Rommi tulee, omaisuus menee

Anonyymi

12

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      sit kaikki vuokralla asuvat voivat ostaa eurolla oman muualta suomesta

    • Anonyymi

      Nyt kaikki palstalaiset ilmoittavat asuvansa itse 15 min kävelymatkan päässä "Tomppeliaukion" kirkosta. Ei hätää, rahaa tulee maatessakin.

    • Totta. Maaseudulla asuntojen hinnat laskevat ja moni menettää omaisuutensa. Siinä missä kämpän arvo voi nyt olla kymmeniä tuhansia euroja, ei sille välttämättä löydy markkinoita tulevaisuudessa.

      Onneksi noin 85% suomalaisista on kaupungistunut. Ja asuntojen arvosta varmaan 95% on kiinni kämpissä, jotka eivät tuohon artikkelissa mainittuun joukkoon kuulu.

      Paska juttu kylläkin, jos et muuta omista kuin arvottoman kämpän. Tai no, eipä sen hankintaankaan juuri rahaa ole käytetty.

      • Anonyymi

        LKV rottahan puhuu suoraan itsestään, kun mainostaa arvottomia kämppiä :D

        Rotan kämppä Helsingin kehyskunnassa savella on juuri näitä esimerkkitapauksia arvon menettävistä ladoista joita hän itsekin mainostaa.

        Se on tuo rotan mainostama kaupungistumisaste siitä häilyvä käsite että se sisältää kaikki pikkukaupunkien sivukylien taajamat ym. peräkylät. Tavallaan tuokin koskee rottaa itseään kun se savella automatkan päässä kaikesta asustaa.

        "Paska juttu kylläkin, jos et muuta omista kuin arvottoman kämpän."

        Näin se on rotta, paska juttu sulla :D


      • Anonyymi kirjoitti:

        LKV rottahan puhuu suoraan itsestään, kun mainostaa arvottomia kämppiä :D

        Rotan kämppä Helsingin kehyskunnassa savella on juuri näitä esimerkkitapauksia arvon menettävistä ladoista joita hän itsekin mainostaa.

        Se on tuo rotan mainostama kaupungistumisaste siitä häilyvä käsite että se sisältää kaikki pikkukaupunkien sivukylien taajamat ym. peräkylät. Tavallaan tuokin koskee rottaa itseään kun se savella automatkan päässä kaikesta asustaa.

        "Paska juttu kylläkin, jos et muuta omista kuin arvottoman kämpän."

        Näin se on rotta, paska juttu sulla :D

        Suurin osa suomalaisista asuu alueilla, joissa väkimäärä ei laske. Minä mukaanlukien. Näillä alueilla asuntojen arvo säilyy tai kasvaa.

        Mutta älä sinä minusta huolehdi. Ei minun elämäni ole tämän kämpän hinnasta kiinni, jos ei arvo jostain syystä yht'äkkiä kymmenkertaistu. Sitten voisi alkaa miettimään rahastamista ja siirtymistä oloneuvokseksi sen puolesta, eikä niillä muilla suunnitelmilla.


      • Anonyymi

        "Paska juttu kylläkin, jos et muuta omista kuin arvottoman kämpän. Tai no, eipä sen hankintaankaan juuri rahaa ole käytetty."

        No eipä siinä sitten mitään jos sen asunnon hankintaankaan ei paljon varoja ole käytetty. Mutta kun se ei suinkaan ainakaan pääsääntöisesti näin ole, vaan ihan millä alueilla hyvänsä nämä asunnon rakentamiskustannukset ovat ja ovat olleet korkeita, lähinnä tonttien arvoista johtuvat hintaerot.


      • Anonyymi
        TheRat kirjoitti:

        Suurin osa suomalaisista asuu alueilla, joissa väkimäärä ei laske. Minä mukaanlukien. Näillä alueilla asuntojen arvo säilyy tai kasvaa.

        Mutta älä sinä minusta huolehdi. Ei minun elämäni ole tämän kämpän hinnasta kiinni, jos ei arvo jostain syystä yht'äkkiä kymmenkertaistu. Sitten voisi alkaa miettimään rahastamista ja siirtymistä oloneuvokseksi sen puolesta, eikä niillä muilla suunnitelmilla.

        "Suurin osa suomalaisista asuu alueilla, joissa väkimäärä ei laske. Minä mukaanlukien. Näillä alueilla asuntojen arvo säilyy tai kasvaa"

        Ei se ole itsestään selvää. Se riippuu talouden ja työllisyyden kehityksestä. Nuorisohan ei tunnetusti pätkätöineen kämppiä osta, eivätkä vaikeasti työllistettävät maahantulijat. Eli ostolaita on hyvin kapea ja tarjonnan kasvaessa LKV rotan väite osoittaituu jälleen kerran geelitukkamaisen välittäjän valheelliseksi liirum laarumiksi.

        "Ei minun elämäni ole tämän kämpän hinnasta kiinni, jos ei arvo jostain syystä yht'äkkiä kymmenkertaistu."

        Sanotaanko että saat odottaa täysin päinvastaista hintakehitystä ladollesi. Itse asiassa se on jo. Väärä sijainti jopa hyväksi väittämälläsi alueella väestöllisesti. Taas liimatukkavalhe.


    • Anonyymi

      Kannattaisi tehdä työtä, ettei joudu vaan eläkkeille.

    • Anonyymi

      Täällä omalla kiinteistöllä 9,5km Tomppeliaukion kirkon aukiolta, hinnat raketoivat.

      OK-King

      • Anonyymi

        Aika korvessa asut. Minulla ok-talo yli 5000 neliön tontilla vain 950 metriä Tomppeliaukion moskeijasta.

        Ok-imaami


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika korvessa asut. Minulla ok-talo yli 5000 neliön tontilla vain 950 metriä Tomppeliaukion moskeijasta.

        Ok-imaami

        Ainahan sieltäkin pääsee pois jos käyttää järkeä.


    • Anonyymi

      Näinhän on ollut tilanne 50-luvun lopulta saakka, kun sodista palanneet rakensivat ns. rintamamiestalot. Jo tuolloin ennustettiin että 60-luvulle mennessä talot ovat menettäneet arvonsa ja suuri osa taloista purkukunnossa.
      Osa onkin jo purettu ja jo vuosikymmeniä sitten.
      Sama juttu kun 60-70-luvun kerrostaloja rakennettiin, oli niiden käyttöikä laskettu 25 vuodeksi minkä jälkeen ovat purkukunnossa. Ja niin niitäkin on purettu, tosin hitaammin kuin oli tarkoitus.
      25 vuoden aikana oli mahdollista saada asunto maksettua minkä jälkeen purkuun, oli tuolloin tarkoitus ja sen jälkeen tontille uusi talo ja sama alusta...

      Itse ryhdyin hankkimaan kiinteistöjä ja omakotitaloja 70-luvun lopulla sijoitusmielessä ja jatkan edelleen samalla tavalla.
      Koko kuluneen 40 vuoden ajan on julkisuudessa ollut buumi että se ja se menettää arvonsa, mikä onkin joiltakin osin osoittautunut todeksi.
      Mikä on hyvä asia jos on ostopuolella. Myyjille tietysti vähän negatiivinen asia.
      Itse asun huitsin nevadassa, koska itselle ei ole väliä missä koti sijaitsee. Nykyisessä paikassa kulunut vajaa 10 vuotta. Pääasia on että puitteet joita itse arvostaa.

      On mielenkiintoista seurata miten maailma muuttuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nokialaisen koulun pihalta löytyi nuoren ruumis

      Näin kertovat iltapäivälehdet ja Nokian uutiset. Mitähän on tapahtunut..?
      Nokia
      143
      3019
    2. Missäs lynkkausjoukot piileksii?

      Tänään lähilehden kirjoituksessa paikallinen entinen pizzayrittäjä kertoi muuttaneensa pois Sysmästä. Syynä oli koulukiu
      Sysmä
      48
      877
    3. Mies hävisi oikeudenkäynnin koronapassista valtiota ja Fazeria vastaan määrättiin korvaamaan lähes

      https://yle.fi/a/74-20091554 Henkilö liikkui ilman Koronapassia ja yritti päästä aamiaiselle Fazer kahvilaan,
      Maailman menoa
      213
      832
    4. Tulihan tästä

      Meidän "jutusta" vähän turhan suuri show tänne palstalle. Sivusta seurasin sitä enimmäkseen.
      Ikävä
      67
      804
    5. Haluaisitko sitten mies

      Että ottaisin sinuun yhteyttä?
      Ikävä
      43
      790
    6. Haluisin jutella sulle siitä

      Mistä mennään. Tiedän yhteyden.
      Ikävä
      36
      783
    7. En ymmärrä käytöstäsi, mies

      Jotain miehen logiikkaa? Et siis halua tutustua yhtään millään tavoin paremmin, vaikka ajatuksissasi näköjään joskus pyö
      Rakkaus ja rakastaminen
      61
      722
    8. Suomen edesottamukset Ukrainan sodassa jaksavat ihmetyttää ulkomaisia työkavereitani

      Työskentelen korkean teknologian yrityksessä, jossa on ihmisiä ympäri maailmaa. Suuri osa ulkomaisista on kotoisin Aasia
      Maailman menoa
      235
      697
    9. Mitä ajattelisit siitä

      Miten reagoisit jos kaivattusi ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      36
      656
    10. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      42
      618
    Aihe