Sairaanhoito ja asema yhteiskunnassa

Anonyymi

Olin EK keskussairaalassa vuodeosastolla rutiinihoidossa. Huomasin sellaisen asian, että aina ensimmäinen kysymys koski ammattiani ja selvittääkseen yhteiskunnallisen asemani, läääkäri ensimmäiseksi katsoi hengarissa roikkuvia vaatteitani. Useimmat ammatin ym. sellaisen kysyjistä olivatkin lääkäreitä. Tuli mieleen se tosiseikka, että juuri sen mukaisesti ja tasoisesti sinua hoidetaan! Sen mukaisesti lääkärit tilaavat myös kalliita tutkimuksia ja labratestejä, kun heillä on valtaa. Parempia hoitoja ei riitä kaikille ja on vain inhimillistä, että parhaat hoidot ohjautuvat juuri tietynlaisille ihmisille. Sairaanhoitaja ja lääkärikin käyttävät vain sitä valtaa, mikä hänellä on, kun eräälle potilaalle korvattiin 800.000€ vuodessa maksavat ennalta ehkäisevät syöpälääkkeet, eikä potilas todellakaan ollut tavallinen työtön. Valitettavasti näin ihmiset ovat aina toimineet. Pukeutukaa hyvin ennen sairaalaan joutumista ja xxxxxx ammatti.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olet oikeassa, moni asia vaikuttaa millaista hoitoa sairaalassa saa. Jouduin viime keväänä sairaalaan ja hoito oli mitä parhainta. Nuoret kauniit hoiturit kävivät jatkuvasti kyselemässä tarvitsenko jotain, hyvä etteivät päivystäneet sänkyni vieressä. Uskon tuon johtuneen siitä että olen komea ja treenattu nuori mies. Samassa huoneessa keski-ikäinen kaljamahalla varustettu mies sai jatkuvasti kysellä hoitureilta että auttaisivatko häntäkin. Voi tosin olla että jos en olisi ollut samassa huoneessa tuon miehen kanssa, hän olisi varmaan saanut parempaa hoitoa, koska silloin hoitajien mielenkiinto ei olisi keskittynyt pelkästään minuun.

      • Anonyymi

        Väärin arvattu, olin sairaalassa nilkanmurtuman johdosta, joka niin kuin lääkäri ja hoiturit sanoivat, on parantunut loistavasti kiitos treenattujen lihasteni. Sen verran vielä lisäisin aikaisemmin kirjoittamaani etten tunne huonoa omaa tuntoa että sain parempaa palvelua kuin huonetoverini. Minkä minä sille voin että olen syntynyt komeaksi ja naisten mielestä puoleensa vetäväksi. Kaikille ei ole tälläista luoja suonut joten on vain pelattava niillä korteilla mitkä on saanut.


    • Anonyymi

      Höpö höpö. En usko tuohon yhtään. Ammatti näkyy perustiedoissasi kysymättäkin mikäli olet aikaisemmin aikuisiällä Eksotessa asioinut. Meille tulee paljon potilaita ambulanssillakin, ehkä pelkkä pyjama päällä yms joten ei todellakaan katsella potilaiden vaatteita, mitkä yleensä ovat oven takana kaapissa.

      • Anonyymi

        Jossain sänkymallissa vaatteet roikkuvat päädyssä olevassa vaatetelineessä ja potilasta siirrettäessä seuraavat aina mukana. Ennen katsottiin aina vieraan kenkiä.


    • Anonyymi

      Pitääkä kaataua tänään kännissä puku päällä

    • Anonyymi

      Ei ole ikinä kysytty ammattia Eksotessa. Varmaan joissain tapauksissa asialla on merkitystä, kuten jos sairausloman pituutta mietitään.
      Kaikkea sitä tänne keksitäänkin kirjoittaa...

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe