VAG öljynkulutus remppa

Anonyymi

Näin se oikeaoppinen remppa tehdään, katso video niin ei tarvitse enää ihmetellä miksi K-Auto niin hanakasti tarjoaa pelkän huotinletkun vaihtoa tämän sijasta :)

https://www.youtube.com/watch?v=2IMzEuJl_9w

Melkoisen iso operaatio merkkihuollon tehtäväksi, tuossa rempassa menee kallista aikaa hukkaan kun samaan aikaan ei voida rahastaa valohoidolla :)

10

74

    Vastaukset

    • Eihän tuohon mennyt kuin vajaa kolme minuuttia. Siitäkin suurin osa kaverin tarinointiin.

      • hahaha, merkkihuollossa menee viikko 😁


    • Todella isotöinen on tuo oikea öljynkulutus -korjaus verrattuna huohotinletkun vaihtoon jota K-Auto tarjoaa aina monen vuoden ajan vaikkei se mitään korjaa. Oikeassa remontissa moottori pitää irrottaa autosta, purkaa täysin atomeiksi, vaihtaa uudet osat ja kasata sekä asentaa moottori takaisin autoon. Useannan päivän työ osaajalta. Siksi niitä ei haluta korjata takuuseen, mutta jos aduakad haluaa itse maksaa tehtaan virheet niin n. 7000 hintaan tekevät rempan ihan mielellään ja vaikka heti.

      Linkitin videon jotta on helpompi hahmottaa millaisesta operaatiosta on kyse, huohotinletkun taas voi vaihtaa helposti kun se on moottorin päällä sen muovikuoren alla, se on vain vartin työ ja letku maksaa 50 euroa. Uusi moottori taas maksaa aina tuhansia euroja. Pikkusen eri korjaus samalle vialle???

    • Onkohan noita paljonkin markkinoilla, öljysyöppö malleja? Siitähän syntyy ykkösmarkkinat!

      • Mitäs luulet, pilvin pimein niitä on myyty

        Polo GTI 2011
        http://www.kolumbus.fi/keni1/Myyja_viallisista_moottoreista.jpg

        Kanadassa 2.0 T Audeja oli 126 000 kpl joissa viallinen moottori kaikissa, siellä Audi joutui maksumieheksi. VW konserni oli tosin väittänyt, että rajun öljynkulutuksen olisi selittänyt manuaalissa lukeva teksti jossa mainittu paljonko moottori saa kuluttaa öljyä :)

        No nythän ongelma on se, että eihän ostaja saa sitä uutta autoa ennenkuin se tehdastilaus saapuu joten hän ei pääse tututustumaan siihen manuaaliin etukäteen. VW ei missään myyntiesitteessä ole mainostanut, että moottorit kuluttaisivat jotenkin normaalista poikkeavan määrän öljyä ja kaikki tietää, että huoltovälillä ei todellakaan ole normaalia että uutta öljyä lisätään 15 litraa tai enemmän, joku puoli litraa on vielä normaalia kulutusta. Nämä öljypolttimet vie vähän ajettuina jopa 66 litraa huoltovälillä kuten mun ex Polo. Mieti nyt vähän, auton bensatankkiin mahtuu 45 litraa, tuo huoltovälillä kuluva öljy ei siis edes mahtuisi tyhjään bensatankkiin, miten joku voi pitää tuota kulutusta normaalina? Se 0,5 litraa per 1000 km valmistajan ilmoitus voisi koskea korkeintaan jotain yli 300 tkm ajettua autoa jossa sylinterit ja männänrenkaat on pahasti kuluneet, mutta uusi auto ei käytä öljyä kuin voiteluun jos moottori on ehjä ja toimii oikein.

        Myyjä todisti että öljypolttimet ovat heidän itsensä mielestä viallisia.


    • Ja meillä mentiin ostamaan vw polon 1.4 tilalle nissan qausqai 1.2 ja sama juttu männät vaihtoon kun öljyä meni 1000km koko annos....

      No sitten myös median myrkkyttämänä vw passatti meni vaihtoon kun öljyn kulutus dieselissä oli n. 1,5 l / 15 000km muuten kultutukseltaan asianmukainen niin vaihdoin volvoon 2.0 d s60 ja niin myyjän kehuman ruotsalaisten valmistamaan moottoriin jolla nyt ajettu 140 000km niin öljyä kuluu 2-4 l vaihtoväli ja nyt huomasin että se tiputtaa sitä ulkopuolelle ja kirsikkanankakkuun tuli huoltokutsu imusarja ongelmien takia,,,,, ojasta allikkoon eli huononppa hankittiin ja tämä vouhotus täällä "asiantuntija" sivuilla oli yksi yllyke, ,,,

      • Olisit ostanu Ooppelin kuten mä, ei kuluta yhtään öljyä tai siis huoltovälillä ei tartte ite lisäillä. edellisellä joka oli käytetty ajoin 2 vuotta ja tällä ihan uutena ostetulla kohta 2 vuotta, 4 vuotta enkä ole yhtään öljypurkkia ostanu enkä edes öljykorkkia auki kiertäny, volkkarissa meni joka kuukausi litra jo uutena, kulutus lisäämtyi koko ajan. Pikkunen laatuero valmistusprosessissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olisit ostanu Ooppelin kuten mä, ei kuluta yhtään öljyä tai siis huoltovälillä ei tartte ite lisäillä. edellisellä joka oli käytetty ajoin 2 vuotta ja tällä ihan uutena ostetulla kohta 2 vuotta, 4 vuotta enkä ole yhtään öljypurkkia ostanu enkä edes öljykorkkia auki kiertäny, volkkarissa meni joka kuukausi litra jo uutena, kulutus lisäämtyi koko ajan. Pikkunen laatuero valmistusprosessissa.

        Onko siis olemassa muka ihan oikeasti joku saksalaisvalmisteinen auto, johon ei tarvitse lisäillä moottoriöljyä huoltojen välillä ollenkaan? Väite tuntuu kyllä aivan utopistiselta!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko siis olemassa muka ihan oikeasti joku saksalaisvalmisteinen auto, johon ei tarvitse lisäillä moottoriöljyä huoltojen välillä ollenkaan? Väite tuntuu kyllä aivan utopistiselta!

        Faktaa, mun ooppelissa oli ihan uusi moottori kun sen uutena ostin joten ei mikään ihme ettei öljyä tarvi lisäillä ite. Jopa siinä edellisessä ooppelissa jonka ostin käytettynä ei öljyä kulunut.

        Tässä todella hyvää ihmettelyä lisää, ei näitä VW öljynkulutuksia kukaan tajua.

        http://www.vwproblems.com/oil-consumption/

        Yleensä uusiin ja uudehkoihin autoihin ei tarvitse öljyä lisäillä, volkkareihin joutuu.

        Normaalisti vasta enempi kuluneeseen moottoriin öljyä joutuu lisäämään ellei sitä remontoi, koska tiivisteet alkaa vuotamaan ja kuluneiden sylinterien ja männänrenkaiden ohi virtaa öljyä palotilaan jolloin öljy palaa pois. Ilmeisesti VW myy kierrätysmoottorit uusissa autoissa kuten on jo aiemmin epäilty kun uuden auton moottorin pinta on valmiiksi vuosia hapettuneen kaltainen ja öljyvalot loistaa jo 2000 km ajon jälkeen :)

        Ne jotka hyväksyy öljynkulutuksen uusissa ja vähän ajetuissa autoissa ei ymmärrä moottoreista mitään. Henkilöauton moottori ei ole tarkoitettu öljynpolttoon, öljyä on moottoreissa käytetty voiteluaineena. Bensa ja Diesel ovat polttoaineita, Diesel sisältää jonkin verran öljyä, mutta bensa ei. Jos bensamoottorissa kuluu reippaasti öljyä, niin mikäli auton alle ei tiputa runsaasti öljyä, niin se tarkoittaa sitä, että se öljy kulkeutuu palotilaan jonne pitäisi päästä vain ilma/polttoaine seos...kulunut tai sopivasti rikkoutunut edelleen käynnissä pysyvä moottori ei pysty enää pitämään öljyä pois palotilasta ja öljy palaa taivaan tuuliin, samalla tuhoaa myös katalysaattorit.

        Katalysaattorien takia nykyauton öljyn palamista ei kunnolla havaitse kuin nokisesta pakoputkesta ennenkuin moottori rikkoutuu. Jatkuva lisäöljyn tarve on jo merkki siitä, että moottori on viallinen


      • Anonyymi kirjoitti:

        Faktaa, mun ooppelissa oli ihan uusi moottori kun sen uutena ostin joten ei mikään ihme ettei öljyä tarvi lisäillä ite. Jopa siinä edellisessä ooppelissa jonka ostin käytettynä ei öljyä kulunut.

        Tässä todella hyvää ihmettelyä lisää, ei näitä VW öljynkulutuksia kukaan tajua.

        http://www.vwproblems.com/oil-consumption/

        Yleensä uusiin ja uudehkoihin autoihin ei tarvitse öljyä lisäillä, volkkareihin joutuu.

        Normaalisti vasta enempi kuluneeseen moottoriin öljyä joutuu lisäämään ellei sitä remontoi, koska tiivisteet alkaa vuotamaan ja kuluneiden sylinterien ja männänrenkaiden ohi virtaa öljyä palotilaan jolloin öljy palaa pois. Ilmeisesti VW myy kierrätysmoottorit uusissa autoissa kuten on jo aiemmin epäilty kun uuden auton moottorin pinta on valmiiksi vuosia hapettuneen kaltainen ja öljyvalot loistaa jo 2000 km ajon jälkeen :)

        Ne jotka hyväksyy öljynkulutuksen uusissa ja vähän ajetuissa autoissa ei ymmärrä moottoreista mitään. Henkilöauton moottori ei ole tarkoitettu öljynpolttoon, öljyä on moottoreissa käytetty voiteluaineena. Bensa ja Diesel ovat polttoaineita, Diesel sisältää jonkin verran öljyä, mutta bensa ei. Jos bensamoottorissa kuluu reippaasti öljyä, niin mikäli auton alle ei tiputa runsaasti öljyä, niin se tarkoittaa sitä, että se öljy kulkeutuu palotilaan jonne pitäisi päästä vain ilma/polttoaine seos...kulunut tai sopivasti rikkoutunut edelleen käynnissä pysyvä moottori ei pysty enää pitämään öljyä pois palotilasta ja öljy palaa taivaan tuuliin, samalla tuhoaa myös katalysaattorit.

        Katalysaattorien takia nykyauton öljyn palamista ei kunnolla havaitse kuin nokisesta pakoputkesta ennenkuin moottori rikkoutuu. Jatkuva lisäöljyn tarve on jo merkki siitä, että moottori on viallinen

        Samaa ihmetteli ja tunnusti myös Volkswagen Center Airportin myyjä volkkareiden moottoreista, eivät itsekään ymmärrä moista

        Polo GTI 2011
        http://www.kolumbus.fi/keni1/Myyja_viallisista_moottoreista.jpg


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ruotsin tehohoidon maksimi on ylittymässä

      huomisesta lähtien aletaan Ruotsissa tekemään valintoja keille annetaan tehohoitoa ja keille ei. 6,078 koronatapausta ja 333 kuollutta. Norjassa 5,29
      Maailman menoa
      238
      8451
    2. Mansikka- ja marjasato voidaan uhrata

      niillä ei ole mitään merkitystä elintarvikehuollon kannalta,ne voidaan uhrata.Elintarvikehuollon kannalta tärkeitä ovat vilja-ja perunasato ymv. mutta
      Maailman menoa
      284
      4563
    3. Kiuruvesi 11 koronatartuntaa!

      Onko kyseessä jokin hoitokoti tms? https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006463371.html
      Kiuruvesi
      105
      2111
    4. Kuinka heikoksi maan taloustilanne

      menee, ennenkuin tilalle astuvat taas Suomea kuntoon laittaneet PS, Kokoomus ja Keskusta?
      Maailman menoa
      118
      1516
    5. Korona: Kunta jätti sairaat vanhukset heitteille TAAS!!!

      Kuusamon kunta on ilmeisesti päättänyt jättää koronakriisissä riskiryhmään kuuluvat liikuntarajoitteiset vanhukset ilman ruokaa. Kunta on sopinut ett
      Kuusamo
      19
      1064