Onko kokemuksia pemfigoidista, rakkulataudista?
Pemfigoidi on autoimmuunitauti, mikä iskee vanhemmalla iällä. Ensin alkaa kutina. Kutinaa, lähes sietämätöntä kutinaa, voi olla pitkäänkin ennen kuin ilmestyy rakkuloita, verisiä rakkuloita, mitkä puhkeavat helposti.
Tautia hoidetaan kortisonilla tabletteina ja voiteella ja myös solusalpaajilla. Tulehtunutta ihoa antibiootilla.
Millaisia kokemuksia taudista?
Eteneminen? Vaikeus? Hoito? Lääkitys? Paraneminen? Uusiutuminen?
Pemfigoidi rakkulatauti
7
3352
Vastaukset
- Anonyymi
Onko rakkulatauti yksinomaan vanhempien ihmisten tauti?
- Anonyymi
Minulla myös hypokortisolismi ja pemfigus rakkuloita tullut suuhun 5v nyt vasta pääsin edes hoitoon ko. Vaivan takia
Voi tulla minkä ikäisille vaan pemfigus
- Anonyymi
Mille alalle kuuluu, keitä lääkäreitä kiinnostaa ja kuka tunnistaa ?
- Anonyymi
no nyt ajattelin kuitenkin kirjoittaa jotain aiheeseen liittyvää. Olen sairastanut Pemfigoidia jo parikymmentä vuotta. Lääkitys on ilmeisesti osunut kohdalleen ... TREXAN puolitoista tablettia kerran viikossa Ja seuraavana päivänä 5 tablettia Foolihappoa. Apteekissa kyllä tietävät Lisäksi voiteita Bemezon loivemmasta päästä. Viimeiksi ihotautilääkäri moitti minua liiallisesta voiteiden käytöstä. lääke oli Dermovat 0,5mg/g Hän itse oli määrännyt Niin että 100 gramman putkilo riittäisi 3ksi päiväksi Asia selvisi että päästiin yhteisymmärrykseen hieman pienemmästä annoksesta
- Anonyymi
Pahinta diagnoosissa, joka oli tehty näytteiden ottojen perusteella, oli etten tiennyt ko.taudista yhtään mitään. Tohtorilla oli ilmeisesti kiire kun yritin kysellä tästä riesasta enemmän. Hän sanoi että katso googlesta ,sieltä löytyy tietoa Tein sitten kotona googlehaun ja kuva haun. Meinasin lentää selälleni kun näin ne kuvat. Eka ajatus oli että tässäkö tämä oli koko elämä. Toka ajatus oli että Ammun itseni haulikolla, sitten muistin että oli vaan savikiekkopanoksia. Nyt pärjään tämän saatanan riesan kanssa ihan hyvin . Pesen verisiä lakanoita jne. Hyvää yötä jos joku viitsi edes lukea . eikä silläkään ole mitään väliä. olis kyllä kiva tietää kuinka moni luki
- Anonyymi
Ei Se ole pelkästään vanhojen tauti. itse olen vasta 71 v. silti parikymmentä vuotta jo sairastellut
- Anonyymi
alkuaikoina ennen diagnoosia selkä oli huonosti hoidetun mansikkamaan näköinen
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!3922363- 581701
Helena Koivu menettänyt lapsensa. Onko Mikko Koivulla oma laki?
Voiko olla totta että äidiltä viedään lapset ja ei mitään syytä ole edes kerrottu äidille itselleen.?1721483Pikkunaiselle terkkuja
Olet parasta koko maailmassa! Kaikkein ihmeellisin. Olisitpa täällä. 🧡 harmaasusi2781235- 87990
Voisiko olla jopa niin
Että kumpikin vähän pelkää totaalista heittäytymistä, koska tiedetään että se olisi menoa sen jälkeen. Samaan aikaan hal67989Varkaita kuhmossa
Miksi kuhmolaiset ei tee mitään varkaille ja huumehörhöille, teloittaa pitäisi kaikki.33963Arto Satonen ja kokoomus 2020: Poliittiset virkanimitykset ovat koruptiota
2025: Kokoomus on junttaamassa Arto Satosta Kelan johtoon ohi pätevämpien hakijoiden. https://www.hs.fi/politiikka/art-120961Saara Aalto ja Teemu Roivainen paljastivat yllätysuutisen: "Rakkaus kietoi meidän kohtalomme..."
Oho! Ex-pari on palannut yhteen musiikin merkeissä. He tekevät Rakkaustarina-nimeä kantavan 20-vuotisjuhlakiertueen syks12906K&T: Harvinainen haastattelu: Susanna Laine avaa suhdetta Petri Nygårdiin: "Olin sinkku vuosia..."
Susanna Laine ei ole kertonut suhteestaan Petri Nygårdiin (Petri Laurila) julkisuudessa juurikaan. Aktiivisesti sosiaali8876