Vai minkälainen meininki on talvella? Olen kuullut että ei saa? Webastoa nyt ei tietenkään voi asentaa?
Saako Dacia Dusteriin lohkolämmitintä?
53
5774
Vastaukset
- Anonyymi
Defalla on näppärä säteily lämmitin saatavilla, joten moottorin saa käymään aamulla ja sisälämppärillä saa akkunat kirkkaaksi?
- Anonyymi
Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään.
- Anonyymi
Säteilylämmitin on sieltä, tiedät kyllä mistä..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säteilylämmitin on sieltä, tiedät kyllä mistä..
Mikä on säteilylämmitin? Eikö saa normaalia lohkolämmitintä? Tai webastoa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä on säteilylämmitin? Eikö saa normaalia lohkolämmitintä? Tai webastoa?
Ei saa kait, lohkossa ei ole paikkaa monessa nykyautossa. Säteilylämmitin on huono.
Hyvä akku ja ylläpitolaturi halvin.
https://yle.fi/uutiset/3-8628246 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei saa kait, lohkossa ei ole paikkaa monessa nykyautossa. Säteilylämmitin on huono.
Hyvä akku ja ylläpitolaturi halvin.
https://yle.fi/uutiset/3-8628246Säteily on kelpo laite kun on alumiini lohko ja oikein asennettu tahnalla, ei se mikään perunakattila tartte olla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään.
"Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään". Kyllä se vain lämmittää senverran että kyseessä ei ole enää kylmästartti. Olen pannut sen moniin autoihin,,ja tarve ei välttämättä ole että moottorissa on jo 40-50C*
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Säteilylämmitin on sieltä, tiedät kyllä mistä..
Säteilylämmitin on sieltä: Pane virta päälle pistokkeeseen ja kokeile painaa se sinne muutaman minuutin päästä, kerro kokemuksestasi !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään". Kyllä se vain lämmittää senverran että kyseessä ei ole enää kylmästartti. Olen pannut sen moniin autoihin,,ja tarve ei välttämättä ole että moottorissa on jo 40-50C*
Perinteiset lohko- ja letkulämmittimet olivat teholtaan noin 600 W.
Essonbaarin asiantuntijoiden säteilylämmittimeksi tai öljypohjan lämmittimeksi kutsuma laite on oikeasti pintakiinnityslämmitin ja se kiinnitetään lohkon kylkeen. Ihan vaan jollain pultti/jousipanta hässäkällä ja väliin piitahnaa eli lämpö siirtyy johtumalla, ei säteilemällä. Näin siis valmistajien katalogien ja asennusohjeiden mukaan, mutta baarissahan nämä aina paremmin tiedetään....
Pintakiinntyslämmittimien tehot ovat 250-300 W eli vain puolet letku/lohkolämmittimen tehosta. Lämmitysaika pitäisi tuplata, siis nollakelillä 2 h ja pakkasilla 3-4 h, mutku tolpasta saa yleensä max. 2 h.
Kyllähän nämäkin lelut moottoria lämmittävät, mutta 2 h esilämmityksestä huolimatta jäähdytysnesteen lämpötila voi olla pakkasen puolella, kun autoa käynnistellään. Käytännön seuraus: lämmityslaitteesta ei saa lämpöä auton sisälle. Joo, onhan auto mahd. saatu lämmitettyä sisätilanlämmittimellä, mutta se lämpö ehtii aika pian karata, jos lämmityslaite puhaltaa pelkkää kylmää ensimmäiset 5 min. Vähemmän kivaa tämä on, jos ikkunat alkavat huurtua liikkellelähdön jälkeen. Sittenpä on kiva vetäistä bussipysäkile tms. hätäparkkiin odottelemaan, että lämmityslaitteesta saisi henkosta ja ikkunat saisi pysymään auki... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteiset lohko- ja letkulämmittimet olivat teholtaan noin 600 W.
Essonbaarin asiantuntijoiden säteilylämmittimeksi tai öljypohjan lämmittimeksi kutsuma laite on oikeasti pintakiinnityslämmitin ja se kiinnitetään lohkon kylkeen. Ihan vaan jollain pultti/jousipanta hässäkällä ja väliin piitahnaa eli lämpö siirtyy johtumalla, ei säteilemällä. Näin siis valmistajien katalogien ja asennusohjeiden mukaan, mutta baarissahan nämä aina paremmin tiedetään....
Pintakiinntyslämmittimien tehot ovat 250-300 W eli vain puolet letku/lohkolämmittimen tehosta. Lämmitysaika pitäisi tuplata, siis nollakelillä 2 h ja pakkasilla 3-4 h, mutku tolpasta saa yleensä max. 2 h.
Kyllähän nämäkin lelut moottoria lämmittävät, mutta 2 h esilämmityksestä huolimatta jäähdytysnesteen lämpötila voi olla pakkasen puolella, kun autoa käynnistellään. Käytännön seuraus: lämmityslaitteesta ei saa lämpöä auton sisälle. Joo, onhan auto mahd. saatu lämmitettyä sisätilanlämmittimellä, mutta se lämpö ehtii aika pian karata, jos lämmityslaite puhaltaa pelkkää kylmää ensimmäiset 5 min. Vähemmän kivaa tämä on, jos ikkunat alkavat huurtua liikkellelähdön jälkeen. Sittenpä on kiva vetäistä bussipysäkile tms. hätäparkkiin odottelemaan, että lämmityslaitteesta saisi henkosta ja ikkunat saisi pysymään auki...Surkea tapaus, ei saa lohkolämmitintä? Webastosta nyt puhumattakaan. No on kai siellä hinauskoukku etupäässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteiset lohko- ja letkulämmittimet olivat teholtaan noin 600 W.
Essonbaarin asiantuntijoiden säteilylämmittimeksi tai öljypohjan lämmittimeksi kutsuma laite on oikeasti pintakiinnityslämmitin ja se kiinnitetään lohkon kylkeen. Ihan vaan jollain pultti/jousipanta hässäkällä ja väliin piitahnaa eli lämpö siirtyy johtumalla, ei säteilemällä. Näin siis valmistajien katalogien ja asennusohjeiden mukaan, mutta baarissahan nämä aina paremmin tiedetään....
Pintakiinntyslämmittimien tehot ovat 250-300 W eli vain puolet letku/lohkolämmittimen tehosta. Lämmitysaika pitäisi tuplata, siis nollakelillä 2 h ja pakkasilla 3-4 h, mutku tolpasta saa yleensä max. 2 h.
Kyllähän nämäkin lelut moottoria lämmittävät, mutta 2 h esilämmityksestä huolimatta jäähdytysnesteen lämpötila voi olla pakkasen puolella, kun autoa käynnistellään. Käytännön seuraus: lämmityslaitteesta ei saa lämpöä auton sisälle. Joo, onhan auto mahd. saatu lämmitettyä sisätilanlämmittimellä, mutta se lämpö ehtii aika pian karata, jos lämmityslaite puhaltaa pelkkää kylmää ensimmäiset 5 min. Vähemmän kivaa tämä on, jos ikkunat alkavat huurtua liikkellelähdön jälkeen. Sittenpä on kiva vetäistä bussipysäkile tms. hätäparkkiin odottelemaan, että lämmityslaitteesta saisi henkosta ja ikkunat saisi pysymään auki...Kun lämmitetään moottoriöljy niin se säästää moottoria ja helpottaa käynnistymistä, se on tuon lämmittimen tehtävä ja on järkevämpi kuin lämmitin joka ilman vesikiertoa lämmittää jäähdytysnestettä ja monen sadan kilon metallista massaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perinteiset lohko- ja letkulämmittimet olivat teholtaan noin 600 W.
Essonbaarin asiantuntijoiden säteilylämmittimeksi tai öljypohjan lämmittimeksi kutsuma laite on oikeasti pintakiinnityslämmitin ja se kiinnitetään lohkon kylkeen. Ihan vaan jollain pultti/jousipanta hässäkällä ja väliin piitahnaa eli lämpö siirtyy johtumalla, ei säteilemällä. Näin siis valmistajien katalogien ja asennusohjeiden mukaan, mutta baarissahan nämä aina paremmin tiedetään....
Pintakiinntyslämmittimien tehot ovat 250-300 W eli vain puolet letku/lohkolämmittimen tehosta. Lämmitysaika pitäisi tuplata, siis nollakelillä 2 h ja pakkasilla 3-4 h, mutku tolpasta saa yleensä max. 2 h.
Kyllähän nämäkin lelut moottoria lämmittävät, mutta 2 h esilämmityksestä huolimatta jäähdytysnesteen lämpötila voi olla pakkasen puolella, kun autoa käynnistellään. Käytännön seuraus: lämmityslaitteesta ei saa lämpöä auton sisälle. Joo, onhan auto mahd. saatu lämmitettyä sisätilanlämmittimellä, mutta se lämpö ehtii aika pian karata, jos lämmityslaite puhaltaa pelkkää kylmää ensimmäiset 5 min. Vähemmän kivaa tämä on, jos ikkunat alkavat huurtua liikkellelähdön jälkeen. Sittenpä on kiva vetäistä bussipysäkile tms. hätäparkkiin odottelemaan, että lämmityslaitteesta saisi henkosta ja ikkunat saisi pysymään auki...Juuri näin.
Lisäksi osa lämmöstä karkaa ulkoilmaan siltä puolelta mikä ei ole moottorin kylkeä vasten.
Omaan autoon sain valita myös Defan vesikiertoisen letkulämmittimen. Todella hyvä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun lämmitetään moottoriöljy niin se säästää moottoria ja helpottaa käynnistymistä, se on tuon lämmittimen tehtävä ja on järkevämpi kuin lämmitin joka ilman vesikiertoa lämmittää jäähdytysnestettä ja monen sadan kilon metallista massaa.
Harva moottori painaa satoja kiloja. Kevytmetalli on oikeasti kevyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juuri näin.
Lisäksi osa lämmöstä karkaa ulkoilmaan siltä puolelta mikä ei ole moottorin kylkeä vasten.
Omaan autoon sain valita myös Defan vesikiertoisen letkulämmittimen. Todella hyvä.Aina lämpö karkaa ulospäin, aika harva moottori on lämpöeritetty.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkea tapaus, ei saa lohkolämmitintä? Webastosta nyt puhumattakaan. No on kai siellä hinauskoukku etupäässä.
Todella harvaan uudempaan autoon saa vanhanmallista lohkolämmitintä enää, mutta todella harva on auto johon ei saisi Webastoa tms...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Todella harvaan uudempaan autoon saa vanhanmallista lohkolämmitintä enää, mutta todella harva on auto johon ei saisi Webastoa tms...
Lohkolämmittimet ovat aikalailla museokamaa nykyään. Letkulämmitinkin osaa olla varsin tehokas, mutta harvaan autoon näitäkään oletusarvoisesti tarjotaan.
Käytännössä letkulämmittimen pystyy asentamaan melkein autoon kuin autoon. Tietty vaatimuksena on nestekiertoinen jäähdytys, mutta ilmajäähdytteiset taitavat olla aika harvassa ;-D
Ongelmia on 2:
1. Letkulämmitin saattaa tuottaa huonon nestekierron vuoksi tilanteen, missä joku lämpöanturi kertoo moottorin olevan miltei käyntilämpöinen -> käynnistys ei onnistu, kun moottorinohjaus ei älyä rikastaa seosta kylmäkäynnistyksen vaatimalla tavalla.
Tähän vaivaan auttaa kiertopumppu! Pumppua käytettäessä letkulämmitin asennetaan yleensä samaan tapaan kuin webasto eli lämmityslaitteen letkuihin. Nykyautoissahan lämmityslaitteen kennossa kiertää aina vesi ja lämpötila säädetään läpillä, millä ilmaa ohjataan lämmittimen kennon läpi/ohi.
Kolme valmistajaa tarjoaa ratkaisuja:
- Defa, lämmitin 230 V, mutta pumppu pelaa 12 voltilla, artistin ratkottavaksi jää, miten toteuttaa pumpun ohjaus päälle vain silloin, kun lämmitin on päällä -> ei jatkoon
- Calix, lämmitin 230 V, pumppu 12 V, mutta pumpun mukana tulee aina muuntaja/liitäntälaite, joka sopii suoraan Calixin johtosarjaan
- TT-Thermo, pumppu ja vastus samassa paketissa, tehojakin löytyy kilowattiluokassa, liitäntänä normi shukopistotulppa kumikaapelein (=laiton!) tai panssarikaapeli, jossa Defan pistoke päässä.... muutoin hemmetin hyvä, mutta näissä on PALJON tiivisteongelmia (vesi vuotaa pumpun sisään ja koko paska menee oikosulkuun) ja valmistaja kuittaa kaikki ongelmat asennusvirheinä!
Ongelma n:o 2 koskee uusia Euro 6 autoja. Joku valopää on keksinyt, että päästökikkailun tms. ehkäisemiseksi auton kuuluu sytyttää moottorinvikavalo, jos pitkään seisseen auton moottorin lämpötila on selvästi ulkoilman lämpötilaa korkeampi. Lapsi meni pesuveden mukana eli tässä tuli ohimennen kiellettyä moottorin esilämmitys - ainakin tehokas esilämmitys (webasto / pumppukiertoinen sähkölämmitin).
Omaa kokemusta ei ole näistä, mutta sen verta tosissaan ovat valmistajat olleet, ettei uusimmissa autoissa enää paljoa harrasteta esilämmitysmahdollisuutta.... jos webasto on ja siinä on esilämmitysmahdollisuus (dieseleissähän tämä on usein kytketty toimimaan vain moottorin käydessä), niin se on kytketty lämmittämään ainoastaan sisätilaa. Vähän siis omalla riskillä näiden lämmittimien leipominen euro 6 autoon.... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lohkolämmittimet ovat aikalailla museokamaa nykyään. Letkulämmitinkin osaa olla varsin tehokas, mutta harvaan autoon näitäkään oletusarvoisesti tarjotaan.
Käytännössä letkulämmittimen pystyy asentamaan melkein autoon kuin autoon. Tietty vaatimuksena on nestekiertoinen jäähdytys, mutta ilmajäähdytteiset taitavat olla aika harvassa ;-D
Ongelmia on 2:
1. Letkulämmitin saattaa tuottaa huonon nestekierron vuoksi tilanteen, missä joku lämpöanturi kertoo moottorin olevan miltei käyntilämpöinen -> käynnistys ei onnistu, kun moottorinohjaus ei älyä rikastaa seosta kylmäkäynnistyksen vaatimalla tavalla.
Tähän vaivaan auttaa kiertopumppu! Pumppua käytettäessä letkulämmitin asennetaan yleensä samaan tapaan kuin webasto eli lämmityslaitteen letkuihin. Nykyautoissahan lämmityslaitteen kennossa kiertää aina vesi ja lämpötila säädetään läpillä, millä ilmaa ohjataan lämmittimen kennon läpi/ohi.
Kolme valmistajaa tarjoaa ratkaisuja:
- Defa, lämmitin 230 V, mutta pumppu pelaa 12 voltilla, artistin ratkottavaksi jää, miten toteuttaa pumpun ohjaus päälle vain silloin, kun lämmitin on päällä -> ei jatkoon
- Calix, lämmitin 230 V, pumppu 12 V, mutta pumpun mukana tulee aina muuntaja/liitäntälaite, joka sopii suoraan Calixin johtosarjaan
- TT-Thermo, pumppu ja vastus samassa paketissa, tehojakin löytyy kilowattiluokassa, liitäntänä normi shukopistotulppa kumikaapelein (=laiton!) tai panssarikaapeli, jossa Defan pistoke päässä.... muutoin hemmetin hyvä, mutta näissä on PALJON tiivisteongelmia (vesi vuotaa pumpun sisään ja koko paska menee oikosulkuun) ja valmistaja kuittaa kaikki ongelmat asennusvirheinä!
Ongelma n:o 2 koskee uusia Euro 6 autoja. Joku valopää on keksinyt, että päästökikkailun tms. ehkäisemiseksi auton kuuluu sytyttää moottorinvikavalo, jos pitkään seisseen auton moottorin lämpötila on selvästi ulkoilman lämpötilaa korkeampi. Lapsi meni pesuveden mukana eli tässä tuli ohimennen kiellettyä moottorin esilämmitys - ainakin tehokas esilämmitys (webasto / pumppukiertoinen sähkölämmitin).
Omaa kokemusta ei ole näistä, mutta sen verta tosissaan ovat valmistajat olleet, ettei uusimmissa autoissa enää paljoa harrasteta esilämmitysmahdollisuutta.... jos webasto on ja siinä on esilämmitysmahdollisuus (dieseleissähän tämä on usein kytketty toimimaan vain moottorin käydessä), niin se on kytketty lämmittämään ainoastaan sisätilaa. Vähän siis omalla riskillä näiden lämmittimien leipominen euro 6 autoon....Tuo euro 6 koskee kolmen auton valmistajan diesel moottoreita (esilämmitys kielto) Ei koske käsittääkseni bensiini moottoreita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo euro 6 koskee kolmen auton valmistajan diesel moottoreita (esilämmitys kielto) Ei koske käsittääkseni bensiini moottoreita.
Koskee myös bensiini moottoreita. Juuri tänään asian selvittelen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Koskee myös bensiini moottoreita. Juuri tänään asian selvittelen.
Lämmintalli osake Ainut vaihtoehto olisi uuden sukupolven skeida kinnereille a 50 000€
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään.
Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitää::: Ei sen tarvitse lämmittää enempää kuin tarvittava. Siis että se pyörii startilla liukkaasti. Sen vain olla muutamia tunteja kauemmin kuin lohkolämmittimen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Surkea tapaus, ei saa lohkolämmitintä? Webastosta nyt puhumattakaan. No on kai siellä hinauskoukku etupäässä.
Meillä molemmissa dci dustereiss Binar s55 polttoaine lämmittimet ja 1,2 kW letkulämmittimet pumpulla , jompi kumpi ja puoli tuntia lämmitystä niin 50 astetta lämpöä heti startissta. Toisessa säteilylämmittimen vaikutusta ei huomannut, binarin kello näytti moottorin lämmöksi ulkoilman lukemia.
- Anonyymi
Voihan Dusteriin laitaa Webaston ,lisävarusteita löytyy . Laitoin puhelin ohjauksella on vaivaton käyttää. Akku on riittänyt hyvin , ollut puoli vuotta lämmitin käytössä .Nytkin -20° pakkasta lämmitin 30min päällä lämmin auto lähteä ajelemaan.
- Anonyymi
Onko niillä valmiuksia laittaa Dacialiikkeessä Webastoa vai pitääkö se laitattaa jossaiin muualla? Kuuluuko Webasto Dacian lisävarustuksiin?
- Anonyymi
Ei voi enää laittaa näihin uusiin moottoreihin muuta kuin lämmittämään sisätilaa.
- Anonyymi
Laittavat liikkeessa, mutta voi sen laittaa muuallakin. Lisä varusteena löytyy pakettina hinnoiteltu.
- Anonyymi
Siis pitää lämmittää moottori ja kabiini fossiilisilla polttoaineilla kun lohkolämppärille kelpaisi fossiilivapaa vesi-tai tuulisähkö. Kestävämpi kehitys olisi tuo "vanhanaikainen" sähkövastus.
Eikä se vebasto välttämättä kestä edes auton koko ikää niinkuin ympäristöystävällinen lohkolämppäri. Todennäköisesti kuitenkin pidempään kuin VW:n ketjujakopää. Kyllä omassa autossani tuo "säteilylämmitin" on jostain surkean ja toivottoman välimaastosta. Tosin ei juurikaan haitaa kun on lämmin talli, mutta kokeiltu on ja huonoksi havaittu. Ei kaikki nykyhimmelit ole vanhaa, hyväksi testatun veroista. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siis pitää lämmittää moottori ja kabiini fossiilisilla polttoaineilla kun lohkolämppärille kelpaisi fossiilivapaa vesi-tai tuulisähkö. Kestävämpi kehitys olisi tuo "vanhanaikainen" sähkövastus.
Eikä se vebasto välttämättä kestä edes auton koko ikää niinkuin ympäristöystävällinen lohkolämppäri. Todennäköisesti kuitenkin pidempään kuin VW:n ketjujakopää. Kyllä omassa autossani tuo "säteilylämmitin" on jostain surkean ja toivottoman välimaastosta. Tosin ei juurikaan haitaa kun on lämmin talli, mutta kokeiltu on ja huonoksi havaittu. Ei kaikki nykyhimmelit ole vanhaa, hyväksi testatun veroista.Millä lämmität tallin ? Webasto polttaa niin puhtaasti, että puhdistaa saastunutta kaupunki ilmaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä lämmität tallin ? Webasto polttaa niin puhtaasti, että puhdistaa saastunutta kaupunki ilmaa.
Ilmalämpöpumpulla lämmitän. Vebasto polttaa yhtä "puhtaasti" kuin mikä tahansa ölypoltin
fossiilisia polttoaineita. Pitäisi ehdottomasti laskea myös auton päästöihin ja maksaa siitä päästöveroa. Kuhea saastuttaja verrattuna sähköön. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmalämpöpumpulla lämmitän. Vebasto polttaa yhtä "puhtaasti" kuin mikä tahansa ölypoltin
fossiilisia polttoaineita. Pitäisi ehdottomasti laskea myös auton päästöihin ja maksaa siitä päästöveroa. Kuhea saastuttaja verrattuna sähköön.Kunnon laatuakku ja ylläpitolaturi. Ei vaikeuksia suomen oloissa.
Ja antaa käydä tyhjäkäynnillä ennen kuin lähtee ajamaan sanokoon vihreät tai naapurit mitä tykkäävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ilmalämpöpumpulla lämmitän. Vebasto polttaa yhtä "puhtaasti" kuin mikä tahansa ölypoltin
fossiilisia polttoaineita. Pitäisi ehdottomasti laskea myös auton päästöihin ja maksaa siitä päästöveroa. Kuhea saastuttaja verrattuna sähköön.Webaston käytöstä pitäs saada vähennystä päästöistä esilämmitys vähentää päästöjä ~40% verrattuna lämmittämättömään moottoriin. Sinä aikana kun moottori lämpiää norm lämpöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Webaston käytöstä pitäs saada vähennystä päästöistä esilämmitys vähentää päästöjä ~40% verrattuna lämmittämättömään moottoriin. Sinä aikana kun moottori lämpiää norm lämpöön.
Minä näin kaupan pihalla vasta uuden Dusterin jossa oli tuollainen normaali lohkolämmittimen pistoke nokalla mikä on omassa autossanikin? Mikä se sitten oli jos ei lohkolämmittimen pistike?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kunnon laatuakku ja ylläpitolaturi. Ei vaikeuksia suomen oloissa.
Ja antaa käydä tyhjäkäynnillä ennen kuin lähtee ajamaan sanokoon vihreät tai naapurit mitä tykkäävät.Kunnon laatuakku ja ylläpitolaturi. Tuo on kyllä hulluinta startata auto 25-35 asteen pakkasilla käyntiin ilman minkäänlaista lämpöä !
- Anonyymi
Eikös Dacia käytä vanhempia rellun moottoreita. Eikö siis relluun ole saanut lohkolämmitintä?
- Anonyymi
Daciaan ei saa asentaa yhtään mitään. Dacia on köyhien ja mannejen auto. Jos haluat luksusta osta oikea menopeli.
- Anonyymi
Eiköhän se ole loppuunajettu vanha mersu, joka on kyseisten kansanryhmien kulkupeli.
- Anonyymi
Daciaan ei saa asentaa yhtään mitään:: Siihen omistajalla on varaa ostaa uusi lämmitin mutta nämä luxusjahkailijat usein etsivät tavaransa romuloista kun ei enää ole varaa ostaa uusia !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daciaan ei saa asentaa yhtään mitään:: Siihen omistajalla on varaa ostaa uusi lämmitin mutta nämä luxusjahkailijat usein etsivät tavaransa romuloista kun ei enää ole varaa ostaa uusia !!
Daciapöllöt luulee että vaihtoehdot on joko mersu tai dacia. Minä ajelen Renaultilla ja daciaan en koske pitkällää kepilläkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Daciapöllöt luulee että vaihtoehdot on joko mersu tai dacia. Minä ajelen Renaultilla ja daciaan en koske pitkällää kepilläkään.
Dacia= Renault, tekniikaltaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Dacia= Renault, tekniikaltaan.
Renaultin B-laadun osista Romaniassa keppikerjäläisten kasaama kaalivankkuri. HYI!
- Anonyymi
Katsokaas nettiautosta myynti-ilmoituksia, joka ikisessä dusterissa on lohkolämmitin.
- Anonyymi
Mistä sen tietää että niissä on? Näyttääkö nettiauto kuvaa siitä puskurista vai sanooko myynti-ilmoitus että autossa on lohkolämmitin?
- Anonyymi
Ehkä vanhoihin on saanut.
- Anonyymi
On kyllä ollut monenlaista moottorilämmitintä minullakin eri autoissa mutta olen nykyään kontaktilämmittimen kannalla ja siellä ei tarvitse olla 40-60 C, se moottori toimii aivan samalla lailla vaikka moottorissa olis 0 C. Tarttee vain tuplata tuo lämmitys aika verrattuna vesitila lämmittäjään . Jos auto sitten ei lämpeä ennen kuin on ajanut 10 km tai enämmän niin vaihda kunnon autoon Renault tai Dacia pensiini malliin , se lämpeää puolessa tuosta kymmenestä kilometristä. En kuitenkaan suosittele että akkulaturi yöksi ja ilman lämmitintä käyntiin kovilla pakkasilla !!
- Anonyymi
Mitä jaakausta, eikö voi sanoa suoraan ettei saa lohkolämmitintä. mikä ihmeen sätelilylämmitin, leivänpaahdinko moottorin alle?
- Anonyymi
Jos menet samaa asiaa kysymään dacia jälleenmyyjältä sinut häädetään pois liikkeestä.
- Anonyymi
Ei häädetä, yritetään myydä paskaa paketissa nimeltä Dacia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei häädetä, yritetään myydä paskaa paketissa nimeltä Dacia.
...Ilman lohkolämmitintä. Ompa vaikeaa saada tietää miten Dacialla pärjää kovilla pakkasilla.
Mistä sellainen tieto, että Lohkolämmitin on museokamaa? Edelleenkin autoviisaat kehoittaa oppaissaan lämmittämään autoa tietyn johdon päässä että päästöt alenee, akku säästyy, kone säästyy, tarkoittaneeko ne vanhoja autoja? Tuskin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei häädetä, yritetään myydä paskaa paketissa nimeltä Dacia.
Tää on just tätä. Laihaa kahvia. Kuivahtanutta pullaa. Ja kaiken kukkuraksi tarjotaan Dacia rasiaa. Oikeeta riemurasiaa. Kuka näitä ostaa. Kuka?
- Anonyymi
Defa järjestelmä . Säteilylämmitin öljypohjaan,sisätilanlämmitin 1400w ja akkulaturi .Noin tunnin talviaamuisin töpselissä hyvin on käymään lähtenyt öljyt notkeat, akku täynnä , sisällä lämmin .Suosittelen kaikkiin autoihin.Auton kannalta parempi lämmittää öljy veden sijaan.Jos lyhyttä matkaa ajaa viimasuoja nokkaan niin vesikin lämpenee nopeasti .
- Anonyymi
esim puuilosta letkuun asennettav; lämppärille menevä letku oikki, lämmitin väliin ja töpseli seinään. Toiminut pari vuotta.
- Anonyymi
Dissausta ! ! ! Älä kommentoi ! ! ! Kommentoimalla jatkat trollitehtaan toimintaa ! ! ! Ei kommenttia ! ! ! Ei trollia ! ! !
- Anonyymi
Eikö Daciaankin saa letkulämmitintä?
- Anonyymi
Dusteriin saa letkulämmittimen pumpulla. Maksaa n. 3 sattaa ja jotakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854858- 1643582
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2022043- 351871
- 281808
- 461803
- 571704
- 181631
- 191627