Normaalit elämisen äänet huonosti äänieristetyssä talossa?

Anonyymi

Asun kerrostalossa, jossa on ilmeisesti olematon äänieristys. Vuorokausirytmini on "valtaväestöstä poikkeava", ja saatan puhua puhelimessa tai pelata öisin, jolloin puhelussa muiden kanssa. En asumisen alussa tiedostanut äänieristyksen heikkoutta (olen elänyt vuosia samalla tavalla ja useassa eri kerrostaloasunnossa, mutta tämä on ensimmäinen, jossa kukaan on sanonut mitään), naapuri kävi soittelemassa ovikelloa ja siitä lähtien olen kuiskannut öisin sekä puhunut matalaan ääneen päivisin.

Ongelma on, että nyt naapuri valittaa kuiskauksestakin. Kävi viimeksi tänään soittamassa klo 20 ovikelloa - tuolloin puhuin normaalia matalammalla äänellä - ja klo 00 kuulin koputuksen ovelta, kun olin pari tuntia puhunut vähän mutta silloinkin kuiskaten. Minulla on mielenterveyden, erityisesti ahdistuneisuuden ja masentuneisuuden kanssa valmiiksi ongelmia. Ehdin siis ahdistumaan naapurin valittamisesta niin, että jouduin jäämään sairaslomalle, koska pelkään kotona - saan paniikkireaktion ovikellon äänestä, ahdistun jos vahingossa nauran liian kovaan ääneen (naapuri on valittanut aiemmin nauruni kuuluvuudesta myös _päivällä_) jne. Homma siis vaikuttaa omaankin elämääni huomattavan paljon. Etsin uutta asuntoa, vaikka rahatilanne ei sitä sallisi, koska minulla ei ole voimia enää elää näin.

Missä kohtaa tässä menee raja? Tutkin asiaa, ja huono äänieristys on isännöitsijän /rakennuttajan ongelma, mutta taitaa olla turha toivo että niitä parannettaisiin. Kuitenkin on mielestäni kohtuutonta, että omassa kotonaan ei saisi edes kuiskata, saati nauraa päivälläkään, koska naapuri häiriintyy. Onko kellään mitään kokemusta tilanteen ratkaisemisesta? Tuntuu pahalta elää pelossa ainoassa paikassa, jonka pitäisi olla turvallinen.

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Asutko pääkaupunkiseudulla? Itse asun. Olen ääniyliherkkä, olen ollut sitä jo lapsuudesta saakka. Minua on häiritty naapureiden puolelta jo vuodesta 2002 lähtien. 18 vuotta elämästä on siis mennyt osittain pilalle, täysin kelvottomien äänieristysten vuoksi. Naapureina on ollut monenlaista porukkaa. Pelkkiä vankisellejä nämä huonosti äänieristetyt kopit ovat. Ylihintaisiakin vielä. Isännöitsijä vähättelee ongelmaa ja on vain todennut, että: kerrostalossa nyt vain täytyy sietää muiden ääniä. Tuo lohduttaakin paljon :(

    • Anonyymi

      Huudata vaan stereoita ja teeveetä täysillä ja lataa naapuria nenukkiin. Sä oot mielenterveyspotilas ja sulle on sallittua mölytä. Myös matut saa mölytä. Muut turpa kiinni!

    • Anonyymi

      Ja höpö höpö. Täyspäiset ihmiset osaavat elää ja asua kerrostalossa, niin, etteivät häiritse naapureitaan. Sinäkin osaat, jos vain haluat. Siitä ei pidä ahdistua, se on vain pelin henki. Jos et sopeudu asialliseen yhteisöasumiseen, ja et halua noudattaa lakia ja järjestyssääntöjä, muuta johonkin korpeen möykkäämään ja häiriköimään.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      37
      1535
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1321
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      8
      1257
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1255
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      41
      1228
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      3
      1225
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1214
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1190
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1160
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1136
    Aihe