Ford 5000 traktorin muuttaminen bensiinille

Anonyymi

Onko kukaan palstalaisista muuttanut dieselmoottorilla olevaa traktoria bensiinikäyttöiseksi? Minulla joutilas Ford 5000 traktori, jossa sopivasti moottorivikaa. Tarkoitus ei ole tehdä mitään pikkupoikien leikkikalua, vaan ihan kunnollinen bensiinikäyttöinen traktori. Minulla sellainen tilanne, että saisin tiettyjä verotuksellisia etuja, jos tuo traktori olisi bensiinikäyttöinen.
Ford 5000 traktoriahan on valmistettu varsin runsaasti bensiinikäyttöisenä, mutta ei ole tuotu Suomeen varmaan ainuttakaan. Joitakin uudehkoja bensiinikäyttöisiä Massey-Ferguson traktoreita tiedän tuodun muuttotavaroiden mukana Suomeen.

10

174

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Ei se nyt ihan mahdoton projekti ole. Suurin ongelma tuossa taitaa olla moottorin puristussuhteen laskeminen. Bensiinikäyttöiset moottorit kun ovat matalalla puristussuhteella nakuttamisen takia. Tästä selviää matalammilla männillä.

Ruiskusuuttimen tilalle sytytystulppa, joka ei välttämättä mene samoille kierteille. Korkeapainepumpun tilalle virranjakaja. Imusarjaan sitten kaasutin, mikä lienee tässä yhteydessä helpoin ratkaisu.

Mikäli haluaa hifistellä, niin elektroniikka ohjaamaan niin polttoaineen suihkutusta kuin muuta moottorin ohjausta, kuten sytytystä. https://www.protoparts.fi/category/9/megasquirt-ecu

Suosittelen nykyaikaista elektoriniikkaa, koska perinteiset jokamiestaidot ajoneuvojen kanssa katosivat tavallisilta ihmisiltä ja aika isolta osalta ammattiasentajiltakin autojen sähköistymisen myötä. Olis taas yksi korjaustaitoinen lisää ylläpitämässä ajoneuvokalustoa.

Nimimerkillä: Ei se töpseli siinä OBD-pistokkeessa kuitenkaan kerkko vikaa.

• Anonyymi

Ehkä kokonaisia vaihtomoottoreita
      saisi jenkeistä.

• Anonyymi

Myy se traktoris minulle löytyy ehjä moottori.Pistä jotain yhteystietoja niin otan yhteyttä.

• Anonyymi

saisin tiettyjä verotuksellisia etuja, jos tuo traktori olisi bensiinikäyttöinen
      ???
      eli ostaisit henkilöauton bensat firman laskuun? Suorastaan nerokasta.

• Anonyymi

Diesel vero jäisi pois.
        Jos käyttötunteja vähän bensalla halvempaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Diesel vero jäisi pois.
        Jos käyttötunteja vähän bensalla halvempaa.

Mikä helkutin dieselvero, traktorista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Rahan takia ei kannata moiseen puuhaan ryhtyä, oli ajoa vähän tai paljon .
        Bensiinimoottorin vääntöominaisuudet paljon heikommat.
        Bensiiniä kuluu lähes tuplamäärä hiemankin raskaammassa työssä kuin dieseliä.
        Aikoinaan naapuri osti bensakäyttöisen Fergun, kun halvalla sai vahingossa maahan tulleen yksilön. (MF 35)
        Tällaiset olivat kokemukset.
        Toki keräilyharvinaisuus nykyisin.
        Traktorista ei makseta käyttövoimaveroa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Provoilee hölmöille 🙈

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikaela Nylander: Jos pakkoruotsi poistetaan, niin ruotsin kielen asema romahtaa

(Nylander on vanha RKP:nen) Mutta niin heikossa vedossa muumiruotsi siis on Suomessa, että vain tekohengityksellä se pys
      Maailman menoa
      65
      2572
    2. Nainen aion pilata elämäsi täysin, opetus sulle, että pelasit väärän ihmisen sydämellä.

Empatiani sua kohtaan katosi siinä kohtaan, kun teit tietoisen valinnan leikkiä mun sydämellä. Luulet olevas joku älykäs
      Ikävä
      241
      1585
    3. Kaivattusi nimi vol.3

Kaipaajankin nimi olisi kiva. 🥰
      Ikävä
      94
      1380
    4. 6 vkoa kulunut ilman sua

…ihme että olen vielä hengissä. 😔 Kyynelillä pessyt lattioita. Rakastan ja odotan sua ikuisesti❤️Projekti jäi kesken jo
      Ikävä
      8
      901
    5. Viestisi kaipaamallesi ihmiselle

Mitä ajattelet tilanteestanne tänään?
      Ikävä
      65
      882
    6. Jotenkin se harmittaa

Etten voinut antaa itselleni mahdollisuutta tutustua. Tulit vain liian lähelle ja syvälle kemia oli alusta alkaen liian
      Ikävä
      46
      700
    7. Olen yrittänyt tavoittaa sinut kolmesti

Elämän aikana. Kahdesti hakenut numeroa ja lähettänyt jollekkin nimisellesi viestin. Kerran aivan summassa keksimääni os
      Ikävä
      2
      652
    8. Haluan kysyä vain yhden asian

Miksi et koskaan halunnut kohdata minua kasvotusten silloin, kun molemmilla oli tunteita? Kaiken muun olen jo hyväksymäs
      Ikävä
      39
      579
    9. Mies aion pilata elämäsi

Ole hyvä vaan, olet ansainnut sen.
      Ikävä
      73
      562
    10. Kauneus on katsojan silmissä

Mitä kaunista sun silmät näkevät?
      Ikävä
      22