Paluumuuttaksiko?

Anonyymi

Olemme haaveilleet muuttavamme takaisin Pieksämäelle, yli 30 vuotta on mennyt Varsinais-Suomessa.
Kannattaako tulla, itse epäilen että Pieksämäki ei ole se mitä oli -80 luvun lopussa ja -90 luvun alussa vai onko? Viimeksi käynyt siellä liki 10 vuotta sitten.

40

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksei kannata? Jos vaikka olette eläkeläisiä,niin mukavaa. Töiden perässä myös kannattaa. Itse asunut useaan otteeseen muualla,mutta takaisin olen tullut,työtilanteen mukaan. Ja suku on täällä hyvin pitkälti. -Lissu-

      • Anonyymi

        Arvelluttaa vaan myydä täältä talo jos ei sitten tykätäkään asua Pieksämäellä. Siitä on kumminkin jo aikaa kun siellä oltu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Arvelluttaa vaan myydä täältä talo jos ei sitten tykätäkään asua Pieksämäellä. Siitä on kumminkin jo aikaa kun siellä oltu.

        No jos talon myytte niin saa kai sellaisen ostettua takaisin jos siltä tuntuu. Kaikki joka paikassa on muuttunut 80/90 luvulta., myös muualla.

        Pieksämäki on kiva paikka asua. Täällä on paljon hyvää kuten ulkoilu ja harrastus mahdollisuudet. Ravintola elämä on varmasti kuihtunut paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos talon myytte niin saa kai sellaisen ostettua takaisin jos siltä tuntuu. Kaikki joka paikassa on muuttunut 80/90 luvulta., myös muualla.

        Pieksämäki on kiva paikka asua. Täällä on paljon hyvää kuten ulkoilu ja harrastus mahdollisuudet. Ravintola elämä on varmasti kuihtunut paljon.

        Ravintolaelämä jopa naurettava. Toista oli 90 luku mare jyvä irkku orkku vai orkku irkku,latex leena ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravintolaelämä jopa naurettava. Toista oli 90 luku mare jyvä irkku orkku vai orkku irkku,latex leena ym.

        Ne oli niitä tautipesiä. No nykyään on tuo suyki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ravintolaelämä jopa naurettava. Toista oli 90 luku mare jyvä irkku orkku vai orkku irkku,latex leena ym.

        Jänniä nimiä,ei kuulosta tutulta. Jotain alkoholisteja varmaan?


    • Anonyymi

      No kai jos teillä talo on, on myös varaa vaikka vuokrata kesämökki Pieksämäeltä tai onhan siellä edullisia kalustettuja asuntojakin. Tutustutte seutuun ja sen nykytilaan ennen päätöstä. Siinä saa jonkinlaisen kuvan, viihtyisikö. Tai käytte asumassa pätkän kesällä ja pätkän talvella, niin paikkakunnan arki selviää realistisemmin.

    • Anonyymi

      Jos on toisella paikkakunnalla talo, niin Pieksämäeltä saa sen hinnalla ison järvenrantatalon keskeisellä sijainnilla ja vielä jää useampi sata tuhatta säästöön.

      • Anonyymi

        Viihtyminen on omasta sisäisestä olosta kiinni. Yleensä. Varmaan väkikin vaihtunut,luonnollisen poistuman ja muuton kautta. En itse piittaa missään ilkeistä ihmisistä. Viihdyn Pieksämäellä ja viihdyn myös mökillä Etelä-Suomessa. Työni on liikkuvaa.


      • Anonyymi

        No ikää kun kertyy, saattaa haluta joskus myöhemmin parempien palvelujen lähelle ja sitten Pieksämäen talon myyminen on vaikeaa. Eikö nytkin yöpäivystys ja vaativammat hoidot ole Mikkelissä? Ajokyky/korttikaan ei ole itsestäänselvyys vanhana. Oma äitimuori on siellä lähikunnassa pirullisessa motissa, kun talo ei mene kaupaksi, ajokyky alkaa olla vähän niin ja näin. Veikkaan että kohta lähtee kortti. Eläke ei riitä talon kuluihin plus vuokraan asunnossa lähempänä palveluja. Kelakyydeissakin lasarettiin on se 25€ omavastuu ja monta niitä kuussa alkaa tuntua. Että itse en väen vängällä hakeudu kovin syrjään kun elämän perälauta alkaa näkyä. Pieksämäki vielä menisi, mutta ehdottomasti vuokra-asunto, niin pois pääsisin tarvittaessa, jos seudulta karkaa palvelut liian kauas.


      • Anonyymi

        Aina niitä uusia kadun miehiä ja naisia tulee. Tälläkin hetkellä muutama jo julkkis,mutta ei niistä sen enempää.


    • Anonyymi

      Minäkin ehdottaisin että vuokraatte nökin/asunnon viikoksi tai pariksi ja tutustutte paikkaan rauhassa. Sen jälkeen takaisin sinne varsinais-suomeen miettimään olisiko pieksämäki muuttamisen arvoinen paikkakunta.

      • Anonyymi

        Ehkä kannattaa miettiä jotain muuta kaupunkia kuin Pieksämäkeä!
        Täällä ei pidetä vanhuksien puolta eikä ylipäätään asukkaiden puolta. Päättäjät hiihtää omaa latuaan.


      • Anonyymi

        Sanoisin,että jok paikassa on puleja ym mutta se mitä itse hakee kaupungista tärkeää. Onko raitis, niin kyllä on liikuntamahdollisuuksia,peruskaupat,apteekit ym löytyy. En tiedä mikä on se meriitti,joka ratkaisee. Onhan esim hesassakin hulinaa ja vilinää moneen lähtöön,riippuu millaisessa seurassa aikoo viettää aikaa.


    • Anonyymi

      Tänne ei kannata tulla, apatia tarttuu ja sitten teilläkään ei enää ole kivaa.

      • Anonyymi

        Pieksämäellä palvelut kaukana, ei voi vanhuuttaan tulla Pieksämäelle viettämään, millä vanhus pääsee mistään vesitorninmäeltä keskustaan?


      • Anonyymi

        Eikö nuista pari ole jo kuolleet...


      • Anonyymi

        Ravintoelämäkö se tärkeintä? No ehkä juoppojen mielestä onkin!


      • Anonyymi

        Jos sinä olet apaattinen niin ei se muihn tartu.


    • Anonyymi

      Niinpä...ei pmäellä syntynyt osaa sopeutua ihmisten ilmoille. Takaisin tuppukylään vaan, se on kaikille parasta!!!

      • Anonyymi

        Mikä on mielestäsi ihmisten ilma. Töiden perässä moni muuttaa vaikka tuppukylään. Tervetuloa raittiit ihmiset Pieksämäelle. Alkoholisteja on jo liikaa. Viisaita kaivataan. Töitä tekeviä.


      • Anonyymi

        Millä tavalla parasta. Ei se asuinpaikka määrää ihmisen älykkyyttä tai pärjäämistä. Mietin itsekin muuttoa takaisin vuosien jälkeen. Liekö edes samaa väkeä paljonkaan asuu mitä aikoinaan. Muuttuu tilanteet,ihmiset. Pääasia,jos olisi työpaikka ja kiva asunto. Seuransa jokainen voi valita. Tuijottajista en ole piitannut missään asuessani. Ehkäpä tulen takaisin muutaman vuoden päästä=)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä tavalla parasta. Ei se asuinpaikka määrää ihmisen älykkyyttä tai pärjäämistä. Mietin itsekin muuttoa takaisin vuosien jälkeen. Liekö edes samaa väkeä paljonkaan asuu mitä aikoinaan. Muuttuu tilanteet,ihmiset. Pääasia,jos olisi työpaikka ja kiva asunto. Seuransa jokainen voi valita. Tuijottajista en ole piitannut missään asuessani. Ehkäpä tulen takaisin muutaman vuoden päästä=)

        Älä vaan asuntoa hanki mistään keskustan liepeiltä, itsekin muutin torin kulman kerrostalosta Naarajärvelle kun ei saanut yöllä nukuttua kesällä jos meinasi aamulla jaksaa duuniin herätä, vitumoinenmopojen ja mönkijöiden pärinä aamuyöhön. Vielä kun oli hellettä niin oli pakko olla ikkunat auki että edes vähän ilma kiertäisi kämpässä. On se kumma kun nykyään saa noin häiriöitä aiheuttaa, jos minä menisin torille yöllä soittamaan haitaria niin hyvin äkkiä olis poliisit paikalla mutta mopoilla ja mönkijällä saa saatanahäiritä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vaan asuntoa hanki mistään keskustan liepeiltä, itsekin muutin torin kulman kerrostalosta Naarajärvelle kun ei saanut yöllä nukuttua kesällä jos meinasi aamulla jaksaa duuniin herätä, vitumoinenmopojen ja mönkijöiden pärinä aamuyöhön. Vielä kun oli hellettä niin oli pakko olla ikkunat auki että edes vähän ilma kiertäisi kämpässä. On se kumma kun nykyään saa noin häiriöitä aiheuttaa, jos minä menisin torille yöllä soittamaan haitaria niin hyvin äkkiä olis poliisit paikalla mutta mopoilla ja mönkijällä saa saatanahäiritä!

        Valtiolle pitäis takavarikoida pärinämopot ja räyhämönkijät!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vaan asuntoa hanki mistään keskustan liepeiltä, itsekin muutin torin kulman kerrostalosta Naarajärvelle kun ei saanut yöllä nukuttua kesällä jos meinasi aamulla jaksaa duuniin herätä, vitumoinenmopojen ja mönkijöiden pärinä aamuyöhön. Vielä kun oli hellettä niin oli pakko olla ikkunat auki että edes vähän ilma kiertäisi kämpässä. On se kumma kun nykyään saa noin häiriöitä aiheuttaa, jos minä menisin torille yöllä soittamaan haitaria niin hyvin äkkiä olis poliisit paikalla mutta mopoilla ja mönkijällä saa saatanahäiritä!

        Asenne ratkaisee ;) Ja ehkäpä jokkaisen oma asia mihin muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asenne ratkaisee ;) Ja ehkäpä jokkaisen oma asia mihin muuttaa.

        Ei se asenne ratkaisee jos makkari on kadunpuolella! Ei kai se teitä työttömiä haittaa, nukutte silloin kun huvittaa. Duunarilla eri juttu.
        Se on helppo vedota asenteeseen kun ei ole kokenut yöllistä keskustan meteliä, kaveri muutti myös pois keskustan kerrostalosta, asui Sibelius puiston vieressä olevissa kerrostaloissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se asenne ratkaisee jos makkari on kadunpuolella! Ei kai se teitä työttömiä haittaa, nukutte silloin kun huvittaa. Duunarilla eri juttu.
        Se on helppo vedota asenteeseen kun ei ole kokenut yöllistä keskustan meteliä, kaveri muutti myös pois keskustan kerrostalosta, asui Sibelius puiston vieressä olevissa kerrostaloissa.

        No töissähän minä oon. Paljon enempi ja rankemmassa kuin sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se asenne ratkaisee jos makkari on kadunpuolella! Ei kai se teitä työttömiä haittaa, nukutte silloin kun huvittaa. Duunarilla eri juttu.
        Se on helppo vedota asenteeseen kun ei ole kokenut yöllistä keskustan meteliä, kaveri muutti myös pois keskustan kerrostalosta, asui Sibelius puiston vieressä olevissa kerrostaloissa.

        Älä nyt kaveris tietoja kerro perkule. Puhu omasta,itsestäsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se asenne ratkaisee jos makkari on kadunpuolella! Ei kai se teitä työttömiä haittaa, nukutte silloin kun huvittaa. Duunarilla eri juttu.
        Se on helppo vedota asenteeseen kun ei ole kokenut yöllistä keskustan meteliä, kaveri muutti myös pois keskustan kerrostalosta, asui Sibelius puiston vieressä olevissa kerrostaloissa.

        No mitä tämä esim minuun liittyy,jos oon tottunut elämään keskustassa. En ymmärrä mitä kyläpoliiseja täällä kirjoittelee ja olettaa toisten elämästä asioita. Jospa vaan jokainen hoitaa oman tonttinsa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vaan asuntoa hanki mistään keskustan liepeiltä, itsekin muutin torin kulman kerrostalosta Naarajärvelle kun ei saanut yöllä nukuttua kesällä jos meinasi aamulla jaksaa duuniin herätä, vitumoinenmopojen ja mönkijöiden pärinä aamuyöhön. Vielä kun oli hellettä niin oli pakko olla ikkunat auki että edes vähän ilma kiertäisi kämpässä. On se kumma kun nykyään saa noin häiriöitä aiheuttaa, jos minä menisin torille yöllä soittamaan haitaria niin hyvin äkkiä olis poliisit paikalla mutta mopoilla ja mönkijällä saa saatanahäiritä!

        Sehän riippuu henkilöstä häiritseekö liikenteen melu tai muu sellainen. Itse nukun vaikka vieressä jysähtäs😂


      • Anonyymi

        Onko sinulla jotenkin paha olo? Kuultaa läpi näistä kirjoituksista. Suomessa on paljon työttömiäkin. Niin miksi sinä anonyymina täällä pauhaat. Itse olen töissä,mutta ei kukaan tiedä milloin voi joutua työttömäksi tai vaikkapa sairastuu. En pauhaisi sinuna noin kovasti toisten elämästä tai asioista. Toki en tiedä keneen kohdistat tuota pahaa oloasi. Ja kuten muutkin sanoneet jo,että jokainen valitsee itse asumispaikkansa,muotonsa jne. Kotirauha oltava jokaisella. Kiitos.


      • Anonyymi

        Entä jos onkin viisas,laskenut,että tulee toimeen ilman työtä ja ehkäpä itse olet luuseri. Kerros määritelmä kuka on luuseri. Mulla on useampi tutkinto plakkarissa ja töitä. Minusta ehkä ne on luuseria,jotka tuijottelee muita ja puhuu perättömiä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä vaan asuntoa hanki mistään keskustan liepeiltä, itsekin muutin torin kulman kerrostalosta Naarajärvelle kun ei saanut yöllä nukuttua kesällä jos meinasi aamulla jaksaa duuniin herätä, vitumoinenmopojen ja mönkijöiden pärinä aamuyöhön. Vielä kun oli hellettä niin oli pakko olla ikkunat auki että edes vähän ilma kiertäisi kämpässä. On se kumma kun nykyään saa noin häiriöitä aiheuttaa, jos minä menisin torille yöllä soittamaan haitaria niin hyvin äkkiä olis poliisit paikalla mutta mopoilla ja mönkijällä saa saatanahäiritä!

        Muuta Ullanlinnaan,miesystävä asui siellä. Hirveä meteli yötä päivää.


    • Anonyymi

      Oma asia minne muuttaa. Ei kellään ole oikeaa mielipidettä.

    • Anonyymi

      Ei kyllä kannata palata. Huonoksi on mennyt Pieksämäki.

    • Anonyymi

      Jos olette eläköityneet, suosittelen Pohjois- suomea. Vaikka Utsjoki. Suomen kaunein luonto.

      • Anonyymi

        OOtteko noin raha pulassa ettei oo muualta rahaa ostaa asunto.Köyhät pysykää poisssa..täällä asuu suomen kerma.


    • Anonyymi

      tervetuloa

      • Anonyymi

        Kyllä , tervetuloa


    Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1535
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1174
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1107
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1006
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      965
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      927
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      19
      852
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      674
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      650
    Aihe