Koiravero turha

Itse tiedän tämän asian kanssa työskennellässäni että vero oli turha.

Muistan kun omilla koirillani killuivat pannassa metalliset "verokoiramerkit". Ne jätettiin ainakin Helsingissä ja kait muuallakin koska sitoivat henkilökuntaa liikaa. Siihen aikaan joskus jäällä liikkueassa tuli vastaan "koirapoliisit" jotka tarkistivat että onko veromerkkiä.

Ja työläs oli kyllä sitä asiaa hoitaa myöhemminkin. Se sitoi ihmisiä älyttömästi puhelimitse sekä lähetettyjen kirjeiden myötä. Ei siinä ollut enää mitään järkeä.

Kyllä se laskettu juttu on että se 50 euron koiravero ei kata lähestulkoonkaan kaikkia siitä aiheutuneita kuluja. Siinä on laskujen lähetys ja lopetettujen ja syntyiden tallentaminen järjestelmään Lisäksi muuttaneet jne. Nyt puhun siis Helsingistä, muista en tiedä.

Jos kustannuksissa halutaan säästää niin ainoa oikea tapa koiraveron suhteen oli lopettaa se.

Ja kuinka moni oikeasti omistava maksoi sen? Ei päästä lähellekään 100 % .

9

1131

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Koiravero pakolliseksi kaikille koirille 500€ / Vuosi ei ole vaikeaa periä kyseistä maksua kerätäänhän kaikkia muitakin veroja ja jos ei 500€ riitä, niin korotetaan maklsua puolella.

      • Kyllä mutta miten vahdit ylipäätään että on koira jos ihmiset eivät itse ilmoita. Niitä jotka eivät maksaneet edes sitä 50 e on tuhottomasti.

        Tuossa mielessä veromerkki koiran pannassa kertoisi sen että koira on verotettu. Tietty pitäisi kysellä merkittömien perään tuolla omansa kanssa kulkiessaan mutta yksityisen henkilön oikeus kysyä saatikka saada vastaus on lain vastainen. Ei ole oikeutta siihen.

        Kuka valvoisi merkittömät koirat.


    • Anonyymi

      Koirista maksetaan nytkin tavallaan veroa.Ruuista,tarvikkeista,harrastuksista,tapahtumista.Eli kovasti tuottavat koirat verorahoja nytkin,ja kaikki omistajan vapaasta tahdosta.

      • Kyllä nyt oli kyse veronlaisesta erikseen perittävästä ns. koiraverosta joka ei ole vero varsinaisesti vaan ns. veronluonteinen maksu. Sellainen oli se 50 e josta Helsinki luopui syystä että tulot olivat mitättömät verrattuna siihen työmäärään ja henkilöresursseihin mitä se vaati.

        Jos sellainen vielä tulisi niin nämä vapaamatkustajat tulisi jotenkin saada mukaan jotta kaikki koirien omistajat olisivat samalla viivalla.
        Poliisilla ei ainakaan ole aikaa koiria kytätä ja jos siihen palkattaisiin jotain muita ihmisiä niin taas menot tuloihin ei juuri voittoa tuottaisi.

        Totta on että maksamme veroa joka asiassa sekä työllistämme eläinlääkäreitä ja paljon muuta kun ajattelemaan alkaa.

        En itse veron perään itke mutta silloin tällöin jatkuvasti vaaditaan sitä takaisin. Ei mikään kaupunki ole ottanut koiraveroa uudelleen käytäntöön juuri em. syistä. Sen pitäisi olla paljon jotta se kattaisi kaikki kulut.


      • Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

        Kyllä nyt oli kyse veronlaisesta erikseen perittävästä ns. koiraverosta joka ei ole vero varsinaisesti vaan ns. veronluonteinen maksu. Sellainen oli se 50 e josta Helsinki luopui syystä että tulot olivat mitättömät verrattuna siihen työmäärään ja henkilöresursseihin mitä se vaati.

        Jos sellainen vielä tulisi niin nämä vapaamatkustajat tulisi jotenkin saada mukaan jotta kaikki koirien omistajat olisivat samalla viivalla.
        Poliisilla ei ainakaan ole aikaa koiria kytätä ja jos siihen palkattaisiin jotain muita ihmisiä niin taas menot tuloihin ei juuri voittoa tuottaisi.

        Totta on että maksamme veroa joka asiassa sekä työllistämme eläinlääkäreitä ja paljon muuta kun ajattelemaan alkaa.

        En itse veron perään itke mutta silloin tällöin jatkuvasti vaaditaan sitä takaisin. Ei mikään kaupunki ole ottanut koiraveroa uudelleen käytäntöön juuri em. syistä. Sen pitäisi olla paljon jotta se kattaisi kaikki kulut.

        Juurihan koiraverot lopetettiin.Eli ei se tule takas,saavat tosiaan veroja helpoiten kerättyä koirien tarvikkeista ja muista kuluista.Ja ne on tasapuolisia,jokanen maksaa joka koiratarvikkeita,ruokaa,lääkärikuluja,harrastuksia,näyttelyitä,kokeita yms käyttää.Eikä tarvii erikseen laskuttaa tai kytätä onko maksettu,helppoa ja toimivaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan koiraverot lopetettiin.Eli ei se tule takas,saavat tosiaan veroja helpoiten kerättyä koirien tarvikkeista ja muista kuluista.Ja ne on tasapuolisia,jokanen maksaa joka koiratarvikkeita,ruokaa,lääkärikuluja,harrastuksia,näyttelyitä,kokeita yms käyttää.Eikä tarvii erikseen laskuttaa tai kytätä onko maksettu,helppoa ja toimivaa.

        Muuten ok mutta veron koirien ruosta yms. sellaisesta ei tule kaupungin kassaan vaan loppupeleissä ruoan tai minkä tahansa hyödykkeen valmistaja eli yritys saa sen palautuksena . Hyötyjä jos sellainen on , se on valtio arvonliäveron suhteen.

        Ensin yritys lisää sen tuotteidensa hintaan ja myöhemmin valtio maksaa siitä osan takaisin.
        Yksityinen ihminen ei saa alveista takaisin mitään vaan ainoastaan maksaa.
        Yrityksille alvia palautetaan.
        Ja kaupunki ei saa äyriäkään niin kuin itse aikoinaan laskutti koiraveron ja sai myös tulot. Että näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juurihan koiraverot lopetettiin.Eli ei se tule takas,saavat tosiaan veroja helpoiten kerättyä koirien tarvikkeista ja muista kuluista.Ja ne on tasapuolisia,jokanen maksaa joka koiratarvikkeita,ruokaa,lääkärikuluja,harrastuksia,näyttelyitä,kokeita yms käyttää.Eikä tarvii erikseen laskuttaa tai kytätä onko maksettu,helppoa ja toimivaa.

        Tämä, ennemmin jokin kurssi mikä pitäisi käydä pennun kanssa tai ihmiselle koiran koulutuksen teoria kurssi, siitä menisi veromaksu ja saataisiin kaikille jokin haju mitä pennun kanssa tehdä.


    • Anonyymi

      Koiravero on jo ollut ja mennyt kuten vanhanpiian verokin.Joten täysin turha vaivata päätään asialla.

      • Totta tuo ainakin nyt. Jos tulee olen valmis maksamaan jos ei niin hyvä niinkin. Koirastani en luopuisi vaikka vero olisi jonkun "vauhtihirmun vaatimuksen" mukainen 500 e/vuosi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1945
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1053
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      104
      991
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      747
    5. 52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      598
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      29
      590
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe