Romutus vai osina myynti?

Anonyymi

Minulla on 406 sedan, 2.0HDI, sillä tehokkaammalla koneella. Ongelma on että kori on ruostunut, katsastusmies sanoi nou nou. Pitkän harkinnan jälkeen korjaus ja katsastus jäi. Nyt pitäs saada lumitöiden tieltä auto pois. Soitanko romuliikkeen hakemaan, hakevat kuulemma ilmaiseksi, jos renkaat ovat paikallaan.

Mutku.. mutku... auto on muuten täysin kunnossa, koneella ajettu vasta reilu 300tkm, kone ei syö öljyä. Kaikki ilmastoinnista vakionopeudensäätimeen toimivat. Sisällä on kuivaa eikä ole hometta. Ajelin juuri eilen päivällä kerrostalon parkkipaikalla sillä, että paikat pysyvät voideltuna ja notkeina. Takajarrut tuntuivat vähän tahmaisilta, eli ne varmaan pitää korjata ruosteen lisäksi, jos joku leimalle haluaa.

Eli ei huvittas antaa teknisesti toimivaa autoa, jossa suorat pellit, ehjät umpiot ja ym romutukseen. Millainen homma on purkaa auto osiin ja myydä osina, onko näille osille yleensä tarvetta?

3

218

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

406 on teknillisesti että koriltaan niitä kestävimpiä Peugeotteja.
      Moottorilla todella vähän ajettu eli taitaa olla ainoa mikä voisi mennä myydyksi, koska muu tekniikka kyllä pelaa loppuun saakka, eli ei ole tarvetta.

Niin kuin kerroin koriltaan myös kestävä mutta, helmapeltejä on jouduttu vaihtamaan tai hitsaamaan paikka. Sekin johtuu siitä, ettei helmakotelon tuuletuksesta ole pidetty huolta.
      Helmojen etu ja takapäässä on kapea 2-3 cm pitkät tuuletusraot, joista kosteus pääsee tuulettumaan ja valumaan pois.
      Kun raot tukkeutuvat (tunkilla nostettu läjään, massattu umpeen tms.), ei kosteus pääse ulos ja kotelo alkaa ruostumaan.
      Joihinkin on myös ovia vaihdettu, joka johtuu myös tuuletuksen heikentymisestä. Konepellin etureunan sauma??
      Hyvä auto. Älä hevillä luovu siitä.
      Minulla kaksi 406:sta. Kolmannelle ei tarvetta.

• Anonyymi

Paaliin.

• Anonyymi

Erokipuja. Niinhän aina kun on pakko luopua pidetystä autosta. Minä olen kesäisin tuurannut kierrätyskeskuksen kuskeja kesälomien aikana. Se on yleistä. En oikein voi kuin lohduttaa ja olla asiallinen.

Olen nähnyt isonkin miehen silmäkulma kosteana kun se rakas auto lähtee viimeiselle matkalle. Millään ei haluaisi luopua ja yrittää saada edes muutaman euron. Jotkut ovat irroittaneet istuimet ja vieneet ne omalle parvekkeelleen istuimiksi, homehtuuhan ne siellä. Joku on riisunut kaiken. Joihinkin autoihin on suoraan sanoen käyty paskalla, uskomatonta törkyä joissain sisällä.

No, luopuminen tekee kipeää. Kyllä se aika parantaa haavat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      6
      2463
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1628
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1366
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      157
      1205
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1115
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      116
      1101
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1054
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1051
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      929
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      892
    Aihe