Miksi vanhanaikaisia autoja vielä ostetaan?

Anonyymi

Minä ihmettelen todella kovasti sitä, että miksi vielä vuonna 2020 ostetaan pelkällä polttomottorilla varustettuja autoja. Uskomatonta. Ilmeisesti se johtuu ihmisten tietämättömyydestä aivan edessämme olevasta suuresta murroksesta.

81

159

    Vastaukset

    • Minä ihmettelen, miksi vielä 2020 luvulla ostetaan ruostuvia itäautoja, joissa on laiskat vaparimopokoneet ja joiden ainoa energialähde on fossiilinen polttoaine.

      • Otti autoliikkeestä auton ja ajoi etelään.

        Mielenterveyspotilas: "Päijät-Hämeen käräjäoikeus käräjäoikeus katsoi vuonna 1959 syntyneen miehen syyllistyneen syyntakeettomana tehtyyn törkeään vahingontekoon. Mies jätettiin tuomitsematta rangaistukseen."

        Se siitä.


    • Moni ostaa vielä tietämättömyyttään niitä pikkuturpomoottorilla olevia kertakäyttöhyödykkeitä kuten ford, skoota, vw.
      Onneksi niin moni ymmärtää ilmastonmuutoksen ja tekniikan kehittymisen ja päätyy hybridi-Toyotiin.

      Muutos kestää aikansa ennen kuin nuo vanhoilliset puritaanit lyövät päätänsä seinään valitsemalla fossiilipikkuturpon tai pienhiukkasdiisselin.

      • Saastuttava hypetys on laiska ja paljon kuluttava. Alitehoisella sähkömoottorilla saavutetaan sama suorituskyky kuin mopoautolla. Kun se ei riitä, tulee hätiin laiska vaparikone, jota pitää sitten ulisuttaa kovilla kierroksilla.

        Laiska hypetys on painava ja sen kantavuus on olematon, Joillain malleilla vain 350 kg luokkaa, kun oikeisiin autoihin saa kuskin lisäksi lastata vähintään 450 kg. Mikä tarkoittaa 4 matkustajaa + matkatavarat. 350 voi ylittyä jo ilman matkatavaroitakin, mikä näkyy mm. autolehtien testeissä havaittuna jousien pohjaamisena hidastetöyssyissä, kun takapenkilläkin on matkustajia.

        Eikä ne hypetysten kulutuksetkaan niin ihmeellisiä ole. Litra tai 2 pois paljon halvemman (ja suorituskykyisemmän) bensakoneen kulutuksesta. Lataushybridit ja kaasuautot pääsevät helposti jonnekin litra tai 2 per 100 km lukemiin eli tollolootan latauskelvoton hypetys tuottaa saasteita tuplamäärän näihin verrattuna.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saastuttava hypetys on laiska ja paljon kuluttava. Alitehoisella sähkömoottorilla saavutetaan sama suorituskyky kuin mopoautolla. Kun se ei riitä, tulee hätiin laiska vaparikone, jota pitää sitten ulisuttaa kovilla kierroksilla.

        Laiska hypetys on painava ja sen kantavuus on olematon, Joillain malleilla vain 350 kg luokkaa, kun oikeisiin autoihin saa kuskin lisäksi lastata vähintään 450 kg. Mikä tarkoittaa 4 matkustajaa + matkatavarat. 350 voi ylittyä jo ilman matkatavaroitakin, mikä näkyy mm. autolehtien testeissä havaittuna jousien pohjaamisena hidastetöyssyissä, kun takapenkilläkin on matkustajia.

        Eikä ne hypetysten kulutuksetkaan niin ihmeellisiä ole. Litra tai 2 pois paljon halvemman (ja suorituskykyisemmän) bensakoneen kulutuksesta. Lataushybridit ja kaasuautot pääsevät helposti jonnekin litra tai 2 per 100 km lukemiin eli tollolootan latauskelvoton hypetys tuottaa saasteita tuplamäärän näihin verrattuna.

        Luepas totuus tästä, äläkä valehtele.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15536990/toyotan-hybrideissa-on-kaikkein-pienimmat-polttomoottoriautojen-paastot-ja-kulutus---#comment-100675188


      • fossiilipikkuturpon tai pienhiukkasdiisselin.

        Hieno iolmaisu ja kaiken lisäksi tosi.



      • Anonyymi kirjoitti:

        Luepas totuus tästä, äläkä valehtele.

