Pyöräilijöille sallitaan yksisuuntaisilla väylillä vastavirtaan ajo erikseen merkityillä osuuksilla. No, näinhän se ei mene, vaan ne alkavat ajamaan joka ikisellä väylällä sinne sun tänne. Aivan kuin aikoinaan sallittiin pyöräily yhdistetyllä jalkakäytävä-pyörätiellä, se johti siihen että ne pyöräilee aivan KAIKILLA jalkakäytävillä.
Ja pyörätien jatketta alettiin uskomaan pyöräilijän suojatieksi missä autoillijoille näytetään keskaria tai nyrkkiä jossei anna tietä väistämisvelvolliselle sankarille.
Lisää hullutuksia
18
66
Vastaukset
- Anonyymi
Minä olen joutunut huitomaan kädellä autoilijoille, jotka pysähtyvät risteyksessä, jossa minulla pyöräilijänä on väistämis velvollisuus tietä ylitettäessä.
Tulen kärkikolmion takaa risteykseen, joten minulla on väistämis velvollisuus ylittäessäni tien.
Kyllä yksisuuntaisella voi ihan hyvin ajaa pyörällä vastavirtaan, kun mahtuu hyvin menemään.- Anonyymi
Pyöräily lisäänty jatkuvasti. Näin se vain on. Tosin säännöt pitää tuntea vaikka ei ole "pakko" opisktella. Silti on siis tiedettävä ne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräily lisäänty jatkuvasti. Näin se vain on. Tosin säännöt pitää tuntea vaikka ei ole "pakko" opisktella. Silti on siis tiedettävä ne.
Pyöräilijän paras henkivakuutus on varoa ja väistää aina autolijaa.
Monta pyöräkolaria olisi tullut, jos olisi päättömästi ajanut yhtään varomatta siellä, missä on pyöräilijän etuajo-oikeus. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilijän paras henkivakuutus on varoa ja väistää aina autolijaa.
Monta pyöräkolaria olisi tullut, jos olisi päättömästi ajanut yhtään varomatta siellä, missä on pyöräilijän etuajo-oikeus.Toki näin on mutta kyllä autoilijoiden tulee olla tietoisia omista velvoitteistaan muita liikkujia kohtaan. On aika asennevammaista mennä "isomman" oikeudella silloin kun se on liikennesääntöjen vastaista. Aika idiootteja ratin takana jos ajavat sillä periaatteella että muut väistävät aina.
- Anonyymi
Vähän enemmän muiden huomioonottamista ja yhteispeliä, vähemmän sitä omaan napaan tuijottamista. Sopu sijaa antaa.
- Anonyymi
Noiden lisäksi tulee tuntea säännöt. Yhteiset pelisäännöt ovat kaiken perusta. Näin jokainen tietää miten homma menee eikä jokainen toimi eri tavalla.
- Anonyymi
Keski-Euroopassa on jonkin verran ns. hiljaisempia katuja, joissa on pyörällä sallittu ajaminen yksisuuntaista myös toiseen suuntaan. Ne on aina liikennemerkillä merkitty niin pyöräilijöille kuin autoilijoille.
Todennäköisesti esim. Helsingissä niitä tulee olemaan osa ns. hiljaisemmista kaduista, mutta ei varmaankaan Pohjois-Espa, Rautatienkatu jne.
Harva pyöräilijä nykyäänkään noudattaa liikennesääntöjä; ajetaan jalkakäytävillä, yksisuuntaista pyörätietä väärään suuntaan, pyöräkaistoja väärään suuntaan, yksisuuntaista katua väärään suuntaan jne.
Jalankulkijana on jalkakäytävillä vaarallista kävellä, kun Kuningas pyöräilijät ja sähköpotkulautailijat ovat ne vallanneet.
Yhdistetyt pyörätiet ja jalkakäytävät tulisi taajamista poistaa, sillä Suomessa on kaikkialla turvallista ajaa ajoradalla ellei ole pyörätietä.
Itse olen pyöräillyt myös muualla Euroopassa ja siellä pyöräilijät noudattavat hyvin liikennesääntöjä verrattuna tänne Suomeen.
Itse en koskaan aja pyörällä jalkakäytävillä ja jos mahdollista niin valitsen sellaisen reitin, jossa saa ajaa ajoradalla.
Laissa on , että pyörätie on rakenteellisesti erotettu ajoradasta ja se merkitään pyörätien liikennemerkillä. Kaikki muut ovat jalkakäytäviä! - Anonyymi
Liikenneratkaisut laahaavat perässä koska ne on suuniteltu aikana jona pyöräilyn lisääntyvää suosiota ei osattu ennustaa.
Helsingissä on tehty suuria suunnitelmia pyöräilyn sujuvoittamiseksi.
Lisää väyliä rakennetaan ja osa autojen viemästä tilasta (esim. parkkitilat) osoitetaan pyöräilijöiden käyttöön.
Pyöräily on tällä hetkellä suosituinta ja sen odotetaan yhä lisäävän suosiotaan joten pyöräilijöitä tulee lisää katukuvaan esim. sähköpyörät ovat lisääntyneet suuresti ja niillä päsee nopeasti kohteisiin taajamissa. - Anonyymi
Yksisuuntaisuus jo vähän kertoo että käytettävä väylä ei oikein soveltuisi autoliikenteelle kun vain yhteen suuntaan mahtuu kulkemaan. Pyörällähän sellaisella kapealla väylällä pystyy liikennöimään molempiin suuntiin ongelmitta.
Mitä olen huomannut niin aiheuttaa autoilijoissa paljon sekaannusta yksisuuntaiset tiet. Kannattaisi ottaa mietinnän alle tulisiko sellaisia edes käyttää autoliikenteelle.- Anonyymi
Totta turiset, tuossakin on katu, joka ennen oli kaksisuuntainen, mutta sitten huomattiin, ettei siihen kahta autoa mahdu, ja katu muutettiin yksuuntaiseksi, eikä oikein vieläkään toimi.
https://goo.gl/maps/ycWXdHeyi8LELYZN8
- Anonyymi
Jalankulkijat kuuluisi määrätä autokaistoille, tai sitten ohjeistaa heille että nyt ei asuta Austariassa. Tai sitten kaikki maantiet pitäisi alkaa jo rakentamaan 34-väyläisiksi.
Lisäyksenä edellisiin vielä se, että olin helmikuun vaihteessa Bremenissä Saksassa messuilla. Kiinnitin huomiota siihen, että aivan - siis aivan jokaisella pyöräilijällä oli toimiva valo pyörässään!
Miksi näin?
Ehkä oma äly, tai kenties suuren sakon pelko?!
Tunteeko joku asiaa?- Anonyymi
Saksassa ja monissa muissa Euroopan maissa todella valvotaan kevyttäliikennettä eli jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.
Siellä annetaan sakkoja pyöräilijöille jalkakäytävällä ajamisesta, ilman valoja ajamisesta jne . Sakot ovat jopa 50-100 euroa, joten eiköhän se houkuttele noudattamaan lakia.
Hyvä jos Suomessa joskus muutamana päivänä vuodessa valvotaan. Pyöräilijät saattavat saada vain huomautuksen jalkakäytävillä ajamisesta ja valoitta ajamisesta saatetaan antaa valolamppu pyörään! Pyöräilijöiden hyysääminen Suomessa pitää lopettaa.
Jalankulkijat saavat sakkoja punaisista päin kävelemisestä, mutta miten Suomessa?
En puhu kokemuksesta siltä osin, että olisin itse syyllistynyt rikkeisiin vaan eri maissa nähnyt, lukenut lehdistä ja televisiosta. Suomessa näkee Saksan kanavia ja tässä vuosi pari sitten näytetiin eräässä ohjemassa pyöräilijöiden valvonnasta. Niin tuli sakkoja vain muutamien kymmenien metrien ajelusta jalkakäytävillä kuin pidemmästä matkasta.
Itse turistina on niin mukava liikkua jalan eri maiden jalkakäytävillä, kun siellä ei tarvitse pelätä itsekkäitä pyöräilijöitä. Olen myös pyöräillyt eri maissa eikä siellä ole mitään ongelmia vaikka aina ei ole pyörätietä tai -kaistaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksassa ja monissa muissa Euroopan maissa todella valvotaan kevyttäliikennettä eli jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.
Siellä annetaan sakkoja pyöräilijöille jalkakäytävällä ajamisesta, ilman valoja ajamisesta jne . Sakot ovat jopa 50-100 euroa, joten eiköhän se houkuttele noudattamaan lakia.
Hyvä jos Suomessa joskus muutamana päivänä vuodessa valvotaan. Pyöräilijät saattavat saada vain huomautuksen jalkakäytävillä ajamisesta ja valoitta ajamisesta saatetaan antaa valolamppu pyörään! Pyöräilijöiden hyysääminen Suomessa pitää lopettaa.
Jalankulkijat saavat sakkoja punaisista päin kävelemisestä, mutta miten Suomessa?
En puhu kokemuksesta siltä osin, että olisin itse syyllistynyt rikkeisiin vaan eri maissa nähnyt, lukenut lehdistä ja televisiosta. Suomessa näkee Saksan kanavia ja tässä vuosi pari sitten näytetiin eräässä ohjemassa pyöräilijöiden valvonnasta. Niin tuli sakkoja vain muutamien kymmenien metrien ajelusta jalkakäytävillä kuin pidemmästä matkasta.
Itse turistina on niin mukava liikkua jalan eri maiden jalkakäytävillä, kun siellä ei tarvitse pelätä itsekkäitä pyöräilijöitä. Olen myös pyöräillyt eri maissa eikä siellä ole mitään ongelmia vaikka aina ei ole pyörätietä tai -kaistaa.Sellaiset henkilöt ovat asennevammaisia, jotka eivät muuten osaa toimia oikein ilman että on jokin pelko sakoista tai valvonnasta. Onko tällaisia asennevammaisia enemmän Suomessa kuin muualla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Saksassa ja monissa muissa Euroopan maissa todella valvotaan kevyttäliikennettä eli jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.
Siellä annetaan sakkoja pyöräilijöille jalkakäytävällä ajamisesta, ilman valoja ajamisesta jne . Sakot ovat jopa 50-100 euroa, joten eiköhän se houkuttele noudattamaan lakia.
Hyvä jos Suomessa joskus muutamana päivänä vuodessa valvotaan. Pyöräilijät saattavat saada vain huomautuksen jalkakäytävillä ajamisesta ja valoitta ajamisesta saatetaan antaa valolamppu pyörään! Pyöräilijöiden hyysääminen Suomessa pitää lopettaa.
Jalankulkijat saavat sakkoja punaisista päin kävelemisestä, mutta miten Suomessa?
En puhu kokemuksesta siltä osin, että olisin itse syyllistynyt rikkeisiin vaan eri maissa nähnyt, lukenut lehdistä ja televisiosta. Suomessa näkee Saksan kanavia ja tässä vuosi pari sitten näytetiin eräässä ohjemassa pyöräilijöiden valvonnasta. Niin tuli sakkoja vain muutamien kymmenien metrien ajelusta jalkakäytävillä kuin pidemmästä matkasta.
Itse turistina on niin mukava liikkua jalan eri maiden jalkakäytävillä, kun siellä ei tarvitse pelätä itsekkäitä pyöräilijöitä. Olen myös pyöräillyt eri maissa eikä siellä ole mitään ongelmia vaikka aina ei ole pyörätietä tai -kaistaa.Jon nyt ei puhuttaisi asiasta. jota ei tunneta. Valoitta ajamisesta saa Saksassa ;
Fahrrad ohne Licht oder mit defektem Licht geführt: Bussgeld 20.- - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jon nyt ei puhuttaisi asiasta. jota ei tunneta. Valoitta ajamisesta saa Saksassa ;
Fahrrad ohne Licht oder mit defektem Licht geführt: Bussgeld 20.-Suomessa 40€.
- Anonyymi
Idioottimaisia uusia sääntöjä.
- Anonyymi
Pyöräilyyn panostetaan enemmän ja enemmän. Tämä on se suuntaus. Autot pois ja pyörät tilalle. Autoa käytetään vain jatkossa vain kun on aivan pakko. Tähän suuntaan ollaan menossa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1453026- 502472
- 1072451
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382131Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2371689- 1001678
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4411609Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j91564Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141522R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201329