Kuka esittää ja mitä roolia?

Kahviaamiaista nautiskellessani luin Korven Sanomia. Generaattori-näyttämölle on tulossa lasten näytelmä Tea ja tyhmentäjä. (Käsikirjoitus Salla Viikka)

Mielikuvitukseni lähti laukkaan.

Makuuhuoneenihan on kuin lastenhuone, nukkeja ja nukketaloja sekä minihuonekaluja sekaisin muutosten korurissa.

Tean rooli sopii tässä mielikuvitusnäytelmässä minulle sillä mielikuvituksen voimin sopeudun muuttuviin olosuhteisiin.

Näytelmässä mielikuvitus ystäviini kuuluu Muumiokissa, Puru-Hai sekä Kummituskakka.

Muumiokissa on maannut 3000 vuotta Sarkofagissa. Puru-hai löytyi hylättynä hiekkalaatikosta sekä Kummituskakka, jota ei saa millään konstilla vedettyä vessasta alas.

Huoneessa asuu myös tyhmentäjä, joka nauttii harmien ja kurjien tunteiden tuottamisesta.

Näytelmän surkealla isällä on maailman pisin flunssa, ja kaikki tuntuu Teasta kurjalta ja tyhmältä.

Tea ja hänen mielikuvitus kaverinsa joutuvat vastatusten kurjista tunteista nauttivan Tyhmentäjän kanssa.
Miksi Tyhmentäjä on muuttanut Tean ja isän kotiin? Voiko Tyhmentäjästä päästä eroon, ja joutuvatko kaverukset silloin ojasta allikkoon?

(Aloituksessa on käytetty suoria lainauksia näytelmän esitteestä)

Miten näytelmä jatkuu?

60

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tyhmentäjä poistuu näytelmästä pihalleen vetämään perässään ruosteista ammetta.

      • Anonyymi

        Hyvää juonenkehittelyä.
        Farssi loppuu siihen.
        Väliverho laskeutuu.
        Aplodeja.
        Loppu hyvin, kaikki hyvin.


      • Anonyymi

        Saatuaan ammeen paikoilleen aloitetaan kivien siirtely paikasta toiseen. Täytyy olla varovainen kun viimeksi tuli tyrä ja loppui koko kivi-show sairaalareissuun.


    • Anonyymi

      Kummituskakka juuttui divertekkeleihin, ja siitä seurasi sairaalareissu. Ja sitä seurasi julkinen kakka-analyysi.

      • Anonyymi

        jos olisin Alex Stubb toteaisin teistä niuhottajapöntöistä: vttu mitä paskaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos olisin Alex Stubb toteaisin teistä niuhottajapöntöistä: vttu mitä paskaa

        Aloitus on täyttä sitä.


      • Sinulle ehdottomasti kummituskakkarooli.

        Valittu 💩


    • Anonyymi

      Mikä "rooli" lie ollut päällä Tampereella koulussa toista oppilasta puukottaneella?
      Lapsi viherhörhöjen ilmaston ja maailmantuskansa vuoksi sekaisin päästään, kuten Greta Thunberg?

    • Anonyymi

      No tattis vaan Korppis aloituksesta. Olet sinä viitseliäs kun järjestit taas täksikin päiväksi noille perässäsi louskuttaville syyn suoltaa lisää pashaa.

      Innokkaimmat hörhöt tarttuivatkin heti näppäimiin. Joillakin menossa sairautensa maaninen vaihe mitä viime päivinä vilkaisin palstaa.

      Mielikuvitus rikastuttaa elämää joten vilkasta päivänjatkoa.

      • Anonyymi

        Kyllä sinä ihan itse kakkajutut taas aloitit. Se näyttääkin ilmeiseltä että mielikuvituselämää elätkin nukkeleikeissäsi. Todellisuus on on niin ankea ja armoton, että pitää paeta nukkemaailmaan. Ymmärretään toki. Jaxuhalit.


      • Anonyymi

        Näin tein, pitäähän heistä huolta kantaa ja toimettomille kätösille jotain työtä antaa. Teen yhteenvedon rooleihin hakijoista illemmalla jahka palaan keramiikasta. 😊

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tein, pitäähän heistä huolta kantaa ja toimettomille kätösille jotain työtä antaa. Teen yhteenvedon rooleihin hakijoista illemmalla jahka palaan keramiikasta. 😊

        Korppis

        Hullunratas se alkoi taas pyöriä. On sinulle taas miettimistä kuka kirjoittti ja mitä. Et ole enää varttihullu, vaan olet seinähullu. Liikaa kainuunkorven raikasta ilmaa ja kotikiljua ovat tehneet tehtävänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin tein, pitäähän heistä huolta kantaa ja toimettomille kätösille jotain työtä antaa. Teen yhteenvedon rooleihin hakijoista illemmalla jahka palaan keramiikasta. 😊

        Korppis

        EVVK.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hullunratas se alkoi taas pyöriä. On sinulle taas miettimistä kuka kirjoittti ja mitä. Et ole enää varttihullu, vaan olet seinähullu. Liikaa kainuunkorven raikasta ilmaa ja kotikiljua ovat tehneet tehtävänsä.

        Olet luotu osaan tyhmentäjä

        Valittu🤪


      • Sinä saat kaverini, puru hain roolin😊


      • korpikirjailija
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinä saat kaverini, puru hain roolin😊

        Siis anonyymi 13.01 puru hai 🐋


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinä saat kaverini, puru hain roolin😊

        Palomanko😂😂😂😂


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinä saat kaverini, puru hain roolin😊

        Vilkaisin vasta nyt palstalle ja huomasin saaneeni roolin! Pal kiitoksii otan sen ilomielin vastaan.

        Pitääkin tutustua tuohon näytelmään. Päivänjatkoja!


    • Anonyymi

      Kyllä mielikuvitus on myös aikuisen huvitus...jos se on hyvää mielikuvitusta....On lapsia joilla on vilkas mielikuvitus ja suuri sanavarasto ...leikkeihin. Yhden tytön muistan pienenä ollessaan hänellä oli mielikuvituskaveri...Sami---hänelle piti aina joskus kattaa lautanenkin pöytään ...kyllä ruoka sitten maistui ...
      Aikuinenkin ihminen voi käyttää mielikuviaan ...mutta ei sairaasti...

      Pikkupoika huuteli sängystään vanhemilleen ...Olen juuri aloittamassa iltarukousta ....tarvitteko te jotakin ...
      mimmimum-..mi

      • Sinulle mimmimummi muumiokissan rooli.
        Onneksi olkoon 🐈


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinulle mimmimummi muumiokissan rooli.
        Onneksi olkoon 🐈

        Voi luoja paratkoon...
        Mahtaa sillä ylikypsällä poikakaverilla mennä masennuslääkettä jatkuvalla syötöllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi luoja paratkoon...
        Mahtaa sillä ylikypsällä poikakaverilla mennä masennuslääkettä jatkuvalla syötöllä.

        Jep!
        Kyllä on mummolla nyt mennyt muussit ja makeutusaineet sekaisin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi luoja paratkoon...
        Mahtaa sillä ylikypsällä poikakaverilla mennä masennuslääkettä jatkuvalla syötöllä.

        Koska näytelmässäni on nopea tempo tarvitaan useampi tyhmetäjää.

        Valittu 😜


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska näytelmässäni on nopea tempo tarvitaan useampi tyhmetäjää.

        Valittu 😜

        Mikä rooli korppiksella ja mikä palomalla ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska näytelmässäni on nopea tempo tarvitaan useampi tyhmetäjää.

        Valittu 😜

        Sinulle olisi tarjota hyvä rooli:
        Kainuulainen kylähullu, jonka elämä pyörii savenläträämisen, nukketalojen näpräämisen ja kiljunvalmistuksen ympärillä.
        Rooliasuja sinulta varmasti löytyy ja vuorosanat saat itse valita.

        Valittu!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä rooli korppiksella ja mikä palomalla ?

        Minä olen Tea, paloma ei ole osallistunut roolijen jakohakuun.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle olisi tarjota hyvä rooli:
        Kainuulainen kylähullu, jonka elämä pyörii savenläträämisen, nukketalojen näpräämisen ja kiljunvalmistuksen ympärillä.
        Rooliasuja sinulta varmasti löytyy ja vuorosanat saat itse valita.

        Valittu!

        Ei se rooli kuulu tähän leikkiin se on sinun kylähulluleikkisi, sinä valitset omassa leikissäsi minut, minä olen jo valinnut sinur tyhmentäjäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen Tea, paloma ei ole osallistunut roolijen jakohakuun.

        Korppis

        En oikein löytänyt itselleni sopivaa roolia. Tean rooli oli jo varattu :)


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En oikein löytänyt itselleni sopivaa roolia. Tean rooli oli jo varattu :)

        Tean isän rooli on auki.

        Näytelmän surkealla isällä on maailman pisin flunssa. Hän myös rajoittaa Tean sometusta. Minä olen Tea sinä voisit olla isäni 😁rajoita please minun sometustani.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tean isän rooli on auki.

        Näytelmän surkealla isällä on maailman pisin flunssa. Hän myös rajoittaa Tean sometusta. Minä olen Tea sinä voisit olla isäni 😁rajoita please minun sometustani.

        Korppis kuittaa


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        En oikein löytänyt itselleni sopivaa roolia. Tean rooli oli jo varattu :)

        Sinun roolisi? On se on tässä 👎👎👎


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Sinulle mimmimummi muumiokissan rooli.
        Onneksi olkoon 🐈

        Kiitti....kiitti...Korpikirjailija...Kissoja arvostettiin aikanaan Egyptissä niin että niistä tehtiin muumioita ....balsamoitiin ....ottaisin muuten kissan ...mutta läheisimmät ihmiseni ovat allergisia kissalle...
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tean isän rooli on auki.

        Näytelmän surkealla isällä on maailman pisin flunssa. Hän myös rajoittaa Tean sometusta. Minä olen Tea sinä voisit olla isäni 😁rajoita please minun sometustani.

        Eikös se P sopisi hyvin Tean isän rooliin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös se P sopisi hyvin Tean isän rooliin ?

        Minähän jo pyysin palomaa isän rooliin. Niin jos tarkoitat puolisoani niin tämä leikki käydään suomen kielellä, joten unohda.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän jo pyysin palomaa isän rooliin. Niin jos tarkoitat puolisoani niin tämä leikki käydään suomen kielellä, joten unohda.

        Korppis

        Onko sinulla puoliso ? Se poikakaveriko ? Olisi vaan iän puolesta sopinut. Paloma on sinua paljon nuorempi ja nainen sitä paitsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minähän jo pyysin palomaa isän rooliin. Niin jos tarkoitat puolisoani niin tämä leikki käydään suomen kielellä, joten unohda.

        Korppis

        Karmeaa hevosenleikkiä skitsolta ihmiseltä.
        Sekoitat erään iäkkään ihmisen pään, etkö tajua ?
        Henkilö luulee, että tarjoat hänelle kissa.
        Pistä nyt sadismillesi raja.
        Nyt olisi aika ottaa ylläpitoon yhteys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitti....kiitti...Korpikirjailija...Kissoja arvostettiin aikanaan Egyptissä niin että niistä tehtiin muumioita ....balsamoitiin ....ottaisin muuten kissan ...mutta läheisimmät ihmiseni ovat allergisia kissalle...
        mimmimum-..mi

        Tarkoitin siis oikeassa elämässäni ottaisin kissan .....en minä sitä muumiokissaa tarkoittanut ...hehh
        mimmimum-..mi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin siis oikeassa elämässäni ottaisin kissan .....en minä sitä muumiokissaa tarkoittanut ...hehh
        mimmimum-..mi

        Tämä on silti mitä typerintä harkitsemattomalta ihmiseltä,
        jolla arvostelukykuy pettää tämän tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin siis oikeassa elämässäni ottaisin kissan .....en minä sitä muumiokissaa tarkoittanut ...hehh
        mimmimum-..mi

        Tämä on silti mitä typerintä harkitsemattomalta ihmiseltä,
        jolla arvostelukykuy pettää tämän tästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sinulla puoliso ? Se poikakaveriko ? Olisi vaan iän puolesta sopinut. Paloma on sinua paljon nuorempi ja nainen sitä paitsi.

        😒poikakaveriko😂ei paloma paljon nuorempi ole vajaa kaksi vuotta muistaakseni. Naiset esittävät teattereissa myös miesten rooleja ja miehet naisten ja kuten sinä esität hyvin montaa roolia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmeaa hevosenleikkiä skitsolta ihmiseltä.
        Sekoitat erään iäkkään ihmisen pään, etkö tajua ?
        Henkilö luulee, että tarjoat hänelle kissa.
        Pistä nyt sadismillesi raja.
        Nyt olisi aika ottaa ylläpitoon yhteys.

        Älkää nyt herranen aika kiusatko sairasta ihmistä.
        Jutuista päätellen hän alkaa olla jo siinä tilassa, että työntää kohta päänsä keramiikkauuniin ja vääntää kaasuhanat auki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on silti mitä typerintä harkitsemattomalta ihmiseltä,
        jolla arvostelukykuy pettää tämän tästä.

        Eikö ole kiva shattailla. Minua on syytetty bloggailusta. Arvostelukykyä ei näilla saiteilla taida olla monellakaan, typerää lätinää vaan, eikö niin. Vaan malta olet liian malttamaton, kyllä se tuo hyrrä lähtee pyörimään eikä tule montaa samaa kommenttia peräjälkeen.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tarkoitin siis oikeassa elämässäni ottaisin kissan .....en minä sitä muumiokissaa tarkoittanut ...hehh
        mimmimum-..mi

        Se kissa on näytelmässä hyvis ja tyhmentäjä pahis.

        Korppis 😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Karmeaa hevosenleikkiä skitsolta ihmiseltä.
        Sekoitat erään iäkkään ihmisen pään, etkö tajua ?
        Henkilö luulee, että tarjoat hänelle kissa.
        Pistä nyt sadismillesi raja.
        Nyt olisi aika ottaa ylläpitoon yhteys.

        Ajattelit mennä ylläpitoon itkemään poistoa. Ei minua haittaa, mutta jos sinua haittaa niin kysy jotain ohjetta ongelmaasi.

        Nythän on kysymys näytelmästä, jossa muumiokissa on Tean ystävä, samoin kummituskakka ja puru-hai. 😁 tyhmentäjä on pahis.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö ole kiva shattailla. Minua on syytetty bloggailusta. Arvostelukykyä ei näilla saiteilla taida olla monellakaan, typerää lätinää vaan, eikö niin. Vaan malta olet liian malttamaton, kyllä se tuo hyrrä lähtee pyörimään eikä tule montaa samaa kommenttia peräjälkeen.

        Korppis

        Itselläsi on vähiten arvostelukykyä,
        mutta itse arvostelukyvyttömänä et sitä huomaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajattelit mennä ylläpitoon itkemään poistoa. Ei minua haittaa, mutta jos sinua haittaa niin kysy jotain ohjetta ongelmaasi.

        Nythän on kysymys näytelmästä, jossa muumiokissa on Tean ystävä, samoin kummituskakka ja puru-hai. 😁 tyhmentäjä on pahis.

        Korppis

        Nythän se selvisi kun itse kerrot, mikä on tean =korppikesen ystävä. Se on KUMMITUSKAKKA !🤣😂😂😂 Miten noin osuvan nimen keksitkin. Onneks se ei osaa suomee, vois suuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älkää nyt herranen aika kiusatko sairasta ihmistä.
        Jutuista päätellen hän alkaa olla jo siinä tilassa, että työntää kohta päänsä keramiikkauuniin ja vääntää kaasuhanat auki.

        Haittaisko ketään ?


    • Anonyymi

      Liikut alinomaa järjellisyyden rajamailla, sellaisesta ihmisestä on syytä harkita tehdä ilmoitus.

      • Anonyymi

        Siksi korppis kirjoittaakin näitä järjettömyyksiä kirjautumatta.
        Näin hänen kommenttinsa eivät kirjaudu profiiliin, josta sen siellä kävijät näkisivät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi korppis kirjoittaakin näitä järjettömyyksiä kirjautumatta.
        Näin hänen kommenttinsa eivät kirjaudu profiiliin, josta sen siellä kävijät näkisivät.

        Kierohan se on viimesen päälle. Ihan hyvä että tämä hyväuskoinen ja vedätettävä 70 näkee viimeistään nyt sen luonteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siksi korppis kirjoittaakin näitä järjettömyyksiä kirjautumatta.
        Näin hänen kommenttinsa eivät kirjaudu profiiliin, josta sen siellä kävijät näkisivät.

        Turhaa "piiloutumista" sikäli, että kaikki sen tuntee ja haistaa jo kaukaa
        mikä on sen juttu.


    • Anonyymi

      Tämä aloitus kertoo siitä, että ketjuuni halutaan osallistua vaikka asiantynkää ei olisikaan. Miksikö osallistutaan, siksi, että huomioin kaikki, en ohita ylimielisesti ja ala puhumaan tyrnimarjapensaista. Huomiota ihmiset kaipaa, jos eivät huomiota muuten saa niin kiukuttelemalla kuin pahaset kakarat.

      Saven läträämisen jälkeen ajoin auton vuokra-autotalliin koska oli älytön koiranilma. Jouduin kävelemään sieltä hallilta kaupan kautta kotiin reippaan kilsan siinä räntäsateessa. En halunnut jättää rakasta "hopeanuoltani" jäätymään ulos taloyhtiön vierasparkkiin kun siitä on tullut aikoinaan sanomista. Se on vierasparkki eikä vuokralaisen parkkipaikka koska vuokralainen ei ole vieras. 😁

      Tulipahan ulkoiltua.

      No, tämä keisi on nyt tässä.

      Hyvää yötä

      Korppis

      • Anonyymi

        Sinä tosiaan olet sekaisin!
        Sanonko, mihin voit sen hopeanuolesi työntää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä tosiaan olet sekaisin!
        Sanonko, mihin voit sen hopeanuolesi työntää?

        Toisessa ketjussa sain lukea mielenkiintoisen kommentin tästä "sympaattisesta" ihmisestä,
        miten hän on tylyttänyt syöpäsairaita, vaikka on itse saanut vertaistukea,
        "ei jaksa kuunnella pahemmin sairaitten murheita
        kun on itse selvinnyt" - tyyliin...


      • Anonyymi

        Hyvä että sinulla on siellä edes yksi rakkauden kohde, se hopeanuoli. Samanlaista kovaa kylmää matskua kun olette.


    • Anonyymi

      Tässä linkki Tea ja tyhmentäjä lasten näytelmään. Luin tuolta, että jollekin ei ole mennyt jakeluun (en tosin ihmettele) aloituksen alkuperä ja roolihahmot.

      http://www.kajaani.fi/fi/kajaaninteatteri/tea-ja-tyhmentaja

      Korppis

      Lukekaa Sanomalehtiä, lukeminen kannattaa aina.

      Nyt yötä, älkää valvoko koko yötä.

      • Anonyymi

        Luemme kyllä sanomalehtiä, alueellisia ja valtakunnallisia. Mutta meitä ei nuo kakkajutut niin inspaa kuin sinua. Eikä muualla kakkateatteria edes esitetä. Mutta kukin tyylilläön ja kahjoillaan poimii itselleen sopivat aiheet.


      • Anonyymi

        Ei aikuinen lue sanomalehteä nukkeleikkien takia.
        Vain lapsen tasolla olevat ovat niistä kiinnostuneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei aikuinen lue sanomalehteä nukkeleikkien takia.
        Vain lapsen tasolla olevat ovat niistä kiinnostuneet.

        Olen huomannut että korppiksella on outo mieltymys noihin perspuolen asioihin ja tykkää mielellään keskustella anaaliseksi ynnä muista sen suuntaisista aiheista.


    • Anonyymi

      Lukaisin otsikon linkistäsi.

      "Vauhdikas, riemukas ja ennakkoluuloton seikkailunäytelmä ala-asteikäisille!

      Just, joo, hyvä sinä.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5025
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3297
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1432
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      977
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      229
      764
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe