Toyota on senioreiden suosikkimerkki

Anonyymi

63

93

    Vastaukset

    • Eivät nuoret viihdy Toyotan ratissa.

      • Ei tietenkään. Nuorillahan on varaa ostaa vaan saksasta monta sataa tuhatta poljettuja bemareita, audeja, ja mesejä....Mitenkäs ne ilmastotalkoot taas menikään?....


      • Tähän on muutama syy.

        1) Toyota on niin haluttu auto Suomessa, että se on pirun kallis käytettynä, varsinkin joku Corolla. Ei nuorilla ole varaa ostaa kalliita käytettyjä.

        2) Toyota ei oiekin enää tuo niitä hyviä mallejaan tänne, ja ne mitä tuo ovat kiitos täkäläisen ympäristöeprseverotuksen, liian kalliita. Toki EU suosii EU:ssa tehtyjä autoja, eli oikeaa Japanilaista toyotaa täällä harvoin enää näkee. Ne ovat Euro toyotia, mitä tänne tuodaan.

        Esim Proace, joka on sama auto kuin Peugeot ja Citroenin vastaavat mallit. Mitä lisäetua saat ostamalla sen toyotan logolla? Ehkä Suomessa paremman jälleenmyyntiarvon, koska osa porukasta ei tiedä asiaa ja maksaa vain enemmän koska toyota.


    • Ainoastaan kehityksen kelkasta tippunut seniili dementikko voi ostaa tollolootan, vanhasta muistista.

      Tosin kehityksen kelkasta tippuneelle on elämä helpompaa, kun auto on kaikin puolin tuttu jo parinkymmenen vuoden takaa. Ehkä tässä tärkein syy siihen, että tollolootan ajo-ominaisuudet, ruostuminen, kehityksen kelkasta tippunut moottoriteknologia (ei turbokoneita) ja alustan kantavuus laahaavat yhä 20 vuotta muita perässä. Niin tuttua, niin tuttua jo 80/90 -luvuilta!

      Uusia energianlähteitäkään ei kannata fossiilisen bensan rinnalle tuoda, kun ei tojovaarit niitä kuitenkaan osaa käyttää.

      • Eikä meluisuus haittaa, kun muutenkaan kuulo ei ole senioreilla paras mahdollinen.


      • Kehityksen kelkasta ?
        Eläkeläiset ovat taloudellisia tietyistä syistä ja silloin katsotaan mikä on halpa ajaa , samalla ei iäkkäillä ole edes sama tarve ajella autolla kun nuoremmilla, joten Toyota on hyvä valinta .
        Itse ajanut niin mersua, aukiaa kun bemärka ja lexusta , yhteistä toyotan kanssa ratti, kaasu ja jarru, matka taittui ihan sammalla tavalla , ja ajatus saasteista jota pakoputki puhaltaa niin siinäkin on Toyota niinkun aikaan sopivam polttoaineen koulutus myös pienempi , joten alentamalla iäkkäitä että ovat pufonneet kehityksen kelkasta , puhuin selvästi itsestäsi


    • Hyvätuloiset eläkeläiset valitsevat usein Toyotan koska he eivät suuremmin välitä painia teknisten ongelmien kera mihin saksalaisten, kiinanruotsalaisten tahi tsekkislovakialaisten rönttöjen haltijat tavallisesti joutuvat tekemisiin miltei joka päivä.

      Toyota tarjoaa huoletonta ja laadukasta menopeliä myös vanhemmille ihmisille mikä on lunnollista maailman suurimman valmistajan taholta.

      • Mutta kun niitä Tojoja ostavat pienituloiset eläkeläiset. Heillä on aikaa seisottaa auojansa pajalla huollossa/korjauksessa. Huoltovälikin kun on niin lyhyt. Eikä hirveästä melusta ajaessa ole haittaa kun kuulo on huonontunut muutenkin.


      • " Hyvätuloiset eläkeläiset valitsevat usein Toyotan koska he eivät suuremmin välitä painia teknisten ongelmien kera mihin saksalaisten, kiinanruotsalaisten tahi tsekkislovakialaisten rönttöjen haltijat tavallisesti joutuvat tekemisiin miltei joka päivä.

        Toyota tarjoaa huoletonta ja laadukasta menopeliä myös vanhemmille ihmisille mikä on lunnollista maailman suurimman valmistajan taholta. "

        Tässä viestissä asia on ymmärretty oikein. Uudehkon tai ihan uuden hybridi-Tojotan ostavat nimenomaan suhteellisen maksukykyiset eläkeläiset, joita autojen turhanpäiväiset kommervenkit eivät enää kiinnosta. He ostavat Tojotansa käteisellä, ja heitä kiinnostaa vain se, että auto toimii varmasti huoltovälin ja se starttaa aina laakista. Hyvin mielellään he vievät Tojotansa kerran vuodessa hybrikoneiston tarkistukseen, koska silloin 10 vuoden ja 350000 km takuu pysyy voimassa. Käyttöautolla elvistely ei tuo heille enää mitään lisäarvoa elämään, joten vaatimaton Tojota on heille kaikein sopivin auto jokapäiväiseen ajoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun niitä Tojoja ostavat pienituloiset eläkeläiset. Heillä on aikaa seisottaa auojansa pajalla huollossa/korjauksessa. Huoltovälikin kun on niin lyhyt. Eikä hirveästä melusta ajaessa ole haittaa kun kuulo on huonontunut muutenkin.

        14 vuotta vanha Toyota ei kertaakaan vielä verstaalla ja mittari mennyt kerran ympäri niin että silllai


      • Anonyymi kirjoitti:

        14 vuotta vanha Toyota ei kertaakaan vielä verstaalla ja mittari mennyt kerran ympäri niin että silllai

        " 14 vuotta vanha Toyota ei kertaakaan vielä verstaalla ja mittari mennyt kerran ympäri niin että silllai "

        Ajelet vielä uudenkarhealla Tojotalla. Minun edellisellä Tojotallani ajettiin 28 vuotta joka päivä, ja aina se oli laakin peli. Viime lokakuussakin se meni katsastuksesta läpi kiitosmaininnalla, sillä kaikki asiat olivat kunnossa. Katsastusmiehen mukaan auton päästötkin olivat puhtaammat kuin uudessa Rellussa.

        Kaksi vuotta sitten vanha Tojotani oli ensimmäistä kertaa verstaalla. Hammastangon lahostunut suojakumi (ollut käytössä 26 vuotta) piti vaihtaa, ja sen jälkeen oli pakko tehdä pyörien suuntaus. Muita korjaamokäyntejä ei Tojotani koskaan tarvinnut, vaan tein aina itse määräaikaishuollot.

        Korjaushistorian perusteella en voi sanoa, oliko vanha Tojotani kestävä auto, sillä myydessäni sen autoliikkeeseen se oli vielä kiitettävässä ajokunnossa. Arvioni mukaan se kestää vielä jokapäiväistä ajoa ainakin 10 vuotta ilman suurempia remontteja. Juuri vanhan Tojotani laadukkuuden ja erinomaisen toimintavarmuuden vuoksii ostinkin lokakuussa itselleni 2 vuotta käytössä olleen hybridi-Tojotan. Muita merkkejä ei edes harkinnut enkä koeajanut.


