mahtava oksennustauti

iloinen kuuden äiti

No niin, kaikki ovat sitten tänään oksentaneet, kuka lattialle, kuka pöntön viereen , kuka lakanoille sänkyyn ja joku taisi jopa sankoonkin osua! Äiti vaan iloisena pyyhkii ja pesee sitämukaa kun tavaraa tulee lisää. Miksikö olen iloinen? Siksi, että tämä on vain pientä sen rinnalla, jos olisin menetttänyt mieheni kolarissa! Se olisi voinut olla täysin mahdollista. Haluan iloita näistä eläman päivistä, vaikka ne olisivatkin välillä oksennuksen hajuisia.

7

22867

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pikkuveli 8:lle

      VAUTSI! =) Sulla on asenteet kohdallaan! Voi kun jaksais ihmiset olla yhtä positiivisii ku sinä! =)

      Ihanaa kevättä - kesä tulee, JIPPII!! =)

      Love,
      Pikku-Teemeli

    • 3:n äiti

      Meillä oli myös mahatautia.

      Menimme pääsiäiseksi mummolaan. Siellä lastemme serkku (7v) oksensi ja ripuloi ensimmäisen yön. Aamuyöstä alkoi helpottaa. Seuraavana päivänä meidän kuopus (2v) alkoi oksentaa ja kahteen vuorokauteen ei mikään pysynyt sisällä, sen jälkeen alkoi ripuli. Kun pääsimme kotiin maamantaina, ostettiin Gefilus-juomaa, ja kaikki saivat sitä. Seuraavana iltana keskimmäinen lapsistamme (4v) oksensi 3 kertaa ja tauti oli sillä ohi. Seuraavaksi oksensi esikoisemme, yhden ainoan kerran, ja se siitä.

      Uskon vakaasti, että se Gefilus-maitohappobakteeri auttoi, ettei tauti tullut niin pahana isommille lapsillemme.

      • Mamma + 2 lasta

        Meillä kokeillaan myös Gefilusta, apteekin kapseleita sen vähän ruuan/juoman sekaan joka menee alas...


      • Maremma
        Mamma + 2 lasta kirjoitti:

        Meillä kokeillaan myös Gefilusta, apteekin kapseleita sen vähän ruuan/juoman sekaan joka menee alas...

        Pienemmällä lapsella (nyt 9kk) oli mahanpuruja n.kuukauden ikäisenä ja neuvolasta suositeltiin kokeiltavaksi uusia apteekista saatavia maitohappobakteeritippoja (Rela drops). Siitä ei ollut mitään apua kysyiseen "ongelmaan", mutta helppo käyttää lapsella, isompi (nyt 2v) jopa halusi muuten vaan saada vauvan tippoja (ei tainnut olla edes pahanmakuisia). Kokeilkaa oksennustaudissa, ripulissa ym. heikon kunnon aiheuttavissa taudeissa.


      • terve...
        Mamma + 2 lasta kirjoitti:

        Meillä kokeillaan myös Gefilusta, apteekin kapseleita sen vähän ruuan/juoman sekaan joka menee alas...

        meillä täällä kotona on oksennustautia liikkeellä ja minä syön maitohappobakteereja (rela tabs) enkä ole ainakaan viellä sairastunut oksennustautiin:)


    • Jasper20001

      Juokaa vaikka jotaki sokerista niinkuin esim mehua, Tuli kerran oksennus ja siihenhä se loppu se oksentaminen

      • Ne vuosiluvut

        Ja nostaa piti vuosia vanha ketju??


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      74
      3300
    2. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      2852
    3. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      22
      2676
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      49
      2628
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      21
      2514
    6. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      41
      2345
    7. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      210
      1813
    8. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      24
      1757
    9. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      37
      1620
    10. Dear mies,

      Hymyiletkö ujosti, koska näet minut? 😌
      Ikävä
      18
      1476
    Aihe