Helikoko?

pulleapallea

Olen lukenut näitä eri kysymyksiä ja vastauksia...mutta yhteen en ole löytänyt vastausta. Mistä helikobakteerin saa?
Minullakin on ylävatsa jatkuvasti tuvoksissa ja vatsassa epämiellyttävä olotila kaikenkaikkiaan...ollut jo muutaman viikon ainakin, mutta sitä vaan miettii, että on syönyt huonosti tai sellasta mikä turvotuttaa.
Eli onko siis syytä varata aika tutkimuksiin?

4

3027

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • helikopteri

Helicobacter pylori on yleensä mahdoton jäljittää, oon kuullu et saattas olla periytyvä vanhemmilta lapsille mut myös sosiaaliset olot kuulemma vaikuttaa tähän, on tutkittu että mitä huonompi sosiaalinen asema niin sitä suuremmalla todennäkösyydellä on myös helicoinfektio vatsassa. Itse taudista sen verran että olen sairastanut sen itse ja olen lähtöisin todella surkeista olosuhteista. Tautiin kannattaa puuttua välittömästi. Taudinkuvaan kuuluvat erilaiset vatsakivut, helicobakteeri elää vatsalaukussa happaman kalvon alla ja muodostaa vatsalaukun kudoksia syövyttävää happoa. Tämä puolestaan voi saada aikaan haavaumia tai jopa vatsahaavan, jolloin seuraa verenvuotoa ja anemia. Anemian tunnusmerkkejä ovat jatkuva väsymys ja huono olo, huimaus, sydämen tiheälyöntisyys ja kohonnut verenpaine sekä pyörtyily.

Itse helicon toteaminen tapahtuu veren vasta-aineista ja ulostenäytteestä. Jos helico todetaan, niin lääkitys todennäköisesti on viikon kestävä kolmoislääkitys helipak T eli lanzoprazoli-metronidazoli-tetrasykliini, tämän jälkeen nexiumia 2 viikkoa ja nexiumin loppumisesta 2 viikon päästä hengitysilmatestiin, missä varmistetaan helicohäädön onnistuminen.

Itse jouduin verenvuodon ja vatsalaukun haavaumien takia sairaalahoitoon, jos epäilet helicoa niin mene ajoissa lääkäriin koska helico hoitamattomana voi maksaa todella kalliin hinnan.

• Marja

Olen syönyt muistaakseni 4-5 ko. lääkekuuria
        (Helipak A, T - ja mitä-niitä-nyt-onkaan-kuurit).

Ei lähde millään.

Nyt olen ollut jonossa sairaalaan uuteen
        tähystykseen ym. nyt 6 kk ja huhtikuun
        alussa pääsen.

Olen kuulema aika harvinainen tapaus koko maassa.
        (nainen, 35 )

Onko teillä muilla helicoon liittynyt myös
        jatkuvaa ripulia/löysävatsaisuutta?

• melissa
        Marja kirjoitti:

Olen syönyt muistaakseni 4-5 ko. lääkekuuria
        (Helipak A, T - ja mitä-niitä-nyt-onkaan-kuurit).

Ei lähde millään.

Nyt olen ollut jonossa sairaalaan uuteen
        tähystykseen ym. nyt 6 kk ja huhtikuun
        alussa pääsen.

Olen kuulema aika harvinainen tapaus koko maassa.
        (nainen, 35 )

Onko teillä muilla helicoon liittynyt myös
        jatkuvaa ripulia/löysävatsaisuutta?

Jos osaat englantia, tutustu näihin sivuihin:
        http://www.mastic-gum-for-stomach-ulcers.com/

Mastika nujertaa jopa antibioottiresistenssin helikobakteerin. Kreikassa myydän ELMA nimimistä purukumia joka on tehty mastikasta ja sillä pitäisi helikon lähteä.

Itse olin jo vähällä ostaa sitä koska helikoa ei meinannut saada häädettyä. Sitten onneksi kuuri tehosi ja tulokset liki puhtaat.

• Anonyymi

Elma purukumin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylläpä on nautinnollista taas tämä palstan vassari valitus!

Lähes jokainen avaus on vassareiden kitinää ja valitusta. Eikö se tarkoitakin, että silloin asiat menee maassamme parem
      Maailman menoa
      58
      2885
    2. HS: persujen v. 2015 turvapaikanhakijoista alle puolet töissä

Aikuisina Suomeen tulleista ja myönteisen päätöksen saaneista vain 42 prosenttia oli vuonna 2023 töissä, vaikka he ovat
      Maailman menoa
      44
      2182
    3. Yksi kuoli nokkakolarissa

Asiasta YLEn verkkosivuilla uutinen klo 23.02. Oliko itsemurha?
      Oulainen
      21
      1873
    4. Helvetistä ei ole paluuta

Kun ihminen laskeutuu kuolleiden maailmaan, kauhujen valtakuntaan ja tuonelan ovet sulkeutuu kiinni, se on karu tunne ku
      Idän uskonnot
      383
      1398
    5. Mikä on kaivattusi ammatti

entäpä sinun? 💶
      Ikävä
      66
      1323
    6. Persut muuten hyväksyvät 2 + 8 mrd. euron maatalous- ja yritystuet

Vaikka molemmat tukimuodot tiedetään haitallisiksi, koska ovat käytännössä pelkkää säilyttävää tukea, eivätkä kannusta k
      Maailman menoa
      30
      1309
    7. Terveisiä vanhemmalle

J-miehelle. Ehkä nähdään vielä 😉
      Ikävä
      56
      1079
    8. Järjetön Topi-ilta

Lisää tappiota konkurssipesälle. Miten voi olla mahdollidta , että annetaan järjestää tämä. Sorsakoski pyörii haudassaan
      Ähtäri
      20
      1059
    9. Halutaan toisiamme

Mutta se on Salaisuus❤️
      Intohimo
      47
      953
    10. Mikä kaivatussasi herätti mielenkiintosi

Kun tapasitte ensi kerran? Ulkonäössä? Luonteessa tai olemuksessa? Kuinka nopeasti mielenkiinto muuttui ihastukseksi?
      Ikävä
      68
      910
    Aihe