Suunnittelemme matkaa tammikuulle 2006 Porto de galinhakseen. Kiitos Kaisalle jo hyvistä vinkeistä. Kysyisin vielä, onko kellään kokemuksia Summerville beach resort hotellista? Tammikuu on kuulemma paikallisten loma-aikaa, ilmeisesti tunnelma on tuolloin todella brasilialainen. Toimiiko muut kännykät kuin Sonera?
Porto de galinhas
17
13401
Vastaukset
- iines*
oltiin helmikuussa galinhasissa ja saunalahden liittymä toimi hyvin viestien osalta mut soittaminen ei onnistunut..jos puhelun sai läpi niin kuuluvuus oli niin huono ettei puhumisesta tullut mitään... viestit kulki normaalisti. SUOSITTELEN PAIKKAA!!! armacao hotellia kehui muutkin kuin hotellin asukkaat, olimme sielä ja homma toimi hyvin. muista hotelleista kuulin lähinnä huonoja juttuja...
- eioo
Puhelimet toimii tosi hyvin ainakin DNA.
Oltiin Tjärdeborin järjestämällä matkalla helmikuun alussa. Asuimme pienessä perhehotellissa 500m keskustasta. Ei häirinny mitkään äänet. Alkuun hiukan ilmanvaihto laitteiden hyrinä. ( yöllä 25 koko 2 viikkoo) Siisti hotelli pidettiin tosi hyvänä meikäläisiä. Tosi mukavat oppaat. Suosittelen hotellia ja paikkaa. - ikiliki
eioo kirjoitti:
Puhelimet toimii tosi hyvin ainakin DNA.
Oltiin Tjärdeborin järjestämällä matkalla helmikuun alussa. Asuimme pienessä perhehotellissa 500m keskustasta. Ei häirinny mitkään äänet. Alkuun hiukan ilmanvaihto laitteiden hyrinä. ( yöllä 25 koko 2 viikkoo) Siisti hotelli pidettiin tosi hyvänä meikäläisiä. Tosi mukavat oppaat. Suosittelen hotellia ja paikkaa.Moi!
Me olimme 7-22.3.05 Porto de Galinhasissa kahdestaan vaimoni kanssa. Lomallamme ei satanut vettä yhtenäkään päivänä ja are paistoi kuumasti; kertoimia auringon varalle tarvittiin 40-50.stä. Aurinko oli todella polttavaa ja suosittelen sinulle ottamaan myös vatsatautia varten tarvittavat rokotteet.Vettä on juotava 3 l./vrk/henkilö.Myös magnesium-jutut ota huomioon. Ota niistä selvää, sillä matkallamme (Tjäreborg) sairastui 80% matkalaisistamme mahatautiin ja ripuliin.Itse jouduin käymään lääkärillä kyseisen vatsanväänteiden takia ja sain tiputuksen kautta antibioottia.Terveydenhoitohan on tosin ilmaista kaikille Brasiliassa.
Ihmiset ovat todella ystävällisiä.Suosittelen hotelliksi Pousada Ecoportoa. Asuimme siellä ja palvelu pelasi arvosanalla 10! Meillä heistä on sanottavana pelkkää hyvää.Englannin kieli taipui hyvin ja savon kielellä pärjäsi meleko hövelisti:)
Joten Hyvää matkaa Brasiliaan! - Viveka
ikiliki kirjoitti:
Moi!
Me olimme 7-22.3.05 Porto de Galinhasissa kahdestaan vaimoni kanssa. Lomallamme ei satanut vettä yhtenäkään päivänä ja are paistoi kuumasti; kertoimia auringon varalle tarvittiin 40-50.stä. Aurinko oli todella polttavaa ja suosittelen sinulle ottamaan myös vatsatautia varten tarvittavat rokotteet.Vettä on juotava 3 l./vrk/henkilö.Myös magnesium-jutut ota huomioon. Ota niistä selvää, sillä matkallamme (Tjäreborg) sairastui 80% matkalaisistamme mahatautiin ja ripuliin.Itse jouduin käymään lääkärillä kyseisen vatsanväänteiden takia ja sain tiputuksen kautta antibioottia.Terveydenhoitohan on tosin ilmaista kaikille Brasiliassa.
Ihmiset ovat todella ystävällisiä.Suosittelen hotelliksi Pousada Ecoportoa. Asuimme siellä ja palvelu pelasi arvosanalla 10! Meillä heistä on sanottavana pelkkää hyvää.Englannin kieli taipui hyvin ja savon kielellä pärjäsi meleko hövelisti:)
Joten Hyvää matkaa Brasiliaan!Heippa!
Itse olin kyseisessä paikassa pari vuotta sitten ja silloin se oli vielä aika pitkälti rakennusmaata (ainakin hieman keskustan ulkopuolelta), mutta nykyisellään varmasti entistä hienompi paikka.
Me asuimme Hotel Beira Mar Porto de Galinhasissa ja se oli ihan loisto paikka. Sijainti ihan rannassa (meressä oli kiva temmeltää, mutta ei sovi ihan pienille lapsille, sillä aallot olivat melkoiset), mukavat huoneet, kiva uima-allas ja hyvä aamupala.
Muuten kyseiseen paikkaan matkustavalle suosittelen retkeä veneellä laskuveden aikaan. Paikallinen venekuskimme poimi vedestä mm. hienon merihevosen ja muuten näimme paljon isoja rapuja ym.
Mukavaa matkaa, Brasilia on ihan ykkönen!
ps. ja meillä ei mitään vatsatauteja tullut vaikka reissattin lähemmäs kuukausi ympäri Brasiliaa ja syötiin kaiken maailman katugrilleistäkin välillä jne... - Aurinko
Viveka kirjoitti:
Heippa!
Itse olin kyseisessä paikassa pari vuotta sitten ja silloin se oli vielä aika pitkälti rakennusmaata (ainakin hieman keskustan ulkopuolelta), mutta nykyisellään varmasti entistä hienompi paikka.
Me asuimme Hotel Beira Mar Porto de Galinhasissa ja se oli ihan loisto paikka. Sijainti ihan rannassa (meressä oli kiva temmeltää, mutta ei sovi ihan pienille lapsille, sillä aallot olivat melkoiset), mukavat huoneet, kiva uima-allas ja hyvä aamupala.
Muuten kyseiseen paikkaan matkustavalle suosittelen retkeä veneellä laskuveden aikaan. Paikallinen venekuskimme poimi vedestä mm. hienon merihevosen ja muuten näimme paljon isoja rapuja ym.
Mukavaa matkaa, Brasilia on ihan ykkönen!
ps. ja meillä ei mitään vatsatauteja tullut vaikka reissattin lähemmäs kuukausi ympäri Brasiliaa ja syötiin kaiken maailman katugrilleistäkin välillä jne...Todella hieno paikka!
Lähtisin heti uudelleen jos olisi mahdollista :o)
Oltiin mieheni kanssa 2 vk helmi-maaliskuun vaihteessa ja loma oli erittäin onnistunut. Asuttiin Pousada Lusitana hotellissa ja se oli todella hyvä hotelli, Englantia ei puhuta, mutta muuten kaikki toimi todella loistavasti. Vatsatauteja ei ollut ja sitäpä ei juuri muusta saa kuin juomattomuudesta. Ja siis pitää juoda vettä, eikä mitään Bisseä mikä kuluttaa nestettä elimistöstä....
Aurinko tosi ihana ja lämmin, suosittelen 50 kertoimia.
Ihana rauhallinen kylä, jos menoa kaipaa kannattaa valita muu matkakohde!
T: Brasiliaan ihastuneet - ikiliki
Aurinko kirjoitti:
Todella hieno paikka!
Lähtisin heti uudelleen jos olisi mahdollista :o)
Oltiin mieheni kanssa 2 vk helmi-maaliskuun vaihteessa ja loma oli erittäin onnistunut. Asuttiin Pousada Lusitana hotellissa ja se oli todella hyvä hotelli, Englantia ei puhuta, mutta muuten kaikki toimi todella loistavasti. Vatsatauteja ei ollut ja sitäpä ei juuri muusta saa kuin juomattomuudesta. Ja siis pitää juoda vettä, eikä mitään Bisseä mikä kuluttaa nestettä elimistöstä....
Aurinko tosi ihana ja lämmin, suosittelen 50 kertoimia.
Ihana rauhallinen kylä, jos menoa kaipaa kannattaa valita muu matkakohde!
T: Brasiliaan ihastuneetMoikkelis taas:) Kävimme itse Lusitanassa katsomassa ystäviemme asuntoa, mutta siellä oli juuri sähkökatko. Ystävämme kieri hiestä ja takapihalla poltettiin roskia tai jotain. Savu oli silmiäkirvelevää. Kun he (ystävämme) kävivät Ecoporto-hotellissamme, he suorastaan kehuivat hotellimme kuplille omaansa arvostellen. Heillä ei ollut ilmastointi läheskään sitä tasoa, kuin meillä.Meillä oli vielä kattopropeli hämmentämässä lissee ilimoo sekaseks. Lisäksi lakkaamaton tuuli mereltä lisäsi viihtyisyyttämme Ecoportossa, koska se sijaitsee 25m:n päässä rannassa.
Menisin itsekin mielelläni takas Brassiin, mutta toiseen paikkaan tietty, mualimoohan pittää nähhä:)
Kivvoo kevättä:) - matkaaja
ikiliki kirjoitti:
Moikkelis taas:) Kävimme itse Lusitanassa katsomassa ystäviemme asuntoa, mutta siellä oli juuri sähkökatko. Ystävämme kieri hiestä ja takapihalla poltettiin roskia tai jotain. Savu oli silmiäkirvelevää. Kun he (ystävämme) kävivät Ecoporto-hotellissamme, he suorastaan kehuivat hotellimme kuplille omaansa arvostellen. Heillä ei ollut ilmastointi läheskään sitä tasoa, kuin meillä.Meillä oli vielä kattopropeli hämmentämässä lissee ilimoo sekaseks. Lisäksi lakkaamaton tuuli mereltä lisäsi viihtyisyyttämme Ecoportossa, koska se sijaitsee 25m:n päässä rannassa.
Menisin itsekin mielelläni takas Brassiin, mutta toiseen paikkaan tietty, mualimoohan pittää nähhä:)
Kivvoo kevättä:)Heippa!
Olemme olleet kyseisessä kohteessa muuten kiva paikka, mutta varautukaa sitkeään mahatautiin. EI johdu joumattomuudesta, koska nestehukan ensioireet ei ole ripulointi kannattaa tarkastaa muualta eikä uskoa oppaiden höpinään. Hyvät lääkkeet mukaan Suomesta. Lusitana hotellia en minä niin kauheasti suosittele, kuten eräs täällä mainitsikin. Ripulointi johtuu todennäköisesti heidän tietämättömyydestään, pestään salaatit hanavedellä ja vettä jää salaattiin, yms tämän kaltaisia vikoja. aamupalalla ei mikään ole kylmässä kuten juustot ja leikkeleet vaaan huoneen muutaman tunnin, joten otollinen alusta bakteereille, EI NESTEHUKALLE. terv. Ensihoitaja - Pöhö
ikiliki kirjoitti:
Moi!
Me olimme 7-22.3.05 Porto de Galinhasissa kahdestaan vaimoni kanssa. Lomallamme ei satanut vettä yhtenäkään päivänä ja are paistoi kuumasti; kertoimia auringon varalle tarvittiin 40-50.stä. Aurinko oli todella polttavaa ja suosittelen sinulle ottamaan myös vatsatautia varten tarvittavat rokotteet.Vettä on juotava 3 l./vrk/henkilö.Myös magnesium-jutut ota huomioon. Ota niistä selvää, sillä matkallamme (Tjäreborg) sairastui 80% matkalaisistamme mahatautiin ja ripuliin.Itse jouduin käymään lääkärillä kyseisen vatsanväänteiden takia ja sain tiputuksen kautta antibioottia.Terveydenhoitohan on tosin ilmaista kaikille Brasiliassa.