      • Anonyymi kirjoitti:

        " 14 vuotta vanha Toyota ei kertaakaan vielä verstaalla ja mittari mennyt kerran ympäri niin että silllai "

        Ajelet vielä uudenkarhealla Tojotalla. Minun edellisellä Tojotallani ajettiin 28 vuotta joka päivä, ja aina se oli laakin peli. Viime lokakuussakin se meni katsastuksesta läpi kiitosmaininnalla, sillä kaikki asiat olivat kunnossa. Katsastusmiehen mukaan auton päästötkin olivat puhtaammat kuin uudessa Rellussa.

        Kaksi vuotta sitten vanha Tojotani oli ensimmäistä kertaa verstaalla. Hammastangon lahostunut suojakumi (ollut käytössä 26 vuotta) piti vaihtaa, ja sen jälkeen oli pakko tehdä pyörien suuntaus. Muita korjaamokäyntejä ei Tojotani koskaan tarvinnut, vaan tein aina itse määräaikaishuollot.

        Korjaushistorian perusteella en voi sanoa, oliko vanha Tojotani kestävä auto, sillä myydessäni sen autoliikkeeseen se oli vielä kiitettävässä ajokunnossa. Arvioni mukaan se kestää vielä jokapäiväistä ajoa ainakin 10 vuotta ilman suurempia remontteja. Juuri vanhan Tojotani laadukkuuden ja erinomaisen toimintavarmuuden vuoksii ostinkin lokakuussa itselleni 2 vuotta käytössä olleen hybridi-Tojotan. Muita merkkejä ei edes harkinnut enkä koeajanut.

        Minun Toyotani ei ollut päivääkään kunnossa. Esim. takajarrut saatiin pelaamaan vain katsastuksen ajaksi. Ei tainnut kertaakaan mennä laakista läpi katsastuksessa. Moottorin vaihto oli kallein remontti.

        Nykyään Toyota on merkki jota en edes harkitse.


    • Ostaako yli 70 vuotiaat muitakin kuin Tojoja, en olisi uskonut. Kaikki jutut Toyotan kestävyydestä, luotettavuudesta ja pienestä kulutuksesta voidaan kyllä jättää omaan arvoonsa ja unohtaa.

      • Ladoilla, Toyotilla ja Suzukeilla körötetään hiljaa. Eipä noita juuri matka-ajossa näe.


      • Heikko näkö ja huono kuulo ovat perusedellytyksiä tollolootan ostamiselle. Terveisiin silmiin pokemonin irvistys sattuu liian pahasti, puhumattakaan sisustuksen japsihorror -teemasta, missä eri materiaaleja ja muotoja on yhdistelty miten sattuu.

        Heikko kuulo auttaa sietämään rengasmelua ja vaparimopokoneen ulinaa.

        Autoilu tapahtuu lujan uskon voimin. Ei siinä näköä tai kuuloa tarvita.
        https://www.is.fi/autot/art-2000005913846.html

        Tietyst välillä tarvitaan uskon vahvistusta.... ei ole sattumaa, että tolloloota on myös rattijuoppojen suosikkimerkki. Ei sitä selvin päin kestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ladoilla, Toyotilla ja Suzukeilla körötetään hiljaa. Eipä noita juuri matka-ajossa näe.

        Tyypillisiä jonon hinaajia ovat myös datsunit sekä Honda CRV.

        Hmm. mikähän näitä itäautoja oikein yhdistää... ;-D


    • Tuosta tilastosta voidaan myös havaita, että nuoretkin ovat siirtymässä Toyotien omistajiksi kun heidän ympäristötietoisuutensa kehittyy ja todellisuus liikenteen realiteeteista valkenee.
      Valitettavasti vielä 50-vuotiainakin monilla on vaikeuksia nähdä omaa etua kauemmaksi. Silloin autovalintoina ovat saastepesät, vikasimulaattorit ja öljypolttimet.

      • Hihii, mitä vitsiä poika laittaa.


    • Joka Toyotan Hybridiin joskus erehtyy niin paluuta ei enää ole tavanomaiseen.
      Niin upeaa ja vaivatonta on meno Hybridillä.

      • Ajetaanko sitä hybridiä jonkin taloudellisuusmittarin mukaan, kun kiihdytys etenkin liikennevaloista ylämäkeen kestää ikuisuuden ja muutenkin ajetaan muuta liikennettä hitaammin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajetaanko sitä hybridiä jonkin taloudellisuusmittarin mukaan, kun kiihdytys etenkin liikennevaloista ylämäkeen kestää ikuisuuden ja muutenkin ajetaan muuta liikennettä hitaammin.

        Tollolootan hypetyksissä on pienitehoinen sähkömoottori, joten "puhtaasti" sähköllä ajettessa suorituskyky on mopoautojen tasolla.

        Vaikkei sähköllä pääse kuin kilometrin tai kaksi, itäautojen kuskit varovat painamasta kaasupoljinta liian syvälle. Se nimittäin johtaa polttomoottorin käynnistymiseen. Koska itäautojen moottorit ovat tippuneet teknisen kehityksen kelkasta eli ovat samanlaisia hengettömiä kierroskoneita kuin kekkoslovakian aikaan, konetta on PAKKO ulisuttaa kovilla kierroksilla, kun siitä pitää saada tehoa ulos. Tosin käsite teho on aika suhteellinen, kun 10 s nollasta sataan suuruusluokasta puhutaan.

        Ulinaa välttääkseen hypetysten kuskit kihnuttavat tientukkoina.

        Esim TM kellotti tuoreella Mazda 3:lle, jossa on itämaan tekniikan viimeisintä sanaa edustava 2,0 l puristussytytteinen moottori ja paperien mukaan 180 japaninponia pellin alla, huikean 9,9 s ajan 0-100 km/h vedossa. Sama ujosefekti vaivaa myös tollolootan japaninponeja.


      • Ihan niin Hybrid on se paras, ja kun öljyltä haiseva mersu ohittaa ja puskee saasteita , ratin takana merkkihullu kuski , niin toyotan omistaja on tyytyväinen omaan valintaansa , ja rahat ei mene polttoaineeseen kuten ennenvanhaan näiden merkkiautojen kanssa .ajellessa


      • " Joka Toyotan Hybridiin joskus erehtyy niin paluuta ei enää ole tavanomaiseen.
        Niin upeaa ja vaivatonta on meno Hybridillä. "

        Olen täsmälleen samaa mieltä. Olen vuodesta 1978 alkaen ajanut vain automaattivaihteisilla autoilla vuoteen 2019 asti. Viime lokakuussa ostin itselleni 2017-mallisen hybridi-Tojotan, ja heti havaitsin sen, että varsinkin kaupunkiajossa se on paras mahdollinen valinta. Paluuta tavalliseen automaattivaihteistoon ei enää ole, sillä olen jo tottunut hybridi-Tojotan täysin nykäyksettömään kyytiin. Hybridi-Tojota tarjoaa sähköauton ajomukavuuden kaupungissa ja polttomoottoriauton pitkän toimintasäteen maantiellä (yli 1000 km), joten yleisarvosanaksi tulee täysi 10.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajetaanko sitä hybridiä jonkin taloudellisuusmittarin mukaan, kun kiihdytys etenkin liikennevaloista ylämäkeen kestää ikuisuuden ja muutenkin ajetaan muuta liikennettä hitaammin.

        Jos nyt ajattelisit että sinäkin tulet ehkä joskus vanhemmaksi ja toivon mukaan viisaammaksikin , niin silloin ymmärrät ettei näillä sinun auto merkeilläsi ole mitään erikoista, usein vaan yhden sortin ihmiset puhuivat läpikäyty päänsä täyteen olettaessaan että heidän mielipiteet on niinkuin se ainut oikea . Jotta kun aikoo päätään vähemmän asioista joista ei ole perillä niin säästyy monelta asialta,
        Eläkeläiset ovat myös ihan samoja ihmisiä kuten olivat nuorenpanakin , ero etteivät alentaneet koskaan iäkkäitä ihmisiä asiasta . Sillä aurinkoinen turpa nisse tulee kerran vanhaksi Hyvä pitää mielessä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt ajattelisit että sinäkin tulet ehkä joskus vanhemmaksi ja toivon mukaan viisaammaksikin , niin silloin ymmärrät ettei näillä sinun auto merkeilläsi ole mitään erikoista, usein vaan yhden sortin ihmiset puhuivat läpikäyty päänsä täyteen olettaessaan että heidän mielipiteet on niinkuin se ainut oikea . Jotta kun aikoo päätään vähemmän asioista joista ei ole perillä niin säästyy monelta asialta,
        Eläkeläiset ovat myös ihan samoja ihmisiä kuten olivat nuorenpanakin , ero etteivät alentaneet koskaan iäkkäitä ihmisiä asiasta . Sillä aurinkoinen turpa nisse tulee kerran vanhaksi Hyvä pitää mielessä .

        Tolloloota ostetaan sitten, kun aletaan käyttämään vaippoja. Uudelleen.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Tollolootan hypetyksissä on pienitehoinen sähkömoottori, joten "puhtaasti" sähköllä ajettessa suorituskyky on mopoautojen tasolla.

        Vaikkei sähköllä pääse kuin kilometrin tai kaksi, itäautojen kuskit varovat painamasta kaasupoljinta liian syvälle. Se nimittäin johtaa polttomoottorin käynnistymiseen. Koska itäautojen moottorit ovat tippuneet teknisen kehityksen kelkasta eli ovat samanlaisia hengettömiä kierroskoneita kuin kekkoslovakian aikaan, konetta on PAKKO ulisuttaa kovilla kierroksilla, kun siitä pitää saada tehoa ulos. Tosin käsite teho on aika suhteellinen, kun 10 s nollasta sataan suuruusluokasta puhutaan.

        Ulinaa välttääkseen hypetysten kuskit kihnuttavat tientukkoina.

        Esim TM kellotti tuoreella Mazda 3:lle, jossa on itämaan tekniikan viimeisintä sanaa edustava 2,0 l puristussytytteinen moottori ja paperien mukaan 180 japaninponia pellin alla, huikean 9,9 s ajan 0-100 km/h vedossa. Sama ujosefekti vaivaa myös tollolootan japaninponeja.

        Tojota on hyvä auto, jos puolueeton ihminen suorittaa arvion. Tämä asia on yleisesti tunnettu.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16217907/miksi-tojotan-menestysta-pelataan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

        "Kyllä se hybridikin kiihtyy, jos on osaava kuljettaja ja autossa isot karvanopat

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16217907/miksi-tojotan-menestysta-pelataan "

        Olen liukkailla keleillä pannut merkille hybridi-Tojotan ripeyden. Äskenkin kävin kylällä, ja totesin taas saman asian, kun yhdestä liukkaasta T-risteyksestä piti kääntyä ylämäkeen. Tojota lähti sähkömoottorilla niin tasaisesti liikkeelle, että luistonesto välähti vain pari kertaa. Takapuskurissani ennen risteystä roikkunut katumaasturi jäi risteyksestä lähdettäessä välittömästi noin 100 m jälkeen, koska se ei saanut vetäviä pyöriä pitämään nykivän vedon vuoksi. Hybridi tojota on näissä tilanteissa täysin ylivoimainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä se hybridikin kiihtyy, jos on osaava kuljettaja ja autossa isot karvanopat

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16217907/miksi-tojotan-menestysta-pelataan "

        Olen liukkailla keleillä pannut merkille hybridi-Tojotan ripeyden. Äskenkin kävin kylällä, ja totesin taas saman asian, kun yhdestä liukkaasta T-risteyksestä piti kääntyä ylämäkeen. Tojota lähti sähkömoottorilla niin tasaisesti liikkeelle, että luistonesto välähti vain pari kertaa. Takapuskurissani ennen risteystä roikkunut katumaasturi jäi risteyksestä lähdettäessä välittömästi noin 100 m jälkeen, koska se ei saanut vetäviä pyöriä pitämään nykivän vedon vuoksi. Hybridi tojota on näissä tilanteissa täysin ylivoimainen.

        Voihan se hybrid toyota lähtee tasasesti liikkeelle, mutta kuitenkin jää ylämäkeen liukkaalla kiinni. Kävin aamu tuimaan nykäisemässä vanhalla Quatrolla uuden karhean Corolla hybridin mäenpäälle. Se hybridi lähti niin tasaisesti liikkeelle, että se ei tullut mäkeä ylös muuten kuin quatrolla vedettynä.


    • Toyotallakin pääsee sen pari kertaa viikossa käymään maitokaupassa ja kerran terveyskeskuksessa.

    • Vaarit ovat tottuneet surkeisiin autoihin 60-70 luvulla ja niihin nähden Tojo tuntuu ihan kohtuulliselta. Vaarithan eivät uskalla edes parempia merkkejä kokeilla.

    • Toyota on senioriauto.

      • Juu, vähän kuin rollaattori.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, vähän kuin rollaattori.

        Anjoviiksen ostajille annettiin kaupantekijäisinä vaippapaketti. Kauppa kävi.


    • Pitkä elämä ja kokemus autoista ovat opettaneet seniorikansalaisille autoilusta paljon, niinpä heidänkin valinta on luotettava ja vaivaton hybridi. Ei oikeastaan ole vaihtoehtoja Toyotalle, kuka nyt haluaisi pirkka-audeilla, volkkeroilla tahi muilla rasittaa itseään syyttä suotta.

      • Toyota ostetaan, kun siinä on ihan samanlaiset nappulat ihan samassa paikassa kuin edellisessäkin mallissa, ei tarvitse pitkää opettelua. Vielä kun saisivat Toyotalla valoautomatiikan toimimaan edes tyydyttävästi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ostetaan, kun siinä on ihan samanlaiset nappulat ihan samassa paikassa kuin edellisessäkin mallissa, ei tarvitse pitkää opettelua. Vielä kun saisivat Toyotalla valoautomatiikan toimimaan edes tyydyttävästi.

