Mazda cx 30

Anonyymi

Olisi kiva kuulla asiallisia mielipiteitä kyseisestä autosta.

22

3642

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kävin koeistumassa, nättihän se on sisältä ja ulkoa mutta citymaastureista en niin perusta.

      • Anonyymi

        Niin, mitään muuta järkeähän noissa citymaastureissa ei olekaan kuin se että vanhempi köhmyrämpikin immeinen pääsee vähän helpommin autoon ja pois. Muuten ihan turhakkeita ovat ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, mitään muuta järkeähän noissa citymaastureissa ei olekaan kuin se että vanhempi köhmyrämpikin immeinen pääsee vähän helpommin autoon ja pois. Muuten ihan turhakkeita ovat ne.

        "Turhake"?? Eiköhän seniorit ole aika ostovoimaista porukkaa, että luulisi olevan kysyntää.


    • Anonyymi

      Perus japsi, kannattaa pitää molemmat kädet kiinni ratissa ettei karkaa.

      • Anonyymi

        Ainakaan sinulla ei ole kokemusta kyseisestä autosta. Se kävi tässä kyllä selväksi.


      • Anonyymi

        Sinä Saksatero tai jenkkitero et ole koskaan Mazdaa ajanut. Todellisuudessahan Skyactiv Mazdat ovat hyvin tarkasti ratin ohjausliikkeitä tottelevia, suuntavakaita autoja jotka menevät suoraan kuin junat jos autossa on laadukkaat renkaat, autossa ei ole mitään teknisiä vikoja. Toki huono kuski pystyy aiheuttamaan Mazdallakin onnettomuuden koska fysiikan lait pätevät kaikkiin autoihin, eikä mikään turvajärjestelmä pysty kumoamaan fysiikan lakeja.

        2017 alkaen valmistetuissa Mazdoissa G-Vectoring Control järjestelmä tehostaa koko auton reagointia kuskin tekemiin ratin pyöritysliikkeisiin vähentäen hieman auton aliohjautumista ja yliohjautumista liukkaillakin keleillä. Esim. talvella hieman ripeämpi liikkeelle lähtö risteyksestä tuntuu mukavammalta kun rattia kääntäessä auto ei vahingossa sudi ja yliohjaa tai aliohjaa låheskään niin herkästi kuin ilman tätä järjestelmää.

        Tuossa on koeajoa etuvetoisella Mazda CX-30 Skyactiv-X 180hv/224Nm.
        https://www.youtube.com/watch?v=bi1cWgMpIKQ


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä Saksatero tai jenkkitero et ole koskaan Mazdaa ajanut. Todellisuudessahan Skyactiv Mazdat ovat hyvin tarkasti ratin ohjausliikkeitä tottelevia, suuntavakaita autoja jotka menevät suoraan kuin junat jos autossa on laadukkaat renkaat, autossa ei ole mitään teknisiä vikoja. Toki huono kuski pystyy aiheuttamaan Mazdallakin onnettomuuden koska fysiikan lait pätevät kaikkiin autoihin, eikä mikään turvajärjestelmä pysty kumoamaan fysiikan lakeja.

        2017 alkaen valmistetuissa Mazdoissa G-Vectoring Control järjestelmä tehostaa koko auton reagointia kuskin tekemiin ratin pyöritysliikkeisiin vähentäen hieman auton aliohjautumista ja yliohjautumista liukkaillakin keleillä. Esim. talvella hieman ripeämpi liikkeelle lähtö risteyksestä tuntuu mukavammalta kun rattia kääntäessä auto ei vahingossa sudi ja yliohjaa tai aliohjaa låheskään niin herkästi kuin ilman tätä järjestelmää.

        Tuossa on koeajoa etuvetoisella Mazda CX-30 Skyactiv-X 180hv/224Nm.
        https://www.youtube.com/watch?v=bi1cWgMpIKQ

        cx-3 nyt ei ollut kovin jömy ajettava, pikkuauton alusta.


    • Anonyymi

      Alla M6 2017, mutta tuo olisi varmasti ollut vaihtoehto... Hieno sisältä, mutta en usko ajotuntuman pääsevän 6:n tasolle, sillä voi päästellä reikä päässä horisonttiin miljoonaa, paras ajamani etuveto ikinä. Ne 6 muuta oli nelivetoja...

      • Anonyymi

        Minäpä kärräytän sinut kun ajat nuin kovvaa ylinoppeutta. Loppuu se hurjastelu. -Kele!


    • Anonyymi

      Kerran kun ostaa citymaasturin niin matalaan autoon ei ole paluuta,on se niin helppoa
      mennä ja lähteä autosta ja jopa etuvetoisena korkeus hyödyllinen lumessa ,ei jää pohjasta kiinni.CX 30 on hienon näköinen niin sisältä kuin ulkoakin ,nykyinen
      automme CX 5 mutta ehkä seuraava on 30

      • Anonyymi

        Höpö höpö, minä vaihdoin korkean ja horjuvan citymaasturitötterön maanläheisempään malliin eikä siitä ole paluuta.
        Aivan erilainen ajonhallinta.


      • Anonyymi

        Jäätkö useinkin pohjasta kiinni normaalikorkuisella? Itse olen ajanut 9v madalletulla ja 5v normaalikorkuisella, kertaakaan ei ole pohjasta jäänyt kiinni. Nelivedolle sen sijaan olisi jatkuvasti tarvetta kun lähtee liikkeelle liukkaista risteyksistä, hyvin hidasta matelua kun 2-veto yrittää löytää pitoa.

        Siksi pidän etuvetoista katumaasturia aika järjettömänä mallina. Ehkä mummot ja paapat istuvat siihen vähän mukavammin mutta muuten ei ole järkeä pilata ajettavuutta huojuvalla korkeudella ilman että kuitenkaan olisi kunnon etenemiskykyä nelivedolla.

        Kyllä nelivetoinen normaalikorkuinen etenee paljon paremmin kuin korkea etuveto. Mazda 3 AWD varmasti päihittäisi talvi-etenimskyvyssä etuvetoisen CX-30. Lisäksi nelivedosta hyötyä melkein joka talvipäivä liikkeellelähdöissä, korkeudesta hyötyä etenemiskyvyn kannalta tasan 0 kertaa viimeisen 14v aikana ainakin minun tapauksessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jäätkö useinkin pohjasta kiinni normaalikorkuisella? Itse olen ajanut 9v madalletulla ja 5v normaalikorkuisella, kertaakaan ei ole pohjasta jäänyt kiinni. Nelivedolle sen sijaan olisi jatkuvasti tarvetta kun lähtee liikkeelle liukkaista risteyksistä, hyvin hidasta matelua kun 2-veto yrittää löytää pitoa.

        Siksi pidän etuvetoista katumaasturia aika järjettömänä mallina. Ehkä mummot ja paapat istuvat siihen vähän mukavammin mutta muuten ei ole järkeä pilata ajettavuutta huojuvalla korkeudella ilman että kuitenkaan olisi kunnon etenemiskykyä nelivedolla.

        Kyllä nelivetoinen normaalikorkuinen etenee paljon paremmin kuin korkea etuveto. Mazda 3 AWD varmasti päihittäisi talvi-etenimskyvyssä etuvetoisen CX-30. Lisäksi nelivedosta hyötyä melkein joka talvipäivä liikkeellelähdöissä, korkeudesta hyötyä etenemiskyvyn kannalta tasan 0 kertaa viimeisen 14v aikana ainakin minun tapauksessa.

        Miten niin horjuva. Olen nyt ajannut 10v SUV eri merkeillä eikä mikään niistä ollut horjuva. En kyllä ymmärrä, onhan paljon helpommin astua sisään ja ulos autosta. Olisi kiva tietää että mikä merkki on horjuva, voi olla että joku jenkki malli mutta ei euroopalaiset merkit.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Höpö höpö, minä vaihdoin korkean ja horjuvan citymaasturitötterön maanläheisempään malliin eikä siitä ole paluuta.
        Aivan erilainen ajonhallinta.

        Japanilaisista autoista Mazda, Honda, Subaru citymaasturit ovat paljon vakaampia ja urheilullisempia autoja. Kirjoitat selvästi jostakin Suzukista(esim. Vitara) tai Toyotasta jotka kyllä horjuvat herkemmin suuremmissa ajonopeuksissa.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Japanilaisista autoista Mazda, Honda, Subaru citymaasturit ovat paljon vakaampia ja urheilullisempia autoja. Kirjoitat selvästi jostakin Suzukista(esim. Vitara) tai Toyotasta jotka kyllä horjuvat herkemmin suuremmissa ajonopeuksissa.

        Heh, matsa sai kamalat moitteet tm koeajossa ja subarussa kovin paljo teknisiä onkelmia ja suuria vikoja ja honda on mopojen valmistaja, autoja ei ole ikuna osannu tehä.


    • Anonyymi

      Olen ajanut yli 30 vuotta "oikeilla" maastureilla ja olihan se hienoa 80-luvulla kyykyttää silloisia huippuautoja 2200 kg painavalla maasturilla talvella, HJ61 oli seuraavissa valoissa kirjainautojen (RS CRX whatever) vasta lähestyessä.

      Ajelin pitkään Volvoilla (240), maailman paras auto, kunnes 2007 haksahdin Toyotan D-CAT Aurikseen, sillä mentiin 2009 ja 210 tkm, en kehu.

      2009 eka Mazda6 ja viistoperä, keulassa diesel.

      Hieno peli mutta ajovalot ahterista, osin siitä syystä supi tuli motarilla keulaan.

      Pajareissulta tilasin uuden 6:n koska väliluokkaan sai xenonit. Ex-muija tajusi vasta 2 vk viiveellä, että mulla oli uusi auto...

      GH olis ollut varmaan paras Mazda ikinä, mutta Forssan Deltan huolto oli kädetön. Ekasta loppui takajarrupalat kuukausi ennen uutta. Huolloissa kytätään etupaloja ja nykyautot käyttävät takajarruja...

      GH facelift sai kääntyvät xenonit ja hukkasi ratista tapahtuvat ilmastoinnin säädöt.

    • Anonyymi

      Auto on asiallinen japski, jolla voi ajaa huolettomia kilometrejä, mutta ulkonäkö..... Lähes aina Mazdat ovat Nättejä ja Cooleja ulkonäöltään mutta tämän kyseisen automallin ulkonäkö ei sytytä, toki aggressiivisuutta on. Voin suositella autoa, mutta Cx30 ei valitettavasti yllä Cx5 tasolle. Luotettavuudesta auto saa täydet viisi tähteä, mutta tiloista vain neljä tähteä. Auto sopii kyllä tiloiltaan 4 henkiselle perheelle hyvinkin joskin 5 henkiselle myös. Cx30 on oikeasti arvokkaampi kuin liiankin edullinen hinta kertoo ja sama juttu kaikissa Mazdoissa. Suorituskyvyssä ei jää jälkeen, Voittaa skoda Karoqin ja Kamiqin suorituskyvyssä joten se on Hyvä. Loppujen lopuksi erinomainen auto, jopa pidemmillikken matkoille;)

    • Anonyymi

      Pari testiä ainakin olen lukenut missä mainittiin:
      -sisätiloiltaan yhtä ylellinen ja laadukkaan oloinen kuin toimittajan samana päivänä koeajettu BMW
      -Ainakin kolmosessa skyactiv X kulutti reippaassakin koeajossa tasan 5,0 l/100 ihan kuten WLTP lupaa, eli kulutus pysyy käytännössäkin hyvin pienenä ainakin X moottorilla

    • Anonyymi

      Mieleen tulee yksi ominaisuus yli muiden. Luotettavuus. Se on siinä.

    • Anonyymi

      Kattopelti on folioluokkaa. Kolo tulee sormella painamalla.
      Moottoritekniikka vanhanaikaista, bensa maistuu eikä kulkupuoli vakuuta.
      Vähän kyllä hempulilta tuntuu. Sisälokasuojaan taakse tuli reikä, varmaan kivi tai nasta. Hyh.

      Muotoilu kivaa ja värit, siinäpä suurimmat plussat.

      • Anonyymi

        Höpö, höpö...


    • Anonyymi

      Mazda on tötterö. Kuihtuva automerkki. Vain aageen tuotteita talliin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

      IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      452
      3849
    2. Mihin sinussa haluan koskea

      Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      74
      3036
    3. Toisen ihmisen sydämellä

      leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      146
      1440
    4. Millaisena luonteena

      Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      83
      1254
    5. Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."

      Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m
      Sohvaperunat
      19
      1178
    6. 17-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä

      Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais
      Kotka
      29
      1112
    7. Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."

      Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta
      Suomalaiset julkkikset
      14
      892
    8. Kaipaan ja ikävöin sua

      Your📱 ends with 8.
      Ikävä
      57
      854
    9. Olet mun herkkä kohta

      Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen
      Ikävä
      58
      846
    10. Et voi pettää minua nainen

      Niin kauan kun ei olla yhdessä. Silti tykkään sinusta. Ehkä me vielä päädymme yhteen, mutta en voi toivoa sulta nyt mitä
      Ikävä
      68
      770
    Aihe