Judo ja päihteet

Anonyymi

Onko tehty tutkimusta miten laajasti judopiireissä käytetään nuuskaa, alkoholia tai piristeitä esim. Kilpailu ja leirimatkoilla? Miten kilpailijat, valkut ja huoltajat käyttäytyy? Noudattaako kaikki Judoliiton käyttäytmissääntöjä? Puuttuvatko liittovalmentajat näihin? Näin yleisesti olen asiaa vain pohtinut, en syytä ketään.

21

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmettelen miksi olet tätä asiaa pohtinut? Eikö siihen pidä olla joku syy? Elikä ilmeisesti haluaisit ,että joku nimeäisi joitain käyttäjiä.Kerro vaan ihan itse kenestä on kysymys.

      • Anonyymi

        Se kun judoka nuuskaa on kuin pistäisi rahaa pankkiin. Kaljan juominen vasta tuottavaa touhua onkin!


    • Anonyymi

      Tällaiseen tutkimukseen kannattaa kyllä panostaa vaikka isompikin summa rahaa. Nyt on isot asiat kyseessä. Polttaako joku salaa myös tupakkaa nurkan takana. Nämä kun selvittää niin Olympialaiset on mitalin kera lähempänä kuin koskaan

      • Anonyymi

        Niuskaajia ja kännääjiä on seassa tietysti. Niin urheilijoissa kuin valmentajissa. Onneksi ovat vähemmistönä, ihan oikeasti treenaavat eivät käytä.

        Ja ei, majun valmentajat eivät puutu asiaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niuskaajia ja kännääjiä on seassa tietysti. Niin urheilijoissa kuin valmentajissa. Onneksi ovat vähemmistönä, ihan oikeasti treenaavat eivät käytä.

        Ja ei, majun valmentajat eivät puutu asiaan.

        Majutapahtumissa asiat pääsääntöisesti kunnossa.

        Enemmän olisin huolissani noista seurareissuista, aika suruista seurattavaa ja varmasti junnuille raskasta.

        Olisittepa nähnyt 80 luvun, niin tätäkään keskustelua ei olisi, asiat on sen verran hyvin nykyisin.


    • Anonyymi

      Kofeiinia tabletteina, särkylääkkeitä, nuuskaa, resepti särkyvoiteita.
      Noin niinkuin alkuun mitä vedetään kisoissa. Ai joo astmalääkkeitä myös.

      • Anonyymi

        Mä käytän samaa huulirasvaa kuin therese johaug.


    • Anonyymi

      Aloitukseen viitaten, nostan puhtaana 210 kiloa penkistä ja uskon että parin vuoden judotreenillä otan sm-kullan, koska voima on se joka määrää.
      Olen voiman lisäksi harjoitellut nyt judoa vuoden ja oranssi vyö ja kun saan vihreän niin sm-kisoihin.
      treenaan punttia viisi kertaa viikko ja judoa kolme kertaa viikko ja olen rantussa heitellyt mustavöisiä helposti.
      Ikää on 22 v ja pituus 190cm ja paino 98 kg.
      Oilisiko mahikset judossa ihan euroopan huipulle asti?

      • Anonyymi

        Trolli.
        Oletko ajatellut, että ylempivöisen judokan osalta on sisäänrakennettuna, ettei huomattavasti alempivöisten kanssa oteta ikinä täysillä randoria. Onnea huipulle hakeutumiseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trolli.
        Oletko ajatellut, että ylempivöisen judokan osalta on sisäänrakennettuna, ettei huomattavasti alempivöisten kanssa oteta ikinä täysillä randoria. Onnea huipulle hakeutumiseen!

        Enpä ole trolli vaan vahva ja olen huomannut olevani isompi ja vahvempi kuin korkeamman vyön judokat ja minua ei helpolla kaadeta, siksi asiaa pohdin ja vakavasti aion judossa pyskiä huipulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole trolli vaan vahva ja olen huomannut olevani isompi ja vahvempi kuin korkeamman vyön judokat ja minua ei helpolla kaadeta, siksi asiaa pohdin ja vakavasti aion judossa pyskiä huipulle.

        Suosittelen siinä tapauksessa vaihtamaan lajia. Mitä pidemmälle kisauralla etenee ja mitä kovemmaksi vastus tulee, sen vähemmän yksin voimalla siellä pärjää. Ok, olethan pari vuotta jo judoa siinä vaiheessa harrastanut. Huiput ovat treenanneet lajia pienestä lapsesta lähtien, kolmesti päivässä. Mutta käy nyt ihmeessä ensimmäisenä vaikka Puumalaisen Martti kaatamassa. Vähän kun teet punttia vielä lisää niin olet samassa sarjassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä ole trolli vaan vahva ja olen huomannut olevani isompi ja vahvempi kuin korkeamman vyön judokat ja minua ei helpolla kaadeta, siksi asiaa pohdin ja vakavasti aion judossa pyskiä huipulle.

        Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta lajivoimassa et pärjää 73kiloisille kisakoneille, vaikka ne ei ota penkistä edes 150kg.
        Ne repii sun otteet irti ja sä et pura niiden yhtään otetta.
        Tosin ne on niin fiksuja, että ei ne viitsi repiä oranssivöisen sormia rikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ikävä tuottaa sinulle pettymys, mutta lajivoimassa et pärjää 73kiloisille kisakoneille, vaikka ne ei ota penkistä edes 150kg.
        Ne repii sun otteet irti ja sä et pura niiden yhtään otetta.
        Tosin ne on niin fiksuja, että ei ne viitsi repiä oranssivöisen sormia rikki.

        Tatamillahan se on nähty, sukulaismies oli 200 kilon penkkipunnertaja ja otti judossa sm-mitaleja 70 luvulla, judossa oli ruseka vyö ja viisi vuotta treeniä, neuvoi minullekin että mahdollisimman paljon voimaa ja sitten judoon matsaamaan.
        Randorissa ei 70 kiloiset senseit pärjää kanssani vaikka vielä orannsi oleknkin ja kohta vihreä vyö.
        Puntin ja judon lisäksi juoksen kaksi kertaa viikko kympin lenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tatamillahan se on nähty, sukulaismies oli 200 kilon penkkipunnertaja ja otti judossa sm-mitaleja 70 luvulla, judossa oli ruseka vyö ja viisi vuotta treeniä, neuvoi minullekin että mahdollisimman paljon voimaa ja sitten judoon matsaamaan.
        Randorissa ei 70 kiloiset senseit pärjää kanssani vaikka vielä orannsi oleknkin ja kohta vihreä vyö.
        Puntin ja judon lisäksi juoksen kaksi kertaa viikko kympin lenkin.

        Ei muuta kun kisaamaan, niin saat kokemusta mitä otteleminen on. Randorin perusteella ei vielä kannata liikaa innostua. Kisa on monelle aika jännä paikka ja siellä mm. pään toiminta paineen alla tulee testatuksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei muuta kun kisaamaan, niin saat kokemusta mitä otteleminen on. Randorin perusteella ei vielä kannata liikaa innostua. Kisa on monelle aika jännä paikka ja siellä mm. pään toiminta paineen alla tulee testatuksi.

        Odotan innolla 🙋‍♀️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tatamillahan se on nähty, sukulaismies oli 200 kilon penkkipunnertaja ja otti judossa sm-mitaleja 70 luvulla, judossa oli ruseka vyö ja viisi vuotta treeniä, neuvoi minullekin että mahdollisimman paljon voimaa ja sitten judoon matsaamaan.
        Randorissa ei 70 kiloiset senseit pärjää kanssani vaikka vielä orannsi oleknkin ja kohta vihreä vyö.
        Puntin ja judon lisäksi juoksen kaksi kertaa viikko kympin lenkin.

        No sinäpä sälli olet. Kyllähän se varmasti hienolta tuntuu jos olet oikea henkilö ja käyt puntilla. Ja VAU olet ehkä oikein oranssivöinen sekä pystyt siellä omalla dojolla päihittämään kaikki seuran jäsenet mitä on huikeat yksi sun lisäksi. Ei muutakun lisää piikkiä lihakseen ja treenaamaan.


    • Anonyymi

      Voi olla että jos tuon kokoinen kaveri ja noilla yli 200 kilon penkkivoimilla lähtee kisaamaan niin voi yllättää koviakin nimimiehiä,kyllähän judo tekniikan lisäksi perustuu voimaankin ainakin huipulla.

      • Anonyymi

        No ei ainakaan Euroopan huippukavereita koska heillä myös voimatasot sekä tekniikka kunnossa.


      • Anonyymi

        Kyllä Suomessa satasen voittaa, onko muita?
        Lalli, jos ehtii...


      • Anonyymi

        Penkkivoimilla ei hirveästi ole merkitystä vaan lajivoimaa tarvitaan. Judossa tarvittava voimantuotto on jotain ihan muuta kuin penkissä tarvittava.


      • Anonyymi

        No suurin kysymysmerkki kisatatamilla otellessa on varmaan, että jaksaako otella 30, 60 vai jopa 90 sekuntia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe