Moi! Onko teillä kokemusta säästöliekistä? Miten se loppuu? Mulla junnaa paino kokoajan 48kg. Viikko sitten se oli 47.3 mutta nyt 48 tai vähän ylikin välillä! Pyrin syömään 500kcal päivässä, töissä oon kokoajan jalkojen päällä ja välillä käyn lenkillä. Miks ihmeessä paino ei laske??? Tänään nälässä menetin hermot ton puntarin takia ja ahmin leipää ja muroja ihan sairaasti. Nyt morkkis :) kauheesti tehny töitä että paino laskisi mutta ei. 162cm pitkä 24v nainen kyseessä jos sillä mitään väliä.
Vastaukset 2
Hei,
Säästöliekki on kehon selviytymiskeino, jonka tehtävä on turvata henkiinjääminen. Sen ei kuulukaan "mennä ohi", koska koko elimistö tarvitsee toimiakseen riittävästi monipuolista ravintoa. Jos ravintoa ei saa, kehon toiminnot häiriintyvät. Pitkäkestoisena aliravitsemus voi myös vaurioittaa kehoa ja elimistön toimintaa. Ahmintaoire voi kertoa siitä, että kehosi tarvitsee nyt lisää energiaa, säännöllisesti ja monta kertaa päivässä.
Suosittelen lämpimästi että hakeudut avun ja tuen piiriin. Ihmiskehon tai mielen ei kuulu tulla toimeen niukilla energiamäärillä, ja mitä nopeammin toipumistyön aloittaa, sitä parempi ennuste syömisen ongelmista on myös toipua.
Lämpimin terveisin
Ritva/Syömishäiriöliitto
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo1451125Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.1171017En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58765Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset213758Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä25706- 63705
- 135696
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus57612- 38588
Joko kaupungin johtaja saa iskeä kuokkansa kunttaan
Särkiperällä tapahtuu 25.8 2026 klo.10.00 Fingrid Oy:n ja kahden maanomistajan kanssa maan lohkominen.Mahdollisesti täss57541