Judo ja päihteet

Anonyymi

Onko tehty tutkimusta miten laajasti judopiireissä käytetään nuuskaa, alkoholia tai piristeitä esim. Kilpailu ja leirimatkoilla? Miten kilpailijat, valkut ja huoltajat käyttäytyy? Noudattaako kaikki Judoliiton käyttäytmissääntöjä? Puuttuvatko liittovalmentajat näihin? Näin yleisesti olen asiaa vain pohtinut, en syytä ketään.

7

229

Vastaukset

• Ihmettelen miksi olet tätä asiaa pohtinut? Eikö siihen pidä olla joku syy? Elikä ilmeisesti haluaisit ,että joku nimeäisi joitain käyttäjiä.Kerro vaan ihan itse kenestä on kysymys.

• Se kun judoka nuuskaa on kuin pistäisi rahaa pankkiin. Kaljan juominen vasta tuottavaa touhua onkin!

• Tällaiseen tutkimukseen kannattaa kyllä panostaa vaikka isompikin summa rahaa. Nyt on isot asiat kyseessä. Polttaako joku salaa myös tupakkaa nurkan takana. Nämä kun selvittää niin Olympialaiset on mitalin kera lähempänä kuin koskaan

• Niuskaajia ja kännääjiä on seassa tietysti. Niin urheilijoissa kuin valmentajissa. Onneksi ovat vähemmistönä, ihan oikeasti treenaavat eivät käytä.

Ja ei, majun valmentajat eivät puutu asiaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Niuskaajia ja kännääjiä on seassa tietysti. Niin urheilijoissa kuin valmentajissa. Onneksi ovat vähemmistönä, ihan oikeasti treenaavat eivät käytä.

Ja ei, majun valmentajat eivät puutu asiaan.

Majutapahtumissa asiat pääsääntöisesti kunnossa.

Enemmän olisin huolissani noista seurareissuista, aika suruista seurattavaa ja varmasti junnuille raskasta.

Olisittepa nähnyt 80 luvun, niin tätäkään keskustelua ei olisi, asiat on sen verran hyvin nykyisin.

• Kofeiinia tabletteina, särkylääkkeitä, nuuskaa, resepti särkyvoiteita.
      Noin niinkuin alkuun mitä vedetään kisoissa. Ai joo astmalääkkeitä myös.

• Mä käytän samaa huulirasvaa kuin therese johaug.

suomi24-logo

Osallistu keskusteluun

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kesämökkien hinnat romahtaneet

koska nuoret aikuiset eivät ole kiinnostuneita mökkeilystä. https://www.iltalehti.fi/asumisartikkelit/a/d0e0b3ed-85bf-4388-ac02-3d6d1ef5a79b
      Maailman menoa
      212
      5707
    2. MOT mustamaalaa ja valehtelee.

Olen hetken jo katsellut näitä YLEN MOT ohjelmia ja olen huomannut kuinka paljon he antavat väärää tietoa ihmisille. Väärän informaation antamiseen r
      Yhteiskunta
      151
      5156
    3. Suomeen tarvitaan minimipalkkalaki

Suomesta on tulossa yhä enmmän kurjien palkkojen ja nollatuntisopimusten maa. "Kansainvälisen kilpailukyvyn" nimissä erityisesti sisämarkkinoilla toim
      Maailman menoa
      205
      3810
    4. Ysäribileet Töpärillä

Ihan vastaisuuden varalta pikku vinkki järjestäjille: varatkaa sitä kaljanlitkua sen verran, että bailaajilla ei tarvi menomestaa vaihtaa. Bileet lopp
      Suomussalmi
      10
      498