Olisi kiva kuulla asiallisia mielipiteitä kyseisestä autosta.
Mazda cx 30
22
3642
Vastaukset
- Anonyymi
Kävin koeistumassa, nättihän se on sisältä ja ulkoa mutta citymaastureista en niin perusta.
- Anonyymi
Niin, mitään muuta järkeähän noissa citymaastureissa ei olekaan kuin se että vanhempi köhmyrämpikin immeinen pääsee vähän helpommin autoon ja pois. Muuten ihan turhakkeita ovat ne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mitään muuta järkeähän noissa citymaastureissa ei olekaan kuin se että vanhempi köhmyrämpikin immeinen pääsee vähän helpommin autoon ja pois. Muuten ihan turhakkeita ovat ne.
"Turhake"?? Eiköhän seniorit ole aika ostovoimaista porukkaa, että luulisi olevan kysyntää.
- Anonyymi
Perus japsi, kannattaa pitää molemmat kädet kiinni ratissa ettei karkaa.
- Anonyymi
Ainakaan sinulla ei ole kokemusta kyseisestä autosta. Se kävi tässä kyllä selväksi.
- Anonyymi
Sinä Saksatero tai jenkkitero et ole koskaan Mazdaa ajanut. Todellisuudessahan Skyactiv Mazdat ovat hyvin tarkasti ratin ohjausliikkeitä tottelevia, suuntavakaita autoja jotka menevät suoraan kuin junat jos autossa on laadukkaat renkaat, autossa ei ole mitään teknisiä vikoja. Toki huono kuski pystyy aiheuttamaan Mazdallakin onnettomuuden koska fysiikan lait pätevät kaikkiin autoihin, eikä mikään turvajärjestelmä pysty kumoamaan fysiikan lakeja.
2017 alkaen valmistetuissa Mazdoissa G-Vectoring Control järjestelmä tehostaa koko auton reagointia kuskin tekemiin ratin pyöritysliikkeisiin vähentäen hieman auton aliohjautumista ja yliohjautumista liukkaillakin keleillä. Esim. talvella hieman ripeämpi liikkeelle lähtö risteyksestä tuntuu mukavammalta kun rattia kääntäessä auto ei vahingossa sudi ja yliohjaa tai aliohjaa låheskään niin herkästi kuin ilman tätä järjestelmää.
Tuossa on koeajoa etuvetoisella Mazda CX-30 Skyactiv-X 180hv/224Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=bi1cWgMpIKQ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä Saksatero tai jenkkitero et ole koskaan Mazdaa ajanut. Todellisuudessahan Skyactiv Mazdat ovat hyvin tarkasti ratin ohjausliikkeitä tottelevia, suuntavakaita autoja jotka menevät suoraan kuin junat jos autossa on laadukkaat renkaat, autossa ei ole mitään teknisiä vikoja. Toki huono kuski pystyy aiheuttamaan Mazdallakin onnettomuuden koska fysiikan lait pätevät kaikkiin autoihin, eikä mikään turvajärjestelmä pysty kumoamaan fysiikan lakeja.
2017 alkaen valmistetuissa Mazdoissa G-Vectoring Control järjestelmä tehostaa koko auton reagointia kuskin tekemiin ratin pyöritysliikkeisiin vähentäen hieman auton aliohjautumista ja yliohjautumista liukkaillakin keleillä. Esim. talvella hieman ripeämpi liikkeelle lähtö risteyksestä tuntuu mukavammalta kun rattia kääntäessä auto ei vahingossa sudi ja yliohjaa tai aliohjaa låheskään niin herkästi kuin ilman tätä järjestelmää.
Tuossa on koeajoa etuvetoisella Mazda CX-30 Skyactiv-X 180hv/224Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=bi1cWgMpIKQcx-3 nyt ei ollut kovin jömy ajettava, pikkuauton alusta.
- Anonyymi
Alla M6 2017, mutta tuo olisi varmasti ollut vaihtoehto... Hieno sisältä, mutta en usko ajotuntuman pääsevän 6:n tasolle, sillä voi päästellä reikä päässä horisonttiin miljoonaa, paras ajamani etuveto ikinä. Ne 6 muuta oli nelivetoja...
- Anonyymi
Minäpä kärräytän sinut kun ajat nuin kovvaa ylinoppeutta. Loppuu se hurjastelu. -Kele!
- Anonyymi
Kerran kun ostaa citymaasturin niin matalaan autoon ei ole paluuta,on se niin helppoa
mennä ja lähteä autosta ja jopa etuvetoisena korkeus hyödyllinen lumessa ,ei jää pohjasta kiinni.CX 30 on hienon näköinen niin sisältä kuin ulkoakin ,nykyinen
automme CX 5 mutta ehkä seuraava on 30- Anonyymi
Höpö höpö, minä vaihdoin korkean ja horjuvan citymaasturitötterön maanläheisempään malliin eikä siitä ole paluuta.
Aivan erilainen ajonhallinta. - Anonyymi
Jäätkö useinkin pohjasta kiinni normaalikorkuisella? Itse olen ajanut 9v madalletulla ja 5v normaalikorkuisella, kertaakaan ei ole pohjasta jäänyt kiinni. Nelivedolle sen sijaan olisi jatkuvasti tarvetta kun lähtee liikkeelle liukkaista risteyksistä, hyvin hidasta matelua kun 2-veto yrittää löytää pitoa.
Siksi pidän etuvetoista katumaasturia aika järjettömänä mallina. Ehkä mummot ja paapat istuvat siihen vähän mukavammin mutta muuten ei ole järkeä pilata ajettavuutta huojuvalla korkeudella ilman että kuitenkaan olisi kunnon etenemiskykyä nelivedolla.
Kyllä nelivetoinen normaalikorkuinen etenee paljon paremmin kuin korkea etuveto. Mazda 3 AWD varmasti päihittäisi talvi-etenimskyvyssä etuvetoisen CX-30. Lisäksi nelivedosta hyötyä melkein joka talvipäivä liikkeellelähdöissä, korkeudesta hyötyä etenemiskyvyn kannalta tasan 0 kertaa viimeisen 14v aikana ainakin minun tapauksessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jäätkö useinkin pohjasta kiinni normaalikorkuisella? Itse olen ajanut 9v madalletulla ja 5v normaalikorkuisella, kertaakaan ei ole pohjasta jäänyt kiinni. Nelivedolle sen sijaan olisi jatkuvasti tarvetta kun lähtee liikkeelle liukkaista risteyksistä, hyvin hidasta matelua kun 2-veto yrittää löytää pitoa.
Siksi pidän etuvetoista katumaasturia aika järjettömänä mallina. Ehkä mummot ja paapat istuvat siihen vähän mukavammin mutta muuten ei ole järkeä pilata ajettavuutta huojuvalla korkeudella ilman että kuitenkaan olisi kunnon etenemiskykyä nelivedolla.
Kyllä nelivetoinen normaalikorkuinen etenee paljon paremmin kuin korkea etuveto. Mazda 3 AWD varmasti päihittäisi talvi-etenimskyvyssä etuvetoisen CX-30. Lisäksi nelivedosta hyötyä melkein joka talvipäivä liikkeellelähdöissä, korkeudesta hyötyä etenemiskyvyn kannalta tasan 0 kertaa viimeisen 14v aikana ainakin minun tapauksessa.Miten niin horjuva. Olen nyt ajannut 10v SUV eri merkeillä eikä mikään niistä ollut horjuva. En kyllä ymmärrä, onhan paljon helpommin astua sisään ja ulos autosta. Olisi kiva tietää että mikä merkki on horjuva, voi olla että joku jenkki malli mutta ei euroopalaiset merkit.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Höpö höpö, minä vaihdoin korkean ja horjuvan citymaasturitötterön maanläheisempään malliin eikä siitä ole paluuta.
Aivan erilainen ajonhallinta.Japanilaisista autoista Mazda, Honda, Subaru citymaasturit ovat paljon vakaampia ja urheilullisempia autoja. Kirjoitat selvästi jostakin Suzukista(esim. Vitara) tai Toyotasta jotka kyllä horjuvat herkemmin suuremmissa ajonopeuksissa.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Japanilaisista autoista Mazda, Honda, Subaru citymaasturit ovat paljon vakaampia ja urheilullisempia autoja. Kirjoitat selvästi jostakin Suzukista(esim. Vitara) tai Toyotasta jotka kyllä horjuvat herkemmin suuremmissa ajonopeuksissa.
Heh, matsa sai kamalat moitteet tm koeajossa ja subarussa kovin paljo teknisiä onkelmia ja suuria vikoja ja honda on mopojen valmistaja, autoja ei ole ikuna osannu tehä.
- Anonyymi
Olen ajanut yli 30 vuotta "oikeilla" maastureilla ja olihan se hienoa 80-luvulla kyykyttää silloisia huippuautoja 2200 kg painavalla maasturilla talvella, HJ61 oli seuraavissa valoissa kirjainautojen (RS CRX whatever) vasta lähestyessä.
Ajelin pitkään Volvoilla (240), maailman paras auto, kunnes 2007 haksahdin Toyotan D-CAT Aurikseen, sillä mentiin 2009 ja 210 tkm, en kehu.
2009 eka Mazda6 ja viistoperä, keulassa diesel.
Hieno peli mutta ajovalot ahterista, osin siitä syystä supi tuli motarilla keulaan.
Pajareissulta tilasin uuden 6:n koska väliluokkaan sai xenonit. Ex-muija tajusi vasta 2 vk viiveellä, että mulla oli uusi auto...
GH olis ollut varmaan paras Mazda ikinä, mutta Forssan Deltan huolto oli kädetön. Ekasta loppui takajarrupalat kuukausi ennen uutta. Huolloissa kytätään etupaloja ja nykyautot käyttävät takajarruja...
GH facelift sai kääntyvät xenonit ja hukkasi ratista tapahtuvat ilmastoinnin säädöt. - Anonyymi
Auto on asiallinen japski, jolla voi ajaa huolettomia kilometrejä, mutta ulkonäkö..... Lähes aina Mazdat ovat Nättejä ja Cooleja ulkonäöltään mutta tämän kyseisen automallin ulkonäkö ei sytytä, toki aggressiivisuutta on. Voin suositella autoa, mutta Cx30 ei valitettavasti yllä Cx5 tasolle. Luotettavuudesta auto saa täydet viisi tähteä, mutta tiloista vain neljä tähteä. Auto sopii kyllä tiloiltaan 4 henkiselle perheelle hyvinkin joskin 5 henkiselle myös. Cx30 on oikeasti arvokkaampi kuin liiankin edullinen hinta kertoo ja sama juttu kaikissa Mazdoissa. Suorituskyvyssä ei jää jälkeen, Voittaa skoda Karoqin ja Kamiqin suorituskyvyssä joten se on Hyvä. Loppujen lopuksi erinomainen auto, jopa pidemmillikken matkoille;)
- Anonyymi
Pari testiä ainakin olen lukenut missä mainittiin:
-sisätiloiltaan yhtä ylellinen ja laadukkaan oloinen kuin toimittajan samana päivänä koeajettu BMW
-Ainakin kolmosessa skyactiv X kulutti reippaassakin koeajossa tasan 5,0 l/100 ihan kuten WLTP lupaa, eli kulutus pysyy käytännössäkin hyvin pienenä ainakin X moottorilla - Anonyymi
Mieleen tulee yksi ominaisuus yli muiden. Luotettavuus. Se on siinä.
- Anonyymi
Kattopelti on folioluokkaa. Kolo tulee sormella painamalla.
Moottoritekniikka vanhanaikaista, bensa maistuu eikä kulkupuoli vakuuta.
Vähän kyllä hempulilta tuntuu. Sisälokasuojaan taakse tuli reikä, varmaan kivi tai nasta. Hyh.
Muotoilu kivaa ja värit, siinäpä suurimmat plussat.- Anonyymi
Höpö, höpö...
- Anonyymi
Mazda on tötterö. Kuihtuva automerkki. Vain aageen tuotteita talliin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4523849Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743036Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461440- 831254
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m19117817-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291112Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14892- 57854
Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen58846Et voi pettää minua nainen
Niin kauan kun ei olla yhdessä. Silti tykkään sinusta. Ehkä me vielä päädymme yhteen, mutta en voi toivoa sulta nyt mitä68770