Olen alaikäinen, syömishäiriöosastolla, ja haluaisin päästä mahdollisimman pian kotiin täältä helvetistä. Olen jäänyt jälkeen opinnoissa ja ikävöin vapautta ja elämää kotona. En halua nostaa painoa yhtään enempää, en ole paljoa alipainoinen, ja kuitenkin aijon laihduttaa HETI kun pääsen kotiin. Miten pääsisin kotiin nopeammin? Onko jotain tiettyjä tapoja käyttäytyä, joita hoitajat tarkkailisivat, ja pitäisivät kriteereinä kotiin pääsylle? Mitä hoitajille kannattaisi sanoa? Valehdella päin naamaa, että ”kaikki on loistavasti, olen valmis kotiutumaan”?
Aika säälittävää tulla tänne etsimään apua mutta olen EPÄTOIVOINEN.
Miten päästä syömishäiriöosastolta
4
156
Vastaukset
- Anonyymi
Lisään vielä, että tankkaan säännöllisesti vettä ennen punnituksia ja urheilen parhaani mukaan. Teen näin koska tiedän että aijon kuitenkin laihtua. On vain parempi ettei tarvitse laihtua niin radikaalisti.
- Anonyymi
Sillähän sieltä pois pääset, kun alat syömään ja painosi kohoaa tarpeeksi paljon. et siellä himassakaan kovin kauaa laihduttele, kun joudut takaisin osastolle. Että sillä lailla terveytesi kanssa temppuilet.
- Anonyymi
Mulla on vaan sellanen juttu, että olen päättänyt että ennen kuin aloitan sen itsearmon ja terveellisyyden täyteisen elämän, aijon pudottaa tiettyyn painoon asti. En aijo jatkaa elämääni ennen sitä. Lapsellista - tiedän.
Hei!
Tilanteesi on huolestuttava, koska haaveilet yhä laihduttavasi kotiutuessasi. Tämä ei ole hyökkäys sinua kohtaan, vaan aito huolenosoitus voinnistasi!<3 Herää pohdinta, oletko päässyt puhumaan tuntemuksistasi vai onko osastollasi keskitytty pääasiassa vain painon nostattamiseen?
Todella tärkeää toipumisen kannalta olisi, että pääsisit puhumaan kaikenlaisista ajatuksista syömiseen ja sen ympärillä pyöriviin ajatuksiin liittyen ilman pelkoa syyllistämisestä tai vähättelystä. Valehtelemisella huijaat myös helposti itseäsi ja annat syömishäiriöäänellesi vallan. Se on todella vahva ja vaativa ääni, mutta pinnan alta toivottavasti tavoitat myös sen terveen minän, joka tahtoo voida hyvin eikä olla syömishäiriön pompoteltavana.
Asian ääneen sanominen voi olla todella pelottavaa, mutta se on askel kohti kokonaisvaltaista toipumista. Älä anna syömishäiriön viedä voittoa!
Mikäli haluat, olet tervetullut mukaan ja tutustumaan Syömishäiriöliiton ja paikallisyhdistysten toimintaan. Kanssamme voi puhua mieltä askarruttavista aiheista hyvässä porukassa. Emme keskity sairastavaa kohdatessa kokoosi tai ruokailuihisi vaan haluamme tietää, miten voit ja millaisia ajatuksia juuri sinulla nyt pyörii mielessä.
https://syomishairioliitto.fi/
https://www.syliin.fi/
https://etelansyli.fi/
Terkuin Petra - Lounais-Suomen Syömishäiriöyhdistys
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124090MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822101Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5501658Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991405Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671127Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331048Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216943Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3838