Mitkä sinun mielestäsi ovat mukavimmat luonteenpiirteet ihmisissä

Anonyymi

tai keljuimmat ja ärsyttävimmät ?

56

71

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eturiviläisyys on inhottavin luonteen laatu. Varsinkaan kun ei ole mitään perusteita tai edellytyksiä. Takariviläisyys mukavin.

• Minä tykkään ikkunanvieripaikoista, etenkin jos näköala on jonnekin muualle kuin takametsän lepikkoon.
        Minua ärsyttää eniten jatkuva arvosteleminen, virheiden ja vikojen etsiminen, negatiivisuus ja täydellinen yksisilmäisyys. En pysty näiden kirjoitusten perusteella sanomaan mitään kenenkään edellytyksistä tai niiden puutteesta. Ihmettelen suuresti että joku muu pystyy sen tekemään ja vielä vannomaan sormi raamatun päällä että joku palstalainen on juuri tuollainen tai tällainen.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Minä tykkään ikkunanvieripaikoista, etenkin jos näköala on jonnekin muualle kuin takametsän lepikkoon.
        Minua ärsyttää eniten jatkuva arvosteleminen, virheiden ja vikojen etsiminen, negatiivisuus ja täydellinen yksisilmäisyys. En pysty näiden kirjoitusten perusteella sanomaan mitään kenenkään edellytyksistä tai niiden puutteesta. Ihmettelen suuresti että joku muu pystyy sen tekemään ja vielä vannomaan sormi raamatun päällä että joku palstalainen on juuri tuollainen tai tällainen.

Mutta kyllä se ylin ystävättäresi pystyy luokittamaan. Demeterin passitti eturiviin, niin vaatimattoman hienon ihmisen.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Minä tykkään ikkunanvieripaikoista, etenkin jos näköala on jonnekin muualle kuin takametsän lepikkoon.

Olikohan aloituksessa kyse palstalaisista? Minun mielestäni ei.

• Paloma.se01 kirjoitti:

No emmehän me toisiamme tunne muuten kuin juuri "palstalaisina" ja mielipiteemme on muotoutunut jokaisen omista kirjoituksista.
        Jos kirjoitamme jonkun olevan tuollainen tai tällainen, niin siinähän tarkoitetaan kommenttien nimimerkkiä ja siitä saatua käsitystä, eikä henkilöä sen takana.

• Anonyymi kirjoitti:

Mutta kyllä se ylin ystävättäresi pystyy luokittamaan. Demeterin passitti eturiviin, niin vaatimattoman hienon ihmisen.

Minä olen osittain samaa mieltä siitä että ns. takarivisyys voi olla tietynlaista snobbailua, että enhän minä nyt voi voi ….menkää toiset ottamaan ensiksi kahvipöydästä, menen sitten katsomaan onko enää mitään jäljellä. Mielestäni se kuuluu tavallaan suomalaiseen talonpoikaiskulttuuriin ja katsotaan noin laajemmasti hienostuneisuudeksi tai arvokkuudeksi.
        En kuitenkaan katso Demeterin syyllistyvän tähän kursailuun vaan hän toimii luonteensa ja taipumuksiensa mukaan ja hänen takariviin hakeutumisensa on luontaista introverttiutta tapakulttuuria mihin hänet on kasvatettu.

Minun mielestäni jokainen saa hakeutua sille paikalle mikä tuntuu luontevimmalle ja omimmalle valinnalle. Yksi poikkeus: Isopäiset, pitkäselkäiset, leveäharteiset hattupäiset yksilöt pois minun edestäni elokuvateatterissa. Eturivissä en halua istua killittää pää kenossa ja niskat nurin valkokankaalle mutta en myöskään istu kenenkään kovin kookkaan ihmisen takana.

• Paloma.se01 kirjoitti:

Minä olen osittain samaa mieltä siitä että ns. takarivisyys voi olla tietynlaista snobbailua, että enhän minä nyt voi voi ….menkää toiset ottamaan ensiksi kahvipöydästä, menen sitten katsomaan onko enää mitään jäljellä. Mielestäni se kuuluu tavallaan suomalaiseen talonpoikaiskulttuuriin ja katsotaan noin laajemmasti hienostuneisuudeksi tai arvokkuudeksi.
        En kuitenkaan katso Demeterin syyllistyvän tähän kursailuun vaan hän toimii luonteensa ja taipumuksiensa mukaan ja hänen takariviin hakeutumisensa on luontaista introverttiutta tapakulttuuria mihin hänet on kasvatettu.

Minun mielestäni jokainen saa hakeutua sille paikalle mikä tuntuu luontevimmalle ja omimmalle valinnalle. Yksi poikkeus: Isopäiset, pitkäselkäiset, leveäharteiset hattupäiset yksilöt pois minun edestäni elokuvateatterissa. Eturivissä en halua istua killittää pää kenossa ja niskat nurin valkokankaalle mutta en myöskään istu kenenkään kovin kookkaan ihmisen takana.

Miksi normaalikokoiset pois sinun edestäsi, kun voit itse pyytää koroketyynyn persiisi alle.
        Onko siinäkin syy oltava toisten, jos itse olet pieni?

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Persjalkaisena ota palli jalkojesi alle . Tai mene istumaan sen ison eturivieetlan syliin, kyllä se tuhti korpis sinusta huolta pitää.Vai käykö se k missään elokuvissa, taitaa olla liian korkeakulttuuria sille.

• Tellukka kirjoitti:

Miksi normaalikokoiset pois sinun edestäsi, kun voit itse pyytää koroketyynyn persiisi alle.
        Onko siinäkin syy oltava toisten, jos itse olet pieni?

Missä kohtaa puhun "normaalikokoisista", keksit taas itse.
        "Isopäiset, pitkäselkäiset, leveäharteiset hattupäiset yksilöt pois minun edestäni elokuvateatterissa"
        "kovin kookkaan"
        Ei mitään ongelmaa istua "normaalimittaisten" ihmisten takana. Pitkä selkä tosin huonontaa takanaistuvan näkymää, mutta pahin on hattupäät.

• Anonyymi kirjoitti:

Persjalkaisena ota palli jalkojesi alle . Tai mene istumaan sen ison eturivieetlan syliin, kyllä se tuhti korpis sinusta huolta pitää.Vai käykö se k missään elokuvissa, taitaa olla liian korkeakulttuuria sille.

Mitä se palli auttaa jos edessä istuu pitkäselkäinen yksilö joka seistenkin on yli 190 cm? Minne sen pallin laitan, istuimelleko? Ei se jalkojen alla paljoa auta, silmäni eivät ole polvissa.

• Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

Mitä se palli auttaa jos edessä istuu pitkäselkäinen yksilö joka seistenkin on yli 190 cm? Minne sen pallin laitan, istuimelleko? Ei se jalkojen alla paljoa auta, silmäni eivät ole polvissa.

Eihän me voida sitä tietää.
        Planeetalle tulleet vierailijat voivat olla vaikka kuinka omituisia ulkonäöltään!

• Paloma.se01 kirjoitti:

Niitä koroketyynyjä persiin oikeasti on elokuvateattereissa. Senkun pyydät vain.

Eihän se ole kenenkään omaa syytä, jos on isokokoinen, pitkäselkäinen ja leveäharteinen. Sama oikeushan heilläkin on mennä katsomaan mieleistään filmiä kuin sinulla.
        Heitä ei voi kutistaa, eikä määrätä istumaan hartiat lytyssä ja kumarassa, mutta itsellesi saat lisäpituutta sen koroketyynyn kanssa.

• Anonyymi kirjoitti:

Kiitos "kunniamaininnasta"Anonyymi 18.25. Ansaittu tai ei, kivampaa kehu on kuin haukkuminen..)) Eikä se niin tarkkaa ole, mihin sijoitetaan, kunhan ihmisiksi yritetään olla...

• Minä en tykkää kiusaajista. Koulu-ja työpaikkakiusaajat ovat kammotuksia.
      Enkä ihmisistä joille juoruilu antaa elämänvoiman.
      Saatan itsekin olla jonkun mielestä ärsyttävä, olen kuullut että olen ylimielinen, mutta käsi sydämellä, en ainakaan tarkoituksella ole sellainen.

• Mukavimmat unohtui.
      Kun on ihan tavallinen, oma itsensä.
      Elää, ja antaa muiden elää.

• Anonyymi

Aivan, on sitten sisäänpäin suuntautunut tai ulospäin suuntautunut eli introvertti tai ektrovertti (kansankielellä sanottuna: olle eturivissä tai takarivissä).

Tämä on ihan tavallista värikästä keskustelukieltä. Yleensä ihmiset ovat jostakin siltä väliltä.
        Ei tästä asiasta kannata tehdä mitään numeroa.

• Kiusaajat ja juoruilijatkin voivat olla oma itsensä.

• En minä täällä palstoilla ole nähnyt ketään, jonka luonteenpiirteet voisin sanoa ärsyttävän.

Livessä minua meinaa ärsyttää sellaiset, jotka jäävät roikkumaan kiinni ja pitämään ystävänään vaikka itse pidän heitä vain tuttavana.
      Sellaiset jotka esim. soittelevat joka päivä ja monestikin päivässä; "mitäs tehtäis tänään", "mitäs tehdään huomenna". Sellaisista riipoista haluan pitää etäisyyttä, sillä tehköön mitä tekee ja minä teen omiani, mikä minua huvittaa.

• Anonyymi

Sulla käy niin hirveä flaksi
        Mulla on kanssa aivan liikaa rahaa
        Ottaa ihan päähän kun ajattelen että toi ihailee mua mun rahojen takia

• Anonyymi kirjoitti:

Sulla käy niin hirveä flaksi
        Mulla on kanssa aivan liikaa rahaa
        Ottaa ihan päähän kun ajattelen että toi ihailee mua mun rahojen takia

Hyvin minä olen saanut karistettua ne yksitellen pois.

Tarkoitan sellaista, että vaikka sattumalta tapaa jonkun entisen koulukaverin tai muuten kaukaa tutun naaman ja sovitaan, että "pidetään yhteyttä" ja toinen alkaa roikkumaan liian tiiviisti kiinni, ettei edes paskalla saa istua rauhassa, ettei jo soittele likoilleni, että tiedättekö missä teidän äiti on ja mitä tekee, kun ei vastaa puhelimeen. En minä sillä yhteydenpidolla nyt ihan sitä tarkoita, että se olisi jokapäiväistä ja ympärivuorokautista, vaan silloin tällöin.

Tai esim. joku naapuri, joka aina ohi mennessään soittaa ovikelloa ja kyselee mitä aion tänään tehdä. Harvoin minulla mitään etukäteissuunnitteluja on, vaan teen mitä milloinkin mieleen juolahtaa tyyliin; no saas nähä mitä tänään teen, vai teenkö mitään.

• Anonyymi

Yhteiskunta ja politikot. eivät ole arvostelun ulkopuolella mutta pysyttävä tosiasioissa.

Mustamaalaminen, asioiden vääristely, vihapuheet kuka niitä hyväksyy.

Minua syytetty vihanpuhujaksi jos tuon esille yhteiskunnan vaikuttajien tekemisiä, tuon esille mikä on yleisesti tiedossa, en keksi mitään omasta päästä.
      Entä jos olisin muitten mukana haukkumassa vaikka Ohisaloa tai Haavistoa niin varmaan olisin hyvä tyyppi, ootappa jos kehun heitä, jo tulee hoitteita sen sen mukaan.

Iholle käyminen henkilökohtaisuuksiin kajoaminen, anonyyminä on erijuttu kuin nimimerkillä oleminen.

Pertikki

• Anonyymi

Ei se haittaa minua, jos kehun sinua niin ketä kehun.

Pertikki

• Anonyymi

Koko Pertikki on pelkkä klisee.

• Anonyymi

Sopivasti suurpiirteinen, älykäs, huumorintajuinen ja sydämensivistystä omaava ihminen on "aika hyvä", Jorma Uotisen sanoin.

Itsekeskeiset "euroopanomistajat" tympii

• Anonyymi

Nimenomaan ”aika hyvä”, tai Uotisen sanoin ”ei huono”. Onneksi täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Älykkyyttä on monta lajia, tilannetajuinen tunneälykin hyvin arvokas ominaisuus. Kokonaisuus, mukava pakkaus, siihen sopii monenlaista persoonallista piirrettä.

Ramoona

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan ”aika hyvä”, tai Uotisen sanoin ”ei huono”. Onneksi täydellistä ihmistä ei ole olemassakaan. Älykkyyttä on monta lajia, tilannetajuinen tunneälykin hyvin arvokas ominaisuus. Kokonaisuus, mukava pakkaus, siihen sopii monenlaista persoonallista piirrettä.

Ramoona

Tunneäly on aika likellä sydämensivistystä ja älykkyys sisältää tilannetajun ym. asioita.
        Minkälainen olisi täydellinen ihminen ? Se on makuasia kai ?
        En osaa kuvitella sellaista ihmisolentoa. Täydellisyys ainakin monessa muussa asiassa on tylsää.
        Pieni epätäydellisyys on kiinnostavaa kunhan se ihmisessä ei ole jotain negatiivista
        kuten pahansuopaisuutta, jota en kykene ymmärtämään ja josta tulee huono olo.

• Anonyymi kirjoitti:

Tunneäly on aika likellä sydämensivistystä ja älykkyys sisältää tilannetajun ym. asioita.
        Minkälainen olisi täydellinen ihminen ? Se on makuasia kai ?
        En osaa kuvitella sellaista ihmisolentoa. Täydellisyys ainakin monessa muussa asiassa on tylsää.
        Pieni epätäydellisyys on kiinnostavaa kunhan se ihmisessä ei ole jotain negatiivista
        kuten pahansuopaisuutta, jota en kykene ymmärtämään ja josta tulee huono olo.

Täydellisenä kai sellaista pitää, joka on niinkuin hän itse.

• Anonyymi

Ärsyttävintä minussa on varmaankin upea ulkonäköni, varallisuuteni, nerouteni, menestymiseni, hyvä onneni ja paremmuuteni toisiin ihmisiin verrattuna.
      Parasta taas on vaatimattomuuteni, heikompilahjaisten ymmärtäminen, itseeni panostaminen ja ylivoimainen vetovoimani joka asiassa.

Valehtelemista ja leuhkimista olen aina vierastanut.

• Anonyymi

Aina ihailut anonyymejä, ihmisvilinässä nähnyt heitä, älykkään näköisiä tuppisuita,

• Anonyymi

No nyt!
        Siinä puhuu asiaa suomalainen tosi mies!
        Lahjakkuuttaan ja paremmuuttaan on turha piiloitella vakan alle.
        Ja tuollaista avointa rehellisyyttä täällä palstalla kaivataankin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aina ihailut anonyymejä, ihmisvilinässä nähnyt heitä, älykkään näköisiä tuppisuita,

Jos joskus näet niiden ihmisvilinässä höpisevän, niin ne ovat niitä rekattuja:
        Päteä täytyy vaikka leipäjonossa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No nyt!
        Siinä puhuu asiaa suomalainen tosi mies!
        Lahjakkuuttaan ja paremmuuttaan on turha piiloitella vakan alle.
        Ja tuollaista avointa rehellisyyttä täällä palstalla kaivataankin.

Missä siinä sanotaan, että hän on mies? Saatika "tosi". - Nm. Nainen(han)

• Olen epätoivoisesti yrittänyt plussata tuota Anonyymin 19.47 viestiä, mutta eipä onnistu.
        Mutta hyvä sinä..))

Sain viestistä aasinsillan kertoakseni omat ärsytykseni ja tykkäämiseni aiheet.

Huumorintaju on mielestäni hyvä, ellei ihan paras ominaisuus ihmisessä, Huumorintajuinen ihminen on yleensä hyväntahtoinen ja lempeä. Hänellä on syvää ymmärrystä toista ihmistä ja koko elämää kohtaan. Hänellä ei ole tarvetta mittailla eikä luokitella muita koska hän kilpaile eikä vertaile, hän on riittävä itselleen ja usein myös muille.

Se keljuin omainaisuus ? Oliskohan se huumorintajuttomuus..))

• Anonyymi
        demeter1 kirjoitti:

Olen epätoivoisesti yrittänyt plussata tuota Anonyymin 19.47 viestiä, mutta eipä onnistu.
        Mutta hyvä sinä..))

Sain viestistä aasinsillan kertoakseni omat ärsytykseni ja tykkäämiseni aiheet.

Huumorintaju on mielestäni hyvä, ellei ihan paras ominaisuus ihmisessä, Huumorintajuinen ihminen on yleensä hyväntahtoinen ja lempeä. Hänellä on syvää ymmärrystä toista ihmistä ja koko elämää kohtaan. Hänellä ei ole tarvetta mittailla eikä luokitella muita koska hän kilpaile eikä vertaile, hän on riittävä itselleen ja usein myös muille.

Se keljuin omainaisuus ? Oliskohan se huumorintajuttomuus..))

Huumorintaju tahtoo loppua, kun omaan itseen kohdistetaan vähän ronskimpaa huumoria. Tai sekään ei ole kiva kun kaikki lyödään lekkeriksi, hohotetaan kaikelle eikä mikään ole pyhää.
        On paljon pahempiakin piirteitä kuin huumorintajuttomuus, esimerkiksi itsekeskeisyys ja liiat luulot paremmuudestaan. Se näkyy röyhkeytenä ja etuiluna.

• Anonyymi kirjoitti:

Huumorintaju tahtoo loppua, kun omaan itseen kohdistetaan vähän ronskimpaa huumoria. Tai sekään ei ole kiva kun kaikki lyödään lekkeriksi, hohotetaan kaikelle eikä mikään ole pyhää.
        On paljon pahempiakin piirteitä kuin huumorintajuttomuus, esimerkiksi itsekeskeisyys ja liiat luulot paremmuudestaan. Se näkyy röyhkeytenä ja etuiluna.

Olet oikeassa, Anonyymi 10.25. Odotinkin vähän täsmennystä tuohon huumorin esille nostoon. Ei huumorin viljely joka paikassa ja joka hetki tietenkään ole paikallaan. Ehkä tarkoitin huumoria elämänasenteena,jolloin se mielestäni sisältää myös hienotunteisuutta ja hyvää tilannetajua. Ja kyllähän huumoria voi käyttää pilkkakirveenäkin. heittää reippaasti herjaa ja todeta, että huumoriahan tämä..))
        Tuon ikävien ominaisuuksien listan voin kyllä minäkin allekirjoittaa ja tuntuu kuin meidän aika suorastaan kannustaisi noita ominaisuuksia viljelemään...

• Anonyymi

Sellaiset ihmiset, joilla on niin vahva itsetunto,
      ettei heidän tarvitse koskaan tehdä itsestään numeroa
      on huippua.

• Anonyymi

Innostujat ovat mieleisiä, sellaiset jotka keksivät tapahtumia ja menoja. Ongelman kuuntelija on hyvä silloin kun on jotain persiillään. Katkeroituneet lähes kaikkea moittivat ovat hankalia ymmärtää, kai heillä on syynsä mutta jos minä en ole se syy, rasittaa.

• Pidän ihmisistä, jotka samalla kertaa näkevät, kuulevat ja ymmärtävät. Ja hienotunteisesti käyttäytyvät muita kohtaan sen mukaan.

Keljut luonteenpiirteet kuten itsekkyys, kopeus ja välinpitämättömyys muita kanssakulkijoita kohtaan eivät saa minua "lämpenemään" ko. tyyppiä kohtaan.

Edellä mainitsemani luonteenpiirteet huomaan intuitiivisesti, eikä siinä montaa hetkeä mene kun ihmisten henkisen kantin "tunnistan". Ainakin lähietäisyydellä olevista. Aika nopeasti ihmisten luonteenpiirteet näkyvät täällä netissäkin. Kaikki eivät ole mukavia, mutta en ala ketään neuvomaan. Omat ovat jokaisen polut, erilaiset meillä kaikilla. Lähtökohtammekin jo ovat aivan erilaiset.

Tärkeintä kai olisi, ettemme olisi ilkeitä. Kenellekään.

• Anonyymi

Semmonen olis aika mukava piirre ihmisessä ettei vastoinkäymistensä takia
      ala muille kostaa huonoa oloaan. Kaikillahan meille vastoinkäymisiä
      elämässä tulee.

• Anonyymi

Ja pitävät tekopyhää naamaria yllä kepin päässä

• Anonyymi

Pidän ihmisistä jotka uskaltavat olla köyhiä rumia ja sairata ja silti rakastavat ja pyyteettä ymmärtävät koko maailmaa mukaanlukien mustan aukon asukkaat

Minä en uskaltaisi alkaa sellaiseksi siksi ihailen heitä kuin suvakkipoliitikko silmittömästi

• Anonyymi

Työkaverini oli aina ilkeä muille.Myöskin pahantulinen mutta pyrkyri. Eläkkeelle jäätyämme kohtasimme kerhossa ja hän oli aivan eri ihminen kuin työssäollessa.
      Erittäin reilu ,suoraluontoinen mutta ystävällinen.

• Anonyymi

Kaksnaamanen ihminen on aika vastenmielinen.
      Edessä yhtä, takana toista.
      Tai muuten kaksnaamanen. Esittää yhtä, mutta on todellisuudessa ihan toista.

• Anonyymi

Kummallinen ihmisryhmä on se, joka pitää itseään syystä tai toisesta jotenkin erinomaisena ja ylivertaisena ja uskoo, että heitä kadehditaan.

• Anonyymi

Tuskin sellaisia ihan ryhmittäin on. Yksikin jo mädättää ilman.

• Anonyymi

"Sielukas" ihminen koskettaa sieluani.

• Anonyymi

ihmisistä, jotka haluavat hallita toisia, - tai ovat aina oikeassa, ja: tietävät kaiken. . ., . mitä vuorovaikutusta voisi keskustella, kun kuitenkin keskustellessa, sanovat ilman muuta "viimeisen" kommentin, huh, huh.
        ainahan asioihin voi olla useita eri näkökantoja, ja erilaisista taustoista, kokemuksista, ym. mukaan lukien.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

ihmisistä, jotka haluavat hallita toisia, - tai ovat aina oikeassa, ja: tietävät kaiken. . ., . mitä vuorovaikutusta voisi keskustella, kun kuitenkin keskustellessa, sanovat ilman muuta "viimeisen" kommentin, huh, huh.
        ainahan asioihin voi olla useita eri näkökantoja, ja erilaisista taustoista, kokemuksista, ym. mukaan lukien.

Kuvasit juuri vastenmielisen pertiktyypin sen kanssa eläminen on ollut varmasti helvettiä lähiympäristölle huumorintajuton oppimaton jänkkääjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvasit juuri vastenmielisen pertiktyypin sen kanssa eläminen on ollut varmasti helvettiä lähiympäristölle huumorintajuton oppimaton jänkkääjä

Sua ottaa päähän, kun muut tykkäävät Pertikistä ja susta ei kukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sua ottaa päähän, kun muut tykkäävät Pertikistä ja susta ei kukaan.

Huumoritajuton jänkkä joka tietää että kokoomuslaiset katsovat nenänvartta pitkin moista sividtymätöntä hörhelöä ja joutuu matelemaan sellaisten edessä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Huumoritajuton jänkkä joka tietää että kokoomuslaiset katsovat nenänvartta pitkin moista sividtymätöntä hörhelöä ja joutuu matelemaan sellaisten edessä

Itsestäsikö kerroit ?

• Minulta taisi jäädä ne mukavimmat luonteenpiirteet kertomatta; juna lähti ikään kuin väärään suuntaan, vaikka sitäkin raidetta aloitus tarjosi.
      Minä pidän ihmisistä jotka ovat avoimia, lämpimiä, sosiaalisia ja positiivisia. Joustavuus, kyky erottaa olennainen muusta taustahälinästä, kuunnella ja päivittää itseään, suhteellisuudentaju ja hyvä itseluottamus ovat tärkeitä asioita. (Voiko kukaan joka ei rakasta itseään rakastaa ketään muutakaan?)

• Anonyymi

Kyllä hyvinkin voi rakastaa ihmisiä, joilla ei ole noita luetteloimiasi asioita. Hyvä itseluottamus on kaikkea muuta kuin eturiviin tunkemista ja mitä tuo itsensä päivityskin muka on ? Muita pitäisi opetella kuuntelemaan, omaan napaansa tuijottajia on liikaakin. Olennaisen erottaminen tarkoittaa ihan eri asioita eri ihmisille ja miten se voi olla ystävyyden mittapuu ? Taitaa olla vähissä ystävät noilla vaatimuksilla. Positiivisen ihmisen malli ei sinulla toimi, sen palsta kehuissasi olet osoittanut.
        Itserakkaus on eri asia kuin itsensä hyväksyminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyllä hyvinkin voi rakastaa ihmisiä, joilla ei ole noita luetteloimiasi asioita. Hyvä itseluottamus on kaikkea muuta kuin eturiviin tunkemista ja mitä tuo itsensä päivityskin muka on ? Muita pitäisi opetella kuuntelemaan, omaan napaansa tuijottajia on liikaakin. Olennaisen erottaminen tarkoittaa ihan eri asioita eri ihmisille ja miten se voi olla ystävyyden mittapuu ? Taitaa olla vähissä ystävät noilla vaatimuksilla. Positiivisen ihmisen malli ei sinulla toimi, sen palsta kehuissasi olet osoittanut.
        Itserakkaus on eri asia kuin itsensä hyväksyminen.

Onko raamatun sana: "rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi" heitetty romukoppaan?

• Anonyymi

Suvaitsevaisuus on hyvä asia ja se, ettei luule koko elämänsä olevansa ainoa oikeassaolija maailmassa.

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Duunarit hylkäsivät vasemmistoliiton, siitä tuli feministinaisten puolue

Pääluottamusmies Jari Myllykoski liittyi vasemmistoliittoon, koska se oli duunarien puolue. Sitä samaa puoluetta ei enää
      Maailman menoa
      206
      5114
    2. Olen väsynyt tähän

En osaa lopettaa ja koen huonoa omaatuntoa tästä. Kaikki on muutenkin turhaa ja tekemisesi sattuvat. Tunteita on vain hy
      Ikävä
      41
      4615
    3. Oppiiko vasemmistolaiset valehtelun jo kotonaan?

Sillä vasemmistolaiset/äärivasemmistolaiset valehtelee ja keksii asioita omasta päästään todella paljon. Esim. joku vas
      Maailman menoa
      202
      2749
    4. Seuraava hallituspohja - Kokoomus, kepu, persut + KD

Kokoomus saa ainakin 20% kannatuksen ensi vaaleissa, keskusta sanoisin noin 15%, persut todennäköisesti enemmän, ehkä 17
      Maailman menoa
      135
      2328
    5. Olenko mies sinun mielestä outo?

Saat vastata rehellisesti.
      Ikävä
      65
      1962
    6. Maailman laiskin eläin: persu

Persu ei ole eläessään laittanut rikkaa ristiin itsensä elättämiseen. Luonnossa tuollainen ei olisi mahdollista, mutta s
      Maailman menoa
      112
      1851
    7. Millasia unelmia sulla on?

onko unelmia...?
      Ikävä
      67
      1794
    8. Miten usein toivot

Tai olet toivonut että olisimme lähekkäin vai toivotko ollenkaan?
      Ikävä
      208
      1674
    9. Miksi et voi tutustua minuun irl?

Vastaa yleisellä tasolla/ympäripyöreästi, jos pelkäät tunnistamisia.
      Ikävä
      152
      1232
    10. Martina tienaa itse rahansa

Ei tarvitse anella elättäjältään rahaa, ruokaa ja laukkuja.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      974
    Aihe