Suzuki df 2.5 tyhjäkäynti

Anonyymi

En nyt heti löytänyt aiempaa keskustelua 2.5 4t suzukin tyhjäkäynnin säädöstä. Jos joku aiheesta tietää tai löytää aiempia keskusteluja voi linkata.
Eli em koneeseen huolto tehty tulppa vaihdettu jne. Lähtee hyvin käyntiin ja nyt tyhjäkäynnin ruuvi (missä on se jousi?) On säädetty pohjaan asti ja tyhjäkäynti toimii just ja just. Mitä muuta voidin yrittää tilanteen parantamiseksi?

21

4013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sama vika rahikaisella.
      Vein huoltoon, jossa kaasari putsattiin ja säädettiin ja pelittää.
      Huolto maksoi kolmanneksen koneen hinnasta.

    • Anonyymi

      Näin on. Kaasarit irti ja putsaukseen.

    • Anonyymi

      Seosruuvi yleensä 1-2 kierrosta auki. Tukossa taitaa olla ja tyhjäkäyntipiiri tutkittava perusteellisesti. Ultraäänipesuri olisi hyvä siihen pesuun.

    • Anonyymi

      Itse "korjasin" kaasarin tukoksen 😇😈 paineilmalla. Letku irti tankista ja yhdistin siihen pienen 12v kopuran ja painetta sisään. Muutama nykäisy ja taas pörisi ja toimi moittetta koko viime kauden.

      • Anonyymi

        En olisi uskonut, että 12v kompuran virtaus riittää.


      • Anonyymi

        Jos on kaasari tukossa, niin ei tuolla konstilla sitä avata. Siinä oli muu vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En olisi uskonut, että 12v kompuran virtaus riittää.

        Avauksessa käytettiinkin ”kopuraa” , joka on tavis kompuraan verrattuna paaaljon tehokkaampi ja monipuolisempi jopa 12v versiona.
        Kyllä kopuralla aukeaa niin kaasari kuin ruiskusysteemikin helposti, että voidaan puhua jo ”korjauksesta”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avauksessa käytettiinkin ”kopuraa” , joka on tavis kompuraan verrattuna paaaljon tehokkaampi ja monipuolisempi jopa 12v versiona.
        Kyllä kopuralla aukeaa niin kaasari kuin ruiskusysteemikin helposti, että voidaan puhua jo ”korjauksesta”.

        Ahaa. Se on siis sukua sille, että otetaan koneesta ulos kakkia :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avauksessa käytettiinkin ”kopuraa” , joka on tavis kompuraan verrattuna paaaljon tehokkaampi ja monipuolisempi jopa 12v versiona.
        Kyllä kopuralla aukeaa niin kaasari kuin ruiskusysteemikin helposti, että voidaan puhua jo ”korjauksesta”.

        Millainen on monipuolinen kopura?


    • Anonyymi

      joka keväinen operaatio kaasarin putsaus. nykybensa on mitä on. tyyppivikana voi pitää. kokemusta pian parikymmentä vuotta 2.5 suitsasta.

      • Anonyymi

        Kannattais jo syksyllä puhaltaa kaasutin kuivaksi paineilmalla. Tukkia kaasuttimen kurkku molemmista päistä ja tyhjäkäynti suutin irti ja paineilmaa pääsuuttimen kautta.


      • Anonyymi

        Onko helppo putsata kaasari itse ilman erikoistyökaluja ja kompuraa, vai pitääkö viedä huoltoon joka vuosi? Tulee aika kalliiksi koneen hintaan nähden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko helppo putsata kaasari itse ilman erikoistyökaluja ja kompuraa, vai pitääkö viedä huoltoon joka vuosi? Tulee aika kalliiksi koneen hintaan nähden.

        On.

        Kaasari irti. Pohja 1x 10mm pultilla kiinni. Suutin lähtee talttapäällä. Suutinputki tipahtaa kääntämällä kaasari nurin.
        Kaasu- ja imuläppä irti, lähtee talttapäällä. Akselit pois.
        Kaasarin kannen neljä pulttia irti. Ilmasuuttimet irti ( ovat erikokoiset, älä sekoita) kirkas rst-pultti pohjalta irti ja sen alta tyhjäkäyntipiirin suutin irti.

        Samassa yhteydessä tyhjäkäybtisuuttimen kohdalta lommi irti ja seosruuvi sen alta esille. Ruuvi pois jousineen. Putsaus ja kanavan rassaus.

        Sit kaikki takas.
        Tyhjäkäyntiruuvia 5.5 kierrosta täysin auki asennosta kiinni. Seosruuvia 2.5 kierrosta auki täysin pohjasta.

        Hienosäädä& nauti kesästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On.

        Kaasari irti. Pohja 1x 10mm pultilla kiinni. Suutin lähtee talttapäällä. Suutinputki tipahtaa kääntämällä kaasari nurin.
        Kaasu- ja imuläppä irti, lähtee talttapäällä. Akselit pois.
        Kaasarin kannen neljä pulttia irti. Ilmasuuttimet irti ( ovat erikokoiset, älä sekoita) kirkas rst-pultti pohjalta irti ja sen alta tyhjäkäyntipiirin suutin irti.

        Samassa yhteydessä tyhjäkäybtisuuttimen kohdalta lommi irti ja seosruuvi sen alta esille. Ruuvi pois jousineen. Putsaus ja kanavan rassaus.

        Sit kaikki takas.
        Tyhjäkäyntiruuvia 5.5 kierrosta täysin auki asennosta kiinni. Seosruuvia 2.5 kierrosta auki täysin pohjasta.

        Hienosäädä& nauti kesästä.

        Aika vaivalloiselta kuulostaa Suzukin vuosihuollot . Omaa 15 hv Mercuryä ei tarvi joka kevät purkaa , öljyn ja suodattimen vaihto riittää .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On.

        Kaasari irti. Pohja 1x 10mm pultilla kiinni. Suutin lähtee talttapäällä. Suutinputki tipahtaa kääntämällä kaasari nurin.
        Kaasu- ja imuläppä irti, lähtee talttapäällä. Akselit pois.
        Kaasarin kannen neljä pulttia irti. Ilmasuuttimet irti ( ovat erikokoiset, älä sekoita) kirkas rst-pultti pohjalta irti ja sen alta tyhjäkäyntipiirin suutin irti.

        Samassa yhteydessä tyhjäkäybtisuuttimen kohdalta lommi irti ja seosruuvi sen alta esille. Ruuvi pois jousineen. Putsaus ja kanavan rassaus.

        Sit kaikki takas.
        Tyhjäkäyntiruuvia 5.5 kierrosta täysin auki asennosta kiinni. Seosruuvia 2.5 kierrosta auki täysin pohjasta.

        Hienosäädä& nauti kesästä.

        Mistä saa uuden kaasuttimen df 2.5 suzukiin.


    • Anonyymi

      Minulla on seissyt 2.5 heppainen suzuki nelari ulkovarastossa nelisen vuotta. Tarkoitus lähteä kohta vesille, mitenköhän tuo mahtaa käynnistyä?

      • Anonyymi

        Varmaan selviää kun käy kokeilemassa. Riippuu vähän siitäkin "miten" se on jätetty sinne seisomaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan selviää kun käy kokeilemassa. Riippuu vähän siitäkin "miten" se on jätetty sinne seisomaan.

        Käyntiin lähti kolmannella nykäisyllä, mutta yllättäen ei lähde veto päälle. Täytynee alkaa tutkimaan tarkemmin, sokka ainakin päällepäin ehjä, voiko perä olla jotenkin vioittunut seisokkiaikana?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan selviää kun käy kokeilemassa. Riippuu vähän siitäkin "miten" se on jätetty sinne seisomaan.

        Jätin tankin täyteen pienkonebensaa ja siitä oli n. Puolet haihtunut neljässä vuodessa. Käyntiinlaittaessa lisäsin uutta pienkonebensaa tankkiin ja lähti kolmannella vedolla pärisemään. Ainut ongelma ettei potkuri pyöri, liekö murtosokka mennyt, täytyy tutkia asiaa...


      • Anonyymi

        Pyöritä sitä vauhtipyörän mutterista porakoneella ja suihkuta pumppupullolla kurkkuun jotai räjähdysainetta.


    • Anonyymi

      Tiputa syvään veteen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Useita puukotettu Tampereella

      Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      139
      2543
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      359
      1948
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

      Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1627
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

      Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1473
    5. Meneeköhän sulla

      oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1340
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

      Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1193
    7. Määpä tiijän että rakastat

      Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

      Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      917
    9. Jumala puhui minulle

      Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      107
      899
    10. Annan meille mahdollisuuden

      Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      762
    Aihe