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/15536990/toyotan-hybrideissa-on-kaikkein-pienimmat-polttomoottoriautojen-paastot-ja-kulutus---#comment-100675188

        Aika noloa. Tojotero tarjoaa lähdeviitteeksi omia suoli24 kirjoituksiaan.

        Tollolootalla voi olla fossiiliautoista pienimmät päästöt, mutta fossiiliautot kuuluvat nykyään museoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Saastuttava hypetys on laiska ja paljon kuluttava. Alitehoisella sähkömoottorilla saavutetaan sama suorituskyky kuin mopoautolla. Kun se ei riitä, tulee hätiin laiska vaparikone, jota pitää sitten ulisuttaa kovilla kierroksilla.

        Laiska hypetys on painava ja sen kantavuus on olematon, Joillain malleilla vain 350 kg luokkaa, kun oikeisiin autoihin saa kuskin lisäksi lastata vähintään 450 kg. Mikä tarkoittaa 4 matkustajaa + matkatavarat. 350 voi ylittyä jo ilman matkatavaroitakin, mikä näkyy mm. autolehtien testeissä havaittuna jousien pohjaamisena hidastetöyssyissä, kun takapenkilläkin on matkustajia.

        Eikä ne hypetysten kulutuksetkaan niin ihmeellisiä ole. Litra tai 2 pois paljon halvemman (ja suorituskykyisemmän) bensakoneen kulutuksesta. Lataushybridit ja kaasuautot pääsevät helposti jonnekin litra tai 2 per 100 km lukemiin eli tollolootan latauskelvoton hypetys tuottaa saasteita tuplamäärän näihin verrattuna.

        Täältä saa tietoa oikeasta kulutuksesta

        https://keskustelu.suomi24.fi/t/16217907/miksi-tojotan-menestysta-pelataan


    • Vain Tojouuno usko hybridin 3,5 litran kulutuksiin.

    • Tottakai niitä pitää vähävaraisten ostaa, vaikka mieli tekisi uusiakin.
      Niin kauan tietysti ostetaan vanhoja autoja, kun tämä muka köyhiä edustava punahuulihallitus määrää toisin. Tästä kaikesta on sitten vastuussa Marin-Ohisalo konklaavi.

      • Tulee niistä "uuden teknologian" autoistakin vanhoja, sitten on vähävaraisillakin, kuten minä, varaa ostaa täyssähkö/lataushybridi/itselataana hybridi, mutta tällähetkellä eläkkeeni ei riitä tuosta vaan hankkimaan sitä uusinta uutuutta, liikkumaan pitää päästä, kauppaankin on matkaa n. 10km/suunta ja terveyspalveluihin n. 30km/suunta, julkista liikennettä ei juurikaan ole, aamulla yksi vuoro keskukseen ja iltapäivällä takaisin, kainuu on laaja alue.
        Rankaa tulee olemaan, olen jonkin aikaa sitten päässyt eläkkeelle, pienellä palkalla puurtanut koko ikäni, mutta töitä tein kuitenkin, että ei tarvinnut olla kenenkään elättinä.
        Tämä ilmastomuutoksen/päästöjen vahtaaminen/poistaminen ei tunnu oikealta, eläkkeellä olevan soisi jo nauttivan ainakin jokinlaisesta rauhasta, mutta yläkopassa on kuitenkin mielessä, mitä tein väärin, 47 vuotta töissä ja nyt vielä vaaditaan ihmeitä rahallisesti ekotekona, ei vaan riitä rahkeet uuteen sähköautoon, ne on niin kalliita.


    • Matalapalkka-alalla työskentelevän varat eivät riitä kuin kivikautiseen fossiilihybridiin.

    • Viiden vuoden kuluttua kun vaihdan jälleen uuden Toyotan niin jollekin tarjoutuu mahdollisuus tulla mukaan tulevaisuuden autoiluun vaikkakin vähän vanhemmalla Toyotalla mutta yhä nykyaikaisella.
      Moni haaveilee skeidojen ja muitten romujen ratissa ohikiitävistä upeista Toyotista mutta nehän ovat hieman eliittikamaa heidän kaltaisilleen, valitettavasti.

      • Toyota eliittikamaa, HAHAHA! Mikä nyt taas risoo? Huristiko omakotitalon tallista lähtenyt kiiltavä Skoda ohitsesi ja jäit Corollaattorilla nielemään lumipöllyä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota eliittikamaa, HAHAHA! Mikä nyt taas risoo? Huristiko omakotitalon tallista lähtenyt kiiltavä Skoda ohitsesi ja jäit Corollaattorilla nielemään lumipöllyä?

        Ei kaikki tarvitse omakotitaloa vaan pienempikin riittää. Tässä yhteiskunnassa on fossiilista 2 tunnin sähköparkkipaikat saati myös täysin sähköttömät parkkipaikat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyota eliittikamaa, HAHAHA! Mikä nyt taas risoo? Huristiko omakotitalon tallista lähtenyt kiiltavä Skoda ohitsesi ja jäit Corollaattorilla nielemään lumipöllyä?

        Eliittikamaahan se Toyota on jos on tottunut jollakin itäblokin skeidalla ajamaan.


    • Totisesti olen tietoinen tästä suuresta poliittisesta murroksesta, missä kasvatetaan eriarvoisuutta ja poljetaan pienituloisten ja vähävaraisten ihmisten elämänlaatua maan tasalle käyttäen hyväksi härskillä propagandalla lietsottua pelkoa muka hiilidioksidin aiheuttamasta katastrofista. Sanoma kuuluu (ja se totisesti KUULUU), että autoilu on kokonaan jätettävä varakkaille kuten myös etelänmatkat. Köyhien on lopetettava lihansyönti ja koti on vaihdettava koppiin.

      • Kyseessä ei ole poliittinen muttos. Kukaan ei ole vaatimassa köyhää ostamaan sähköautoa. Ei kukaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyseessä ei ole poliittinen muttos. Kukaan ei ole vaatimassa köyhää ostamaan sähköautoa. Ei kukaan.

        Eikö hallituskaan/poliitikot (ihan sama mikä hallituksen puoluerakenne on) ole sitoutuneet määrättyyn päästörajaan vuoteen 2035 menessä?, juu kukaan ei ole vaatinut vähävaraista ostamaan sähköautoa EI, mutta valtio suunnitelluillaan toimillaan (polttoainevero, CO2 vero, yms. helposti määrättävät liikenteeseen liittyvät maksut) ajaa juurikin vähävaraiset ahdinkoon, lisäksi tulossa on ainakin suurimpiin kaupunkeihin tietulleilla (yksi veromuoto lisää) rajoitettu liikkuminen omalla autolla (autoton keskusta pelastaa maailman saasteilta), juu fillarillakin pääsee, JOS asuu keskuksessa, ihan sama, viekää vähäväraiset kuten minäkin olen, saunan taakse ja palkitkaa niskanapilla, ongelma poistunut.. broblem solved.


    • Yli 70 vuotiaat ostavat 25% uusista autoista, joten ei Toyotan markkinaosuus siihen yksin riitä. Joutuvat ostamaan myös Nissaneita yms.

    • Niin kauan kuin Aasia ja Amerikka saastuttavat jätän rikkaimurin näköiset halppis Tojot kauppaan eikä rikkaimuri tule koskaan olemaan valintani muutenkaan.

    • Kommenteista paistaa hirveä tuska, hätä, hikoilu, vapina ja tärinä. Menneisyydessä elävillä autonvalmistajilla on tarjolla vain saastuttavia FOSSIILIPIKKUTURPOJA JA PIENHIUKKASDIESELEITÄ.

      • Olen valinnut jo kolmesti "pienhiukkasdiiselin" Näistä kahdessa viimeisessä on pdf toimivana. Valintaperusteena olen pitänyt polttoainetaloutta.


    • Vieläkö on sellaisia valmistajia joilla ei ole tarjota pistokehybridiä tai sähköautoa?

      • Kyllä ne pistokehybit ja muut sähköpelit vielä katuu. Ja kaikki samannäköisiä rumia kuin pirut. Ei mitään persoonallista. Lataa lataa että taas pääset. Töpseli kädessä aina.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä ne pistokehybit ja muut sähköpelit vielä katuu. Ja kaikki samannäköisiä rumia kuin pirut. Ei mitään persoonallista. Lataa lataa että taas pääset. Töpseli kädessä aina.

        meinaan ostaa ison kuorma-auton ja laitan tavaratilan akkuja täyteen, josta myyn sitten lataussähköä matkalle hyytyneisiin sähkökikottimiin "hyvällä hinnalla", tätä kun 6kk hoidan, ei muuta kuin toiset 6kk köllöttelen etelän lämmössä.
        t. "latauspalvelutyömies"


    • Mielummin haen saksasta käytetyn dieselaudin samaan hintaan, kun saisin Toyotan bensahybridin. Olenhan vihreiden aatteiden vankkumaton kannattaja!!

    • Nämä Toyotan surkeat ja jo nyt vanhentuneet hybridit ovat vain surkea välivaihe parempiin tekniikoihin ja jäävät kohta romuksi.

      • Ovat lähinnä ongelmajätettä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ovat lähinnä ongelmajätettä.

        Olet oikeassa. Saksasta haetut käytetyt dieselit ovat todellista ongelmajätettä jo nyt!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet oikeassa. Saksasta haetut käytetyt dieselit ovat todellista ongelmajätettä jo nyt!

        Ne usein ostetaan 3-5 vuotiaina, niillä ajetaan enemmän ja pidempään kun samaan aikaan ostettavalla uudella Tojolla. Eikä tule selkä kipeäksi, ei mene kuulo.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ne usein ostetaan 3-5 vuotiaina, niillä ajetaan enemmän ja pidempään kun samaan aikaan ostettavalla uudella Tojolla. Eikä tule selkä kipeäksi, ei mene kuulo.

        Ninno, hiukka on heikkoa vedellä mitään muuta kuin *tyhjää* peräkärryä hypetyksellä.

        Ja silloinkin on syytä varmistaa, ettei aisapaino saa auton suurinta sallittua massaa ylittymään.


      • Ne toimii oikein hyvin tämän yhteiskunnan 2 tunnin sähköparkkipaikoilla sekä täysin sähköttömillä parkkipaikoilla esim. stadin keskusta.


    • Tolkun ihmiset odottavat, kunnes eurooppalaisia laadukkaita hybrideitä ja sähköautoja tulee markkinoille. Eihän järkevä ihminen osta noita pokemon-leluja.

      • Tolkun kokoomuslaiset ostavat, eivät kunnon ihmiset.


    • Oma hybridi vie raskaammalla kaasujalalla maantiellä 8,6 litraa satasella.

      • Tuollaista bensankuluttajahybridiä ei ole Toyotalla ollut koskaan myynnissä. Volvolla kylläkin löytyy tällä hetkelläkin.


      • Ohhoh. Aika paljon!


    • Kahden vuoden päästä vaihdan autoa. Se on 80 % varmuudella iso diesel. Yksi on varmaa; se ei ole Toyota!

      • Kahden vuoden päästä ei ole myynnissä edes käytettyjä dieseleitä. Ei ainuttakaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kahden vuoden päästä ei ole myynnissä edes käytettyjä dieseleitä. Ei ainuttakaan.

        Uusiakin on pilvin pimein ja isoilla moottoreilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Uusiakin on pilvin pimein ja isoilla moottoreilla.

        Työkäyttöön. Ei muita. Aika muuttuu. Muista se.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Työkäyttöön. Ei muita. Aika muuttuu. Muista se.

        Ihan uusia henkilöautoja saa dieselinä kahden vuoden päästä. Ja niiden vuoden päästä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ihan uusia henkilöautoja saa dieselinä kahden vuoden päästä. Ja niiden vuoden päästä.

        Ainoastaan diesel voi olla järkevä jos ajaa työn takia paljon.


      • Ketä kiinnostaa sun diisselis, osta Audin e-tron vai mikä se säksytin on, ni johan alkaa vääntö.


    • Henkilöauton diisselit raksuttaa ja savuttaa, käyttökelpoinen kierrosalue on jotakin välillä 1750-2200rpm. Onnetonta on sellaisella tupaöljyllä ajavan kohtalo. Haisevatkin.

      • Kyllä minun dieselini vetää 1.000 rpm:stä lähtien. Vääntöä on 600 Nm. On sillä ilo ajella.


      • Korkkaako D4D kannen korkeammilla kierroksilla?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Korkkaako D4D kannen korkeammilla kierroksilla?

        No enhän minä nyt Tojotalla aja!


      • Laitetaan "biodieseliä=käytetystä paistinrasvasta jalostettua" tankkiin, tulet perässä ja nuuhkit "ranskanperunoitten/chicken wingsien" sulotuoksuja nälkä vyönalla perässä ja lorautetaan sun tupalamppuun sitä samaa, aamusella juokset hakemaan "jalostettua lähiruokaa" gourmet luukulta.


    • Kerro ihmeessä sitten millä aikavälillä 2 tunnin sähkötolpat on tässä yhteiskunnassa päivitetty saati täysin sähköttömät parkkipaikat, kuten esim. stadin keskustassa?

      • Suomessa on yli miljoona erillistaloa. Ei niiden asukkaiden tarvitse odottaa sitä että kaikila on latausmahdollisuus. Riittää että itsellä on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on yli miljoona erillistaloa. Ei niiden asukkaiden tarvitse odottaa sitä että kaikila on latausmahdollisuus. Riittää että itsellä on.

        Näin se itseriittoisilla menee, mutta ne kenellä ei ole syytä muuttaa ja vaihtaa asuntoa auton takia niin Toyotan hybridi on ratkaisu siihen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa on yli miljoona erillistaloa. Ei niiden asukkaiden tarvitse odottaa sitä että kaikila on latausmahdollisuus. Riittää että itsellä on.

        10A latauksellako menaavat pärjätä?


    • Skodan laadukkaista hybrideistä saanut nauttia jo vuosia...

    • Nythän niitä vasta ostetaan. Mitään muuta ei myydä niin paljon kuin suuria bensa kaupunkimaastureita. Tärkeintä on olla suurin ja kaunein.

      Toisaalta sähköautot on vielä leluja ja kelpaavat vain kaupunkiajeluun. Täällä peräkylässä kun niitä ei voi edes ladata.

      • Noinko jumalattomasti kiusasivat koulussa.Huh huh!


      • Minun katumaasturini hörppää liki 30 litraa sataselle kaupunkiajossa vaan on se isokin.


      • Eikö sulla tule sähköä kotiin?


      • jees, siinä isossa bensakaupunkimaasturissa on se kevythybridi ominaisuus (olematon sähköavustin), eli pelastaa maailmaa ja verotus pieni, loistava kaupunkikulkine.


    • Jos on pakko siirtyä sähköautoihin, on hevonen parempi. Kauramoottori toimii kaikenlaisissa olosuhteissa eikä vaadi parintunnin latauksia vähän väliä.

      • Tesla ei kaki aisalle.


      • Miten sinunlaisellasi sosiaalituella olevalla vantaan slummeissa elävällä olisi muka varaa pitää hevosta? Etkö muka tiedä, että sekin maksaa, ja paljon?! Luuletko, tosiaan että se noin niin kuin muuten vaan rikkaitten harrastus, johon rahaton ei voisi muka ryhtyä?....Olet kyllä aika kuutamolla....


      • " Jos on pakko siirtyä sähköautoihin, on hevonen parempi. Kauramoottori toimii kaikenlaisissa olosuhteissa eikä vaadi parintunnin latauksia vähän väliä. "

        Hevonen on tosi hyvä valinta polttomoottoriauton korvikkeeksi. Se starttaa aina laakista. Jos kiihtyvyys tuntuu olevan liian heikko, niin silloin pitää karvaoppelille antaa vain pari virkistyvää iskua sähköpaimenella. Sen jälkeen hevonen laukkaakin aika rivakasti pari ensimmistä korttelin väliä, mutta sen jälkeen vauhti vähän tasaantuu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinunlaisellasi sosiaalituella olevalla vantaan slummeissa elävällä olisi muka varaa pitää hevosta? Etkö muka tiedä, että sekin maksaa, ja paljon?! Luuletko, tosiaan että se noin niin kuin muuten vaan rikkaitten harrastus, johon rahaton ei voisi muka ryhtyä?....Olet kyllä aika kuutamolla....

        Ei maksa miulen palajookaa, ka naapurin laitumel tuo oleskellee, kunta tuo heinät ja hoitaa terveyen, jot liki olevan lasten tarhauksen penskat saa katella tulevaisuuen kulkineit.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten sinunlaisellasi sosiaalituella olevalla vantaan slummeissa elävällä olisi muka varaa pitää hevosta? Etkö muka tiedä, että sekin maksaa, ja paljon?! Luuletko, tosiaan että se noin niin kuin muuten vaan rikkaitten harrastus, johon rahaton ei voisi muka ryhtyä?....Olet kyllä aika kuutamolla....

        Tyypillinen tojotero on amisviiksi, joka elää vuokraslummissa YH äitinsä kanssa. Pihalla seisoo sammakonnaamaisia itäautoja ja tällaisesta terokin haaveillee. Luonnollista on, että haaveiden kohdetta ylistetään ja puolustetaan. Kuka sitä nyt huonosta autosta haaveilisi?

        Parempiakin autoja on, mutta mistäpä tero niistä tietäisi, kun ei ole sellaisen kyytiin koskaan päässyt. Varminta on haaveilla ruosteisesta itäautosta.


    • Varmaankin sen takia kun ovat testien mukaan parempia kuin hybridit.

    • Tojon hybridit ovat 100% bensalla kulkevia rakkineita. Sen akkuihin tuotetaan sähköä bensaa polttamalla. Sähkollä se ei oikeasti kulje metriäkään. Tysin menneen ajan vekotin. Nykyikainen auto lataa sähkön verkosta viisi kertaa halvempaan hintaan.

