut mitä täälläkin tapahtuu. Kun on yksin niin välttyy väkivallalta.Mustasukkaisuus,väkivaltainen luonne ym.

        Teologiaa kun opiskelee niin tietää että paha on olemassa, se tekee työtään. Onneksi on hyvääkin.

        Kaikkea hyvää Teille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo, menee se yksinkin. Luen historiaa ja teologiaa,teen historiikkiä ym. Yksin saa olla kuin huvittaa, ei tartte riidellä. Saa tulla ja mennä kuin haluaa.

        Täytyy myöntää että pelkäänkin käydä jossain, väkivaltaa olen kohdannut kuin moni muukin. Ihan hirveitä noi jutut mitä täälläkin tapahtuu. Kun on yksin niin välttyy väkivallalta.Mustasukkaisuus,väkivaltainen luonne ym.

        Teologiaa kun opiskelee niin tietää että paha on olemassa, se tekee työtään. Onneksi on hyvääkin.

        Kaikkea hyvää Teille.

        Olen aloittaja. Olisi niin tosi ihanaa saada edes kävelyseuraa.
        Mulla on aiemmin ollut paniikkihäiriötä, jota yksinäisyys pahentanut ajoittain,
        ja nyt tämä pakotettu eristäytyminen ettei voi edes bussilla mennä mihinkään
        vaan pahentaa :( Kumpa joku lähtisi kävelylle.
        Asun kerrostalossa väh yläkerroksessa ja nyt koetin kun joitain päiviä sitten kävin kaupassa, tulla rappuja yläkertaan.
        Sekin alkaa ahdistaa. Plus tämä odottaminen, kun ei ole mitään tietoa
        kauanko kestää ja paheneeko miten paljon.
        Tänään oli paha ahdistus ja paniikkikohtaus.

        Munhan periaatteessa ei pitäisi ensimmäisenä panikoida, kun
        on tottunut yksin olemaan, mutta.......tilanne on täysin uusi ja pelottava!
        Jos siis ei kuole virukseen, niin entä tähän olotilaan, ja odottamiseen....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Olisi niin tosi ihanaa saada edes kävelyseuraa.
        Mulla on aiemmin ollut paniikkihäiriötä, jota yksinäisyys pahentanut ajoittain,
        ja nyt tämä pakotettu eristäytyminen ettei voi edes bussilla mennä mihinkään
        vaan pahentaa :( Kumpa joku lähtisi kävelylle.
        Asun kerrostalossa väh yläkerroksessa ja nyt koetin kun joitain päiviä sitten kävin kaupassa, tulla rappuja yläkertaan.
        Sekin alkaa ahdistaa. Plus tämä odottaminen, kun ei ole mitään tietoa
        kauanko kestää ja paheneeko miten paljon.
        Tänään oli paha ahdistus ja paniikkikohtaus.

        Munhan periaatteessa ei pitäisi ensimmäisenä panikoida, kun
        on tottunut yksin olemaan, mutta.......tilanne on täysin uusi ja pelottava!
        Jos siis ei kuole virukseen, niin entä tähän olotilaan, ja odottamiseen....

        Turkulainen pääl 30-kymppinen yksinäinen nainen tässä. Vaikea kipuoireyhtymä ja krooninen masennus pitänyt 4 seinän sisällä jo viisi vuotta. Puoliso käy töissä ja seurana 2 koiraamme 24/7 onneksi (valitsimme lapsettoman linjan jo kauan sitten).

        Nyt tilanne muuttunut, kun kaikki joutuvat "kärsimään" samalla tavoin kuin minä eristyksissä, tosin ilman jatkuvaa fyysistä ja psyykkistä kipua. Enemmän saan puheluita (ja kyselyitä lääkitys-/terveysasioista koulutukseni ansiosta) sukulaisilta ja tuttavilta nyt, whatsupp/messenger piippaa jatkuvasti.

        Onneksi pystyn käsitöitä normaaliin tapaan tekemään ja jatkamaan pienimuotoista yrittäjyyttäni ihan normaaliin tapaan. Koirat tekevät lyhyet ulkoilut luvallisen oloisiksi, ja puoliso hakee normaalisti töiden jälkeen kotimatkalla kauppaostokset.

        Aloittaja. Ymmärrän miltä sinusta tuntuu, mutta varmaan juurikin tämä uusi tilanne tuo epätoivoa tulevasta ja lisäksi pienentää entisestään sosiaalisia kontaktejasi.

        Yksinäisen tilanne voi myös olla niin kuin minulla, joka ulkopuolisen silmin vain erottuu massasta kyynärsauvan vuoksi, seuraa muotia ja kauneustrendejä, mutta ei pysty kipukohtauksien vuoksi työelämään ja ylläpitämään ihmissuhteita. Mitään en kaipaa taloudellisesti, puoliso ja perhe rakastavat, mutta kaikki tahtovat sysätä minut pois ajatuksistaan, koska kipu- ja masennuspotilas ei ole "kivaa seuraa". Eli tunnen oloni näkymättömäksi.

        Masennuksen pahentuessa tulee ajatus yksinäisen loiseläjän elämän lopettamisesta, mutta tätä seinäruusua jäisi suremaan (huono omatunto?) monta ihmistä ja puolisoa rakastan liikaa itsekkään ratkaisun suorittamiseen.

        Kriisipuhelinlinjoja löytyy ja netissä keskustelualustat. Toivottavasti löydät lievitystä ahdistukseesi, ja hae apua ajoissa, kun tulee liian vaikeaksi. Kriisin keskellä ei mielialaongelmat voi vaan sivuuttaa. Kuolleisuusprosentti on korkeampi kuin virustaudissa.
        Jaksamista sinulle ja vastaa vaikka tänne, jos siltä tuntuu. Jään seurailemaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen aloittaja. Olisi niin tosi ihanaa saada edes kävelyseuraa.
        Mulla on aiemmin ollut paniikkihäiriötä, jota yksinäisyys pahentanut ajoittain,
        ja nyt tämä pakotettu eristäytyminen ettei voi edes bussilla mennä mihinkään
        vaan pahentaa :( Kumpa joku lähtisi kävelylle.
        Asun kerrostalossa väh yläkerroksessa ja nyt koetin kun joitain päiviä sitten kävin kaupassa, tulla rappuja yläkertaan.
        Sekin alkaa ahdistaa. Plus tämä odottaminen, kun ei ole mitään tietoa
        kauanko kestää ja paheneeko miten paljon.
        Tänään oli paha ahdistus ja paniikkikohtaus.

        Munhan periaatteessa ei pitäisi ensimmäisenä panikoida, kun
        on tottunut yksin olemaan, mutta.......tilanne on täysin uusi ja pelottava!
        Jos siis ei kuole virukseen, niin entä tähän olotilaan, ja odottamiseen....

        Voitais kirjoitella olen 58v mies , saisiko yhteyden jotenkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voitais kirjoitella olen 58v mies , saisiko yhteyden jotenkin?

        Hei, onhan mulla tietysti sp (yksi) muttei tänne voi laittaa kun on nimellä....
        Eilinen oli kyllä todella kamala päivä!
        Jos jollain on joku yhteystieto olemassa minkä voisi laittaa, niin tosi mukavaa.


    • Anonyymi

      Täällä yksinäistä erakkoelämää 10 vuotta.

      • Anonyymi

        Kyllä aika ahdistavat on fiilikset, olla yksinään "eristyksissä" jospa samassa jamassa olisi joku muu lähiseudulla, ja lähtisi vaikka kävelemään tms.? kun ei tietoa, jatkuuko ja miten kauan....

        aloittaja


    • Anonyymi

      PE iltapäivä viikonloppu alkamassa.
      Ei sitten enää ole yhden yhtä ystävää.
      Korona vei vähäisetkin yhdeydet muihin ihmisiin.

    • Anonyymi

      Eipä ole yhtään ystävää.
      Taas on mennyt viikonloppu niin etten ole puhunut mitään kenänkään kanssa.
      En ole tullut yhtään viestiä eikä puhelua.
      Tätä on onneksi kestänyt vain 10 vuotta.

      • Anonyymi

        "Tätä on onneksi kestänyt vain kymmenen vuotta."

        Olipa hauska loppulause !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tätä on onneksi kestänyt vain kymmenen vuotta."

        Olipa hauska loppulause !

        Nyt voi jo istahtaa vaikka puiston penkille ja siinä puhua ihan tuntemattoman kanssa.
        Tai ainakin vilkas karjalaispoika voi. Länsi-suomalaisista en osaa kertoa mitään.


    • Anonyymi

      Voisit hakea ystävää täältä:
      kaverihaku.net

      Siellä on kaikenikäisiä ihmisiä.

    • Anonyymi

      Välillä tuntuu, että yksinäisyys jotenkin passivoittaatoisia ihmisiä ja siksi tarvitsevat ripauksen rohkaisua sekä elämäniloa, että jaksavat taasen ystävystyä ja olla kontaktissa toisin ihmisiin. Toisilla yksinäisyys on valittua ja nauttivat siitä, kuten tässäkin keskusteluketjussa on todettu.
      Turun tumiokirkkoseurakunnassa on yksinasuville erilaista toimintaa. Tällaisissa tapahtumissa voi kohdata samassa elämäntilanteessa olevia ihmisiä joiden kanssa voi syvemminkin ystävystyä. Tosin tämä koronan takia sekin on tauolla, mutta laitan tähän linkin heidän sivuille jos tähän toimintaan haluaa tutustua https://www.turunseurakunnat.fi/tuomiokirkkoseurakunta/yksinasuvat

      Jos haluaa olla mukana vapaaehtoistoiminnassa mm.ystävätoiminassa, niin ainakin diakonissalaitos järjestää näitä kursseja ja sekä muistaakseni myös Turun seudun vanhustuki. Näistä on toiset löytänyt hyvän monivuotisen ystävän itselleen, jos oma elämäntilanne mahdollistaa sen, että pystyy jakamaan omaa ystävyyttään toiselle.

      Kaikkea hyvää Sinulle ja muille kirjoittajille, toivottavasti kesä tuo helpotusta yksinäisyyteen. Joenrannalla ja torikahvilassa voi löytää tähän myös helpotusta, kun auringon paistaessa osa ihmisistä on sosiaalisempi ja täten voi löytyä mukavaa juttuseuraa.

    • Anonyymi

      No,moro tääl mää oon.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1247
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      17
      1225
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1159
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      4
      1154
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1134
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1133
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1118
    8. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1114
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1105
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1100
    Aihe