Väsynyt mies

Anonyymi

Olen 45v mies painan 250kg haluan kuolla. Turha sanoa että en olisi laihduttaa ym. En saa tarvittavaa apua en kuntoutusta olenko yksin näiden asioiden kanssa . ???
Lääkärit ei väliltä kunnaliset, yksityiselle ei ole varaa . En tiedä mitä tehdä. Parempi kuolla pois olen rasite omalle perheelle yhteiskunnalle .

25

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miten olet kokenut että lääkärit eivät välitä?
      Onko sinulle kukaan puhunut koskaan siitä lihavuusleikkauksesta? Niitähän nykyisin tehdään jonkin verran enemmän kuin aiemmin.
      Asutko pääkaupunkiseudulla vai jossain pitemmällä, pienemmällä paikkakunnalla?

    • Anonyymi

      Onko sinulla ahmimishäiriö vai etkö tunnista kylläisyyden tunnetta? Olisiko psykoterapeutista apua mentaalipuolella?

    • Anonyymi

      Mikään maailman lihavuusleikkaus ei ongelmaasi paranna. Kuten ehkä tiedät (?) on kaiken alku ja juuri psyykessä.
      Kun ihminen painaa noin paljon, on yleensä taustalla psyykkiset tekijät jotka pitäisi hoitaa samalla kun aletaan hoitaa ja korjata elämäntapoja. Hyvin lihavat ihmiset syövät yleensä johonkin tunteesee, tukahduttaakseen jotain, saadaksen lohtua tai turvaa tms. Usein ei itsekään edes tiedosta ongelmaansa, ja siksi olisi tärkeää päästä hyvän psykologin hoitoon.
      Lihavuusleikkauksella voi savuttaa hetkeksi apua, mutta ongelma ei poistu, ja paino palaa takaisin samaan ja ylikin. En asu Suomessa mutta tiedän että siellä varsinkin psyykkisten ongelmien hoito on täysin retuperällä, ja se on suuri vahinko. Kummallista miten ei tajuta miten suuri yhteiskunnallinen tappio on pitää ihmisiä pois työelämästä ja ennenaikaisella eläkkeellä. Tämä on asia joka olisi pikimmiten korjattava!
      Voit yrittää puhua tästä lääkärille ja pyytää lähetettä psykiatrian polille tai mikä siellä nyt sitten toimiikaan. Hoidon saaminen vaatii varmasti valtavasti sisua ja voimia, niin olen ymmärtänyt. Toivon todella että jaksat taistella!

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä että leikkaus pelkästään ei auta. Mutta jos leikkaukseen yhdistetään psyykkinen hoito niin ihminen saattaisi onnistua tavoitteissaan.
        Ylipainoiselle on suuri asia jo se että joku ottaa asian hoidettavaksi ja paneutuu tapaukseen kunnolla.
        Suomessa on myös ennen näitä leikkauksia käytäntönä selvittää psyykkinen puoli ja onko ihminen valmis noudattamaan ohjeistuksia leikkauksen jälkeen. Ainakin tällainen oletus mulla on, en sitten tiedä toimiiko se.

        Varmasti on vain vaikeaa löytää lääkäriä joka oikeasti huomioisi potilaan ja kuulisi tämän tarpeet ja toiveet.

        Eli olen sitä mieltä että pelkkä leikkaus ei ole oikea apu mutta ei myöskään pelkkä psykiatrisen puolen apu.

        Eikä kenellekkään voi sanoa suoraan miten onnistuu tai miten ei, se on ihmisestä itsestään kiinni kuinka tosissaan hän haluaa päästä eroon ylipainosta.


    • Anonyymi

      Väsyneelle miehelle ei voi muuta suositella kuin syödyn ruoan määrän runsasta vähentämistä.

