Onko palstalla trimmauskoulun käyneitä? Monella trimmauskoululla on sellainen maine, että siellä opetetaan vain koneella ajelemaan ”kotikoiria”. Rodunomaista trimmausta ei arvosteta niissä ja sen huomaa trimmaamoiden tasossa, joissa on näitä koulutettuja trimmaaja.
Onko siis Suomessa yhtään trimmauskoulua, jossa koulutetaan rotukoiria trimmausta ammattimaisesti? Siis sellaiset trimmaajat hakusessa, joita kasvattaja voi suositella kasvateilleen.
Näitä kotikoirakouluja on ainakin Siilinjärvellä ja Helsingissä Amiedu.
Kokemuksia trimmauskouluista?
Anonyymi
2
85
Vastaukset
- Anonyymi
Venäjältä löytyy paljon hyviä trimmauskouluja, mutta ei suomeksi. Opetetaan todella taidokasta näyttelykoirille suunnattua opetusta, ei mitään amiedutasoa. Suomessa järjestetään joskus joitain tasokkaita koulutuksia. Nämä kotimaiset trimmauskoulut ovat täysin ala-arvoisia ja maksavatkin vielä satoja euroa.
Parasta olisi päästä jonkun taidokkaan trimmaajan oppiin, mieluummin sellaisen, joka kasvattaa ja tuntee koiran rakenteen. - Anonyymi
Kävin Helsingin trimmauskoulua pari vuotta sitten noin kuukauden. Keskeytin, kun ei ollut sitä mitä hain. En voi suositella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2097179
- 594692
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s434584- 733322
Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161975- 301748
Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗261737Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹411600- 341499
- 1431267