Onko kenellekään käynyt niin, että syyhyksi diagnosoitu sairaus onkin lopulta ollut atooppista ihottumaa? En ole aivan varma lääkärin syyhydiagnoosista niin sillä mietin.. Itselläni ei ole kylläkään koskaan ollut juuri minkäänlaista ihottumaa, saati sitten atooppista. Koskaan en ole tarvinnut edes ihoa rasvata kuivuuden vuoksi. Onko atooppinen ihottuma aina jo lapsuudessa alkanut sairaus, vai voiko se näin 40-vuotiaalla puhjeta yllättäin? Vai onko tää sit oikeesti syyhyä?? Kertokaa kokemuksia, pliis!! Kiitos jo etukäteen :-)
Syyhy sittenkin atooppista ihottumaa?
1
349
Vastaukset
- Anonyymi
Atopia esiintyy lapsilla voimakasoireisena ihottumana. allergiat pahentavat tilannetta, mutta perussyy on se että elimistössä ei muodostu gammalinolihappoa.
Jos sinulla on atopia, ihosi on rutikuiva, rasvaa sitä apteekin keskirasvaisella joka suihkun jälkeen/tarvittaessa kortisonivoidekuuri noin viikon, ja tauko jolloin rasvaat muuten.
Ei hajustetttuja pesuaineita! Ei huuhteluaineita! Ei hankaavia vaatteita! Ja rasvaa, rasvaa rasvaa joka kastumisen jälkeen. Käytän itse talvisin, kun atopia kiusaa vähän, kuusenpihkavoidetta.
Atooppisen ihon tuntee siitä, kun esim pakkasella naama kuivahtaa niin kävellessä, että hilse rapisee pahimmillaan seur päivinä.
Atopia tekee ermallisia punaisia ihottumalaikkuja, ja käsien iho on kuin ohutta paperia joka repeilee talvella. sormenpäihin, kantapäihin tulee halkeamia ja iho kutiaa ihan kuten olisi jokin syyhy... Mutta jos sinulla on tosiaan dg atopia, niin millä sinä sekoitat sitä syyhyyn? Syyhy ei kuivata korpuksi naaman ihoa pakkasilla, eikä käsienkään ihoa. Atoopikoilla rapisee hilse usein esimerkiksi sääristä. Olkavarrekin voi kuivua noin, ja taipeisiin voi allergeenit aiheuttaa vetistävää ihottumaa.
Atopia on perinnöllistä. Esimerkiksi minä olen lievästi. lasteni isä astmaatikko. Tulos: 2 allergista ja atooppista poikaa. Jo aikuiset. Kummallakin maitorupi ihottuma lapsena.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984