Jumalan Valtakuntaa ei Jeesus rakentanut?

Anonyymi

Olen ollut uskomassa lähes koko ikäni.
Perheeni ja sukuni on vanhoillisia, se on yksi joka "sitoo" siihen.
Olen alkanut viime vuosina tutkimaan Raamattua, ja lukemaan useita kirjoja, jossa asioita selitetään asian perinpohjin. Usea on sanonut, ettei yksin Raamattua saa lukea?
Omassa seurakunnassa, kuten myös Suviseuroissa saarnat toistavat toisiaan, samoja aiheista ja pompitaan asiasta toiseen, Uuden ja Vanhan Testamentin, vaikka yhtymäkohtia Mm. Naatan saa suuren "palstatilan" ja aihe on sama, - Hän ohjasi Daavidia Jumalan Valtakuntaan, ja Hänelle saarnattiin synnit anteeksi.
Tämä ei enää herätä ja koko ajan pitää vain pysyä hereillä. On tunne, että itse tietää siitä asiasta enemmän ja odottaa, että puhuja alkaisi kertoa Jeesuksen ohjeista, mm siitä, mistä Matteus kirjoittaa evankeliuminsa lopussa, jotka ovat Jeesuksen tärkeimpiä sanoja;
18 Jeesus tuli heidän luokseen ja puhui heille näin: "Minulle on annettu kaikki valta taivaassa ja maan päällä.
19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni: kastakaa heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen
20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa. Ja katso, minä olen teidän kanssanne kaikki päivät maailman loppuun asti."
Kuitenkaan siitä en ole juuri saarnoja kuullut?
Yksi asia on kaikkein sekavin.
Jeesus sanoo Pietarille; Matt. 16:18
Ja minä sanon sinulle: Sinä olet Pietari, ja tälle kalliolle minä rakennan kirkkoni. Sitä eivät tuonelan portit voita. Ei Jeesus rakentanut Jumalan Valtakuntaa, vaan seurakunnan.

Jeesus siis rakensi seurakunnan, jonka kulmakivi Hän on, mutta meillä saarnataan Jumalan Valtakunnasta, jossa kuulemma elämme, vaikka Jumala ei ole sitä maan päällä johtamassa, koska se ei ole täällä, vaan Jeesuksen mukaan Jumalan Valtakunta ei ole vielä tullut, joten kumpi on tärkeämpi pelastukselle, uskoa Jeesusta, vai puhujia, jotka eivät pysty osoittamaan Jumalan Valtakunnan olemassaolosta, josta lisää tietoa Ilm 21;1-6, jossa se vasta tulee, ja tulee Israeliin.

Onko muilla veljillä ja sisarilla samoja mietteitä?

55

50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

"uskomassa". Mistä tempaisit tuon? Raamatussa tuollaista sanaa ei esiinny yhden yhtä kertaa.

• Anonyymi

Voitko vastata kysymykseeni?
        Näihin olen jo kyllästynyt.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko vastata kysymykseeni?
        Näihin olen jo kyllästynyt.

Raamatusta: "ensimmäiset tulevat viimeiseksi ja ensimmäiset viimeiseksi".
        Jokainen tulkitkoon omalla tavallaan tässä kontekstissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tietysti tarkoittaa: " ekat tulevat viimeiseksi ja viimeiset ensimmäiseksi".

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sen on kirjoittanut Raamattuun?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuolla Raamatunkohdalla ei ole mitään tekemistä ko asian kanssa eli sitä ei tosiaankaan voi eikä tarvi eikä saa tulkita yhtään mitenkään.

• Anonyymi

Tämä uskomassa olemisen fraaseilu on korkeintaan huvittavaa ja kertoo jo yksin mistä kaikessa tuossa veeältouhussa on kyse, eli siälle ei päästä koskaan, eli USKOON, vaan aina vaan ollaan siinä kynnyksellä kurkkimassa, uskottelemassa etä uskomassa ollaan hohoijaa miten voi noin iso joukko olla yhdessä niin pihalla kaikesta, se on suuri ihme, ja ilmeisen ainut joka siinä joukossa koskaan tapahtuu.

• Anonyymi

Hyvä kun luet ja perehdyt itse Raamatussa ilmoitettua Jumalan Sanaa. Kirjoitukset on meille opiksi kirjoitettu ja että uskoisimme. Ainoastaan uskon kautta olemme pelastetut, ei myöskään tieto pelasta, siis riittää kun uskoo Jumalan Sanan kuten se on meille Raamatussa ilmoitettu.

Armo ja totuus on ilmoitettu Jeesuksessa.

Johanneksen evankeliumi 12
      12:48 Joka katsoo minut ylen eikä ota vastaan minun sanojani, hänellä on tuomitsijansa: se sana, jonka minä olen puhunut, se on tuomitseva hänet viimeisenä päivänä.
      12:49 Sillä en minä itsestäni ole puhunut, vaan Isä, joka on minut lähettänyt, on itse antanut minulle käskyn, mitä minun pitää sanoman ja mitä puhuman.

Jumalan Sana on siis tuomarimme. Kun meidän uskomme perustuu Jumalan Sanaan, Kristus kalliolle, se kestää viimeisenäkin päivänä. Muut perustukset pettävät.

• Anonyymi

Minusta aloittaja on tehnyt tärkeän havainnon! Tie pelastukseen on yksinkertainen. Usko Jeesukseen ja hänen sanaansa. Tee parannus ja käy kasteella. Sen jälkeen mikäli uskot vain totuuteen saat Pyhän Hengen lahjan. Se on opettajasi joka ei valehtele.
        Sinun sisälläsi on silloin Jumalan hengellinen valtakunta ja olet hengellisesti YHTÄ Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kanssa. Teissä on sama henki.
        Huomaa. Jumalan valtakunta ei tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa että se on siellä tai tuolla. Hengellisyys asuu ihmisessä, olet Pyhän Hengen temppeli ! Edellytyksenä vain on että uskot Jeesukseen ja vain hänen sanaansa! Mitään valheopettajia ei pidä uskoa, he ovat eksyttäjiä.

Siunausta !

• Anonyymi

mihinkäs se unohtui parannus ja uudestisyntymä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

mihinkäs se unohtui parannus ja uudestisyntymä?

Ei mihinkään. Se on tekstissä, usko Jeesukseen ja hänen sanaansa, tee parannus ja käy kasteella. Apt 1.5
        Sen jälkeen on ihminen hengellinen ylhäältä uudestisyntynyt uusi luomus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minusta aloittaja on tehnyt tärkeän havainnon! Tie pelastukseen on yksinkertainen. Usko Jeesukseen ja hänen sanaansa. Tee parannus ja käy kasteella. Sen jälkeen mikäli uskot vain totuuteen saat Pyhän Hengen lahjan. Se on opettajasi joka ei valehtele.
        Sinun sisälläsi on silloin Jumalan hengellinen valtakunta ja olet hengellisesti YHTÄ Isän, Pojan ja Pyhän Hengen kanssa. Teissä on sama henki.
        Huomaa. Jumalan valtakunta ei tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa että se on siellä tai tuolla. Hengellisyys asuu ihmisessä, olet Pyhän Hengen temppeli ! Edellytyksenä vain on että uskot Jeesukseen ja vain hänen sanaansa! Mitään valheopettajia ei pidä uskoa, he ovat eksyttäjiä.

Siunausta !

Kiitos.
        Näin minäkin näen ja olen todellisuudessa nyt etsivä, Jeesuksen etsivä, jota ei seurakuntamme tue, puhutaan vain "me, ja Jumalan Valatkuntamme".
        Siunusta myös Sinulle neuvostasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mihinkään. Se on tekstissä, usko Jeesukseen ja hänen sanaansa, tee parannus ja käy kasteella. Apt 1.5
        Sen jälkeen on ihminen hengellinen ylhäältä uudestisyntynyt uusi luomus.

Aaa no toki, mutta JOS olet joskus ollut hukkumaisillasi ja siitä sinut pelastetaan, se asia ei jää ihan kuivaksi kokemustasolla.

En oikein usko myöskään kokemuksettomaan Jumalan Hengen kohtaamiseen.

käytäntö on osoittanut että joka kuivan asyntyy se kuivana elää j akuolee jopa.

• Anonyymi

Ota huomioon ettei sanaa kirkko ole alkuteksteissä lainkaan. Kreikankielinen sana kyriake tarkoittaa uskonyhteisöä, mutta se on käännetty kirkoksi. Tosiasiassa sekä kyriake että ekklesia tarkoittavat väen kokouksia.
      Kirkko sanalla on käännöksissä tarkoitettu kokoontumispaikkaa, rakennusta. Jotkut käännökset eivät käytä sanaa kirkko lankaan kuten KR 33/38.

• Anonyymi

Matt 16;18 kertoo asian alkuteksillä seuraavasti; 18. Minä myös sanon sinulle, että: sinä olet Pietari, ja tämän kallion päälle minä rakennan seurakuntani, eivätkä tuonelan portit ole ottava sitä omistukseensa.
        Kristityillä on seurakunta, ja vain heille avautuu Uuden Jerusalemin Iankaikkisuus, josta Ilm 21:1- 6, se on Jumalan Valtakunta, jota johtaa Jumala.
        Lahkoja ihminen.

r

• Hienoa, että kyseenalaistat ihmisten opetukset. Jeesus käski meitä seuraamaan häntä.

Luk 9:23  Ja hän sanoi kaikille: "Jos joku tahtoo minun perässäni kulkea, hän kieltäköön itsensä ja ottakoon joka päivä ristinsä ja seuratkoon minua. 
      Luk 9:24  Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän pelastaa sen. 
      Luk 9:25  Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saattaisi itsensä kadotukseen tai turmioon? 
      Luk 9:26  Sillä joka häpeää minua ja minun sanojani, sitä Ihmisen Poika on häpeävä, kun hän tulee omassa ja Isänsä ja pyhäin enkelien kirkkaudessa. 
      Luk 9:27  Totisesti minä sanon teille: tässä seisovien joukossa on muutamia, jotka eivät maista kuolemaa, ennenkuin näkevät Jumalan valtakunnan."

Jumalan valtakunta on siellä missä hänen opetuslapset eli uudelleensyntyneet ovat tai kokoontuvat.
      Luk 17:20  Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, 
      Luk 17:21  eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä". 

Mar_1:15  ja sanoi: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi".

Jos kukaan ikinä sanoo sinulle ettet saa yksin tutkia asioita ja kyseenalaistaa hälytyskellot soimaan heti. Seurataan mitä Jeesus opetti.

Joh 14:15  Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni. 
      Joh 14:16  Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti, 
      Joh 14:17  totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä tunne häntä; mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä oleva. 
      Joh 14:21  Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." 

Joh 14:26  Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut. 

Luk 11:13  Jos siis te, jotka olette pahoja, osaatte antaa lapsillenne hyviä lahjoja, kuinka paljoa ennemmin taivaallinen Isä antaa Pyhän Hengen niille, jotka sitä häneltä anovat!"

Act 5:32  Ja me olemme kaiken tämän todistajat, niin myös Pyhä Henki, jonka Jumala on antanut niille, jotka häntä tottelevat."

On erittäin vaikeaa löytää oikeaa opetusta enään kirkoista.

Tuo ilmestyskirja on eriasia mistä Jeesus puhui. Jumalan valtakunta on jo meidän keskellämme/sisällämme ( Pyhä Henki )
      1Co 3:16  Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä? 
      1Co 3:17  Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette. 

ja meidän kuuluu olla Pyhiä Temppeleitä, mutta kaikessa kirkkaudessaan pääsemme sinne vasta kuoleman jälkeen (uusi maa ja taivas) ilm 21 minkä linkkasit.

Jos haluat tarkemmin jutella asiasta mielelläni juttelen ja voin yrittää avata asiaa, mutta tärkeintä on kuunnella Pyhää Henkeä!

2Ti 4:2  saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella. 
      2Ti 4:3  Sillä aika tulee, jolloin he eivät kärsi tervettä oppia, vaan omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia 
      2Ti 4:4  ja kääntävät korvansa pois totuudesta ja kääntyvät taruihin. 

Tit 3:9  Mutta vältä mielettömiä riitakysymyksiä ja sukuluetteloita ja kinastelua ja kiistoja laista, sillä ne ovat hyödyttömiä ja turhia. 
      Tit 3:10  Harhaoppista ihmistä karta, varoitettuasi häntä kerran tai kahdesti, 
      Tit 3:11  sillä sinä tiedät, että semmoinen ihminen on joutunut harhaan ja tekee syntiä, ja hän on itse itsensä tuominnut.

• Anonyymi

Sinunkin olisi hyvä perehtyä Jeesuksen opetukseen, miten vastaanottaa Jeesus.
        Matt. 10:40
        "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. [Mark. 9:37; Luuk. 9:48, Luuk. 10:16; Joh. 13:20; Gal. 4:14]
        Joh. 13:20
        Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt." [Matt. 10:40; Luuk. 10:16]
        Jeesus on Isän oikealla puolella Taivaassa ja sinne ei voi asioida suoraan.

• Anonyymi kirjoitti:

Sinunkin olisi hyvä perehtyä Jeesuksen opetukseen, miten vastaanottaa Jeesus.
        Matt. 10:40
        "Joka ottaa vastaan teidät, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt. [Mark. 9:37; Luuk. 9:48, Luuk. 10:16; Joh. 13:20; Gal. 4:14]
        Joh. 13:20
        Totisesti, totisesti: joka ottaa vastaan sen, jonka minä lähetän, ottaa vastaan minut, ja joka ottaa minut vastaan, ottaa vastaan sen, joka on minut lähettänyt." [Matt. 10:40; Luuk. 10:16]
        Jeesus on Isän oikealla puolella Taivaassa ja sinne ei voi asioida suoraan.

Luk 10:16 , että ottaa heidät vastaan tarkoittaa ottamaan vastaan heidän sanoman mitä Jeesus käski heidän julistaa. Eli Parannuksen teko. Ilman parannusta ja uudeksisyntymistä usko on kuollut. Kuinka vastaanottaa Jeesus? Kuulemalla häntä ja tekemällä sen mukaan.

Luk 10:10  Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa: 
        Luk 10:11  'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle'. 
        Luk 10:12  Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin. 
        Luk 10:13  Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka teissä ovat tapahtuneet, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa istuen tehneet parannuksen. 
        Luk 10:14  Mutta Tyyron ja Siidonin on oleva tuomiolla helpompi kuin teidän. 
        Luk 10:15  Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. 
        Luk 10:16  Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt." 

Nuo muut kohdat ovatkin eri asiaa. Siinä opetuslapset kiistelivät siitä kuka heistä on suurin Jumalan valtakunnassa.

Luk 9:46  Ja heidän mieleensä tuli ajatus, kuka heistä mahtoi olla suurin. 
        Luk 9:47  Mutta kun Jeesus tiesi heidän sydämensä ajatuksen, otti hän lapsen ja asetti sen viereensä 
        Luk 9:48  ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri." 

1Ti 2:5  Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 

Heb 12:24  ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. 
        Heb 12:25  Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.

Jeesus on juuri se välikäsi meidän ja Isän välillä. Hän on uusi ylipappimme (lue heprealaiskirje). Hänen kauttaan meillä on yhteys myös Isään.

Luk 6:46  Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? 
        Luk 6:47  Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. 
        Luk 6:48  Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. 
        Luk 6:49  Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." 

Jas 1:22  Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. 

Mat 7:21  Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 
        Mat 7:22  Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 
        Mat 7:23  Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        FollowJesusOnly kirjoitti:

Luk 10:16 , että ottaa heidät vastaan tarkoittaa ottamaan vastaan heidän sanoman mitä Jeesus käski heidän julistaa. Eli Parannuksen teko. Ilman parannusta ja uudeksisyntymistä usko on kuollut. Kuinka vastaanottaa Jeesus? Kuulemalla häntä ja tekemällä sen mukaan.

Luk 10:10  Mutta kun tulette kaupunkiin, jossa teitä ei oteta vastaan, niin menkää sen kaduille ja sanokaa: 
        Luk 10:11  'Tomunkin, joka teidän kaupungistanne on jalkoihimme tarttunut, me pudistamme teille takaisin; mutta se tietäkää, että Jumalan valtakunta on tullut lähelle'. 
        Luk 10:12  Minä sanon teille: Sodoman on oleva sinä päivänä helpompi kuin sen kaupungin. 
        Luk 10:13  Voi sinua, Korasin! Voi sinua, Beetsaida! Sillä jos ne voimalliset teot, jotka teissä ovat tapahtuneet, olisivat tapahtuneet Tyyrossa ja Siidonissa, niin nämä jo aikaa sitten olisivat säkissä ja tuhassa istuen tehneet parannuksen. 
        Luk 10:14  Mutta Tyyron ja Siidonin on oleva tuomiolla helpompi kuin teidän. 
        Luk 10:15  Ja sinä, Kapernaum, korotetaankohan sinut hamaan taivaaseen? Hamaan tuonelaan on sinun astuttava alas. 
        Luk 10:16  Joka kuulee teitä, se kuulee minua, ja joka hylkää teidät, hylkää minut; mutta joka minut hylkää, hylkää hänet, joka on minut lähettänyt." 

Nuo muut kohdat ovatkin eri asiaa. Siinä opetuslapset kiistelivät siitä kuka heistä on suurin Jumalan valtakunnassa.

Luk 9:46  Ja heidän mieleensä tuli ajatus, kuka heistä mahtoi olla suurin. 
        Luk 9:47  Mutta kun Jeesus tiesi heidän sydämensä ajatuksen, otti hän lapsen ja asetti sen viereensä 
        Luk 9:48  ja sanoi heille: "Joka ottaa tykönsä tämän lapsen minun nimeeni, se ottaa tykönsä minut; ja joka ottaa tykönsä minut, ottaa tykönsä hänet, joka on minut lähettänyt. Sillä joka teistä kaikista on pienin, se on suuri." 

1Ti 2:5  Sillä yksi on Jumala, yksi myös välimies Jumalan ja ihmisten välillä, ihminen Kristus Jeesus, 

Heb 12:24  ja uuden liiton välimiehen, Jeesuksen, tykö, ja vihmontaveren tykö, joka puhuu parempaa kuin Aabelin veri. 
        Heb 12:25  Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu; sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista.

Jeesus on juuri se välikäsi meidän ja Isän välillä. Hän on uusi ylipappimme (lue heprealaiskirje). Hänen kauttaan meillä on yhteys myös Isään.

Luk 6:46  Miksi te huudatte minulle: 'Herra, Herra!' ettekä tee, mitä minä sanon? 
        Luk 6:47  Jokainen, joka tulee minun tyköni ja kuulee minun sanani ja tekee niiden mukaan - minä osoitan teille, kenen kaltainen hän on. 
        Luk 6:48  Hän on miehen kaltainen, joka huonetta rakentaessaan kaivoi syvään ja laski perustuksen kalliolle; kun sitten tulva tuli, syöksähti virta sitä huonetta vastaan, mutta ei voinut sitä horjuttaa, sillä se oli hyvästi rakennettu. 
        Luk 6:49  Mutta joka kuulee eikä tee, se on miehen kaltainen, joka perustusta panematta rakensi huoneensa maan pinnalle; ja virta syöksähti sitä vastaan, ja heti se sortui, ja sen huoneen kukistuminen oli suuri." 

Jas 1:22  Mutta olkaa sanan tekijöitä, eikä vain sen kuulijoita, pettäen itsenne. 

Mat 7:21  Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. 
        Mat 7:22  Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' 
        Mat 7:23  Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Olen joskus verrannut Jeesusta komennusmieheen. Niin kuin työelämässä samoin lähetti Isä Poikansa maanpäälle suorittamaan tehtävää. Se työ oli Jumalan sanan julistaminen.
        Jokainen sana jonka Jeesus puhui tuli Isältä. Se on pelastuksen sana niille jotka uskovat Jeesukseen ja hänen julistamaan sanaan. Miksi Jumala halusi pelastaa ihmiskunnan?
        Siksi koska Jumala on rakkaus.
        Meille on annettu mahdollisuus. Se miten me suhtaudumme siihen, se on jokaisen oma valinta. Kukaan ulkopuolinen ei sitä valintaa tee, meidän on se tehtävä.
        Tämän luulisi olevan helppoa mutta sitä se ei ole. Ympärillämme on tahoja jotka tietoisesti tai omaan korvasyyhyynsä haluavat vangita ihmiset väärään oppiin. Sen he ovat itse keksineet.
        Siksi jokaisen on valittava tie, totuus ja elämä. Muita vaihtoehtoja ei ole.

• Anonyymi

Vanhat saarnamiehet ovat kuulemma sanoneet ettei Raamattua saa lukea vaan kuunnella heitä. Itse en ole kuullut vaan kuullut jonkun kertovan. Jos et tutustu Raamattuun, et tule ehkä löytämään Kolmiyhteistä Jumalaa: Isää, Poikaa ja Pyhää Henkeä. Jeesus voi kyllä pelastaa sellaisenkin ihmisen, joka ei tiedä hänestä mitään. Mutta me ,joilla on vielä lupa lukea Raamattua lukekaamme sitä ennen kuin elävä Sana otetaan pois. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Hän antaa meille ikuisen elämän luonaan. Sinne pitäisi pyrkiä, eikä sinne pääse muuta kautta kuin uskomalla Jeesuksen sovitustyöhön.

• Anonyymi

Mikä on palkkasi lopussa, siihen voit itse vaikuttaa eläessäsi. Kuoleman jälkeen se on myöhästä.
        Jos uskot ennemmin ihmistä kuin Jeesusta joudut kadotukseen.
        Lahkot ja kultit ovat eksyttäjiä! Kyllä vl liike kuuluu niihin. Ehdottomasti .
        Jeesus sanoi, joka uskoo MINUUN..
        Eihän sanonut että uskokaa ihmisiin.

• Anonyymi

Mie olen kohta 70 v. ja lapsesta asti käynyt seuroissa, enkä ole kertaakaan kuullut, että kukaan puhuja ; vanha tai nuori, olisi sanonut, ettei Raamattua saisi lukea. Päin vastoin on kehoitettu lukemaan raamatun tekstejä, sitten jos sana ei "aukene" itselle, voi kysyä viisaammilta, jotka ovat enempi perehtyneet raamatun teksteihin. Kaikki tekstihän ei aina "avaudu", mutta silloin voi "nostaa hattua" ja mennä eteenpäin ja myöhemmin tutkia yhdessä toisten uskovaisten kanssa niitä kohtia joita ei ymmärtänyt.!
        Ei se raamatun teksti aina näy ja kuulu avautuvan piispoillekkaan ja luterilaisen kirkon joillekin papeille, esim. naispappeus asiassa ja samaa sukupuolta vihittävien parien kirkollisessa vihkimisissä. Näistä asioista on raamatussa selvät neuvot.
        Että, tälleen ......!!

• Anonyymi

Älä edes aprikoi kumpaa pitäisi uskoa Jeesusta vai puhujia. Ehdottomasti Jeesusta. Jeesus on Herra. Ja puheet siitä, että yksikseen ei pitäisi lukea Raamattua niin on uskomatonta. Jokainen uudestisyntynyt saa Pyhän Hengen , joka johdattaa kaikkeen totuuteen, kirkastaa Kristusta ja todistaa Jeesuksesta. Ei kai se niin voi olla että vain puhujilla on Pyhä Henki, joka antaa ymmärrystä Raamatun lukemiseen. Psalmissa 119 sanotaan: Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni. Kun sinun sanasi avautuvat niin ne antavat yksinkertaiselle ymmärrystä.

• Anonyymi

Sellainen puhuja, olipa hän kuka tahansa, joka uskottelee että vl jäsen menee kuoltuaan taivaaseen on eksyttäjä. Mutta ihmispoloiset jotka eivät tunne Jeesusta, he uskovat valheen.
        Lue 2. Tess. 2. 7 - 12.

• Anonyymi

Raamatussa "Jumalan Valtakunta" on vertausta sille, mikä on ilmaisematonta. Tietäjä, kuten Jeesus vain osoittaa ja näyttää tietä.(osho: esoteerinen psykologia).

• Anonyymi

Väärin anonyymi ! Jumalan sanassa jumalan valtakunnalla tarkoitetaan ennenkaikkea oikeaa eli elävää kristillisyyttä . Kirjain kuolettaa mutta henki tekee eläväksi. Oikea kristillisyys on hengessä ja totuudessa amen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Väärin anonyymi ! Jumalan sanassa jumalan valtakunnalla tarkoitetaan ennenkaikkea oikeaa eli elävää kristillisyyttä . Kirjain kuolettaa mutta henki tekee eläväksi. Oikea kristillisyys on hengessä ja totuudessa amen

Kristillisyys on ihmisten keksimä nimi kaiken sorttisille uskonnollisille liikkeille ja kirkoille.
        Jeesus ei ilmoittanut olevansa kristitty. Vasta Antiokiassa opetuslapsia alettiin pilkallisesti kutsua kristityiksi. Se oli silloin nasaretilaisen lahko.

• Anonyymi

> Ei Jeesus rakentanut Jumalan Valtakuntaa,

No, Jeesus on kuningas, ja ne, jotka pitävät Jeesusta kuninkaanaan, muodostavat sen valtakunnan.

• Anonyymi

Näin on, Jeesus on muodostanut Messiaanisen kansan, omansa, joka perii tulevan Jumalan Valtakunnan. Ei muut.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin on, Jeesus on muodostanut Messiaanisen kansan, omansa, joka perii tulevan Jumalan Valtakunnan. Ei muut.

r

Matt. 8:12
        Mutta ne, joiden oli määrä periä valtakunta, heitetään ulos pimeyteen. Siellä itketään ja kiristellään hampaita." [Matt. 13:42,50, Matt. 22:13, Matt. 24:51, Matt. 25:30; Luuk. 13:28

• Anonyymi

Missä Daavidille saarnattiin synnit anteeksi??

Silloin ei ollut näitä synnin markkinamiehiä.

• Anonyymi

Ei missään. Syntejä ei voi saarnaamalla saarnata syntejä anteeksi. Se on lestojen omaa fraaseologiaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei missään. Syntejä ei voi saarnaamalla saarnata syntejä anteeksi. Se on lestojen omaa fraaseologiaa.

Luuk. 24:
        46 Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, [Ap. t. 17:3]
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, Ap. t. 3:19, Ap. t. 10:43, Ap. t. 13:38,39, Ap. t. 22:16]

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Luuk. 24:
        46 Hän sanoi heille: "Näin on kirjoitettu. Kristuksen tuli kärsiä kuolema ja kolmantena päivänä nousta kuolleista, [Ap. t. 17:3]
        47 ja kaikille kansoille, Jerusalemista alkaen, on hänen nimessään saarnattava parannusta ja syntien anteeksiantamista. [Ap. t. 2:38, Ap. t. 3:19, Ap. t. 10:43, Ap. t. 13:38,39, Ap. t. 22:16]

Sekoitat nyt pahasti kaksi eri asiaa!
        Jeesus kehoitti lähetyskäskyssään saarnaamaan evankeliumia ja parannuksen tekoa kaikille kansoille (ei siis kastamaan kaikkia kansoja), mutta eihän se saarnaaminen tee kenestäkään uskovaa, vaan se, että kuulija uskoo saarnattuun Sanaan!
        "Usko tulee kuulemisesta"

Synnitkin saa anteeksi vain uskomalla Herraan Jeesukseen:
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta." Ap 10:43
        Siihen ei tarvita ketään saarnaajaa välimieheksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sekoitat nyt pahasti kaksi eri asiaa!
        Jeesus kehoitti lähetyskäskyssään saarnaamaan evankeliumia ja parannuksen tekoa kaikille kansoille (ei siis kastamaan kaikkia kansoja), mutta eihän se saarnaaminen tee kenestäkään uskovaa, vaan se, että kuulija uskoo saarnattuun Sanaan!
        "Usko tulee kuulemisesta"

Synnitkin saa anteeksi vain uskomalla Herraan Jeesukseen:
        "Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo Häneen, saa synnit anteeksi Hänen nimensä kautta." Ap 10:43
        Siihen ei tarvita ketään saarnaajaa välimieheksi.

Lue, mitä Jeesus sanoi jakeessa 47. Pitikö taas tunkea saalemia harhauttamaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lue, mitä Jeesus sanoi jakeessa 47. Pitikö taas tunkea saalemia harhauttamaan.

Eikö ymmärryksesi oikein toimi?
        Tuossa jakeessa Ap 10:47 Pietari kysyy:
        "Ei kai kukaan voi kieltää kastamasta NÄITÄ, jotka ovat saanee Pyhän Hengen niinkuin mekin".

Tuo on selvä Raamatun ilmoitus, että kastetaan vain ne, jotka olivat tulleet uskoon! Se ei ole Saalemin oppi vaan Jumalan Sanaa!!

• Anonyymi

Aloittaja on harhaoppinen, koska hän sanoo, ettei Jumalan valtakunta ole maan päällä.

Kuitenkin Jumalan valtakunta on maan päällä.

• Anonyymi

Matt. 12:28
        Mutta jos minä karkotan pahoja henkiä Jumalan Hengen voimalla, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne.

Matt. 13:31
        Jeesus esitti heille myös tällaisen vertauksen: "Taivasten valtakunta on kuin sinapinsiemen, jonka mies kylvi maahansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Matt. 12:28
        Mutta jos minä karkotan pahoja henkiä Jumalan Hengen voimalla, silloinhan Jumalan valtakunta on jo tullut teidän luoksenne.

Matt. 13:31
        Jeesus esitti heille myös tällaisen vertauksen: "Taivasten valtakunta on kuin sinapinsiemen, jonka mies kylvi maahansa.

Jumalan valtakunta ei siis ole ainoastaan maan päällä, se on myös maan alla.

• Anonyymi

Matt. 19:14
      mutta Jeesus sanoi: "Antakaa lasten olla, älkää estäkö heitä tulemasta minun luokseni. Heidän kaltaistensa on taivasten valtakunta."

Jumalan valtakunta = taivasten valtakunta

Jumalan valtakunta siis on jo Jumalan lapsilla. Se ei siis ole vain tulossa heille, vaan se jo on heillä ja heissä täällä armomaitten päällä.

• Anonyymi

Täällä ajassa armomaitten päällä Jumalan valtakunta on armovaltakuntana Jumalan lapsilla. Sitten iankaikkisuudessa Jumalan valtakunta on kirkkauden valtakuntana uudessa taivaassa ja uudessa maassa, joissa vanhurskaus asuu. Jumalan valtakunta on kirkkauden valtakuntana myös jo nyt kolmannessa taivaassa ja siellä sijaitsevassa uudessa paratiisissa, jossa vanhurskaiden henget lepäävät.

• Anonyymi

Älä sotke taas lestojen luuloja. Jeesus kutsui omia opetuslapsiaan lapsiksi, aikuisia partamiehiä. Lisäksi kun Jumala on meidän kaikkien Isä niin ateistikin on Jumalan lapsi.

Lukekaa Raamattua, ottakaa selvää ja kun pääsette tuntemaan totuuden niin saatte Pyhän Hengen lahjan. Hän opettaa teitä eikä teidän tarvitse uskoa saarnamiestenne valheita.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Täällä ajassa armomaitten päällä Jumalan valtakunta on armovaltakuntana Jumalan lapsilla. Sitten iankaikkisuudessa Jumalan valtakunta on kirkkauden valtakuntana uudessa taivaassa ja uudessa maassa, joissa vanhurskaus asuu. Jumalan valtakunta on kirkkauden valtakuntana myös jo nyt kolmannessa taivaassa ja siellä sijaitsevassa uudessa paratiisissa, jossa vanhurskaiden henget lepäävät.

Sanoiko Jeesus kuinka monta taivasta on? Eipä sanonut, joten se on ihmisluulo.

• Anonyymi

Tässä Daniel ennustaa uudenliiton Jumalan valtakunnan ajan alkamisen Rooman valtakunnan kuningasten ajalla:

Dan. 2:44
      "Noiden kuninkaiden aikana on taivaan Jumala pystyttävä valtakunnan, joka ei ikinä tuhoudu, eikä sitä valtakuntaa anneta toiselle kansalle. Se murskaa lopullisesti kaikki nuo valtakunnat, ja se pysyy ikuisesti,

Toki Jumalan valtakunta oli ollut ennen sitäkin jo maan päällä alusta alkaen vanhanliiton Jumalan valtakuntana. Mutta vanhassa liitossa oli voimassa väliaikainen järjestelmä, joka oli vain tulevan eli uuden liiton järjestelmän varjokuva.

Hepr. 9:10
      Samalla tavoin kuin määräruoat ja määräjuomat ja erilaiset pesut nämäkin menot perustuvat ulkonaisiin säädöksiin ja pätevät ainoastaan siihen asti, kun pysyvä järjestys astuu voimaan.

• Anonyymi

Anteeksi. Silloin kun kirjoitin tuon kommentin, niin en jaksanut tarkistaa asiaa Raamatusta, joten muistin sen hieman väärin. Tässä selitän, miten asia oikeasti on, tosin sillä varauksella, että saatan erehtyä.

Tuo rautaiset sääret on Rooman valtakunta. Sen ajalla ei vielä vierinyt se kivi, vaan vasta tuon viimeisen eli jalkaterävaltakunnan ajalla. Tuossa ei siis tarkoiteta Jumalan valtakunnan uuden liiton ajan "perustamista", vaan maailman lopulla tapahtuvaa uusien taivaiden ja uuden maan Jumalan valtakunnan lopullisen kirkkauden valtakunnan ajan "perustamista".

Jalkaterät ovat se antikristuksen ja pedon valtakunta, joka perustetaan vähän ennen maailmanloppua. Se valtakunta tuhoutuu sillä hetkellä, kun tulee tuomiopäivä. Tuomiopäivänä maan päällä oleva Jumalan valtakunta siirretään uusiin taivaisiin ja uuteen maahan kirkkauden valtakunnaksi, jolla ei ole loppua. Se kivi on se kulmakivi eli Jeesus ja seurakunta on hänen ruumiinsa, se on se siionin vuori, joka tulee korkeammaksi kaikkia muita vuoria.

Daniel 2:
        31 "Sinä katselit, kuningas, ja edessäsi oli suuri kuvapatsas. Patsas oli korkea, ja sen loisto oli suunnaton. Se oli sinun edessäsi, ja sen muoto oli kauhistava.
        32 Se patsas oli tällainen: pää puhdasta kultaa, rinta ja käsivarret hopeaa, vatsa ja reidet pronssia,
        33 sääret rautaa, jalat osaksi rautaa, osaksi savea.
        34 Sitä katsellessasi lähti käden koskematta vierimään kivi. Se osui patsaan jalkoihin, jotka olivat rautaa ja savea, ja murskasi ne.
        35 Niin murtuivat yhtä lailla rauta, savi, pronssi, hopea ja kulta, ja niistä tuli kuin ruumenia kesäisellä puimatantereella, ja tuuli kantoi ne pois, eikä niitä löytynyt mistään. Ja kivestä, joka oli osunut patsaaseen, tuli suuri vuori, ja se täytti koko maailman. [Job 21:18 ]
        36 Tämä oli uni, ja nyt kerromme kuninkaalle sen selityksen.

1. – kivi ja siitä kasvava vuori. = Hengellinen Siionin vuori, iankaikkinen kirkkauden valtakunta uusissa taivaissa ja uudessa maassa.
        2. – jalkaterät rautaa ja savea sekoitettuina. = Antikristuksen ja pedon valtakunta juuri ennen maailmanloppua.
        3. rautaiset sääret. = Rooman valtakunta (itäinen ja läntinen osa)
        4. pronssinen reidet, lantio ja vatsa. = Makedonian imperiumi, jonka Aleksanteri suuri perusti.
        5. hopeinen rinta ja käsivarret. = Meedo-Persian valtakunta/valtakunnat.
        6. kultainen pää. Nebukadnetsarin Baabelin valtakunta.

Päästä tulee kaikille noille valtakunnille peitenimi: Baabel, Babylonia
        Niissä valtakunnissa vaikuttaa Baabelin portto, joka ratsastaa sillä pedolla, jolla on oleva valta erityisesti siinä jalkaterävaltakunnassa. Baabelin portto ei kuitenkaan ratsasta sillä loppuun asti, vaan ennen maailmanloppua peto vihastuu porttoon ja raatelee sen yhdessä niiden kymmenen kuninkaan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Anteeksi. Silloin kun kirjoitin tuon kommentin, niin en jaksanut tarkistaa asiaa Raamatusta, joten muistin sen hieman väärin. Tässä selitän, miten asia oikeasti on, tosin sillä varauksella, että saatan erehtyä.

Tuo rautaiset sääret on Rooman valtakunta. Sen ajalla ei vielä vierinyt se kivi, vaan vasta tuon viimeisen eli jalkaterävaltakunnan ajalla. Tuossa ei siis tarkoiteta Jumalan valtakunnan uuden liiton ajan "perustamista", vaan maailman lopulla tapahtuvaa uusien taivaiden ja uuden maan Jumalan valtakunnan lopullisen kirkkauden valtakunnan ajan "perustamista".

Jalkaterät ovat se antikristuksen ja pedon valtakunta, joka perustetaan vähän ennen maailmanloppua. Se valtakunta tuhoutuu sillä hetkellä, kun tulee tuomiopäivä. Tuomiopäivänä maan päällä oleva Jumalan valtakunta siirretään uusiin taivaisiin ja uuteen maahan kirkkauden valtakunnaksi, jolla ei ole loppua. Se kivi on se kulmakivi eli Jeesus ja seurakunta on hänen ruumiinsa, se on se siionin vuori, joka tulee korkeammaksi kaikkia muita vuoria.

Daniel 2:
        31 "Sinä katselit, kuningas, ja edessäsi oli suuri kuvapatsas. Patsas oli korkea, ja sen loisto oli suunnaton. Se oli sinun edessäsi, ja sen muoto oli kauhistava.
        32 Se patsas oli tällainen: pää puhdasta kultaa, rinta ja käsivarret hopeaa, vatsa ja reidet pronssia,
        33 sääret rautaa, jalat osaksi rautaa, osaksi savea.
        34 Sitä katsellessasi lähti käden koskematta vierimään kivi. Se osui patsaan jalkoihin, jotka olivat rautaa ja savea, ja murskasi ne.
        35 Niin murtuivat yhtä lailla rauta, savi, pronssi, hopea ja kulta, ja niistä tuli kuin ruumenia kesäisellä puimatantereella, ja tuuli kantoi ne pois, eikä niitä löytynyt mistään. Ja kivestä, joka oli osunut patsaaseen, tuli suuri vuori, ja se täytti koko maailman. [Job 21:18 ]
        36 Tämä oli uni, ja nyt kerromme kuninkaalle sen selityksen.

1. – kivi ja siitä kasvava vuori. = Hengellinen Siionin vuori, iankaikkinen kirkkauden valtakunta uusissa taivaissa ja uudessa maassa.
        2. – jalkaterät rautaa ja savea sekoitettuina. = Antikristuksen ja pedon valtakunta juuri ennen maailmanloppua.
        3. rautaiset sääret. = Rooman valtakunta (itäinen ja läntinen osa)
        4. pronssinen reidet, lantio ja vatsa. = Makedonian imperiumi, jonka Aleksanteri suuri perusti.
        5. hopeinen rinta ja käsivarret. = Meedo-Persian valtakunta/valtakunnat.
        6. kultainen pää. Nebukadnetsarin Baabelin valtakunta.

Päästä tulee kaikille noille valtakunnille peitenimi: Baabel, Babylonia
        Niissä valtakunnissa vaikuttaa Baabelin portto, joka ratsastaa sillä pedolla, jolla on oleva valta erityisesti siinä jalkaterävaltakunnassa. Baabelin portto ei kuitenkaan ratsasta sillä loppuun asti, vaan ennen maailmanloppua peto vihastuu porttoon ja raatelee sen yhdessä niiden kymmenen kuninkaan kanssa.

Tai siis seurakunta saatetaan siirtää joko kolmanteen taivaaseen tai ilmakehässä leijuvaan Uuteen Jerusalemiin tai muuten vaan ylös ilmakehään tuuliin ja pilviin Herraa vastaan vähäksi aikaa jo ennen maailmanloppua, Kun Herra Jeesus on tulossa taivaan pilvessä. Ennen tuota ylöstempaamista tapahtuu vanhurskaiden kuolleiden ylösnousemus.

Mutta en ole näistä asioista täysin varma. Katotaan sitten miten asiat tapahtuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tai siis seurakunta saatetaan siirtää joko kolmanteen taivaaseen tai ilmakehässä leijuvaan Uuteen Jerusalemiin tai muuten vaan ylös ilmakehään tuuliin ja pilviin Herraa vastaan vähäksi aikaa jo ennen maailmanloppua, Kun Herra Jeesus on tulossa taivaan pilvessä. Ennen tuota ylöstempaamista tapahtuu vanhurskaiden kuolleiden ylösnousemus.

Mutta en ole näistä asioista täysin varma. Katotaan sitten miten asiat tapahtuu.

Ei se ihan niin mene, järjestys; tempaus, 70 vuosiviikkoa, alastulo, jossa Jeesus joukkoineen voittaa pahan, ja sitoo saatanan maan alle, sitten milleniun, eli tuhatvuotinen valatakuna ja vasta sitten kuolleiden ylösnousemus, ja tuomiot ja jäljelle jää vain Jumalan tuoma Uusi Jerusalem, joka on ikuinen paratiisi, ruoan antaa elämän puu, juoman halkeavan vuoren kätköistä tuleva virta, valon antaa pelkästään Kristus ja asujat ovat uudestisyntyneet Jeesuksen omat.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se ihan niin mene, järjestys; tempaus, 70 vuosiviikkoa, alastulo, jossa Jeesus joukkoineen voittaa pahan, ja sitoo saatanan maan alle, sitten milleniun, eli tuhatvuotinen valatakuna ja vasta sitten kuolleiden ylösnousemus, ja tuomiot ja jäljelle jää vain Jumalan tuoma Uusi Jerusalem, joka on ikuinen paratiisi, ruoan antaa elämän puu, juoman halkeavan vuoren kätköistä tuleva virta, valon antaa pelkästään Kristus ja asujat ovat uudestisyntyneet Jeesuksen omat.

r

Valon antaa Jumalan kirkkaus.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valon antaa Jumalan kirkkaus.

Tarkkaan ottaen valosta, Ilm 21;23 Kaupunki ei myöskään tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta, sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppuna on Karitsa.

Lamppuna on Kristus, joten molempia tarvitaan.

r

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tarkkaan ottaen valosta, Ilm 21;23 Kaupunki ei myöskään tarvitse valokseen aurinkoa eikä kuuta, sillä Jumalan kirkkaus valaisee sen, ja sen lamppuna on Karitsa.

Lamppuna on Kristus, joten molempia tarvitaan.

r

Kristus on Jumala

• Anonyymi

Kepulilestat rakentaa sellaisen itse. Mistä nämä, vielä tämän hetkisen, hyvinvoinnin rahat ovat peräisin

Anonyymi
      Eilen 22:51
      UUSI
      Ilmoita
      Kyllä ne on Sípilän hallituksen aikaansaamia. nyt johoitajien Ay-johtaja Rytkönen kaipailee Silän hallituksen kikyä, miten se olisi ollut nyt parempi.

• Anonyymi

Psykiatria on tieteenalana järjestäytynyttä rikollisuutta ja pitäisi lakkauttaa välittömästi.

Psyykeen ja mieliala lääkkeet on täyttä kusetusta ja täysin petollista lääkebisnestä.

Käsittämättömia summia haaskataan yhteiskunnan varoja tämmöseen paskaan.

• Anonyymi

Kristinusko on synnyttänyt kymmeniä tuhansia eri lahkoja. Vanhoillislestadiolaiset on vain yksi näistä. Hyvin suuri osa näistä lahkoista pitää itseään ainoana oikeana kristinuskona. Kaikki eri lahkot perustelevat itseään Raamatulla. Tämän tekee mahdolliseksi se, että Raamatussa ei ole varsinaista punaista lankaa. Siellä on useita keskenään ristiriitaisia teologioita. Esim. miten pelastuu. Raamatusta löytyy kohdat jotka tukevat käsityksiä että pelastuu pelkästään armosta tai että tarvitsee tekoja pelastuakseen.

• Anonyymi

Missä SRK elää Raamatun mukaan, mutta ehkä Naatan auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      103
      2626
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2355
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      2188
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      99
      1747
    5. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      113
      1580
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      163
      1307
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      272
      1119
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1014
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      79
      966
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      178
      920
    Aihe