Hitsariksi.

Anonyymi

Onko hitsarin ala hyvä jos tykkää hitsailla.

7

115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Riippuu varsinkin siitä mitä hitsarin alalla tarkoitat. Tykkäämisen lisäksi olisi hyvä olla osaamista. Tykkäämisestä ei makseta mutta kovasta osaamisesta kyllä. Hitsauskäryt, säteilyt ja meteli voi rapauttaa terveyden. Valtaosaltansa hitsaaminen ja metalityöt konepajoilla tai telakoilla on heikosti palkattua työtä. Jos tavoittelet spesiaalialalle niin tienestit voivat olla melkoiset. Vedenalainen sukellushitsaustyö esim porauslautoilla, hitsaaminen korkeilla paikoilla. Pilvenpiirtäjät, siltakannattimet, Isot riskit. Erittäin vaativat koulutukset ja tutkinnot, täydellinen terveys oltava, Lupasertifikaatin läpäisee vain parhaat. Karsinta ja kilpailu on kova jos alan huipulle haluaa. Toki jos motivaatiota huipulle on niin siitä sitten. Jos halu on ruveta vain pienipalkkaiseksi perushitsariksi niin etsi suosiolla toinen terveellisempi ala.Tai rupea tekemään metallitaidetta hitsaamalla.

• Anonyymi

Ei ole. Älkää hyvät ihmiset pilatko terveyttä. Hitsausalasta on tullut uusi matalapalkka-ala. Fyysistä työtä huonoissa asennoissa. Se on helppo hitsailla jossain koulunpenkillä, mutta työmailla mukavuus karisee hyvin nopeasti. Toisaalta, jos sairaseläke/työkyvyttömyys houkuttelee siinä 40 vuoden iässä niin siitä vaan. Keuhkoahtauma/syöpä-riski nousee 1000 kertaiseksi kaikkiin muihin ammatteihin verrattuna.

• Anonyymi

Riippuu ihan henkilön itsensä ominaisuuksista ja taipumuksista. Kyllä melkeimpä kaikki vanhat hitsarit ja metallimiehet kiroaa hommiaan. Sanovat että älä tee samaa virhettä, vaan valitse joku muu ala. Moni saa palkkansa helpommalla ja vuorotyöt vuodesta toiseen ovat rasite itsessään, ja metallialan vuorolisät on huonoimmat mahdolliset: 0,5€ illassa ja 1€ yössä. On siinä toki mukaviakin hetkiä, jos saa vaikka rauhassa iltavuorossa hitsailla menemään, mutta kun sitä saumaa vaan vetää ja vetää vuodesta toiseen, eikä tilille kerry joka työpaikassa säästöjä ja terveyskin alkaa kärsiä kaikin puolin, niin sanoisin että valitse joku muu ala. Olen itse työskennellyt koneistajana muutamassa firmassa, eikä niissä niin mukavaa ole aikaansa viettää, varsinkaan jos ei kerry rahaa säästöön ja on niska kipeänä yms. Ja työnantaja kyttää kello kädessä kahvitunteja yms. Sinulla voi olla muitakin kykyjä ja aloja missä voit olla hyvä, mutta joita et vielä tiedä, jos olet nuori. Kannattaa siis miettiä muita vaihtoehtoja. Usko itseesi niin pystyt mihin vain.

• Anonyymi

Pappani oli hitsari wärtsilässä monta vuotta. Koin kunnian historiastani pappaani liittyen että voisin olla kunniakansalaisena vaikka sukellushitsaaja mutta minulle järköttiin systeemin osalta positiiviset tulokset armeijassa marijuanasta. Toivottavasti sinä saat tämän kunnian hitsaajana jos tykkäät hitsata.

• Anonyymi

Jos haluut harrastella. Mut jos haluut ansaita, niin hakeudu lääkäriks. Ylilääkäri noin 10 tonnia/kk. Ei paha.

• Anonyymi

Unohda koko metalliala, täyttä kusetusta alusta loppuun saakka.

Perusteluina edelliset kommentit ja jatkuvat YT:t, lomautukset,irtisanomiset,palkkojen dumppaukset,ulkomaalainen halpatyövoima,vuokrafirmojen kautta töihin minimipalkoilla ym. ym.

Koko ala on jo halpatyöala missä ei ole mitään tulevaisuutta.
      Vaatimuksia on työnantajilla paljonkin mutta palkanmaksuhaluja pyöreä nolla.

• Anonyymi

Kela päivässä vuodesta toiseen pomon kytätessä kahvitaukoja ja vessakäyntejä huonolla 13 euron palkalla ja vuosittain toistuvilla lomautuksilla en suosittele alaa kellekkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      268
      45708
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      46
      11379
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      222
      10983
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      39
      9800
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      90
      8638
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      282
      6689
    7. Kalja-Kristus Kutsuu Luokseen

Nyt on Oikea Hetki Ottaa Ryppyys Vastaan! Lue Pelastusryyppy ja tee Promillista elämäsi Herra! Pelastusryyppy on teksti
      Maailman menoa
      2
      3345
    8. Perussuomalaisiin minä luotan

Bensaa raaskii taas tankata ja ensi vuonna laskee ruoan verotus. Nämä muutokset parantavat pienituloisten asemaa.
      Maailman menoa
      25
      2913
    9. Persut on SYYLLISIÄ KAIKKEEN NEGATIIVISEEN SUOMESSA

, ne haluaa neuvostoliiton putinin kanssa takaisin, shit voi valvoa kaikkea ja kaikkia, no tietty makeeta mannaa itselle
      Perussuomalaiset
      4
      2900
    10. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      44
      2370
    Aihe