Nyt on kohta kuukausi menty Ubuntulla ja fiilis kokoajan paranee. Ubuntu on tosi hyvä.
Se haukkuja täälä on väärässä. Ubuntussa on toiminut ihan kaikki mitä olen kokeillut, kolme tulostintani ja jokainen lisälaite.
En ajattelekkaan takasin windowsiin vaihtoa, sen jokapäiväisiin ongelmiin.
Vaihdoin windowsin pois
29
50
Vastaukset
- Anonyymi
Järki teko.
- Anonyymi
Windows on silti parempi, väittäkää mitä väitätte.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Windows on silti parempi, väittäkää mitä väitätte.
Väitä mitä väität mutta Ubuntu on parempi!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väitä mitä väität mutta Ubuntu on parempi!
Siinäpähän sudottelet!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpähän sudottelet!
Eipä ole Ubuntussakaan juurikaan tarvetta sudotteluun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siinäpähän sudottelet!
Ei Ubuntulla tarvise sudotella, Kaikki toimii ihan Graafisesti ;D
- Anonyymi
Minä vaihdoin ubuntuun 3,5 v sitten.
- Anonyymi
Mnä olen ehtinyt vuosikymmenten aikana vaihtaa laskemattomaan määrään käyttiksiä, aika usein useasti päivässä.
- Anonyymi
Miksi sulla kolme tulostinta on käytössä?
- Anonyymi
Varmaankin siksi, että hänellä on eri tulostimet eri tarkoituksiin. On itsellänikin kaksi tulostinta: lasertulostin useimpaan tulostamiseen ja skannerilla varustettu monitoimimustesuihkutulostin skannaamiseen jne. Jos en olisi sokeutunut käyttäisin tuota jälkimmäistä myös valokuvien jne tulostamiseen, koska tuo on varsin järeä pro -vehje eikä mikään perustason marketti monitoimitulostin. Nykyisellään käytän tuota kuitenkin lähinnä skannerina. Lisäksi jos ne ei olisi niin törkeän kalliita voisin haluta myös pistekirjoitustulostimen. Valitettavasti nuo on vain ihan hirveän hintaisia ja noita on vaikea saada apuvälineeksi. Eli voisi itsellänikin ihan hyvin olla kolme tulostinta.
T. miksuh - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Varmaankin siksi, että hänellä on eri tulostimet eri tarkoituksiin. On itsellänikin kaksi tulostinta: lasertulostin useimpaan tulostamiseen ja skannerilla varustettu monitoimimustesuihkutulostin skannaamiseen jne. Jos en olisi sokeutunut käyttäisin tuota jälkimmäistä myös valokuvien jne tulostamiseen, koska tuo on varsin järeä pro -vehje eikä mikään perustason marketti monitoimitulostin. Nykyisellään käytän tuota kuitenkin lähinnä skannerina. Lisäksi jos ne ei olisi niin törkeän kalliita voisin haluta myös pistekirjoitustulostimen. Valitettavasti nuo on vain ihan hirveän hintaisia ja noita on vaikea saada apuvälineeksi. Eli voisi itsellänikin ihan hyvin olla kolme tulostinta.
T. miksuhNiin ja skanneria tarvitsen siis siihen, että luensen avulla papereita käyttäen OCR -tekstintunnistusta. Eli siis skannaan jonkin paperisen dokumentin ja muunnan skannatun kuvan tekstiksi tietokoneella käyttäen OCR -tekstintunnistusta. Toimii hienosti Debianissa.
T. miksuh
- Anonyymi
Meillä kävi ihan päinvastoin. Vaihdoimme ubuntun pois ja ostimme Windowsin tilalle ja nyt kaikki toimii kuin junan vessa. Ubuntulla tökki jos jokin ja milloin mikäkin!
- Anonyymi
Valehtelet, ei sulla koskaan mitään Ubuntua ollutkaan ja Ubuntu ei töki!
- Anonyymi
Eihän windowsissa mikään toimi, pelkkä wfin yhdistämiinenkin on jo tuskaa..
- Anonyymi
Mitenkäs vaihdoit, uusi kiintolevykö, ubundun poistaminen on rakettitiedettä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs vaihdoit, uusi kiintolevykö, ubundun poistaminen on rakettitiedettä.
Höh. Esim Gparted:in saa tikkuversiona ja sillä saa osiot pyyhittyä huits hemmettiin js paljon muutakin.
- Anonyymi
Järki päätös ;D
- Anonyymi
Itse lopetin Wintoosan käytön n.4 v sitten.Käytetyäni sitä 20v. Ainoa asia mitä kadun niin sen käyttö olisi pitänyt lopetaa jo vuoasia aijemmin.Muustakaan kun en ennen tiennyt niin sitä tuli käyteltyä liian kauan.Kuten moni tänäkinpäivänä,paremastakaan ei tiedä.Ubuntu ja muut Linux ydintä käytävät järjestelmät pesee menentullen toosan ei siitä mihinkään pääse.
t:mies53tre - Anonyymi
Pari viikkoa ennen Ubuntu 10.04LTS:n julkaisua aloittelin 9.10 versiolla. Siitä asti Ubuntu käytössä ja nykyään Mint toisessa koneessa. Tuosta voi laskea kauanko käytössä.
- Anonyymi
Linuxi menettelee niin kauan kun tarvii ohjelmaa joka toimii vain windows käyttiksellä, itsellä näitä ohjelmia on 6kpl, joten linuksit ei käy mulle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Linuxi menettelee niin kauan kun tarvii ohjelmaa joka toimii vain windows käyttiksellä, itsellä näitä ohjelmia on 6kpl, joten linuksit ei käy mulle.
Minulle on nykyisin aivan yhdentekevä asia montako ohjelmaa minulla silloin oli windowsille kun vaihtoa harkitsin. Löysin korvaavat ja moni parempikin kuin windowsille silloin oli. Ohjelmia on paljon enemmän kuin aluksi luulee. Käytän konetta monipuolisesti.
Kyseessä oli kauaskantoinen muutos. Hyvin on käynyt. Muutaman kuukauden päästä 10 vuotta täyteen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulle on nykyisin aivan yhdentekevä asia montako ohjelmaa minulla silloin oli windowsille kun vaihtoa harkitsin. Löysin korvaavat ja moni parempikin kuin windowsille silloin oli. Ohjelmia on paljon enemmän kuin aluksi luulee. Käytän konetta monipuolisesti.
Kyseessä oli kauaskantoinen muutos. Hyvin on käynyt. Muutaman kuukauden päästä 10 vuotta täyteen.Slackware ja SuSE oli kyllä mielenkiintoisia askarreltavia silloin teini-ikäisenä 94-95. Windows 95 meinasi näyttää Dossin jälkeen jopa käyttökelpoiselta, mutta Redhat lopulta vei voiton oisko ollu 1996 eikä ole ollut paluuta. Hakkeriksi toki sittemmin työllistyinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko kokeillut Wineä ja Virtualboxia Linuxissa W-ohjelmiin??
- Anonyymi
Hyvä uutinen...
- Anonyymi
Mikä on sellainen ohjelma, joka vaatii ehdottomasti Windowsin?
- Anonyymi
Avast
- Anonyymi
Haittaohjelmat,siihen vaaditaan ehdottomasti Wintoussi.
- Anonyymi
protools on elämäni!
- Anonyymi
Niin minäkin
AP.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272870Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332525- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542239Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241860Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3901696Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041642- 3091548
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446