Patteriautolla ei pitkälle pötkitä...

Anonyymi

Kyllä on hyvä kirjoitus.... mut eihän ne kehä kolmosen sisäpuolella tai kasvukeskuksissa ymmärrä muun suomen päälle.

https://www.paivanlehti.fi/patteriautolla-ei-pitkalle-potkita-ilmastosta-vouhottavien-paattajien-teot-riitelevat-puheiden-kanssa/

11

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihmiset, jotka eivät ole edes sähköauton kyydissä olleet kirjoittavat tuollaisia!

      Sähköautoja on nykyään takseinakin, joten ei ne taida ihan käyttökelvottomia olla. Keskimääräinen autoilija ajaa noin 45 km päivässä, joten sähköauto taipuu kevyesti valtaosalle kansaa. Parhailla pääsee jo nyt yli 500 km yhdellä latauksella ja talvellakin sen 400 km.

      • Anonyymi

        Itse olen ajanut kymmeniä kertoja autolla siten, että lähtenyt savonrannalta ja ajanut kiirunaan tankaten vain välillä. Matkaa noin 950 km. Kerro miten onnistuisi sähköautolla?
        Kuudesti olen kaverin kanssa ajanut Sveitsiin tai Itävaltaan siten että Tukholmassa tai Tallinnassa laivasta päästyä olemme vuorotelleetm toinen ajaa, toinen nukkuu tankaten välillä yhtä soittoa noin 3000 km. Kertoisitko miten onnistuu sähköautolla? Sähköauto on varteenotettava vaihtoehto siinä vaiheessa kun "tankkaus" onnistuu yhtä nopeasti kuin bensa tai dieselautoon....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ajanut kymmeniä kertoja autolla siten, että lähtenyt savonrannalta ja ajanut kiirunaan tankaten vain välillä. Matkaa noin 950 km. Kerro miten onnistuisi sähköautolla?
        Kuudesti olen kaverin kanssa ajanut Sveitsiin tai Itävaltaan siten että Tukholmassa tai Tallinnassa laivasta päästyä olemme vuorotelleetm toinen ajaa, toinen nukkuu tankaten välillä yhtä soittoa noin 3000 km. Kertoisitko miten onnistuu sähköautolla? Sähköauto on varteenotettava vaihtoehto siinä vaiheessa kun "tankkaus" onnistuu yhtä nopeasti kuin bensa tai dieselautoon....

        Kuten totesin, niin valtaosalle toimisi erittäin hyvin. Se, että sinulla on tuollaisia reissuja joka toinen päivä ei tarkoita sitä, että kaikki noin ajaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten totesin, niin valtaosalle toimisi erittäin hyvin. Se, että sinulla on tuollaisia reissuja joka toinen päivä ei tarkoita sitä, että kaikki noin ajaisi.

        Muutoinkaan ihan yksityisyyden vuoksi ei kannata siirtyä uusiin autoihin, vaan ennemmin kunnostaa tip top kuntoon joku 70-luvun jenkki menopeli.... ei ole turhaa elektroniikkaa tai härpäkkeitä.

        https://yle.fi/uutiset/3-11163245

        Mitä helvettiä ihminen tekee peruutustutkalla, kaistavahdilla jne. Jos ei osaa peruuttaa taskuun peileistä on täysi urpo, tai jos ei pysy tiellä ilman vahtia niin kortti pois....


      • Anonyymi

        Sähköautot on invalidien patterimopoja vanhainkodissa.
        Sähköautoilla lapset leikkivät, ei aikuiset!
        Scalextric oli hyvä sähköautorata jo 70-luvulla..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen ajanut kymmeniä kertoja autolla siten, että lähtenyt savonrannalta ja ajanut kiirunaan tankaten vain välillä. Matkaa noin 950 km. Kerro miten onnistuisi sähköautolla?
        Kuudesti olen kaverin kanssa ajanut Sveitsiin tai Itävaltaan siten että Tukholmassa tai Tallinnassa laivasta päästyä olemme vuorotelleetm toinen ajaa, toinen nukkuu tankaten välillä yhtä soittoa noin 3000 km. Kertoisitko miten onnistuu sähköautolla? Sähköauto on varteenotettava vaihtoehto siinä vaiheessa kun "tankkaus" onnistuu yhtä nopeasti kuin bensa tai dieselautoon....

        Harvapa ajaa Savonrannalta Kiirunaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harvapa ajaa Savonrannalta Kiirunaan.

        No monipa ajaa esim. helsingistä leville tai ylläkselle lomalle.... kyllä pitää päästä ilman tuntien välilatauksia.... Joukkoliikenteen kehittäminen on parempi idea kuin sähköautot.
        Joukkoliikennekään Suomessa ei toimi ja on kallista. Jos voitaisiin puhua aikuisten oikeasti esim joukkoliikenteestä tulisi rataverkon olla sellainen että junalla pääsee kaikkien isojen kaupunkien välillä. Esim. Savonlinnasta tulisi kulkea kiskobussi kerran kahdessa tunnissa pieksämäenkin suuntaan jossa voisi vaihtaa vaikka Rovaniemen junaan... Ja lippujen hinnoitteluun mallia Saksasta, jossa yhden osavaltion alueella saa aikuinen vuorokauden matkustaa junalla niin paljon kuin sielu sietää noin 25 eurolla. Kokoluokasta puhuttaessa esim. joensuu-kuopio-mikkeli-jyväskylä-kouvola. kotka alueen sisällä pitäisi pystyä kulkemaan tuolla summalla vuorokausi. Itsekin käyttäisin junaa jos vaikka kotkaan pääsisi meno paluuna 25 eurolla....


    • Anonyymi

      Itse ajan joka päivä huviajoa ilman todellista merkitystä tuon 45 km.... joskus saatan kurvata savonrannalta joensuuhun ihan vaan käymään mäkkärissä hampurilaisella.... tai illalla juomassa latte kahvin.... matkaa tuli reilut 60 km / suunta....

      • Anonyymi

        Niin mitä sitten, nuo matkat hoituu kevyesti pienemmälläkin sähköautolla, kelissä kuin kelissä.


    • Anonyymi

      Joo jollain volkswagen polon kokoisella munuaisella.... HAHAHAHA.... Autoksi luetaan kaikki volkswagen passatista ja volvo v70 suuremmat.... itse en ainakaan alkaisi ajaa millään pikkuautoilla.... ei niissä ole tilaa....

    • Anonyymi

      Lidlin parkkipaikalla näky olevan "duracell" kaara....parkissa...

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1545
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1238
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1233
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe