Koiravero turha

Itse tiedän tämän asian kanssa työskennellässäni että vero oli turha.

Muistan kun omilla koirillani killuivat pannassa metalliset "verokoiramerkit". Ne jätettiin ainakin Helsingissä ja kait muuallakin koska sitoivat henkilökuntaa liikaa. Siihen aikaan joskus jäällä liikkueassa tuli vastaan "koirapoliisit" jotka tarkistivat että onko veromerkkiä.

Ja työläs oli kyllä sitä asiaa hoitaa myöhemminkin. Se sitoi ihmisiä älyttömästi puhelimitse sekä lähetettyjen kirjeiden myötä. Ei siinä ollut enää mitään järkeä.

Kyllä se laskettu juttu on että se 50 euron koiravero ei kata lähestulkoonkaan kaikkia siitä aiheutuneita kuluja. Siinä on laskujen lähetys ja lopetettujen ja syntyiden tallentaminen järjestelmään Lisäksi muuttaneet jne. Nyt puhun siis Helsingistä, muista en tiedä.

Jos kustannuksissa halutaan säästää niin ainoa oikea tapa koiraveron suhteen oli lopettaa se.

Ja kuinka moni oikeasti omistava maksoi sen? Ei päästä lähellekään 100 % .

9

1133

Vastaukset 9

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koiravero pakolliseksi kaikille koirille 500€ / Vuosi ei ole vaikeaa periä kyseistä maksua kerätäänhän kaikkia muitakin veroja ja jos ei 500€ riitä, niin korotetaan maklsua puolella.

• Kyllä mutta miten vahdit ylipäätään että on koira jos ihmiset eivät itse ilmoita. Niitä jotka eivät maksaneet edes sitä 50 e on tuhottomasti.

Tuossa mielessä veromerkki koiran pannassa kertoisi sen että koira on verotettu. Tietty pitäisi kysellä merkittömien perään tuolla omansa kanssa kulkiessaan mutta yksityisen henkilön oikeus kysyä saatikka saada vastaus on lain vastainen. Ei ole oikeutta siihen.

Kuka valvoisi merkittömät koirat.

• Anonyymi

Koirista maksetaan nytkin tavallaan veroa.Ruuista,tarvikkeista,harrastuksista,tapahtumista.Eli kovasti tuottavat koirat verorahoja nytkin,ja kaikki omistajan vapaasta tahdosta.

• Kyllä nyt oli kyse veronlaisesta erikseen perittävästä ns. koiraverosta joka ei ole vero varsinaisesti vaan ns. veronluonteinen maksu. Sellainen oli se 50 e josta Helsinki luopui syystä että tulot olivat mitättömät verrattuna siihen työmäärään ja henkilöresursseihin mitä se vaati.

Jos sellainen vielä tulisi niin nämä vapaamatkustajat tulisi jotenkin saada mukaan jotta kaikki koirien omistajat olisivat samalla viivalla.
        Poliisilla ei ainakaan ole aikaa koiria kytätä ja jos siihen palkattaisiin jotain muita ihmisiä niin taas menot tuloihin ei juuri voittoa tuottaisi.

Totta on että maksamme veroa joka asiassa sekä työllistämme eläinlääkäreitä ja paljon muuta kun ajattelemaan alkaa.

En itse veron perään itke mutta silloin tällöin jatkuvasti vaaditaan sitä takaisin. Ei mikään kaupunki ole ottanut koiraveroa uudelleen käytäntöön juuri em. syistä. Sen pitäisi olla paljon jotta se kattaisi kaikki kulut.

• Anonyymi
        taruolento kirjoitti:

Kyllä nyt oli kyse veronlaisesta erikseen perittävästä ns. koiraverosta joka ei ole vero varsinaisesti vaan ns. veronluonteinen maksu. Sellainen oli se 50 e josta Helsinki luopui syystä että tulot olivat mitättömät verrattuna siihen työmäärään ja henkilöresursseihin mitä se vaati.

Jos sellainen vielä tulisi niin nämä vapaamatkustajat tulisi jotenkin saada mukaan jotta kaikki koirien omistajat olisivat samalla viivalla.
        Poliisilla ei ainakaan ole aikaa koiria kytätä ja jos siihen palkattaisiin jotain muita ihmisiä niin taas menot tuloihin ei juuri voittoa tuottaisi.

Totta on että maksamme veroa joka asiassa sekä työllistämme eläinlääkäreitä ja paljon muuta kun ajattelemaan alkaa.

En itse veron perään itke mutta silloin tällöin jatkuvasti vaaditaan sitä takaisin. Ei mikään kaupunki ole ottanut koiraveroa uudelleen käytäntöön juuri em. syistä. Sen pitäisi olla paljon jotta se kattaisi kaikki kulut.

Juurihan koiraverot lopetettiin.Eli ei se tule takas,saavat tosiaan veroja helpoiten kerättyä koirien tarvikkeista ja muista kuluista.Ja ne on tasapuolisia,jokanen maksaa joka koiratarvikkeita,ruokaa,lääkärikuluja,harrastuksia,näyttelyitä,kokeita yms käyttää.Eikä tarvii erikseen laskuttaa tai kytätä onko maksettu,helppoa ja toimivaa.

• Anonyymi kirjoitti:

Juurihan koiraverot lopetettiin.Eli ei se tule takas,saavat tosiaan veroja helpoiten kerättyä koirien tarvikkeista ja muista kuluista.Ja ne on tasapuolisia,jokanen maksaa joka koiratarvikkeita,ruokaa,lääkärikuluja,harrastuksia,näyttelyitä,kokeita yms käyttää.Eikä tarvii erikseen laskuttaa tai kytätä onko maksettu,helppoa ja toimivaa.

Muuten ok mutta veron koirien ruosta yms. sellaisesta ei tule kaupungin kassaan vaan loppupeleissä ruoan tai minkä tahansa hyödykkeen valmistaja eli yritys saa sen palautuksena . Hyötyjä jos sellainen on , se on valtio arvonliäveron suhteen.

Ensin yritys lisää sen tuotteidensa hintaan ja myöhemmin valtio maksaa siitä osan takaisin.
        Yksityinen ihminen ei saa alveista takaisin mitään vaan ainoastaan maksaa.
        Yrityksille alvia palautetaan.
        Ja kaupunki ei saa äyriäkään niin kuin itse aikoinaan laskutti koiraveron ja sai myös tulot. Että näin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä, ennemmin jokin kurssi mikä pitäisi käydä pennun kanssa tai ihmiselle koiran koulutuksen teoria kurssi, siitä menisi veromaksu ja saataisiin kaikille jokin haju mitä pennun kanssa tehdä.

• Anonyymi

Koiravero on jo ollut ja mennyt kuten vanhanpiian verokin.Joten täysin turha vaivata päätään asialla.

• Totta tuo ainakin nyt. Jos tulee olen valmis maksamaan jos ei niin hyvä niinkin. Koirastani en luopuisi vaikka vero olisi jonkun "vauhtihirmun vaatimuksen" mukainen 500 e/vuosi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      77
      798
    2. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      147
      778
    3. Kauan mökötetään toisillemme?

Loppuelämäkö? Vai oisko jo pussailutreffit?
      Ikävä
      57
      676
    4. Pettymys TTK-parketilla! Anna Hanski tippui - Sami-opelta erikoinen heitto: "Nyt sä pääset..."

Toisena parina Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta tippuivat Anna Hanski ja Sami Helenius. Pettymys oli käsinkosketeltava y
      Tanssii tähtien kanssa
      25
      663
    5. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      47
      654
    6. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      46
      634
    7. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      44
      597
    8. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      31
      531
    9. Oot komea

etkä näytä vanhenevan. Mieskarkki. Mä en yritä mitään, mä oon sulle liian vanha. Olis kuitenkin kiva tutustua suhun. n
      Ikävä
      20
      523
    10. Poliisi etsii kadonnutta henkilöä Lapualla

Henkilö on kadonnut 18-19.9.2026 välisenä yönä. Henkilö on hoikka,n 185 cm pitkä. Kadonneella on ollut katoamishetkellä
      Lapua
      27
      521
    11. Mieti oikeasti

Ollaan lähes tuntemattomia, mutta samalla on tämä erityinen vuosien tilanne takana, joka on ollut monella tapaa väärin.
      Ikävä
      27
      506
    12. Jonkun mussukka ajanu rallia

S- Marketilla. Vautsi vau.
      Hyrynsalmi
      6
      476
    13. Venäjä häviämässä 30 vuoden sodan

Ukraina vapautti kolme aluetta, operaatio Vivaldi laajenee
      Maailman menoa
      404
      470
    14. Se oli molemminpuolinen limerenssi

Limerenssi myös sinulla kun näin pitkän ajan jälkeen päivystää palstaa. 🤭
      Ikävä
      81
      469
    15. Onko kaivattusi

Hoikistunut?
      Ikävä
      30
      436
    16. Olen nainen pahoillani, että tykkään sinusta niin paljon, että

Haluaisin panna sua. Tuntuu vaan siltä, että olet sen suhteen ihan haluton. Ei minulle riitä pelkkä ystävyyssuhde.
      Ikävä
      29
      421
    17. Rydman, herätys!

"Veikkauksen toimitusjohtaja Olli Sarekoski tienasi kiinteää palkkaa 445 891 euroa ja lisiä 72 157. Kuukausipalkka oli 3
      Maailman menoa
      63
      420
    18. Minä kyllä odotan nainen

että sinun kanssa voisin jutella asioista ihan oikeasti.
      Ikävä
      39
      415
    19. En laita sulle viestiä

Toivottavasti ymmärrät jo mies hyvä, että en tule koskaan laittamaan sulle viestiä enkä soittamaan sulle. Minusta ei sii
      Ikävä
      39
      404
    20. Helena Ahti-Hallberg napauttaa - Näin hän kommentoi Vappu Pimiän TTK-lähtöä

Vappu Pimiä jätti Tanssii Tähtien Kanssa -juontajapestin viime kauden lopuksi. Nyt on erilainen kausi, kun Pimiä ei ole
      Tanssii tähtien kanssa
      3
      400
    Aihe