Aamu.tv:ssä on ohjelma, missä julkkikset esittelevät lukemiaan kirjoja. Mitä kirjoja esittelisimme?
Itseeni nuoruudessa klassikko Rikos ja rangaistus teki lähtemättömän vaikutuksen pohtiessaan syyllisyyden problematiikkaa ja anteeksiantoon suostumista. Sankari on kapinassa itseään, yhteiskuntaa ja Jumalaa ja kaikkea vastaan, ihanteet on vedetty vessasta alas, mutta usko humanismiin säilyy ihmismielen syvimmissäkin syövereissä. Rikos – kasvu – teon ymmärtäminen – puhdistautuminen.
Kirjailija itse armahdettiin vasta teloituskomppanian edessä
Minna Canth. Korviini on jäänyt soimaan Homsantuun huuto näytelmässä Työmiehen vaimo: ”Teidän lakinne ja oikeutenne – niitähän minun pitikin ampua.”
Vihan loppumista ei voi paremmin kuvata kuin Aleksis Kiven Yön ja päivän loppusanoissa:
”Kaikkisuuden hallitsija, supista kätes ja rajoita mun onneni virta, joka koskena päälleni vuotaa! Pane määrä, pane määrä tälle autuudelle ja suo meille pyhän tyyneytes voimasta kantamaan iloa, joka sieluni täyttää, täyttää ja pyörryttää mua heikkoa naista. Niin tyyneys ja rauha ainiaan!”
Lukijat
9
918
Vastaukset
Jos nykyajasta pitää etsiä, niin Tuula-Lina Variksen Vaimoni on ovela dekkari nykypäivän onnentavoittelusta. Vaimo syö suruunsa ja on miehelle häpeä, kunnes miehen toive toteutuu: ylilihava vaimo katoaa! Mysteeri.
Kiba Lumbergin Musta perhonen on kuvaus romaniyhteiskunnasta pienen tytön Memesan silmin. Elämä on Memesalle rankkaa, hän kasvaa väkivaltaisessa mustalaisyhteisössä, häntä kiusataan koulussa, kukaan ei leiki hänen kanssaan. 13-vuotiaana hän riuhtaisee itsensä irti ja karkaa.
On pöydällä tuo kuuluisa Da Vinci-koodi, en ole vielä aloittanut.- hämy
mutta ei sillä väliä millä nikellä, kunhan vain kirjoittaa.
Minulla on jäänyt lukeminen vähälle mutta yritän ryhdistäytyä. Vapaaaikani tahtoo mennä kuvaristikoiden ratkomisessa.
Kirjat tempaavat mukaansa eikä malta lopettaa mutta ristikoissa ei sellaista ongelmaa ole tullut. - harrastaisin
..mielelläni enemmänkin, jos silmät eivät rasittuisi niin pian kuin nykyisin. Tulee sellaisia pätkälukuhetkiä, joskus kirja jää pitemmäksikin aikaa odottelemaan.
Noista sinunkin mainitsemistasi hiukan mystisistä teoksista itsekin pidän vaikka da Vinciä en olekaan lukenut.
Viimeksi käsissäni oli James Redfieldin 'Yhdeksän oivalluksen tie'
Lainaan tähän tekijän saatteesta pätkän:
"Uusi tietoisuus alkaa siitä, että huomaamme aiempaa tarkemmin, miten elämämme etenee. Panemme merkille sattumia, jotka tapahtuvat juuri oikealla hetkellä ja saattavat yhteen juuri oikeat ihmiset ohjaten elämäämme yhtäkkiä uuteen ja mielekkääseen suuntaan. Kenties selvemmin kuin koskaan ihmiskunnan historiassa oivallamme, että näillä arvoituksellisilla tapahtumilla on korkeampi merkitys"
Kirjassa etsitään salaperäistä Käsikirjoitusta, joka on 600 ekr kirjoitettu arameankielinen teos, jossa ennustetaan ihmiskunnan suuri henkinen muodonmuutos 1900-luvun viimeisellä vuosikymmenellä. Ennen uuden tietoisuuden aikaa jokaisen ihmisen on koettava Käsikirjoituksessa kuvatut yhdeksän oivallusta.
Hassua, mutta oivalsin juuri muistavani itse melko kehnosti kirjan sisällön, joten tässä onkin kertauksen paikka. hämy kirjoitti:
mutta ei sillä väliä millä nikellä, kunhan vain kirjoittaa.
Minulla on jäänyt lukeminen vähälle mutta yritän ryhdistäytyä. Vapaaaikani tahtoo mennä kuvaristikoiden ratkomisessa.
Kirjat tempaavat mukaansa eikä malta lopettaa mutta ristikoissa ei sellaista ongelmaa ole tullut.Kenellä on samanlainen tyyli kuin mulla? Mielenkiintoista tietää? Palstaa olen seurannut satunnaisesti, mutta nyt vasta päätin osallistua minäkin vuorostani ja oikein tuulettaa.
Vastaa mulle vaikka sähköpostitse, niin paljastan lisää.harrastaisin kirjoitti:
..mielelläni enemmänkin, jos silmät eivät rasittuisi niin pian kuin nykyisin. Tulee sellaisia pätkälukuhetkiä, joskus kirja jää pitemmäksikin aikaa odottelemaan.
Noista sinunkin mainitsemistasi hiukan mystisistä teoksista itsekin pidän vaikka da Vinciä en olekaan lukenut.
Viimeksi käsissäni oli James Redfieldin 'Yhdeksän oivalluksen tie'
Lainaan tähän tekijän saatteesta pätkän:
"Uusi tietoisuus alkaa siitä, että huomaamme aiempaa tarkemmin, miten elämämme etenee. Panemme merkille sattumia, jotka tapahtuvat juuri oikealla hetkellä ja saattavat yhteen juuri oikeat ihmiset ohjaten elämäämme yhtäkkiä uuteen ja mielekkääseen suuntaan. Kenties selvemmin kuin koskaan ihmiskunnan historiassa oivallamme, että näillä arvoituksellisilla tapahtumilla on korkeampi merkitys"
Kirjassa etsitään salaperäistä Käsikirjoitusta, joka on 600 ekr kirjoitettu arameankielinen teos, jossa ennustetaan ihmiskunnan suuri henkinen muodonmuutos 1900-luvun viimeisellä vuosikymmenellä. Ennen uuden tietoisuuden aikaa jokaisen ihmisen on koettava Käsikirjoituksessa kuvatut yhdeksän oivallusta.
Hassua, mutta oivalsin juuri muistavani itse melko kehnosti kirjan sisällön, joten tässä onkin kertauksen paikka.Samoin täälläkin, silmät väsyy.
Kuulosti mielenkiintoiselta tuo mainitsemasi Yhdeksän oivalluksen tie, täytyy ottaa ohjelmaan.
Onkohan kymmenes oivallus olemass?
lukemisiin,- onpas
beataBarbara kirjoitti:
Samoin täälläkin, silmät väsyy.
Kuulosti mielenkiintoiselta tuo mainitsemasi Yhdeksän oivalluksen tie, täytyy ottaa ohjelmaan.
lukemisiin,tässä ahkera puuhailija. Yrittää yksinään täytää koko palstan. Kaiken lisäksi kirjoitteleekin sitten itselleen ja itse vastaileekin. Harmitonta asiatonta tekstiä. Eipäs ainakaan tule riitaa.
onpas kirjoitti:
tässä ahkera puuhailija. Yrittää yksinään täytää koko palstan. Kaiken lisäksi kirjoitteleekin sitten itselleen ja itse vastaileekin. Harmitonta asiatonta tekstiä. Eipäs ainakaan tule riitaa.
sinäkin pääsit vastaamaan.
Jos jollakin on halu kirjoittaa ,eihän se ole keltään pois,miksi ei saisi.
Mielenkiintoisiakin aiheita on ja meitä on niin moneksi,toinen tykkää ,toinen ei.
Sinäkin voisit laittaa sinua kiinnostavan aiheen ja vastailla ahkerasti kirjoittaville,,eikö.- tuossa
SkillaN kirjoitti:
sinäkin pääsit vastaamaan.
Jos jollakin on halu kirjoittaa ,eihän se ole keltään pois,miksi ei saisi.
Mielenkiintoisiakin aiheita on ja meitä on niin moneksi,toinen tykkää ,toinen ei.
Sinäkin voisit laittaa sinua kiinnostavan aiheen ja vastailla ahkerasti kirjoittaville,,eikö.ärhäkkä viesti HP:lta, joka poistettiin. Siihen oli tuo beatan vastaus.
- olevan
beataBarbara kirjoitti:
Samoin täälläkin, silmät väsyy.
lukemisiin,Netistä löytyy jotain, mutta en tiedä onko käännetty, pitää ensin itsekin kerrata ja vaikka sitten etsiskellä kymmenettä.
Mielenkiintoisia lukuhetkiä!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1286888Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631624264Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen523416Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4903034Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2862011Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361693Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja201571- 911533
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1751451Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151406