Saako Dacia Dusteriin lohkolämmitintä?

Anonyymi

Vai minkälainen meininki on talvella? Olen kuullut että ei saa? Webastoa nyt ei tietenkään voi asentaa?

48

4605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Defalla on näppärä säteily lämmitin saatavilla, joten moottorin saa käymään aamulla ja sisälämppärillä saa akkunat kirkkaaksi?

      • Anonyymi

        Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään.


      • Anonyymi

        Säteilylämmitin on sieltä, tiedät kyllä mistä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säteilylämmitin on sieltä, tiedät kyllä mistä..

        Mikä on säteilylämmitin? Eikö saa normaalia lohkolämmitintä? Tai webastoa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on säteilylämmitin? Eikö saa normaalia lohkolämmitintä? Tai webastoa?

        Ei saa kait, lohkossa ei ole paikkaa monessa nykyautossa. Säteilylämmitin on huono.
        Hyvä akku ja ylläpitolaturi halvin.
        https://yle.fi/uutiset/3-8628246


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saa kait, lohkossa ei ole paikkaa monessa nykyautossa. Säteilylämmitin on huono.
        Hyvä akku ja ylläpitolaturi halvin.
        https://yle.fi/uutiset/3-8628246

        Säteily on kelpo laite kun on alumiini lohko ja oikein asennettu tahnalla, ei se mikään perunakattila tartte olla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään.

        "Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään". Kyllä se vain lämmittää senverran että kyseessä ei ole enää kylmästartti. Olen pannut sen moniin autoihin,,ja tarve ei välttämättä ole että moottorissa on jo 40-50C*


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Säteilylämmitin on sieltä, tiedät kyllä mistä..

        Säteilylämmitin on sieltä: Pane virta päälle pistokkeeseen ja kokeile painaa se sinne muutaman minuutin päästä, kerro kokemuksestasi !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään". Kyllä se vain lämmittää senverran että kyseessä ei ole enää kylmästartti. Olen pannut sen moniin autoihin,,ja tarve ei välttämättä ole että moottorissa on jo 40-50C*

        Perinteiset lohko- ja letkulämmittimet olivat teholtaan noin 600 W.

        Essonbaarin asiantuntijoiden säteilylämmittimeksi tai öljypohjan lämmittimeksi kutsuma laite on oikeasti pintakiinnityslämmitin ja se kiinnitetään lohkon kylkeen. Ihan vaan jollain pultti/jousipanta hässäkällä ja väliin piitahnaa eli lämpö siirtyy johtumalla, ei säteilemällä. Näin siis valmistajien katalogien ja asennusohjeiden mukaan, mutta baarissahan nämä aina paremmin tiedetään....

        Pintakiinntyslämmittimien tehot ovat 250-300 W eli vain puolet letku/lohkolämmittimen tehosta. Lämmitysaika pitäisi tuplata, siis nollakelillä 2 h ja pakkasilla 3-4 h, mutku tolpasta saa yleensä max. 2 h.

        Kyllähän nämäkin lelut moottoria lämmittävät, mutta 2 h esilämmityksestä huolimatta jäähdytysnesteen lämpötila voi olla pakkasen puolella, kun autoa käynnistellään. Käytännön seuraus: lämmityslaitteesta ei saa lämpöä auton sisälle. Joo, onhan auto mahd. saatu lämmitettyä sisätilanlämmittimellä, mutta se lämpö ehtii aika pian karata, jos lämmityslaite puhaltaa pelkkää kylmää ensimmäiset 5 min. Vähemmän kivaa tämä on, jos ikkunat alkavat huurtua liikkellelähdön jälkeen. Sittenpä on kiva vetäistä bussipysäkile tms. hätäparkkiin odottelemaan, että lämmityslaitteesta saisi henkosta ja ikkunat saisi pysymään auki...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteiset lohko- ja letkulämmittimet olivat teholtaan noin 600 W.

        Essonbaarin asiantuntijoiden säteilylämmittimeksi tai öljypohjan lämmittimeksi kutsuma laite on oikeasti pintakiinnityslämmitin ja se kiinnitetään lohkon kylkeen. Ihan vaan jollain pultti/jousipanta hässäkällä ja väliin piitahnaa eli lämpö siirtyy johtumalla, ei säteilemällä. Näin siis valmistajien katalogien ja asennusohjeiden mukaan, mutta baarissahan nämä aina paremmin tiedetään....

        Pintakiinntyslämmittimien tehot ovat 250-300 W eli vain puolet letku/lohkolämmittimen tehosta. Lämmitysaika pitäisi tuplata, siis nollakelillä 2 h ja pakkasilla 3-4 h, mutku tolpasta saa yleensä max. 2 h.

        Kyllähän nämäkin lelut moottoria lämmittävät, mutta 2 h esilämmityksestä huolimatta jäähdytysnesteen lämpötila voi olla pakkasen puolella, kun autoa käynnistellään. Käytännön seuraus: lämmityslaitteesta ei saa lämpöä auton sisälle. Joo, onhan auto mahd. saatu lämmitettyä sisätilanlämmittimellä, mutta se lämpö ehtii aika pian karata, jos lämmityslaite puhaltaa pelkkää kylmää ensimmäiset 5 min. Vähemmän kivaa tämä on, jos ikkunat alkavat huurtua liikkellelähdön jälkeen. Sittenpä on kiva vetäistä bussipysäkile tms. hätäparkkiin odottelemaan, että lämmityslaitteesta saisi henkosta ja ikkunat saisi pysymään auki...

        Surkea tapaus, ei saa lohkolämmitintä? Webastosta nyt puhumattakaan. No on kai siellä hinauskoukku etupäässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteiset lohko- ja letkulämmittimet olivat teholtaan noin 600 W.

        Essonbaarin asiantuntijoiden säteilylämmittimeksi tai öljypohjan lämmittimeksi kutsuma laite on oikeasti pintakiinnityslämmitin ja se kiinnitetään lohkon kylkeen. Ihan vaan jollain pultti/jousipanta hässäkällä ja väliin piitahnaa eli lämpö siirtyy johtumalla, ei säteilemällä. Näin siis valmistajien katalogien ja asennusohjeiden mukaan, mutta baarissahan nämä aina paremmin tiedetään....

        Pintakiinntyslämmittimien tehot ovat 250-300 W eli vain puolet letku/lohkolämmittimen tehosta. Lämmitysaika pitäisi tuplata, siis nollakelillä 2 h ja pakkasilla 3-4 h, mutku tolpasta saa yleensä max. 2 h.

        Kyllähän nämäkin lelut moottoria lämmittävät, mutta 2 h esilämmityksestä huolimatta jäähdytysnesteen lämpötila voi olla pakkasen puolella, kun autoa käynnistellään. Käytännön seuraus: lämmityslaitteesta ei saa lämpöä auton sisälle. Joo, onhan auto mahd. saatu lämmitettyä sisätilanlämmittimellä, mutta se lämpö ehtii aika pian karata, jos lämmityslaite puhaltaa pelkkää kylmää ensimmäiset 5 min. Vähemmän kivaa tämä on, jos ikkunat alkavat huurtua liikkellelähdön jälkeen. Sittenpä on kiva vetäistä bussipysäkile tms. hätäparkkiin odottelemaan, että lämmityslaitteesta saisi henkosta ja ikkunat saisi pysymään auki...

        Kun lämmitetään moottoriöljy niin se säästää moottoria ja helpottaa käynnistymistä, se on tuon lämmittimen tehtävä ja on järkevämpi kuin lämmitin joka ilman vesikiertoa lämmittää jäähdytysnestettä ja monen sadan kilon metallista massaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinteiset lohko- ja letkulämmittimet olivat teholtaan noin 600 W.

        Essonbaarin asiantuntijoiden säteilylämmittimeksi tai öljypohjan lämmittimeksi kutsuma laite on oikeasti pintakiinnityslämmitin ja se kiinnitetään lohkon kylkeen. Ihan vaan jollain pultti/jousipanta hässäkällä ja väliin piitahnaa eli lämpö siirtyy johtumalla, ei säteilemällä. Näin siis valmistajien katalogien ja asennusohjeiden mukaan, mutta baarissahan nämä aina paremmin tiedetään....

        Pintakiinntyslämmittimien tehot ovat 250-300 W eli vain puolet letku/lohkolämmittimen tehosta. Lämmitysaika pitäisi tuplata, siis nollakelillä 2 h ja pakkasilla 3-4 h, mutku tolpasta saa yleensä max. 2 h.

        Kyllähän nämäkin lelut moottoria lämmittävät, mutta 2 h esilämmityksestä huolimatta jäähdytysnesteen lämpötila voi olla pakkasen puolella, kun autoa käynnistellään. Käytännön seuraus: lämmityslaitteesta ei saa lämpöä auton sisälle. Joo, onhan auto mahd. saatu lämmitettyä sisätilanlämmittimellä, mutta se lämpö ehtii aika pian karata, jos lämmityslaite puhaltaa pelkkää kylmää ensimmäiset 5 min. Vähemmän kivaa tämä on, jos ikkunat alkavat huurtua liikkellelähdön jälkeen. Sittenpä on kiva vetäistä bussipysäkile tms. hätäparkkiin odottelemaan, että lämmityslaitteesta saisi henkosta ja ikkunat saisi pysymään auki...

        Juuri näin.
        Lisäksi osa lämmöstä karkaa ulkoilmaan siltä puolelta mikä ei ole moottorin kylkeä vasten.
        Omaan autoon sain valita myös Defan vesikiertoisen letkulämmittimen. Todella hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun lämmitetään moottoriöljy niin se säästää moottoria ja helpottaa käynnistymistä, se on tuon lämmittimen tehtävä ja on järkevämpi kuin lämmitin joka ilman vesikiertoa lämmittää jäähdytysnestettä ja monen sadan kilon metallista massaa.

        Harva moottori painaa satoja kiloja. Kevytmetalli on oikeasti kevyttä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.
        Lisäksi osa lämmöstä karkaa ulkoilmaan siltä puolelta mikä ei ole moottorin kylkeä vasten.
        Omaan autoon sain valita myös Defan vesikiertoisen letkulämmittimen. Todella hyvä.

        Aina lämpö karkaa ulospäin, aika harva moottori on lämpöeritetty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Surkea tapaus, ei saa lohkolämmitintä? Webastosta nyt puhumattakaan. No on kai siellä hinauskoukku etupäässä.

        Todella harvaan uudempaan autoon saa vanhanmallista lohkolämmitintä enää, mutta todella harva on auto johon ei saisi Webastoa tms...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todella harvaan uudempaan autoon saa vanhanmallista lohkolämmitintä enää, mutta todella harva on auto johon ei saisi Webastoa tms...

        Lohkolämmittimet ovat aikalailla museokamaa nykyään. Letkulämmitinkin osaa olla varsin tehokas, mutta harvaan autoon näitäkään oletusarvoisesti tarjotaan.

        Käytännössä letkulämmittimen pystyy asentamaan melkein autoon kuin autoon. Tietty vaatimuksena on nestekiertoinen jäähdytys, mutta ilmajäähdytteiset taitavat olla aika harvassa ;-D

        Ongelmia on 2:

        1. Letkulämmitin saattaa tuottaa huonon nestekierron vuoksi tilanteen, missä joku lämpöanturi kertoo moottorin olevan miltei käyntilämpöinen -> käynnistys ei onnistu, kun moottorinohjaus ei älyä rikastaa seosta kylmäkäynnistyksen vaatimalla tavalla.

        Tähän vaivaan auttaa kiertopumppu! Pumppua käytettäessä letkulämmitin asennetaan yleensä samaan tapaan kuin webasto eli lämmityslaitteen letkuihin. Nykyautoissahan lämmityslaitteen kennossa kiertää aina vesi ja lämpötila säädetään läpillä, millä ilmaa ohjataan lämmittimen kennon läpi/ohi.

        Kolme valmistajaa tarjoaa ratkaisuja:
        - Defa, lämmitin 230 V, mutta pumppu pelaa 12 voltilla, artistin ratkottavaksi jää, miten toteuttaa pumpun ohjaus päälle vain silloin, kun lämmitin on päällä -> ei jatkoon
        - Calix, lämmitin 230 V, pumppu 12 V, mutta pumpun mukana tulee aina muuntaja/liitäntälaite, joka sopii suoraan Calixin johtosarjaan
        - TT-Thermo, pumppu ja vastus samassa paketissa, tehojakin löytyy kilowattiluokassa, liitäntänä normi shukopistotulppa kumikaapelein (=laiton!) tai panssarikaapeli, jossa Defan pistoke päässä.... muutoin hemmetin hyvä, mutta näissä on PALJON tiivisteongelmia (vesi vuotaa pumpun sisään ja koko paska menee oikosulkuun) ja valmistaja kuittaa kaikki ongelmat asennusvirheinä!

        Ongelma n:o 2 koskee uusia Euro 6 autoja. Joku valopää on keksinyt, että päästökikkailun tms. ehkäisemiseksi auton kuuluu sytyttää moottorinvikavalo, jos pitkään seisseen auton moottorin lämpötila on selvästi ulkoilman lämpötilaa korkeampi. Lapsi meni pesuveden mukana eli tässä tuli ohimennen kiellettyä moottorin esilämmitys - ainakin tehokas esilämmitys (webasto / pumppukiertoinen sähkölämmitin).

        Omaa kokemusta ei ole näistä, mutta sen verta tosissaan ovat valmistajat olleet, ettei uusimmissa autoissa enää paljoa harrasteta esilämmitysmahdollisuutta.... jos webasto on ja siinä on esilämmitysmahdollisuus (dieseleissähän tämä on usein kytketty toimimaan vain moottorin käydessä), niin se on kytketty lämmittämään ainoastaan sisätilaa. Vähän siis omalla riskillä näiden lämmittimien leipominen euro 6 autoon....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lohkolämmittimet ovat aikalailla museokamaa nykyään. Letkulämmitinkin osaa olla varsin tehokas, mutta harvaan autoon näitäkään oletusarvoisesti tarjotaan.

        Käytännössä letkulämmittimen pystyy asentamaan melkein autoon kuin autoon. Tietty vaatimuksena on nestekiertoinen jäähdytys, mutta ilmajäähdytteiset taitavat olla aika harvassa ;-D

        Ongelmia on 2:

        1. Letkulämmitin saattaa tuottaa huonon nestekierron vuoksi tilanteen, missä joku lämpöanturi kertoo moottorin olevan miltei käyntilämpöinen -> käynnistys ei onnistu, kun moottorinohjaus ei älyä rikastaa seosta kylmäkäynnistyksen vaatimalla tavalla.

        Tähän vaivaan auttaa kiertopumppu! Pumppua käytettäessä letkulämmitin asennetaan yleensä samaan tapaan kuin webasto eli lämmityslaitteen letkuihin. Nykyautoissahan lämmityslaitteen kennossa kiertää aina vesi ja lämpötila säädetään läpillä, millä ilmaa ohjataan lämmittimen kennon läpi/ohi.

        Kolme valmistajaa tarjoaa ratkaisuja:
        - Defa, lämmitin 230 V, mutta pumppu pelaa 12 voltilla, artistin ratkottavaksi jää, miten toteuttaa pumpun ohjaus päälle vain silloin, kun lämmitin on päällä -> ei jatkoon
        - Calix, lämmitin 230 V, pumppu 12 V, mutta pumpun mukana tulee aina muuntaja/liitäntälaite, joka sopii suoraan Calixin johtosarjaan
        - TT-Thermo, pumppu ja vastus samassa paketissa, tehojakin löytyy kilowattiluokassa, liitäntänä normi shukopistotulppa kumikaapelein (=laiton!) tai panssarikaapeli, jossa Defan pistoke päässä.... muutoin hemmetin hyvä, mutta näissä on PALJON tiivisteongelmia (vesi vuotaa pumpun sisään ja koko paska menee oikosulkuun) ja valmistaja kuittaa kaikki ongelmat asennusvirheinä!

        Ongelma n:o 2 koskee uusia Euro 6 autoja. Joku valopää on keksinyt, että päästökikkailun tms. ehkäisemiseksi auton kuuluu sytyttää moottorinvikavalo, jos pitkään seisseen auton moottorin lämpötila on selvästi ulkoilman lämpötilaa korkeampi. Lapsi meni pesuveden mukana eli tässä tuli ohimennen kiellettyä moottorin esilämmitys - ainakin tehokas esilämmitys (webasto / pumppukiertoinen sähkölämmitin).

        Omaa kokemusta ei ole näistä, mutta sen verta tosissaan ovat valmistajat olleet, ettei uusimmissa autoissa enää paljoa harrasteta esilämmitysmahdollisuutta.... jos webasto on ja siinä on esilämmitysmahdollisuus (dieseleissähän tämä on usein kytketty toimimaan vain moottorin käydessä), niin se on kytketty lämmittämään ainoastaan sisätilaa. Vähän siis omalla riskillä näiden lämmittimien leipominen euro 6 autoon....

        Tuo euro 6 koskee kolmen auton valmistajan diesel moottoreita (esilämmitys kielto) Ei koske käsittääkseni bensiini moottoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo euro 6 koskee kolmen auton valmistajan diesel moottoreita (esilämmitys kielto) Ei koske käsittääkseni bensiini moottoreita.

        Koskee myös bensiini moottoreita. Juuri tänään asian selvittelen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koskee myös bensiini moottoreita. Juuri tänään asian selvittelen.

        Lämmintalli osake Ainut vaihtoehto olisi uuden sukupolven skeida kinnereille a 50 000€


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitään.

        Tuo näppärä vaan ei oikeasti lämmitä mitää::: Ei sen tarvitse lämmittää enempää kuin tarvittava. Siis että se pyörii startilla liukkaasti. Sen vain olla muutamia tunteja kauemmin kuin lohkolämmittimen


    • Anonyymi

      Voihan Dusteriin laitaa Webaston ,lisävarusteita löytyy . Laitoin puhelin ohjauksella on vaivaton käyttää. Akku on riittänyt hyvin , ollut puoli vuotta lämmitin käytössä .Nytkin -20° pakkasta lämmitin 30min päällä lämmin auto lähteä ajelemaan.

      • Anonyymi

        Onko niillä valmiuksia laittaa Dacialiikkeessä Webastoa vai pitääkö se laitattaa jossaiin muualla? Kuuluuko Webasto Dacian lisävarustuksiin?


      • Anonyymi

        Ei voi enää laittaa näihin uusiin moottoreihin muuta kuin lämmittämään sisätilaa.


    • Anonyymi

      Laittavat liikkeessa, mutta voi sen laittaa muuallakin. Lisä varusteena löytyy pakettina hinnoiteltu.

      • Anonyymi

        Siis pitää lämmittää moottori ja kabiini fossiilisilla polttoaineilla kun lohkolämppärille kelpaisi fossiilivapaa vesi-tai tuulisähkö. Kestävämpi kehitys olisi tuo "vanhanaikainen" sähkövastus.
        Eikä se vebasto välttämättä kestä edes auton koko ikää niinkuin ympäristöystävällinen lohkolämppäri. Todennäköisesti kuitenkin pidempään kuin VW:n ketjujakopää. Kyllä omassa autossani tuo "säteilylämmitin" on jostain surkean ja toivottoman välimaastosta. Tosin ei juurikaan haitaa kun on lämmin talli, mutta kokeiltu on ja huonoksi havaittu. Ei kaikki nykyhimmelit ole vanhaa, hyväksi testatun veroista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis pitää lämmittää moottori ja kabiini fossiilisilla polttoaineilla kun lohkolämppärille kelpaisi fossiilivapaa vesi-tai tuulisähkö. Kestävämpi kehitys olisi tuo "vanhanaikainen" sähkövastus.
        Eikä se vebasto välttämättä kestä edes auton koko ikää niinkuin ympäristöystävällinen lohkolämppäri. Todennäköisesti kuitenkin pidempään kuin VW:n ketjujakopää. Kyllä omassa autossani tuo "säteilylämmitin" on jostain surkean ja toivottoman välimaastosta. Tosin ei juurikaan haitaa kun on lämmin talli, mutta kokeiltu on ja huonoksi havaittu. Ei kaikki nykyhimmelit ole vanhaa, hyväksi testatun veroista.

        Millä lämmität tallin ? Webasto polttaa niin puhtaasti, että puhdistaa saastunutta kaupunki ilmaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä lämmität tallin ? Webasto polttaa niin puhtaasti, että puhdistaa saastunutta kaupunki ilmaa.

        Ilmalämpöpumpulla lämmitän. Vebasto polttaa yhtä "puhtaasti" kuin mikä tahansa ölypoltin
        fossiilisia polttoaineita. Pitäisi ehdottomasti laskea myös auton päästöihin ja maksaa siitä päästöveroa. Kuhea saastuttaja verrattuna sähköön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmalämpöpumpulla lämmitän. Vebasto polttaa yhtä "puhtaasti" kuin mikä tahansa ölypoltin
        fossiilisia polttoaineita. Pitäisi ehdottomasti laskea myös auton päästöihin ja maksaa siitä päästöveroa. Kuhea saastuttaja verrattuna sähköön.

        Kunnon laatuakku ja ylläpitolaturi. Ei vaikeuksia suomen oloissa.
        Ja antaa käydä tyhjäkäynnillä ennen kuin lähtee ajamaan sanokoon vihreät tai naapurit mitä tykkäävät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmalämpöpumpulla lämmitän. Vebasto polttaa yhtä "puhtaasti" kuin mikä tahansa ölypoltin
        fossiilisia polttoaineita. Pitäisi ehdottomasti laskea myös auton päästöihin ja maksaa siitä päästöveroa. Kuhea saastuttaja verrattuna sähköön.

        Webaston käytöstä pitäs saada vähennystä päästöistä esilämmitys vähentää päästöjä ~40% verrattuna lämmittämättömään moottoriin. Sinä aikana kun moottori lämpiää norm lämpöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Webaston käytöstä pitäs saada vähennystä päästöistä esilämmitys vähentää päästöjä ~40% verrattuna lämmittämättömään moottoriin. Sinä aikana kun moottori lämpiää norm lämpöön.

        Minä näin kaupan pihalla vasta uuden Dusterin jossa oli tuollainen normaali lohkolämmittimen pistoke nokalla mikä on omassa autossanikin? Mikä se sitten oli jos ei lohkolämmittimen pistike?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon laatuakku ja ylläpitolaturi. Ei vaikeuksia suomen oloissa.
        Ja antaa käydä tyhjäkäynnillä ennen kuin lähtee ajamaan sanokoon vihreät tai naapurit mitä tykkäävät.

        Kunnon laatuakku ja ylläpitolaturi. Tuo on kyllä hulluinta startata auto 25-35 asteen pakkasilla käyntiin ilman minkäänlaista lämpöä !


    • Anonyymi

      Eikös Dacia käytä vanhempia rellun moottoreita. Eikö siis relluun ole saanut lohkolämmitintä?

    • Anonyymi

      Daciaan ei saa asentaa yhtään mitään. Dacia on köyhien ja mannejen auto. Jos haluat luksusta osta oikea menopeli.

      • Anonyymi

        Eiköhän se ole loppuunajettu vanha mersu, joka on kyseisten kansanryhmien kulkupeli.


      • Anonyymi

        Daciaan ei saa asentaa yhtään mitään:: Siihen omistajalla on varaa ostaa uusi lämmitin mutta nämä luxusjahkailijat usein etsivät tavaransa romuloista kun ei enää ole varaa ostaa uusia !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Daciaan ei saa asentaa yhtään mitään:: Siihen omistajalla on varaa ostaa uusi lämmitin mutta nämä luxusjahkailijat usein etsivät tavaransa romuloista kun ei enää ole varaa ostaa uusia !!

        Daciapöllöt luulee että vaihtoehdot on joko mersu tai dacia. Minä ajelen Renaultilla ja daciaan en koske pitkällää kepilläkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Daciapöllöt luulee että vaihtoehdot on joko mersu tai dacia. Minä ajelen Renaultilla ja daciaan en koske pitkällää kepilläkään.

        Dacia= Renault, tekniikaltaan.


    • Anonyymi

      Katsokaas nettiautosta myynti-ilmoituksia, joka ikisessä dusterissa on lohkolämmitin.

      • Anonyymi

        Mistä sen tietää että niissä on? Näyttääkö nettiauto kuvaa siitä puskurista vai sanooko myynti-ilmoitus että autossa on lohkolämmitin?


      • Anonyymi

        Ehkä vanhoihin on saanut.


    • Anonyymi

      On kyllä ollut monenlaista moottorilämmitintä minullakin eri autoissa mutta olen nykyään kontaktilämmittimen kannalla ja siellä ei tarvitse olla 40-60 C, se moottori toimii aivan samalla lailla vaikka moottorissa olis 0 C. Tarttee vain tuplata tuo lämmitys aika verrattuna vesitila lämmittäjään . Jos auto sitten ei lämpeä ennen kuin on ajanut 10 km tai enämmän niin vaihda kunnon autoon Renault tai Dacia pensiini malliin , se lämpeää puolessa tuosta kymmenestä kilometristä. En kuitenkaan suosittele että akkulaturi yöksi ja ilman lämmitintä käyntiin kovilla pakkasilla !!

      • Anonyymi

        Mitä jaakausta, eikö voi sanoa suoraan ettei saa lohkolämmitintä. mikä ihmeen sätelilylämmitin, leivänpaahdinko moottorin alle?


    • Anonyymi

      Jos menet samaa asiaa kysymään dacia jälleenmyyjältä sinut häädetään pois liikkeestä.

      • Anonyymi

        Ei häädetä, yritetään myydä paskaa paketissa nimeltä Dacia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei häädetä, yritetään myydä paskaa paketissa nimeltä Dacia.

        ...Ilman lohkolämmitintä. Ompa vaikeaa saada tietää miten Dacialla pärjää kovilla pakkasilla.
        Mistä sellainen tieto, että Lohkolämmitin on museokamaa? Edelleenkin autoviisaat kehoittaa oppaissaan lämmittämään autoa tietyn johdon päässä että päästöt alenee, akku säästyy, kone säästyy, tarkoittaneeko ne vanhoja autoja? Tuskin.


    • Anonyymi

      Defa järjestelmä . Säteilylämmitin öljypohjaan,sisätilanlämmitin 1400w ja akkulaturi .Noin tunnin talviaamuisin töpselissä hyvin on käymään lähtenyt öljyt notkeat, akku täynnä , sisällä lämmin .Suosittelen kaikkiin autoihin.Auton kannalta parempi lämmittää öljy veden sijaan.Jos lyhyttä matkaa ajaa viimasuoja nokkaan niin vesikin lämpenee nopeasti .

    • Anonyymi

      esim puuilosta letkuun asennettav; lämppärille menevä letku oikki, lämmitin väliin ja töpseli seinään. Toiminut pari vuotta.

    • Anonyymi

      Dissausta ! ! ! Älä kommentoi ! ! ! Kommentoimalla jatkat trollitehtaan toimintaa ! ! ! Ei kommenttia ! ! ! Ei trollia ! ! !

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1731
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1371
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1337
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      11
      1330
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1294
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1274
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1240
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1200
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe