Mazda cx 30

Anonyymi

Olisi kiva kuulla asiallisia mielipiteitä kyseisestä autosta.

15

2750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kävin koeistumassa, nättihän se on sisältä ja ulkoa mutta citymaastureista en niin perusta.

      • Anonyymi

        Niin, mitään muuta järkeähän noissa citymaastureissa ei olekaan kuin se että vanhempi köhmyrämpikin immeinen pääsee vähän helpommin autoon ja pois. Muuten ihan turhakkeita ovat ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mitään muuta järkeähän noissa citymaastureissa ei olekaan kuin se että vanhempi köhmyrämpikin immeinen pääsee vähän helpommin autoon ja pois. Muuten ihan turhakkeita ovat ne.

        "Turhake"?? Eiköhän seniorit ole aika ostovoimaista porukkaa, että luulisi olevan kysyntää.


    • Anonyymi

      Perus japsi, kannattaa pitää molemmat kädet kiinni ratissa ettei karkaa.

      • Anonyymi

        Ainakaan sinulla ei ole kokemusta kyseisestä autosta. Se kävi tässä kyllä selväksi.


      • Anonyymi

        Sinä Saksatero tai jenkkitero et ole koskaan Mazdaa ajanut. Todellisuudessahan Skyactiv Mazdat ovat hyvin tarkasti ratin ohjausliikkeitä tottelevia, suuntavakaita autoja jotka menevät suoraan kuin junat jos autossa on laadukkaat renkaat, autossa ei ole mitään teknisiä vikoja. Toki huono kuski pystyy aiheuttamaan Mazdallakin onnettomuuden koska fysiikan lait pätevät kaikkiin autoihin, eikä mikään turvajärjestelmä pysty kumoamaan fysiikan lakeja.

        2017 alkaen valmistetuissa Mazdoissa G-Vectoring Control järjestelmä tehostaa koko auton reagointia kuskin tekemiin ratin pyöritysliikkeisiin vähentäen hieman auton aliohjautumista ja yliohjautumista liukkaillakin keleillä. Esim. talvella hieman ripeämpi liikkeelle lähtö risteyksestä tuntuu mukavammalta kun rattia kääntäessä auto ei vahingossa sudi ja yliohjaa tai aliohjaa låheskään niin herkästi kuin ilman tätä järjestelmää.

        Tuossa on koeajoa etuvetoisella Mazda CX-30 Skyactiv-X 180hv/224Nm.
        https://www.youtube.com/watch?v=bi1cWgMpIKQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Saksatero tai jenkkitero et ole koskaan Mazdaa ajanut. Todellisuudessahan Skyactiv Mazdat ovat hyvin tarkasti ratin ohjausliikkeitä tottelevia, suuntavakaita autoja jotka menevät suoraan kuin junat jos autossa on laadukkaat renkaat, autossa ei ole mitään teknisiä vikoja. Toki huono kuski pystyy aiheuttamaan Mazdallakin onnettomuuden koska fysiikan lait pätevät kaikkiin autoihin, eikä mikään turvajärjestelmä pysty kumoamaan fysiikan lakeja.

        2017 alkaen valmistetuissa Mazdoissa G-Vectoring Control järjestelmä tehostaa koko auton reagointia kuskin tekemiin ratin pyöritysliikkeisiin vähentäen hieman auton aliohjautumista ja yliohjautumista liukkaillakin keleillä. Esim. talvella hieman ripeämpi liikkeelle lähtö risteyksestä tuntuu mukavammalta kun rattia kääntäessä auto ei vahingossa sudi ja yliohjaa tai aliohjaa låheskään niin herkästi kuin ilman tätä järjestelmää.

        Tuossa on koeajoa etuvetoisella Mazda CX-30 Skyactiv-X 180hv/224Nm.
        https://www.youtube.com/watch?v=bi1cWgMpIKQ

        cx-3 nyt ei ollut kovin jömy ajettava, pikkuauton alusta.


    • Anonyymi

      Alla M6 2017, mutta tuo olisi varmasti ollut vaihtoehto... Hieno sisältä, mutta en usko ajotuntuman pääsevän 6:n tasolle, sillä voi päästellä reikä päässä horisonttiin miljoonaa, paras ajamani etuveto ikinä. Ne 6 muuta oli nelivetoja...

      • Anonyymi

        Minäpä kärräytän sinut kun ajat nuin kovvaa ylinoppeutta. Loppuu se hurjastelu. -Kele!


