Englanninkielinen artikkeli homesairaudesta

Anonyymi

Minulla on historia homesairauden kanssa ja paljon apua olen saanut tästä englanninkielisestä ja hyvin vaikeaselkoisesta artikkelista: https://selfhack.com/blog/the-root-causes-of-mold-problems-msh-sirt1-socs3-and-hypoxia/

Ajattelin jakaa tämän ja kysellä, että olisiko kenelläkään mitään lisättävää kirjoituksen lopussa olevaan listaan ravinteista ja elämäntavoista, joilla helpottaa oireita?

Kiinnostavaa olisi myös tietää onko artikkelissa faktat ja teoria paikallaan.

7

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Eli onko kenelläkään lisättävää tähän listaan.

      Lectin avoidance diet
      Sun
      Exercise
      Fasting
      Taking care of your Circadian Rhythm
      Fish
      Oxygen
      Ketosis
      ICES
      DigiCeutical®
      Infrared
      Infrared Sauna
      Vasopressin/ADH
      Nicotine gum
      Alpha GPC
      Huperzine A
      Resveratrol
      Glycine
      Nicotinamide Riboside
      Forskolin
      Curcumin
      EGCG/Tea
      Grape Seed Extract
      Kelp Powder
      Oxaloacetate
      Chitosan-micro
      Activated Charcoal
      Ginkgo
      PQQ
      Ubiquinol
      Pregnenolone
      Zinc
      Clay
      L. rhamnosus GG


      ... Tai muita vinkkejä? Omasta mielestäni NAC, Pygnogenol, infrapuna ja kylmät suihkut helpottaa aivosumua ja muuta merkittävästi.

      • Anonyymi

        Itse olen kärsinyt kovasti sisäilma ongelmista.

        Itseä helpottaa eniten hyvä sisäilma. Ihan ykkösjuttu. Tämä on palautumisen perusta. Kaiken alku ja juuri. Kaikki muut väitteet on humpuukkia.

        Lääkkeistä toimii tulehdusta laimentavat, esim. burana ja kortisoni. En tosin syö mitään. Ldn on kiva piristävä onnellisuuspilleri. Lääkehoito on heikosti vaikuttavaa, paitsi ldn (=toimiva piriste sairaalle). Unilääkkeet, masennuslääkkeet ei auta yhtään.

        Paranemiseen auttaa kevyt liikunta ja ulkoilu oman kunnon mukaan. Liikunnan pitää olla mukavuusalueella ja niin kevyttä että palautuu päivässä. Jos on niin huonossa kunnossa, että kaikki on liikaa, niin sitten lepoa hyvässä ilmassa.

        Sauna-kevyt_uinti-sauna setti tekee hyvää. Luulen että rentouttaa ja myrkkyjä poistuu tossa hommassa hyvin.

        Säännöllinen vähäsokerinen ja lisäaineeton ruoka on tärkeä. Huonossa kunnossa ei kestä makeutusaineita yms. Kaurapuuroa, lihaa, juureksia, kasviksia paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen kärsinyt kovasti sisäilma ongelmista.

        Itseä helpottaa eniten hyvä sisäilma. Ihan ykkösjuttu. Tämä on palautumisen perusta. Kaiken alku ja juuri. Kaikki muut väitteet on humpuukkia.

        Lääkkeistä toimii tulehdusta laimentavat, esim. burana ja kortisoni. En tosin syö mitään. Ldn on kiva piristävä onnellisuuspilleri. Lääkehoito on heikosti vaikuttavaa, paitsi ldn (=toimiva piriste sairaalle). Unilääkkeet, masennuslääkkeet ei auta yhtään.

        Paranemiseen auttaa kevyt liikunta ja ulkoilu oman kunnon mukaan. Liikunnan pitää olla mukavuusalueella ja niin kevyttä että palautuu päivässä. Jos on niin huonossa kunnossa, että kaikki on liikaa, niin sitten lepoa hyvässä ilmassa.

        Sauna-kevyt_uinti-sauna setti tekee hyvää. Luulen että rentouttaa ja myrkkyjä poistuu tossa hommassa hyvin.

        Säännöllinen vähäsokerinen ja lisäaineeton ruoka on tärkeä. Huonossa kunnossa ei kestä makeutusaineita yms. Kaurapuuroa, lihaa, juureksia, kasviksia paljon.

        Itse en oikein erota kamalan nopeasti olenko hyvässä ilmassa vai huonossa. Aina on oireita ja muutokset niissä on aika hitaita. Oireilu alkoi jo 1999, joten en enää edes oleta sen poistuvan tuosta vain.

        Mitenhän toi tulehdus asia ja tulehduskipulääkkeet. Itsellä omituisuutena se, etten oikein kehitä tulehdusvastetta. Kerään kyllä kaikki pöpöt, mutta havaitsen ne vasta kun tartutan ne toistuvasti johonkin läheiseen tai käyn laboratoriotesteissä.

        Sauna mainittiinkin artikkelissa. Nostaa kuulemma NAD :a, joka on CIRS:sta kärsivillä matalalla.

        Käyn juoksemassa 5-6 kilsaa ja siihen menee 50-60 min. Samanlaisen lenkin jaksaa juosta taas kolmantena päivänä. Omasta mielestä johtuu verenkierron olemattomuudesta toi huono palautuminen ja ajattelin testata glysiiniä siihen seuraavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en oikein erota kamalan nopeasti olenko hyvässä ilmassa vai huonossa. Aina on oireita ja muutokset niissä on aika hitaita. Oireilu alkoi jo 1999, joten en enää edes oleta sen poistuvan tuosta vain.

        Mitenhän toi tulehdus asia ja tulehduskipulääkkeet. Itsellä omituisuutena se, etten oikein kehitä tulehdusvastetta. Kerään kyllä kaikki pöpöt, mutta havaitsen ne vasta kun tartutan ne toistuvasti johonkin läheiseen tai käyn laboratoriotesteissä.

        Sauna mainittiinkin artikkelissa. Nostaa kuulemma NAD :a, joka on CIRS:sta kärsivillä matalalla.

        Käyn juoksemassa 5-6 kilsaa ja siihen menee 50-60 min. Samanlaisen lenkin jaksaa juosta taas kolmantena päivänä. Omasta mielestä johtuu verenkierron olemattomuudesta toi huono palautuminen ja ajattelin testata glysiiniä siihen seuraavaksi.

        Olet niin rikki ettet sairastu enää kunnolla.

        Tuo juoksu on myös kuntoon nähden liian rankkaa, jos palautuminen kestää 3 päivää. Lopeta se! Ylikuormitut kuntoon nähden kovasta liikunnasta.

        Aloita sellaisella ulkoilulla josta palaudut päivässä. Se palauttaa sinua enemmän. Aloita vaikka kävelemällä lähes joka päivä kauppaan tai aamukahville. Kun palaudut tuosta niin lisää päivittäistä kevyttä liikuntaa. Olet toipilas, vain kevyt palauttava liikunta palauttaa..

        Hyvä suoritus on vaikka 30 min kävelyä joka päivä. Siis jos palaudut tuosta.

        30 min kävelyn voi muuttaa pikkuhiljaa tunnin..puolentoista päivittäiseksi kävelyksi.

        Kun kunto kasvaa, niin sen jälkeen pystyt tekemään esim. kerran viikossa harjoitteen josta palautuu max. 2 päivää. Tätä kovempi yksittäinen harjoite ei ole enää kenellekkään terveellekkään tavikselle kovin järkevä usein toistettuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet niin rikki ettet sairastu enää kunnolla.

        Tuo juoksu on myös kuntoon nähden liian rankkaa, jos palautuminen kestää 3 päivää. Lopeta se! Ylikuormitut kuntoon nähden kovasta liikunnasta.

        Aloita sellaisella ulkoilulla josta palaudut päivässä. Se palauttaa sinua enemmän. Aloita vaikka kävelemällä lähes joka päivä kauppaan tai aamukahville. Kun palaudut tuosta niin lisää päivittäistä kevyttä liikuntaa. Olet toipilas, vain kevyt palauttava liikunta palauttaa..

        Hyvä suoritus on vaikka 30 min kävelyä joka päivä. Siis jos palaudut tuosta.

        30 min kävelyn voi muuttaa pikkuhiljaa tunnin..puolentoista päivittäiseksi kävelyksi.

        Kun kunto kasvaa, niin sen jälkeen pystyt tekemään esim. kerran viikossa harjoitteen josta palautuu max. 2 päivää. Tätä kovempi yksittäinen harjoite ei ole enää kenellekkään terveellekkään tavikselle kovin järkevä usein toistettuna.

        Koskahan se kunto kasvaa. 2010 alotin juoksuharrastuksen. Sitä ennen vain kävelylenkkejä ja joogaa. 2017 juoksin puolimaratonin 2h 20 min.

        Itse en usko siihen, että olisi liikunnan puutteesta johtuvaa kunnon huonoutta, vaan johtuu verisuonien liiasta supistumisesta, joka taas johtuu huonosta typpioksidin tasapainosta. Siksi mikään perinteinen kunnon kohotus ei tuota tulosta, vaan käytännössä tarvitsisin Shoemakerin protokollassa käytettävää VIP:ä, mutta eihän sellaisia Suomessa saa.


      • Anonyymi

        Valtamedia tekee valtamedian tehtävää, eli jakaa viranomaisten välittämää tietoa.

        Ei toimittajilla ole resursseja olla kaikkien alojen parhaita asiantuntijoita? Tekevät valtavan määrän juttuja aivan käsittämättömän tehokkaasti. Ovat viestinnän ammattilaisia, jotka saavat tiedot asiantuntijoilta. Tässä asiantuntijana toimii ilmeisesti STUK.

        5g yleistyy länsimaissa. STUK ei varmaankaan ala jarruttelemaan tätä kehitystä. Olemme pienessä maassa ja STUK on pieni toimija.

        Itse aiheeseen en ota kantaa. Tietotaito ei riitä siihen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5828
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3555
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1905
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1502
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1376
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe