SmartSolar MPPT 75V / 15A Bluetooth
Ja 50w 12v taipuisia paneleita 2kpl.
Veneen akku 24v jota tyhjentää 960w sähköperämoottori ja kaikuluotain 0.75A ja iphone ja ipad maksimikuorma. Idea että edes nuo viihdelaitteet ei söisi akkukapasiteettia.
Onko tuo säädin sopiva paneeleille? Ei uskalla aliexpres säädintä tilata kun ei tiedä hyvää versiota. Ehdotelmia taipuisa ohut kevyt paneli ja säädin. Lyijyakut veneessä. Saako paneelit ns unohtaa viikoksi ja säädin hoitaa latauksen vaikka akut täynnä ja mihinkään ei kulu?
Vene paneli ja säädin hyvätkö?
6
101
Vastaukset
Komponentit han ok, mutta huomaa jännitetaso paneeleilta oltava > 24V, jotta mitään latausta tapahtuu 24V-akustoon. Eli näitä 12V-paneeleita laittaisin 3-4kpl sarjaan kytkettyinä. Muuten säädin kyllä hoitaa tehtävänsä ja akusto pysyy kunnossa.
- Anonyymi
Wictron säädin on googlettelun perusteella paras säädin. Haistelee akkulämpöjä (akkujen läheisyydessä säädin) ja tekee kaikki oikein. Tilaan tuommoisen ja ei tavitse erillistä näyttöä kun puhelimesta näkee tilanteen. Sarjaan kytken pikkupaneelini ja eiköhän se noilla kahdella jo lataakki. 2 lisäpaneelia on liian kallis nyt ja tilakin on jo ongelma. Pitää pärjätä nyt näin.
Houkuttelevaa on toki kiinan säätimet mutta halpa tulee usein kalliiksi. - Anonyymi
Taidankin vielä tilata yhden paneelin eli 3 kpl kun mahtuukin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidankin vielä tilata yhden paneelin eli 3 kpl kun mahtuukin.
Hienoa, näin takaat sen, että akkuun saadaan latausta vähän pilvisemmälläkin kelillä. Hyvä kun saat sovitettua sen mahtumaan.
- Anonyymi
Mahtava aloitus
- Anonyymi
Miksi mahtava?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau446396Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens393963- 542099
Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat361758Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,61391Joka päivä olen lukenut
Lähes kaiken. Ne sanat ja miten olet minut nähnyt. Se sattuu niin syvälle sydämeen. Ehkä vain manipuloit tai jotain. Sil151059Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.671057- 241034
- 67988
- 8939