      • Anonyymi

        Sinä älypää olisit voinut jättää vastaamatta.
        Onko sinulla hyvä olo kun saat sanoa jotain ilkeää? Tiedätkö että sekään ei ole tervettä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä älypää olisit voinut jättää vastaamatta.
        Onko sinulla hyvä olo kun saat sanoa jotain ilkeää? Tiedätkö että sekään ei ole tervettä?

        Eihän tuo nyt ollut kovin ilkeästi sanottu. Minunkin mielestäni Väsynyt mies on syönyt varastoon neljän seuraavan vuoden ruuat. Hän voi helposti vähentää ruuan määrää ja kulutella pikkuhiljaa tuota varastoitunutta rasvaa.

        Kaloripitoiset juomat voi vaihtaa veteen, lisätä proteiinia, vähentää rasvaa ja hiilihydraatteja ja liikkua sen minkä kykenee.

        Toinen vaihtoehto on jatka vanhaan malliin, ja kuolla pois lyhyen ajan kuluttua, mikä tietenkin on sääli. Hukkaan heitetty elämä.


    • Anonyymi

      No ei toi nyt niin pahalta vielä kuulosta. Vähennät hiilihydraatteja (viljatuotteet) nii lähtee painoo putoamaan. Muista myös juoda vettä pari litraa päivässä, se kiihdyttää aineenvaihduntaa

      • Anonyymi

        Tuo on muuten niin totta,juo pari litraa vettä,vaihda kaikki syötäväsi vähäkalorisiin tuotteisiin,jätä limut,pizzat,hampurilaiset,keitä hyviä keittoja,syö pieniä aterioita 5 kertaa päivässä,kokeile kuitenkin ennen kuin luovutat ja lyöt hanskat tiskiin,ja kirjoita kuulumisia vaikka tänne,me ollaan hengessä mukana,ja kannustetaan sinua!


      • Anonyymi

        Kertoisiko joku minulle mikä on mekanismi jolla veden juominen nopeuttaa aineenvaihduntaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisiko joku minulle mikä on mekanismi jolla veden juominen nopeuttaa aineenvaihduntaa.

        ”Veden juonti ei yksinään laihduta, mutta riittävä nesteytys monipuolisen ruokavalion ohella tukee painonhallintaa”, kertoo Manner. ”Veden juonti edistää ruoansulatuskanavan toimintaa ja lisää kylläisyyden tunnetta, koska esimerkiksi hiilihydraatit sitoutuvat pitkälti nesteeseen.”

        https://www.hartwall.fi/inspiroidu/hyvinvointi/2018/miten-laihduttaa-kotikonstein/

        Keskustelupalstalla voi helposti syntyä erimielisyyksiä, joten laitoin tuon linkin.

        Muutoin laihtuminen/lihominen on seuraavan kavaan mukaan:
        syödyt kalorit (ruoka herkut) vähennettynä (miinus) kulutetut kalorit (aineenvaihdunta liikunta), ja jos kulutetut kalorit on vähemmän kuin syödyt, niin paino nousee. Eli ruokaa 2000 kcal ja liikunta aineenvaihdunta 1650 kcal = 50 grammaa painonnousua.

        Jos taas liikuu enemmän kuin mitä syö, niin laihtuu. Vaikka se päivän lopuksi tuleva ero energian määrässä olisikin vain 10 grammaa, niin se lasketaan mukaan joka päivä.

        Maratonjuoksu (42 km) viikossa tekee 420 gramma rasvaa, joten pelkällä liikunnalla laihtuminen on todella raskasta. Mutta yhdistelmä tekee siitä helpompaa, ja liikunta itsessään on terveellistä.

        Ja vaikka monipuolinen ravinto on tärkeää, niin neljän viljan puurolla on vaikeaa nostaa painoaan, sen energiapitoisuus on alhainen.

        Perunalastut sisältävät 530 kcal per 100 grammaa. Puhdas sokeri on 400 kcal /100 grammaa. Ja puhdas rasva on 700 kcal.

        Minulla oli aikoinaan paino normaalin alarajalla, mutta vaikka luulin että olen vain laiha, niin elämäntapamuutosten myötä paino nousi yli 20 kg, ja nyt se on normaalin ylärajalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kertoisiko joku minulle mikä on mekanismi jolla veden juominen nopeuttaa aineenvaihduntaa.

        En tiiä,mutta pissattaa ja kunnolla,kait siinä jotain poistuukin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiiä,mutta pissattaa ja kunnolla,kait siinä jotain poistuukin!

        Poistuu, mutta jos ei kuse hiilidioksidia, niin ei laihdu...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poistuu, mutta jos ei kuse hiilidioksidia, niin ei laihdu...

        Veden juonti auttaa poistamaan yhtä sun toista myrkyllistä ainetta kehosta. Esimerkiksi, jos käyttää kevyttuotteita saa lisäaineita kehoonsa huomattavasti enemmän kuin normaalista ruuasta. Lisäaineet hidastavat aineenvaihduntaa. parempi olisi syödä ravintoarvoltaan korkeita elintarvikkeita ja näiden ravintoaineiden uuttamiseen keho tarvitsee vettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Veden juonti auttaa poistamaan yhtä sun toista myrkyllistä ainetta kehosta. Esimerkiksi, jos käyttää kevyttuotteita saa lisäaineita kehoonsa huomattavasti enemmän kuin normaalista ruuasta. Lisäaineet hidastavat aineenvaihduntaa. parempi olisi syödä ravintoarvoltaan korkeita elintarvikkeita ja näiden ravintoaineiden uuttamiseen keho tarvitsee vettä.

        No mikäs se mekanismi on että keho tunnistaa lisäaineet lisäaineiksi ja tietää hidastaa toimintoja siinä vaiheessa?


    • Anonyymi

      Mulla on myös kokemusta lihavana olosta. Kiloja on tullut vuosien kuluessa ja laihdutuksen jälkeen ovat aina palanneet korkojen kera takaisin.

      Kokemukseni mukaan jotkut hyväksyy ylipainon ja toiset sitten taas ei. Tämmöisestä ylipainoisesta miehestä pitää vähiten reilusti tukevat naispuoliset. Pieni pyöreys ei kuulemma miehellä haittaisi.

      Muutama vuosi sitten tapasin netin välityksellä nuoruuden ihastukseni. Nuorempana muistan, että ihastukseni oli silloin oikein hoikka, pelasi muistaakseni jalkapalloa. Lanteikkaan oloinen ja kaikin puoli naisellinen nainen. Itse oli muutaman kymmenen kiloa ylipainoinen, mutta harrastin silloin urheilua ja liikuin aika paljonkin. Kilot eivät ehkä näkyneet. Söin silloinkin paljon.

      Tämä ihastukseni on myöhemmin perustanut perheen ja myös hän pyöristynyt muutaman kymmenen kiloa kuuleman mukaan. Vaihdeltiin ajoittain kuulumisia ja hän vaikutti kiinnostuneelta, mitä nykyään puuhailen ja millainen olen. Keskustelimme netissä muutaman vuoden ajan kaikesta maan ja taivaan välillä. Keskutelu oli ihan kiinnostavaa. Joskus saatoin saada häneltä kuvan jossa hän oli ja lähetin vuorostani omani.

      Koetin kertoa, että olen tukevoitunut aika paljon vuosien aikana, mutta kiloja ei varmaan kuvista huomannut riittävän realistisesti. Hän halusi tavata. Minä emmin, koska hänellä on perhe, hyvä toimeentulo ja elämä mallillaan. Emme tavanneet.

      Jatkoimme kuitenkin juttelua, mutta keskustelussa hän alkoi hyökkääväksi elämäntapaani kohtaan, epäili, miten selviän töistäni ja että hän on miettinyt asiaa ja totesi, että emme päätyneet nuorempana yhteen, koska hän koki minun olevan epäluotettava. Nyt hänellä on täydellinen puoliso.

      Koetin kertoa hänelle mistä pidän ja mitä arvostan, millaisia unelmia minulla on. Intohimoja. Hänellä ei ollut intohimoja, eikä kai unelmiakaan. Pääasia tuntui olevan, että saa tehdä merkityksellistä, arvostettua akateemista työtä ja että siitä maksetaan riittävästi. Ja että hän tarvitsee nimenomaan rahaa työstä. Myös etätyö oli mahdollista.

      Kerroin kaikista hankaluuksista löytää vaatteita ja vaikkapa kodin huonekaluja, jotka olisivat riittävän kestäviä. En kohdannut kauheasti ymmärrystä. Kerroin myös kokemuksistani terveydenhuollosta, jotka eivät olleet kovin mairittelevia. Hän kertoi työterveyshuollosta ja että on saanut vain hyvää palvelua ja että hänen kiloistaan ei ole koskaan huomautettu.

      Juttelussa saattoi olla toisinaan taukoja muutamia kuukausia. Erään kerran tuli ilmi että hän oli sairastunut vakavasti. Hän sai työterveydestä apua ja lähetteitä. Tervehtyi kaikin puolin. vaikka aikaakin kului. Taas alkoi kuitenkin moittiminen, että minä en olisi saanut vastaavaa kohtelua ja ihmetteli, kun en osoittanut myötätuntoa hänen sairastumisestaan. En edes ehtinyt lukea kaikkia viestejä, jotka sain.

      Viimeinen keskustelumme on ollut sellaista, että minun tulisi tehdä muutos, eikä valittaa asioista. Tämän ymmärrän. Edelleen hän halusi kuulla normaaleja asioita elämästäni, mutta päätyy aina lopulta haukkumaan elämän asennettani ja sitä, että se on arvostelua muita kohtaan, kun minulle ei joku asia käy.

      Tunnen olevani se, joka aiheuttaa mieliharmia. Kilojen karttumista isommassa määrin ei oikein ymmärretä tai haluta ymmärtää. Eikä sitä, millaisia nautintoja lihava voi kokea. Lähinnä nähdään se, mistä ylipainoinen jää paitsi.

      Jotkut selittävät ylipainon suojakuoreksi. Se varmaankin on totta.

      Mutta ainakin minä haluan elää. Vaikka sitten ihan kiusallinikin. Koetan syödä mahdollisimman terveellisesti. Aterioiden koot ovat isoja ja joskus sorrun myös herkuttelemaan.

      Vaivaantuneimpia koostani tuntuvat olevan saman ikäiset miehet. Vanhempia henkilöitä asia ei niin tunnu haittaavaan.

      • Anonyymi

        Monet ihmiset jotka eivät ole kokeneet itse samaa, ja etenkin nämä ihmiset jotka menee tukka putkella uraputkessa ja hoitavat siinä ohessa viisilapsista perhettä, eivät voi ymmärtää että meillä kaikilla ei ole ihan samaa energiamäärää käytössä.

        Itse en ole tällä hetkellä ylipainoinen, mutta jaksaminen on ongelma. Joskus kaupassa käyminen on liian raskas tehtävä.

        Ja kyllä, olen ollut ylipainoinen, sain painon normaalialueelle sillä että laskin jokaikisen gramman mitä söin ja samalla metodilla saan painon pysymään normaalialueella.

        Väsyneenä kun on helppo sortua hiilihydraattien hurmokseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monet ihmiset jotka eivät ole kokeneet itse samaa, ja etenkin nämä ihmiset jotka menee tukka putkella uraputkessa ja hoitavat siinä ohessa viisilapsista perhettä, eivät voi ymmärtää että meillä kaikilla ei ole ihan samaa energiamäärää käytössä.

        Itse en ole tällä hetkellä ylipainoinen, mutta jaksaminen on ongelma. Joskus kaupassa käyminen on liian raskas tehtävä.

        Ja kyllä, olen ollut ylipainoinen, sain painon normaalialueelle sillä että laskin jokaikisen gramman mitä söin ja samalla metodilla saan painon pysymään normaalialueella.

        Väsyneenä kun on helppo sortua hiilihydraattien hurmokseen.

        Väsymys on hankala asia.

        Hiilihydraattien avulla tuntee saavansa jaksamista, vaikka unet jäävät välillä vähiin.


    • Anonyymi

      Et ole yksin.

    • Anonyymi

      ei oo paha vaino vielä katsoin tv 11 tlc nainen paino 380kg laihdutti 270kg ja nyt 90 kg aina on toivoa kun laitta 5 vuotta aikaa.

    • Anonyymi

      Terve!
      Ymmärrän ongelmasi hyvin ja totta se on että olet rasite perheellesi, mutta suurempi rasite se olisi perheellesi jos tapat ittesi.

      1. Lopeta kaikki sokeri, jopa maito sisältää paljon sokeria. Ruokaa saat syödä, mutta älä syö mitään sokerillista. Jos kahden viikon sokeri lakon jälkeen et huomaa muutoksia painossasi, niin sitten on vain otettava järeät aseet käyttöön.

      Te ette oikeasti uskokaan miten suuren vaikutuksen pelkän sokerin lopettaminen tekee painolle... Sen takia kokeilkaa edes 2 viikkoa, koska silloin huomaa tulokset.

      • Anonyymi

        Koska laihtuminen ja painon pitäminen vakaana on pitkäkestoinen muutos, lopun elämän mittainen, niin jos nyt on juonut maitoa, niin ei kannata sen takia vain lopettaa. Ei tietenkään maitoa janoon tule juoda, vaan osana ravintoa. Maito on periaatteessa urheilujuoma, eikä se varsinaisesti lihota.

        "Noin kolme annosta vähärasvaisia maitovalmisteita päivässä voi edistää rasvakudoksen vähenemistä laihdutuksen aikana."

        Jopa kaurapuurossa on hiilihydraatteja, eli sokereita, joten syödyn ruoan määrä ja varsinkin herkkujen osuudesta olisi helpointa aloittaa.

        Puoli vuotta aloituksesta, miten aloittajalla menee?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska laihtuminen ja painon pitäminen vakaana on pitkäkestoinen muutos, lopun elämän mittainen, niin jos nyt on juonut maitoa, niin ei kannata sen takia vain lopettaa. Ei tietenkään maitoa janoon tule juoda, vaan osana ravintoa. Maito on periaatteessa urheilujuoma, eikä se varsinaisesti lihota.

        "Noin kolme annosta vähärasvaisia maitovalmisteita päivässä voi edistää rasvakudoksen vähenemistä laihdutuksen aikana."

        Jopa kaurapuurossa on hiilihydraatteja, eli sokereita, joten syödyn ruoan määrä ja varsinkin herkkujen osuudesta olisi helpointa aloittaa.

        Puoli vuotta aloituksesta, miten aloittajalla menee?

        Maitotuotteet kuuluisi nauttia mahdollisimman luonnonmukaisina ja prosessoimattomina. Tämän vuoksi en itse vähärasvaisia maitotuotteita koskaan suosittele. Parempia on normaalirasvaiset maitotuotteet, mutta niitä ei pidä nauttia tolkuttomasti. Normaalirasvainen pitää näläntunteen pidempään poissa ja siksi se myös on laihduttava.


    • Anonyymi

      Mieti mitä ruoka sinulle merkitsee. Onko menneisyydessäsi jotain että olet päätynyt korvaamaan sen tunteen tai asian ruualla. Vai onko ruoka keino Turkua jotain?

      Jos jotain tällaista ilmenee suosittelen psykoterapiaa.

      On hienoa että uskallat kertoa tarvitsevasi apua.

    • Anonyymi

      Jessus, Turkua . TORJUA .

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1218
    2. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      15
      1148
    3. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1089
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      2
      1086
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1068
    6. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1065
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1064
    8. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      0
      1062
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      0
      1057
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      0
      1055
    Aihe