Täällä thaimaassa viitaten otsikkoon thaimaalaisilla on omat näkemyksensä, eikä ne koskaan kohtaa suomalaisen vastaavia.
Ainahan suomalainen voi toki esiintyä kirjaviisaana ja mukamas olla hyvääkin hyvempi ihminen ryhtyessään arvostamaan Buddhalaisia arvoja teoreettisesti.
Näyttänee päivän bablan koskevan pikku koristeellisia mökkejä kotipihan nurkalla, liiketoimintatilojen yhteydessä, sekä onnettomuuspaikoilla, joita muuten on erityisen runsaasti täällä Chiang Main vuoristoteillä.
Valaisen hieman asiaa ensinnäkin kertoen että aihe enemmälti ilmenee kun nokkapyöränsä suuntaa oikeaan thaimaahan Pattayan baarialueelta.
Henkien talo on yleinen henkiuskomuksiin liittyvä alttarirakennelma tai kotialttari. Sen tarkoitus on muistaa ja lepyttää maan henkiä, joille tarjotaan juomaa ja ruokaa, ja poltetaan suitsukkeita.
Usein henkien talon edessä vietetään lyhyt hartaushetki, jonka aikana toivotaan siunausta ja onnea.
Itse olen kristitty enkä edes kirkosta ole vaivautunut eroamaan, eikä tuo uskonnollisuuteni ripe ilmene mitenkään elämässäni.
Thaivaimoni on Buddhalainen, ei mitenkään ns. harras sellainen, mutta kyllä hän / me silloin tällöin käymme temppelillä tai muulla ns. rukouspaikalla.
Tuli muuten käytyä Bangkokissa noin viikkoa ennen pommeja siinä lähetystön risteyksessä.
Mainittuun uskontoon vaikka sitä ei harjoittaisikaan hartaasti, niin kuuluu kuten Neito toisaalla mainitsi, vähäosaisten auttaminen, johon lausun että auttamista ei ole pelkät puheet auttamisesta itseään ylistäen, vaan todelliset teot.
Hieman laajentaen aihetta näistä henkien taloista kerron niitä löytyvän esimerkiksi myös eteläeuroopan vuoristoisten teiden onnettomuuspaikoilta vastaavia.
Uskontoa, uskomuksia, mielipiteitä, elämäntapoja.
6
<50
Vastaukset
- Anonyymi
No niin sieltä tultiin molemmilla nimimerkeillä iltapuuron, lääkkeen ja googlen jälkeen puhumaan heikko-osaisten auttamisesta. Kelakortilla et kylläkään voi auttaa kuin itseäsi ja heikon kuntosi vuoksi et voi fyysisestikään auttaa ketään varsinkin kun pelkäät pakteereja ja ihmisiä.
Pahoittelen että näkemyksesi on kirjoittamasi, mutta en kovin vakavasti ota hidashoksotinta joka kirjoittelee paniikkihäiriöisenä 400 aivotärähdystä saaneena.
Itse asiassa opastan opiskelemaan esimerkiksi googlaten Animism spirit house thailand, niin taasen kirjaviisautesi karttuu.
Minulla / meillä heikko-osaisten auttaminen täällä Chiang Maissa vuositasolla lienee summaltaan ylittävän sinun vuosiansiosi ja koska ulosantisi on tuo mikä ilmenee, niin ei aiheuta kanssasi aiheesta sananvaihtoa.- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Pahoittelen että näkemyksesi on kirjoittamasi, mutta en kovin vakavasti ota hidashoksotinta joka kirjoittelee paniikkihäiriöisenä 400 aivotärähdystä saaneena.
Itse asiassa opastan opiskelemaan esimerkiksi googlaten Animism spirit house thailand, niin taasen kirjaviisautesi karttuu.
Minulla / meillä heikko-osaisten auttaminen täällä Chiang Maissa vuositasolla lienee summaltaan ylittävän sinun vuosiansiosi ja koska ulosantisi on tuo mikä ilmenee, niin ei aiheuta kanssasi aiheesta sananvaihtoa.siis tämänkin senssun avauksen tarkoitus ei aiheutaa asiallista sananvaihtoa ollen?
- Anonyymi
SENSSU kirjoitti:
Minulla / meillä heikko-osaisten auttaminen täällä Chiang Maissa vuositasolla lienee summaltaan ylittävän sinun vuosiansiosi ja koska ulosantisi on tuo mikä ilmenee, niin ei aiheuta kanssasi aiheesta sananvaihtoa.Hyvä senssu, pukeudutko vielä naisten vaatteisiin? Sinun/ teidän heikko-osaisten auttamiselle tärkeintä on, että mahdollisimman moni tietää teidän auttaneen? Ei se, että mahdollisimman moni vähä osainen saa apua? Minä autan tyttöjä henkilökohtaisesti ja ilman ylimääräisiä kuluja, toki tytöt korvaavat lahjoituksiani, kukin osaamillaan tavoilla, ne itse haluavat tehdä vastapalveluksia, enkä ole niistä kieltäytynyt. Koskaan en ole itse ottanut kypärääni pois housuistani itse, koskaan en ole ketään muutakaan käskenyt sitä sieltä ottamaan pois.. Kaikkee vain tapahtuu? Tytöt on tykänneet ja minä olen tykännyt. Näin toimimme ja näin tulemme toimimaan. Oli päävikainen unelmoija sitten suomi24 pattaya palstalla mitä mieltä hyvänsä.
- Anonyymi
Toveri numpaalilta ei ole vieläkään tullut vastausta väitteeseensä, että mistä arvokkaaksi mainitsemastaan materiaalista Hua Hinin rakennukset on tehty, kun sanojensa mukaan Hua Hinissa ei ole yhtäkään betonirakennusta.
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/3ed6fba6-4228-4aa2-85d3-74d6e1ee79e1
Nyt on maailmasta betoniin kelpaava hiekka loppumassa, joten olisi hyvä jos Hua Hinin laatuasukki paljastaisi tuon salaisuutensa lopultakin.
Kiina on uutisen mukaan käyttänyt enemmän hiekkaa rakentamiseen 2010 luvulla kuin USA koko 1900 luvulla. - Anonyymi
Meillä täällä Skoonessa pihalla henkien talo joka pitää pii thon maita hyvällä tuulella :)
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2786041Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill651959- 1801760
- 1191231
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141185Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181561077Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71056Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j41971RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j49941Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288932