Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Vaihdoin windowsin pois

Anonyymi

Nyt on kohta kuukausi menty Ubuntulla ja fiilis kokoajan paranee. Ubuntu on tosi hyvä.

Se haukkuja täälä on väärässä. Ubuntussa on toiminut ihan kaikki mitä olen kokeillut, kolme tulostintani ja jokainen lisälaite.

En ajattelekkaan takasin windowsiin vaihtoa, sen jokapäiväisiin ongelmiin.

29

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järki teko.

      • Anonyymi

        Windows on silti parempi, väittäkää mitä väitätte.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Windows on silti parempi, väittäkää mitä väitätte.

        Väitä mitä väität mutta Ubuntu on parempi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitä mitä väität mutta Ubuntu on parempi!

        Siinäpähän sudottelet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpähän sudottelet!

        Eipä ole Ubuntussakaan juurikaan tarvetta sudotteluun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinäpähän sudottelet!

        Ei Ubuntulla tarvise sudotella, Kaikki toimii ihan Graafisesti ;D


    • Anonyymi

      Minä vaihdoin ubuntuun 3,5 v sitten.

    • Anonyymi

      Mnä olen ehtinyt vuosikymmenten aikana vaihtaa laskemattomaan määrään käyttiksiä, aika usein useasti päivässä.

    • Anonyymi

      Miksi sulla kolme tulostinta on käytössä?

      • Anonyymi

        Varmaankin siksi, että hänellä on eri tulostimet eri tarkoituksiin. On itsellänikin kaksi tulostinta: lasertulostin useimpaan tulostamiseen ja skannerilla varustettu monitoimimustesuihkutulostin skannaamiseen jne. Jos en olisi sokeutunut käyttäisin tuota jälkimmäistä myös valokuvien jne tulostamiseen, koska tuo on varsin järeä pro -vehje eikä mikään perustason marketti monitoimitulostin. Nykyisellään käytän tuota kuitenkin lähinnä skannerina. Lisäksi jos ne ei olisi niin törkeän kalliita voisin haluta myös pistekirjoitustulostimen. Valitettavasti nuo on vain ihan hirveän hintaisia ja noita on vaikea saada apuvälineeksi. Eli voisi itsellänikin ihan hyvin olla kolme tulostinta.

        T. miksuh


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaankin siksi, että hänellä on eri tulostimet eri tarkoituksiin. On itsellänikin kaksi tulostinta: lasertulostin useimpaan tulostamiseen ja skannerilla varustettu monitoimimustesuihkutulostin skannaamiseen jne. Jos en olisi sokeutunut käyttäisin tuota jälkimmäistä myös valokuvien jne tulostamiseen, koska tuo on varsin järeä pro -vehje eikä mikään perustason marketti monitoimitulostin. Nykyisellään käytän tuota kuitenkin lähinnä skannerina. Lisäksi jos ne ei olisi niin törkeän kalliita voisin haluta myös pistekirjoitustulostimen. Valitettavasti nuo on vain ihan hirveän hintaisia ja noita on vaikea saada apuvälineeksi. Eli voisi itsellänikin ihan hyvin olla kolme tulostinta.

        T. miksuh

        Niin ja skanneria tarvitsen siis siihen, että luensen avulla papereita käyttäen OCR -tekstintunnistusta. Eli siis skannaan jonkin paperisen dokumentin ja muunnan skannatun kuvan tekstiksi tietokoneella käyttäen OCR -tekstintunnistusta. Toimii hienosti Debianissa.

        T. miksuh


    • Anonyymi

      Meillä kävi ihan päinvastoin. Vaihdoimme ubuntun pois ja ostimme Windowsin tilalle ja nyt kaikki toimii kuin junan vessa. Ubuntulla tökki jos jokin ja milloin mikäkin!

      • Anonyymi

        Valehtelet, ei sulla koskaan mitään Ubuntua ollutkaan ja Ubuntu ei töki!


      • Anonyymi

        Eihän windowsissa mikään toimi, pelkkä wfin yhdistämiinenkin on jo tuskaa..


      • Anonyymi

        Mitenkäs vaihdoit, uusi kiintolevykö, ubundun poistaminen on rakettitiedettä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitenkäs vaihdoit, uusi kiintolevykö, ubundun poistaminen on rakettitiedettä.

        Höh. Esim Gparted:in saa tikkuversiona ja sillä saa osiot pyyhittyä huits hemmettiin js paljon muutakin.


    • Anonyymi

      Järki päätös ;D

    • Anonyymi

      Itse lopetin Wintoosan käytön n.4 v sitten.Käytetyäni sitä 20v. Ainoa asia mitä kadun niin sen käyttö olisi pitänyt lopetaa jo vuoasia aijemmin.Muustakaan kun en ennen tiennyt niin sitä tuli käyteltyä liian kauan.Kuten moni tänäkinpäivänä,paremastakaan ei tiedä.Ubuntu ja muut Linux ydintä käytävät järjestelmät pesee menentullen toosan ei siitä mihinkään pääse.

      t:mies53tre

    • Anonyymi

      Pari viikkoa ennen Ubuntu 10.04LTS:n julkaisua aloittelin 9.10 versiolla. Siitä asti Ubuntu käytössä ja nykyään Mint toisessa koneessa. Tuosta voi laskea kauanko käytössä.

      • Anonyymi

        Linuxi menettelee niin kauan kun tarvii ohjelmaa joka toimii vain windows käyttiksellä, itsellä näitä ohjelmia on 6kpl, joten linuksit ei käy mulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linuxi menettelee niin kauan kun tarvii ohjelmaa joka toimii vain windows käyttiksellä, itsellä näitä ohjelmia on 6kpl, joten linuksit ei käy mulle.

        Minulle on nykyisin aivan yhdentekevä asia montako ohjelmaa minulla silloin oli windowsille kun vaihtoa harkitsin. Löysin korvaavat ja moni parempikin kuin windowsille silloin oli. Ohjelmia on paljon enemmän kuin aluksi luulee. Käytän konetta monipuolisesti.
        Kyseessä oli kauaskantoinen muutos. Hyvin on käynyt. Muutaman kuukauden päästä 10 vuotta täyteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle on nykyisin aivan yhdentekevä asia montako ohjelmaa minulla silloin oli windowsille kun vaihtoa harkitsin. Löysin korvaavat ja moni parempikin kuin windowsille silloin oli. Ohjelmia on paljon enemmän kuin aluksi luulee. Käytän konetta monipuolisesti.
        Kyseessä oli kauaskantoinen muutos. Hyvin on käynyt. Muutaman kuukauden päästä 10 vuotta täyteen.

        Slackware ja SuSE oli kyllä mielenkiintoisia askarreltavia silloin teini-ikäisenä 94-95. Windows 95 meinasi näyttää Dossin jälkeen jopa käyttökelpoiselta, mutta Redhat lopulta vei voiton oisko ollu 1996 eikä ole ollut paluuta. Hakkeriksi toki sittemmin työllistyinkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Linuxi menettelee niin kauan kun tarvii ohjelmaa joka toimii vain windows käyttiksellä, itsellä näitä ohjelmia on 6kpl, joten linuksit ei käy mulle.

        Oletko kokeillut Wineä ja Virtualboxia Linuxissa W-ohjelmiin??


    • Anonyymi

      Hyvä uutinen...

    • Anonyymi

      Mikä on sellainen ohjelma, joka vaatii ehdottomasti Windowsin?

      • Anonyymi

        Avast


      • Anonyymi

        Haittaohjelmat,siihen vaaditaan ehdottomasti Wintoussi.


      • Anonyymi

        protools on elämäni!


    • Anonyymi

      Niin minäkin

      AP.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1975
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1356
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1262
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    7. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      50
      1253
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe