Kohtauspaikka

Lumituheroinen päivä juuri seĺainen joka kutsuu ulkoilemaan. Pakkasta -8 C ei viimaa vain kevyttä lumihiutaleitten leikkiä ilmassa. Lämmintä alle, toppatakki ja -haalarit, pipo, kaulaliina, lenkkareihin piikit, lammasnahkarukkaset ja kävelysauvat. Kevyt selkäreppu taskuun rullalle ja matkaan.

Että minä nautin. Hiki siinä sivakoidessa tuli, silmälasit huuruuntuivat joten ne piti sujauttaa taskuun. Kun olin aikani puistoteitä kierrellyt, muutaman selfien napannut, suuntasin Citymarkettiin. Kahvihammasta pakotti ja muistin, että siellä on kahvionurkkaus. Siispä sinne, ostin kahvin ja kananpasteijan. Halpakin oli ja mikä kivointa kahviossa istui monta tuttua nuoruuden ajoilta. Sosiaalisten kontaktien elvyttämiseksi, juuri oikea paikka pistäytyä vaikka joka pävä. Tuntero siinä vierähti tuttujen kanssa turistessa. Sitten piti kiiruhtaa hierojalle. Hierojani oli juuri palannut Floridasta joten juttua riitti matkoistamme puolin ja toisin. Kerroin hänelle ideastani saada päivärytmiini uutta ja ennen kokematonta. No, häntä ideani huvitti.

Eli lenkille satoi tai paistoi ja Citymarketin kahvion kautta kotiin. Niin ja jos ei kahvihammasta pakota voi istahtaa kassojen takana oleville penkeille niihin, joissa eläkeläiset istuvat ja kuulumisiaan toisilleen kertovat. Missäpä sitä enää muualla vanhoja kamuja tapaa kuin ostoskeskusten eläkeläisten huilauspenkeissä.

Jatkoon....

92

137

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Siinähän rukoilette armoa, minä jatkan jyräämistä edelleenkin."

      • Ei ole minun juttuja moiset typeryydet


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei ole minun juttuja moiset typeryydet

        Ihan aitoja omia juttujasi on, mutta olet poistattanut kyseiset ketjut,
        joissa jyräät ja mitätöit ihmisiä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Ei ole minun juttuja moiset typeryydet

        Muistisi pätkii valikoivasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan aitoja omia juttujasi on, mutta olet poistattanut kyseiset ketjut,
        joissa jyräät ja mitätöit ihmisiä.

        On ketjuja vielä monilta vuosilta.


    • Anonyymi

      Huomenna lenkkipäivä ...odotan aika hyvää säätä mutta eihän sitä tiedä ...kun vaihtelee niin paljon...Jospa vähän piristyisikin kun lenkkikaverin kanssa juttelee niitä näitä ...
      Noista liikekeskuksista ...kun menee samaan niin huomaa samat naamat istuvat penkeillä ...täällä taitaa olla mies enemmistö ...yhtenä päivänä tutun näköinen mies sanoi et lähtisinkö kahville ... no ...en lähtenyt mutta muutama sana vaihdettiin ....hän tunsi minut kun poikamme oli koulukavereita...
      Se on kyllä kummaa tuo sään vaihtelu ...eilen aivan täys talven näköistä ja tänään taas lumet melkein pois ...
      mimmimum-..mi

      • Tunsin turhautuvani täällä kotona yksin joten ainut mahdolisuus piristää itseä on lähteä ulos satoi tai paistoi ja mennä paikkoihin, joissa saa keskusteluyhteyden muihin ikäisiinsä ihmisiin.

        Käynhän toki lenkillä päivittäin ja oikeastaan tähän haluun kohdata ihmisiä sain eilisellä lenkillä. Tapasin eilen naapurin "pojan" eläkkeellä hänkin, siinä rupatellessani koin, että tällaisia kohtaamisia kaipaan.

        Tietty voisin soittaa tuttaville ja pyytää kylään, mutta haluan ulos ja liikkeelle.. Hollannissa olimme hyvin sosiaalisia, joten kun palasin tänne korpeen tyhjään kotiin tarve
        Seurustella ihmisten kanssa korostui.

        Olen iloinen, että löysin tämän mahdollisuuden tavata tuttuja. Jutustelu heidän kanssaan poiki myös inostuksen lähteä joku ilta teatteriin, siellä pyörii Laila Kinnusesta kertova näytelmä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Tunsin turhautuvani täällä kotona yksin joten ainut mahdolisuus piristää itseä on lähteä ulos satoi tai paistoi ja mennä paikkoihin, joissa saa keskusteluyhteyden muihin ikäisiinsä ihmisiin.

        Käynhän toki lenkillä päivittäin ja oikeastaan tähän haluun kohdata ihmisiä sain eilisellä lenkillä. Tapasin eilen naapurin "pojan" eläkkeellä hänkin, siinä rupatellessani koin, että tällaisia kohtaamisia kaipaan.

        Tietty voisin soittaa tuttaville ja pyytää kylään, mutta haluan ulos ja liikkeelle.. Hollannissa olimme hyvin sosiaalisia, joten kun palasin tänne korpeen tyhjään kotiin tarve
        Seurustella ihmisten kanssa korostui.

        Olen iloinen, että löysin tämän mahdollisuuden tavata tuttuja. Jutustelu heidän kanssaan poiki myös inostuksen lähteä joku ilta teatteriin, siellä pyörii Laila Kinnusesta kertova näytelmä.

        Pienemmällä paikkakunnalla saattaa siellä penkillä istuskella joku tuttukin. Isommissa City-Marketeissa siinä Alkon oven viereisellä penkillä ei ainakaan ihan sydänystäviä tapaa. Ykskätisetkin ovat aina varattuja. Usein näkee saman ihmisen koneella kolikoita syöttämässä niin tullessa kuin mennessäkin. He eivät penkeille ehdi.
        Meikäläisen tuttavapiiri pienenee kaiken aikaa. Huomasin eilenkin juuri, että jokavuotinen blini-tapaaminen eräiden mukavien ystävieni kanssa on lopullisesti haudattu, kirjaimellisesti. Olen kuuden poppoosta ainoa elossa oleva. Vielä viime vuonna se onnistui supistetulla kokoonpanolla.
        En kuitenkaan masennu. Virren sanoin: Joka aamu on armo uus . . .

        Mkr.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pienemmällä paikkakunnalla saattaa siellä penkillä istuskella joku tuttukin. Isommissa City-Marketeissa siinä Alkon oven viereisellä penkillä ei ainakaan ihan sydänystäviä tapaa. Ykskätisetkin ovat aina varattuja. Usein näkee saman ihmisen koneella kolikoita syöttämässä niin tullessa kuin mennessäkin. He eivät penkeille ehdi.
        Meikäläisen tuttavapiiri pienenee kaiken aikaa. Huomasin eilenkin juuri, että jokavuotinen blini-tapaaminen eräiden mukavien ystävieni kanssa on lopullisesti haudattu, kirjaimellisesti. Olen kuuden poppoosta ainoa elossa oleva. Vielä viime vuonna se onnistui supistetulla kokoonpanolla.
        En kuitenkaan masennu. Virren sanoin: Joka aamu on armo uus . . .

        Mkr.

        Aikoinaan muistan vieroksuneeni näitä tavaratalojen aulojen penkeillä istujia. En tuntenut heitä silloin olivat mielestäni laitapuolen eläjiä. Tänä päivänä siellä istuu ikäryhmääni kuuluvia ihmisiä. Meitähän oli paljon silloin nelkytluvun lopulla syntyneitä, kotikadun leikkikavereita ja viereisten katujen lapsia samalla asuin-alueella.

        Nyt halusin mennä heidän joukkoonsa, kuunnella, jutustella. Joidenkin ulkokuori on rapistunut, mutta sisällä on ihminen iloineen murheineen.

        Sunnuntaipäivän lenkillä tapasin miehen, joka oli joutunut vaihtamaan kantakapakkansa kun kansankuppila Taneli on lopetettu. Törmäsin häneen Sok.n toisen ravintolan edessä. Aloitin keskustelun mainitsemalla hänen nimensä, sain leveän hymyn puoliksi hampaattomasta sustaan.

        Juttelimme ja hän muisti yhteiset rosvo- ja poliisileikkimme. Kuinka onnellinen hän kuin itsekin olin. Tarvitsemme huomiota sehän on itsestään selvyys ja positiivisen huomion saanti ilahduttaa itse kutakin.


      • korppis kirjoitti:

        Aikoinaan muistan vieroksuneeni näitä tavaratalojen aulojen penkeillä istujia. En tuntenut heitä silloin olivat mielestäni laitapuolen eläjiä. Tänä päivänä siellä istuu ikäryhmääni kuuluvia ihmisiä. Meitähän oli paljon silloin nelkytluvun lopulla syntyneitä, kotikadun leikkikavereita ja viereisten katujen lapsia samalla asuin-alueella.

        Nyt halusin mennä heidän joukkoonsa, kuunnella, jutustella. Joidenkin ulkokuori on rapistunut, mutta sisällä on ihminen iloineen murheineen.

        Sunnuntaipäivän lenkillä tapasin miehen, joka oli joutunut vaihtamaan kantakapakkansa kun kansankuppila Taneli on lopetettu. Törmäsin häneen Sok.n toisen ravintolan edessä. Aloitin keskustelun mainitsemalla hänen nimensä, sain leveän hymyn puoliksi hampaattomasta sustaan.

        Juttelimme ja hän muisti yhteiset rosvo- ja poliisileikkimme. Kuinka onnellinen hän kuin itsekin olin. Tarvitsemme huomiota sehän on itsestään selvyys ja positiivisen huomion saanti ilahduttaa itse kutakin.

        Onko Pitkä Taneli lopetetu.
        Ollaan joskus otettu lippu Kajaanin teatteriin ja kytkykauppana hotellihuone. Teatterista Tullessa poikettiin pitkään Taneliin katsomaan eteisessä lasikaapissa seisovaa Tanelia.
        Kansankuppila se oli, ihan sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Seurailtiin kanta-asiakkaiden touhuja. Värikästä porukkaa. Karaokessa oli oikein hyviäkin laulajia.
        Jännää kuinka hyvin eräskin nainen lauloi vaikka ei jalat tahtoneet kantaa esiintymään mennessä.
        Nyt on aikaa kun on viimeksi tullut käytyä, ravintoloita en harrasta kotipuolessa, on niin työlästä pukeutua ja pyntätä. Tyttären kanssa joskus kävimme, hänkin on tullut "vanhaksi" kun ei enää ole yhtä innokas lähtemään.


      • liekko kirjoitti:

        Onko Pitkä Taneli lopetetu.
        Ollaan joskus otettu lippu Kajaanin teatteriin ja kytkykauppana hotellihuone. Teatterista Tullessa poikettiin pitkään Taneliin katsomaan eteisessä lasikaapissa seisovaa Tanelia.
        Kansankuppila se oli, ihan sanan varsinaisessa merkityksessä.
        Seurailtiin kanta-asiakkaiden touhuja. Värikästä porukkaa. Karaokessa oli oikein hyviäkin laulajia.
        Jännää kuinka hyvin eräskin nainen lauloi vaikka ei jalat tahtoneet kantaa esiintymään mennessä.
        Nyt on aikaa kun on viimeksi tullut käytyä, ravintoloita en harrasta kotipuolessa, on niin työlästä pukeutua ja pyntätä. Tyttären kanssa joskus kävimme, hänkin on tullut "vanhaksi" kun ei enää ole yhtä innokas lähtemään.

        Näin kävi. Voin sanoa , että se oli menetys. Pala kansankulttuuria pyyhittiin pois. Ei kannattanut enää.

        Laitan linkin.
        https://yle.fi/uutiset/3-10969646

        Muistoja sieltä on jo heti alkuajoista asti. Olin myös samassa korttelissa olleen suositun tanssiravintolan ravintolapäällikkö kahdeksankymmentäluvun puolivälissä.
        Niin ja siellähän me tapasimme P.n kanssa keväällä v. 2006. Silloin se oli suosittu jatkopaikka.

        Näin me siirrymme uuteen aikaan. Nuoremme ovat siirtymässä viinikulttuuriin ja kansankuppilat häviävät trendiravintoloiden tieltä.


    • Anonyymi

      Taas tuli korvesta "helmiä sioille".

      • Anonyymi

        Ihan tavallisesti kirjoitti ja sinä tavallisesti kommentoit, 999787


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tavallisesti kirjoitti ja sinä tavallisesti kommentoit, 999787

        Totesin vain, kun hän on itse kertonut, että hänen kirjoituksensa palstalla ovat helmiä sioille. Jos hän ei sitä tarkoittanut, hän voisi kai pyytää anteeksi ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan tavallisesti kirjoitti ja sinä tavallisesti kommentoit, 999787

        "Helmiä sioille" on aloittajan omat sanat.


      • Anonyymi

        Kovin on alemmuudentunteista lukijakuntaa täällä. Reipastukaa!
        On se arvo teilläkin.
        Terv. Ihan vain Anonyymi.


    • Anonyymi

      Sepä kiva että kk tapasi muita kaltaisiaan. Minun kotiseudulle itäsuomeen jäi vain luuserit. Osa putosi suoraan sossun haaviin ja ne reippaammat yritteli jotain baaria ja kuppilaa pyörittää, mutta konkkaan meni. Onneksi siellä kaupan kuppilassa on sinulla nyt vertaistukea. Me muut lähdettiin etelään työn perässä. On ollut rankkaa kun piti asunto säästää eikä koskaan edes hollantiin matkalle päässyt, mutta nyt ollaan voiton puolella, On oma maksettu asunto. Entiset naapurit jäi kainuuseen kunnan eläteiksi. Eihän siellä mitään töitäkään.Mutta kyllä vertaistuella persaukisellakin kivasti menee, kun on vain se positiivinen asenne ! Tsemppiä ja jaxuhalit sinne!!!!!!

      • Anonyymi

        Tämän päivän ikäiseni ovat jo eläkeläisiä, tänne jääneitä täällä elämäntyönsä tehneitä talollisia ja talottomia. Istui siinä yhden julkkiksen isäkin. Muistelimme nuoruuttamme, mutta myös tämän päivän elämäntilanteita. Yksi heistä hyvä käy taistelua sisäelinsyöpää vsstaan se näkyi hänestä rajuna ulkomuodon muutoksena, mutta huumori oli vielä tallella. Niin sairauksista kai tällä ikää jo usein keskustellan, mutta myös jälkikasvun menestymisistä iloitaan.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän päivän ikäiseni ovat jo eläkeläisiä, tänne jääneitä täällä elämäntyönsä tehneitä talollisia ja talottomia. Istui siinä yhden julkkiksen isäkin. Muistelimme nuoruuttamme, mutta myös tämän päivän elämäntilanteita. Yksi heistä hyvä käy taistelua sisäelinsyöpää vsstaan se näkyi hänestä rajuna ulkomuodon muutoksena, mutta huumori oli vielä tallella. Niin sairauksista kai tällä ikää jo usein keskustellan, mutta myös jälkikasvun menestymisistä iloitaan.

        Korppis

        Onko asiallista kertoa (jopa tunnistettavasti) paikkakuntasi ihmisten sairauksista täällä ?
        Ihmisillä on lakisääteinen intimiteettisuoja. Sinä rikot lakia taas
        juoruamalla toisten ihmisten yksityisasioista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämän päivän ikäiseni ovat jo eläkeläisiä, tänne jääneitä täällä elämäntyönsä tehneitä talollisia ja talottomia. Istui siinä yhden julkkiksen isäkin. Muistelimme nuoruuttamme, mutta myös tämän päivän elämäntilanteita. Yksi heistä hyvä käy taistelua sisäelinsyöpää vsstaan se näkyi hänestä rajuna ulkomuodon muutoksena, mutta huumori oli vielä tallella. Niin sairauksista kai tällä ikää jo usein keskustellan, mutta myös jälkikasvun menestymisistä iloitaan.

        Korppis

        Elämän jälkiruokaa isovanhemmille on nämä lastenlapset. Ihanaa nähdä heidän kasvunsa. Miten löytävät paikkansa elämässä. Jatkavat sukua ja uskovat elämään. Pojantyttären ristiäiset ensi pyhänä ❤️Syntyi iltatähtenä kahden pojan jälkeen. ⭐️


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko asiallista kertoa (jopa tunnistettavasti) paikkakuntasi ihmisten sairauksista täällä ?
        Ihmisillä on lakisääteinen intimiteettisuoja. Sinä rikot lakia taas
        juoruamalla toisten ihmisten yksityisasioista.

        Kuulin myös poisnukkuneista, monta oli syöpään kuolluttakin. Kuolema ja sairaudet ovat osa ikäluokkamme live keskusteluista, mutta osaataan toki vielä nauraa. Onko sinulla vielä yhteyksiä sinne Itä-Suomen. Kyllä vanhat nuoruuden ystävät ja heidän kanssaan keskustelut ovat korvaamattomia. Itä-Suomesta tuli mieleen pitää soitella huomenna Nurmekseen.

        Korppis


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elämän jälkiruokaa isovanhemmille on nämä lastenlapset. Ihanaa nähdä heidän kasvunsa. Miten löytävät paikkansa elämässä. Jatkavat sukua ja uskovat elämään. Pojantyttären ristiäiset ensi pyhänä ❤️Syntyi iltatähtenä kahden pojan jälkeen. ⭐️

        Mikähän sitten sulla on pääruoka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko asiallista kertoa (jopa tunnistettavasti) paikkakuntasi ihmisten sairauksista täällä ?
        Ihmisillä on lakisääteinen intimiteettisuoja. Sinä rikot lakia taas
        juoruamalla toisten ihmisten yksityisasioista.

        Harmittaako, kun et keksi, kenestä on puhe!
        Voisit kerto luottamuksella eteenpäin, mutta kun et voi tietää, kenen faija se on.

        Vaikka on ihan tunnistettava !
        Voi sentään, en voi auttaa, kun en ollut paikalla itse.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän sitten sulla on pääruoka?

        En osaa vielä sanoa mitä tänään syön. Ennen kuin lähden lenkille silmäilen kauppojen tarjouslehdet ja tarjousten mukaan suunnittelen päivällisen. Koska nukun pitkään aamiaiseni on runsas sisältäen puuroa, leipää, leikkeleitä jne. sekä kahvia, syön yhden pääruoan päivässä joskus viiden ja kuuden välillä. Katsotaan 😊


      • korppis kirjoitti:

        En osaa vielä sanoa mitä tänään syön. Ennen kuin lähden lenkille silmäilen kauppojen tarjouslehdet ja tarjousten mukaan suunnittelen päivällisen. Koska nukun pitkään aamiaiseni on runsas sisältäen puuroa, leipää, leikkeleitä jne. sekä kahvia, syön yhden pääruoan päivässä joskus viiden ja kuuden välillä. Katsotaan 😊

        Päivälliseksi söin.
        Itämaista riisinuudelikeittoa ja ruispaahtoleipää.

        Idean sain lenkillä kun ohitin itämaisen kaupan, jonka olemassa olosta olin tietämätön.

        Pilkoin porkkanan, perunan, jotka laitoin lihaliemeen kiehumaan. Lisäsin sipulirenkaita, riisinuudeleita, herkkusienisiivuja ja katkarapuja. Maustoin cilirouheella ja valkosipulilla sekä pinnalle heitin kesäpùutarhani kuivattuja yrttejä sekä purhosipulitenkaita. Väriksi ja mauksi löräys soijaa.

        Ihku ihanaa 🍲


    • Anonyymi

      Mitä sinulla roikkuu oikeasta suupielestä tuossa selfiessä ? ostitko kaupasta sellaista lakunauhaa, jota meidän lastenlapset joskus torilta haluaa ????

      • Sinullakin on profiilikuva, onko sekin otettu lumipyryssä? Minulla on parempi kamera kännykässä kuin toi sinun selfieotos

        Korppis


    • Anonyymi

      Voi sinua yksinäinen mummoraasu!
      Minun käy niin sääliksi tuo tilanteesi.
      Eikö sinulla tosiaan ole ketään, jolle päivisin jutella?

      Haluaisin kovasti helpottaa tilannettasi, joten rohkenen antaa muutaman vinkin tilanteen parantamiseksi!
      Jos vaikka sattumalta asuisit vaikkapa rivitalossa, niin ystävälliset ja avuliaat naapurisi epäilemättä auttaisivat yksinäisyydessäsi.

      Pyydät vain kohteliaasti heitä kaikkia luoksesi iltaa istumaan ja lämpimässä yhteishengessä juttelette vaikka mahdollisista ulkomaanmatkoistasi.
      Ja jos sinulla sattumalta olisi vielä valokuvia tai muuta sellaista reissuiltasi, niin siitähän saisi jo aikaiseksi mukavan ajanviettotilaisuuden.

      Parempi olisi kuitenkin, jos harrastaisit erilaisia asioita, kuten savenpolttoa tai hätätilassa vaikka nukketalojen kanssa värkkäämistä.
      Nämä tällaiset kiinnostavat ihmisiä aivan mielettömästi ja se yhdistäisi teitä myös henkisesti.
      Ilta kuluu rattoisasti erilaisia savitekeleitä ja itse kokoon harsittuja nukentötteröitä tutkiessa.

      Sen jälkeen onkin helppo syventää tätä uutta ystävyyssuhdetta naapureihin.
      Voit yllättävästi paljastaa esimerkiksi kirjoittavasi jumalattoman suosittua blogia, jonne on tungosta kuin ilmaisämpärien jaossa.
      Näin saat heidät aivan haltioihinsa ja huomaat itsekin, kuinka korkealle he sinut noteeraavat.

      Vielä sokerina pohjalla:
      Kuvitellaan, että omistat jonkun mökin veden äärellä.
      Yllätä kokoporukka ja kutsu heidät kesäällä mökillesi viettämään laatuaikaa laiturille.
      Ja jos vielä laiturilla jostakin syystä olisi vaikka pari sohvaa ja seipäitten nokassa liehuisi lakanat varjoa antamassa, niin saat heidän varauksettoman kiintymyksensä ja teistä voi tulla kenties ikuisia ystäviä.

      Kun vielä sattuisi siellä rannalla lojumaan joku ylimääräinen , ihka oikea kylpyamme, niin naapurisi olisivat kyllä täysin myytyjä.
      Ei muuta, kuin ryhdyt rohkeasti toimiin yksinäisyyden poistamiseksi.

      Hyvää onnea ja naapurien halauksia sinulle!

      • Nyt uni ottaa vallan. Paras unilääke on liikunta vähintään pari tuntia päivässä ulkona, satoi tai paistoi.
        Kohtahan kevät koittaa ja kesä sitten onkin taas vilkasta seuraelämää mökkimaisemissa. Kun malttais odottaa. Ystävämme Hollannista aikoi tulla Suomeen ja ajaa polkupyörällä Helsingistä Korpeen. Saa nähdä miten äijän käy.

        Sinä viihdyt hyvin täällä palstalla. Ihan aamuvarhaisesta aina iltayöhön. Itse olen huomannut kun tällä kännykällä näpyttelen, että ottaa silmiin jo uhden tunnin näpyttely, kävin välillä iltapalalla.

        Mutta nyt kiitos seurasta ja Hyvää yötä.


      • Anonyymi

        Näyttää siltä, että sää elät korppiksen elämää.



        pp


      • Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että sää elät korppiksen elämää.



        pp

        Näin olen itsekkin asian ymmärtänyt.

        Muistan nuoruudessa kuinka halusin olla kuin koulukaverini Sinikka, luonnonkiharatukka ja kaunis nimikin. Myöhemmin olI myös esikuvia, joita salaisesti ihailin ja jopa puhetyyliä jäljittelin. Uraputkessa ja avioliitossa ei jäänyt aikaa samaistumisille, nyt ihailen nuorekkaita aktiivisia ikäihmisiä. No, en samaistu enää ihailen vain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näyttää siltä, että sää elät korppiksen elämää.



        pp

        Joka ei ymmärrä puolesta sanasta ei ymmärrä kokonaisestakaan.
        Hyvä kirjoitus anonyymiltä 22:33. Korppis ummarsi ppei.


    • Anonyymi

      Kiitos Korppis kirjoituksista. Hyvin ja mielenkiintoisesti kirjoitat asioista. Niitä on ilo lukea - kuulla kuulumisia Kainuun seudulta.

      Älä väitä tuosta häirikköanonyymistä. Maanikkona häntä kai voi pitää.

      • Anonyymi

        Tulis jo kevät...pääsisi luontoon!


    • Anonyymi

      Osaatko tosiaan ottaa selfien kännykälläsi, olet oikea tietotekniikan nero. Kainuun lupaus koko Suomelle opastaa kuin syödään kananpasteijaa...

    • Anonyymi

      Yksisilmäinen on kunkku sokeitten maassa.

    • Anonyymi

      Anonyymit yrittävät ohjeistaa kirjautuneitten näkyvää esillä olemista, helppo kohde, anonyymin maine ei kärsi, hän voi vittuilla niin paljon kuin huvittaa näkyy huvittavan, kun jäädän roikkumaan ketjuun, odotetaan mitä kirjautunut seuraavaksi kirjoittaa, päästään taas ilkeilemään.

      Sivusta seurannu, no huvinsa kullakin, harmittaisiko vai ei, jos palstalla olisi vain anonyymejä.

      • Huomenta@

        Näin siinä kävi unta riitti aina puoli kymmeneen. Asun nyt yksin isossa talossa siksi tapanani on jättää valot yöksi yläkerran parvekkeelle, ja alapatiolle portaitten alle sekä itse syttyvät ja puolelta öin sammuvat ledvalot keittiöön ja kierreportaitten yläpäähän. Hyvin olen tottunut nuķkumaan yksin. Itseasiassa tykkään elää yksin ja tykkään hiljaisuudesta. En kuuntele radiota ja TV:stä katson ylen Puoli yhdeksän uutiset joskus innostun jotain filmiä katsomaan, mutta harvoin.
        Romantikkona tykkään Suomi Lovesta. Kun ei ole itkua vaativia suruja eikä murheen aiheita, itkun tikistystä kaipaa ja kyyneleitä saa valumaan Suomi Lovea seuraamalla.

        Kirjoitin kerran, että en kerro suruistani en murjeistani, niitä ei nyt juurikaan ole ja jos tulee eteen pyrin käymään ne läpi ja jättämään taakseni.
        Mitä se hyöveijää märehtiä. Elämä on.

        Olisiko jopa niin, että kun on rehellinen itselleen ja muille ei tarvitse keksiä ei suurennella murheita.
        Aivan kuten ystäväni sanoi eilen miksi miettiä ja surra sairauttaam, lääkärit kääntävät elämäni tiimalasia kun hiekka on valunut pohjalle se käännetään.

        No, näin uuteen päivään.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Huomenta@

        Näin siinä kävi unta riitti aina puoli kymmeneen. Asun nyt yksin isossa talossa siksi tapanani on jättää valot yöksi yläkerran parvekkeelle, ja alapatiolle portaitten alle sekä itse syttyvät ja puolelta öin sammuvat ledvalot keittiöön ja kierreportaitten yläpäähän. Hyvin olen tottunut nuķkumaan yksin. Itseasiassa tykkään elää yksin ja tykkään hiljaisuudesta. En kuuntele radiota ja TV:stä katson ylen Puoli yhdeksän uutiset joskus innostun jotain filmiä katsomaan, mutta harvoin.
        Romantikkona tykkään Suomi Lovesta. Kun ei ole itkua vaativia suruja eikä murheen aiheita, itkun tikistystä kaipaa ja kyyneleitä saa valumaan Suomi Lovea seuraamalla.

        Kirjoitin kerran, että en kerro suruistani en murjeistani, niitä ei nyt juurikaan ole ja jos tulee eteen pyrin käymään ne läpi ja jättämään taakseni.
        Mitä se hyöveijää märehtiä. Elämä on.

        Olisiko jopa niin, että kun on rehellinen itselleen ja muille ei tarvitse keksiä ei suurennella murheita.
        Aivan kuten ystäväni sanoi eilen miksi miettiä ja surra sairauttaam, lääkärit kääntävät elämäni tiimalasia kun hiekka on valunut pohjalle se käännetään.

        No, näin uuteen päivään.

        Vai että romantikko ! Nytpä vitsit murjasit ! Toisaalta et tiedä muitakaan ihan tavallisten vierasperäisten sanojen merkityksiä. On se karmeaa kun tunteetkin pitää kokea jonkun roska tv ohjelman kautta !!!


      • Anonyymi

        Se on oksettava ohjelma, se on sosiaalipornoa.


    • Täällä Dalajoen alajuoksulla, ei enää kovin kaukana meri, talvi antaa edelleenkin odottaa itseään. Lunta ei ole ja ei edes luvassa. Toisaalta se helpottaa ulkoilua, koska ei ole liukastakaan, koska tiet eivät ole jäässä. Talvikalastajat laskevat veneensä aalloille lähes päivittäin kai ne saavatkin jotain kun jaksavat kalastella koleassa tuulessa.

      Poika tekee lopputyötään ja minä suunnittelen matkaa tyttären kanssa: vaihtoehtoina on hänen serkkunsa luo Toscanaan (Livorno, Pisa, Firenze) tai kesällä Floridaan ja New Orleansiin. Ajankuluksi valmistelen pariakin kirjaa (työniminä Trumpetinsoittajan elämä ja kuolema ja toisen nimikin on on aivan auki, kyseessä on kaksi pienoisnovellia yhteensä noin parisataa sivua, jotka liittyvät yhteen osittain, olen ajatellut Myrkynkeittäjien päiväkirjaa ja Riikinkukon suojatit. Englanninkielinen käännökseni julkaisemastani kirjasta, jonka nimeksi tulee Bittersweet Fruit on edelleen kielellisessä syynissä veljentyttärellä USA:_ssa.
      Harrastushan tämä on vain ja onneksi ei tarvitse elättää itseään kirjoittamisella, muuten joutuisi satsaamaan aivan toisella tavalla, palkkaamalla kustannustoimittajia ja käymällä messuilla ja myyntikeikoilla.

      • Niin kai nämä meidän harrastukset ovat niitä tyhjyyden täyttäjiä. Minulla on tämä huoneeni vieläkin levällään minimaailman rojuista. Kaikki ajallaan, torstait keramiikkaa. Ja harrastushan se on tämä kirjoittelu tännekin.

        Sain hyvän yhteenvedon kahvipirtiin ja nojatuoliin kirjoittamistani päivistä Hollannissa Kauko-Idän matkamme jälkeen. En näet pitänyt enää päiväkirjaa kuten risteiliällä pidin. Nyt kerätty
        materiaali on helppo referoida blogiini.

        Onhan se tietty surullista, että en häiriköinnin takia voi nojatuoliin enää kirjoitella, mutta annan omalta osaltani sinne kirjoitusrauhan.

        Floridaan voisi lähteäkin. Hierojani sanoi, että kun hän pääsee eläkkeelle hän muuttaa talvisin muutamaksi kuukaudeksi Floridaan. Hänellä on siellä joku pysyvä asumiskohde. No katsotaan ja kuulostellaan.

        Pitänee lähteä riisikaurapuuron keittoon.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Niin kai nämä meidän harrastukset ovat niitä tyhjyyden täyttäjiä. Minulla on tämä huoneeni vieläkin levällään minimaailman rojuista. Kaikki ajallaan, torstait keramiikkaa. Ja harrastushan se on tämä kirjoittelu tännekin.

        Sain hyvän yhteenvedon kahvipirtiin ja nojatuoliin kirjoittamistani päivistä Hollannissa Kauko-Idän matkamme jälkeen. En näet pitänyt enää päiväkirjaa kuten risteiliällä pidin. Nyt kerätty
        materiaali on helppo referoida blogiini.

        Onhan se tietty surullista, että en häiriköinnin takia voi nojatuoliin enää kirjoitella, mutta annan omalta osaltani sinne kirjoitusrauhan.

        Floridaan voisi lähteäkin. Hierojani sanoi, että kun hän pääsee eläkkeelle hän muuttaa talvisin muutamaksi kuukaudeksi Floridaan. Hänellä on siellä joku pysyvä asumiskohde. No katsotaan ja kuulostellaan.

        Pitänee lähteä riisikaurapuuron keittoon.

        Kyllä sinä noista laituri viritelmistä ja ammeista ja syömisistä ja reissaamisista olet jo 60:ssä kirjoittanut ja se sumppikuppilakin on jokaisen luettavissa. Ne kommentit tulee joskus vaan eri ketjuihin, ei kai haluta niin skillania häiritä. Sen takia sinäkin ilmeisesti kirjoitat, että luetaan ja kommentoidaan. Sitä saa mitä tilaa. joskus heti joskus myöhemmin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä noista laituri viritelmistä ja ammeista ja syömisistä ja reissaamisista olet jo 60:ssä kirjoittanut ja se sumppikuppilakin on jokaisen luettavissa. Ne kommentit tulee joskus vaan eri ketjuihin, ei kai haluta niin skillania häiritä. Sen takia sinäkin ilmeisesti kirjoitat, että luetaan ja kommentoidaan. Sitä saa mitä tilaa. joskus heti joskus myöhemmin.

        Kaikki samat jutut ja kuvat ovat kaikkien saatavilla kuvablogissani. Saan mitä tilaan, näin on, saan positiivista ja negatiivista palautetta.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Niin kai nämä meidän harrastukset ovat niitä tyhjyyden täyttäjiä. Minulla on tämä huoneeni vieläkin levällään minimaailman rojuista. Kaikki ajallaan, torstait keramiikkaa. Ja harrastushan se on tämä kirjoittelu tännekin.

        Sain hyvän yhteenvedon kahvipirtiin ja nojatuoliin kirjoittamistani päivistä Hollannissa Kauko-Idän matkamme jälkeen. En näet pitänyt enää päiväkirjaa kuten risteiliällä pidin. Nyt kerätty
        materiaali on helppo referoida blogiini.

        Onhan se tietty surullista, että en häiriköinnin takia voi nojatuoliin enää kirjoitella, mutta annan omalta osaltani sinne kirjoitusrauhan.

        Floridaan voisi lähteäkin. Hierojani sanoi, että kun hän pääsee eläkkeelle hän muuttaa talvisin muutamaksi kuukaudeksi Floridaan. Hänellä on siellä joku pysyvä asumiskohde. No katsotaan ja kuulostellaan.

        Pitänee lähteä riisikaurapuuron keittoon.

        Onko se sinun hierojasikin sellainen, että kun jollain kaverilla on jossain asunto , jossa voi vierailla, hän alkaa puhua siitä asunnosta MEIDÄN HUVILANAMME ?
        Varmaan nautit nyt, kun saat olla yksin vuokraisännän lukaalissa . Varmaan ne neliöt jotenkin antaa lohtua . Harmi kun se naapurustosi on niin vihamielistä.


      • Anonyymi
        korppis kirjoitti:

        Niin kai nämä meidän harrastukset ovat niitä tyhjyyden täyttäjiä. Minulla on tämä huoneeni vieläkin levällään minimaailman rojuista. Kaikki ajallaan, torstait keramiikkaa. Ja harrastushan se on tämä kirjoittelu tännekin.

        Sain hyvän yhteenvedon kahvipirtiin ja nojatuoliin kirjoittamistani päivistä Hollannissa Kauko-Idän matkamme jälkeen. En näet pitänyt enää päiväkirjaa kuten risteiliällä pidin. Nyt kerätty
        materiaali on helppo referoida blogiini.

        Onhan se tietty surullista, että en häiriköinnin takia voi nojatuoliin enää kirjoitella, mutta annan omalta osaltani sinne kirjoitusrauhan.

        Floridaan voisi lähteäkin. Hierojani sanoi, että kun hän pääsee eläkkeelle hän muuttaa talvisin muutamaksi kuukaudeksi Floridaan. Hänellä on siellä joku pysyvä asumiskohde. No katsotaan ja kuulostellaan.

        Pitänee lähteä riisikaurapuuron keittoon.

        "Onhan se tietty surullista, että en häiriköinnin takia voi nojatuoliin
        enää kirjoitella".

        Sinuako häiriköitiin siellä ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Onhan se tietty surullista, että en häiriköinnin takia voi nojatuoliin
        enää kirjoitella".

        Sinuako häiriköitiin siellä ?

        Minua ja samalla koko nojatuoli-ketjua. Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä miten joku kirjoituksiani häiritsee.

        No, sille ei voi mitän, jatketaan 😊


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minua ja samalla koko nojatuoli-ketjua. Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä miten joku kirjoituksiani häiritsee.

        No, sille ei voi mitän, jatketaan 😊

        Kyllä se voi tuntua häiritsevältä, kun muut nauraa noille sinun isotteluillesi ! Että ihan Floridaan seuraavaksi , kyllä se hierojan ystävän asunto varmaan annetaan sinunkin käyttöön ja kohta sanotkin, että se on MEIDÄN asuntomme.
        Ja että ihan Suomi lovessa pitää itkua harjoitella, kun niin upeesti menee ettei koskaan itkeä tarvitse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se voi tuntua häiritsevältä, kun muut nauraa noille sinun isotteluillesi ! Että ihan Floridaan seuraavaksi , kyllä se hierojan ystävän asunto varmaan annetaan sinunkin käyttöön ja kohta sanotkin, että se on MEIDÄN asuntomme.
        Ja että ihan Suomi lovessa pitää itkua harjoitella, kun niin upeesti menee ettei koskaan itkeä tarvitse.

        Kylläpä olet lapsellinen tyyppi. Voisitko jättää kommentoimatta, kun et osaa olla asiallinen.

        Korppista tukeva


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se voi tuntua häiritsevältä, kun muut nauraa noille sinun isotteluillesi ! Että ihan Floridaan seuraavaksi , kyllä se hierojan ystävän asunto varmaan annetaan sinunkin käyttöön ja kohta sanotkin, että se on MEIDÄN asuntomme.
        Ja että ihan Suomi lovessa pitää itkua harjoitella, kun niin upeesti menee ettei koskaan itkeä tarvitse.

        Nyt hitto vie jäitä hattuun. Korpisko se ekana kirjoitti Floridasta?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se voi tuntua häiritsevältä, kun muut nauraa noille sinun isotteluillesi ! Että ihan Floridaan seuraavaksi , kyllä se hierojan ystävän asunto varmaan annetaan sinunkin käyttöön ja kohta sanotkin, että se on MEIDÄN asuntomme.
        Ja että ihan Suomi lovessa pitää itkua harjoitella, kun niin upeesti menee ettei koskaan itkeä tarvitse.

        Ei Florida ole minulle tuntematon, olenhan Karibian risteilyn yhteydessä mennen tullen Miamissa pysähtynyt. Upea paikka, mutta en ole sinne menossa. Joten ei syytä huoleen.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Ei Florida ole minulle tuntematon, olenhan Karibian risteilyn yhteydessä mennen tullen Miamissa pysähtynyt. Upea paikka, mutta en ole sinne menossa. Joten ei syytä huoleen.

        Hehe, minä sitä kommentoin kun tytär haluaa että lähden heidän kanssaan kesällä Floridaan. Heillä on jo liput ostettu ja nyt etsitään sitä samaa lentoa että hän buukkaa minun matkani myös. Me emme tarvi hotellia ainoo että auto on vuokrattava muuten ei pääse minnekään.
        Minulla on sekä lähisukulaisia että kavereita siellä ja pari viikkoa on lyhyt aika varsinkin jos ajelemme New Orleansiin ja olemme siellä Ranskalaisessa korttelissa pari päivää ja tutustumme nähtävyyksiin. Paikallinen Cajun-keittiö on aivan hurmaava paljon meren eläviä ja mausteita.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Minua ja samalla koko nojatuoli-ketjua. Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä miten joku kirjoituksiani häiritsee.

        No, sille ei voi mitän, jatketaan 😊

        Aivan toisen käsityksen on saanut
        että sinä olit se häiriköijä.


    • Anonyymi

      Näin 70 plus ikäisenä seuraan ja joskus osallistunkin tämän palstan viesteihin. Minua häiritsee se, että kun kommentoidaan jotakin kirjoitusta, niin viestissä puhutaankin aivan jotain muuta kuin mitä kommentoitavassa viestissä on. Se ei ole mitenkään johdonmukaista. Uskon, että se häiritsee meitä kaikkia. Aivan turhaa kirjoittelua.

      Eikä tätä viestiä ole kirjoittanut Korppis. Olen nimittäin kohdannut täällä sellaistakin,jossa kirjoitustani on väitetty Korppiksen kirjoittamaksi.

      • Anonyymi

        Sorry, oli tarkoitettu kommentiksi anomyymin 13:18 viestiin.


      • Anonyymi

        Oletko uusi täällä ? Ketjujen alkupää voi pysyä aiheessa. Sen jälkeen keskustelut hajoavat
        taivaan tuuliin. Se on normi. Keskittymiskyky vähenee iän enetessä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko uusi täällä ? Ketjujen alkupää voi pysyä aiheessa. Sen jälkeen keskustelut hajoavat
        taivaan tuuliin. Se on normi. Keskittymiskyky vähenee iän enetessä ?

        Viime joulun tienoilla tulin tänne. Tuo ilkeilevä anonyymi häiritsee rauhallista keskustelua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime joulun tienoilla tulin tänne. Tuo ilkeilevä anonyymi häiritsee rauhallista keskustelua.

        Kukas se anonyymi meistä on? Sinä, minä vai kuka? :)))))))


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko uusi täällä ? Ketjujen alkupää voi pysyä aiheessa. Sen jälkeen keskustelut hajoavat
        taivaan tuuliin. Se on normi. Keskittymiskyky vähenee iän enetessä ?

        Ei se niin mene, häirinnällä axiallisetkin ketjut pyritään katkaisemaan. Keskityskyvyllä ja iällä ei ole mitään tekemistä asian kanssa.


      • Anonyymi

        Oisko teillä samaa tyyliä?


    • Anonyymi

      Minua häiritsee paljon enemmän rekisteröityneet häiriköt.
      Ne, jotka kaiken on aloittaneet.

      • Samalla linjalla olen Korpikirjailijan kanssa, kyllä tavaratalojen penkeillä on mukava istahtaa ja jutellakin muiden kanssa. Tänään juuri lähdin ihan vain kuntoillakseni ja pieniä ostoksia tehden, kun ulkona satoi.
        Turhautuu sitä jollei liiku ihmisissä, se on tosi kuin vesi!

        Vaeltelin eri osastoilla, ja viimeiseksi ostin citymarketista puuttuvat ruokatarvikkeet. Lounaaksi ostin pienen rasian sushia, jonka söin halulla heti kotiin tullessani.

        Illalla tulee Teemalta Loistava ystäväni sarjakin taas!


      • Anonyymi

        Kuka rekisteröitynyt nytkin, esimerkiksi tässä ketjussa on häiriköinyt ja millä tavalla?

        Ja kysyjä ei ole Korppis, vaan ihan tavallinen keskustelurauhaa 70 palstalle hakeva.


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Samalla linjalla olen Korpikirjailijan kanssa, kyllä tavaratalojen penkeillä on mukava istahtaa ja jutellakin muiden kanssa. Tänään juuri lähdin ihan vain kuntoillakseni ja pieniä ostoksia tehden, kun ulkona satoi.
        Turhautuu sitä jollei liiku ihmisissä, se on tosi kuin vesi!

        Vaeltelin eri osastoilla, ja viimeiseksi ostin citymarketista puuttuvat ruokatarvikkeet. Lounaaksi ostin pienen rasian sushia, jonka söin halulla heti kotiin tullessani.

        Illalla tulee Teemalta Loistava ystäväni sarjakin taas!

        Olen seurannut ketjuasi asuntoautosta . On minullakin kokemuksia WW-pakettiautosta, jonka aijoimme tuunata matkailuautoksi. Jouduimme luopumaan siitä unelmasta kun se auto osoittautui öljysyöpöksi ja meni vaihtoon. Muutama reissu tehtiin poikien kanssa.
        Poikasi on tehnyt hyvän ratkaisun. Mielestäni se on uusi mahdollisus, niin kauan kun on terve ja jaksaa ei kun menoksi. Minullakin teen ns. shoppailupäiviä, en ehkä osta mitään, kunhan liikun ihmisten ilmoilla näen muita ja sattumalta tuttujakin. Eteenpäin on elävän mieli.


    • No niin, nyt päivän sana. Matkaa sauvojen kanssa kertyi tänään reipas neljä kilsaa. Eteneminen ei ollut yhtä jouhevaa kun eilen pikku pyryssä. Citymarketin kahviossa en havainnut tuttuja joten ohitin sen. Pitäisikkö mennä aamupäivästä sillä eikös ne eläkeläiset ole aamuvirkkuja. Huomasin, että peliautomaattien vierestä oli penkkirivi poistettu. Alkon edessä seinustalla oli pitkä penkki, mutta se oli täyteen varattu joten en pysähtynyt sinnekään.

      En siis kohdannut juttukavereita, ostoksenikin maksoin itsepalvelukassalla.

      • Anonyymi

        Shhh... hiljaa kuiskaan, vieraista tulee tuttuja. :)

        Mä tykkään jutella ihan vieraiden kanssa.


      • Anonyymi

        Onko jollakin aikaa ja kiinnostusta seurata sinun tänne tilittämääsi minuutti-minuutilta
        elämääsi jossain korvessa ?
        Jos on, täytyy olla omakin elämä tyhjää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Shhh... hiljaa kuiskaan, vieraista tulee tuttuja. :)

        Mä tykkään jutella ihan vieraiden kanssa.

        No jaa, ei se oikeasti ollut syy, että ei tuttuja näkynyt, että en istunut kahville, Olin kävelyt itseni hikeen ja ostoksiakin piti tehdä, päätin jatkaa kassan kautta kotiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko jollakin aikaa ja kiinnostusta seurata sinun tänne tilittämääsi minuutti-minuutilta
        elämääsi jossain korvessa ?
        Jos on, täytyy olla omakin elämä tyhjää.

        No sulla ainakin näyttää olevan. Ymmärrätkö olenkaan kuinka tyhmäksi teet itsesi tuolla kommentillasi.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        No jaa, ei se oikeasti ollut syy, että ei tuttuja näkynyt, että en istunut kahville, Olin kävelyt itseni hikeen ja ostoksiakin piti tehdä, päätin jatkaa kassan kautta kotiin.

        Mieleeni rantojen miesten töissä ollessa tulee mieleen Brentin sanat; niin on koleata kuin belgian talven aikana.
        Otin puolikkaan tänään vahvasta Panadol kapselista, etten tulisi kipeeksi ulos lähtiessä.
        Kurkun karheuteen otin pikku näpyt Carmolis yrttitippa ja Karmaliittimunkin yrttitippapulloista. Ne oli tarpeen. Ajoin polkupyörällä vajaa 5 km kun oli hyvä pito pyörä- ja jalankulkuteillä. Liidelissä näin kenkurun lihasta tehtyjä pihvipakkauksia pakastin arkun lasikannen alla.
        On niitä kokeiltava joku kerta jos vaikka askel vähä kevenisi. Fillarilla tahkoaminenkin notkeutti hiukan sorkkia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mieleeni rantojen miesten töissä ollessa tulee mieleen Brentin sanat; niin on koleata kuin belgian talven aikana.
        Otin puolikkaan tänään vahvasta Panadol kapselista, etten tulisi kipeeksi ulos lähtiessä.
        Kurkun karheuteen otin pikku näpyt Carmolis yrttitippa ja Karmaliittimunkin yrttitippapulloista. Ne oli tarpeen. Ajoin polkupyörällä vajaa 5 km kun oli hyvä pito pyörä- ja jalankulkuteillä. Liidelissä näin kenkurun lihasta tehtyjä pihvipakkauksia pakastin arkun lasikannen alla.
        On niitä kokeiltava joku kerta jos vaikka askel vähä kevenisi. Fillarilla tahkoaminenkin notkeutti hiukan sorkkia.

        Koleaa kuin Belgian talven aikana ; ) Se nyt voisi olla samaa luokkaa kuin Helsingin seudun koleus tänä päivänä. No, tuo kengurun liha jää minulta syömättä vaikka saisin korkeushyppytaitoni takaisin.


    • Anonyymi

      Aamuinen ohut lumipeite suli loskaksi, kumppareilla ei kolmea kilometriä enempää viitsinyt askeltaa. Koiran emäntänä totuin lähtemään ulos joka säähän jo ennen töihin lähtöä, kyllä ne 30 vuotta koirallista elämää tekivät muutenkin lenkkeilystä vankan rutiinin. Kun nämä tutut raitit ja polut alkavat kyllästyttää, voi ajaa vaikka jonnekin ruukkikylään tai vaikka naapuripitäjän hautausmaalle kävelylle . Uudenmaan virkistysalueille voi mennä talvisinkin eväiden kanssa , sytyttää tulet grillipaikalle ja kulkea kunnon polkuja kauniissa luonnossa.

      Joskus hyvin valaistu lämmin kauppakeskus houkuttaa räntäsateesta , ihmeen paljon niissäkin vaeltelu askeleita tuottaa. Ne yleisöpenkit tarjoavat tosiaan tutustumismahdollisuuksia, ellei itse näytä ajatuksiinsa sulkeutuneelta. Kerran pienikokoinen mummeli heilutteli jalkojaan hämmentyneen oloisena ja kysyin, voinko auttaa. Kävi ilmi, että hänellä oli nauhakengät väärissä jaloissa, epämukavaltahan sen täytyi tuntua. Autoin jalkineet oikeisiin jalkoihin, ja kauniit kiitokset hymyn kera sain. Ruokakaupassa olen saanut joskus avunpyynnön ikämieheltä, joka on koettanut tulkita kotoa saamaansa kauppalappua, kyllähän nainen sellaisessa arvailussa on aina parempi. Olen apuna tiiraillut pieniä tekstejä pakkauksista , antanut jopa vinkkiä päivän ruuaksi ja ollut mielissäni luottamuksesta.

      Lumihiutaleita näkyy etelärannikon sääkartalla, mutta koska meri on täysin avoin ja sisältää lämpöasteita, ei lumipeite hevin pysy. Jo parikymmentä kilometriä sisämaahan päin voi vallita täysi talvikeli. Vene kyhjöttää pressun alla ja unelmoi kanssamme keväästä. Valo ei petä, aurinko nousee joka aamu hiukan aikaisemmin. Koululaisten hiihtoloma lähestyy, saamme silloin koiran hoitoomme, kun sen perhe lähtee laskettelureissulle.

      Ramoona

      • Olen pannut merkille, että minuakin on helppo lähestyä. Joudun noihin avustaviin tehtäviin tuon tuosta. Tuo kengät väärässä jalassa on oikeastaan kuvaava tilanne joihin joudun. Vedänköhän minä "outoja" ihmisiä puoleeni, näin kai se on niin livessä kuin median syövereissä.
        No, tokihan autan, tänään viimeksi kuuntelin tovin miestä, joka etsi sopivaa purkkilihaa loppuviikon aterioilleen. Purkin lihan piti riittää sunnuntailtaan asti.


    • Anonyymi

      Joo huomasin kun kävin osulassa, eteisessä oli eläkeläisiä, osa istui penkillä, ja osa
      seisoskeli, juttua tuntui olevan.
      Vähäsen päivä alkoi mollivoitteisesti. Eilen iltapäivällä lensi punatulkku ikkunaan, ja pökertyi, nostin se puutarha pöydålle, kun sillä henki viellä pihisi.
      Takapihalla on ollut pariskunta ruokinta paikalla, parin oravan, ja monien muiden lintujen ohella.
      Seurasin tulkun selvitymistä, se lähtikin pomppimaan siitä penkin ja puutarha laatikon
      taakse, ja ajattelin sen selviytyneen. Tänä aamuna yksinäine punatulkku huhuili pusikossa, ja ajattelin sen olevan se lasiin lentänyt, mutta kävin vielä tarkistamassa terasillta, ja kun siirsin hylkkyöä löytyi punatulkku sen alta kuolleena.
      Itsellä on ollut vähän terveydellisiä ongelmia, kun tuo hemolubiini arvo on ollut yli 180, tosin mulla ei ikinä ole ollut alle 160, yli 170 on normaali, lääkärikin totesi että seuraillaan eikä ole syytä huoleen

      • Anonyymi

        Ja nimmarikin unehtui njjjjjjjj


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja nimmarikin unehtui njjjjjjjj

        Henrijii, kiva kuulla sinusta. Minä en ole päässyt vielä pilkille. En ole nyt lumentulon jälkeen käynyt mökillä, joten en tiedä Nuaksen jäätilanteesta. Varma merkki on jäitten kestävyydestä jos näen naapurirannan talollisen kuhaverkkoja jäiden alle pistamässä.
        Itse näin yhdellä kävelylenkillä tilhien joukkoitsemurhan. Olivat kännipäissään syöksyneet osuuskaupan ikkunaan. Talonmies keräsi raatoja ja minä parin nuoren miehen kanssa elvytimme eloonjääneitä.

        Minulla oli jossain vaiheessa hb 155, en nyt muista miten sitä hoitelin. Odottelen jahka saisin lähetteen vatsan tähystykseen, sen olisi pitänyt jo tulla vaan luin lehdestä, että KAKS.ssa on nyt odotusajat pidentyneet koska uuden sairaalan käyttöönotto tökästelee.

        Paranemisiin.


      • Anonyymi
        korpikirjailija kirjoitti:

        Henrijii, kiva kuulla sinusta. Minä en ole päässyt vielä pilkille. En ole nyt lumentulon jälkeen käynyt mökillä, joten en tiedä Nuaksen jäätilanteesta. Varma merkki on jäitten kestävyydestä jos näen naapurirannan talollisen kuhaverkkoja jäiden alle pistamässä.
        Itse näin yhdellä kävelylenkillä tilhien joukkoitsemurhan. Olivat kännipäissään syöksyneet osuuskaupan ikkunaan. Talonmies keräsi raatoja ja minä parin nuoren miehen kanssa elvytimme eloonjääneitä.

        Minulla oli jossain vaiheessa hb 155, en nyt muista miten sitä hoitelin. Odottelen jahka saisin lähetteen vatsan tähystykseen, sen olisi pitänyt jo tulla vaan luin lehdestä, että KAKS.ssa on nyt odotusajat pidentyneet koska uuden sairaalan käyttöönotto tökästelee.

        Paranemisiin.

        Viisi senttiä jäätä kestää pilkkiää, täälä ei kyllä ole sitäkään
        Kymmene senttiä visiin tavllista ihmistä, että vähän pitää olla varovainen jos luntakin on viellä jäällä. On tääläpäin kyllä ollut pilkkikilpailujakin, mutta itse en kyllä menisi jäälle.
        Vedenohennusta aspiriiniä ja jos ei kontrolliin mennessä ole korjaantunut, niin
        ottavat verta pois.
        Olen vähän muuttanut ruokavaliota, suola ja sokeri pois tai vältän niitä, samoin lihaa, enempi kasviksia, ja liikuntaa lisää, niin veriarvojen nousu voi johtua siitä
        njjjjjj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viisi senttiä jäätä kestää pilkkiää, täälä ei kyllä ole sitäkään
        Kymmene senttiä visiin tavllista ihmistä, että vähän pitää olla varovainen jos luntakin on viellä jäällä. On tääläpäin kyllä ollut pilkkikilpailujakin, mutta itse en kyllä menisi jäälle.
        Vedenohennusta aspiriiniä ja jos ei kontrolliin mennessä ole korjaantunut, niin
        ottavat verta pois.
        Olen vähän muuttanut ruokavaliota, suola ja sokeri pois tai vältän niitä, samoin lihaa, enempi kasviksia, ja liikuntaa lisää, niin veriarvojen nousu voi johtua siitä
        njjjjjj

        Viime kesäinen ruokavalion muutos pudotti painoani lähes 10 kg. Nyt voin hyvin veriarvotkin viime mittauksessa olivat hyvät. Olen nyt palannut sekaruokavalioon, mutta makeita en syö enkä juo ja punaista lihaakin vain noin kerran viikossa. Vesi on korvannut maidon. Hedelmiä runsaasti. Vihannesruokia, ei pakastevihanneksia vaan tuoreista itse pilkkomalla ja raastamalla kuluu paljon.

        Outoa, että veriarvosi ovat nousseet ruokavalion vaihduttua?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viime kesäinen ruokavalion muutos pudotti painoani lähes 10 kg. Nyt voin hyvin veriarvotkin viime mittauksessa olivat hyvät. Olen nyt palannut sekaruokavalioon, mutta makeita en syö enkä juo ja punaista lihaakin vain noin kerran viikossa. Vesi on korvannut maidon. Hedelmiä runsaasti. Vihannesruokia, ei pakastevihanneksia vaan tuoreista itse pilkkomalla ja raastamalla kuluu paljon.

        Outoa, että veriarvosi ovat nousseet ruokavalion vaihduttua?

        Korppis kuittaa 😊


    • Anonyymi

      Huomenta!
      Kyllä olen huomannut ikäihmisten kokoontumisen marketteihin. Aiemmin ostoskeskuksissa äidit lapsineen kokoontuivat penkeille. Nyttemmin on heille omat alueet, missä taaperoille on leikkipaikat ja äideille istuinpaikat. Kyllä vain äitejä siellä on, harvoin isiä näkee.
      Kauppaketjujen, Lidliä lukuunottamatta, yhteyteen on tullut pienet kahviot. Kyllä niissä ikäihmisiä istuskelee, kuin myös kassojen jälkeisillä penkeillä.
      Hyvähän se on, että on noita kokoontumispaikkoja. Tulee mieleeni, että onko nuorisolle tarpeeksi paikkoja, heidäthän häädetään usein pois, jos heitä on enemmän kuin kaksi.
      Itse asun suurkaupungissa ja suosin pieniä kahviloita. En hakeudu niihin seurustelumielessä, vaan nautiskelemaan antimista. Arjessa melkein päivittäin kohtaan ventovieraan ihmisen, joka hakeutuu kontaktiin. Itse en hanakasti kontaktia ota ellei se ole luonnollista tapahtumahetkellä.

      Mukavaa, että tämä ketju on suht' siisti. Tästä huomaan, että ikävät kommentit kannattaisi kaikkien kirjoittajien jättää huomioimatta.

      'kahvi ja pulla'

      • "Anonyymi"

        Stadiin on rakennettu paljon lapsille.
        Niillä on leikki-nimetkin:
        Kirjasto, Musiikki-Talo, Itis, Steissi, Redi, Tripla, Fame
        Vantaalla Jumbo
        Espoossa Cello
        Niissä huumeet pöllyävät, Red Bull leviää, Juoksu-Kalja lirisee, silmät harittaa.
        Perinteinen tupakointi niissä on terveys-syistä kielletty.

        H.


      • Anonyymi
        huruksz kirjoitti:

        "Anonyymi"

        Stadiin on rakennettu paljon lapsille.
        Niillä on leikki-nimetkin:
        Kirjasto, Musiikki-Talo, Itis, Steissi, Redi, Tripla, Fame
        Vantaalla Jumbo
        Espoossa Cello
        Niissä huumeet pöllyävät, Red Bull leviää, Juoksu-Kalja lirisee, silmät harittaa.
        Perinteinen tupakointi niissä on terveys-syistä kielletty.

        H.

        Täällä aakkos-asemat on nuorison kokoontumispaikkoja.
        Ennenvanhaan isännät istuskeli kyläkaupoissa, poltelivat tupakkaa ja söivät makkaraa.
        Keskikaljan vapauduttua isännät siirtyivät ulos juomaan kaljaa sen terveys syistä, oli sitten pyry pouta tai pirunmoinen suoja


    • Meidänkin paikallisen osuuskaupan yhteyteen on avattu uudelleen siinä pitkään toiminut kahvila, joka suljettiin välillä. Olemme poikenneet pari kertaa kauppareissun yhteydessä juomassa kupposen ja siellä on aina väkeä. Eläkeläisiäkin, mutta myös nuoria äitejä lastensa kanssa: sieltä saa kevyempää lounasruokaa, täytettyjä sämpylöitä, hodareita, salaatteja kahvin ja leipomotuotteiden lisäksi. Saa istua loosiin tai pöytään lukemaan paikallislehteä tai vain seurustelemaan. Tunnelma on arkipäiväisen kevyt ja haasteeton; hinnatkin ovat eläkeläisten ja lapsiperheiden kukkaroon sopivia ja juttukavereita löytää aina jos haluaa, mutta ei mitään seurustelupakkoa.
      Kannatetaan eläkeläisiä koukuttavien peliaparaattien sijalle.

    • Anonyymi

      Muumioituneitten mummojen kahvipirtti, joita ei kiinnosta enää muu
      kuin jos jossain korven kyläpahasessa on penkki poistettu Alkon oven vierestä.

    • Ehtoota Korvesta. Sauvoin vihdoin kotiin. savea tuli väännettyä. Pari dreijaustyötä sai värin pintaansa ja "olkihattu" jäi kuivumaan. "risteilyalus" menee ekapolttoon.

      Keli on ollut tuheroinen, mutta mikä kumma minussa on vikana kun tykkään sauvoa tuulta vastaan. Kuvastaa luonnettani tosi hyvin.

      Hiljainen ole ollut ja surullinen. Joskus vaan tuntuu, että ei jaksa olla sosiaalinen ja innostua porukan jutuista.. Lakkointoilijat heristelivät nyrkkijä työnantajille ja peukuttivat lakkolaisille. Värjäsin kippojani nurkassaja, olin hiljaa ja ajattelin "keleen "kommunistit".

      Onneksi osaan joskus pitää suuni kiinni. No se on tämä elo ylös ja alas soutamista. Napsautan saunan päälle, kospa se tästä kirkastuisi.

    • Anonyymi

      Nimensä mukaisesti tämä on kohtauspaikka.
      Kun tänne tulee saa kohtauksen.
      Tämäkö on taso.

      • Anonyymi

        Pelkkää itsensä kehumista koko aloitus.
        Mistään tasosta ei kannata edes puhua.


      • Anonyymi

        Anonyymi 30.1.19.02

        Eihän sinun ole kukaan ehkä pakottanut kommentoimaan kohtauspaikan viestejä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 30.1.19.02

        Eihän sinun ole kukaan ehkä pakottanut kommentoimaan kohtauspaikan viestejä?

        Sana on vapaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pelkkää itsensä kehumista koko aloitus.
        Mistään tasosta ei kannata edes puhua.

        Juu omakehu haisee ja sen takana mitätön elämä.


    • Anonyymi

      Kiitos, Korpiss, Paloma, hunzs olette elämä palstalla 70 olen vuosia ollut matkassa niin on myös Tellukka.... .

      • Anonyymi

        Ilmanko aloituksen nimi on kohtaus paikka !


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      383
      8609
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2364
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      34
      1722
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1599
    5. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      84
      1355
    6. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      120
      1322
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      356
      1173
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      16
      1045
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      54
      1012
    10. Kuvaile kaivattuasi kolmella

      Emojilla. Oma vastaus 💨🚮💣
      Ikävä
      121
      1004
    Aihe