OpenCPN Kartat

Anonyymi

Onko kukaan ostanut kyseistä karttaa? Miten toimii verrattuna navionicsiin? Navionics pitäisi uusia tälle kesälle ja tuo opencpn kartta olisi saman hintainen kuin vuoden lisenssi.

Tässä linkki karttaan:

https://o-charts.org/shop/en/oesenc/34-fi.html

12

1883

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On ostanut ja toimii. Navionicsistä ei mitään kokemusta.

    • Anonyymi

      Ostanut? Kyllä noita karttoja saa ihan ilmaiseksikin (projekteista). Ja hyvin toimii. Ja saa koko maailman merikartan.

      • Anonyymi

        Itse en löytänyt navionicsin tasoista karttaa.


    • Anonyymi

      vähään aiheen vierestä kai,mutta mitä mieltä porukka on tuosta Loisto Marinerista tai Loisto PC versiosta

      • Anonyymi

        Loistossa ilmeisesti ollut enemmän huolia kuin esim navionics.


    • Anonyymi

      Siis jostain löytyy ilmaisia karttoja. Mistä ? Ostin tuon linkitetyn kartan ja se toimii hyvin.

      • Anonyymi

        Onko sinulla kokemusta navionicsin kartoista? Onko tarkkuus samaa luokkaa? Navionicsia päivitetään aina sillointällöin, miten tuon ostetun kartan kanssa?

        Tässä vielä pähkäilen kumman hommaisi. Navionics ollut siis 3 kesää käytössä ja siihen todella tyytyväinen. Sen kun saa samalla puhelimeen niin on käytännössä varalaite aina mukana myös.

        Itsellä ollut vanhan lenovon tabletin kanssa käytössä mutta Opencpn mahdollistaisi myös PC:n käytön navigoimiseen. Navionicsia ei tietääkseni saa käytettyä PC:llä. Poislukien se webapp, mutta taitaa olla vain kartan selailuun.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Jotain nyt ymmärtämättä...

      Miten joku voi myydä openCPM lisensioitua karttaa? Kartta on suojattu ja joku omistaa sen tekijänoikeudet.

    • Anonyymi

      Kävin ostamassa kartan, ihan hyvältä näyttää. Tosin kokemusta mereltä ei ole kun vene pukeilla. Navionicsissa kyllä paremmin esitetty syvyysnäkymät ym. eli ei mielestäni sen tasoinen. Mutta kyllä tuolla vesille varmasti uskaltaa ja asiansa ajaa.

      Mielenkiintoinen lisä olisi tuo Google sateliittikartan upottaminen taustalle mitä yksi pluginpalikka tarjoaa. Siihen kun saisi vielä pelkän veneen sijaintipisteen näyttämisen lisäksi upotettua myös väylämerkit ym. ilmakuvan päälle niin olisi jotain mitä muilla ei taida olla tarjolla.

    • Anonyymi

      Hei osaatko neuvoa onko kyseessä ominaisuus vai asetuksissa joku pielessä, kun zoomaa , niin menee aikalailla mössöksi opencpn:ssä. Käytännössä laatu käyttökelvoton. Tietokoneella kun selailee openseamap, niin se näyttää hyvälle lähemmäksikin zoomailtuna.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      375
      4819
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      86
      1924
    3. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      68
      1662
    4. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      44
      1576
    5. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      257
      1510
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      29
      1420
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      60
      1396
    8. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      54
      1387
    9. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      11
      1274
    10. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1245
    Aihe