Hirvittävät sähkölaskut kaksiossa

Anonyymi

Eli asun omakotitalossa joka on lohkottu kolmeen eri asuintilaan ja yläkertaa ei kukaan käytä eli on muka ihan kylmillään,siellä lämpö tällähetkellä 10,7 kun ulkona nollassa jota ihmettelen suuresti. itse asun siis pienessä kaksiossa jossa lattialämmitys lämmityslähteenä mutta nekin pienellä ja sisälämpötila on n.19-21 paikkeilla.
Miten voi olla että peruslaitteistuksella sähkölaskut kuukaudessa sen 300euroa tässä n.60neliön kaksiossa? Ei kai lattialämmitys voi viedä niin paljoa?
Sähkösauna löytyy jota käytämme max.2krt/vko max 2h/krt päällä.
Kahvinkeitin,vedenkeitin,mikro,jääkaappi,pakastin,eteisen pieni patteri joka on viidessä asteessa, kaksi telkkaria,pesukone,kuivausrumpu,lämminvesivaraaja,tiskikone,pieni akvaario,xbox,hella jota ei edes käytetä Jokapäivä.eikä me olla kotonakaan kokopäivää joten ainut mikä jää päälle kotoa lähtiessä on akvaario ja tietysti tuo lattialämmitys.
Epäilen vahvasti että maksaisin koko talon sähköjä koska täällä on mielenkiintoisesti minun kämpässä,olkkarissa naapurin mittari ja sulakkeita mutta osa sulakkeista on kuulemma tuossa taulussa minun vuokraisännän mukaan. Sitten makkarissani on uudempi sulaketaulu joka on kuulemma minun myös.oma mittarini sitten taas yläkerrassa joka ei kenenkään käytössä ja sekin lukittu etten pääse omaa tauluani katsomaan. Vuokraisäntä väittää myös että lämminvesivaraaja(joka on minun puolella) menee naapurin sähköistä. Sekä vesipumppu menee naapurin sähköstä kuulemma. Väitti myös takapihan valojen sekä etupihan valojen menevän naapurin sähköistä mutta on se jännä kun naapurin päävirran laitoin hetkeksi pois niin etu/takapihan valot toimii silti?ainut mikä naapurilta meni pimeäksi oli ilmalämpöpumppu ja tuo vesipumppu kun ei minultakaan vettä tullut. Mitähän tälläisessä tilanteessa pitäisi tehdä? En usko että vuokraisäntä ihan rehellinen on kenen sähköistä menee mikäkin.vuosikulutusarvio vattenfallilta tähän kaksiooni on 12 913kwh.

6

114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "lattialämmitys lämmityslähteenä"

      "sähkösauna löytyy jota käytämme max.2krt/vko max 2h/krt päällä"

      Siinähän ne syyt tulivat korkeaan sähkölaskuun. Lattialämmitys vie paljon sähköä päällä ollessaan kuten myös sauna. Minullakin on valitettavasti sähkökiuas ja lämmitän sitä vain kahdesta neljään kertaan kuukaudessa. Nekin jo näkyvät selvinä piikkeinä sähkön kulutuksessa.

    • Anonyymi

      Meillä on 394m2 omakotitalo jossa sähkö pääasiallinen lämmitysmuoto.
      Saunomme joka toinen päivä.
      Kodinkoneita ja laitteita, pihavaloja yms. riittävästi.
      Kesäaikaan sähkölasku alle 100e/kk ja kovilla pakkaskuukausilla saattaa olla yli 300e/kk.
      Keskimäärin kuukausittain tasoitettuna 230euroa / kk.

    • Anonyymi

      Kysy sähköntuottajaltasi mikä on sen mittarin numero mistä sinua laskutetaan? Jokaisessa mittarissa on numero ja ne on sinetöity.

      Sitten näet sen mittarin joka raksuttaa sinulle. Seuraavaksi pitäisi katsoa mitä sen jälkeen on kytketty. Voit myös pyytää sähköpiirustukset ja antaa ammattilaisen katsella niitä.

    • Anonyymi

      Minulla menee 160 m2 taloudessa ja auton latauksessa vähemmän sähköä. Viimeisin kk-lasku oli hieman alle 150 €. Auoa käytän päivittäin ja sähköllä ajan.

      Tuossa hieman vastauksia:

      1) Lattialämmitys suoralla sähköllä on erityisen tehoton, jos lattian alapuoli on huonosti eristetty.

      2) Hanki jännitteenilmaisin, kierrä sulake (tai napsuta johdosuojakatkaisin) pois päältä ja katso, mistä sähkö menee poikki. Jännitteenilmaisin maksaa noin 10 euroa ja se on muutenkin hyödyllinen kapistus esimerkiksi rikkinäisten tulppasulakkeiden etsinnässä.

      3) Käy läpi Sinun mksettavana olevat sulakeryhmät (ts. sähköryhmät). Merkkaa ruutupeprille mikä menee mihinkin. Jos et löydä kulutuskohdetta omasta asunnostasi, se on sitten jossain muualla tai ei käytössä ollenkaan.

      4) Jos naapurin puolelta lkaa kuulua harjoituksen aikana mekastusta, niin sitten ryhmä on vedetty naapurin puolelle.

      5) Valaistus on nykyään niin pieniruokaista, että valaistusryhmiin ei kannata aikaa tuhlata. Jos ulkona on LED-valoja, niin nekin voi unohtaa. Kulutus on niin pientä.

    • Anonyymi

      Oletko tullut ajatelleeksi, kuinka rikollinen maa on kyseessä. Keinottelijoiden ja ryöstäjien täyttämä maa. Häikäilemätön oikeislaitos ja lait. Poliisitkin suurimpia huumekauppiaita, ai että miten vihataan Päivi Räsästäkin, yrittää paljastaa ja valistaa kansaa.

      • Anonyymi

        Uskovaisilla mielenterveysongelmat ovat yleisiä, kuten taas nähtiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      76
      5715
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1997
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1301
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe