Kuinka alas tässä kirjoutuksellisessa kujanjuoksussa voidaan mennä?

Alasajetaan omilla niceilään esiintyvät kirjoittelijat.
No tietty sen kujanjuoksun olen läpikäynyt tälläkin palstalla.
Käytin likaa kysymysmerkkejä,kerroin likaa poikani väkivaltaisesta kuolemasta.
Jopa kuvani herätti närästystä,kun nenästäni oli poistettu tyvisolusyöpä ja sen tiimoilta hän näki närää.

Poistin kuvani,mutta sairaskeromustani en voi poistaa.
Toi ferritiini arvo kannattais mittauttaa usemmalla,se nimittäin johtaa noita kehoon varastuneita rautaarvoja aivan vääristyneisiin mielipiteisiin,kuin myös amalla

60

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eikö siellä 80 palstalla ollut rauhallista?
      Tämäkin ryhmä pitäisi rauhoittaa eikä tonkia aina vaan samoja vanhoja pahkoja.
      Tee osasi.

      • Anonyymi

        Tämä on levottomin ikäpalsta, vähän muuta kuin torailua.


      • Anonyymi

        Tämä on levottomin ikäpalsta, vähän muuta kuin torailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on levottomin ikäpalsta, vähän muuta kuin torailua.

        Haittaohjelmia joittenkin koneissaainakin, virus. Tulee kahtena.


      • Pitäisikö myös kuuskytpalstalla kirjoittavat palata kohentamaan omaa keskustelua.

        Luin aamulla plus 60-palstalta yksinäisen ajatuksia. Yksinäinen 64-vuotias kirjoittaa.

        "Köyhyys vie elämänhalun,
        kun on köyhä mitään mielenkiintoista ei voi tehdä
        koska kaikki maksaa
        eikä rahaa ole,
        olis parempi kun saisi vaan kuolla pois, ,,,
        missä viippyy eutanasia laki, kaikki halukkaat voisi kuolla
        nukkua vaan pois,
        kun olisi lääkkeet tiedossa,
        ameriikassa sekin asia ko hoidettu järjestykseen, samaa käytäntöä odotetaan suomeen,
        hyvästi rikkaitten maalilma,
        täällä köyällä ei ole mitään asiaa elää."

        Toinen vastaa..."Ei se sinua lohduta, mutta meitä on monta samassa jamassa, on tyydyttävä siihen toimeentuloon mikä on."

        Taidetaan täällä yli 70 ja 80 palstalla kuitenkin olla eläisempiä.


      • Kaiketi huomioit,että tein samalla oman aloitukseni myös kahdeksankymppisiin.
        Minä todella en mielestäni ole palstahäirikkö,vai kuinka?
        Jos minä olen sinun sielunrauhaasi häirinnyt pyydän nöyrimmästi anteeksi.

        Eihän meitä ole karsinoitu,että minä etkä sinä voisi tehdä aloitusta tiettyyn kategoriaan.
        Minä olen kirjoitellut aikoinaan omaishoitajiin,jopa keskustalaistenpalstoille aamuyöstä.
        Tosin silloin minulla oletettiin olevan mallasta oheisjuomana.
        Kerroin kuuhulluudestani ja siitä että pätemisentarve on tämä juju

        Meillä ei ole palstavahtia,joten sulkeutumalla kirjoittelijoiden suosioon,rikotaan noi tietyt
        vuosikertymät ja annetaan palaa,aivan oikeesti ama


      • korppis kirjoitti:

        Pitäisikö myös kuuskytpalstalla kirjoittavat palata kohentamaan omaa keskustelua.

        Luin aamulla plus 60-palstalta yksinäisen ajatuksia. Yksinäinen 64-vuotias kirjoittaa.

        "Köyhyys vie elämänhalun,
        kun on köyhä mitään mielenkiintoista ei voi tehdä
        koska kaikki maksaa
        eikä rahaa ole,
        olis parempi kun saisi vaan kuolla pois, ,,,
        missä viippyy eutanasia laki, kaikki halukkaat voisi kuolla
        nukkua vaan pois,
        kun olisi lääkkeet tiedossa,
        ameriikassa sekin asia ko hoidettu järjestykseen, samaa käytäntöä odotetaan suomeen,
        hyvästi rikkaitten maalilma,
        täällä köyällä ei ole mitään asiaa elää."

        Toinen vastaa..."Ei se sinua lohduta, mutta meitä on monta samassa jamassa, on tyydyttävä siihen toimeentuloon mikä on."

        Taidetaan täällä yli 70 ja 80 palstalla kuitenkin olla eläisempiä.

        Todella korppis ja aivanoikeesti!
        Ajattele aineelliseti köyhä voi olla henkisesti rikas.
        Ja kiitos korppis,ei se minunkaan elämäni ole ruusunhoitoista ollut.
        Nyt viimeinen niitti,että sen nesteen tilalle,joka aivonani ovat hallinneet,onkin
        löytynyt rauta,siis kehoon kertynyt ferriniittitaso on kääntynyt minua vastaan.
        No se on tätä piilohuumoria,mutta en tunne tota rautaakaan tarvitevani yli
        oman kulutuksen.
        No sitä aletaan poistamaan verenpoistoilla ja sillei ama


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Todella korppis ja aivanoikeesti!
        Ajattele aineelliseti köyhä voi olla henkisesti rikas.
        Ja kiitos korppis,ei se minunkaan elämäni ole ruusunhoitoista ollut.
        Nyt viimeinen niitti,että sen nesteen tilalle,joka aivonani ovat hallinneet,onkin
        löytynyt rauta,siis kehoon kertynyt ferriniittitaso on kääntynyt minua vastaan.
        No se on tätä piilohuumoria,mutta en tunne tota rautaakaan tarvitevani yli
        oman kulutuksen.
        No sitä aletaan poistamaan verenpoistoilla ja sillei ama

        Vastasin sinulle 80 plussassa. Omat ferritiiniarvoni olivat yli 1700,
        ei tehty mitään. Ei ole todettu vaurioita tulleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastasin sinulle 80 plussassa. Omat ferritiiniarvoni olivat yli 1700,
        ei tehty mitään. Ei ole todettu vaurioita tulleen.

        Ferritiini kertyy yleisemmin maksaan.
        Millä se aivoista mitataan, olisi kiva tietää ?


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Todella korppis ja aivanoikeesti!
        Ajattele aineelliseti köyhä voi olla henkisesti rikas.
        Ja kiitos korppis,ei se minunkaan elämäni ole ruusunhoitoista ollut.
        Nyt viimeinen niitti,että sen nesteen tilalle,joka aivonani ovat hallinneet,onkin
        löytynyt rauta,siis kehoon kertynyt ferriniittitaso on kääntynyt minua vastaan.
        No se on tätä piilohuumoria,mutta en tunne tota rautaakaan tarvitevani yli
        oman kulutuksen.
        No sitä aletaan poistamaan verenpoistoilla ja sillei ama

        Massapostitusta? se on kielletty
        Voisit kuitenkin viimein nuo poikasi tappo ja rumakuva ja ruune y.m.s. jutut jo jättää unholaan.
        Jos iitä haluat kaivella aina uudelleen niin tee se 80 palstalla.
        Tuskin niitä sielläkään kaivataan. Ei ainakaan täällä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Massapostitusta? se on kielletty
        Voisit kuitenkin viimein nuo poikasi tappo ja rumakuva ja ruune y.m.s. jutut jo jättää unholaan.
        Jos iitä haluat kaivella aina uudelleen niin tee se 80 palstalla.
        Tuskin niitä sielläkään kaivataan. Ei ainakaan täällä.

        Nyt meni yli hilseen?
        Mitä ihmeen massapostitusta?
        Olemmeko nyt aivan samalla keskustelukanavalla?
        Minä kerroin etenevästä verisauraudestani!
        Sinä jäit sille pysääkille,jollolta minä hyppäsin seiskanratikkaan hesassa
        Kaikkea hyvää sinun sielunmaisemaasi ja yritä jaksaa ilman aman mielipidettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Haittaohjelmia joittenkin koneissaainakin, virus. Tulee kahtena.

        Ei se mikään virus ole, kun ei viesti heti lähde ja painaa uudestaan lähetä niin tulee kahdesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Haittaohjelmia joittenkin koneissaainakin, virus. Tulee kahtena.

        Se viesti tulee kahtena ja kolmenakin, jos ei malta odottaa, että ensimmäisellä näppäyksellä viesti lähtee aikanaan sitten kun lähtee, vaan malttamattomana näppäilee uudestaan ja uudestaan.
        Jos viesti ei aiokaan lähteä, niin siitä tulee erikseen ilmoitus. Sitä odotellessa on paras pitää vain näppinsä kurissa ja odotella. Joskus lähtee nopeammin kuin toisinaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Massapostitusta? se on kielletty
        Voisit kuitenkin viimein nuo poikasi tappo ja rumakuva ja ruune y.m.s. jutut jo jättää unholaan.
        Jos iitä haluat kaivella aina uudelleen niin tee se 80 palstalla.
        Tuskin niitä sielläkään kaivataan. Ei ainakaan täällä.

        Luin noita vanhoja mielipiteitä ja anteeksi oli pakko ottaa kantaa.
        Hän aikaansaseuraava puskalainen teki minusta massapostittajan.
        No kaiketi hänelle eivät ole avautuneet nämä keskustelukanavan
        hienoudet,kuin massapostitus?
        Massapostitus on nimittäin se tapahtuma,jolloin henkilö laittaa saman avauksen,
        siis monelle kanavalle.
        Jos minä teen avauksen ja lähetän sen seitsemänkymppisiin ja kahdeksankymppisiin
        niin se on massapostitusta.

        Kertominen vaikka kalansaaliistani seitsemänkymppisissä ja muissa kategorioissa ei ole massapostitusta.
        Kaiketi sinulle tämä netin ihmeellinen maailma ei ole vielä auennut ja näät minut
        häirikkönä.
        Kaikkea hyvää ja rakkaudentäyteistä elämää sinulle ja annetaan tilaa toistemme ajatusmaailmalle.
        Meidän ei ole tarvetta lukea kaikkea,jota emme pysty suodattamaan aivojemme läpi.
        avoimesti ama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mikään virus ole, kun ei viesti heti lähde ja painaa uudestaan lähetä niin tulee kahdesti.

        Minäkin laukesin nuorena useamman kerran :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin laukesin nuorena useamman kerran :D

        Olipa todella uutinen!
        Kädet ovat aivan oiva keino siihen laukeamiseen.
        Kaiketi tämä oli tälläkertaa asia jonka halusit meidän kaikkien tietävän.
        No nyt me tiedämme sen kiitos osallistumisesta


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Olipa todella uutinen!
        Kädet ovat aivan oiva keino siihen laukeamiseen.
        Kaiketi tämä oli tälläkertaa asia jonka halusit meidän kaikkien tietävän.
        No nyt me tiedämme sen kiitos osallistumisesta

        Ollos hyvä :*


    • Anonyymi

      Ei niillä ole tietoa ei rahaa ei kerrottavaa
      Kiusaavat muita

      Nämä on tätä ikäluokkaa jotka opiskeli aika vähän mutta saivat ylisuurta palkkaa ostivat omakotitalon kaukaa metsästä 2 autoa ajaaksen sen ja työpaikan väliä pääomista eivät ymmärrä mitään hyvinvoimtivaltio hoiti eläkkeet ja terveyskeslukset

      Mitä tällaisten kanssa on keskusteltavaa?

      Verot nousi taivaisiin tällä menolla
      Hyvinvointia aletaan siirtää omalle vastuulle
      Laiskistunut luulee että kouluttamaton matutyö pelastaa kun itsekään ei ollut koulutettu

      Yksikään OSAAJA ei tule maksamaan veroja töihin tänne katselen juuri tullutta veronmaksajien Taloustaito- lehteä sivu 10 jossa Suomen tuloveroprosentti on vahvasti Euroopan yläpuolella palkansaajalle kaikilla tuloilla ei se osaajia houkuttele kun väkivaltaongelmatkin tulevat samoiksi kuin muualla

      • Anonyymi

        Meille on tullut näitä moniosaajia eri alojen insinöörejä, joilta ovat hukkuneet passit ja insinööritutkinnot.
        Työvoimapulaan ei heistä juuri apua löydy.


      • Todella,nyt tuli täyttä tavaraa!
        Näinhän se menee ja juna kulkee.
        Toi tietojenkulku ja maailmanmeno pitää ajantasalla.
        Ei se,että vedetään räkäisy,että olisko nyt vaippojenvaihtoaika tai jotain muuta?


    • Harmi jos noin on kohdallasi käynyt.

      Olen vuosia kirjoitellut omalla nimimerkillä ja ei ole kukaan yrittänyt alas ajaa,
      tai voihan olla etten yksinkertaisuudessani ole moista huomannut,
      tosin itselleni riittää kun vain kirjoitan, tökkään vain kommenttini johonkin väliin ja sillä siisti. Nykyään kun on niin paljon noita anonyymejä, eihän heidän elämäänsä osaa edes ottaa osaa saatikka kommentoida kuin vain esittämäänsä asiaan jos siihenkään.
      Kuvanikin on joskus ollut profiilissa, ei se silloin elämää heittänyt sinne ei tänne,
      nyt kuvassa vain oman pihan omenoita.

      Mutta kun olen vain takarivin taavi, elämä varsin arkisen tavallista ja tapahtumaköyhää, niin olen saanut kirjoittaa ihan rauhassa, ja varmaan jatkossakin ja oikeastaan täällä ei ole ollut aloituksia, joihin olisi voinut omaa elämäänsä enempää avata, joskus kuusikymppisissä oli enemmänkin sellaisia.

      Porskutellaan vaan eteenpäin, omin nimimerkein tai sitten yhtenä ja samana nimimerkittömänä.

      • Voi aivan ihanaa!
        Todella olin aikoinaan ruunen talutushihnassa ja tsemppasin omaishoitajia tilanteen mukaan.
        Nyt minua todella ihmetyttää,että tämä piiloutuminen omien mielipiteiden taakse on saanut suosionsa.
        Minä olen kaiketi kasvanut niin siihen maalaiselämään,avoimet ovet,avoimet mielipiteet?


    • Anonyymi

      Laita vaan Rituliini-söpöliini se kuvasi takaisin. Olet rotunainen eikä edes ikä sitä muuta. On kai sinulle lunta tupaasi heitetty, mutta kyllä sinusta tykätään, tuollainen luonnon lapsi , omien tilustesi herratar. Olet valtavia menetyksiä kokenut, moni voi paljon huonommin vaikka on ollut helpompi elämä.

      Eliaana on varmasti nätti tyttö myös, mitäs muuta noin kiva nainen voisi ollakkaan. Laita vaan sinäkin taas oma kuva näkösälle .

      Minun kännykamera aina särkyy kun yritän ittestäni selfien laukasta. Mutta miehet saakin olla rumia.

      • Anonyymi

        Maissiita nyt kyllä tarkoitin Mutta Eliaanakin kuulistaa mukavalta ja onhan täällä muitakin mukavia mummeleita. Paras kun en sekoile nimissä enään.
        Terkkui, ukkovaan


      • Nyt kyllä tämä mielipide nosti minut harjanteelle.
        Miellyttäminen palstalla ei ole minun parhainta antiani.
        Tiedän,että tauttologiaa olen harrastanut palstalla.
        Olen tehnyt surutyötäni,jota herra näähköön ei todella olisi pitänyt
        tällä palstalla tehdä.
        Kaiketi he jotka tänne kirjoittelevat eivät äitinä ole kahta lastaan haudanneet.
        No kaiketi tämän palstananti kohentuu,kun minä poistun näyttämöltä?
        Kaikesta siitä mukanakulkemisesta kiittäen ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Nyt kyllä tämä mielipide nosti minut harjanteelle.
        Miellyttäminen palstalla ei ole minun parhainta antiani.
        Tiedän,että tauttologiaa olen harrastanut palstalla.
        Olen tehnyt surutyötäni,jota herra näähköön ei todella olisi pitänyt
        tällä palstalla tehdä.
        Kaiketi he jotka tänne kirjoittelevat eivät äitinä ole kahta lastaan haudanneet.
        No kaiketi tämän palstananti kohentuu,kun minä poistun näyttämöltä?
        Kaikesta siitä mukanakulkemisesta kiittäen ama

        Meillä on paljon samaa Rituliini. Kirjoittelin myös omaishoitajiin siihen aikaan kun mieheni pystyi vielä olemaan kotihoidossa. Maaliskuussa tulee kolme vuotta kuolemasta. Olen myös haudannut poikani joka menehtyi syöpään.
        Minä en piittaa vaikka lokaa tulee välillä niskaan että ropina kuuluu, olen oppinut nauramaan yrityksille satuttaa minua.
        Kun elämässä on ollut oikeita murheita, ei pikkuasiat hetkauta.


      • liekko kirjoitti:

        Meillä on paljon samaa Rituliini. Kirjoittelin myös omaishoitajiin siihen aikaan kun mieheni pystyi vielä olemaan kotihoidossa. Maaliskuussa tulee kolme vuotta kuolemasta. Olen myös haudannut poikani joka menehtyi syöpään.
        Minä en piittaa vaikka lokaa tulee välillä niskaan että ropina kuuluu, olen oppinut nauramaan yrityksille satuttaa minua.
        Kun elämässä on ollut oikeita murheita, ei pikkuasiat hetkauta.

        """Minä en piittaa vaikka lokaa tulee välillä niskaan että ropina kuuluu, olen oppinut nauramaan yrityksille satuttaa minua."""

        Ja toisessa ketjussa kirjoitat vähän myöhemmin:
        """Olen itsekin harkinnut anonyymiksi ryhtymistä, kyllä rekattunakin saa lokaa niskaansa."""

        Miksi Anonyymiksi, jos et piittaa ...?


      • Tellukka kirjoitti:

        """Minä en piittaa vaikka lokaa tulee välillä niskaan että ropina kuuluu, olen oppinut nauramaan yrityksille satuttaa minua."""

        Ja toisessa ketjussa kirjoitat vähän myöhemmin:
        """Olen itsekin harkinnut anonyymiksi ryhtymistä, kyllä rekattunakin saa lokaa niskaansa."""

        Miksi Anonyymiksi, jos et piittaa ...?

        Sinäpä sen sanoit. En todellakaan välitä loanheittäjistä, heillä on itsellään vaikeaa.
        Siitä syystä olen harkinnut anonyymiksi ryhtymistä että täällä tulee jotenkin liian tutuksi.
        Anonyymina asia ratkaisee eikä kuka asian kirjoittaa, kirjoittajan nikki näissä pienissä ympyröissä näyttää olevan tärkeää.
        Monella on ennakko-asenne jo nimimerkin nähdessään.
        Riittäkö tämä selvitys vai haluatko lisätietoa.


      • liekko kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit. En todellakaan välitä loanheittäjistä, heillä on itsellään vaikeaa.
        Siitä syystä olen harkinnut anonyymiksi ryhtymistä että täällä tulee jotenkin liian tutuksi.
        Anonyymina asia ratkaisee eikä kuka asian kirjoittaa, kirjoittajan nikki näissä pienissä ympyröissä näyttää olevan tärkeää.
        Monella on ennakko-asenne jo nimimerkin nähdessään.
        Riittäkö tämä selvitys vai haluatko lisätietoa.

        Jollakin tavallahan täällä tulee toisille tutuksi väkisinkin, jos jatkuvasti kirjoittaa vain itsestään ja samoja asioita monelle eri palstalle.
        Ei siinä vaikuta mitään vaikka vaihtaisi nikkiä tai painuisi Anonyymiksi.


      • Tellukka kirjoitti:

        Jollakin tavallahan täällä tulee toisille tutuksi väkisinkin, jos jatkuvasti kirjoittaa vain itsestään ja samoja asioita monelle eri palstalle.
        Ei siinä vaikuta mitään vaikka vaihtaisi nikkiä tai painuisi Anonyymiksi.

        Joko sinäkin kiellät minua kirjoittamasta?
        60 sivulla minulle eräs näytti paikan :D
        Ei kai täällä tarvitse keltään kysyä minne kirjoittaa ja vaikka itsestään, minä kirjoitan ainakin kahdelle palstalle ikäryhmissä ja muuallakin.
        Politiikka kyllästyttää, sääkin on sellainen kun ikkunasta näkyy. Elän aika pienessä piirissä nykyisin, jotenkin tulee tunne että on omassa kuplassaan. Mutta en valita, tällaista elämää juuri haluankin.
        Olet siekii melkoinen, kai keksit jotain nasevaa saadaksesi minut nolattua. Odotan innolla, vielä vähän aikaa olen koneella, sitten alan virkkaamaan mummon-neliöitä.


      • liekko kirjoitti:

        Joko sinäkin kiellät minua kirjoittamasta?
        60 sivulla minulle eräs näytti paikan :D
        Ei kai täällä tarvitse keltään kysyä minne kirjoittaa ja vaikka itsestään, minä kirjoitan ainakin kahdelle palstalle ikäryhmissä ja muuallakin.
        Politiikka kyllästyttää, sääkin on sellainen kun ikkunasta näkyy. Elän aika pienessä piirissä nykyisin, jotenkin tulee tunne että on omassa kuplassaan. Mutta en valita, tällaista elämää juuri haluankin.
        Olet siekii melkoinen, kai keksit jotain nasevaa saadaksesi minut nolattua. Odotan innolla, vielä vähän aikaa olen koneella, sitten alan virkkaamaan mummon-neliöitä.

        Kuinka sinä kommenttini kieltona luit?


      • Anonyymi
        liekko kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit. En todellakaan välitä loanheittäjistä, heillä on itsellään vaikeaa.
        Siitä syystä olen harkinnut anonyymiksi ryhtymistä että täällä tulee jotenkin liian tutuksi.
        Anonyymina asia ratkaisee eikä kuka asian kirjoittaa, kirjoittajan nikki näissä pienissä ympyröissä näyttää olevan tärkeää.
        Monella on ennakko-asenne jo nimimerkin nähdessään.
        Riittäkö tämä selvitys vai haluatko lisätietoa.

        Niin minäkin yritin ajatella parista rekatusta että en välitä, heillä on ehkä itsellään vaikeaa mutta totesin että se onkin tahallista kiusaamista ja tuottaa sadistista nautintoa
        heille ja kohteeksi sopii kuka vain.
        En ole tällaisia suomalaisia muualla tavannut
        ja on yllätys että he ovat iäkkäitä
        mutta toisaalta tiedän että iäkkäille voi tulla häiriökäyttäytymistä.
        Eräässä TV-dokkarissa vanhuudenseniilien hoivakodeissa oli samantapaista kiusaamista
        kiusaamista kiusaamisen takia.


      • liekko kirjoitti:

        Meillä on paljon samaa Rituliini. Kirjoittelin myös omaishoitajiin siihen aikaan kun mieheni pystyi vielä olemaan kotihoidossa. Maaliskuussa tulee kolme vuotta kuolemasta. Olen myös haudannut poikani joka menehtyi syöpään.
        Minä en piittaa vaikka lokaa tulee välillä niskaan että ropina kuuluu, olen oppinut nauramaan yrityksille satuttaa minua.
        Kun elämässä on ollut oikeita murheita, ei pikkuasiat hetkauta.

        Todella haleja ja rutistuksia liekko!
        Sitä olettaa olevansa ainoa,joka on joutunut kokemaan luopumisentuskaa.
        Voi elämasenteesi on todella ettenpäinvievä.

        Olen jäänyt sille tasolle,että ei kenellekään muille ole tapahtunut näitä
        vastoinkäymisiä ja että amalle vain.
        Olen todella mukana surutyössä ja anteeksi !
        Taivallus menetyn ihmisen muistoissa on surutyötä ja minä teen sen musiikin
        avulla.
        Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta tuo heidät rakkaat luokseni.
        En osaa sitä siirtää,joku osaa
        Rakkaudella ama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin yritin ajatella parista rekatusta että en välitä, heillä on ehkä itsellään vaikeaa mutta totesin että se onkin tahallista kiusaamista ja tuottaa sadistista nautintoa
        heille ja kohteeksi sopii kuka vain.
        En ole tällaisia suomalaisia muualla tavannut
        ja on yllätys että he ovat iäkkäitä
        mutta toisaalta tiedän että iäkkäille voi tulla häiriökäyttäytymistä.
        Eräässä TV-dokkarissa vanhuudenseniilien hoivakodeissa oli samantapaista kiusaamista
        kiusaamista kiusaamisen takia.

        Hulluja on kahdenlaisia: Laitoksissa ja vapaalla :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin minäkin yritin ajatella parista rekatusta että en välitä, heillä on ehkä itsellään vaikeaa mutta totesin että se onkin tahallista kiusaamista ja tuottaa sadistista nautintoa
        heille ja kohteeksi sopii kuka vain.
        En ole tällaisia suomalaisia muualla tavannut
        ja on yllätys että he ovat iäkkäitä
        mutta toisaalta tiedän että iäkkäille voi tulla häiriökäyttäytymistä.
        Eräässä TV-dokkarissa vanhuudenseniilien hoivakodeissa oli samantapaista kiusaamista
        kiusaamista kiusaamisen takia.

        Aivan todella!
        Tuntuu että halumme siirtää pahaolomme kohdistettuna palstalaisiin,koemme tiettyä
        endorfiliaa anteeksi noi sivistyssanat eivät kuulu jokapäiväseen käytäntööni.
        Mikä todella tekee meistä vanhuksista heitä kiusanhenkisiä?
        No minäkin aloin mennä itseeni ja löytyihän se sieltä pikkupaholainen ferritiini?
        Aivoni eivät todella ole yhteisymmärryksessä ajatelmieni suhteen.
        Joskus siis tietty voivat suoltaa tekstiä,jota en lainkaan ymmärrä,että minä
        olisin ton mielipiteen takana?


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Todella haleja ja rutistuksia liekko!
        Sitä olettaa olevansa ainoa,joka on joutunut kokemaan luopumisentuskaa.
        Voi elämasenteesi on todella ettenpäinvievä.

        Olen jäänyt sille tasolle,että ei kenellekään muille ole tapahtunut näitä
        vastoinkäymisiä ja että amalle vain.
        Olen todella mukana surutyössä ja anteeksi !
        Taivallus menetyn ihmisen muistoissa on surutyötä ja minä teen sen musiikin
        avulla.
        Vanha virsi Taalainmaan karjamajoilta tuo heidät rakkaat luokseni.
        En osaa sitä siirtää,joku osaa
        Rakkaudella ama

        Tarkoitat Rituliini tätä virttä?

        https://www.youtube.com/watch?v=zQCpPaHecWI


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hulluja on kahdenlaisia: Laitoksissa ja vapaalla :D

        Ja loput pyörii tällä palstalla...


      • liekko kirjoitti:

        Sinäpä sen sanoit. En todellakaan välitä loanheittäjistä, heillä on itsellään vaikeaa.
        Siitä syystä olen harkinnut anonyymiksi ryhtymistä että täällä tulee jotenkin liian tutuksi.
        Anonyymina asia ratkaisee eikä kuka asian kirjoittaa, kirjoittajan nikki näissä pienissä ympyröissä näyttää olevan tärkeää.
        Monella on ennakko-asenne jo nimimerkin nähdessään.
        Riittäkö tämä selvitys vai haluatko lisätietoa.

        Hyvä liekko!
        Nyt oli pakko nauraa!
        Perustetaan mimmiliiga?
        Aivan todella,meissä on poveria,meissä on älyä ja mikä ettei?


      • Tellukka kirjoitti:

        Tarkoitat Rituliini tätä virttä?

        https://www.youtube.com/watch?v=zQCpPaHecWI

        Todella voi niitä kyyneleitä,voi sitä menettämisen tuskaa.
        Olen kuunnellut tätä Vanhaa virttä Taalainmaan karjamajoilta,kun haluan olla surullinen.
        Toi kuvius aivan kuin aamuhämärä olisi laskeutunut tälle rantatilalleni ja minä hortoilisin
        aamu hämärässä laiturillla


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Todella voi niitä kyyneleitä,voi sitä menettämisen tuskaa.
        Olen kuunnellut tätä Vanhaa virttä Taalainmaan karjamajoilta,kun haluan olla surullinen.
        Toi kuvius aivan kuin aamuhämärä olisi laskeutunut tälle rantatilalleni ja minä hortoilisin
        aamu hämärässä laiturillla

        Kiitos Tellukka!
        Olen työstänyt menetystäni todella musiikkiin.
        Hiljaiset sillat olivat myöskin,kun poikani halusi siirtyä enkeliksi omatahtoisesti.
        Ei tämä elämäni niin v....n helppoa ole ollut,vaikka täällä räävitään,että
        yhäkö sinä kerrot siitä ja voisitko olla kertomatta jo siitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja loput pyörii tällä palstalla...

        Voisitko selventää tota diagnoosia.
        Lääketieteellisen diagnoosin tekemiseen kyllä vaaditaan psykiatrinkoulutus.
        Kaiketi se on sinulla hallussa,mutta vaikka olisitkin pätevä,niin et sinä voi täällä antaa
        voi antaa niinsanottuja " hullunpapereita".
        Jos minä otan yhteyttä ylläpitoon,niin voi olla että ne paperit löytyvät jonkun muun kainalosta?
        Aivan oikein katsos kunnianloukkaus on rikosnimike ja aivanoikeesti sinut ylläpito kyllä pystyy tunnistamaan.
        Kaikkea hyvää sinulle ja yritä löytää elämääsi se kantava voima,joka tekee sinusta
        sen ihmisen,joka näkee siellä tunnelinpäässä valoa siunauksella ama


      • Kiitos sinulle optimisti!
        Jos minun ulkonäköni tuottaa Kristiinalle ongelmia.
        Ja ne muutamat syövät joita iholtani on poistettu,niin
        todella toivon että sinä Krisu laitat oman kuvasi
        Saamme ihailla sinun valmennettua kroppaasi
        ja kaunista syöpävapaata kasvokuvaasi.
        Minulta todella poistetaan seuraava
        tyvisolusyöpä hiusrajasta
        kahden viikon päästä,joten
        kyllä ama pärjää näiden syöpiensä kanssa,
        mutta pärjäävätkö he oman tyhmyytensä kanssa,
        se onkin aivan eri asia?
        Todella se vitsi kertoi miehestä,hänellä oli hyvin muodostunut nenä,
        joku ehkä oletti sitä ehkä yli suureksi.
        No hän herrasmies käveli kadulla ja häntä tuli vastaan pari pikkupoikaa.
        He ilkuuivat,että kuinhan me päästään ton ison nenän ohi?
        Hän sivistynyt herrasmies vastasi: kyllä te minun nenäni ohi pääsette,
        jos pääsette oman tyhmyytenne ohitse.
        Joskus kyllä tuntuu,että sama tyhmyys jatkaa etenemistään palstalla,
        kun voidaan laukoa loukkauksia anonyymeinä.
        Oletteko koskaan ajatelleet,että hän loukkauksen kohde on myös ihminen.


    • Anonyymi

      Amerikassako kaikki kunnossa, tänä vuonna tapahtunut 15 väkivalta ampumistapausta, Trumppia äänestää huonompi osaiset kuuntelin radiosta, Trumppi vain rikastuttaa rikkaita, niin luulisi yritykset on rikastuttaneet eliittiä ei Trumppi, kuilu rikkaiden ja köyhien välillä kasvaa se kasvattaa populismia, samoin Britanniassa äänestettiin brexitin puolesta, syy sama kuin amerikassa, mutta populisteilla ei ole keinoja, köyhyys ajaa kansallismielisyyteen, miten köyhät luo vaurautta.

      • Sehän on hyvin, että niin suuressa maassa vain 15 väkivalta-ampumistapausta tänä vuonna.

        Ruotsi näin pieni maa jenkkeihin verrattuna ja täällä tapahtuu keskimäärin yksi ampuminen päivässä. Yli 200 räjäytystä vuodessa. Puukotuksia niin paljon, ettei pysytä enää laskuissa mukana.
        Olisipa täällä meilläkin sellainen presidentti kuin Trump.


    • Anonyymi

      Yleensä nenänsä yletön kaivelu aiheuttaa ns.tyvisolusyöpää. Kaivuuta harrastamattomilta ei kyseistä sairautta ole havaittu, kuin aivan satunnaisesti.

      • Hetkonen tyvisolusyöpä voi ilmetä aivain kaikkialla.
        Jospa nyt täsmentäisit,että mistä toi sun neuroosi nenänkaivelusta
        voi johtaa tyvisolusyöpään?
        Kaiketi toi neuroosi ei ole levinnyt ympäristöösi?
        Nyt se kiinalainen virus on jo levinnyt mahdollisesti Ivaloon.
        Kuinka aiot suojautua,tyvisolusyöpä ei sinua suojaa.
        Kaikella kunnioituksella ama


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Hetkonen tyvisolusyöpä voi ilmetä aivain kaikkialla.
        Jospa nyt täsmentäisit,että mistä toi sun neuroosi nenänkaivelusta
        voi johtaa tyvisolusyöpään?
        Kaiketi toi neuroosi ei ole levinnyt ympäristöösi?
        Nyt se kiinalainen virus on jo levinnyt mahdollisesti Ivaloon.
        Kuinka aiot suojautua,tyvisolusyöpä ei sinua suojaa.
        Kaikella kunnioituksella ama

        Teitä jokaista kiitän mukanakulmisesta!
        Töyssyjä tuli,mutta kuka sitä tasaistakaan kestäis loputtomiin.
        Jotain tuli taas opittua,että jokainen mielipide on todella tärkeä.
        Ei se amankaan elämä ole sitä myötäistä aina.
        Kiitos teille myötämäkeen kulkevat!
        Kyllä se vastainenkin aman elämää kantaa


      • Anonyymi
        rituliini_38 kirjoitti:

        Hetkonen tyvisolusyöpä voi ilmetä aivain kaikkialla.
        Jospa nyt täsmentäisit,että mistä toi sun neuroosi nenänkaivelusta
        voi johtaa tyvisolusyöpään?
        Kaiketi toi neuroosi ei ole levinnyt ympäristöösi?
        Nyt se kiinalainen virus on jo levinnyt mahdollisesti Ivaloon.
        Kuinka aiot suojautua,tyvisolusyöpä ei sinua suojaa.
        Kaikella kunnioituksella ama

        Ei sinua ole loukattu sillä nenän kaksijakoisuudella, huomio muiden mukana, mutta liioittelet aina tuota alasajoasi. Osasyy voi olla tapasi räiskäyttää vastauksesi päin pläsiä, jos se ei sinua miellytä.


      • Anonyymi

        Kiitos, mutta jätä kertomatta, kaivele niitä vaa ittekses.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinua ole loukattu sillä nenän kaksijakoisuudella, huomio muiden mukana, mutta liioittelet aina tuota alasajoasi. Osasyy voi olla tapasi räiskäyttää vastauksesi päin pläsiä, jos se ei sinua miellytä.

        Aloitukseni tuskin ketään loukkaa,mutta jos mielipiteeni puskasta asetetaan kysymystenvaraisiksi,niin saattaa olla,että oikaisu kohdentuu kriittisellä tavalla.

        Työympäristöni Valmetin miestenseurassa 90 % tekivät minusta naisesta ehkä
        rasvakouran,ei niin normaalia naisihmistä.
        Kyllä Valmetilla otettiin naisesta mittaa nimenomaisesti sananmuodossa.
        Anteeksi vielä,mutta saan eläkkeeni Ilmariselta ja Valmet on eduntuoja.
        Kuka teistä tällä palstalla on henkilö,joka voi asetaa jokaista mielipidettä
        kategoriaan epämiellyttävät kannanotot anonyyminä
        Ei minulle niitä valtuuksia ole suotu avoimesti ama


    • Anonyymi

      "Työympäristöni Valmetin j.n.e....."

      Kuinka monesti tuokin jaarituksesi täytyy viellä täällä lukea ja älä vain unohda, että sinulta on kuollut kaksi poikaa.

      • Anonyymi

        Tänään 12.28 kirjoittaja.

        Onko sinulla jokin valtakirja, jonka antamalla valtuudella määräät mitä täällä kukin kirjoittaa?

        En usko, mutta itse ilmeisesti oletat olevasi niin hyvä palstalainen, että voit olla ohjaamassa kirjoittajia.
        Kaikilla on oikeus kirjoittaa ihan kaikesta, jos ei loukkaa muita, eikä kopioi suojattua tekstiä.
        Sananvapaus koskee tätäkin palstaa.

        asia ei koske minua, mutta huomioin ohjeeksi tarkoittamasi.


      • Anonyymi

        Onpa sydämetön kommentti.
        Nm. abc


      • Anonyymi

        Pidätkö kirjanpitoa, montako kertaa kukin kirjoittaa tietystä asiasta ? Siinä sinulle 24/7 homma kyyläämisessä. Rituliini ansaitsee kaiken myötätunnon ja kyllä puhuminen tuskallisen vaikeita asioita helpottaa. Ritu on reilu ja suora, hänellä on paljon tukijoita palstalla.


      • Kerro hyvä kirjoittelija kuinka loukkaan sinun imgoasi avoimena kirjoittajana?
        Olenko vienyt sinulta palstatilaa kertomalla synkästä menneisyydestäni?
        Olenko vienyt sinulta palstatilaa kertomalla valmetlaisuudestani?
        Olenko koskettanut sisintäsi äitinä,kahden lapseni traagisilla menetyksillä?
        Kerro hyvä ihminen,kuinka olen sinua loukannut,niin parannan tapani.

        Eihän sinun ystävä hyvä ole pakko lukea kaikkea aman kokemuksia.
        muistan kerran kuin minulle oltiin joko kateellisia tai haluttiin vain veetuilla,
        kun kerroin,että teen kalastuksenhoitotyötä vapaehtoisesti poistaen roskakalaa ja pyydyksiin meni
        mittava summa rahaa.
        Joku näki,että elostelen täällä ja kehuskelen kalastustarvikkeillani.

        Jospa sinä olisit kokenut saman menetyksen,tuskin palstalla ilkkuisit.
        En voi määritellä sinun pahaaoloasi,mutta omani voin.
        Sitä kokemusta äitinä en todella soisi pahimmalle vihamiehellenikään.
        Aivan oikein,minä olen kertonut pahanoloni syyn avoimesti,jospa sinäkin kertoisit.
        Voisimme yhdessä tukea toisiamme.
        Kiitos mielipiteesi antaa ajattelemisenaihetta.... ama


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pidätkö kirjanpitoa, montako kertaa kukin kirjoittaa tietystä asiasta ? Siinä sinulle 24/7 homma kyyläämisessä. Rituliini ansaitsee kaiken myötätunnon ja kyllä puhuminen tuskallisen vaikeita asioita helpottaa. Ritu on reilu ja suora, hänellä on paljon tukijoita palstalla.

        Kiitos uskomatonta nyt loppuivat amaltakin sanat!
        Voi kuinka pienillä sanoilla ja lausilla me voimme nostaa toisen mielialan loasta
        atmosfääreihin.
        En todellakaan ymärrä,että lyömällä lyötyä saa jotain mielihyvää.
        Voin vain sanoa,että mä näitä polkuja tallaan kai viimeiseenasti….
        Oli ferrinittitasoni mikä tahansa.
        Ei aman elämä voi tästä enää huonompaan suuntaan mennä,pohjakosketus
        on jo saavutettu


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Kiitos uskomatonta nyt loppuivat amaltakin sanat!
        Voi kuinka pienillä sanoilla ja lausilla me voimme nostaa toisen mielialan loasta
        atmosfääreihin.
        En todellakaan ymärrä,että lyömällä lyötyä saa jotain mielihyvää.
        Voin vain sanoa,että mä näitä polkuja tallaan kai viimeiseenasti….
        Oli ferrinittitasoni mikä tahansa.
        Ei aman elämä voi tästä enää huonompaan suuntaan mennä,pohjakosketus
        on jo saavutettu

        Ja vielä teille mukanakulkijat!
        Anteeksi vaan,mutta noi negatiiviset mielipiteet kasvattivat minua ihmisenä.
        Sain potkua elämääni ja sain jopa virikkeitä.
        Sain todella potkua persuuksiin.
        No tietty haleja ja kiitos teille,jotka näitte amassa ihmisen.
        Sen ihmisen,jonka sisään minäkään en aina pääse.
        Ei kaikkea voi noiden ylisuurten ferritiiniarvojenkaan varaan laskea.
        Aivan todella nyt se todettu aman aivot ovat ylittäneet jopa raja arvot.
        Järjenköyhyys on seurausta feriniinitasoni ylimitoituksesta, ama kiittää kaikesta myötätunnosta


      • rituliini_38 kirjoitti:

        Ja vielä teille mukanakulkijat!
        Anteeksi vaan,mutta noi negatiiviset mielipiteet kasvattivat minua ihmisenä.
        Sain potkua elämääni ja sain jopa virikkeitä.
        Sain todella potkua persuuksiin.
        No tietty haleja ja kiitos teille,jotka näitte amassa ihmisen.
        Sen ihmisen,jonka sisään minäkään en aina pääse.
        Ei kaikkea voi noiden ylisuurten ferritiiniarvojenkaan varaan laskea.
        Aivan todella nyt se todettu aman aivot ovat ylittäneet jopa raja arvot.
        Järjenköyhyys on seurausta feriniinitasoni ylimitoituksesta, ama kiittää kaikesta myötätunnosta

        Menin kerran verenluovutukseen työpaikallani. Terveyshenkilö otti verinäytteen veren kelpoisuudesta. Voi miesparka, miten jaksat tylla työhön noin alhaisella veren rauta-anemialla se sanoi ja antoi rautakapseleita mukaan.
        Joku tyyppi olisi jo tuosta ottanut opikseen. Eläkkeellä ollessa taas väsyin olemattomissa pihatöissä.
        Luin sitten netistä että vetämättömyyteen syy voi olla alhaisesta ferriinitasosta.
        Pitää kai mennä terveyskeskukseen verikokeisiin. Kun monia leikkauksia olen läpikäynyt, ei kai ne olis leikanneet, jos ferriinitaso olis liian matala.

        Kirjoitin tänne Rituliinin ketjuun. Hyvää talviaikaa hänelle.


      • vänttinen66 kirjoitti:

        Menin kerran verenluovutukseen työpaikallani. Terveyshenkilö otti verinäytteen veren kelpoisuudesta. Voi miesparka, miten jaksat tylla työhön noin alhaisella veren rauta-anemialla se sanoi ja antoi rautakapseleita mukaan.
        Joku tyyppi olisi jo tuosta ottanut opikseen. Eläkkeellä ollessa taas väsyin olemattomissa pihatöissä.
        Luin sitten netistä että vetämättömyyteen syy voi olla alhaisesta ferriinitasosta.
        Pitää kai mennä terveyskeskukseen verikokeisiin. Kun monia leikkauksia olen läpikäynyt, ei kai ne olis leikanneet, jos ferriinitaso olis liian matala.

        Kirjoitin tänne Rituliinin ketjuun. Hyvää talviaikaa hänelle.

        Voi hyvin paljon kiitoksia vänttinen66!
        Nyt veli puhuu oikeaa asiaa!
        Minäpä en ollut tietoinen näistä ferritiineineskään aikaisemmin.
        Hemoglopiinia ne aina tiirailivat.
        Kerran menin tippaiitalle,kun huippas.
        Hän kertoi,että verenpaineeni on 100/60 ja samaan syssyyn hän kertoi,että hänen verenpaineensa on noin alhaalla jatkuvasti.
        Minä sanoin,että viis minä sinun verenpaineestasi.
        Minä työskentelen 600 baarin paineiden kanssa,että tuskin se nostaa sinun verenpainettasi tai laskee.
        Minulle on aivan yhdentekevää ja lähdin käveelemään.
        Pomoni luojankiitos vapautti minut niistä tehtävistä.
        Söin lakritsia jatkuvasti,että paineeni olisivat kohonneet.
        Nyt en edes lakrissasta uskalla nähdä unta,kun pulssi on joskus alle viidenkymmenen
        ja paineet 140/50
        Beetasalpaajia ei voi ajatellakaan,kalsiuminestäjiä voin napsia
        Näin muuttuu maailma,että verenpaine iski pintaan,kun pääsin eläkkeelle


    • Anonyymi

      Alhaiseen verenpaineeseen voi syödä hitusen suolaa, se vähän nostaa verepainetta. Suola se muuten lakritsassa ja salmiakissakin nostaa vp:n
      Minulla on joskus verenpaine 88/ 58 ja olo on aika kaamea.
      Normaalisti keikkuu 100/65 kieppeillä
      Suolattomalla ruokavaliolla pitäisi olla sairauden takia.
      Minkäs teet.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      371
      3282
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      146
      1292
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      62
      1188
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      140
      1038
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      833
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      762
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      709
    Aihe