Paras koiratutka

Anonyymi

Moi.
Mikä on mielestänne paras koiratutka norjanharmaan ja ajokoiran omistajalle? Tekeekö tuolla Ultracomin r10:llä mitään, kun nyt saisi sellaisen näköjään normaalia halvemmalla ja kaupan päälle lisenssi ja hattua & paitaa. Ja onko nuo tutkat parempia ulkoisella antennilla vai ilman?

18

15662

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kaveri vaihtoi vähän aikaa sitten Trackerista Ultracomiin ja on ollut erittäin tyytyväinen. Viimeksi katsottiin myös sitä Ultracomin paikannusohjelmaa metsästysreissulla ja on oikein sujuvat kartat. Tietenkin näissä on lähes aina oma merkki paras ja itse olen tykännyt aina Trackerista. Nyt näyttää, että Ultracomin suosio kasvaa todella paljon ainakin meidän metsästysporukassa, joten luultavasti laitan myös itse ensi syksynä testiin toiselle koiralle Ultracomin pannan. Minulla on ollut Trackerissa antenni ja toimii hyvin hirvijahdissa.

      • Anonyymi

        Saakos näitä käyttää Metsästyksessä. On oikein luvallista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saakos näitä käyttää Metsästyksessä. On oikein luvallista.

        Hah! :) Ennen metsästyskin oli vielä metsästystä, kun ei ollut tutkia. Nykyään siellä on kaikilla tutkat ja istuskellaan autossa tai joskus jopa extreemisti nuotiolla ja seurataan älypuhelimesta, missä koira menee. Ja voin kertoa, että hirvenpyynti on helppoa, kun näkee, minne päin koira on hirveä ohjaamassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah! :) Ennen metsästyskin oli vielä metsästystä, kun ei ollut tutkia. Nykyään siellä on kaikilla tutkat ja istuskellaan autossa tai joskus jopa extreemisti nuotiolla ja seurataan älypuhelimesta, missä koira menee. Ja voin kertoa, että hirvenpyynti on helppoa, kun näkee, minne päin koira on hirveä ohjaamassa.

        Alkuun oli tutkia jossa oli 4 antennia sivuille ja piippauksista& vikinästä pääteltiin missä suunnassa sekä kuinka kaukana koira oli.

        Itse olen metsästys välineenä tutkaa vastaan ja nämä usealle näkyvät (puhelimeen) koiran liikkeet luo rauhattomuutta metsästykseen.
        Koiran omistaja on vastuussa koiran liikkeistä, tielle menot, naapurin mailla max. 30min, turhat sorkka ajot... näitä valvotaan tutkasta.
        Oletan että jollekin tutka luo suurempia saalis määriä mutta liikaa sitä tuijottavat menettää tilasuutensakkin :) puhelin tutkalla minuuttien viive koiran sijainnissa riista vartinkin edellä.

        Jos muistaa että autolta pitää lakia noudattaen kävellä 100m passiin/ ampuma tilanteeseen niin saadaan hätähousut ”autolla” metsästäjät karsittua. Näin tutka vastaan riista tilannekin normalisoituu.

        Ite hommasin (x2) gps vhf tekniikkaa käyttävän uutuuden.. käy retkeilyyn että koiralle.
        Oletan että ei tule riista yhtään helpommin vaikka tuollaiset laitteet on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah! :) Ennen metsästyskin oli vielä metsästystä, kun ei ollut tutkia. Nykyään siellä on kaikilla tutkat ja istuskellaan autossa tai joskus jopa extreemisti nuotiolla ja seurataan älypuhelimesta, missä koira menee. Ja voin kertoa, että hirvenpyynti on helppoa, kun näkee, minne päin koira on hirveä ohjaamassa.

        Ei koira Hirveä ohjaile se on toisin päin , Hirvi jos haluaa mennä se menee , ei sitä Koira piettele


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuun oli tutkia jossa oli 4 antennia sivuille ja piippauksista& vikinästä pääteltiin missä suunnassa sekä kuinka kaukana koira oli.

        Itse olen metsästys välineenä tutkaa vastaan ja nämä usealle näkyvät (puhelimeen) koiran liikkeet luo rauhattomuutta metsästykseen.
        Koiran omistaja on vastuussa koiran liikkeistä, tielle menot, naapurin mailla max. 30min, turhat sorkka ajot... näitä valvotaan tutkasta.
        Oletan että jollekin tutka luo suurempia saalis määriä mutta liikaa sitä tuijottavat menettää tilasuutensakkin :) puhelin tutkalla minuuttien viive koiran sijainnissa riista vartinkin edellä.

        Jos muistaa että autolta pitää lakia noudattaen kävellä 100m passiin/ ampuma tilanteeseen niin saadaan hätähousut ”autolla” metsästäjät karsittua. Näin tutka vastaan riista tilannekin normalisoituu.

        Ite hommasin (x2) gps vhf tekniikkaa käyttävän uutuuden.. käy retkeilyyn että koiralle.
        Oletan että ei tule riista yhtään helpommin vaikka tuollaiset laitteet on.

        ei ole olemasa mitään määrättyä matkaa ajoneuvon välitön hyväksi käyttö on kielletty jos olet auto parkissa ollut vaikka kymmenen minuuttia voit ampua auton vierestä puolentunnin kuluttua jopa autosta tukea ottaen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah! :) Ennen metsästyskin oli vielä metsästystä, kun ei ollut tutkia. Nykyään siellä on kaikilla tutkat ja istuskellaan autossa tai joskus jopa extreemisti nuotiolla ja seurataan älypuhelimesta, missä koira menee. Ja voin kertoa, että hirvenpyynti on helppoa, kun näkee, minne päin koira on hirveä ohjaamassa.

        Et ainakaan ole milloinkaan harrastanut metsäsystä koiriem kanssa 80- luvulla. Muutenkin joku kokematon amatööri.


    • Anonyymi

      Mulla toimii hyvin b-bark ja koiran kuulen haukusta ja saan viheltämällä pois

    • Anonyymi

      Trakkerin supra on tällä hetkellä paras mutta on sillä hintaakin. Parhaalle ajokille parasta

      • Anonyymi

        trakkerin kömpelöt pannat ei sovellu mäyräkoirille


    • Anonyymi

      Kiitoksia nopeista vastauksista. Tänään tuli Facebookissa vastaan Impancom, joka mainostaa Suomen halvimpia Ultracomeja. Yksi tuttu oli tilannut sieltä, niin huomasin. En raski ostaa tuota Supraa, vaikka varmasti olisi huippu tutka sekin. Luotan ehkä enemmän tuohon antennilla olevaan mallin, joten sillä mennään. Yritän muistaa palata tänne, kun saan vähän ajokoiralla testattua tuota.

      • Anonyymi

        Tuo on näköjään melko uusi yritys, joten varmaan siksi saa nyt jotenkin erityisen halvalla tuota Ultracom r10:ä. Yhteystiedot löytyy ainakin täältä www.facebook.com/groups/2801348963244036


    • Anonyymi

      R10 oli suurin virhe mitänolen tehnyt.Kun ostin ensinmäisen antennimallin ongelmat alko heti .Katko virtaa ja haukkulaskuri heti sökönä kuori halki. Viimevuona kolmekertaa huollossa yht. puolitoista kuukautta parasta pyyntiaikaa.Tänään antennimalli ja anteeniton kumpikin mykäksi ja vielä kaverin pitkä nelonen .Kaipuu on suuri Vanhaa luotettavaa trackeria.En suosittele kenellekkään.Täysi paska koko merkki.

      • Anonyymi

        onha se hienoa ku rakkeri miehet lähettelee viestejä pantaan ku ei paikka tietoa tule. niin supra kun artemiski ollu niukka lähettämää tietoa. ultracomia parempaa saa hakea


    • Anonyymi

      no voi helkkari , miksei Astroa kehu kukaan , se on hyvä , olen käyttänyt Astroa 11 vuotta toimii , tietenkin Mäti säkit jotka ei kävele vaan autolla seurailee koiraa , niille tietysti pitää olla parasta laatua

    • Anonyymi

      Ei Metsästys koira mitään tutkaa tarvitse.
      Koira tarvitsee Metsästäjän ei Harrastajaa.

      • Anonyymi

        Sinähän oikein seppä olet, liekkö mehässä koskaan käynynäkkään?


      • Anonyymi

        meillä ammattilaisilla ei aina ole satojatuhansia hehtaareja korpea missä koiraa treenata ei metsästäjä tutkaa tarvitse se on koiran henkivakuutus siellä minne teitä on rakennettu metsästäjä pystyy tutkaska kertomaan etukäteen mitä tapahtuu seuraavan puolentunnin aikana joku ehtii sinne koiran eteen estämään auton alle jäämisen no onhan sen eläimen kaato todella helppoa kun katsot tutkasta paikan ja menet sinne odottamaan puolituntia ja ammut pois


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      108
      867
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      667
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      71
      617
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      536
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      493
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe