Helikoko?

pulleapallea

Olen lukenut näitä eri kysymyksiä ja vastauksia...mutta yhteen en ole löytänyt vastausta. Mistä helikobakteerin saa?
Minullakin on ylävatsa jatkuvasti tuvoksissa ja vatsassa epämiellyttävä olotila kaikenkaikkiaan...ollut jo muutaman viikon ainakin, mutta sitä vaan miettii, että on syönyt huonosti tai sellasta mikä turvotuttaa.
Eli onko siis syytä varata aika tutkimuksiin?

4

3115

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helikopteri

Helicobacter pylori on yleensä mahdoton jäljittää, oon kuullu et saattas olla periytyvä vanhemmilta lapsille mut myös sosiaaliset olot kuulemma vaikuttaa tähän, on tutkittu että mitä huonompi sosiaalinen asema niin sitä suuremmalla todennäkösyydellä on myös helicoinfektio vatsassa. Itse taudista sen verran että olen sairastanut sen itse ja olen lähtöisin todella surkeista olosuhteista. Tautiin kannattaa puuttua välittömästi. Taudinkuvaan kuuluvat erilaiset vatsakivut, helicobakteeri elää vatsalaukussa happaman kalvon alla ja muodostaa vatsalaukun kudoksia syövyttävää happoa. Tämä puolestaan voi saada aikaan haavaumia tai jopa vatsahaavan, jolloin seuraa verenvuotoa ja anemia. Anemian tunnusmerkkejä ovat jatkuva väsymys ja huono olo, huimaus, sydämen tiheälyöntisyys ja kohonnut verenpaine sekä pyörtyily.

Itse helicon toteaminen tapahtuu veren vasta-aineista ja ulostenäytteestä. Jos helico todetaan, niin lääkitys todennäköisesti on viikon kestävä kolmoislääkitys helipak T eli lanzoprazoli-metronidazoli-tetrasykliini, tämän jälkeen nexiumia 2 viikkoa ja nexiumin loppumisesta 2 viikon päästä hengitysilmatestiin, missä varmistetaan helicohäädön onnistuminen.

Itse jouduin verenvuodon ja vatsalaukun haavaumien takia sairaalahoitoon, jos epäilet helicoa niin mene ajoissa lääkäriin koska helico hoitamattomana voi maksaa todella kalliin hinnan.

• Marja

Olen syönyt muistaakseni 4-5 ko. lääkekuuria
        (Helipak A, T - ja mitä-niitä-nyt-onkaan-kuurit).

Ei lähde millään.

Nyt olen ollut jonossa sairaalaan uuteen
        tähystykseen ym. nyt 6 kk ja huhtikuun
        alussa pääsen.

Olen kuulema aika harvinainen tapaus koko maassa.
        (nainen, 35 )

Onko teillä muilla helicoon liittynyt myös
        jatkuvaa ripulia/löysävatsaisuutta?

• melissa
        Marja kirjoitti:

Olen syönyt muistaakseni 4-5 ko. lääkekuuria
        (Helipak A, T - ja mitä-niitä-nyt-onkaan-kuurit).

Ei lähde millään.

Nyt olen ollut jonossa sairaalaan uuteen
        tähystykseen ym. nyt 6 kk ja huhtikuun
        alussa pääsen.

Olen kuulema aika harvinainen tapaus koko maassa.
        (nainen, 35 )

Onko teillä muilla helicoon liittynyt myös
        jatkuvaa ripulia/löysävatsaisuutta?

Jos osaat englantia, tutustu näihin sivuihin:
        http://www.mastic-gum-for-stomach-ulcers.com/

Mastika nujertaa jopa antibioottiresistenssin helikobakteerin. Kreikassa myydän ELMA nimimistä purukumia joka on tehty mastikasta ja sillä pitäisi helikon lähteä.

Itse olin jo vähällä ostaa sitä koska helikoa ei meinannut saada häädettyä. Sitten onneksi kuuri tehosi ja tulokset liki puhtaat.

• Anonyymi

Elma purukumin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      127
      5735
    2. Mikä on vaikeinta siinä, että menetti yhteyden kaivattuun, jota vielä ajattelee?

Mikä jäi kaihertamaan? Jos jokin olisi voinut mennä toisin, mitä se olisi ollut? Mitä olisit toivonut vielä ehtiväsi san
      Ikävä
      396
      2549
    3. Kerro kaivattusi etunimi

Miehille..
      Ikävä
      134
      2467
    4. Persut rahoittavat velkarahalla rikkaiden ökyelämää

Minkä vuoksi persut eivät leikkaa rikkailta, joilla on maksukykyä? Tuskinpa tuo persujen käytös saa Suomen kansalta hyv
      Maailman menoa
      5
      2053
    5. Onhan tää tyhmää ajatella sua kun tuskin ees muistat mua

Hyvää yötä sinne jonnekin. 💔
      Ikävä
      12
      1293
    6. Kerro kaivattusi etunimi

Naisille
      Ikävä
      58
      1045
    7. Kun ei numeroa

niin en edes voi viestittää, et suunnitelmiin tuli muutos. Ikävä on, ja kasvaa vaan🤍
      Ikävä
      8
      1032
    8. Mikä musta tekee

Oikein haluttavan sun silmissä? Mä en ymmärrä. Parasta aika mennyt ko ohi 😃
      Ikävä
      51
      902
    9. Millainen on

Ihanne kumppani
      Ikävä
      76
      815
    10. Temusta tilaamiseen tulee muutos

Alle 150 euron tullivapaus poistuu. Vihdoinkin kankea EU saa jotakin aikaiseksi. https://www.iltalehti.fi/digiuutiset/
      Maailman menoa
      101
      805
    Aihe