Olen syksyllä aloittanut oikeustieteen opinnot Itä-Suomen yliopistossa ja olen järkyttynyt saamistani huonoista arvosanoista, vaikka luen ja sisäistän mielestäni asiat hyvin... Pääsen juuri ja juuri tenteistä läpi. Minkälaisia arvosanoja te muut oikkarit olette saaneet? Mitä opiskelutekniikkaa käytätte?
Arvosanat oikeustieteellisessä?
4
433
Vastaukset
- Anonyymi
Opiskelen samassa paikassa. Ensinnäkin opintoyhteisön puolella on nähtävissä useiden tenttien arvosanajakaumat. Hylsyprosentti on monissa tenteissä hyvin korkea. Se, että yleensäkin pääsee tentin läpi osoittaa, että on omaksunut sen mitä vaaditaan.
Kurssi kurssilta asiat tulevat tutummiksi ja opiskelu helpottuu. Olen itse jo opintojen loppuvaiheessa ja viime ajat olen saanut yhden nelosen ja loput ovat olleet vitosia. Alkuun tuli kaikkia numeroita. Pari hylsyäkin sain, koska menin tentiin, vaikka tiesin, etten ollut tarpeeksi lukenut. - Anonyymi
Luen tenttialueen kerran läpi, sitten vähän kertaan jos ehdin pitäen silmällä mitä aiemmilla kierroksilla on kysytty. Kaikkea ykkösestä vitoseen on tullut tuolla menetelmällä (keskiarvo n. 3, - 0,5). Olen liian laiska tekemään mitään muistiinpanoja ym. Alan toimistossa vakkarityössä nyt, eikä kertaakaan ole työnantaja kysynyt arvosanoja.
- Anonyymi
kun vielä opiskelin, ehdin lukea hyvällä tuurilla koko alueen, jos sitäkään. vanhoilla tenttikysymyksillä ja raivokkaalla viimeisten päivien lukemisilla tuli kaikkea 1..5 väliltä. eipä ole numerot ketään kiinnostanut ja koulusta pihalle 3vuodessa, oli tosin vanhoja opintoja alla, joilla korvasin valinnaisia.
- Anonyymi
Yliopistoon ja etenkin oikeustieteelliseen pääsevät yleensä ne, jotka ovat lukiossa menestyneet hyvin. Opiskelun alettua yksi ja toinen on itkua vääntänyt tai vähintään yllättynyt, kun ei olekaan enää joukkonsa parhaimmistoa.
Kokemuksen karttuessa tentit alkavat sujua hiukan helpommin ja tulokset paranevat. Sitä oppii myös suhtautumaan tyynemmin vaihteleviin arvosanoihin. Valmistumisen jälkeen kukaan ei kiinnitä huomiota yksittäisiin arvosanoihin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1131458
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881307Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1361067- 68974
- 39917
- 69874
- 97867
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.54852- 75846
Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39784