      • Toyotan hybridi käyttää varsinkin normaalisti polttoainetta eniten kuluttavassa kaupunkiajossa, jossa eniten myös kiihdytetään ja jarrutetaankin moottori/perusjarrutusenergiaa akkujen lataamiseen ja menee myös huomattavasti enemmän, kuin pelkän metrin pelkästään sähköllä eteenpäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi käyttää varsinkin normaalisti polttoainetta eniten kuluttavassa kaupunkiajossa, jossa eniten myös kiihdytetään ja jarrutetaankin moottori/perusjarrutusenergiaa akkujen lataamiseen ja menee myös huomattavasti enemmän, kuin pelkän metrin pelkästään sähköllä eteenpäin.

        Tojouskovainen yrittää kusettaa, kuten uskovaiset aina tekevät.

        Menneen ajan jäänne, latauskelvoton hypetys, kulkee fossiilisen polttoaineen voimin. Mitään muuta energianlähdettä sillä ei ole. Siksi fossiilista polttoainetta kuluu paljon.

        Modernimmat ratkaisut pärjäävät joko kokonaan ilman tai tyyvät litran, kahden, kulutuslukemiin. Eli kuluttavat 70-100 % vähemmän kuin fossiilinen hypetys.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojouskovainen yrittää kusettaa, kuten uskovaiset aina tekevät.

        Menneen ajan jäänne, latauskelvoton hypetys, kulkee fossiilisen polttoaineen voimin. Mitään muuta energianlähdettä sillä ei ole. Siksi fossiilista polttoainetta kuluu paljon.

        Modernimmat ratkaisut pärjäävät joko kokonaan ilman tai tyyvät litran, kahden, kulutuslukemiin. Eli kuluttavat 70-100 % vähemmän kuin fossiilinen hypetys.

        ÄLÄ VALEHTELE!

        Tämä on totuus:

        Toyota on uusimman hybridijärjestelmän ja kaikkein energiatehokkaimpien moottoreiden uusinta tekniikkaa uusimmassa jo neljännessä sukupolvessa, kulkee pitkät matkat omalla tuottamallaan sähköllä, kaikkein pienimmät päästöt ja kulutus, pieni sähköa keräävä akku takapenkin alla pudottaa polttoaineen kulutuksen ja päästöt polttomoottoriautojen pienimmäksi.

        Sinun ratkaisusi ovat vanhanaikaisia pelkällä polttomottorilla kulkevia surkeita suurikulutuksisa tekeleitä, muka pikkuturboja, joiden pienin kulutus koeajojen mukaan on 6,2 l/100 km.

        Uusin 1.9.2018 voimaan tullut WLTP-pässtömittautapa kertoo myös totuuden:

        https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toyotan hybridi käyttää varsinkin normaalisti polttoainetta eniten kuluttavassa kaupunkiajossa, jossa eniten myös kiihdytetään ja jarrutetaankin moottori/perusjarrutusenergiaa akkujen lataamiseen ja menee myös huomattavasti enemmän, kuin pelkän metrin pelkästään sähköllä eteenpäin.

        LUEPAS TUOSTA. ÅLÄKÄ VALEHTELE:

        Toyotan hybridit voittavat sekä kulutuksessa että suorituskyvyssä:

        1. Toyota Corollan suuri ja painava farmarihybridi, jossa oli suuri 2.0 moottori:

        Tekniikan Maailman 21.8. ilmestyneessä numerossa 15B/2019 suomalaisten suosikkiautojen vertailussa vaihtelevassa maantieajossa keskinopeudella 77 km/h Toyota Corolla Touring Sports 2,0 Hybrid Stylen kulutus oli 4,3 l/100 km ja vaihtelevassa taajama-ajossa 4,7 l/100 km.

        2. Toyota Corolla Hatchback Hybrid Active suurella 2,0 moottorilla.

        Moottori-lehden numerossa 1/2020 kulutus maantieajossa keskinopeudella 79 km/h 4,7 l ja kaupunkiajossa keskinopeudella 30 km /h 4,6 l

        3. Camry 2,5-litran moottorilla:

        Teknikkan Maailman 23.10.2019 ilmestyneen TM 20 lehden vertailun mukaan vielä isommalla autolla ja isommalla moottorilla:

        Camry 2,5 Hybridin kulutus on uskomattoman pieni, maantie 4,8 ja kaupunki 5,0 l/100 km.

        4. Prius Hybrid ja C-HR

        Tekniikan Maailman testi.

        Polttoaineen kulutus vaihtelevassa maantieajossa, keskinopeudella 78 km/h ja vaihtelevassa taajama-ajossa keskinopeudella 40 km/h:

        Toyota Prius maantie 4,3 l / taajama 4,4 l
        Toyota C-HR maantie 4,9 l / taajama5,1 l

        5. RAV4

        TM testasi RAV4:ää ja sai kulutukseksi kaupungissa 5,3 l/100km, maantiellä 5,3 l/100km ja moottoritiellä 6,9 l/100km sekä kiihtyvyydeksi 0-100km/h 8,2 s.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ VALEHTELE!

        Tämä on totuus:

        Toyota on uusimman hybridijärjestelmän ja kaikkein energiatehokkaimpien moottoreiden uusinta tekniikkaa uusimmassa jo neljännessä sukupolvessa, kulkee pitkät matkat omalla tuottamallaan sähköllä, kaikkein pienimmät päästöt ja kulutus, pieni sähköa keräävä akku takapenkin alla pudottaa polttoaineen kulutuksen ja päästöt polttomoottoriautojen pienimmäksi.

        Sinun ratkaisusi ovat vanhanaikaisia pelkällä polttomottorilla kulkevia surkeita suurikulutuksisa tekeleitä, muka pikkuturboja, joiden pienin kulutus koeajojen mukaan on 6,2 l/100 km.

        Uusin 1.9.2018 voimaan tullut WLTP-pässtömittautapa kertoo myös totuuden:

        https://www.apu.fi/artikkelit/nedc-vs-wltp-pikkuturbot-suurimpia-haviajia

        Juuri noin " omalla tuottamallaan sähköllä" Selvällä suomella , bensageneraattorilla tuotetulla sähköllä. Jarrutusenergiaa saadaan myös akkuun, mutta vauhti josta jarrutetaan on saatu bensalla aikaiseksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tojouskovainen yrittää kusettaa, kuten uskovaiset aina tekevät.

        Menneen ajan jäänne, latauskelvoton hypetys, kulkee fossiilisen polttoaineen voimin. Mitään muuta energianlähdettä sillä ei ole. Siksi fossiilista polttoainetta kuluu paljon.

        Modernimmat ratkaisut pärjäävät joko kokonaan ilman tai tyyvät litran, kahden, kulutuslukemiin. Eli kuluttavat 70-100 % vähemmän kuin fossiilinen hypetys.

        Tällä palstalla ilmaisee mielipiteensä muutama muunmerkkisellä kulkuneuvolla ajava. Yhteistä heille on vahvat mutta asenteelliset mielipiteet, jotka perustuvat faktojen asemesta uskoon jostakin, mitä ei ole. Asiat yritetään selittää päinvastoin kun ne todellisuudessa ovat. Autolehtien autotkniikkaa tuntevilla toimittajilla on päinvastaiset mielipitet samoista asioista. Jokainen tietysti päättää, kummman ryhmän mielipiteelle antaa enemmän painoarvoa.

        Jokainen muu teitää, että myös Toyotalla on ollut plug.in hybridi ja uusia on tulossa
        https://www.toyota.fi/ajankohtaista/uutiset/rav4-plug-in.json

        Muut tietävät myös sen, että plug.in hybridin tekniikka ei ole modernimpaa tai parempaa kuin itselataavan. Pistokehybridissä oleellista ei ole polttomoottorin vähäinen kulutus. Oleellista Plug-in hybridissä on akuston kapasiteetii ja toimintamatka sähköllä. Plug-in hybrididissä riittää tavanomainen moottori ja iso raskas akkupaketti, josta erillinen sähkömoottori ottaa voimansa. Plug-in hybridikin ottaa talteen jarrutusenergiaa. Mutta käytettävä tekniikka ei ole sen ihmellisempää juin itselataavassakaan. Miksi olisi. Ajetaan sähkömoottorilla niin kauan kuin akussa riittää sähköä. Sen jälkeen on käytössä vain polttomoottori. Mutta polttomoottorikäytössäkin painava hyvbridiakku on painolastina, vaikak varaus olisi käytetty loppuun. Mitä edistyksellistä tässä on. Jokainen asioita seuraava tietää, että pistokehybridien ja sähköautojen heikoin lenkki on akusto. Sama koskee itselataavaakin. Mutta akuston rooli on siinä pienempi. Itselataavan pitkäikäinen ja kevyempi akusto on kapasiteetin huononemisen myötä tarvittaessa edullisempi uusia.

        Sen sijaan itselataavassa on mietittävä perusteellisemmin, miten sähkömoottorit ja polttomoottori toimisivat yhteen mahdollisimman taloudellisesti ja luotettavasti kaikissa ajotilanteissa. Itselataavassa akuston suuri kapasitetti tai ulkopuolinen ladattavuus on epäolennaisia suunnittelun kannata. Akuston paino ei. Suunnittelussa on sen sijaan mietitty, miten kaikki energia saadaan talteen moottorin eri kuormitustilanteissa. Tämä on otettu huomioon vaihteiston rakenteessa, joka on suunniteltu siten, että kummankin moottorin parhaat ominaisuuden voidaan hyödyntää. On tosiasia, että bensiinikäyttöinen ahtamaton moottori on epätaloudellinen matalalla kierrosnopeusalueella. Sähkömoottorin vääntö on taas hyvä jo matalalla pyörimisnopeudella. Toyota on ottanut tämän huomioon ja käyttää polttomoottoria - silloin kun se tarvitaan käyntiin - taloudellisella kierrosalueella. Kun tähän lisätään vielä käytetyn tekniikan luotettavuus, ollaan asian ytimessä. Joidenkin mielestä tämä on vanhanaikaista. Asiaa paremmin tuntevien mielestä se on hyvin edistyksellistä.
        Edistyksellisyys on tunnustettu tosiasia ja näkyy Toyotan tuotemerkin arvostuksessa.

        https://www.toyota.fi/toyota/laatu/nayttoja-laadusta/interbrand-2019.json

        On kummallinen myytti, että mahdollisimman halvalla 100km kulkeva on jotenkin parempi tekniikaltaan Jos näin on, polkupyörä julistetaan voittajaksi. Kaikki muut on saastuttavia fossiileja. Hankintahinta, vakuutukset, huollot. kulutus, päästöt sekä jälleenmyyntiarvo on otettu huomioon tässä vertailussa.

        Miksi kaikki eivät vain pyöräile, jos se on halvin tapa liikkua. Kulkuneuvon käyttäjä päättää, millä tekniikalla haluaa kulkea siten, että päästöt ja kulutus on kohtuullinen mutta käyttömukavuus ja toimintamatka omaan käyttöön paras mahdollinen. Toisenlaisen tekniikan, mahdollisimman edullisen hankintahinnan tai mahdollisimman halvan energialähteen valinnut on voittaja omassa sarjassaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juuri noin " omalla tuottamallaan sähköllä" Selvällä suomella , bensageneraattorilla tuotetulla sähköllä. Jarrutusenergiaa saadaan myös akkuun, mutta vauhti josta jarrutetaan on saatu bensalla aikaiseksi.

        Sekä myös sähköllä, koska Toyotan hybridi kulkee enenmmän, kuin sen pelkän metrin pelkällä sähköllä, kunnes taas jarrutetaan ja akut latautuu.


    • Hirveitä kulutuksia. Minä olen autoillut viimeisen vuoden 2,1 l bensankulutuksella. Tankkauksista laskettuna.

      Amisviikset täristen ja kauhusta hikoillen tojoteron kopiomat lukemat ovat just niitä EU normihuijauslukemia, mitkä käytännön elämässä ylittyvät 30-50 %. Myös ja erityisesti tollolootalla. Ainakin, jos ajaa muun liikenteen tahtiin.

      Tollolootan fossiiliautot yleensä näkee moottoritiellä (ja muuallakin) kihnuttamassa reilua alinopeutta. Ilmiselvästi kuski potee huonoa omaatuntoa, kun pilaa ilmakehää 100 % fosiilisen polttoaineen voimin liikkuvalla autollaan.

      • Ainut auto, millä tuollainen kulutus onnistuu on verkkovirralla ladattava Toyota Prius Plug In hybrid ja sen kulutus on minulla ollut ja vain talviaikaan 1,8 l/100 km.

        Muilla ladattavilla hybrideillä se ei onnistu, kuten vertailut kertovat.

        joten

        ÄLÄ VALEHTELE!


    • Voima virta hybriidi carina 18 litraa satasella hörppää ihime vekotin

    suomi24-logo

    Osallistu keskusteluun

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ei näin Lidl! Ei! Ei! Ei!

      Voi ei. Älkää lähtekö tähän leikkiin! Ei mitään sovelluskorttipeliä! // Lidl aikoo tuoda asiakkailleen etukortin – bonuksista ei vielä tietoa // http
      Maailman menoa
      195
      4910