Kiusaaminen ja syrjiminen

Anonyymi

Olen 28 vuotias opiskelija ja aloitin syksyllä yliopistossa opiskelut. Alussa kaikki olivat kavereita keskenään mutta vähitellen tilanne kääntyi siihen että minut jätettiin porukasta. Bileistä ja illanvietoista puhutaan minun kuulteni eikä oteta huomioon ettei minua kutsuttu. En ymmärrä miten aikuiset ihmiset viitsivät vielä kiusata. Iältään ollaan porukka on samaa ikäluokkaa. Muilla kokemuksia?

16

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samanlaista oli minullakin.

      • Anonyymi

        Täällä kolmas. Tapaukseni oli Viikissä, mutta peruskouluvuosiltakin on kokemuksia samanlaisesta toiminnasta. Sen sijaan ainoat koulukaverini löytyivät AMK:sta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täällä kolmas. Tapaukseni oli Viikissä, mutta peruskouluvuosiltakin on kokemuksia samanlaisesta toiminnasta. Sen sijaan ainoat koulukaverini löytyivät AMK:sta.

        Kiva kuulla etten oo ainoa


    • Anonyymi

      Järjestä itse ne bileet ja kutsu ketä haluat!

    • Minusta voitaisiin puhua kiusaamisesta, jos ihmiset eivät saisi vapaasti päättää kenen kanssa viettävät vapaa-aikansa.

    • Anonyymi

      Kai nyt sentään ihmiset saavat puhua bileistään ja riennoistaan sinunkin kuullen, vaikka et ollutkaan mukana. Ei siitä pidä loukkaantua, en osaa nähdä sitä kiusaamisena.

      Onhan sellaisikin tapahtumia, joihin ei kutsuta ketään erikseen ja henkilökohtaisesti. Mene mukaan! Tai järjestä itse omat bileet, joihin kutsut vain henkilökohtaisesti ketä haluat.

      Isossa joukossa syntyy aina pikku ryhmiä ja ystävyyssuhteita. Missään eivät kaikki ole vapaa-ajallaan kaikkien kanssa, se olisi ihan mahdotonta. En minä ainakaan ollut koko opiskeluaikaa yhdessä kaikkien kanssa eikä kukaan muukaan.

      Sinä voisit järjestää bileet koko ryhmälle, niin näet kuinka siinä käy.

      Miksi sinut jätetään ulkopuolelle? Sitä ei täällä kukaan voi tietää. Mitä olet tehnyt tai jättänyt tekemättä? Ai et ole tehnyt mitään. No siinäpä se! Kyllä noissa yksityisissä vapaa-ajan jutuissa tarvitaan vastavuoroisuutta. Jos vain odotat kutsuja kuin omenoita putoilemaan suoraan puusta suuhusi, ei niitä tule, se on varma.

    • Anonyymi

      Tervetuloa yliopistoon!
      Itselleni kävi noin kun 2016 kun alotin opinnot. Orientaatio viikon jälkeen pidettiin kummallisena kun en oo sosiaalinen ja koska asun maaseudulla enkä stadissa niin ei syntynyt verkostoitumista eikä edes moikattu käytävillä.

      Oletko kyseenalaistanut kommunistiennarratiivia? Jos olet, se saattaa olla syy miksi sinä et ole tervetullut.

      Pääasia ettet ole lehtorien huonolla puolella, koska he voivat laillisesti heittää sinut ulos yliopistolta.

      Yliopistot ovat aivan perseestä, täynnä ylimielisiä juntteja ja lipunpolttajasosialisteja, rahat pois yliopistolta! AMK on parempi, sillä siellä opitaa hyödyllisiä taitoja eikä feminismiä

    • Anonyymi

      Koulukiusaajat pitäisi toimittaa , tahdosta riippumattomaan hoitoon.

    • Anonyymi

      Mikä ala tai koulu?

      • Anonyymi

        Kauppatieteellinen.. Ja ihmisistähän se riippuu ketä sattuu kohdalle


    • Anonyymi

      yliopistossa opiskelu on varsin vapaamuotoista. Joku opiskelee ja valmistuu muutamassa vuodessa. Jollakin ei edes 10 vuotta riitä mihinkään, Opiskelu on tuhertamista. Monet käyvät opiskelujen aikana töissä. On välivuosia. On perheitäkin, Ei siinä ole juurikaan ole aikaa illanviettohin koko porukalla. Ei ole olemassa permanenttia ns. meidän luokka ryhmää. Korkeintaan se ensimmäinen vuosi yhteishalia ja haalarit päällä haahuilua. Sitten periaatteessa hajaannutaan enemmän tai vähemmän. Moni vaihtaa alaa tai laittaa pensselit ja telat syvälle santaan. Ne uudet kamut yliopistolla voi löytyä vallankin eri vuosikurssilta tai opiskelualaltakin missä itse on aloittanut. Voi olla että ihan nuorilla eli 20 vuotiailla on pakonomainen tarve kuulua ns. oman luokan ihku-pissis- tiimiin. Ihmisenä kehittyminen ja jalostuminen vie aikaa. Ensin täytyy "seilata" muutama vuosi että oppii meren tavoille ja tyrskyille. Oppii joustavaksi. Oppii kimmoisaksi. https://www.youtube.com/watch?v=vLyQ_t7W04Y

      • Anonyymi

        Kiusaamista oli minullakin, joka puolella samanlaista. Lisäopinnot suoritin etänä, opiskelu alakin oli todella hyvä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiusaamista oli minullakin, joka puolella samanlaista. Lisäopinnot suoritin etänä, opiskelu alakin oli todella hyvä.

        Onhan niitä kiusaajia opettajissakin, niitäkin tavannut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan niitä kiusaajia opettajissakin, niitäkin tavannut.

        Kyllä, ikävä kyllä.


    • Anonyymi

      Ehkä nykyisin jää aiempaa helpommin syrjään ja se voi tapahtua kenelle vaan ja sattumalta. Joskus on niin pienestä kiinni, että sattuu löytymään kaverin jonka kanssa luistaa, ja se tuo mukanaan muita yhteyksiä ja kaveriporukoita.
      Helposti sitten kun jää tahtomattaan sivuun, antaa periksi, kuvitellaan toisen haluavan itse sitä.

      Jos kaipaa muiden seuraa, ehdottaisin ottamaan selvää siitä mistä toiset ovat kiinnostuneita, ja yrittää itse innostua sekä hakeutua samoihin juttuihin.
      Eikä kannata antaa periksi, sillä joskus se vie enemmän aikaa, mutta on palkitsevaa.
      Et takuulla ole ainoa laatuaan, ja katse ympärille, niin löydät varmasti seuraa, ja joista voi tulla parhaimmillaan elämänmittaisia kavereita.

      • Anonyymi

        Tai jopa elämänkumppani


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. KUPSinpelaaja vangittu törkeästä rikoksesta

      Tänään tuli uutinen että Kupsin sopimuspelaajs vangittu törkeästä rikoksesta epäiltynä. Kuka pelaaja kysressä ja mikä ri
      Kuopio
      14
      1402
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      28
      1275
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      63
      1182
    4. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      11
      1062
    5. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1026
    6. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      27
      1015
    7. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      9
      1003
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      30
      989
    9. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      6
      981
    10. Kaupungin valtuuston yleisötilaisuus

      YouTubessa katsojia 76 Buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha buahahaha
      Varkaus
      1
      980
    Aihe