    • Anonyymi

      Kerran kun ostaa citymaasturin niin matalaan autoon ei ole paluuta,on se niin helppoa
      mennä ja lähteä autosta ja jopa etuvetoisena korkeus hyödyllinen lumessa ,ei jää pohjasta kiinni.CX 30 on hienon näköinen niin sisältä kuin ulkoakin ,nykyinen
      automme CX 5 mutta ehkä seuraava on 30

      • Anonyymi

        Höpö höpö, minä vaihdoin korkean ja horjuvan citymaasturitötterön maanläheisempään malliin eikä siitä ole paluuta.
        Aivan erilainen ajonhallinta.


      • Anonyymi

        Jäätkö useinkin pohjasta kiinni normaalikorkuisella? Itse olen ajanut 9v madalletulla ja 5v normaalikorkuisella, kertaakaan ei ole pohjasta jäänyt kiinni. Nelivedolle sen sijaan olisi jatkuvasti tarvetta kun lähtee liikkeelle liukkaista risteyksistä, hyvin hidasta matelua kun 2-veto yrittää löytää pitoa.

        Siksi pidän etuvetoista katumaasturia aika järjettömänä mallina. Ehkä mummot ja paapat istuvat siihen vähän mukavammin mutta muuten ei ole järkeä pilata ajettavuutta huojuvalla korkeudella ilman että kuitenkaan olisi kunnon etenemiskykyä nelivedolla.

        Kyllä nelivetoinen normaalikorkuinen etenee paljon paremmin kuin korkea etuveto. Mazda 3 AWD varmasti päihittäisi talvi-etenimskyvyssä etuvetoisen CX-30. Lisäksi nelivedosta hyötyä melkein joka talvipäivä liikkeellelähdöissä, korkeudesta hyötyä etenemiskyvyn kannalta tasan 0 kertaa viimeisen 14v aikana ainakin minun tapauksessa.


    • Anonyymi

      Olen ajanut yli 30 vuotta "oikeilla" maastureilla ja olihan se hienoa 80-luvulla kyykyttää silloisia huippuautoja 2200 kg painavalla maasturilla talvella, HJ61 oli seuraavissa valoissa kirjainautojen (RS CRX whatever) vasta lähestyessä.

      Ajelin pitkään Volvoilla (240), maailman paras auto, kunnes 2007 haksahdin Toyotan D-CAT Aurikseen, sillä mentiin 2009 ja 210 tkm, en kehu.

      2009 eka Mazda6 ja viistoperä, keulassa diesel.

      Hieno peli mutta ajovalot ahterista, osin siitä syystä supi tuli motarilla keulaan.

      Pajareissulta tilasin uuden 6:n koska väliluokkaan sai xenonit. Ex-muija tajusi vasta 2 vk viiveellä, että mulla oli uusi auto...

      GH olis ollut varmaan paras Mazda ikinä, mutta Forssan Deltan huolto oli kädetön. Ekasta loppui takajarrupalat kuukausi ennen uutta. Huolloissa kytätään etupaloja ja nykyautot käyttävät takajarruja...

      GH facelift sai kääntyvät xenonit ja hukkasi ratista tapahtuvat ilmastoinnin säädöt.

    • Anonyymi

      Auto on asiallinen japski, jolla voi ajaa huolettomia kilometrejä, mutta ulkonäkö..... Lähes aina Mazdat ovat Nättejä ja Cooleja ulkonäöltään mutta tämän kyseisen automallin ulkonäkö ei sytytä, toki aggressiivisuutta on. Voin suositella autoa, mutta Cx30 ei valitettavasti yllä Cx5 tasolle. Luotettavuudesta auto saa täydet viisi tähteä, mutta tiloista vain neljä tähteä. Auto sopii kyllä tiloiltaan 4 henkiselle perheelle hyvinkin joskin 5 henkiselle myös. Cx30 on oikeasti arvokkaampi kuin liiankin edullinen hinta kertoo ja sama juttu kaikissa Mazdoissa. Suorituskyvyssä ei jää jälkeen, Voittaa skoda Karoqin ja Kamiqin suorituskyvyssä joten se on Hyvä. Loppujen lopuksi erinomainen auto, jopa pidemmillikken matkoille;)

    • Anonyymi

      Pari testiä ainakin olen lukenut missä mainittiin:
      -sisätiloiltaan yhtä ylellinen ja laadukkaan oloinen kuin toimittajan samana päivänä koeajettu BMW
      -Ainakin kolmosessa skyactiv X kulutti reippaassakin koeajossa tasan 5,0 l/100 ihan kuten WLTP lupaa, eli kulutus pysyy käytännössäkin hyvin pienenä ainakin X moottorilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      9849
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      402
      4266
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      2956
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2845
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      226
      2640
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2634
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      152
      1833
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      69
      1676
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1610
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe