Lukijat

beataBarbara

Aamu.tv:ssä on ohjelma, missä julkkikset esittelevät lukemiaan kirjoja. Mitä kirjoja esittelisimme?

Itseeni nuoruudessa klassikko Rikos ja rangaistus teki lähtemättömän vaikutuksen pohtiessaan syyllisyyden problematiikkaa ja anteeksiantoon suostumista. Sankari on kapinassa itseään, yhteiskuntaa ja Jumalaa ja kaikkea vastaan, ihanteet on vedetty vessasta alas, mutta usko humanismiin säilyy ihmismielen syvimmissäkin syövereissä. Rikos – kasvu – teon ymmärtäminen – puhdistautuminen.
Kirjailija itse armahdettiin vasta teloituskomppanian edessä

Minna Canth. Korviini on jäänyt soimaan Homsantuun huuto näytelmässä Työmiehen vaimo: ”Teidän lakinne ja oikeutenne – niitähän minun pitikin ampua.”

Vihan loppumista ei voi paremmin kuvata kuin Aleksis Kiven Yön ja päivän loppusanoissa:
”Kaikkisuuden hallitsija, supista kätes ja rajoita mun onneni virta, joka koskena päälleni vuotaa! Pane määrä, pane määrä tälle autuudelle ja suo meille pyhän tyyneytes voimasta kantamaan iloa, joka sieluni täyttää, täyttää ja pyörryttää mua heikkoa naista. Niin tyyneys ja rauha ainiaan!”

9

960

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jos nykyajasta pitää etsiä, niin Tuula-Lina Variksen Vaimoni on ovela dekkari nykypäivän onnentavoittelusta. Vaimo syö suruunsa ja on miehelle häpeä, kunnes miehen toive toteutuu: ylilihava vaimo katoaa! Mysteeri.

      Kiba Lumbergin Musta perhonen on kuvaus romaniyhteiskunnasta pienen tytön Memesan silmin. Elämä on Memesalle rankkaa, hän kasvaa väkivaltaisessa mustalaisyhteisössä, häntä kiusataan koulussa, kukaan ei leiki hänen kanssaan. 13-vuotiaana hän riuhtaisee itsensä irti ja karkaa.

      On pöydällä tuo kuuluisa Da Vinci-koodi, en ole vielä aloittanut.

      • hämy

        mutta ei sillä väliä millä nikellä, kunhan vain kirjoittaa.

        Minulla on jäänyt lukeminen vähälle mutta yritän ryhdistäytyä. Vapaaaikani tahtoo mennä kuvaristikoiden ratkomisessa.

        Kirjat tempaavat mukaansa eikä malta lopettaa mutta ristikoissa ei sellaista ongelmaa ole tullut.


      • harrastaisin

        ..mielelläni enemmänkin, jos silmät eivät rasittuisi niin pian kuin nykyisin. Tulee sellaisia pätkälukuhetkiä, joskus kirja jää pitemmäksikin aikaa odottelemaan.

        Noista sinunkin mainitsemistasi hiukan mystisistä teoksista itsekin pidän vaikka da Vinciä en olekaan lukenut.

        Viimeksi käsissäni oli James Redfieldin 'Yhdeksän oivalluksen tie'
        Lainaan tähän tekijän saatteesta pätkän:

        "Uusi tietoisuus alkaa siitä, että huomaamme aiempaa tarkemmin, miten elämämme etenee. Panemme merkille sattumia, jotka tapahtuvat juuri oikealla hetkellä ja saattavat yhteen juuri oikeat ihmiset ohjaten elämäämme yhtäkkiä uuteen ja mielekkääseen suuntaan. Kenties selvemmin kuin koskaan ihmiskunnan historiassa oivallamme, että näillä arvoituksellisilla tapahtumilla on korkeampi merkitys"

        Kirjassa etsitään salaperäistä Käsikirjoitusta, joka on 600 ekr kirjoitettu arameankielinen teos, jossa ennustetaan ihmiskunnan suuri henkinen muodonmuutos 1900-luvun viimeisellä vuosikymmenellä. Ennen uuden tietoisuuden aikaa jokaisen ihmisen on koettava Käsikirjoituksessa kuvatut yhdeksän oivallusta.


        Hassua, mutta oivalsin juuri muistavani itse melko kehnosti kirjan sisällön, joten tässä onkin kertauksen paikka.


      • beataBarbara
        hämy kirjoitti:

        mutta ei sillä väliä millä nikellä, kunhan vain kirjoittaa.

        Minulla on jäänyt lukeminen vähälle mutta yritän ryhdistäytyä. Vapaaaikani tahtoo mennä kuvaristikoiden ratkomisessa.

        Kirjat tempaavat mukaansa eikä malta lopettaa mutta ristikoissa ei sellaista ongelmaa ole tullut.

        Kenellä on samanlainen tyyli kuin mulla? Mielenkiintoista tietää? Palstaa olen seurannut satunnaisesti, mutta nyt vasta päätin osallistua minäkin vuorostani ja oikein tuulettaa.

        Vastaa mulle vaikka sähköpostitse, niin paljastan lisää.


      • harrastaisin kirjoitti:

        ..mielelläni enemmänkin, jos silmät eivät rasittuisi niin pian kuin nykyisin. Tulee sellaisia pätkälukuhetkiä, joskus kirja jää pitemmäksikin aikaa odottelemaan.

        Noista sinunkin mainitsemistasi hiukan mystisistä teoksista itsekin pidän vaikka da Vinciä en olekaan lukenut.

        Viimeksi käsissäni oli James Redfieldin 'Yhdeksän oivalluksen tie'
        Lainaan tähän tekijän saatteesta pätkän:

        "Uusi tietoisuus alkaa siitä, että huomaamme aiempaa tarkemmin, miten elämämme etenee. Panemme merkille sattumia, jotka tapahtuvat juuri oikealla hetkellä ja saattavat yhteen juuri oikeat ihmiset ohjaten elämäämme yhtäkkiä uuteen ja mielekkääseen suuntaan. Kenties selvemmin kuin koskaan ihmiskunnan historiassa oivallamme, että näillä arvoituksellisilla tapahtumilla on korkeampi merkitys"

        Kirjassa etsitään salaperäistä Käsikirjoitusta, joka on 600 ekr kirjoitettu arameankielinen teos, jossa ennustetaan ihmiskunnan suuri henkinen muodonmuutos 1900-luvun viimeisellä vuosikymmenellä. Ennen uuden tietoisuuden aikaa jokaisen ihmisen on koettava Käsikirjoituksessa kuvatut yhdeksän oivallusta.


        Hassua, mutta oivalsin juuri muistavani itse melko kehnosti kirjan sisällön, joten tässä onkin kertauksen paikka.

        Samoin täälläkin, silmät väsyy.

        Kuulosti mielenkiintoiselta tuo mainitsemasi Yhdeksän oivalluksen tie, täytyy ottaa ohjelmaan.

        Onkohan kymmenes oivallus olemass?

        lukemisiin,


      • onpas
        beataBarbara kirjoitti:

        Samoin täälläkin, silmät väsyy.

        Kuulosti mielenkiintoiselta tuo mainitsemasi Yhdeksän oivalluksen tie, täytyy ottaa ohjelmaan.

        Onkohan kymmenes oivallus olemass?

        lukemisiin,

        tässä ahkera puuhailija. Yrittää yksinään täytää koko palstan. Kaiken lisäksi kirjoitteleekin sitten itselleen ja itse vastaileekin. Harmitonta asiatonta tekstiä. Eipäs ainakaan tule riitaa.


      • onpas kirjoitti:

        tässä ahkera puuhailija. Yrittää yksinään täytää koko palstan. Kaiken lisäksi kirjoitteleekin sitten itselleen ja itse vastaileekin. Harmitonta asiatonta tekstiä. Eipäs ainakaan tule riitaa.

        sinäkin pääsit vastaamaan.

        Jos jollakin on halu kirjoittaa ,eihän se ole keltään pois,miksi ei saisi.
        Mielenkiintoisiakin aiheita on ja meitä on niin moneksi,toinen tykkää ,toinen ei.

        Sinäkin voisit laittaa sinua kiinnostavan aiheen ja vastailla ahkerasti kirjoittaville,,eikö.


      • tuossa
        SkillaN kirjoitti:

        sinäkin pääsit vastaamaan.

        Jos jollakin on halu kirjoittaa ,eihän se ole keltään pois,miksi ei saisi.
        Mielenkiintoisiakin aiheita on ja meitä on niin moneksi,toinen tykkää ,toinen ei.

        Sinäkin voisit laittaa sinua kiinnostavan aiheen ja vastailla ahkerasti kirjoittaville,,eikö.

        ärhäkkä viesti HP:lta, joka poistettiin. Siihen oli tuo beatan vastaus.


      • olevan
        beataBarbara kirjoitti:

        Samoin täälläkin, silmät väsyy.

        Kuulosti mielenkiintoiselta tuo mainitsemasi Yhdeksän oivalluksen tie, täytyy ottaa ohjelmaan.

        Onkohan kymmenes oivallus olemass?

        lukemisiin,

        Netistä löytyy jotain, mutta en tiedä onko käännetty, pitää ensin itsekin kerrata ja vaikka sitten etsiskellä kymmenettä.

        Mielenkiintoisia lukuhetkiä!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      814
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      43
      466
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe