Tässä ole itsekseni ja muidenkin kaa ihmetellyt kun puhutaan että muovin käyttö pitäisi lopettaa vaihtaa muovipussit kestokasseihin ym. Luontoa tuohavaa, mutta miksi kun menee kauppaan ostoksille törmää enemmän ja enemmän siihen että tuotteita on pakattu muoviin ja jopa useampikin käärö ympärillä, joka kulkeutuu kotiin väkisinkin ja pitäisi kierrättää että taas teollisuus saisi uutta muovia käyttääkseen sen uusiin tuotteisiin ja joista kumminkin osa taas joutuu muualle nii ku luontoon aiheuttaen tuhoja, voisko nyt joku järkevä selittää miks näin, meikäläisen järkeen ei oikein tuommoinen kierrätys käy muovin osalta ja kun kaikki kumminkaan ei mene kiertoon vaan jää tonne välille pyörimään. Jopa sillipurkkeja on tullut muovipurkiin lasipurkin sijaan ja en itse kyllä silliä halua muovipurkista syödä, tiiä mitä siitä liukenee tuotteeseen aikojen myötä. Onko tämä joku teollisuuden oma kikka saada ihmiset muovin kierrätykseen mukaan ja näin saavat muovi raaka aineet taas uuteen tuotantoon helposti ja vaivattomasti ja tietenkin halvemmin jos nyt ei ilmaiseksi ihan ja meitä kuluttajia vedetty nenästä nii että tuntuu, pelotellaan ja ahdistellaan, syyllistetään 🤔
Pitäskö nyt mitä tehdä asian eteen 😲
Muovi riesana
2
67
Vastaukset
- Anonyymi
Onkohan jossain selvitystä muovin kierrättämisen ekologisuudesta?
Itse olen ottanut opikseni että jos kauppakassin kierrättää roskapussiksi, siinä toteutuu ekologisuus maksimaalisesti. (paperipussi ei roskapussina toimi ja poltto varmistaa että muovi jää roskaksi kaatopaikalle/luontoon)
Mutta olisiko siinä itua jos muovipussit kierrätettäisiin EPS:n kaltaiseksi lämmöneristeeksi, tällöin se päätyisi sitomaan hiilen pitkäksi aikaa?
-raksaaja(sh) - Anonyymi
On tässäkin nyt aika ja paikka kokeilla muovipussitonta roskakoria. Kokeilun aika ei pahemmin voisi olla pielessä, vaikka ajatus sinällään on hyvinkin kannatettava. THL:n ohjeita tämän hetken siivouksesta ei todellakaan ole luettu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984