Olisi kiva kuulla asiallisia mielipiteitä kyseisestä autosta.
Mazda cx 30
15
3274
Vastaukset
- Anonyymi
Kävin koeistumassa, nättihän se on sisältä ja ulkoa mutta citymaastureista en niin perusta.
- Anonyymi
Niin, mitään muuta järkeähän noissa citymaastureissa ei olekaan kuin se että vanhempi köhmyrämpikin immeinen pääsee vähän helpommin autoon ja pois. Muuten ihan turhakkeita ovat ne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin, mitään muuta järkeähän noissa citymaastureissa ei olekaan kuin se että vanhempi köhmyrämpikin immeinen pääsee vähän helpommin autoon ja pois. Muuten ihan turhakkeita ovat ne.
"Turhake"?? Eiköhän seniorit ole aika ostovoimaista porukkaa, että luulisi olevan kysyntää.
- Anonyymi
Perus japsi, kannattaa pitää molemmat kädet kiinni ratissa ettei karkaa.
- Anonyymi
Ainakaan sinulla ei ole kokemusta kyseisestä autosta. Se kävi tässä kyllä selväksi.
- Anonyymi
Sinä Saksatero tai jenkkitero et ole koskaan Mazdaa ajanut. Todellisuudessahan Skyactiv Mazdat ovat hyvin tarkasti ratin ohjausliikkeitä tottelevia, suuntavakaita autoja jotka menevät suoraan kuin junat jos autossa on laadukkaat renkaat, autossa ei ole mitään teknisiä vikoja. Toki huono kuski pystyy aiheuttamaan Mazdallakin onnettomuuden koska fysiikan lait pätevät kaikkiin autoihin, eikä mikään turvajärjestelmä pysty kumoamaan fysiikan lakeja.
2017 alkaen valmistetuissa Mazdoissa G-Vectoring Control järjestelmä tehostaa koko auton reagointia kuskin tekemiin ratin pyöritysliikkeisiin vähentäen hieman auton aliohjautumista ja yliohjautumista liukkaillakin keleillä. Esim. talvella hieman ripeämpi liikkeelle lähtö risteyksestä tuntuu mukavammalta kun rattia kääntäessä auto ei vahingossa sudi ja yliohjaa tai aliohjaa låheskään niin herkästi kuin ilman tätä järjestelmää.
Tuossa on koeajoa etuvetoisella Mazda CX-30 Skyactiv-X 180hv/224Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=bi1cWgMpIKQ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinä Saksatero tai jenkkitero et ole koskaan Mazdaa ajanut. Todellisuudessahan Skyactiv Mazdat ovat hyvin tarkasti ratin ohjausliikkeitä tottelevia, suuntavakaita autoja jotka menevät suoraan kuin junat jos autossa on laadukkaat renkaat, autossa ei ole mitään teknisiä vikoja. Toki huono kuski pystyy aiheuttamaan Mazdallakin onnettomuuden koska fysiikan lait pätevät kaikkiin autoihin, eikä mikään turvajärjestelmä pysty kumoamaan fysiikan lakeja.
2017 alkaen valmistetuissa Mazdoissa G-Vectoring Control järjestelmä tehostaa koko auton reagointia kuskin tekemiin ratin pyöritysliikkeisiin vähentäen hieman auton aliohjautumista ja yliohjautumista liukkaillakin keleillä. Esim. talvella hieman ripeämpi liikkeelle lähtö risteyksestä tuntuu mukavammalta kun rattia kääntäessä auto ei vahingossa sudi ja yliohjaa tai aliohjaa låheskään niin herkästi kuin ilman tätä järjestelmää.
Tuossa on koeajoa etuvetoisella Mazda CX-30 Skyactiv-X 180hv/224Nm.
https://www.youtube.com/watch?v=bi1cWgMpIKQcx-3 nyt ei ollut kovin jömy ajettava, pikkuauton alusta.
- Anonyymi
Alla M6 2017, mutta tuo olisi varmasti ollut vaihtoehto... Hieno sisältä, mutta en usko ajotuntuman pääsevän 6:n tasolle, sillä voi päästellä reikä päässä horisonttiin miljoonaa, paras ajamani etuveto ikinä. Ne 6 muuta oli nelivetoja...
- Anonyymi
Minäpä kärräytän sinut kun ajat nuin kovvaa ylinoppeutta. Loppuu se hurjastelu. -Kele!
- Anonyymi
Kerran kun ostaa citymaasturin niin matalaan autoon ei ole paluuta,on se niin helppoa
mennä ja lähteä autosta ja jopa etuvetoisena korkeus hyödyllinen lumessa ,ei jää pohjasta kiinni.CX 30 on hienon näköinen niin sisältä kuin ulkoakin ,nykyinen
automme CX 5 mutta ehkä seuraava on 30- Anonyymi
Höpö höpö, minä vaihdoin korkean ja horjuvan citymaasturitötterön maanläheisempään malliin eikä siitä ole paluuta.
Aivan erilainen ajonhallinta. - Anonyymi
Jäätkö useinkin pohjasta kiinni normaalikorkuisella? Itse olen ajanut 9v madalletulla ja 5v normaalikorkuisella, kertaakaan ei ole pohjasta jäänyt kiinni. Nelivedolle sen sijaan olisi jatkuvasti tarvetta kun lähtee liikkeelle liukkaista risteyksistä, hyvin hidasta matelua kun 2-veto yrittää löytää pitoa.
Siksi pidän etuvetoista katumaasturia aika järjettömänä mallina. Ehkä mummot ja paapat istuvat siihen vähän mukavammin mutta muuten ei ole järkeä pilata ajettavuutta huojuvalla korkeudella ilman että kuitenkaan olisi kunnon etenemiskykyä nelivedolla.
Kyllä nelivetoinen normaalikorkuinen etenee paljon paremmin kuin korkea etuveto. Mazda 3 AWD varmasti päihittäisi talvi-etenimskyvyssä etuvetoisen CX-30. Lisäksi nelivedosta hyötyä melkein joka talvipäivä liikkeellelähdöissä, korkeudesta hyötyä etenemiskyvyn kannalta tasan 0 kertaa viimeisen 14v aikana ainakin minun tapauksessa.
- Anonyymi
Olen ajanut yli 30 vuotta "oikeilla" maastureilla ja olihan se hienoa 80-luvulla kyykyttää silloisia huippuautoja 2200 kg painavalla maasturilla talvella, HJ61 oli seuraavissa valoissa kirjainautojen (RS CRX whatever) vasta lähestyessä.
Ajelin pitkään Volvoilla (240), maailman paras auto, kunnes 2007 haksahdin Toyotan D-CAT Aurikseen, sillä mentiin 2009 ja 210 tkm, en kehu.
2009 eka Mazda6 ja viistoperä, keulassa diesel.
Hieno peli mutta ajovalot ahterista, osin siitä syystä supi tuli motarilla keulaan.
Pajareissulta tilasin uuden 6:n koska väliluokkaan sai xenonit. Ex-muija tajusi vasta 2 vk viiveellä, että mulla oli uusi auto...
GH olis ollut varmaan paras Mazda ikinä, mutta Forssan Deltan huolto oli kädetön. Ekasta loppui takajarrupalat kuukausi ennen uutta. Huolloissa kytätään etupaloja ja nykyautot käyttävät takajarruja...
GH facelift sai kääntyvät xenonit ja hukkasi ratista tapahtuvat ilmastoinnin säädöt. - Anonyymi
Auto on asiallinen japski, jolla voi ajaa huolettomia kilometrejä, mutta ulkonäkö..... Lähes aina Mazdat ovat Nättejä ja Cooleja ulkonäöltään mutta tämän kyseisen automallin ulkonäkö ei sytytä, toki aggressiivisuutta on. Voin suositella autoa, mutta Cx30 ei valitettavasti yllä Cx5 tasolle. Luotettavuudesta auto saa täydet viisi tähteä, mutta tiloista vain neljä tähteä. Auto sopii kyllä tiloiltaan 4 henkiselle perheelle hyvinkin joskin 5 henkiselle myös. Cx30 on oikeasti arvokkaampi kuin liiankin edullinen hinta kertoo ja sama juttu kaikissa Mazdoissa. Suorituskyvyssä ei jää jälkeen, Voittaa skoda Karoqin ja Kamiqin suorituskyvyssä joten se on Hyvä. Loppujen lopuksi erinomainen auto, jopa pidemmillikken matkoille;)
- Anonyymi
Pari testiä ainakin olen lukenut missä mainittiin:
-sisätiloiltaan yhtä ylellinen ja laadukkaan oloinen kuin toimittajan samana päivänä koeajettu BMW
-Ainakin kolmosessa skyactiv X kulutti reippaassakin koeajossa tasan 5,0 l/100 ihan kuten WLTP lupaa, eli kulutus pysyy käytännössäkin hyvin pienenä ainakin X moottorilla
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882