Mämmiä vai pashaa?

Limone

Kumpi on mielestänne parempi pääsiäisen jälkiruoka perinteinen suomalainen mämmi vai Venäjältä kotoisin oleva pasha? Vai katatko pääsiäispöytään molempia herkkuja jälkiruoaksi?

107

15443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pääsiäispupu

      Molemmat todella hyviä - pashaa olen tehnyt muutaman kerran ja nyt aion tehdä myös.
      Meillä mämmiä syö vain allekirjoittanut, joten tyydyn pieneen pyöreään rasiaan.

      Mukavaa ja makoisaa pääsiäistä kaikille omasta puolestani :))

      • murzu

        mikä on pashaa..??


      • Brunet..
        murzu kirjoitti:

        mikä on pashaa..??

        Pasha on jälkiruokaa,se on sellaista mössöö mitä laitetaa johki kuppii ja pakastimeen kovettumaan..


      • sanna
        murzu kirjoitti:

        mikä on pashaa..??

        Se on semmoista jäätelöä ja se ihan hirvän makuista vai mitä?


      • --jenny--
        murzu kirjoitti:

        mikä on pashaa..??

        se on semmosta jossa on: voi ja sokeri vaahdotettu ja maitorahkaa, vatkattua kermaa
        ja kaikenlaisia mausteita; sitruunaa,vanilliini-sokeria,rusinoita ja voi laittaa muutakin...
        sitten se laitetaan semmoseen rasiaan missä on pieni reikä jotta se turha neste lähtee pois
        ja annetaan olla jääkaapissa vuorokauden.
        Muistaakseeni se meni jotenkin noin.


      • mämmikin käy
        Brunet.. kirjoitti:

        Pasha on jälkiruokaa,se on sellaista mössöö mitä laitetaa johki kuppii ja pakastimeen kovettumaan..

        Ei sitä mihinkään pakastimeen laiteta vaan eräänlaisesta rahka-kerma-voi-sitruunamehu-rusina-mantelirouhe -seoksesta valutetaan liiat nesteet pois jääkaapissa. Kakku kumotaan lautaselle ja herkutellaan! Ääh, nyt loppui pasha ja nautinnollisesti kerätyt kalorit pitää ulkoilla vek!


    • just me

      mämmiä meillä kotona syödään...
      kotonani kukaan ei pidä pashasta.....
      mämmi on pääsiäiseen kuuluva suomalainen perinneherkku.

      • pääsiäinen

        mämmiä tietenkin.
        se on pääsiäisen herkku.
        pysykööt pasha vaan Venäjän puolella...


      • janne

        vitsi


      • Stude.
        pääsiäinen kirjoitti:

        mämmiä tietenkin.
        se on pääsiäisen herkku.
        pysykööt pasha vaan Venäjän puolella...

        Me poikaystävän kanssa syödään pashaa.


      • ahah

        No ei kaikilla oo mämmi perinne ruokana... Siitä tykkää kuka vaan ja kuka haluaa ei sitä voi tuolla tavalla sanoa et on "perinneruoka" suomalaisille... mieti mitä sanot, sori vaan!!!


      • tiiät kyllä!
        ahah kirjoitti:

        No ei kaikilla oo mämmi perinne ruokana... Siitä tykkää kuka vaan ja kuka haluaa ei sitä voi tuolla tavalla sanoa et on "perinneruoka" suomalaisille... mieti mitä sanot, sori vaan!!!

        on tottakai muitakin perinneruokii ku mämmi,pasha ym!meillä ei syyä kumpakaa mut et sä voi sanoo et : ei sitä voi tuolla tavalla sanoa et on "perinneruoka" suomalaisille...niin mieti sinä nimimerkki "ahah" mitä sanot,sori vaan!enne ku morkkaat muita!!nii jaa mix et voi??no six et mämmi on yx suomen pääsiäisen perinneruuista,lue mistä tahansa !!!!!!!! ei oo pakko tulla tänne kirjottaa , jos et asiasta mitää tiiä nii!!
        rauhaisaa pääsiäistä kaikille paitst ahahille!!tiiän muute kuka oot!ja voim sanoo et oot paska tyyppi!!viimexki suutuit mulle vaik syy oli sussa!


    • Janscu

      Meillä syödään aina pääsiäisenä mämmiä.
      Pashaa olen vaan kerran maistanut vuosia sitten ja musta se ainakin oli kuin olis voita syönyt...
      Mämmi on tosi hyvää kun siihen laittaa sokeria ja kermaa/maitoa =)

      • Satu x)))

        Meillä syödän kans mämmiä, vaik ei se mun mielest ees oo kovin hyvää...
        Mäki oon ehkä kerran maistanut pashaa, mutta munkin mielestä se on sellasta aika rasvasta..Vaik ei mul mitää ammatti tietoo asiast oo..


    • tipupu

      Moni tulee vastaamaan ettei pidä pashasta, mutta vain siksi kun eivät ole koskaan maistaneet kotitekoista pashaa, vaan ovat syöneet sitä kaupan kammomössöä joka ei ole pashaa nähnytkään!
      Meillä on kans molempia. (Mutta pasha on parempaa..)

      • -Just Me-

        oon mä kotitekoista pashaa syöny,mut en oo kyllä syöny kaupan pashaa koskaa,mut en siltikää tykkää pashasta mut sehä on makuasia..


    • herkku suu

      En ole koskaan pitänyt oikein mämistä...
      ja siksipä valitsen sen toisen ruoan Pashan.

    • ja sit

      pascaa

    • Irene

      vaikkakaan lapset eivät niinkään pidä mämmistä. Ehkä siinäkin näkyy jo kavereiden vaikutus.

      Kerran Joensuussa vaan oli erään kaupan näyteikkunassa pieni kirjoitusvirhe:
      "Mämmiä saatana" (yks tavu puuttui välistä)

      Mutta tosiaan pashaakin on monenlaista:rusinaista, hedelmäistä, pähkinäistä tai vanilijaista, mutta keitettynä se on parempaa.

      Kumpikaan ei ole välttämättömiä herkkuja, pärjää ilmankin.

    • löytyvät

      pääsiäisen ruokalistalta... Luonnollisesti.

      • tipuset

        Venakkojen herkkua se pasha on ja siellä saa pysyäkin.Hotkikoon sitä siellä vuodet ympäriinsä.Me syödään täällä mämmiä.Eiks vaan suomineidot ja poitsut?


    • hyviä

      kaupan mämmi kerman ja sokerin kanssa, pasha ite tehtynä kahvipöydän ilona. :D

    • gjdsjgk

      Pasha on mun herkkuani mut syön kyllä mämmiäkin pääsiäisenä,mielestäni se ei ole pahaa.

    • Pasha-tyttö

      Pashaa! NamiNamiNami..

    • lode

      no pasha on parempaa, mutta on mämmikin ihan ok

    • Mara Jade

      Pashaa...Huomattavast paremman makusta..!!!

    • pashamainen

      pasha on parempi ja näyttää paremmalta

    • pasha

      pasha o parempaa ku mämmi ku mämmi o suoraa sanottuna paskan makusta..!!!!!!!

      • Kyöpelinvuori

        kylläpäs sinun paskasi sitten hyvältä maistuukin,jos olet sen todennut saman makuiseksi,vai jonkun muunko olet maistanut?

        Mulle riitää mämmi,eikä tulis mieleenkään mikään muu.


      • MÄMMI-GIRL

        Mikä on pasha? kerroppa se mulle, ja mämmi on best, mikään muu ei sitä voita?!


    • mämmi

      mämmi on parasta!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

      • Hyvää herkkua

        Mämmiä syödään meillä oikein urakalla.Se on vanha pääsiäisperinteinen herkku kera kerman ja sokerin.Pashaakin olen joskus tehnyt,mutta on isotöistä ja ah niin kaloripitoista jos sen tekee oikein oikealla vanhalla reseptillä.Siihen kun tulee paljon voita ja muita kaloripitoisia aineksia.


      • Ronkeli
        Hyvää herkkua kirjoitti:

        Mämmiä syödään meillä oikein urakalla.Se on vanha pääsiäisperinteinen herkku kera kerman ja sokerin.Pashaakin olen joskus tehnyt,mutta on isotöistä ja ah niin kaloripitoista jos sen tekee oikein oikealla vanhalla reseptillä.Siihen kun tulee paljon voita ja muita kaloripitoisia aineksia.

        Meillä ei pääsiäisenä löydy kumpaakaan. Molemmat kammotuksia!!!!!!!!!!!!!!!!


      • *hyi*
        Ronkeli kirjoitti:

        Meillä ei pääsiäisenä löydy kumpaakaan. Molemmat kammotuksia!!!!!!!!!!!!!!!!

        EI VARMASTI KUMPAAKAAN!!! Kauheita molemmat... ^^


      • *minä*
        Ronkeli kirjoitti:

        Meillä ei pääsiäisenä löydy kumpaakaan. Molemmat kammotuksia!!!!!!!!!!!!!!!!

        yök nii onki!! kauheen pahoja molemmat tulee vissii yrjö!!


      • ankuli
        *minä* kirjoitti:

        yök nii onki!! kauheen pahoja molemmat tulee vissii yrjö!!

        ei miusta niitä kumpaakaan sais haukkuu. Sekin on sentään ruokaa..


    • Vekkuli

      Pasha on herkkua! Vanhalla reseptillä äitin tekemänä tietenkin. Eikä niistä kaloreista kannata välittää kun sitä kerran vuodessa syö.
      Ja mämmihän on alunperin paastoruokaa, koska se ei sisällä mitään paaston aikana kiellettyjä aineita. Paastoruuasta se on siirtynyt jälkiruuaksi. Tyhmää.

      • tulee

        syötyä, sekä pashaa, että mämmiä.


    • fiiuliN

      Mämmi on toki hyvää, ainakin sellainen omatekoinen joka on kypsäksi asti maltettu antaa valmistua.
      Mutta nuo mämmin seuraukset... Ne ovat "prut, prut, ptrutt.....

      Pasha on oikein mainiointa herkkua, kanss'itse valmistettuna.
      Piti jo tänään tekemäni, mutta en ehtinyt hakemaan sitruunoita.
      Rusinoita ja manteleita paljon joukkoon, niin ahh...mikä elämys.

    • Katja

      Kotona varmasti dyödään mämmiä, mutta anoppilassa tarjolla on pashaa.

    • Oululainen

      Tykkään molemmista.
      Mämmi on kuitenkin mun herkku sitä tulee pääsiäisenä ahmittua laatikko päivässä. Runsaan sokerin ja kerman kera tietenkin. Oululaisen mämmi taitaa olla se kallein mutta kyllä se on hintansa arvosta. Kymppi sekä saarioisten mämmiä tulee myös syötyä.

    • doomipeikko

      nii..ei kumpiakaa..

    • hö.

      Pashaa perkele!

    • eetvartti

      vessanpönttöön. pashasta en tiedä

    • Hani85

      Mieluiten mämmiä, vaikka eipä sitä paljoa pysty syömään. Ostin semmosen minipurkillisen ja se riitti koko vuodeks !

    • Mämmiä

      Mämmi on erittäin vanha suomalainen perinneruoka

      Jo keskiajalla sitä syötiin Päääsiäisen aikaan lounaisessa Suomessa happamattoman leivän muistoksi

      Mämmillä on jokin yhteys juutalaisten happamattoman leivän juhlaan

      Venäläisten pasha on paljon nuorempi ruoka

      • Prötti

        Mämmiä syötiin aikaisemmin sen takia, että paaston aikana suoliston toiminta hiipui ja mämmi kuitupitoisena piti röörit auki ja muutenkin paaston jälkeen lihan syöminen aiheuttaa aina ns. ongelmia. Mämmi auttaa. Samaa funktionaalisuutta edustaa jouluaterian sekahedelmä- tai luumusoppa, jota syötiin sen takia, että runsas valkuaisen mässäily sianlihan ja kalan muodossa aiheutti suolisto-ongelmia kun ylensyöntiin ei ole tottunut.

        Ei kai perinneruoat olisi säilyneet ellei nillä olisi jotain funktiota.


    • poronen

      on minustaki parempaa,sitä meillä syödään.olen joskus 1986-87 viimeksi syöny pashaa ammattikoulus iha itte tekemää ja vaikka oliki iha itte tekemää niin en mä pashasta tykkää,ei se maistu nii hyvälle ku mämmi.mämmiä tykkään syödä maidon ja sokerin kera.mämmiä se olla pittää:)=

    • anna

      ehdottomasti pasha!!

    • ***

      Meillä syödään mämmiä kerman ja sokerin kera, namia! Pasha ei oikein maistu mulle.. Johtuneeko siitä, kun olen vain sitä kaupan pashaa tunkenut naamaani..

    • mämmikoura

      viime viikonloppuna tuli kokeiltua pashan tekoa, ja se onnistui meikäläiseltäkin mämmikouralta. Nyt ajattelin pistää mämmin sijaan pöytään puolukka- mämmijäähdykettä. Ohjeen nappasin SEURA- lehden ruokaosastolta.

      Ohje kuluu näin:
      2 dl puolukkasurvosta
      noin 1dl sokeria
      1rkl valiljasokeria
      1 rasia mämmiä
      2 dl vaahtoutuvaa vanilliinisokeria

      KORISTEEKSI:
      pakastepuolukoita
      kermavaahtoa

      ohje: Mausta puolukkasurvos sokerilla ja vanilliinisokerilla, sekoita se mämmin joukkoon. Vatkaa vaniillinikastike vaahdoksi ja sekoita muiden aineiden joukkoon. Kaada seos jäähdyke tai kakkuvuokaan ja pidä pakastimessa vähintään vuorokausi.

      Ota vuoka pakastimesta ja kasta se ulkopuolelta hetkeksi kuumaan veteen. Pane tarjoiluvati vuoan päälle ja kumoa päälle ja kumoa jäähdyke tarjolle. Koristele pakastepuolukoilla ja kermavaahdolla.

    • mämmion

      mämmi on mun suokkari ja sitä meillä on vaan tarjolla...

    • Noita

      Meillä syödään mämmiä. Pasha ei vaan mene alas... HYVÄÄ PÄÄSIÄISTÄ KAIKILLE!!

    • molemmat hyviä

      meillä syödään pääsiäisenä molempia,mutta pashaa menee enemmän. Lapset tykkää enemmän pashasta ja teenkin sen itse sillä uskon että kaupan pasha ei ole läheskään niin hyvää kuin kotitekoinen.

    • mämmiä

      MÄMMIÄ, MÄMMIÄ!!!!!

    • Tiina vaan.

      Perinteinen Suomalainen mämmi on aina parasta.
      Katan pöytään aina mämmiä!
      Mutta voihan sitä Pashaakin joskus kokeilla.

    • Päästäinen

      Meillä syödään mämmiä.Se on hiuppuhyvää kerman ja sokerin kanssa!

    • pääsiäisen ystävä

      Molempia ehdottomasti!
      Molemmat yhtä hyviä!

      • *Pauli

        Kyllähän se on niin että Makuasioista ei kannata kiistellä.jokainen syököön sitä mikä maistuu.olen aina ihmetellyt kun jotkut sanoo eteivät pidä pääsiäis ta joulu ruuista onkohan autaisikohan kokin vaihto meillä ainankin jouluruuat on ihan tavallista suomalaista perus ruokaa jouluna vaan runsaammin ja kauniimmin tarjolle laitettuna. ei mikään laki velvoita jouluna eikä pääsiäisenä laittamaan jotain määrättyä sapuskaa jokainen laittakoon sitä mikä maistuu


    • Hilary93

      Mämmi on ihan parasta pääsiäis herkkua.....!!!!!!!!! :D

    • Mlinja

      tietty. Sitäpaitsi pasha ei tule pelkästään Venäjältä. Makeaa pashaa Venäjältä. "Suolasempaa" Kreikasta.

    • Ahmija

      Mämmi tietenkin! Mämmi on herkullista kerman ja sokerin kanssa, vaikka se ei välttämättä sokeria enää tarvitsisi..
      Nyt on vasta Kiirastorstai ja olen jo syönyt yhden laatikollisen, yksinäni!

    • mansikka84

      pashaa mielummin.. kyllä mämmiki alas menee mut kokkikoulussa opettaja kertoi tapahtuman jossa ulkomaalaisille oli annettu mämmiä.... reaktiot ja niiden mielipiteet ulkonäöstä tulevat aina mieleen! :)
      ja pasha on parempaa muutenki

    • Kokki

      Kuka hullu nyt menis mämmiä syömään???
      Se on ihan paskan näköistä!!!
      Hyi en kehta edes suuhun laittaa tunttuu siltä että söis mämmiä hyi helevetti!!!
      Se on sian ruokaa!!!

    • Suomi

      Mämmiä se on parasta. :)

    • Brunet..

      Ei kumpikaan.
      itse en tykkää kummastakaan,mieluummin syön jotain muita pääsiäis aiheisia ruokia..

    • perseenreikä

      pashaa ilman rusinoita.

    • esko

      ehdottomasti mämmi

    • strg

      sen olla pitää.

    • durak

      Molemmat hyviä, kuten joku jo edellä kirjoitti mämmi on jälkiruoka, pasha herkku kahvin kanssa.
      Minustakin homma kulkee just noin.

    • Apple_girl

      Pashaa ehdottomasti, mämmi aivan kammottavan makuista. Olen nyt kahtena vuotena tehnyt pistaasipashaa, joka on aivan extra hyvää:)

    • Milla

      MÄMMI TIETENKIN,KUN ON KOTIMAISTA!!!!!!!!!!!!!!
      SUOSI SUOMALAISTA,OSTA KOTIMAISTA!!!!!!!!!!!!!!!!

    • poopopåuiu

      äoppool-lm,mnhggggggggggggggggggf!

    • Sirius (N)

      Mämmiä sen olla pitää vaikka pasha kyllä käy kerran vuodessa :)mämmi tietty kerman ja sokerin kera.

    • HYI!

      Mä VIHAAN mämmiä! Hyi jestas!

    • PÄÄSIÄIS ÄIJÄ

      ei olis pääsiäinen PÄÄSIÄINEN ilman perinteistä mämmiä..ei se saa olla mitää venäjän mössöä!!!!!KUKA SITÄ SYÖ? en minä ainakaa


      MÄMMI RULEZ!!!!

    • ehdottomasti

      on paras! Pasha on niin heviä,eikä yhtään niin hyvän makuistakaan.

      Kymppimämmiä voi vetästä huiviin vaikka roveen kerralla,jos vaan vatsa kestää(mulla silmä söis,mutta maha ei kestä kuin puolen roveen).
      Ja RAAKANA sitten.Ei mitään kerma/sokerimömmöjä mämmin joukkoon.Parasta ihan ittenään.NAMNAM!

      • on kyllä

        ehdottomasti parasta mutta kermaa pitää laittaa sitten menee helposti vaikka koko aski


    • samppa

      mämmi on parasta,pashasta en välitä paljoa

      • satsa

        just nii anna meses.


    • satu.pikkarainen

      Minun mielstä mämmi on paras pääsiäisruoka.
      Se joka on toista mieltä vstatkoon tähän.

      tai muuten.......

      • Nököi

        Pasha on neukkujäänne. Suomalaista sen pääsiäisruuan pitää olla.


      • Satsa0
        Nököi kirjoitti:

        Pasha on neukkujäänne. Suomalaista sen pääsiäisruuan pitää olla.

        Sä oot väärässä.Pasha on venäjäläinen.Ettäs tiedät!


      • Coco
        Satsa0 kirjoitti:

        Sä oot väärässä.Pasha on venäjäläinen.Ettäs tiedät!

        On Ukrainalainen limppu,leipa!


      • Satsa0
        Coco kirjoitti:

        On Ukrainalainen limppu,leipa!

        Sä oot idiootti.Vai mitä?

        Vastaa!

        ;)


    • fantasia-forever

      Meillä ei kyllä kumpaakaan laiteta, kun mämmistä emme oikeen ole innostuneet..
      Mutta voisiko joku hieman valaista, mitä tämä pasha oikein on?!

      Hyvää pääsiäistä!

    • kitti

      niin että kyllä mun mielestä pasha on parempaa, mutta kyllä mämmiäkin tulee syötyä, jos on paljon kermaa

    • ammattilainen

      Makuasioita, mutta hyvin tehtyä pashaa ei mämmi voita! Itse en ole pääsiäisenä ikinä mämmiä ostanut, mutta pashaa olen joka vuosi tehnyt ja hyväähän se on.

    • Shadow

      Mämmiin alkaisi jo kyllästyä, jos koko pääsiäisen ajan sitä vetäisi. Kyllä se pasha on niin hyvää, vaikka raskasta evästä onkin. Pääsiäispöydästä löytyy ilman muuta kumpaakin, vaikka toki mämmiä tulee aina syötyä enemmän, jo sen terveellisyyden (? ainakin pashaa terveellisempi vaihtoehto?) takia...

    • ladybird

      Kyllä mä ainakin laitan molempia! Molemmat on hyviä! Tai no ehkä se suomalainen mämmi kuitenkin on pikkuriikkisen parempaa, onhan se sentään Suomalaista! =)

    • ..........

      ...PASKAAAAAAA! XDXDXDXDXDXDXDXD

    • elgreco

      Molempi parempi. Siinä itäinen ja läntinen oa Suomea kohtaa, kun Pääsiäispöydässä pashaa ja babaa /kulitsaa ja mämmiä...

    • NellasTelemnar

      heh... ehrottomasti molemmat *hih*

    • njs

      Molemmat ovat mielestäni perinteikkäitä, mutta meillä pasha vie voiton, Itä-Suomessa kun ollaan. Pasha ei ole epäesteettisen näköistä, se on vieläkin helppo valmistaa itse ja yhdistettynä keltaiseen koristeluun, se tuo raikkaamman pääsiäismielen. Kaupan valmispashaa en kyllä ostaisi. Se on aika lailla teollisen makuista ja kallistakin vielä.

      • Mämminoita

        Pask....tai siiis pasha on pahaa.Mutta Mämmi on jees.Kuka tahansa mämminoita tykkää mämmistä.Se jos mikä on parasta.


    • määäää

      Mä vihaan mämmii...Mut meil syödää sitä ja sillä siisti!!!

    • erittäin

      helppo tehdä just tehtiin.... meni peräti 5 min.

    • MäMMiä Ja PasHaa InhoAvA!

      Minusta mämmi on paras pääsiäisjälkiruoka.
      itse en syö kumpaakaan mutta mämmi on alkujuuriltaan suomalaista joten pidetään se myös suomessa!

      • hyvÄÄ PääSiäIstäää!

        miksi ei molemmat? :D


    • Mämmikäpälä

      Kyllä kunnon kymppimämmi ilman kermaa tai sokeria on erittäin hyvää ja maukasta ja nam...
      On siinä jotain alkukantaista hyvää makua.
      Harmi kun tätä ei saa koko vuoden, kesäruokana olisi mahtavaa. Pasha on turhan paksua.

    • Seps

      Toinen näyttää paskalta, toinen kuullostaa paskalta ja molemmat maistuu ihan paskalta, vaikka en paskaa ole maistanutkaan, mutta nuilta luulisin sen maistuvan...yök eli ei kumpaakaan mun pääsiäispöytään!!!

    • RedAurora

      Suklaamunia ja suklaata sen olla pitää. Mämmit ja pashat jääkööt muualle..

    • Andreas

      Mämmi ei oo nii hyvvää ko se maistuu sille miltä se näyttää

      Pasha on melkee yhtä huonoa ko sen nimi on melkein se miltä mämmi näyttää

      Eli Pasha on parempaa
      hehe se oli vähä vitsi,mutta siltiki se Pasha soppii meiä pääsiäispöytään paremmin

    • lomperoandjuttali

      Meillä kotona on aina mämmiä...
      Ei meillä ikinä oo es ollu pashaa..
      Mä en tykkää kummastakaan....!!!:(:(

    • kkk

      ekaa kertaa eilen maistoin pashaa. eka kaupan ja kö se olikin niin hyvää niin pitikin itte tehdä :D. pasha todellakin. mämmi yöks

    • EHDOTTOMASTI

      That's it!!:D:D

    • Pöppö

      Molemmat ihan pashaa, hyiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      133
      5320
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3307
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1867
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1830
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1685
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1531
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1425
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1316
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1307
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1287
    Aihe