Ihmiset ovat todella ystävällisiä.Suosittelen hotelliksi Pousada Ecoportoa. Asuimme siellä ja palvelu pelasi arvosanalla 10! Meillä heistä on sanottavana pelkkää hyvää.Englannin kieli taipui hyvin ja savon kielellä pärjäsi meleko hövelisti:)
Joten Hyvää matkaa Brasiliaan!Eli ensi talvena Galinhakseen..Vatsatautia vastaan ei käsittääkseni ole rokotetta, ehkä tässä tarkoitetaan hepatiitti rokotetta, joka monesti sekoitetaan, että se suojaisi ripuleilta vaan näinhän ei ole. Vaan ripulia kun ei voi oman kokemukseni mukaan mitenkään välttää, vaikka kuin söisi ja joisi varovasti, se tulee, jos on tullakseen!
Kiva oli kuulla, että Galinhaksesta saa tähänkin vaivaan avun nopeasti lääkäristä ja ilmaiseksi vielä, vau!
Onkos jollain lähiaikojen kokemuksia Galinhaksesta ja Aurinkomatkojen hotelleista, retkistä? Mitä suosittelisitte/ette missään nimessä suosittele? - matkaaja
Pöhö kirjoitti:
Eli ensi talvena Galinhakseen..Vatsatautia vastaan ei käsittääkseni ole rokotetta, ehkä tässä tarkoitetaan hepatiitti rokotetta, joka monesti sekoitetaan, että se suojaisi ripuleilta vaan näinhän ei ole. Vaan ripulia kun ei voi oman kokemukseni mukaan mitenkään välttää, vaikka kuin söisi ja joisi varovasti, se tulee, jos on tullakseen!
Kiva oli kuulla, että Galinhaksesta saa tähänkin vaivaan avun nopeasti lääkäristä ja ilmaiseksi vielä, vau!
Onkos jollain lähiaikojen kokemuksia Galinhaksesta ja Aurinkomatkojen hotelleista, retkistä? Mitä suosittelisitte/ette missään nimessä suosittele?Terve!
Tokihan tiedän, että ripuliin ei ole estävää lääkitystä. Tarkoitin sitä, että ottaa Suomesta mukaan hyvät antipiootit sillä kyseissä kohteessa on pienoinen kieliongelma. Lääkärit paikallisella terveysasemalla ei puhu kovin hyvää Englantia. Jos tilaat yksityisen lääkärin se maksaa n.70 euroa ja jos käy niinkuin meille hän antaa vain ruokailuohjeet mitkä jo itse tiedettiin. Retkistä sen verran, että itse olimme jeeppi-safarilla suosittelen. Muilla matkoilla ei oltu, mutta ostosmatkaa Recifee ei ainakaan siellä olleet suositelleet. Kuten sanoin matkakohteena muuten hyvä jos ei ota mahatautia huomioon, joskin ilmasto on paljon kuivempi kuin Thaimaassa - Hate
Pöhö kirjoitti:
Eli ensi talvena Galinhakseen..Vatsatautia vastaan ei käsittääkseni ole rokotetta, ehkä tässä tarkoitetaan hepatiitti rokotetta, joka monesti sekoitetaan, että se suojaisi ripuleilta vaan näinhän ei ole. Vaan ripulia kun ei voi oman kokemukseni mukaan mitenkään välttää, vaikka kuin söisi ja joisi varovasti, se tulee, jos on tullakseen!
Kiva oli kuulla, että Galinhaksesta saa tähänkin vaivaan avun nopeasti lääkäristä ja ilmaiseksi vielä, vau!
Onkos jollain lähiaikojen kokemuksia Galinhaksesta ja Aurinkomatkojen hotelleista, retkistä? Mitä suosittelisitte/ette missään nimessä suosittele?Olen lueskellut näitä ja soneraplzan sivuja aika kauan, ja en ikinä ole lukenut jonkun luulevan hepatiittirokotuksen estämään vatsatauteja.Maitohappobakteeri tuotteista on jonkun verran apua mutta Vogelin Papayaforce pillereistä on todella apua ripuliin,ähkyyn esim.http://www.vogel.fi/tuotteet/papayaforce.htm
- Satunnainen matkailija
Pöhö kirjoitti:
Eli ensi talvena Galinhakseen..Vatsatautia vastaan ei käsittääkseni ole rokotetta, ehkä tässä tarkoitetaan hepatiitti rokotetta, joka monesti sekoitetaan, että se suojaisi ripuleilta vaan näinhän ei ole. Vaan ripulia kun ei voi oman kokemukseni mukaan mitenkään välttää, vaikka kuin söisi ja joisi varovasti, se tulee, jos on tullakseen!
Kiva oli kuulla, että Galinhaksesta saa tähänkin vaivaan avun nopeasti lääkäristä ja ilmaiseksi vielä, vau!
Onkos jollain lähiaikojen kokemuksia Galinhaksesta ja Aurinkomatkojen hotelleista, retkistä? Mitä suosittelisitte/ette missään nimessä suosittele?Olimme kaksi maaliskuun ensimmäistä viikkoa
Galinhaksessa.Ihan kiva kohde lepolomalle,jota itsekkin haimme.Vatsapöpöt eivät iskeneet.Hotellina Portal Atlantico,joka Aurinkomatkojen ohjelmistossa.Hinta laatusuhde mielestämme kunnossa.Aamupala ok,henkilökunta myös
todella ystävällistä eläytyen lomalaisten toiveisiin.Joskus oli pieniä tulkintavaikeuksia,mutta niistäkin selvittiin hymyssä suin.Lähitienoita kiertää ilman aikatauluja "kleinbussit"ja niillä on helppoa ja
edullista liikuskella.Iltaruokailut nautimme kylällä,missä olikin monenlaista tarjontaa.Menulta vain kannattaa tarkistaa onko annos yhdelle vai kahdelle,hinta antaa vinkin portugalin kielisellä listallakin.Buggy ajelut on tietenkin siellä koettava,joko omin päin tai järjestetyllä retkellä.Jeeppi safari on myös koettava kunhan vain kestää pölyävän hiekan ja kuumuuden halutessaan jeepin katolla.
Aurinkoista matkaa vain Galinhakseen. - Matkan varannut
Satunnainen matkailija kirjoitti:
Olimme kaksi maaliskuun ensimmäistä viikkoa
Galinhaksessa.Ihan kiva kohde lepolomalle,jota itsekkin haimme.Vatsapöpöt eivät iskeneet.Hotellina Portal Atlantico,joka Aurinkomatkojen ohjelmistossa.Hinta laatusuhde mielestämme kunnossa.Aamupala ok,henkilökunta myös
todella ystävällistä eläytyen lomalaisten toiveisiin.Joskus oli pieniä tulkintavaikeuksia,mutta niistäkin selvittiin hymyssä suin.Lähitienoita kiertää ilman aikatauluja "kleinbussit"ja niillä on helppoa ja
edullista liikuskella.Iltaruokailut nautimme kylällä,missä olikin monenlaista tarjontaa.Menulta vain kannattaa tarkistaa onko annos yhdelle vai kahdelle,hinta antaa vinkin portugalin kielisellä listallakin.Buggy ajelut on tietenkin siellä koettava,joko omin päin tai järjestetyllä retkellä.Jeeppi safari on myös koettava kunhan vain kestää pölyävän hiekan ja kuumuuden halutessaan jeepin katolla.
Aurinkoista matkaa vain Galinhakseen.Onko ketään ollut yhdistelmämatkalla Recife - Porto de Galinhasissa ? Jo olet ollut niin miten matka meni ja oliko paljon ongelmia ? Itse ole varannut matkan ensivuodelle, joten olisi kiva kuulla näkemyksiäsi.
- Raimo
Matkan varannut kirjoitti:
Onko ketään ollut yhdistelmämatkalla Recife - Porto de Galinhasissa ? Jo olet ollut niin miten matka meni ja oliko paljon ongelmia ? Itse ole varannut matkan ensivuodelle, joten olisi kiva kuulla näkemyksiäsi.
Olimme viime helmikuussa tuollaisella yhdistelmällä. Mitään ongelmia ei ollut.
Olet tehnyt hyvän valinnan.
- Kaisa29
Hei! Kiva jos vinkeistämme on jollekin hyötyä. Kännykästä vielä: itselläni on Saunalahti ja miehelläni Sonera. Tekstiviestit kulkivat Suomeen ja Suomesta hyvin, mutta toisillemme lähetetyt viestit eivät koskaan tulleet perille. Suomesta soitetut puhelut näyttivät muka tulevan Brasiliasta (näytti 55 alkuista numeroa), tästä ei kannata hämmentyä. Puhelut kuuluivat ihan ok. Hyviä reissuja kaikille!
- Ketään?
Ryöstetty tai yritetty ryöstää?? kuulemma joka paikassa rosvoja jotka yrittää ihan perinteistä katuryöstöä ja päälle vetävät turpaan...
- Satunnainen matkailija
Kuten aiemmassa viestissä näkyy olimme
maaliskuun alusta pari viikkoa siellä ilman mitään uhkia.
Ehkä tämä ryöstöjen vaara on suurempi isoissa
kaupungeissa ja hämärillä alueilla.Tosin
paikallis uutisista näimme miten bussi Recifestä
Galinhasiin oli kaapattu ennen Ipojucaa.Mitä siellä vietiin emme tiedä,
mutta ilmeisesti kaikki
vähänkin arvokas oli kelvannut,joten turha pröystäily lienee syytä unohtaa.Itse liikuimme näillä paikallisilla "pikkubusseilla"muiden mukana
ilman mitään ongelmia.Rohkeasti vain matkaan normaalia varovaisuutta noudattaen.Meno on tosi rentoa siellä,eikä hintataso hirvitä.Antoisia
matkoja vain kaikille lähtijöille,ehkä mekin
vielä sinne,aika näyttää. - Laaban__
Satunnainen matkailija kirjoitti:
Kuten aiemmassa viestissä näkyy olimme
maaliskuun alusta pari viikkoa siellä ilman mitään uhkia.
Ehkä tämä ryöstöjen vaara on suurempi isoissa
kaupungeissa ja hämärillä alueilla.Tosin
paikallis uutisista näimme miten bussi Recifestä
Galinhasiin oli kaapattu ennen Ipojucaa.Mitä siellä vietiin emme tiedä,
mutta ilmeisesti kaikki
vähänkin arvokas oli kelvannut,joten turha pröystäily lienee syytä unohtaa.Itse liikuimme näillä paikallisilla "pikkubusseilla"muiden mukana
ilman mitään ongelmia.Rohkeasti vain matkaan normaalia varovaisuutta noudattaen.Meno on tosi rentoa siellä,eikä hintataso hirvitä.Antoisia
matkoja vain kaikille lähtijöille,ehkä mekin
vielä sinne,aika näyttää.Hellou! Ollaan lähdössä nuorisojoukolla Porto De Galinhakseen ja olis kiva saada vähän infoa paikalla käyneiltä. Asuipaikka on http://www.aurinkomatkat.fi/kaukomatkat/accommodation.asp?ac=2446 ja olis ihan kiva saada siitä myös lisää tietoa. Myös hintataso kiinnostaa kovasti, eli esim. ruoan/juomien, ostosten ja esim. taksimatkustamisen konkreettisia hintoja olis kiva kuulla.
Kiitos kaikille jo etukäteen!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121226
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1201071- 136969
- 96802
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten303777Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait81686Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54616Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64592Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48579- 75514