Meillä on ongelma nimeltä ampiaiset parvekkeella. Asumme kerrostalon ylimmässä kerroksessa ja parvekkeella sadevesirännissä tai katon rajassa
asustelee ampiaisyhdyskunta. Kesällä ei juurikaan voi pitää ovea auki kun tulevat sisään. Kammoan kyseisiä otuksia ja olen allerginen. Asumme yksityisen henkilön omistamassa asunnossa vuokralla. Taloa huoltaa isännöintiyhtiö. Mihin voin ottaa yhteyttä? Kuuluuko tällainen huoltoyhtiölle?
Ampiaispesä parvekkeella
9
6530
Vastaukset
- Kihu
Asian hoitaa huoltoyhtiö isännöinnin kautta eli soita huoltoon. Muista kysyä kuka maksaa. Mielestäni lasku kuuluu taloyhtiölle.
- huoltsikka
Valitettavasti se kuuluu mun hommiin vaikka pelkäänkin ampiaisia...yleensä ammun pesää haulikolla.
- taukki
sinne räystään alle, mutta älä huoltsikka jää norkoilemaan sinne parvekkeelle. On Taukkiakin ampiaiset pistäneet vaikken olekaan niitä haulipyssyllä ahistellu!
- kesä-05
vastauksista! Ei kun tuumasta toimeen!
- as-keetti
Ampiaisista ja kimalaisista jää talvehtimaan ainoastaan kuningatar. Muut kuolevat ja kuningatar perustaa keväällä uuden yhdyskunnan. Se on säilyttänyt sisällään hedelmöityneet munat talven yli.
Elikkä jos siellä on pesä nyt, niin siellä ei ole kuin kuningatar yksinään, elikkä siitä on nyt tehtävä selvää ennenkuin yhdyskunta ehtii kasvaa.
Varoitus: jos siellä pesiikin mehiläisiä, niin ne elävät kyllä talven yli.
jaa, että mitäköhän ovat ...
katso tuntomerkit
http://www.hunaja.net/smlkoti/akm/akm.htm- Bannattu
Keväällä riittää kun suihkuttaa hyönteismyrkkyä Kuningattaren kulkureitille.Eli kun kuningatar on poissa,suihkuta myrkkyä.
- Mökkiman
Bannattu kirjoitti:
Keväällä riittää kun suihkuttaa hyönteismyrkkyä Kuningattaren kulkureitille.Eli kun kuningatar on poissa,suihkuta myrkkyä.
Ei siinä taloyhtiötä tarvita. Kuvittele, mitä se maksaa jos joka parvekkeelta taloyhtiö rupeaa poistamaan luonnon ötököitä.
Minä tein landella niin, että vein pölynimurin paikkaan josta tulivat pesään, kiinnitin letkun sopivasti ja iltahämärissä kaikki olivat pussissa.
Eivätkä tulleet enää, edes niiden sukulaiset ;).
- surraa
Hei, ei muuta kun hunajaa keräämään ja talon asukkaile tuoreina myymään.
- on lihansyöjä
peto.Ainakin kun se kasvattaa poikasiaan.Nih.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712993
- 522638
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322255- 792168
- 951976
- 321732
- 121556
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171507Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301330Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?291319