        Ikäihmisille auto ei ole enää tärkeä. Kelpaa vaatimatonkin Tojon katiska.


      • Senioreilla on jo aistit vähän heikentyneet.Siksi he ostavat parhaan auton siis TOYOTAn. Toyotissa on ylivoimaisesti parhaat ajo-ominaisuudet. Se on mukava ja hiljainen. Ergonomiakin kohdillaan. Mitäpä muuta autossa vaaditaankaan. Nuo ovat tärkeitä .


      • Anonyymi kirjoitti:

        Senioreilla on jo aistit vähän heikentyneet.Siksi he ostavat parhaan auton siis TOYOTAn. Toyotissa on ylivoimaisesti parhaat ajo-ominaisuudet. Se on mukava ja hiljainen. Ergonomiakin kohdillaan. Mitäpä muuta autossa vaaditaankaan. Nuo ovat tärkeitä .

        Tarpeeksi kun aistit heikkenee voi tuntua jopa tuolta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota ostetaan, kun siinä on ihan samanlaiset nappulat ihan samassa paikassa kuin edellisessäkin mallissa, ei tarvitse pitkää opettelua. Vielä kun saisivat Toyotalla valoautomatiikan toimimaan edes tyydyttävästi.

        " Toyota ostetaan, kun siinä on ihan samanlaiset nappulat ihan samassa paikassa kuin edellisessäkin mallissa, ei tarvitse pitkää opettelua. Vielä kun saisivat Toyotalla valoautomatiikan toimimaan edes tyydyttävästi. "

        Minä olen vasta niin vähän aikaa ajellut hybridi-Auriksella, että en ole vielä ehtinyt opetella kaikkia nappuloita. Osaan kyllä käynnistää auton isosta nappulasta ja osaan myös laittaa pienen joystickin siihen asentoon, että auto lähtee joko eteen- tai taaksepäin. Tuulilasinpyyhkijöitäkin osaan käyttää.

        Tuo valoautomatiikka jäi minua vaivaamaan. Jos autossa on valoautomatiikka, niin mitä se käytännössä oikein merkitsee? En ole ohjekirjasta opetellut sitä asiaa, sillä onhan opetteluun aikaa. Vanhan ukon ei kannata hötkyillä liikaa uuden auton kanssa.

        Pari viikkoa sitten pimeällä ajaessani huomasin Tojotassa ihmeellisen piirteen. Luonnollisesti laitoin aina puolivalot päälle, kun toinen auto tuli vastaan, mutta sitten havaitsin, että autohan vaihtoi puolivalot päälle itsestäänkin. Seurasin loppumatkan valojen toimintaa tekemättä itse mitään, ja aina auto laittoi puolivalot päälle itsestään toisen auton tullessa vastaan. Onkohan hybridi-Tojotassani siis valoautomatiikka? Myyjän kanssa mistään tällaisesta automatiikasta ei kyllä ollut puhetta, mutta eihän tämä paha ominaisuus autossa ole.


    • Seniorit tietävät, että TOYOTA on Viaton, kestävä ja lähes ikuinen auto. Se on hiljainen hyvä ajaa ja ei ruostu juuri lainkaan. Nää ominaisuudet takaavat hyvän vaihtoarvon, koska kulutuskin on sangen pieni.

      • Voi kun minunkin Toyotani olisi ollut edes jotain noista mutta kun oli kaikkea muuta. Toki ajan reippaasti ja huollan huonosti mutta muut merkit toimivat.


    • Perikunta kiittää kun jotain arvonsa säilyttävää jättää jälkeensä.

    • Minun perikunnallani oli Audi, Mese, ja Bemari yhdellä, jos sun toisella sukulaisella, Nyt ovat haudassa kaikki, mutta mulle jäi ne niiden velat maksettavaksi! Mitä teen? Itsarinko?..

      • Itsari on Tojoa parempi vaihtoehto.


      • Itsari on Tojoa parempi vaihtoehto.


    • Olen 40 kymppisestä lähtiin ajanut vain toyotalla, ei huolen häivää katsastusten ym asioiden kanssa, nyt 64 v. toja alla, laatuun voi luottaa huoletonta ajoa. No nuo kateelliset audien , bemarien ,mers, puoltajat voi jättää omaan kastiinsa, koska niit vanhoja saksalaisia kalliita epäkuntosia saa niin halvalla.Ymmärrän heidän huolensa kyllä hyvin. Tsemppiä vaan teille. baanalla ajellaan ja tavataan. Moro.

      • Niinhän niitä epäkuntoisia Tojotiakin saa halvalla. Kunnossa olevienkin myynti-ilmoituksissa lukee usein "moottori vaihdettu".
        Vaarilla nousi nyt tunteet pintaan kun Tojoa ei arvosteta, sitä mielestään ainoaa oikeaa merkkiä.
        Tiedän monta iäkkäämpää henkilöä jolla on ns. hieno auto, ovat automiehiä. Usein heillä on myös joku vanha harrasteauto, ovat mobilisteja. Heidän kanssaan on mukava jutella, eivät saa raivokohtausta.


      • Niinhän niitä epäkuntoisia Tojotiakin saa halvalla. Kunnossa olevienkin myynti-ilmoituksissa lukee usein "moottori vaihdettu".
        Vaarilla nousi nyt tunteet pintaan kun Tojoa ei arvosteta, sitä mielestään ainoaa oikeaa merkkiä.
        Tiedän monta iäkkäämpää henkilöä jolla on ns. hieno auto, ovat automiehiä. Usein heillä on myös joku vanha harrasteauto, ovat mobilisteja. Heidän kanssaan on mukava jutella, eivät saa raivokohtausta.


      • Olen ajanut yli 50v toyotalla. Eka toyotani oli CROWN. Se oli loistava auto ja niin ovat olleet kaikki 42 omistamaani Toyotaa. Seuraava Toyota on jo tilauksessa.


    • Ykkösen jälkeen ihan sama mitä siellä on, mutta voittaja on Nissan Qashqai, edullinen, sopivat tilat, helppo mennä autoon/ulos, istuu hieman korkeammalla, mitä muuta ikäihminen tarvitsee?

      • Datsun kasvain on tollolootan ohella loistava esimekki siitä, miten älyttömiä autovalintoja seniilit papat tekevät.

        Luotettavuus? Tolloootan tapaan datsunillakin on vakavia ruostumisongelmia. Autot ruostuvat alustasta ja koteloiden sisältä, joten voivat olla päällepäin vielä OK, mutta 10 vuotiaana jo ihan näkkileipää kantavilta rakenteiltaan. Datsunilla on moottoreita vaivannut sylinterien muuttuminen soikeiksi ja tästä johtuva reipas öljynsyönti. Vaiva ilmenee jossain 100 ja 200 tkm välimaastossa. Koska papat ajavat vähän, autot ovat ehtineet reilusti yli 10 v ikään ennen vian ilmaantumista, joten tästä ei ole paljoa meteliä pidetty. Kuten ei hirveästi ole meteliä pidetty tollolootan vastaavasta ongelmasta, jonka perussyy huonolaatuiset männänrenkaat.

        Tuulilasi taannoin haukkui kasvaimen 1. version. Sen jälkeen toimitus täyttyi datsunpappojen vihaisesta palautteesta. "Autossa ei voi olla mitään vikaa, koska minä olen sen ostanut eikä järkiautoilija osta huonoja autoja". Kaikki varmaan tietävät, että näitä "nuorisoautoja" ostavat vain 60+ ikäiset papat? Etenkin maaseudulla asuvat... maatalousnäyttelyissä näitä on markkinoitu ja kova on kiima raappahousuisilla papoilla ollut. Vaan ei autojen ympärillä alle 6-kymppisiä ole näkynyt...

        Datsunpappojen pyhää vihaa pelätessään Tuulilasi on joutunut olemaan kovin varovainen kommenteissaan. Vähän aikaa sitten oli taas kasvain käyttötestissä. Suoraan sitä ei maailmalopun autoksi kehdattu julistaa, mutta asia tuli selväksi. Portaattoman automaatin kanssa oli jatkuvia ongelmia - mm. viipyily liikkeellelähdöissä, moottorin ulisuttaminen älyttömillä kierroksilla kiihdytyksillä ja kierrosnopeuden ihmeellinen, luistavaa kytkintä muistuttava vaeltelu, tasanopeudella ajettaessa. Navigaattorit, ilmastoinnit ja viihdejärjestelmätkin toimivat miten sattui, jos nyt sattuivat toimimaan, mutta näiden vaivojen tarkempaan kuvailuun ei palstatila enää riittänyt.

        Yksittäistapaus? No, sama malli oli myös TM käyttötestissä. TM toimittajat luulivat laatikon olevan viallinen ja käyttivät autoa sen tiimoilta huollossa monta kertaa 60 tkm matkalla, Laatikon ohjelmisto päivitettiin pari kertaa ja lopulta koko loota uusittiin! Ongelmat eivät silti poistuneet. Myös TM mainitsi, että viihdejärjetelmät bugitti, mutta palstatila ei tässäkään lehdessä riittänyt kaikkien vikojen ja suunnittelun kukkasten listaamiseen.

        Jokin aika sitten kasvain pääsi myös top 10 sijoille tilastossa "useimmin katsastuksen reputtaneet autot". Laatu on surkea, mutta kauppa käy, kun dementikot ostelee tuttua merkkiä vanhasta muistista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Datsun kasvain on tollolootan ohella loistava esimekki siitä, miten älyttömiä autovalintoja seniilit papat tekevät.

        Luotettavuus? Tolloootan tapaan datsunillakin on vakavia ruostumisongelmia. Autot ruostuvat alustasta ja koteloiden sisältä, joten voivat olla päällepäin vielä OK, mutta 10 vuotiaana jo ihan näkkileipää kantavilta rakenteiltaan. Datsunilla on moottoreita vaivannut sylinterien muuttuminen soikeiksi ja tästä johtuva reipas öljynsyönti. Vaiva ilmenee jossain 100 ja 200 tkm välimaastossa. Koska papat ajavat vähän, autot ovat ehtineet reilusti yli 10 v ikään ennen vian ilmaantumista, joten tästä ei ole paljoa meteliä pidetty. Kuten ei hirveästi ole meteliä pidetty tollolootan vastaavasta ongelmasta, jonka perussyy huonolaatuiset männänrenkaat.

        Tuulilasi taannoin haukkui kasvaimen 1. version. Sen jälkeen toimitus täyttyi datsunpappojen vihaisesta palautteesta. "Autossa ei voi olla mitään vikaa, koska minä olen sen ostanut eikä järkiautoilija osta huonoja autoja". Kaikki varmaan tietävät, että näitä "nuorisoautoja" ostavat vain 60+ ikäiset papat? Etenkin maaseudulla asuvat... maatalousnäyttelyissä näitä on markkinoitu ja kova on kiima raappahousuisilla papoilla ollut. Vaan ei autojen ympärillä alle 6-kymppisiä ole näkynyt...

        Datsunpappojen pyhää vihaa pelätessään Tuulilasi on joutunut olemaan kovin varovainen kommenteissaan. Vähän aikaa sitten oli taas kasvain käyttötestissä. Suoraan sitä ei maailmalopun autoksi kehdattu julistaa, mutta asia tuli selväksi. Portaattoman automaatin kanssa oli jatkuvia ongelmia - mm. viipyily liikkeellelähdöissä, moottorin ulisuttaminen älyttömillä kierroksilla kiihdytyksillä ja kierrosnopeuden ihmeellinen, luistavaa kytkintä muistuttava vaeltelu, tasanopeudella ajettaessa. Navigaattorit, ilmastoinnit ja viihdejärjestelmätkin toimivat miten sattui, jos nyt sattuivat toimimaan, mutta näiden vaivojen tarkempaan kuvailuun ei palstatila enää riittänyt.

        Yksittäistapaus? No, sama malli oli myös TM käyttötestissä. TM toimittajat luulivat laatikon olevan viallinen ja käyttivät autoa sen tiimoilta huollossa monta kertaa 60 tkm matkalla, Laatikon ohjelmisto päivitettiin pari kertaa ja lopulta koko loota uusittiin! Ongelmat eivät silti poistuneet. Myös TM mainitsi, että viihdejärjetelmät bugitti, mutta palstatila ei tässäkään lehdessä riittänyt kaikkien vikojen ja suunnittelun kukkasten listaamiseen.

        Jokin aika sitten kasvain pääsi myös top 10 sijoille tilastossa "useimmin katsastuksen reputtaneet autot". Laatu on surkea, mutta kauppa käy, kun dementikot ostelee tuttua merkkiä vanhasta muistista.

        Täällä paistaa nyt aurinko ja on oikein kaunis talvikeli, mutta sinulla tuntuu edelleen olevan synkkämieliset ajatukset suosituimmista autoista.

        Jos vanhat ihmiset eivät saa ostaa Nissania tai Tojotaa, niin mikä olisi mielestäsi sopiva auto hybridi-Tojotan tasaiseen ja nykäyksettömään kyytiin tottuneelle vanhalle automiehelle. Mieti nyt ehdotuksiasi hyvin tarkkaan, sillä tykkään tasaisesta kyydistä. Aktiiviaikoinani minulla oli käytössä peräkkäin kaikkiaan 4 kpl 6-sylinteristä bensiinikäyttöisiä automaattivaihteisia autoja, joissa oli sen ajan mittapuun mukaan ihan "asiallinen" kyyti. 3 näistä autoista oli saksalaisia ja yksi amerikkalainen. Nykyinen hybridi-Tojota on varsinkin kaupunkiajossa kaikkia niitä mukavampi, joten paluuta nytkyttäviin automaatteihin ei enää ole.

        Vastausta miettiettiessäsi voisit tutustua seuraavaan kirjoitukseen

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16217907/miksi-tojotan-menestysta-pelataan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Täällä paistaa nyt aurinko ja on oikein kaunis talvikeli, mutta sinulla tuntuu edelleen olevan synkkämieliset ajatukset suosituimmista autoista.

        Jos vanhat ihmiset eivät saa ostaa Nissania tai Tojotaa, niin mikä olisi mielestäsi sopiva auto hybridi-Tojotan tasaiseen ja nykäyksettömään kyytiin tottuneelle vanhalle automiehelle. Mieti nyt ehdotuksiasi hyvin tarkkaan, sillä tykkään tasaisesta kyydistä. Aktiiviaikoinani minulla oli käytössä peräkkäin kaikkiaan 4 kpl 6-sylinteristä bensiinikäyttöisiä automaattivaihteisia autoja, joissa oli sen ajan mittapuun mukaan ihan "asiallinen" kyyti. 3 näistä autoista oli saksalaisia ja yksi amerikkalainen. Nykyinen hybridi-Tojota on varsinkin kaupunkiajossa kaikkia niitä mukavampi, joten paluuta nytkyttäviin automaatteihin ei enää ole.

        Vastausta miettiettiessäsi voisit tutustua seuraavaan kirjoitukseen

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16217907/miksi-tojotan-menestysta-pelataan

        Kehityksen kelkasta tippuneiden setien horinaa ei kannata kuunnella. Sedät ostelevat autoja vanhojen muistikuvien ja essonbaarin legendojen pohjalta ja kehuvat kaikille, miten fiksusti toimivat. Jos auto ei sitten toimi, kuten pitää, vaari ei kahtaa asiaa kenellekään myöntää. Siinähän tulisi samalla tunnustaneeksi, että tei huonot kaupat. Noloa, kun on ensin vuosia paukutettu henkseleitä siitä, miten loistava ja erehtymätön järkiautoilija minä olen.

        Moni vaari ei myöskään ymmärrä, miten tekniikka on mennyt eteenpäin. Tojopapat kehuu, miten luottoauto lähtee pakkasessakin käyntiin. Niinkuin tässä olisi millään merkillä ollut haasteita polttoaineenruiskutuksen, siis käytännössä katalysaattorien käyttöönoton jälkeen.

        Hypetysten ja patteriautojen vaivattomuutta ylistetään, kun aiemmat kokemukset ovat ainoastaan "hyppyheikki" mallin itäautoista. Pieni, kierrokone, sehän se tyypillinen japsikinnerin voimanlähde oli. Alavääntö oli heikko, joten liikkeellelähtö oli tarkkaa puuhaa. Vielä 80 luvulla näki usein autoja, joissa oli "kengurubensaa". Sehän sai peräpään pomppimaan ylös alas, kun auto yritti lähteä liikennevaloista liikkeelle. Usein "kungerun" lähtö jäi haaveeksi, kun moottori sammui. Moista ei ole aikapäiviin enää näkynyt.

        Kun vaari ei oikein tekniikan päälle ymmärrä eikä suostu minkään vikojen tai puutteiden olemassaoloa myöntämään muille eikä edes itselleen, niin toimimattomat navigointisysteemit yms. on helppo sivuutta. Joko vaari ei ole moisen olemassaoloa ja käyttötarkoitusta edes sisäistänyt tai sitten sivuuttaa sen vaan ominaisuutena ja heloottaa lopuksi oloaan satuilemalla "näitä vikoja on muissa merkeissä vielä enemmän".

        Itäauotojen ostajat eivät todellakaan tekniikasta ymmärrä. Mitkä ovat yleisimmät merkit, joiden kuskit ovat niin umpitolloja, etteivät kytke lähi- ja takavaloja päälle pimeällä tai vesisateessa? Datsun ja tolloloota tulee ensimmäisinä mieleen! Nämä siis autoja, missä ei takavalot pala, vaikka keli moista edellyttäisi.

        90-luvulla etusumuvalot olivat harvinainen varuste, mikä löytyi lähinnä premiumeista. Niinpä kaikki, joilla moiset oli, niitä esittely päivin öin. 2000 luvun puolella etusumuvalot ilmaantuivat myös kansanmalleihin -> kaikkien piti niitä esitellä. Tosin mainosarvo haihtui nopeasti.

        Kehityksen kelkasta tippuneet datsunpapat kuvittelevat edellen, että saavat muut kateellisiksi polttamalla etusumuvaloja. Harvoin näkee kasvaimen, missä ei etusumuvalot pala laittomasti! Hyvänä kakkosena tulee tolloloota, etenkin varis. Premiumeissa taasen ei enää etusumuvaloja juuri pala, ellei puhuta jostain amislintasta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehityksen kelkasta tippuneiden setien horinaa ei kannata kuunnella. Sedät ostelevat autoja vanhojen muistikuvien ja essonbaarin legendojen pohjalta ja kehuvat kaikille, miten fiksusti toimivat. Jos auto ei sitten toimi, kuten pitää, vaari ei kahtaa asiaa kenellekään myöntää. Siinähän tulisi samalla tunnustaneeksi, että tei huonot kaupat. Noloa, kun on ensin vuosia paukutettu henkseleitä siitä, miten loistava ja erehtymätön järkiautoilija minä olen.

        Moni vaari ei myöskään ymmärrä, miten tekniikka on mennyt eteenpäin. Tojopapat kehuu, miten luottoauto lähtee pakkasessakin käyntiin. Niinkuin tässä olisi millään merkillä ollut haasteita polttoaineenruiskutuksen, siis käytännössä katalysaattorien käyttöönoton jälkeen.

        Hypetysten ja patteriautojen vaivattomuutta ylistetään, kun aiemmat kokemukset ovat ainoastaan "hyppyheikki" mallin itäautoista. Pieni, kierrokone, sehän se tyypillinen japsikinnerin voimanlähde oli. Alavääntö oli heikko, joten liikkeellelähtö oli tarkkaa puuhaa. Vielä 80 luvulla näki usein autoja, joissa oli "kengurubensaa". Sehän sai peräpään pomppimaan ylös alas, kun auto yritti lähteä liikennevaloista liikkeelle. Usein "kungerun" lähtö jäi haaveeksi, kun moottori sammui. Moista ei ole aikapäiviin enää näkynyt.

        Kun vaari ei oikein tekniikan päälle ymmärrä eikä suostu minkään vikojen tai puutteiden olemassaoloa myöntämään muille eikä edes itselleen, niin toimimattomat navigointisysteemit yms. on helppo sivuutta. Joko vaari ei ole moisen olemassaoloa ja käyttötarkoitusta edes sisäistänyt tai sitten sivuuttaa sen vaan ominaisuutena ja heloottaa lopuksi oloaan satuilemalla "näitä vikoja on muissa merkeissä vielä enemmän".

        Itäauotojen ostajat eivät todellakaan tekniikasta ymmärrä. Mitkä ovat yleisimmät merkit, joiden kuskit ovat niin umpitolloja, etteivät kytke lähi- ja takavaloja päälle pimeällä tai vesisateessa? Datsun ja tolloloota tulee ensimmäisinä mieleen! Nämä siis autoja, missä ei takavalot pala, vaikka keli moista edellyttäisi.

        90-luvulla etusumuvalot olivat harvinainen varuste, mikä löytyi lähinnä premiumeista. Niinpä kaikki, joilla moiset oli, niitä esittely päivin öin. 2000 luvun puolella etusumuvalot ilmaantuivat myös kansanmalleihin -> kaikkien piti niitä esitellä. Tosin mainosarvo haihtui nopeasti.

        Kehityksen kelkasta tippuneet datsunpapat kuvittelevat edellen, että saavat muut kateellisiksi polttamalla etusumuvaloja. Harvoin näkee kasvaimen, missä ei etusumuvalot pala laittomasti! Hyvänä kakkosena tulee tolloloota, etenkin varis. Premiumeissa taasen ei enää etusumuvaloja juuri pala, ellei puhuta jostain amislintasta.

        Mikä oikein on ongelmasi?
        Kannattaa etsiä jotain muuta paikkaamaan itsetuntoa kuin peltilootat.
        Et kuitenkaan taida olla kovin nuori päätellen siitä kun muistelet -80-luvun autoja


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehityksen kelkasta tippuneiden setien horinaa ei kannata kuunnella. Sedät ostelevat autoja vanhojen muistikuvien ja essonbaarin legendojen pohjalta ja kehuvat kaikille, miten fiksusti toimivat. Jos auto ei sitten toimi, kuten pitää, vaari ei kahtaa asiaa kenellekään myöntää. Siinähän tulisi samalla tunnustaneeksi, että tei huonot kaupat. Noloa, kun on ensin vuosia paukutettu henkseleitä siitä, miten loistava ja erehtymätön järkiautoilija minä olen.

        Moni vaari ei myöskään ymmärrä, miten tekniikka on mennyt eteenpäin. Tojopapat kehuu, miten luottoauto lähtee pakkasessakin käyntiin. Niinkuin tässä olisi millään merkillä ollut haasteita polttoaineenruiskutuksen, siis käytännössä katalysaattorien käyttöönoton jälkeen.

        Hypetysten ja patteriautojen vaivattomuutta ylistetään, kun aiemmat kokemukset ovat ainoastaan "hyppyheikki" mallin itäautoista. Pieni, kierrokone, sehän se tyypillinen japsikinnerin voimanlähde oli. Alavääntö oli heikko, joten liikkeellelähtö oli tarkkaa puuhaa. Vielä 80 luvulla näki usein autoja, joissa oli "kengurubensaa". Sehän sai peräpään pomppimaan ylös alas, kun auto yritti lähteä liikennevaloista liikkeelle. Usein "kungerun" lähtö jäi haaveeksi, kun moottori sammui. Moista ei ole aikapäiviin enää näkynyt.

        Kun vaari ei oikein tekniikan päälle ymmärrä eikä suostu minkään vikojen tai puutteiden olemassaoloa myöntämään muille eikä edes itselleen, niin toimimattomat navigointisysteemit yms. on helppo sivuutta. Joko vaari ei ole moisen olemassaoloa ja käyttötarkoitusta edes sisäistänyt tai sitten sivuuttaa sen vaan ominaisuutena ja heloottaa lopuksi oloaan satuilemalla "näitä vikoja on muissa merkeissä vielä enemmän".

        Itäauotojen ostajat eivät todellakaan tekniikasta ymmärrä. Mitkä ovat yleisimmät merkit, joiden kuskit ovat niin umpitolloja, etteivät kytke lähi- ja takavaloja päälle pimeällä tai vesisateessa? Datsun ja tolloloota tulee ensimmäisinä mieleen! Nämä siis autoja, missä ei takavalot pala, vaikka keli moista edellyttäisi.

        90-luvulla etusumuvalot olivat harvinainen varuste, mikä löytyi lähinnä premiumeista. Niinpä kaikki, joilla moiset oli, niitä esittely päivin öin. 2000 luvun puolella etusumuvalot ilmaantuivat myös kansanmalleihin -> kaikkien piti niitä esitellä. Tosin mainosarvo haihtui nopeasti.

        Kehityksen kelkasta tippuneet datsunpapat kuvittelevat edellen, että saavat muut kateellisiksi polttamalla etusumuvaloja. Harvoin näkee kasvaimen, missä ei etusumuvalot pala laittomasti! Hyvänä kakkosena tulee tolloloota, etenkin varis. Premiumeissa taasen ei enää etusumuvaloja juuri pala, ellei puhuta jostain amislintasta.

        Odottelen edelleen ehdotustasi siitä, mikä auto hybridi-Tojotan tasaiseen kyytiin tottuneen Tojota-papparaisen pitäisi ostaa, jotta kyyti kaupunkiajossa olisi nykäyksettömämpää? Vastausta miettiessäsi voit tutustua mielenkiintoiseen asiaa selventävään tekstiin.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16217907/miksi-tojotan-menestysta-pelataan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehityksen kelkasta tippuneiden setien horinaa ei kannata kuunnella. Sedät ostelevat autoja vanhojen muistikuvien ja essonbaarin legendojen pohjalta ja kehuvat kaikille, miten fiksusti toimivat. Jos auto ei sitten toimi, kuten pitää, vaari ei kahtaa asiaa kenellekään myöntää. Siinähän tulisi samalla tunnustaneeksi, että tei huonot kaupat. Noloa, kun on ensin vuosia paukutettu henkseleitä siitä, miten loistava ja erehtymätön järkiautoilija minä olen.

        Moni vaari ei myöskään ymmärrä, miten tekniikka on mennyt eteenpäin. Tojopapat kehuu, miten luottoauto lähtee pakkasessakin käyntiin. Niinkuin tässä olisi millään merkillä ollut haasteita polttoaineenruiskutuksen, siis käytännössä katalysaattorien käyttöönoton jälkeen.

        Hypetysten ja patteriautojen vaivattomuutta ylistetään, kun aiemmat kokemukset ovat ainoastaan "hyppyheikki" mallin itäautoista. Pieni, kierrokone, sehän se tyypillinen japsikinnerin voimanlähde oli. Alavääntö oli heikko, joten liikkeellelähtö oli tarkkaa puuhaa. Vielä 80 luvulla näki usein autoja, joissa oli "kengurubensaa". Sehän sai peräpään pomppimaan ylös alas, kun auto yritti lähteä liikennevaloista liikkeelle. Usein "kungerun" lähtö jäi haaveeksi, kun moottori sammui. Moista ei ole aikapäiviin enää näkynyt.

        Kun vaari ei oikein tekniikan päälle ymmärrä eikä suostu minkään vikojen tai puutteiden olemassaoloa myöntämään muille eikä edes itselleen, niin toimimattomat navigointisysteemit yms. on helppo sivuutta. Joko vaari ei ole moisen olemassaoloa ja käyttötarkoitusta edes sisäistänyt tai sitten sivuuttaa sen vaan ominaisuutena ja heloottaa lopuksi oloaan satuilemalla "näitä vikoja on muissa merkeissä vielä enemmän".

        Itäauotojen ostajat eivät todellakaan tekniikasta ymmärrä. Mitkä ovat yleisimmät merkit, joiden kuskit ovat niin umpitolloja, etteivät kytke lähi- ja takavaloja päälle pimeällä tai vesisateessa? Datsun ja tolloloota tulee ensimmäisinä mieleen! Nämä siis autoja, missä ei takavalot pala, vaikka keli moista edellyttäisi.

        90-luvulla etusumuvalot olivat harvinainen varuste, mikä löytyi lähinnä premiumeista. Niinpä kaikki, joilla moiset oli, niitä esittely päivin öin. 2000 luvun puolella etusumuvalot ilmaantuivat myös kansanmalleihin -> kaikkien piti niitä esitellä. Tosin mainosarvo haihtui nopeasti.

        Kehityksen kelkasta tippuneet datsunpapat kuvittelevat edellen, että saavat muut kateellisiksi polttamalla etusumuvaloja. Harvoin näkee kasvaimen, missä ei etusumuvalot pala laittomasti! Hyvänä kakkosena tulee tolloloota, etenkin varis. Premiumeissa taasen ei enää etusumuvaloja juuri pala, ellei puhuta jostain amislintasta.

        Olen malttamattomasti odotellut koko päivän ehdotustasi siitä, mikä auto hybridi-Tojotan tasaiseen kyytiin tottuneen Tojota-papparaisen pitäisi ostaa, jotta kyyti kaupunkiajossa olisi vieläkin nykäyksettömämpää. Koska et yhden päivän aikana ole pystynyt löytämään minulle sopivampaa autoa, niin ajelen jatkossakin nykäyksettömällä hybridi-Tojotalla. Tojotassa on sähköauton ajomukavuus kaupunkiajossa ja polttomoottoriauton pitkä toimintasäde maantiellä (yli 1000 km). Tollolootaa parempaa autoa ei ole vielä tehty, joten voit rauhassa jatkaa miettimistäsi.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16217907/miksi-tojotan-menestysta-pelataan


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kehityksen kelkasta tippuneiden setien horinaa ei kannata kuunnella. Sedät ostelevat autoja vanhojen muistikuvien ja essonbaarin legendojen pohjalta ja kehuvat kaikille, miten fiksusti toimivat. Jos auto ei sitten toimi, kuten pitää, vaari ei kahtaa asiaa kenellekään myöntää. Siinähän tulisi samalla tunnustaneeksi, että tei huonot kaupat. Noloa, kun on ensin vuosia paukutettu henkseleitä siitä, miten loistava ja erehtymätön järkiautoilija minä olen.

        Moni vaari ei myöskään ymmärrä, miten tekniikka on mennyt eteenpäin. Tojopapat kehuu, miten luottoauto lähtee pakkasessakin käyntiin. Niinkuin tässä olisi millään merkillä ollut haasteita polttoaineenruiskutuksen, siis käytännössä katalysaattorien käyttöönoton jälkeen.

        Hypetysten ja patteriautojen vaivattomuutta ylistetään, kun aiemmat kokemukset ovat ainoastaan "hyppyheikki" mallin itäautoista. Pieni, kierrokone, sehän se tyypillinen japsikinnerin voimanlähde oli. Alavääntö oli heikko, joten liikkeellelähtö oli tarkkaa puuhaa. Vielä 80 luvulla näki usein autoja, joissa oli "kengurubensaa". Sehän sai peräpään pomppimaan ylös alas, kun auto yritti lähteä liikennevaloista liikkeelle. Usein "kungerun" lähtö jäi haaveeksi, kun moottori sammui. Moista ei ole aikapäiviin enää näkynyt.

        Kun vaari ei oikein tekniikan päälle ymmärrä eikä suostu minkään vikojen tai puutteiden olemassaoloa myöntämään muille eikä edes itselleen, niin toimimattomat navigointisysteemit yms. on helppo sivuutta. Joko vaari ei ole moisen olemassaoloa ja käyttötarkoitusta edes sisäistänyt tai sitten sivuuttaa sen vaan ominaisuutena ja heloottaa lopuksi oloaan satuilemalla "näitä vikoja on muissa merkeissä vielä enemmän".

        Itäauotojen ostajat eivät todellakaan tekniikasta ymmärrä. Mitkä ovat yleisimmät merkit, joiden kuskit ovat niin umpitolloja, etteivät kytke lähi- ja takavaloja päälle pimeällä tai vesisateessa? Datsun ja tolloloota tulee ensimmäisinä mieleen! Nämä siis autoja, missä ei takavalot pala, vaikka keli moista edellyttäisi.

        90-luvulla etusumuvalot olivat harvinainen varuste, mikä löytyi lähinnä premiumeista. Niinpä kaikki, joilla moiset oli, niitä esittely päivin öin. 2000 luvun puolella etusumuvalot ilmaantuivat myös kansanmalleihin -> kaikkien piti niitä esitellä. Tosin mainosarvo haihtui nopeasti.

        Kehityksen kelkasta tippuneet datsunpapat kuvittelevat edellen, että saavat muut kateellisiksi polttamalla etusumuvaloja. Harvoin näkee kasvaimen, missä ei etusumuvalot pala laittomasti! Hyvänä kakkosena tulee tolloloota, etenkin varis. Premiumeissa taasen ei enää etusumuvaloja juuri pala, ellei puhuta jostain amislintasta.

        Onko vaimo taas sanellut viikonlopun menot, niin ettet saa "kossuannostasi", kyllä varmaan harmittaa, no täällä saat purkaa kuikkuasi vaikka datsun ja tolloloota pappoihin, ei meitä harmita, me ymmärretään sinua.


    • Tuossa iässä kun alkaa kävelykalusto olla huonossa kunnossa ei paljoa huvita alkaa pelleilemään auton kanssa.

      Parempi siis valita sellainen, millä pääsee kerralla perille, ja mikä lähtee käymään kelillä kuin kelillä.

      Nuorena sitä vielä jaksaa urheilla ja voi ajaa vähän epävarmemmallakin pelillä . . .

      • Ehdottihan richard heydrihkin aikoinaan natsisaksassa, että kaikki yli 50 vuotiaat pitäisi ampua. Eihän niillä ole enää elämiseen tarkoitettua intohimoa....


    • Liikenteessä sen huomaa, valitettavasti. Mutta jonkun täytyy maksaa autoverot ja alvit.

      • Ja nuo koulutkin pyörii suomessa "ilmaiseksi" kuten sinä ainakin luulet....


    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei näin Lidl! Ei! Ei! Ei!

      Voi ei. Älkää lähtekö tähän leikkiin! Ei mitään sovelluskorttipeliä! // Lidl aikoo tuoda asiakkailleen etukortin – bonuksista ei vielä tietoa // http
      Maailman menoa
      195
      4910